r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS 2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR 2018 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2019 m. balandžio 30 d.  Nr. T-96

Naujoji Akmenė

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 5 dalimi, Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 13 d. sprendimu Nr. T-214(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 132 punktu, Akmenės rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a: 

1.    Pritarti viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos 2018 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2.    Patvirtinti viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos 2018 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

      Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Mitrofanovas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRITARTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-96

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VENTOS AMBULATORIJOS

2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

VADOVO ŽODIS

 

Įstaiga įregistruota 1997-10-13 siekiant organizuoti ir teikti kvalifikuotas asmens sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas įstaigoje prisirašiusiems gyventojams. Įstaigos veiklos tikslas gerinti aptarnaujamų teritorijų gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą, kokybiškai teikti pirminės sveikatos priežiūros, pirmines odontologijos ir slaugos paslaugas.

VšĮ Ventos ambulatorijoje 2018-12-31 buvo prisirašę 3012 gyventojų, lyginant su 2017 m. sumažėjo 3,2%, iš jų kaimo gyventojai 882 (29,3%), vaikai iki 1 m. – 18 (0,6%), vaikai nuo 1-7 m. – 179 (59,3%), 8-17 m. – 303 (10,1%), lyginant su 2017 m. sumažėjo 3,8%, nuo 18-49 m. – 1042 (34,6%) lyginant su 2017 m. sumažėjo 6,1%, 50-65 m. – 773 (25,7%), lyginant su 2017 m. sumažėjo 2,0% ir nuo 65 m. – 697 (23,1%), lyginant su 2017 m. padidėjo 0,9%. Palyginus su 2017 m., prisirašiusiųjų skaičius sumažėjo 98 gyventoju.

Įstaiga teikia BPG, odontologo, bendrosios praktikos slaugytojų paslaugas. Ambulatorijoje dirba 2 šeimos gydytojai, gydytojas odontologas, odontologo padėjėja, bendrosios praktikos slaugytoja – vyr. slaugos administratorė, akušerė, 3 bendrosios praktikos slaugytojos, vyr. buhalterė, vairuotojas – sveikatos statistikas ir valytoja. Iš viso 12 darbuotojų. Pačiai prašant atleidome šeimos gydytoją, kuri buvo vaiko auginimo atostogose. Nuo vasario mėnesio ambulatorijoje pradėjo dirbo dar viena šeimos gydytoja, kuri atvyko į Ventą gyventi ir dirbti iš Kauno.

Įstaiga per 2018 metus investicinių projektų neįgyvendino.

Siekiant sėkmingo gydymo kokybės valdymo įstaigoje pagrindiniai uždaviniai – atsižvelgti į personalo poreikius, sugebėti pripažinti kiekvieno darbuotojo atliktą darbą bei paskatinti dirbti geriau. Tik darbuotojų dėka kokybiškas gydymo paslaugų teikimas, geranoriškumas bei dėmesys kiekvienam pacientui per 2018 m. įstaigai padėjo pasiekti gerų rezultatų.

Medicinos darbuotojų dienos proga buvo organizuota ekskursija į Klaipėdos jūrų muziejų. Ambulatorijos darbuotojams 2018 m. lapkričio 30 d. buvo organizuotas renginys į Martyno Levickio koncertą Akmenės rajono savivaldybės kultūros centre. Šv. Kalėdų proga visiems darbuotojams buvo skirta po 100 Eur piniginė dovana už gerą, rūpestingą pareigų atlikimą bei teigiamą įstaigos rezultatą.

  2018 m. iš savų lėšų (3976,33 Eur.) atlikome registratūros patalpų remontą bei nupirkome naujus baldus (1100 Eur).

Įgyvendindami e-sveikatos politiką įregistravome ambulatoriją išankstinės pacientų registracijos internetu sistemoje, besiregistruojantys registratūroje taip pat suvedami į elektroninę sistemą, gauna priminimus trumposiomis žinutėmis. Metų pradžioje pradėjome rašyti elektroninius receptus.

Kad užtikrinti veiklos stabilumą ir siekiant sumažinant veiklos išlaidas stengiamės lėšas naudoti kiek įmanoma racionaliau.

Raštiškų nusiskundimų ar skundų dėl įstaigos veiklos ar personalo darbo nebuvo nei vieno. Taip pat nefiksuota ir korupcijos atvejų.

 

II SKYRIUS

 ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAS IR POBŪDIS

 

Įstaigos veiklos tikslas: gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, kokybiškai teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

Įstaigos veiklos uždaviniai: organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas gyventojams. Šios paslaugos teikiamos įstaigoje, pacientų namuose, darbovietėse ir kt.

 

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

 

TIKSLAS

 

UŽDAVINIAI

ĮVYKDYMAS

1.

Kelti asmens sveikatos priežiūros centro teikiamų paslaugų kokybę

1.1.

