AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS 2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR 2018 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO
2019 m. balandžio 30 d. Nr. T-96 Naujoji Akmenė |
|
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 5 dalimi, Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 13 d. sprendimu Nr. T-214(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 132 punktu, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pritarti viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos 2018 metų veiklos ataskaitai (pridedama).
2. Patvirtinti viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos 2018 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas
PRITARTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-96
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS
2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
VADOVO ŽODIS
Įstaiga įregistruota 1997-10-13 siekiant organizuoti ir teikti kvalifikuotas asmens sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas įstaigoje prisirašiusiems gyventojams. Įstaigos veiklos tikslas gerinti aptarnaujamų teritorijų gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą, kokybiškai teikti pirminės sveikatos priežiūros, pirmines odontologijos ir slaugos paslaugas.
VšĮ Ventos ambulatorijoje 2018-12-31 buvo prisirašę 3012 gyventojų, lyginant su 2017 m. sumažėjo 3,2%, iš jų kaimo gyventojai 882 (29,3%), vaikai iki 1 m. – 18 (0,6%), vaikai nuo 1-7 m. – 179 (59,3%), 8-17 m. – 303 (10,1%), lyginant su 2017 m. sumažėjo 3,8%, nuo 18-49 m. – 1042 (34,6%) lyginant su 2017 m. sumažėjo 6,1%, 50-65 m. – 773 (25,7%), lyginant su 2017 m. sumažėjo 2,0% ir nuo 65 m. – 697 (23,1%), lyginant su 2017 m. padidėjo 0,9%. Palyginus su 2017 m., prisirašiusiųjų skaičius sumažėjo 98 gyventoju.
Įstaiga teikia BPG, odontologo, bendrosios praktikos slaugytojų paslaugas. Ambulatorijoje dirba 2 šeimos gydytojai, gydytojas odontologas, odontologo padėjėja, bendrosios praktikos slaugytoja – vyr. slaugos administratorė, akušerė, 3 bendrosios praktikos slaugytojos, vyr. buhalterė, vairuotojas – sveikatos statistikas ir valytoja. Iš viso 12 darbuotojų. Pačiai prašant atleidome šeimos gydytoją, kuri buvo vaiko auginimo atostogose. Nuo vasario mėnesio ambulatorijoje pradėjo dirbo dar viena šeimos gydytoja, kuri atvyko į Ventą gyventi ir dirbti iš Kauno.
Įstaiga per 2018 metus investicinių projektų neįgyvendino.
Siekiant sėkmingo gydymo kokybės valdymo įstaigoje pagrindiniai uždaviniai – atsižvelgti į personalo poreikius, sugebėti pripažinti kiekvieno darbuotojo atliktą darbą bei paskatinti dirbti geriau. Tik darbuotojų dėka kokybiškas gydymo paslaugų teikimas, geranoriškumas bei dėmesys kiekvienam pacientui per 2018 m. įstaigai padėjo pasiekti gerų rezultatų.
Medicinos darbuotojų dienos proga buvo organizuota ekskursija į Klaipėdos jūrų muziejų. Ambulatorijos darbuotojams 2018 m. lapkričio 30 d. buvo organizuotas renginys į Martyno Levickio koncertą Akmenės rajono savivaldybės kultūros centre. Šv. Kalėdų proga visiems darbuotojams buvo skirta po 100 Eur piniginė dovana už gerą, rūpestingą pareigų atlikimą bei teigiamą įstaigos rezultatą.
2018 m. iš savų lėšų (3976,33 Eur.) atlikome registratūros patalpų remontą bei nupirkome naujus baldus (1100 Eur).
Įgyvendindami e-sveikatos politiką įregistravome ambulatoriją išankstinės pacientų registracijos internetu sistemoje, besiregistruojantys registratūroje taip pat suvedami į elektroninę sistemą, gauna priminimus trumposiomis žinutėmis. Metų pradžioje pradėjome rašyti elektroninius receptus.
Kad užtikrinti veiklos stabilumą ir siekiant sumažinant veiklos išlaidas stengiamės lėšas naudoti kiek įmanoma racionaliau.
Raštiškų nusiskundimų ar skundų dėl įstaigos veiklos ar personalo darbo nebuvo nei vieno. Taip pat nefiksuota ir korupcijos atvejų.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAS IR POBŪDIS
Įstaigos veiklos tikslas: gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, kokybiškai teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
Įstaigos veiklos uždaviniai: organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas gyventojams. Šios paslaugos teikiamos įstaigoje, pacientų namuose, darbovietėse ir kt.
