herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 28 d. Nr. T-30

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu ir 24 straipsniu, Joniškio rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 26 d. sprendimą Nr. T-120 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Gailius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-30

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS

NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) tarybos komisija, sudaroma savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis.

2. Komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos tikslus, uždavinius, funkcijas ir darbo organizavimo principus, atsakomybę ir kitus su jos veikla susijusius klausimus.

3. Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti savivaldybės politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskirti prioritetines prevencijos ir kontrolės kryptis, nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

6. Komisijos uždaviniai yra šie:

6.1. pagal kompetenciją įgyvendinti savivaldybėje valstybės politiką korupcijos prevencijos srityje;

6.2. užtikrinti, kad savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės vykdytų korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.

 

III. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

7. Komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. Reglamento nustatyta tvarka, savivaldybės tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

7.2. dalyvauja rengiant savivaldybės korupcijos prevencijos veiksmų planą ir teikia išvadas merui ir savivaldybės tarybai dėl šio veiksmų plano ir jo įgyvendinimo;

7.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

7.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

7.5. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja merą, savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas.

8. Komisija atlieka ir kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

 

IV. KOMISIJOS TEISĖS

 

9. Komisija turi teisę:

9.1. teikti pasiūlymus savivaldybės tarybai, merui ir savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų savivaldybės įstaigų veiklos srityse;

9.2. gauti jos veiklai reikalingą informaciją ir metodinę pagalbą korupcijos prevencijos klausimais iš savivaldybės administracijos struktūrinių bei struktūrinių teritorinių padalinių, savivaldybės įstaigų bei kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų;

9.3. kviesti į posėdžius savivaldybės tarybos narius, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės įstaigų vadovus ir darbuotojus sudėtingiems klausimams nagrinėti;

9.4. suderinusi su savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės įstaigų vadovais, pasitelkti į pagalbą kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų tarnautojus ar kitus darbuotojus ir specialistus sudėtingiems klausimams nagrinėti;

9.5. susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;

9.6. Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

 

V. KOMISIJOS PIRMININKO IR NARIŲ FUNKCIJOS

 

10. Komisijos pirmininkas privalo:

10.1. sudaryti Komisijos posėdžio darbotvarkę;

10.2. šaukti Komisijos posėdžius ir jiems vadovauti;

10.3. vykdyti kitus teisės aktų suteiktus įgaliojimus.

11. Komisijos nariai:

11.1. bendradarbiauja ir keičiasi informacija, kurios reikia korupcijos prevencijai ir kontrolei užtikrinti, su kitais savivaldybės struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis ir jose dirbančiais asmenimis, vykdančiais korupcijos prevenciją ir kontrolę. Gavusi paklausimą, susijusį su korupcijos prevencija ir kontrole, iš kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos, Komisija turi savivaldybės įstaigos ir teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka į jį atsakyti arba imtis priemonių, kad į jį būtų atsakyta;

11.2. posėdyje, prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia konfliktą, privalo informuoti Komisiją apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti arba priimti pareikštą nusišalinimą fiksuojami Komisijos posėdžio protokole;

11.3. gavę informaciją apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdami informuoja savivaldybės merą, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą (toliau – STT) ar kitas atsakingas institucijas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka;

11.4. saugo informaciją, kurią sužinojo eidami tarnybines pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį, ir nenaudoja duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;

11.5. pasirašę nustatytos formos pasižadėjimą (priedas) saugo gautą informaciją, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

11.6. kol Komisija priims sprendimą dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbia informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui.

12. Komisijos narių pareigos ir atsakomybė galioja ir pasitelktiems valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams, pasirašiusiems pasižadėjimą.

 

VI. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra ar jis negali eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina ir posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

14. Komisijos pirmininko pavaduotojas skiriamas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka.

15. Komisijos atsakingojo sekretoriaus (toliau – sekretorius) pareigas atlieka savivaldybės mero paskirtas valstybės tarnautojas. Šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius neturi Komisijos nario teisių.

