PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS direktoriaus 2011 M. VASARIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 1-70 „dėl ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo mEtodinių rekomendacijų patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2016 m.  sausio 14 d. Nr. 1-11

Vilnius

 

 

1.         P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymą Nr. 1-70 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“:

1.1.      Nurodytuoju įsakymu patvirtintas Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodines rekomendacijas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2.      Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodines rekomendacijas:

1.2.1.   Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Plano tikslas – padėti savivaldybės administracijos direktoriui ir savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui organizuoti ir koordinuoti gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų ir didelių pramoninių avarijų likvidavimą ir jų padarinių šalinimą. Taip pat padėti savivaldybės administracijos direktoriui įgyvendinti kitas dėl ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos būtinas vykdyti funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme.“

1.2.2.   Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Planui parengti ir atnaujinti savivaldybės administracijos direktorius sudaro darbo grupę. Į šią darbo grupę turi įeiti toje savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai, ūkio subjektų ir kitų įstaigų atstovai, kurių turimų materialinių išteklių teikimas ekstremaliųjų situacijų atvejais yra tikslingas, Valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registre įregistruotų ūkio subjektų ir už kultūros paveldo apsaugą atsakingo Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ar jo padalinio atstovai.“

1.2.3.   Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Teikiamas savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti planas turi būti apsvarstytas viešai. Planas skelbiamas savivaldybės administracijos interneto tinklalapyje ir skiriamas trijų savaičių laikotarpis visuomenei su plano projektu susipažinti ir pastaboms, kurios turi būti įvertintos, pateikti.“

1.2.4.   Pakeičiu 16.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.2. „Gresiančios ekstremaliosios situacijos“ – prioriteto tvarka išvardijami visi galimi pavojai, nustatyti atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, kurių rizika įvertinta kaip labai didelė ar didelė;“.

1.2.5.   Pakeičiu 16.5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.5.3. nustatoma gyventojų surinkimo, tarpinių gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktų struktūra ir numatomos jų įkūrimo vietos, asmenų, vykdysiančių šių punktų funkcijas, telkimo tvarka;“.

1.2.6.   Papildau nauju 16.6.6 papunkčiu:

16.6.6. Evakuotų gyventojų apgyvendinimo kolektyvinės apsaugos statiniuose organizavimas vadovaujantis Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintomis rekomendacijomis:

16.6.6.1. aprašoma, kaip bus užtikrinamas numatytų apgyvendinti evakuotų gyventojų maitinimas, higienos ir fiziologinių poreikių tenkinimas, medicinos, psichologinė pagalba, apsauga ir aprūpinimas būtiniausiomis materialinėmis priemonėmis (toliau – paslauga);

16.6.6.2. aprašoma, kokios institucijos ir organizacijos pasitelkiamos ir kokios funkcijos joms numatomos organizuojant kolektyvinę gyventojų apsaugą;

16.6.6.3. aprašomos ūkio subjektų ir kitų įstaigų, atsakingų kolektyvinės apsaugos statinių paruošimą, užduotys, jų funkcijos, nustatomas personalo skaičius, nurodomas kolektyvinės apsaugos statinio paruošimo evakuotiems gyventojams apgyvendinti sutartyse su kolektyvinės apsaugos statinio savininku nustatytas terminas;

16.6.6.4. aprašoma, kaip bus organizuojamas paslaugų teikimas gyventojams, jei jų teikimas kolektyvinės apsaugos statinių patalpose nenumatomas ir neplanuojamas;“.

1.2.7.   Pakeičiu 17.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.2. savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų, savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos, savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro, savivaldybės civilinės saugos darbuotojo, ūkio subjektų, kurie vykdo savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane numatytas užduotis, gretimų savivaldybių ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų ir ekstremalių situacijų komisijų, už kultūros paveldo apsaugą atsakingos institucijos ar jos padalinio kontaktiniai duomenys;“.