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
|
TIKSLAS |
|
UŽDAVINIAI |
ĮVYKDYMAS |
1. |
Kelti asmens sveikatos priežiūros centro teikiamų paslaugų kokybę |
1.1. |
Užtikrinti asmens sveikatos priežiūros centro teikiamų paslaugų efektyvumą |
Taip |
1.2. |
Vykdyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir pacientų saugos atitikties, nustatytiems reikalavimams, vykdymą |
Taip |
||
1.3. |
Užtikrinti asmens sveikatos priežiūros prieinamumą ir savalaikiškumą |
Taip |
||
1.4. |
Kelti asmens sveikatos centro priežiūros specialistų ir darbuotojų kvalifikaciją |
Taip |
||
2. |
Gerinti Įstaigos infrastruktūrą ir įvaizdį |
2.1. |
Rekonstruoti ir pritaikyti neįgaliesiems gydymo įstaigos pastatą |
Dalinai |
|
|
2.2. |
Gerinti įstaigos įvaizdį |
Taip |
3. |
Modernizuoti gydymo įstaigą |
3.1. |
Optimizuoti įstaigos kompiuterinį tinklą, diegti naujas programas |
Taip |
įstaigOS pasiektos veiklos rezultatų vertinimo rodiklių reikšmės IR JŲ PASIEKIMAS 2018 metais
Eil. Nr. |
Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai (toliau – rodiklis) |
Pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios LNSS viešosios įstaigos (išskyrus nurodytas šios lentelės 3–5 skiltyse) |
Pasiektas rodiklis |
Siektina reikšmė |
Pasiekta reikšmė |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
I |
Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:
|
||
1. |
Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas) |
Būti nenuostolingai |
3802,43 grynasis perviršis |
Rodiklio reikšmė apskaičiuojama pagal formulę: Pajamos–sąnaudos |
|||
2. |
Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis
|
Panaudoti darbo užmokesčio fondui didinti gautas tikslines lėšas sveikatos priežiūros specialistų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, darbo užmokesčiui kelti vidutiniškai 20 proc., prioritetą teikiant mažiausiai uždirbantiems specialistams |
1194,06 Eur. (1 etato vidurkis) Atlyginimai didėjo: gydytojams – 7,44 proc. Slaugytojoms – 21,55 proc., o bendrai 15,39 proc. Darbo užmokesčio normatyvas 52,02 proc., planuotas iki 68 proc. |
3. |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 10,33 proc. |
9,86 |
4. |
Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto |
Absoliutaus likvidumo rodiklis – nuo 0,5 iki 1 |
1,37
|
II |
Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai: |
||
1. |
Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje |
Suteiktas Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas |
|
2. |
Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius |
Ne mažiau kaip 1 |
0 |
3. |
Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas) |
Ne mažiau kaip 50 proc. visų kompensuojamųjų vaistų ir MPP receptų yra elektroniniai |
100 proc. visų kompensuojamųjų vaistų ir MPP receptų yra elektroniniai |
III SKYRIUS
VEIKLOS REZULTATŲ VERTINIMO KRITERIJŲ PLANUOTŲ REIKŠMIŲ IR ATASKAITINIO LAIKOTARPIO VERTINIMO KRITERIJŲ REZULTATŲ LYGINAMOJI ANALIZĖ
SUTEIKTOS PASLAUGOS
|
Apsilankymai
2018 m. (2017) |
Apsilankymai ambulatorijoje 2018 metai (2017) |
Apsilankymai namuose 2018 metai (2017) |
Mokami apsilankymai 2018 metai (2017) |
||||
Iš viso |
Iš jų profilaktiniai |
Iš jų dėl ligos |
Iš viso |
Iš jų dėl ligos |
Iš viso |
Iš jų profilaktiniai |
||
BPG |
12983 (14535) |
11347 (12900) |
1657 (1611) |
9633 (11224) |
1432 (1353) |
1425 (1332) |
204 (282) |
196 (268) |
BPG Odontologas |
2435 (2392) |
2433 (2391) |
999 (805) |
1433 (1584) |
2 (1) |
- (-) |
- - |
- - |
Viso |
15418 (16927) |
13780 (15291) |
2656 (2416) |
11066 (12808) |
1434 (1354) |
1425 (1332) |
204 (282) |
196 (268) |
|
2018 metai |
2017 metai |
Gimė kūdikių |
18 |
22 |
Stebėta nėščiųjų |
17 |
18 |
Išduota mirties liudijimų |
7 |
9 |
2018 metais dauguma kraujo tyrimų buvo atliekama kitose laboratorijose, kadangi buvo imamas tik veninis kraujas.
