STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Studijų krypčių išorinio vertinimo metodikos, Ketinamų vykdyti studijų programų vertinimo metodikos ir ekspertų darbo organizavimo aprašo PATVIRTINTŲ STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIAUS 2019 M. GRUODŽIO 31 D. ĮSAKYMU NR. v-149, PAKEITIMO

 

 

2020 m. liepos 20 d. Nr. V-65

Vilnius

 

 

1.    Pakeičiu Studijų krypčių išorinio vertinimo metodikos, patvirtintos Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-149:

1.1. 13 punktą ir išdėstau jį taip:

13. Savianalizės suvestinėje pateikiama apibendrinta visų krypties ir pakopos studijų programų analizė, atskleidžiant kiekvienos iš vertinamų studijų programų ypatumus. Jeigu tos pačios krypties ir pakopos studijos vykdomos užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje ir (arba) aukštosios mokyklos padalinyje, esančiame kitos savivaldybės teritorijoje (išskyrus, kai tai yra to paties pavadinimo miesto ir rajono savivaldybės), savianalizės suvestinėje išskiriama informacija apie tame padalinyje vykdomas krypties ir pakopos studijas.“;

1.2. 16 punktą ir išdėstau jį taip:

16. Savianalizės suvestinės dalys yra šios: įžanga, krypties ir pakopos studijų analizė, priedai. Savianalizės suvestinės bendrosios dalies tekstas turi būti pateiktas „doc“, „docx‘‘ arba „pdf“ formato dokumente. Jei išoriniam vertinimui atlikti pasitelkiami ekspertai iš užsienio valstybių, taip pat pateikiamas savianalizės suvestinės vertimas į anglų kalbą.“;

1.3. 17.1 punktą ir išdėstau jį taip:

17.1. glaustai aprašyta krypties ir pakopos studijas vykdančios aukštosios mokyklos profilis (tipas ir veiklos pagrindas, padaliniai, įskaitant užsienio valstybėje ar kitos savivaldybės teritorijoje esančius padalinius, kuriuose vykdomos krypties studijos,  jų valdymas ir tarpusavio ryšiai, studijų krypčių aprėptis) bei vertinamosios krypties vieta vykdomų studijų krypčių kontekste.“;

1.4. 42 punktą ir išdėstau jį taip:

42. Aukštoji mokykla ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvadų projekto išsiuntimo dienos gali Centrui pateikti pastabas dėl vertinimo išvadų projekte esančių faktinių klaidų ir jomis grindžiamų vertinimų. Jei išoriniam vertinimui buvo pasitelkti ekspertai iš užsienio valstybių, taip pat pateikiamas pastabų dėl faktinių klaidų ir jomis grindžiamų vertinimų vertimas į anglų kalbą.“;

1.5. V skyriaus pavadinimą ir išdėstau jį taip:

V. SKUNDŲ IR APELIACIJŲ NAGRINĖJIMAS“;

1.6. Papildau Studijų krypčių išorinio vertinimo metodikos V skyrių „Skundų ir apeliacijų nagrinėjimas“ 551 punktu ir išdėstau jį taip:

551. Aukštoji mokykla išorinio vertinimo metu iki vertinimo sprendimo priėmimo gali teikti skundą Centrui dėl vertinimo proceso dalyvių veiklos ir (arba) neveikimo ir procedūrų.”;

1.7. 1 priedo 5.1.1.1 punktą ir išdėstau jį taip:

5.1.1.1. Pateikiamas nuolat institucijoje dirbančių (ne mažiau kaip puse etato ir ne mažiau kaip 3 metus vertinamoje aukštojoje mokykloje) krypties dalykų dėstytojų sąrašas, nurodant turimą pedagoginį vardą ir (ar) mokslo laipsnį, pedagoginio darbo patirtį, mokslinių interesų kryptis (nurodant 3 reikšmingiausius darbus parengtus per paskutinius 5 metus), praktinio darbo patirtį dėstomo dalyko srityje, dėstomus dalykus, esamą darbo krūvį aukštojoje mokykloje.“;

1.8. 1 priedo 7.1.3.1 punktą ir išdėstau jį taip:

7.1.3.1. Nurodoma, kokie duomenys renkami ir viešinami apie krypties studijų įgyvendinimą (studijų programas, jų įgyvendinimo vietą, priėmimo reikalavimus, studijų rezultatus, įgyjamas kvalifikacijas, vertinimo rezultatus, socialinių dalininkų nuomonę apie studijų kokybę, įsidarbinimą ir pan.).“.

2.    Pakeičiu Ketinamų vykdyti studijų programų vertinimo metodikos, patvirtintos Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-149:

2.1. 9 punktą ir išdėstau jį taip:

9. Kai aukštoji mokykla ketina pradėti vykdyti įregistruotą akredituotos krypties studijų programą kitos savivaldybės teritorijoje (išskyrus atvejus, kai yra to paties pavadinimo miesto ir rajono savivaldybės) esančiame padalinyje, ji Centrui turi pateikti prašymą pritarti studijų vykdymui kitos savivaldybės teritorijoje esančiame padalinyje bei studijų programos aprašą. Studijų programos aprašymo sudėtinės dalys turi atitikti šias vertinamąsias sritis: studentų priėmimas ir parama, studijavimo pasiekimai ir absolventų užimtumas, dėstytojų mokslo ir (arba) meno ir didaktinė veikla, studijų materialieji ištekliai, studijų vidinis vertinimas, tobulinimas ir viešinimas. Studijų programos aprašyme pateikiama šių vertinamųjų sričių analizė pagal Metodikos 1 priede nustatytus rodiklius bei analizuojamus duomenis ir informaciją. Studijų programos aprašo priedai turi atitikti Metodikos 8.2.2. ir 8.2.4. punktuose nurodytus reikalavimus. Taip pat turi būti pateikiamas programos studijų planas (nuolatinių ir ištęstinių studijų formų). Studijų dalykai ir (ar) moduliai, nurodant semestrą ir jų apimtį kreditais, plane išdėstomi pagal jų priskyrimą studijų krypties dalykams ir (ar) moduliams (įskaitant praktiką ir baigiamąjį darbą) ir aukštosios mokyklos nustatytoms arba studento pasirenkamoms studijoms (kitos krypties dalykams ir (ar) moduliams, bendrųjų gebėjimų ugdymui ir pan.). Taip pat rekomenduojama nurodyti kiekvieną dalyką ir (ar) modulį dėstysiantį dėstytoją.“ 