1.2.8.   Pakeičiu 17.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.9. savivaldybės žemėlapis (M 1:10 000, 1:25 000 arba M 1:50 000 pasirinktinai), kuriame paženklinamos savivaldybės ribos ir sutartiniais ženklais – visi civilinės saugos požiūriu svarbūs savivaldybės objektai, savivaldybėje esantys pavojingieji objektai, valstybinės reikšmės objektai, kolektyvinės apsaugos statiniai, slėptuvės, taip pat potencialios grėsmės. Esant galimybei, pavaizduojama kiekvieno žemėlapyje pažymėto objekto ir potencialių grėsmių galimų padarinių (poveikio) zona – teritorija, esanti aplink grėsmę keliantį objektą, kurioje dėl pažymėtame objekte esančių medžiagų kiekio, jų fizinių ir cheminių savybių, agregatinio būvio, pavojingumo gali susidaryti neigiamų padarinių;“.

1.2.9.   Pakeičiu 17.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.10. savivaldybės žemėlapis (M 1:10 000 arba M 1:25 000 pasirinktinai), kuriame pažymima patikėjimo teise savivaldybės valdoma, naudojama ir disponuojama valstybinė žemė, nurodomi žemės plotai, kurie gali būti naudojami evakuotiems gyventojams laikinai apgyvendinti, žuvusiesiems ekstremaliųjų situacijų metu laidoti ir sprogmenims neutralizuoti;“.

1.2.10. Papildau nauju 17.15 papunkčiu:

17.15. savivaldybėje esančios kultūros vertybės, pažymėtos Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Kultūros vertybių registro interneto tinklalapyje;“.

1.2.11. Papildau nauju 17.16 papunkčiu:

17.16. savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, jeigu toks parengtas, dėl darbo grupės, kuriai pavedamas gyventojų kolektyvinės apsaugos organizavimas kolektyvinės apsaugos statiniuose, sudarymo, taip pat darbo grupės sudėtis ir grupės narių kontaktiniai duomenys, grupės nuostatai;“.

1.2.12. Papildau nauju 17.17 papunkčiu:

17.17. kolektyvinės apsaugos statinių sąrašai, su kolektyvinės apsaugos statinių savininkais sudarytų sutarčių dėl kolektyvinės apsaugos statinių panaudojimo data ir numeris, kolektyvinės apsaugos statiniuose numatomų apgyvendinti žmonių skaičius, kolektyvinės apsaugos statinių paruošimo laikas, kolektyvinės apsaugos statinių savininkų ir (ar) atsakingų asmenų kontaktiniai duomenys;“.

1.2.13. Papildau nauju 17.18 papunkčiu:

17.18. kolektyvinės apsaugos statinio planas su pažymėtomis gyvenamosiomis, sanitarinėmis, maitinimo, maisto paruošimo ir kitomis, esant galimybei ir poreikiui, patalpomis;“.

1.2.14. Papildau nauju 17.19 papunkčiu:

17.19. kolektyvinės apsaugos statiniui priklausančios teritorijos ir šalia esančios teritorijos žemėlapis su pažymėtomis aktualiomis teritorijomis (vaikų žaidimų ir sporto aikštelės, rūkymo ir naminių gyvūnų vedžiojimo vietos ir kt.). Žemėlapyje taip pat pažymimos paslaugas teikiančios artimiausios įstaigos (jų adresai ir nuvykimo maršrutai), jei paslaugos būtų organizuojamas ne kolektyvinės apsaugos statinyje, – privažiavimo prie kolektyvinės apsaugos statinio keliai, automobilių stovėjimo aikštelės ir kiti civilinės saugos požiūriu svarbūs savivaldybės objektai;“.

1.2.15. Papildau nauju 17.20 papunkčiu:

17.20. kolektyvinės apsaugos statiniams aprūpinti reikalingų materialinių išteklių žinynas. Jame nurodomi materialiniai ištekliai, kuriais per nustatytą terminą būtų aprūpinti kolektyvinės apsaugos statiniai, jų skaičius,materialinių išteklių pateikimą atsakingi ūkio subjektai ir kitos įstaigos ir vykdytojai.“

1.3.      Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodines rekomendacijas:

1.3.1.   Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Planui parengti ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos vadovas gali sudaryti darbo grupę. Kai ministerijoje ar kitoje valstybės institucijoje yra kultūros vertybių, į šią darbo grupę rekomenduojama įtraukti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ar jo padalinio atstovą.“

1.3.2.   Pakeičiu 16.5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.5.4. ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos veiklos tęstinumo užtikrinimas gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms, taip pat ministerijos, kitos valstybės institucijos ir įstaigos būtiniausių veiklos sąlygų atkūrimo organizavimas. Numatomos alternatyvios darbo vietos, atsakingi asmenys ir jų veiksmai, darbuotojų apsaugos organizavimas, dokumentų (taip pat įslaptintų) evakavimo arba sunaikinimo, turto gelbėjimo gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms organizavimas, kilnojamųjų kultūros vertybių evakavimo organizavimas;“.