ATLIKTI TYRIMAI
Viso
|
Tyrimo pavadinimas |
||
Bendras kraujo tyrimas |
Gliukozė |
Bendras šlapimo tyrimas |
|
2018 metai |
|||
620 |
- |
40 |
580 |
2017 metai |
|||
1203 |
- |
20 |
1183 |
ATLIKTA EKG
Viso
|
VAIKAMS |
SUAUGUSIEMS |
||
Ambulatorijoje |
Namuose |
Ambulatorijoje |
Namuose |
|
2018 metai |
||||
404 |
7 |
- |
397 |
4 |
2017 metai |
||||
1141 |
11 |
- |
1120 |
10 |
SKIEPIJIMAS NUO SEZONINIO GRIPO
Asmenims, sergantiems lėtinėmis širdies – kraujagyslių, kvėpavimo takų, inkstų ligomis, lėtinėmis ligomis, susijusiomis su imuniniais mechanizmais, piktybiniais navikais (vnt.) |
Asmenims, gyvenantiems socialinės globos ir slaugos įstaigose (vnt.) |
Viso Paskiepyta nuo sezoninio gripo |
|||
2018 m. |
2017 m. |
2018 m. |
2017 m. |
2018 m. |
2017 m. |
202 |
238 |
108 |
112 |
310 |
350 |
TUBERKULINO MĖGINIŲ ATLIKIMAS
Tuberkulino mėginio atlikimas 7 metų vaikams ir rizikos grupių vaikams |
|
2018 m. |
2017 m. |
26 |
26 |
VALSTYBĖS FINANSUOJAMOS PREVENCINĖS PROGRAMOS
Didelis dėmesys skiriamas valstybės finansuojamų prevencinių programų vykdymui. Pacientai raginami rūpintis sveikata. Gaila, kad ne visiems pacientams pavyksta išaiškinti jų naudą ir įtikinti pasinaudoti šia galimybe.
Per 2018 m. vykdytos šios prevencinės programos:
|
Pasitikrino vyrų |
Nustatytas vėžys |
2016 m. |
37 |
2 |
2017 m. |
23 |
3 |
2018 m. |
36 |
4 |
|
Pasitikrino moterų |
Rasta su iki vėžiniais pakitimais |
Rasta su piktybinių navikų požym. |
2016 m. |
40 |
2 |
1 |
2017 m. |
34 |
4 |
1 |
2018 m. |
32 |
4 |
0 |
|
Įteikta pranešimų |
Pasitikrino moterų |
Rasta su iki vėžiniais pakitimais |
Rasta su piktybinių navikų požymiais |
2016 m. |
94 |
67 |
2 |
1 |
2017 m. |
117 |
73 |
2 |
1 |
2018 m. |
60 |
39 |
3 |
0 |
|
Pasitikrino |
2016 m. |
165 |
2017 m. |
156 |
2018 m. |
129 |
|
Atlikta |
2016 m. |
107 |
2017 m. |
116 |
2018 m. |
113 |
|
Įteikta siuntimų atlikti kolonoskopiją |
Rezultatų įvertinimas - neigiamas |
Rezultatų įvertinimas - teigiamas |
2016 m. |
8 |
125 |
8 |
2017 m. |
8 |
123 |
17 |
2018 m. |
32 |
92 |
32 |
III SKYRIUS
KITA INFORMACIJA
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DALININKAI
VšĮ Ventos ambulatorijos vienintelis dalininkas yra Akmenės rajono savivaldybė, jos kapitalas 1327,04 Eur, kuris metų eigoje nesikeitė.
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS GAUTOS LĖŠOS
Gautos lėšos ir jų šaltiniai per 2018 m. finansinius metus:
Įstaiga finansuojama iš Šiaulių TLK, tai pagrindinės pajamos – 264409,48Eur, kurios sudaro 89,0 proc. visų pajamų. Gauta pajamų iš kitų asmenų – 24072,87 Eur, tai sudaro pajamos už mokamas medicinines paslaugas (t.sk. laboratorinius tyrimus, profilaktinius patikrinimus, protezavimo ir odontologines paslaugas ir kt.).Iš viso gauta 288482,35Eur. Pagrindinės pajamos lyginant su 2018 m. padidėjo 11,6%. Iš kitų šaltinių gauta 2 proc. paramos 87,18 Eur bei nemokami vaistai, vakcinos už 9137,15 Eur.