Užtikrinti asmens sveikatos priežiūros centro teikiamų paslaugų efektyvumą

Taip

1.2.

Vykdyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir pacientų saugos atitikties, nustatytiems reikalavimams, vykdymą

 

Taip

1.3.

Užtikrinti asmens sveikatos priežiūros prieinamumą ir savalaikiškumą

Taip

1.4.

Kelti asmens sveikatos centro priežiūros specialistų ir darbuotojų kvalifikaciją

 

Taip

2.

Gerinti Įstaigos infrastruktūrą ir įvaizdį

2.1.

Rekonstruoti ir pritaikyti neįgaliesiems gydymo įstaigos pastatą

Dalinai

 

 

2.2.

Gerinti įstaigos įvaizdį

Taip

3.

Modernizuoti gydymo įstaigą

3.1.

Optimizuoti įstaigos kompiuterinį tinklą, diegti naujas programas

Taip

 

įstaigOS pasiektos veiklos rezultatų vertinimo rodiklių reikšmės IR JŲ PASIEKIMAS 2018 metais

 

Eil. Nr.

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai (toliau – rodiklis)

Pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios LNSS viešosios įstaigos (išskyrus nurodytas šios lentelės 3–5 skiltyse)

Pasiektas rodiklis

Siektina reikšmė

Pasiekta reikšmė

1

2

3

4

I

Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

 

1.

Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

Būti nenuostolingai

 

 

 

3802,43 grynasis perviršis

Rodiklio reikšmė apskaičiuojama pagal formulę: Pajamos–sąnaudos

2.

Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis                   

 

Panaudoti darbo užmokesčio fondui didinti gautas tikslines lėšas sveikatos priežiūros specialistų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, darbo užmokesčiui kelti vidutiniškai 20 proc., prioritetą teikiant mažiausiai uždirbantiems specialistams

 

1194,06 Eur. (1 etato vidurkis)

Atlyginimai didėjo: gydytojams – 7,44 proc.

Slaugytojoms – 21,55 proc., o bendrai 15,39 proc.

Darbo užmokesčio normatyvas 52,02 proc., planuotas iki 68 proc.

3.

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis            

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 10,33 proc.

9,86 

4.

Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

Absoliutaus likvidumo rodiklis – nuo 0,5 iki 1

 

1,37

 

II

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

1.

Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

Suteiktas Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas

2.

Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

Ne mažiau kaip 1

0

3.

Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)

Ne mažiau kaip 50 proc. visų kompensuojamųjų vaistų ir MPP receptų yra elektroniniai

 

 

 

100 proc. visų kompensuojamųjų vaistų ir MPP receptų yra elektroniniai

 

III SKYRIUS

VEIKLOS REZULTATŲ VERTINIMO KRITERIJŲ PLANUOTŲ REIKŠMIŲ IR ATASKAITINIO LAIKOTARPIO VERTINIMO KRITERIJŲ REZULTATŲ LYGINAMOJI ANALIZĖ

 

SUTEIKTOS PASLAUGOS

 

Apsilankymai

 

2018 m.

 (2017)

Apsilankymai ambulatorijoje

2018 metai (2017)

Apsilankymai namuose

2018 metai (2017)

Mokami apsilankymai

2018 metai (2017)

Iš viso

Iš jų profilaktiniai

Iš jų dėl ligos

Iš viso

Iš jų dėl ligos

Iš viso

Iš jų profilaktiniai

 

BPG

12983

 (14535)

11347

 (12900)

1657

 (1611)

9633

(11224)

1432

 (1353)

1425

 (1332)

204

 (282)

196

 (268)

 

BPG Odontologas

2435

(2392)

2433

 (2391)

999

(805)

1433

(1584)

2

(1)

-

(-)

-

-

-

-

 

Viso

15418

(16927)

13780

 (15291)

2656

(2416)

11066

(12808)

1434

(1354)

1425

(1332)

204

(282)

196

 (268)

 

                               

2018 metai

2017 metai

Gimė kūdikių

18

22

Stebėta nėščiųjų

17

18

Išduota mirties liudijimų

7

9

2018 metais dauguma kraujo tyrimų buvo atliekama kitose laboratorijose, kadangi buvo imamas tik veninis kraujas.

 

 

ATLIKTI TYRIMAI

Viso

 

Tyrimo pavadinimas

Bendras kraujo tyrimas

Gliukozė

Bendras šlapimo tyrimas

2018 metai

620

-

40

580

2017 metai

1203

-

20

1183

 

ATLIKTA EKG

Viso

 

VAIKAMS

SUAUGUSIEMS

Ambulatorijoje

Namuose

Ambulatorijoje

Namuose

2018 metai

404

7

-

397

4

2017 metai

1141

11

-

1120

10

 

SKIEPIJIMAS NUO SEZONINIO GRIPO

Asmenims, sergantiems lėtinėmis širdies – kraujagyslių, kvėpavimo takų, inkstų ligomis, lėtinėmis ligomis, susijusiomis su imuniniais mechanizmais, piktybiniais navikais (vnt.)