1.3.3.   Papildau nauju 16.5.6 papunkčiu:

16.5.6. valstybės institucijos ir įstaigos,  nurodytos Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1171 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, 27.1 papunktyje ir 31, 32 punktuose, plane išdėsto gyventojų, kuriuos šios valstybės institucijos ir įstaigos evakuoja, evakavimo organizavimą.“

1.3.4.   Papildau nauju 17.7 papunkčiu:

„17.7. ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje esančių kilnojamųjų ir (ar) nekilnojamųjų kultūros vertybių sąrašai;“.

1.3.5.   Papildau nauju 17.8 papunkčiu:

17.8. valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų kilus gaisrui planas, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti rengiamas. Rekomendacijų 16.5 papunktyje nurodytame plano skyriuje neaprašomi gaisro likvidavimo ir padarinių šalinimo darbai.“

2.         N u s t a t a u, kad įsakymas įsigalioja 2016 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                                  Remigijus Baniulis

 


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos 2016 m. sausio 14 d. įsakymo Nr. 1-11 redakcija)

 

ŪKIO SUBJEKTO, KITOS ĮSTAIGOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO RENGIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinės rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) parengtos siekiant detalizuoti ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano (toliau – planas) rengimo, tvirtinimo ir atnaujinimo procedūras ir pateikti rekomendacijas dėl plano turinio, jame esamos informacijos ir duomenų.

2.         Rekomendacijos taikomos ūkio subjektams, kitoms įstaigoms, kurios atitinka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2014 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 1-37 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo“ patvirtintus Kriterijus ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą (toliau – Kriterijai).

3.         Plano tikslas – padėti ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovui organizuoti ir koordinuoti ūkio subjekto ar kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų veiksmus įvykio metu, taip pat Rekomendacijose numatytais atvejais padėti ūkio subjekto ar kitos įstaigos vadovui ir ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui, jei teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti sudaromas, organizuoti ir koordinuoti įvykio likvidavimą ir jo padarinių šalinimą ir įgyvendinti kitas dėl įvykio būtinas vykdyti funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme.

4.         Rekomendacijose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PLANO RENGIMAS, TVIRTINIMAS IR ATNAUJINIMAS

 

5.         Planas rengiamas atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę. Jeigu ūkio subjekte, kitoje įstaigoje nustatyti keli pavojai (pvz., gaisras, sprogimas arba didelio pavojingųjų medžiagų kiekio išsiveržimas į aplinką), plane aprašomi veiksmai ir priemonės turi užtikrinti maksimalią ūkio subjekto, kitos įstaigos civilinės saugos sistemos parengtį kiekvieno pavojaus atveju.

6.         Ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas, atsižvelgdamas į ūkio subjekto, kitos įstaigos ypatumus, gali papildyti atitinkamus plano skyrius nekeisdamas Rekomendacijų reikalavimų.

7.         Už plano rengimo, tvirtinimo ir atnaujinimo, taip pat plane pateiktos informacijos ir duomenų atitikties realiai padėčiai peržiūros organizavimą yra atsakingas ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

8.         Planui parengti ir atnaujinti ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas gali sudaryti darbo grupę. Į ūkio subjekto, kitos įstaigos, kurios teritorijoje yra ir (ar) kurios atsakomybei priskiriami kultūros paveldo objektai ir kuri užtikrina kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugą, valdo ir administruoja statinius ir jų kompleksus, ansamblius, įregistruotus kaip nekilnojamosios kultūros paveldo vertybės, darbo grupės planui parengti veiklą rekomenduojama įtraukti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ar jo padalinio atstovą.