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS SĄNAUDOS
Sąnaudos |
|||||
|
|
2018metai |
2017 metai |
||
Eil.Nr. |
Pavadinimas |
Išlaidos (Eur) |
Išlaidos (%) |
Išlaidos (Eur) |
Išlaidos (%) |
1 |
Darbo užmokesčio ir soc. draudimo |
223862,20 |
76,30 |
212975,73 |
69,76 |
2 |
Komunalinės paslaugos |
5972,08 |
2,04 |
6247,13 |
2,05 |
3 |
Vaistų ir medicinos priemonių, inventoriaus |
16360,48 |
5,58 |
18861,83 |
6,18 |
4 |
Transporto išlaikymas ( degalai, remontas) |
342,18 |
0,13 |
387,65 |
0,12 |
5 |
Ryšiai |
842,58 |
0,29 |
831,69 |
0,27 |
6 |
Kitos |
11382,75 |
3,88 |
7707,08 |
2,52 |
7 |
Nusidėvėjimas |
113,28 |
0,04 |
198,69 |
0,07 |
8 |
Prietaisų patikra, priežiūra |
2145,14 |
0,73 |
2074,99 |
0,68 |
9 |
Kvalifikacijos kursai |
619,00 |
0,21 |
285,00 |
0,09 |
10 |
Tyrimai, protezavimas |
27437,97 |
9,35 |
22604,52 |
7,41 |
11 |
Gydytojos pritraukimo programa |
- |
- |
15000,00 |
4,91 |
12 |
Remonto darbai |
3976,33 |
1,36 |
17879,27 |
5,86 |
13 |
Vandentiekis |
264,52 |
0,09 |
223,82 |
0,08 |
VISO: |
293418,51 |
100 |
305277,40 |
100 |
VADOVAUJAMAS PAREIGAS EINANČIŲ ASMENŲ ATLYGINIMAS PER ATASKAITINIUS METUS*
Eur, ct
Eil. Nr. |
Pareigų (pareigybės) pavadinimas |
Bazinis atlyginimas |
Priemokos |
Priedai |
Premijos |
Kitos išmokos** |
Iš viso |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6=1+2+3+4+5 |
||
1. |
Direktorius |
6488,07 |
- |
670,92 |
- |
- |
7158,99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Neatskaičius mokesčių.
Iki 2018 m. gruodžio 17 dienos įstaigai vadovavo direktorius Marijus Lopaitis. Nuo 2018 m. gruodžio18 d. Akmenės rajono savivaldybės mero 2018 m. gruodžio 28 d. potvarkiu Nr. MP-66 laikinai eiti įstaigos direktoriaus pareigas paskirtas gydytojas odontologas Vygandas Gerdauskis.
Vidutinis darbuotojų atlyginimas per 2018 m. – 1194,06 Eur. Direktoriaus vidutinis atlyginimas – 596,58 Eur, lyginant su praėjusiais metais sumažėjo, kadangi nuo 2018 m. vasario mėn. direktorius dirbo tik 0,5 etato. Nuo 2018 m. gegužės 1 d. vadovaudamiesi LR Sveikatos apsaugos ministro įsakymu skirtas papildomas lėšas panaudojome įstaigos darbuotojų pagrindinio darbo užmokesčio pastoviajai daliai didinti, t.y. 15,39%.
Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-83, 2018 m. balandžio 25 d. patvirtintas išlaidų normatyvas nuo uždirbtų pajamų darbo užmokesčiui (be SODROS) iki 68 %, su SODRA iki 89%. 2018 m. Ventos ambulatorijos faktinis normatyvas darbo užmokesčiui be SODROS yra 52 %, o su SODRA 75,3 %. Taip pat buvo patvirtintas išlaidų normatyvas medikamentams iki 3 %, 2018 m. mūsų įstaigoje buvo 1,8 %.
Metinė finansinė atskaitomybė pateikta vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.
VŠĮ VENTOS AMBULATORIJOS FINANSINIS METŲ REZULTATAS
Perviršis (nuostolis) |
|
2018 metai |
2017 metai |
3802,43 |
-20321,79 |
PINIGŲ LIKUTIS METŲ PABAIGOJE
Sąskaitos |
2018 metai |
2017 metai |
Banko sąskaitoje PSDF lėšos |
12854,42 |
24841,14 |
Banke specialiosios lėšos |
2737,10 |
952,98 |
Banke 2 proc. lėšos |
108,24 |
112,56 |
Papildoma sąskaita (ES buvo naudojama) |
- |
0,31 |
Viso: |
15940,80 |
25906,99 |
MOKĖTINOS IR GAUTINOS SUMOS METŲ PABAIGOJE
|
2018 metai |
2017 metai |
||
Šaltinis |
Skola įstaigai |
Įstaigos skola |
Skola įstaigai |
Įstaigos skola |
Šiaulių TLK |
22144,74 |
- |
10349,79 |
33,00 |
Sodra |
|
6610,13 |
|
6322,89 |
Iš kitų mokėtojų |
7,30 |
- |
|
|
Tiekėjams |
|
2590,57 |
|
2138,87 |
Sukaupti atostoginiai |
|
2412,93 |
|
4570,03 |
Viso |
22152,04 |
11613,63 |
10349,79 |
13074,79 |
ĮSTAIGOS SĄNAUDOS VALDYMO IŠLAIDOMS
2018 m. patvirtintas iki 15 % įstaigos sąnaudų valdymo išlaidos. Viso sąnaudų valdymo išlaidoms sudarė 9,9% (darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, komunalinės, ryšio paslaugos, transporto išlaikymas bei kvalifikacijos kėlimas), darbo užmokestis ir socialinis draudimas per 2018 m. sudarė 8,9% nuo visų sąnaudų, kitoms valdymo išlaidoms – 1,0%.