16. Pagrindinė Komisijos darbo forma – posėdis. Komisija jos kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose. Posėdis gali vykti komisijos nariams fiziškai susirenkant į posėdį, nuotoliniu būdu arba daliai komisijos narių fiziškai susirenkant, o kitai daliai komisijos narių dalyvaujant nuotoliniu būdu (toliau – mišrus būdas). Nuotoliniu būdu ar mišriu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų reikalavimų ir užtikrinant šiame įstatyme nustatytas Komisijos nario teises. Nuotoliniu būdu ar mišriu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

17. Komisijos posėdis negali vykti nuotoliniu būdu arba mišriu būdu, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus:

17.1. kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

17.2. artimiausią numatytą nuotoliniu būdu ar mišriu būdu vyksiantį Komisijos posėdį.

18. Komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per pusę metų. Gali būti šaukiami neeiliniai Komisijos posėdžiai. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas. Ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas Komisijos nariams pateikiama posėdžio medžiaga susipažinti.

19. Posėdžio darbotvarkę Komisija tvirtina posėdžio pradžioje. Darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Komisijos sprendimu ar Komisijos nario iniciatyva.

20. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

21. Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos sprendimu gali būti rengiami ir uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys. Komisijos posėdžiai, išskyrus Komisijos uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai internetu. Transliacijos nuoroda yra skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, susijusią informaciją, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.

22. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas arba skelbiama pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu po trečio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

23. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas garso ir vaizdo įrašas ir rašomas posėdžio protokolas arba informacinė pažyma. Sprendimą dėl posėdžių eigos fiksavimo būdo priima Komisija.

24. Priėmus sprendimą Komisijos posėdį fiksuoti posėdžio garso ir vaizdo įrašu, surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodomas Komisijos pavadinimas, Komisijos posėdžio data, vieta, Komisijos posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys, Komisijos posėdžio metu svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, kita Komisijos posėdžio pirmininko nuožiūra aktuali informacija.

25. Jei Komisijos posėdžio protokolas nerašomas, garso ir vaizdo įrašas laikomas Komisijos posėdžio protokolu.

26. Komisijos posėdžio protokolas ar informacinė pažyma surašoma ir pasirašoma ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio. Komisijos posėdžio protokolą ar informacinę pažymą pasirašo Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir sekretorius.

27. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

27.1. perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms;

27.2. siūlyti skirti tarnybines nuobaudas netinkamai savo pareigas einantiems savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, savivaldybės įstaigų darbuotojams;

27.3. atkreipti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, savivaldybės įstaigų darbuotojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos ir kitus pažeidimus ir reikalauti pašalinti nurodytus trūkumus;

27.4. atsisakyti nagrinėti pranešimą arba nutraukti jo nagrinėjimą.

28. Komisija priima ir kitus sprendimus, reikalingus Komisijos uždaviniams spręsti ir funkcijoms vykdyti.

29. Komisijos nariai turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, jei nesutinka su Komisijos sprendimu.

30. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu.

31. Komisijos sprendimus gavę savivaldybės administravimo subjektai, savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ir įmonės, privalo juos apsvarstyti ir per vieną mėnesį ar kitą Komisijos nurodytą laiką raštu informuoti Komisiją apie tai, kaip atsižvelgta į Komisijos pastabas ir pasiūlymus.

32. Informaciją apie Komisijos veiklą ir priimtus sprendimus žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas Komisijos narys.

33. Komisijos parengtus siunčiamuosius dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas).

 

VII. KOMISIJOS ATSAKOMYBĖ IR ATSKAITOMYBĖ

 

34. Už Komisijos darbo organizavimą ir veiklos rezultatus atsako Komisijos pirmininkas.

35. Komisijos pirmininkas kasmet iki gegužės 1 d. teikia savivaldybės tarybai Komisijos veiklos ataskaitą.

36. Už Komisijos dokumentų registravimą, komisijos posėdžių protokolų ir kitų dokumentų įforminimą, sprendimų išsiuntimą suinteresuotiems asmenims ir informacijos apie Komisijos veiklą skelbimą savivaldybės interneto svetainėje yra atsakingas Komisijos sekretorius.

37. Už sprendimų objektyvumą ir teisingumą, konfidencialios informacijos apie asmenis paskleidimą atsako Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Nuostatai keičiami, pildomi ir pripažįstami netekusiais galios savivaldybės tarybos sprendimu.

39. Komisijos veiklos dokumentai saugomi savivaldybės administracijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

40. Komisijos nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje Komisijos nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

___________________