Asmenims, gyvenantiems socialinės globos ir slaugos įstaigose (vnt.)

Viso

Paskiepyta nuo sezoninio gripo

2018 m.

2017 m.

2018 m.

2017 m.

2018 m.

2017 m.

202

238

108

112

310

350

 

TUBERKULINO MĖGINIŲ ATLIKIMAS

Tuberkulino mėginio atlikimas 7 metų vaikams ir rizikos grupių vaikams

2018 m.

2017 m.

26

26

 

VALSTYBĖS FINANSUOJAMOS PREVENCINĖS PROGRAMOS

 

Didelis dėmesys skiriamas valstybės finansuojamų prevencinių programų vykdymui. Pacientai raginami rūpintis sveikata. Gaila, kad ne visiems pacientams pavyksta išaiškinti jų naudą ir įtikinti pasinaudoti šia galimybe.

Per 2018 m. vykdytos šios prevencinės programos:

1.    Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

Programa vykdoma nuo 2006 metų. Programa skirta vyrų nuo 50 iki 75 metų amžiaus ir vyrų nuo 45 metų, kurių tėvai ar broliai yra sirgę prostatos vėžiu, susirgimų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus. Šią programą taip pat vykdė visuomeninis judėjimas, buvo atvykęs autobusiukas, kas sumažino mūsų darbo krūvį.

 

Pasitikrino vyrų

Nustatytas vėžys

2016 m.

37

2

2017 m.

23

3

2018 m.

36

4

 

2.    Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio programa

Programa vykdoma nuo 2005 metų. Programa skirta moterų nuo 50 iki 69 metų amžiaus krūties piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus.

 

Pasitikrino moterų

Rasta su iki vėžiniais pakitimais

Rasta su piktybinių navikų požym.

2016 m.

40

2

1

2017 m.

34

4

1

2018 m.

32

4

0

 

3.    Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių programa

Programa vykdoma nuo 2004 metų. Programa skirta moterų nuo 25 iki 60 metų amžiaus gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per trejus metus.

 

Įteikta pranešimų

Pasitikrino moterų

Rasta su iki vėžiniais pakitimais

Rasta su piktybinių navikų požymiais

2016 m.

94

67

2

1

2017 m.

117

73

2

1

2018 m.

60

39

3

0

 

4.    Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių programa

Programa vykdoma nuo 2006 metų. Programa skirta vyrų nuo 40 iki 55 metų ir moterų nuo 50 iki 65 metų širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per metus.

 

Pasitikrino

2016 m.

165

2017 m.

156

2018 m.

129

 

5.    Vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis programa

Programa skirta vaikų nuo 6 iki 14 metų nuolatinių krūminių dantų kramtomųjų paviršių ėduonies prevencijai. Nuo 2015 metais programa buvo pradėta vykdyti.

 

Atlikta

2016 m.

107

2017 m.

116

2018 m.

113

6.       Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

Programa vykdoma nuo 2012 metų. Programa skirta storosios žarnos piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus.

 

Įteikta siuntimų atlikti kolonoskopiją

Rezultatų įvertinimas - neigiamas

Rezultatų įvertinimas - teigiamas

2016 m.

8

125

8

2017 m.

8

123

17

2018 m.

32

92

32

 

III SKYRIUS

KITA INFORMACIJA

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DALININKAI

VšĮ Ventos ambulatorijos vienintelis dalininkas yra Akmenės rajono savivaldybė, jos kapitalas 1327,04 Eur, kuris metų eigoje nesikeitė.

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS GAUTOS LĖŠOS

Gautos lėšos ir jų šaltiniai per 2018 m. finansinius metus:

Įstaiga finansuojama iš Šiaulių TLK, tai pagrindinės pajamos – 264409,48Eur, kurios sudaro 89,0 proc. visų pajamų. Gauta pajamų iš kitų asmenų – 24072,87 Eur, tai sudaro pajamos už mokamas medicinines paslaugas (t.sk. laboratorinius tyrimus, profilaktinius patikrinimus, protezavimo ir odontologines paslaugas ir kt.).Iš viso gauta 288482,35Eur. Pagrindinės pajamos lyginant su 2018 m. padidėjo 11,6%. Iš kitų šaltinių gauta 2 proc. paramos 87,18 Eur bei nemokami vaistai, vakcinos už 9137,15 Eur.

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS SĄNAUDOS

Sąnaudos

 

 

2018metai

2017 metai

Eil.Nr.