REIKŠMINGI SANDORIAI
Per 2018 m. įstaigoje reikšmingų sandorių nebuvo.
ATEINANČIŲ FINANSINIŲ METŲ VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR PLANUOJAMI ATLIKTI DARBAI
2019 m. pagrindiniai uždaviniai – sėkmingiau vykdyti prevencines programas, pilnai valdyti e-sveikatos sistemą, įvertinus finansines galimybes – pritaikyti ambulatorijos pastatą neįgaliųjų poreikiams.
Užtikrinti įstaigos veiklos pelningumą. Racionaliai naudoti finansinius, personalo, technologijų išteklius. Užtikrinti patikimą veiklos apskaitą ir atskaitomybę.
Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas išlieka gerinti aptarnaujamų teritorijų gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą, kokybiškai teikti medicinos paslaugas.
Aktyviai vykdyti personalo politiką – ypatingą dėmesį skirti darbuotojų kvalifikacijos kėlimui ir nuolatiniam tobulinimuisi, palaikyti draugišką, gerą, darbingą, pacientui ir darbuotojui palankią atmosferą įstaigoje.
Dalyvauti ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamuose projektuose, ieškoti būdų dalyvauti kitų investicinių projektų finansuojamose projektuose, siekiant atnaujinti įstaigos materialinę bazę, pagerinti pastatų, patalpų būklę, užtikrinti higienos normų reikalavimų įgyvendinimą, aprūpinti darbuotojus būtinomis darbo priemonėmis, medicinine įranga, kompiuteriais, programine įranga, tuo padidinant pacientų pasitenkinimą teikiamų paslaugų kokybe.
Tinkamai informuoti pacientus ir kitus Akmenės rajono gyventojus apie teikiamas viešąsias paslaugas pačioje įstaigoje, įstaigos internetinėje svetainėje ir Facebook puslapyje.
Vykdyti antikorupcines priemones, šalinti prielaidas leidžiančias atsirasti ir plisti korupcijai įstaigoje.
____________________________
L. e direktoriaus pareigas Vygandas Gerdauskis
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2019 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-96
Viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos
2018 metų Finansinių ataskaitų rinkinio aiškinamasis raštas
I SKYRIUS
BENDROJI DALIS
Viešoji įstaiga Ventos ambulatorija (toliau – Įstaiga) pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenės rajono savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.
Įstaiga savo veikloje vadovaujasi LR Konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kt. įstatymais bei teisės aktais, o taip pat įstatais.
Įstaiga yra juridinis asmuo, ne pelno siekianti viešoji įstaiga, turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, firminį ženklą, sąskaitas banke. Įstaigos buveinė yra Ventos g. 28, Venta, Akmenės rajonas. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles atsako savo turtu. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais. Įstaigos veikla neterminuota.
Įstaiga įregistruota 1997 m. spalio 13 d. Įstaigos identifikavimo numeris 153082892. Banko rekvizitai: A.s. LT77730001002546666, AB Swedbank, b.k. 73000. Vidutinis sąrašinis 2018 metais dirbančiųjų skaičius 12,04 darbuotojo. Metų pabaigoje Ventos ambulatorijoje dirbo 12 darbuotojų: iš jų 2 šeimos gydytojos, gydytojas odontologas, odontologo padėjėja, akušerė, 4 bendrosios praktikos slaugytojos, vyr. buhalterė, vairuotojas-sveikatos statistas ir valytoja.
Įstaiga teikia pirminės sveikatos priežiūros paslaugas vykdo odontologinės sveikatos priežiūros veiklą: pirminę ir specializuotą ambulatorinę odontologinę priežiūrą, dantų protezavimą bei vaikų dantų silantavimą.
Pagrindinis Įstaigos veiklos tikslas – gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą, mažinti jų sergamumą, kokybiškai bei kvalifikuotai teikti pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.
2018 metais Įstaiga nedalyvavo investiciniuose projektuose.
Įstaiga filialų neturi.
Pagrindinės veiklos pajamas sudaro pajamos už teikiamas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal su Šiaulių teritorine ligonių kasa pasirašytą sutartį, be to dalis pajamų gaunama už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas atskirų fizinių bei juridinių asmenų.
Vadovaujantis 2007 m. birželio 26 d. Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu Nr. X-1212 nuo 2010 metų sausio 01 d. Įstaiga finansinę apskaitą tvarko vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.
2018 metų pabaigoje Įstaigos turtas sudarė 5048,07 Eur. , t. sk. Ilgalaikis turtas 230,83 Eur. ir trumpalaikis turtas 4817,24 Eur.