2.2. IV skyriaus pavadinimą ir išdėstau jį taip:

IV. SKUNDŲ IR APELIACIJŲ NAGRINĖJIMAS”;

2.3. Papildau Ketinamų vykdyti studijų programų vertinimo metodikos II skyrių „Reikalavimai pateikiamiems dokumentams91 punktu ir išdėstau jį taip:

91. Kai aukštoji mokykla ketina pradėti vykdyti studijų programą užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje, ji Centrui turi pateikti prašymą pritarti studijų vykdymui užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje bei studijų programos aprašą. Studijų programos aprašymo sudėtinės dalys turi atitikti Metodikos 1 priede nurodytas vertinamąsias sritis. Studijų programos aprašyme pateikiama šių vertinamųjų sričių analizė pagal Metodikos 1 priede nustatytus rodiklius bei analizuojamus duomenis ir informaciją. Studijų programos aprašo priedai turi atitikti Metodikos 8.2.punkte nurodytus reikalavimus.“;

2.4. Papildau Ketinamų vykdyti studijų programų vertinimo metodikos IV skyrių „Skundų ir apeliacijų nagrinėjimas“ 381 punktu ir išdėstau jį taip:

381. Aukštoji mokykla išorinio vertinimo metu iki vertinimo sprendimo priėmimo gali teikti skundą Centrui dėl vertinimo proceso dalyvių veiklos ir (arba) neveikimo ir procedūrų.“.

3.    Pakeičiu Ekspertų darbo organizavimo aprašo, patvirtinto Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-149:

3.1. 1 punktą ir išdėstau jį taip:

1. Ekspertų darbo organizavimo aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos ir užsienio šalių ekspertų, kuriuos Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – Centras) pasitelkia vertinti Lietuvos ir užsienio aukštųjų mokyklų veiklą, krypčių studijas, ketinamas vykdyti ir vykdomas studijų programas, aukštųjų mokyklų ir filialų paraiškas leidimui vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą gauti, teikti siūlymus ir (arba) rekomendacijas, nuomones, išvadas, dėl kvalifikacijų, susijusių su aukštuoju mokslu ir įgytų pagal užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų švietimo programas (toliau – užsienio kvalifikacijos), akademiniu pripažinimu ir (arba) pažymių bei dalykų atitikmenų nustatymu bei kitais su laisvo asmenų judumo sąlygų kūrimu susijusiais klausimais, taip pat parengti bei įvertinti analitines ar kitas studijas, įžvalgas, tyrimus, metodinius patarimus, recenzijas, mokymo programas, teisės aktų projektus ir pan. bei vykdyti kitas su Centro funkcijomis susijusias ar jam pavestas veiklas, darbo organizavimo principus bei tvarką.“;

3.2. 7 punktą ir išdėstau jį taip:

7. Ekspertų, kuriuos Centras pasitelkia vertinti ketinamas vykdyti ir vykdomas studijų programas ir vykdomas krypčių studijas, aukštųjų mokyklų veiklą, aukštųjų mokyklų ir filialų paraiškas leidimui vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą gauti, darbo (toliau – Ekspertinis vertinimas) etapai:

7.1.    pasirengimas ekspertiniam vertinimui;

7.2. vizitas į aukštąją mokyklą;

7.3. ekspertinio vertinimo išvadų parengimas ir pateikimas Centrui;

7.4. ekspertinio vertinimo išvadų svarstymas Studijų vertinimo komisijoje arba Aukštųjų mokyklų vertinimo komisijoje;

7.5. galutinių vertinimo išvadų pateikimas Centrui.“;

3.3. 11 punktą ir išdėstau jį taip:

11. Ekspertai savarankiškai bei Centro organizuojamuose mokymuose susipažįsta su Centro pateikta informacija apie Lietuvos švietimo sistemą, pagrindiniais aukštąjį mokslą reglamentuojančiais teisės aktais, ekspertų darbo organizavimo principais, kita vertinimui aktualia informacija bei dokumentais.“;

3.4. 27 punktą ir išdėstau jį taip:

27. Centro prašymu, ekspertų grupės narys (nariai) dalyvauja svarstant išvadas apeliacinės komisijos posėdžiuose, kitose ikiteisminėse ginčų nagrinėjimo institucijose, teismuose, tiesiogiai arba nuotoliniu būdu. Tuo atveju, jeigu nei vienas iš ekspertų grupės narių negali dalyvauti apeliacinės komisijos posėdyje, ekspertų grupė pateikia rašytinius paaiškinimus dėl posėdyje svarstomų klausimų Centrui elektroniniu paštu

3.5. 17 punkte atitaisau techninę klaidą ir išdėstau šį punktą taip:

17. Ekspertų grupės vizitą į aukštąją mokyklą organizuoja Centro paskirtas vertinimo koordinatorius. Jis derina vizito darbotvarkę su aukštąja mokykla ir ekspertų grupe.“.

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Almantas Šerpatauskas