Pavadinimas

Išlaidos (Eur)

Išlaidos (%)

Išlaidos (Eur)

Išlaidos (%)

1

Darbo užmokesčio ir soc. draudimo

223862,20

76,30

212975,73

69,76

2

Komunalinės paslaugos

5972,08

2,04

6247,13

2,05

3

Vaistų ir medicinos priemonių, inventoriaus

16360,48

5,58

18861,83

6,18

4

Transporto išlaikymas ( degalai, remontas)

342,18

0,13

387,65

0,12

5

Ryšiai

842,58

0,29

831,69

0,27

6

Kitos

11382,75

3,88

7707,08

2,52

7

Nusidėvėjimas

113,28

0,04

198,69

0,07

8

Prietaisų patikra, priežiūra

2145,14

0,73

2074,99

0,68

9

Kvalifikacijos kursai

619,00

0,21

285,00

0,09

10

Tyrimai, protezavimas

27437,97

9,35

22604,52

7,41

11

Gydytojos pritraukimo programa

-

-

15000,00

4,91

12

Remonto darbai

3976,33

1,36

17879,27

5,86

13

Vandentiekis

264,52

0,09

223,82

0,08

VISO:

293418,51

100

305277,40

100

 

VADOVAUJAMAS PAREIGAS EINANČIŲ ASMENŲ ATLYGINIMAS PER ATASKAITINIUS METUS*

Eur, ct

Eil. Nr.

Pareigų (pareigybės) pavadinimas

Bazinis atlyginimas

Priemokos

Priedai

Premijos

Kitos išmokos**

Iš viso

1

2

3

4

5

6=1+2+3+4+5

1.

Direktorius

 6488,07

         -

 670,92

-

-

7158,99

 

 

 

 

 

 

 

 

* Neatskaičius mokesčių.

Iki 2018 m. gruodžio 17 dienos įstaigai vadovavo direktorius Marijus Lopaitis. Nuo 2018 m. gruodžio18 d. Akmenės rajono savivaldybės mero 2018 m. gruodžio 28 d. potvarkiu Nr. MP-66 laikinai eiti įstaigos direktoriaus pareigas paskirtas gydytojas odontologas Vygandas Gerdauskis.

Vidutinis darbuotojų atlyginimas per 2018 m. – 1194,06 Eur. Direktoriaus vidutinis atlyginimas – 596,58 Eur, lyginant su praėjusiais metais sumažėjo, kadangi nuo 2018 m.  vasario mėn. direktorius dirbo tik 0,5 etato. Nuo 2018 m. gegužės 1 d. vadovaudamiesi LR Sveikatos apsaugos ministro įsakymu skirtas papildomas lėšas panaudojome įstaigos darbuotojų pagrindinio darbo užmokesčio pastoviajai daliai didinti, t.y. 15,39%.

Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-83, 2018 m. balandžio 25 d. patvirtintas išlaidų normatyvas nuo uždirbtų pajamų darbo užmokesčiui (be SODROS) iki 68 %, su SODRA iki 89%. 2018 m. Ventos ambulatorijos faktinis normatyvas darbo užmokesčiui be SODROS yra 52 %, o su SODRA 75,3 %. Taip pat buvo patvirtintas išlaidų normatyvas medikamentams iki 3 %, 2018 m. mūsų įstaigoje buvo 1,8 %.

Metinė finansinė atskaitomybė pateikta vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.

 

VŠĮ VENTOS AMBULATORIJOS FINANSINIS METŲ REZULTATAS

Perviršis (nuostolis)

2018 metai

2017 metai

3802,43

-20321,79

 

PINIGŲ LIKUTIS METŲ PABAIGOJE

Sąskaitos

2018 metai

2017 metai

Banko sąskaitoje PSDF lėšos

12854,42

24841,14

Banke specialiosios lėšos

2737,10

952,98

Banke 2 proc. lėšos

108,24

112,56

Papildoma sąskaita (ES buvo naudojama)

-

0,31

Viso:

15940,80

25906,99

 

MOKĖTINOS IR GAUTINOS SUMOS METŲ PABAIGOJE

 

2018 metai

2017 metai

Šaltinis

Skola įstaigai

Įstaigos skola

Skola įstaigai

Įstaigos skola

Šiaulių TLK

22144,74

-

10349,79

33,00

Sodra

 

6610,13

 

6322,89

Iš kitų mokėtojų

7,30

-

 

 

Tiekėjams

 

2590,57

 

2138,87

Sukaupti atostoginiai

 

2412,93

 

4570,03

Viso

22152,04

11613,63

10349,79

13074,79

 

 ĮSTAIGOS SĄNAUDOS VALDYMO IŠLAIDOMS

2018 m. patvirtintas iki 15 % įstaigos sąnaudų valdymo išlaidos. Viso sąnaudų valdymo išlaidoms sudarė 9,9% (darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, komunalinės, ryšio paslaugos, transporto išlaikymas bei kvalifikacijos kėlimas), darbo užmokestis ir socialinis draudimas per 2018 m. sudarė 8,9% nuo visų sąnaudų, kitoms valdymo išlaidoms – 1,0%.