Per ataskaitinį laikotarpį Dalininkų kapitalo dydis nesikeitė.
Įstaiga 2018 m. baigė pelningai. Įstaigos einamųjų metų perviršis 3802,43 Eur. pelnas.
Ataskaitinis laikotarpis nuo 2018 m. sausio 1 d. iki 2018 m. gruodžio 31 d.
II SKYRIUS
APSKAITOS POLITIKA
Įstaigos finansinės ataskaitos parengtos pagal VSAFAS . Sudarant finansines ataskaitas buvo vadovaujamasi veiklos tęstinumo principu ir kitais bendraisiais apskaitos principais, panašioms ūkinėms operacijoms ir įvykiams buvo taikomi vienodi apskaitos metodai.
1. Įstaigoje buhalterinė apskaita vedama rankiniu būdu.
2. Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo atliktas apskaitos įverčių keitimas.
3. Nuo 2015 apskaita tvarkoma ir finansinės ataskaitos sudaromos eurais.
4. Įstaigoje Ilgalaikis materialusis turtas apskaitomas vadovaujantis 12-o VSAFAS nuostatomis ir Bendraisiais apskaitos principais (toliau BAP). Vadovaujantis 2014 m. gruodžio 31 d. direktorės įsakymu Nr. V-43 minimali ilgalaikio materialaus turto vertė turi būti ne mažesnė nei 500 Eur. Ilgalaikis materialus turtas apskaitoje pripažįstamas įsigijimo verte, o ataskaitose rodomas balansine verte. Ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė – suma, apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas ilgalaikio materialiojo turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą nusidėvėjimo sumą.
Ilgalaikis materialus turtas apskaitomas taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) nusidėvėjimo skaičiavimo metodą, ilgalaikio turto vieneto metinė nusidėvėjimo suma apskaičiuojama pagal formulę.
Ilgalaikio materialaus turto nusidėvėjimo normatyvai patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės direktoriaus 2009 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A-898.
Ilgalaikio materialiojo turto grupių naudingo tarnavimo laikas:
Mašinos ir įrengimai – 7 m.;
Transporto priemonės – 5 m.;
Baldai ir biuro įranga 5 m.;
Kitas ilgalaikis materialus turtas – 7 m.;
Ilgalaikio materialiojo turto apskaitos politika ataskaitiniais metais keista nebuvo.
5. Įstaiga per ataskaitinį laikotarpį Nematerialaus turto neturėjo.
6. Įstaigoje Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai apskaitomi vadovaujantis 17-o VSAFAS nuostatomis ir BAP. Įstaigoje finansinis turtas skirstomas į ilgalaikį ir trumpalaikį atsižvelgiant į turto realizavimo laikotarpį. Finansiniai įsipareigojimai skirstomi į ilgalaikius ir trumpalaikius įsipareigojimus atsižvelgiant į jų apmokėjimo laikotarpį.
7. Įstaigoje atsargos apskaitomos vadovaujantis 8-o VSAFAS nuostatomis ir BAP. Atsargos į sąnaudas nurašomos pagal nurašymo aktus. Medikamentai ir med. priemonės į sąnaudas nurašomi pagal nurašymo aktus. Medikamentų ir med. priemonių nurašymo aktai sudaromi atsižvelgiant į tai kiek medikamentų ir med. priemonių išduota į kabinetus. Ūkinės medžiagos nurašomos jas išdavus pagal nurašymo aktus. Kanceliarinės ir kitos medžiagos nurašomos į sąnaudas jas įsigijus.
8. Įstaigoje gautinas, gautas bei panaudotas finansavimas apskaitomas vadovaujantis 20-o VSAFAS nuostatomis ir BAP. Finansavimo sumos pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padaromos sąnaudos, kurioms kompensuoti buvo skirtos finansavimo sumos.
9. Įstaigoje apskaita grupuojama pagal segmentus, kaip nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“.
10. Kitos pajamos apskaitomos vadovaujantis 10-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.
11. Sąnaudos įstaigoje apskaitomos vadovaujantis 11-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.
Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo nustatyta esminių klaidų, kurios buvo padarytos praėjusių ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose.
III SKYRIUS
AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS
Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi finansinių ataskaitų straipsniai. Visos aiškinamojo rašto pastabos numeruojamos eilės tvarka.
1. Ilgalaikis materialusis turtas (toliau IMT)
1.1. Informacija apie IMT balansinės vertės pagal ilgalaikio materialiojo turto grupes pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį pagal 12-o standarto 1 priede nustatytą formą pateikta priede Nr. 1.
1.2. Įstaiga per 2018 metus neįsigijo ilgalaikio turto. Taip pat naudojame gautą turtą pagal panaudos sutartis iš steigėjų ir SAM, bei įsigytą turtą iš ES lėšų.
1.2.1. Medicininė įranga, likutinė vertė – 226,54 Eur;
1.2.2. Kompiuterių ir biuro įrangos likutinė vertė – 4,29 Eur;
Viso ilgalaikio turto metų pabaigai už 230,83 Eur.
2. Investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienų metų gautinos sumos, kitas finansinis turtas ir išankstiniai apmokėjimai, trumpalaikės per vienus metus gautinos sumos
2.1 Įstaiga pateikia informaciją apie per vienus metus gautinas sumas, 17-o standarto 7 priede, priedas Nr. 2;
2.1.1. gautina suma už suteiktas paslaugas iš Šiaulių TLK – 22144,74 Eur ir iš kitų mokėtojų 7,30 Eur.
2.2. Įstaiga turi pinigų informacija pateikiama pagal 17-o standarto 8 priede nurodytą formą, priedas Nr. 3.
2.3. Įstaiga pateikia informaciją apie kai kurias trumpalaikes mokėtinas sumas, 17-o standarto 12 priede, priedas Nr. 4.
2.4. Įstaiga pateikia informacija apie įsipareigojimus nacionaline valiuta, 17-o standarto 13 priede, priedas Nr. 5.
3. Atsargos
3.1. Informacija apie balansinę atsargų vertę pagal atsargų grupes pateikta pagal 8-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 6;
4. Finansavimo sumos
4.1. Pateikiama informacija apie finansavimo sumas: pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį pagal 20-o standarto 4 ir 5 prieduose pateiktas formas, priedai Nr.7 ir Nr. 8.
4.2. Iš kitų šaltinių tai 2 proc. paramos gavome 87,18 Eur ir nemokamos med. priemonės, vaistai bei vakcinos už 9137,15 Eur, viso 9224,33 Eur.
5. Grynasis turtas
5.1. Informacija apie grynojo turto pokyčius pateikiama 4-o standarto 1 priede, priedas Nr. 9.
5.2. Ataskaitiniais metais Dalininkų kapitalas sudarė 1327,04 Eur, kuris buvo perduotas 1997 metais steigiant viešąją įstaigą.
5.3. Ankstesnių metų deficitas – 20321,79 Eur.
5.4. Einamųjų metų grynasis perviršis 3802,43 Eur.
6. Kitos pagrindinės veiklos pajamos
6.1. Veiklos rezultatų ataskaitos eilutėje „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ Įstaiga parodo visas medicininės veiklos pajamas.
6.2. Per ataskaitinius metus paslaugų pardavimo pajamų suma viso sudarė 288482,35 Eur:
6.2.1. pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka Šiaulių teritorinės ligonių kasos 264409,48 Eur;
6.2.2. pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys 24072,87 Eur;
6.3. Pateikiama informacija apie pagrindinės veiklos kitas pajamas pagal 10-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 10.
7. Segmentai
7.1. Pateikiamos šio ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpių ataskaitos pagal 25-o VSAFAS priede nustatytą formą Nr. 11.
7.2. Įstaigoje ataskaitiniais metais pajamos, sąnaudos, turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai ir pinigų srautai priskiriami prie sveikatos apsaugos segmento.
7.3. Pagrindinės veiklos pinigų srautuose darbo užmokesčio ir socialinio draudimo išmokos yra be SODROS užskaitų.
8. Finansinės būklės ataskaita
8.1. Vadovaujantis informacijos reikšmingumo kriterijumi, detalizuojame šias finansinės būklės ataskaitoje pateiktas sumas:
8.1.1 Ilgalaikio turto minimali vertė nuo 2015 m. sausio 1 d. yra 500 Eur;
8.1.2 Ilgalaikio turto likutinė vertė 230,83 Eur, tai iš savų lėšų bei paramos davėjo lėšų biuro įranga ir medicininis inventorius.
8.1.3 Atsargų likutinė vertė – 4817,24 Eur, t.sk. nemokamų vakcinų 2440,66 Eur, medikamentų, plombinių medžiagų, tvarsliavos bei medžiagų 2376,58 Eur.
8.1.4 Gautinos sumos už suteiktas paslaugas iš Šiaulių TLK – 22144,74 Eur ir kitų mokėtojų 7,30 Eur.
8.1.5 Pinigai sąskaitose ir kasoje – 15940,80 Eur.
8.1. Finansavimo sumas sudaro:
8.1.1. Iš valstybės biudžeto lėšų negavome.
8.1.2. Iš Europos Sąjungos lėšų likutis 0,87 Eur., tai ilgalaikio materialiojo turto likutis.
8.1.3. Iš kitų šaltinių gauta 2 proc. paramos 87,18 Eur bei nemokami vaistai, vakcinos už 9137,15 Eur, viso likutis metų pabaigai iš kitų šaltinių liko 2550,77 Eur.