 

REIKŠMINGI SANDORIAI

       Per 2018 m. įstaigoje reikšmingų sandorių nebuvo.

 

ATEINANČIŲ FINANSINIŲ METŲ VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR PLANUOJAMI ATLIKTI DARBAI

2019 m. pagrindiniai uždaviniai – sėkmingiau vykdyti prevencines programas, pilnai valdyti e-sveikatos sistemą, įvertinus finansines galimybes – pritaikyti ambulatorijos pastatą neįgaliųjų poreikiams.

         Užtikrinti įstaigos veiklos pelningumą. Racionaliai naudoti finansinius, personalo, technologijų išteklius. Užtikrinti patikimą veiklos apskaitą ir atskaitomybę.

Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas išlieka gerinti aptarnaujamų teritorijų gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą, kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

 Aktyviai vykdyti personalo politiką – ypatingą dėmesį skirti darbuotojų kvalifikacijos kėlimui ir nuolatiniam tobulinimuisi, palaikyti draugišką, gerą, darbingą, pacientui ir darbuotojui palankią atmosferą įstaigoje.

       Dalyvauti ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamuose projektuose,  ieškoti būdų dalyvauti  kitų investicinių projektų finansuojamose projektuose, siekiant atnaujinti įstaigos materialinę bazę, pagerinti pastatų, patalpų būklę, užtikrinti  higienos normų reikalavimų įgyvendinimą, aprūpinti darbuotojus būtinomis darbo priemonėmis, medicinine įranga, kompiuteriais, programine įranga, tuo padidinant pacientų pasitenkinimą teikiamų paslaugų kokybe.

        Tinkamai informuoti pacientus ir kitus Akmenės rajono gyventojus apie teikiamas viešąsias paslaugas pačioje įstaigoje, įstaigos internetinėje svetainėje ir Facebook puslapyje.

        Vykdyti antikorupcines priemones, šalinti prielaidas leidžiančias atsirasti ir plisti korupcijai įstaigoje.

____________________________

 

 

     L. e direktoriaus pareigas                                                                            Vygandas Gerdauskis

 

 

                                                                                                PATVIRTINTA

           Akmenės rajono savivaldybės tarybos

         2019 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-96                                                                          

 

Viešosios įstaigos Ventos ambulatorijos

2018 metų Finansinių ataskaitų rinkinio aiškinamasis raštas

 

 

I SKYRIUS

                                                        BENDROJI DALIS

 

    Viešoji įstaiga Ventos ambulatorija (toliau – Įstaiga) pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenės rajono savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti  asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

 Įstaiga savo veikloje vadovaujasi LR Konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kt. įstatymais bei teisės aktais, o taip pat įstatais.

Įstaiga yra juridinis asmuo, ne pelno siekianti viešoji įstaiga, turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, firminį ženklą, sąskaitas banke. Įstaigos buveinė yra Ventos g. 28, Venta, Akmenės rajonas. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles atsako savo turtu. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais. Įstaigos veikla neterminuota.

Įstaiga įregistruota 1997 m. spalio 13 d.  Įstaigos identifikavimo numeris 153082892. Banko rekvizitai: A.s. LT77730001002546666, AB Swedbank, b.k. 73000. Vidutinis sąrašinis 2018 metais dirbančiųjų skaičius 12,04 darbuotojo. Metų pabaigoje Ventos ambulatorijoje dirbo 12 darbuotojų: iš jų  2 šeimos gydytojos, gydytojas odontologas, odontologo padėjėja, akušerė, 4 bendrosios praktikos slaugytojos, vyr. buhalterė, vairuotojas-sveikatos statistas ir valytoja.

Įstaiga teikia pirminės sveikatos priežiūros paslaugas vykdo odontologinės sveikatos priežiūros veiklą: pirminę ir specializuotą ambulatorinę odontologinę priežiūrą, dantų protezavimą bei vaikų dantų silantavimą.

Pagrindinis Įstaigos veiklos tikslas – gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą, mažinti jų sergamumą, kokybiškai bei kvalifikuotai teikti  pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.

2018 metais Įstaiga nedalyvavo investiciniuose projektuose.

Įstaiga filialų neturi.

Pagrindinės veiklos pajamas sudaro pajamos už teikiamas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal su Šiaulių teritorine ligonių kasa pasirašytą sutartį, be to dalis pajamų gaunama už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas atskirų fizinių bei juridinių asmenų.

Vadovaujantis 2007 m. birželio 26 dLietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu Nr. X-1212 nuo 2010 metų sausio 01 d. Įstaiga finansinę apskaitą tvarko vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.

2018 metų pabaigoje Įstaigos turtas sudarė 5048,07 Eur. , t. sk. Ilgalaikis turtas 230,83 Eur. ir trumpalaikis turtas 4817,24 Eur.