8.2. Trumpalaikės mokėtinos sumos
8.2.1. Skolos tiekėjams viso sudaro 2590,57 Eur.
8.2.2. Darbo santykiais susiję įsipareigojimai viso sudaro 6610,13 Eur.
8.2.3. Sukauptos mokėtinos sumos tai atostoginių rezervas 2412,93 Eur.
9. Veiklos rezultatų ataskaita
9.1. Pagrindinės veiklos pajamos viso 297220,94 Eur, t.sk.:
9.1.1 Finansavimo pajamos – 8738,59 Eur,
9.1.2 Pajamos iš Šiaulių TLK – 264409,48 Eur,
9.1.3 Mokamos medicininės paslaugos 24072,87 Eur (t. y. už profilaktinius patikrinimus, laboratorinius tyrimus, odontologines ir protezavimo paslaugos ir kt.).
10. Sąnaudos
Ataskaitiniu laikotarpiu sąnaudų apskaitos politika keista nebuvo, sąnaudos apskaitomos vadovaujantis VSAFAS ir BAP.
10.1. Ataskaitiniais metais veiklos sąnaudos viso sudarė 293418,51 Eur;
10.2. Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos – 223862,20 Eur.;
10.3. Amortizacijos sąnaudos 113,28 Eur;
10.4. Transporto 342,18 Eur;
10.5. Šildymo 3417,91 Eur;
10.6. Elektros 1351,33 Eur;
10.7. Vanduo 264,52 Eur,
10.8. Ryšio sąnaudos 842,58 Eur;
10.9. Komunalinės paslaugos 1202,84 Eur;
10.10. Kvalifikacijos kėlimo 619,00 Eur;
10.11. Remonto darbai 3976,33 Eur;
10.12. Sunaudotų atsargų 16360,48 Eur (t.sk. nemokama vakcina 8647,09 Eur, medikamentai, tvarsliava, medžiagos 7713,39 Eur);
10.13. Kitos paslaugos – 33696,77 Eur (t.sk. laboratoriniai tyrimai už įstaigos ribų 18002,97 Eur, už protezavimo paslaugas 9435,00 Eur, už medtechnikos priežiūrą ir remonto darbus 2145,14 Eur, už skalbinių skalbimą 54,70 Eur, internetines paslaugas 170,88 Eur., med. atliekų sunaikinimas ir jų apskaita 616,39 Eur, už audito paslaugas 628,11 Eur, draudimo paslaugos 666,78 Eur, medicininio audito paslaugos 1000 Eur. ir kt.).
10.14. Kitos sąnaudos 7369,09 Eur (t.sk. registratūros baldai 1100,00 Eur, E-Z-WAY sąvadai 117,37 Eur, popierius spausdinimui 199,75 Eur ir kt.)
11. Išankstiniai apmokėjimai
Pateikiama šio ataskaitinio laikotarpio ataskaita pagal 6-ą VSAFAS 6 priedą, priedas Nr.12. Ateinančių laikotarpių sąnaudos sudaro draudimo atskaitymai 216,97 Eur.
12. Su darbo santykiais susijusios išmokos
12.1. Vidutinis per ataskaitinį laikotarpį darbuotojų skaičius 12,04 darbuotojų, metų pabaigoje darbuotojų skaičius buvo 12.
12.2. Vidutinis darbuotojų darbo užmokestis per 2018 metus 1194,06 Eur.
Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudas sudaro:
Eil. Nr. |
Darbo santykių rūšis |
Darbo užmokesčio sąnaudos |
Socialinio draudimo sąnaudos |
Darbuotojų skaičius (vnt.) |
|||
Ataskaitinis laikotarpis |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
Ataskaitinis laikotarpis |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
Ataskaitinis laikotarpis |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Etatų sąraše nurodyti darbuotojai |
154603,09 |
146303,72 |
69259,11 |
66672,01 |
12 |
12 |
2 |
Kiti darbuotojai, kurie teikė paslaugas ir atliko darbus pagal kitas nei darbo sutartis, savo ekonomine prasme atitinkančias darbo santykių esmę (t. y. dirbantiems pagal terminuotas, autorines ir panašias darbo sutartis) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
3 |
Iš viso |
154603,09 |
146303,72 |
69259,11 |
66672,01 |
12 |
12 |
13. Tarpusavio užskaitos
Tarpusavio užskaitos atliekamos vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 1-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“. Įstaiga per 2018 m. turėjo VSDF įsiskolinimo tarpusavio užskaitas su Šiaulių teritorine ligonių kasa.
____________________________
L. e. direktoriaus pareigas Vygandas Gerdauskis
Vyr. buhalterė Jolanta Bartkevič