Per ataskaitinį laikotarpį Dalininkų kapitalo dydis nesikeitė.

Įstaiga 2018 m. baigė pelningai. Įstaigos einamųjų metų perviršis 3802,43 Eur. pelnas.

Ataskaitinis laikotarpis nuo 2018 m. sausio 1 d. iki 2018 m. gruodžio 31 d.

 

 

 

 

 

 

II SKYRIUS

APSKAITOS POLITIKA

 

Įstaigos finansinės ataskaitos parengtos pagal VSAFAS . Sudarant finansines ataskaitas buvo vadovaujamasi veiklos tęstinumo principu ir kitais bendraisiais apskaitos principais, panašioms ūkinėms operacijoms ir įvykiams buvo taikomi vienodi apskaitos metodai.

1.      Įstaigoje buhalterinė apskaita vedama rankiniu būdu.

2.      Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo atliktas apskaitos įverčių keitimas.

3.      Nuo 2015 apskaita tvarkoma ir finansinės ataskaitos sudaromos eurais.

4.      Įstaigoje Ilgalaikis materialusis turtas apskaitomas vadovaujantis 12-o VSAFAS nuostatomis ir Bendraisiais apskaitos principais (toliau BAP). Vadovaujantis 2014 m. gruodžio 31 d. direktorės įsakymu Nr. V-43 minimali ilgalaikio materialaus turto vertė turi būti ne mažesnė nei 500 Eur. Ilgalaikis materialus turtas apskaitoje pripažįstamas įsigijimo verte, o ataskaitose rodomas balansine verte. Ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė – suma, apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas ilgalaikio materialiojo turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą nusidėvėjimo sumą.

Ilgalaikis materialus turtas apskaitomas taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) nusidėvėjimo skaičiavimo metodą, ilgalaikio turto vieneto metinė nusidėvėjimo suma apskaičiuojama pagal formulę.

Ilgalaikio materialaus turto nusidėvėjimo normatyvai patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės direktoriaus  2009 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. A-898.

Ilgalaikio materialiojo turto grupių naudingo tarnavimo laikas:

Mašinos ir įrengimai – 7 m.;

Transporto priemonės – 5 m.;

Baldai ir biuro įranga 5 m.;

Kitas ilgalaikis materialus turtas – 7 m.;

Ilgalaikio materialiojo turto apskaitos politika ataskaitiniais metais keista nebuvo.

5.      Įstaiga per ataskaitinį laikotarpį Nematerialaus turto  neturėjo. 

6.      Įstaigoje Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai apskaitomi vadovaujantis 17-o VSAFAS nuostatomis ir BAP. Įstaigoje finansinis turtas skirstomas į ilgalaikį ir trumpalaikį atsižvelgiant į turto realizavimo laikotarpį. Finansiniai įsipareigojimai skirstomi į ilgalaikius ir trumpalaikius įsipareigojimus atsižvelgiant į jų apmokėjimo laikotarpį.

7.    Įstaigoje atsargos apskaitomos vadovaujantis 8-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.   Atsargos į sąnaudas nurašomos pagal nurašymo aktus. Medikamentai ir med. priemonės į sąnaudas          nurašomi pagal nurašymo aktus. Medikamentų ir med. priemonių nurašymo aktai sudaromi      atsižvelgiant į tai kiek medikamentų ir med. priemonių išduota į kabinetus. Ūkinės medžiagos nurašomos jas išdavus pagal nurašymo aktus. Kanceliarinės ir kitos medžiagos nurašomos į sąnaudas jas įsigijus.

8.    Įstaigoje gautinas, gautas bei panaudotas finansavimas apskaitomas vadovaujantis 20-o     VSAFAS nuostatomis ir BAP. Finansavimo sumos pripažįstamos finansavimo pajamomis tais       laikotarpiais, kuriais padaromos sąnaudos, kurioms kompensuoti buvo skirtos finansavimo           sumos.

9.    Įstaigoje apskaita grupuojama pagal segmentus, kaip nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“.

10.     Kitos pajamos apskaitomos vadovaujantis 10-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.

11.     Sąnaudos įstaigoje apskaitomos vadovaujantis 11-o VSAFAS nuostatomis ir BAP.

Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo nustatyta esminių klaidų, kurios buvo padarytos praėjusių ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose.

 

III SKYRIUS

AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS

  Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi   finansinių ataskaitų straipsniai. Visos aiškinamojo rašto pastabos numeruojamos eilės tvarka.

1.     Ilgalaikis materialusis turtas (toliau IMT)

1.1.   Informacija apie IMT balansinės vertės pagal ilgalaikio materialiojo turto grupes pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį pagal 12-o standarto 1 priede nustatytą formą pateikta priede Nr. 1.

1.2.   Įstaiga per 2018 metus neįsigijo ilgalaikio turto. Taip pat naudojame gautą turtą pagal panaudos sutartis iš steigėjų ir SAM, bei įsigytą turtą iš ES lėšų.

1.2.1.  Medicininė įranga, likutinė vertė – 226,54 Eur;

1.2.2.  Kompiuterių ir biuro įrangos likutinė vertė – 4,29 Eur;

Viso ilgalaikio turto metų pabaigai už 230,83 Eur.

 

2.    Investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienų metų gautinos sumos, kitas finansinis turtas ir išankstiniai apmokėjimai, trumpalaikės per vienus metus gautinos sumos

2.1    Įstaiga pateikia informaciją apie per vienus metus gautinas sumas, 17-o standarto 7 priede, priedas Nr. 2;

2.1.1.  gautina suma už suteiktas paslaugas iš Šiaulių TLK – 22144,74 Eur ir iš kitų mokėtojų 7,30 Eur.

2.2.  Įstaiga turi pinigų informacija pateikiama pagal 17-o standarto 8 priede nurodytą formą, priedas Nr. 3.

2.3.  Įstaiga pateikia informaciją apie kai kurias trumpalaikes mokėtinas sumas, 17-o standarto 12 priede, priedas Nr. 4.

2.4.  Įstaiga pateikia informacija apie įsipareigojimus nacionaline valiuta, 17-o standarto 13 priede, priedas Nr. 5.

 

3.    Atsargos

3.1.  Informacija apie balansinę atsargų vertę pagal atsargų grupes pateikta pagal 8-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 6;

4.      Finansavimo sumos

4.1.  Pateikiama informacija apie finansavimo sumas: pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį pagal 20-o standarto 4 ir 5 prieduose pateiktas formas, priedai Nr.7 ir Nr. 8.

4.2.  Iš kitų šaltinių tai 2 proc. paramos gavome 87,18 Eur ir nemokamos med. priemonės, vaistai bei vakcinos už 9137,15 Eur, viso 9224,33 Eur.

 

5.    Grynasis turtas

5.1.  Informacija apie grynojo turto pokyčius pateikiama 4-o standarto 1 priede, priedas Nr. 9.

5.2.  Ataskaitiniais metais Dalininkų kapitalas sudarė  1327,04 Eur, kuris buvo perduotas 1997 metais steigiant viešąją įstaigą.

5.3.  Ankstesnių metų deficitas – 20321,79 Eur.

5.4.  Einamųjų metų grynasis perviršis 3802,43 Eur.

 

6.    Kitos pagrindinės veiklos pajamos

6.1.   Veiklos rezultatų ataskaitos eilutėje „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ Įstaiga parodo visas medicininės veiklos pajamas.

6.2.  Per ataskaitinius metus paslaugų pardavimo pajamų suma viso sudarė 288482,35 Eur:

6.2.1.       pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka Šiaulių teritorinės ligonių kasos 264409,48 Eur;

6.2.2.       pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys 24072,87 Eur;

6.3.  Pateikiama informacija apie pagrindinės veiklos kitas pajamas pagal 10-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 10.

 

7.    Segmentai

7.1.   Pateikiamos šio ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpių ataskaitos pagal 25-o VSAFAS priede nustatytą formą Nr. 11.

7.2.   Įstaigoje ataskaitiniais metais pajamos, sąnaudos, turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai ir pinigų srautai priskiriami prie sveikatos apsaugos segmento.

7.3.   Pagrindinės veiklos pinigų srautuose darbo užmokesčio ir socialinio draudimo išmokos yra be SODROS užskaitų.

 

8.    Finansinės būklės ataskaita

8.1. Vadovaujantis informacijos reikšmingumo kriterijumi, detalizuojame šias finansinės būklės ataskaitoje pateiktas sumas:

8.1.1    Ilgalaikio turto minimali vertė nuo 2015 m. sausio 1 d. yra 500 Eur;

8.1.2   Ilgalaikio turto likutinė vertė 230,83 Eur, tai iš savų lėšų bei paramos davėjo lėšų biuro įranga ir medicininis inventorius.

8.1.3   Atsargų likutinė vertė – 4817,24 Eur, t.sk. nemokamų vakcinų 2440,66 Eur, medikamentų, plombinių medžiagų, tvarsliavos bei medžiagų 2376,58 Eur.

8.1.4   Gautinos sumos už suteiktas paslaugas iš Šiaulių TLK – 22144,74 Eur ir kitų mokėtojų 7,30 Eur.

8.1.5   Pinigai sąskaitose ir kasoje – 15940,80 Eur.

8.1.  Finansavimo sumas sudaro:

8.1.1.       Iš valstybės biudžeto lėšų negavome.

8.1.2.       Iš Europos Sąjungos lėšų likutis 0,87 Eur., tai ilgalaikio materialiojo turto likutis.

8.1.3.       Iš kitų šaltinių gauta 2 proc. paramos 87,18 Eur bei nemokami vaistai, vakcinos už 9137,15 Eur, viso likutis metų pabaigai iš kitų šaltinių liko 2550,77 Eur.

8.2.  Trumpalaikės mokėtinos sumos

8.2.1.  Skolos tiekėjams viso sudaro 2590,57 Eur.

8.2.2. Darbo santykiais susiję įsipareigojimai viso sudaro 6610,13 Eur.

8.2.3. Sukauptos mokėtinos sumos tai atostoginių rezervas 2412,93 Eur.

 

9.    Veiklos rezultatų ataskaita

9.1.   Pagrindinės veiklos pajamos viso 297220,94 Eur, t.sk.:

9.1.1   Finansavimo pajamos – 8738,59 Eur,

9.1.2   Pajamos iš Šiaulių TLK – 264409,48  Eur,

9.1.3         Mokamos medicininės paslaugos 24072,87 Eur (t. y. už profilaktinius patikrinimus, laboratorinius tyrimus, odontologines ir protezavimo paslaugos ir kt.).

 

10.    Sąnaudos

     Ataskaitiniu laikotarpiu sąnaudų apskaitos politika keista nebuvo, sąnaudos apskaitomos vadovaujantis VSAFAS ir BAP.

10.1.   Ataskaitiniais metais veiklos sąnaudos viso sudarė 293418,51 Eur;

10.2.   Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos – 223862,20 Eur.;

10.3.   Amortizacijos sąnaudos 113,28 Eur;

10.4.   Transporto 342,18 Eur;

10.5.   Šildymo 3417,91 Eur;

10.6.   Elektros 1351,33 Eur;

10.7.   Vanduo 264,52 Eur,

10.8.   Ryšio sąnaudos 842,58 Eur;

10.9.   Komunalinės paslaugos 1202,84 Eur;

10.10.     Kvalifikacijos kėlimo 619,00 Eur;

10.11.     Remonto darbai 3976,33 Eur;

10.12.     Sunaudotų atsargų 16360,48 Eur (t.sk. nemokama vakcina 8647,09 Eur, medikamentai, tvarsliava, medžiagos 7713,39 Eur);

10.13.     Kitos paslaugos – 33696,77 Eur (t.sk. laboratoriniai tyrimai už įstaigos ribų 18002,97 Eur, už protezavimo paslaugas 9435,00 Eur, už medtechnikos priežiūrą ir remonto darbus 2145,14 Eur, už skalbinių skalbimą 54,70 Eur, internetines paslaugas 170,88 Eur., med. atliekų sunaikinimas ir jų apskaita 616,39  Eur, už audito paslaugas 628,11 Eur, draudimo paslaugos 666,78 Eur, medicininio audito paslaugos 1000 Eur.  ir kt.).

10.14.     Kitos sąnaudos 7369,09 Eur (t.sk. registratūros baldai 1100,00 Eur, E-Z-WAY sąvadai 117,37 Eur, popierius spausdinimui 199,75 Eur ir kt.)

 

11.    Išankstiniai apmokėjimai

  Pateikiama šio ataskaitinio laikotarpio ataskaita pagal 6-ą VSAFAS 6 priedą, priedas Nr.12. Ateinančių laikotarpių sąnaudos sudaro draudimo atskaitymai 216,97 Eur.

 

12.    Su darbo santykiais susijusios išmokos

12.1.   Vidutinis per ataskaitinį laikotarpį darbuotojų skaičius 12,04 darbuotojų, metų pabaigoje darbuotojų skaičius buvo 12.

12.2.   Vidutinis darbuotojų darbo užmokestis per 2018 metus 1194,06  Eur.

 

Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudas sudaro:

Eil. Nr.

Darbo santykių rūšis

Darbo užmokesčio sąnaudos

Socialinio draudimo sąnaudos

Darbuotojų skaičius (vnt.)

Ataskaitinis

laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

Ataskaitinis

laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

Ataskaitinis

laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Etatų sąraše nurodyti darbuotojai

154603,09

146303,72

69259,11

66672,01

12

12

2

Kiti darbuotojai, kurie teikė

paslaugas ir atliko darbus pagal

kitas nei darbo sutartis, savo

ekonomine prasme atitinkančias darbo santykių esmę (t. y. dirbantiems pagal terminuotas, autorines ir panašias darbo sutartis)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Iš viso

154603,09

146303,72

69259,11

66672,01

12

12

 

13.     Tarpusavio užskaitos

Tarpusavio užskaitos atliekamos vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 1-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“. Įstaiga per 2018 m. turėjo VSDF įsiskolinimo tarpusavio užskaitas su Šiaulių teritorine ligonių kasa.

 

 

____________________________

 

L. e. direktoriaus  pareigas                                                                             Vygandas Gerdauskis                           

 

 

Vyr. buhalterė                                                                                                  Jolanta Bartkevič