9.         Planą tvirtina ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas.

10.       Planas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas, atsižvelgiant į ūkio subjekto, kitos įstaigos civilinės saugos sistemos parengčiai užtikrinti įtaką turinčius veiksnius (pvz., įvykus įvykiui, po civilinės saugos pratybų, atsiradus naujiems pavojams, pasikeitus civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams, pertvarkius ar modernizavus įrenginius, technologinius procesus ar įvykus kitiems pokyčiams, didinantiems galimų įvykių riziką ir mažinantiems darbuotojų saugumą), bet ne rečiau kaip kartą per metus.

11.       Patvirtinto plano kopijos turi būti ūkio subjekto ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo vietoje, jei teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti sudaromas, ūkio subjekto padaliniuose, dalyvaujančiuose organizuojant ir koordinuojant darbuotojų ir lankytojų veiksmus įvykio vietoje ir organizuojant ir koordinuojant įvykio likvidavimą ir jo padarinių šalinimą.

12.       Plano veiksmingumas išbandomas per teisės aktų nustatyta tvarka rengiamas civilinės saugos pratybas.

 

III SKYRIUS

REKOMENDACIJOS PLANO TURINIUI

 

13.       Planas pradedamas tituliniu lapu, kuriame nurodomas ūkio subjekto, kitos įstaigos plano pavadinimas, ūkio subjekto, kitos įstaigos adresas, įsakymo ar kito ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo priimamo dokumento dėl plano patvirtinimo data ir numeris.

14.       Planą sudaro šie skyriai:

14.1.    „Bendrosios nuostatos“, kuriose pateikiama:

14.1.1. plano tikslas;

14.1.2. ūkio subjekto, kitos įstaigos trumpas apibūdinimas (veiklos pobūdis, nuolat ar laikinai esančių žmonių skaičius, vietos, kurios gali būti pavojingos, komunikacijų atjungimo vietos);

14.1.3. plane vartojamos sąvokos ir santrumpos;

14.2.    „Gresiantys įvykiai“ – prioriteto tvarka išvardijami visi galimi pavojai, nustatyti atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, kurių rizika įvertinta kaip labai didelė ar didelė;

14.3.    „Perspėjimo apie gresiantį ar susidariusį įvykį organizavimas ir veiksmų koordinavimas“ – aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų perspėjimo apie gresiantį ar susidariusį įvykį organizavimas, ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens veiksmai vykdant darbuotojų ir lankytojų perspėjimą gresiant ar susidarius įvykiui ir numatomos perspėjimo priemonės. Aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens veiksmai įvykio metu, taip pat būtinų veiksmų įvykio metu vykdymo organizavimas, nurodomos atsakingų darbuotojų pareigybės;

14.4.    „Informacijos apie įvykį gavimo ir perdavimo tvarka“ – pateikiama informacijos apie įvykį ūkio subjekte, kitoje įstaigoje gavimo ir perdavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ir (ar) Bendrajam pagalbos centrui, savivaldybės administracijai ir kitoms suinteresuotoms institucijoms tvarka, nurodomos asmenų, atsakingų už informacijos priėmimą ir perdavimą, pareigybės;

14.5.    Ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų apsauga gresiant ar susidarius įvykiui“ – pateikiama:

14.5.1. ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo organizavimas:

14.5.1.1.   aprašoma, kaip bus įgyvendinamas ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo sprendimas dėl darbuotojų ir lankytojų evakavimo, nurodomos būtinos priemonės ir materialiniai ištekliai, atsakingi darbuotojai;

14.5.1.2.   numatomos galimos ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo iš ūkio subjekto, kitos įstaigos skirtingų teritorijos ir (ar) pastato vietų kryptys, pridedama ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo schema (gali būti priede), kurioje pažymimos iš anksto suplanuotos ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų surinkimo ir evakavimo vietos arba kryptys;

14.5.2.      ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų apsaugos nuo jų gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančio ar susidariusio įvykio, aprūpinimo asmeninės apsaugos priemonėmis organizavimo tvarka, asmenų, paskirtų atsakingais už asmeninės apsaugos priemonių išdavimo organizavimą, pareigybės;

14.5.3.      kolektyvinės apsaugos statiniai ir jų panaudojimo galimybės, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka ūkio subjektas, kita įstaiga turi juos numatyti;

14.5.4.      pirmosios pagalbos teikimo darbuotojams ir lankytojams, nukentėjusiems įvykių metu, organizavimas;

14.6.    „Gresiančių ar įvykusių įvykių likvidavimo ir jų padarinių šalinimo organizavimas ir koordinavimas“ – pateikiama:

14.6.1. Rekomendacijų 14.2 papunktyje numatytų galimų pavojų, kurių rizikos lygis atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, nustatytas didelis arba labai didelis, likvidavimo ir jų padarinių šalinimo organizavimas ir koordinavimas;

14.6.2. ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens veiksmai organizuojant ir koordinuojant gelbėjimo darbus įvykių metu ir jo priimtų sprendimų įgyvendinimas;

14.6.3. materialinių išteklių telkimo gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, įvykiams likviduoti ir jų padariniams šalinti procedūros;

14.6.4. ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sušaukimas, jei teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti sudaromas;

14.7.    „Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo organizavimas“:

14.7.1. pateikiamos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodyto ūkio subjekto, kitos įstaigos, kurių turimų materialinių išteklių teikimas ekstremaliųjų situacijų atvejais yra tikslingas, užduotys;

14.7.2. aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų veiksmai, gavus savivaldybės administracijos direktoriaus reikalavimą dėl savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo ir (ar) turimų materialinių išteklių teikimo, pagal pasirašytas sutartis;

14.7.3. aprašomi ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų veiksmai, gavus iš savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymą ūkio subjektui ar kitai įstaigai priklausančias (valdomas) patalpas, statinius pritaikyti gyventojų kolektyvinei apsaugai, jei ūkio subjektui, kitai įstaigai priklausančios (valdomos) patalpos ar statiniai yra įtraukti į savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą kolektyvinės apsaugos statinių sąrašą;

14.8.    „Veiklos tęstinumo užtikrinimas“ – nustatoma, kurios veiklos sritys turėtų būti atkuriamos pirmiausia ir aprašomi joms atkurti reikalingi veiksmai ir priemonės. Aprašomi ūkio subjekto ar kitos įstaigos veiklai palaikyti reikalingi minimalūs žmogiškieji ir materialiniai ištekliai, alternatyvi veiklos vieta (jei tai tikslinga). Taip pat rekomenduojama nustatyti pagrindines sąlygas, kurioms esant, laikoma, kad ūkio subjektas ar kita įstaiga gali tęsti savo veiklą.

15.       Planas turi priedus, kuriuose pateikiama plano tekstinę dalį papildanti informacija:

15.1.    atlikta galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizė;

15.2.    toje savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų, savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro koordinatoriaus ir grupių vadovų, savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos pirmininko, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už civilinės saugos funkcijų vykdymą, kontaktiniai duomenys;

15.3.    ūkio subjekto ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai ir sudėtis (pateikiama, jei jis sudaromas);

15.4.    ūkio subjekto, kitos įstaigos materialinių išteklių žinynas (priedas). Jame nurodomos transporto priemonės ir kiti materialiniai ištekliai, būtini gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, įvykiams likviduoti ir jų padariniams šalinti;

15.5.    sutarčių dėl savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo kopijos;

15.6.    ūkio subjekto, kitos įstaigos teritorijos ir (ar) pastato planas;

15.7.    ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir lankytojų evakavimo schema;

15.8.    kolektyvinės apsaugos statinio planas su pažymėtomis gyvenamosiomis, sanitarinėmis, maitinimo, maisto paruošimo ir kitomis, esant galimybei ir poreikiui, patalpomis, jei ūkio subjektui, kitai įstaigai priklausančios (valdomos) patalpos ar statiniai yra įtraukti į savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą kolektyvinės apsaugos statinių sąrašą;

15.9.    perspėjimo apie įvykį schema;

15.10.  keitimosi informacija apie įvykį schema;

15.11.  ūkio subjekte, kitoje įstaigoje esančių pavojingųjų medžiagų sąrašai, nurodomi jų kodai ir kiekiai (pateikiama, jeigu ūkio subjektas, kita įstaiga turi pavojingųjų medžiagų);

15.12.  ūkio subjekte, kitoje įstaigoje esančių kilnojamųjų ir (ar) nekilnojamųjų kultūros vertybių sąrašai;

15.13Kultūros vertybių evakavimo darbų planas, parengtas vadovaujantis Kilnojamųjų kultūros vertybių, esančių muziejuose, bibliotekose, archyvuose ir kulto pastatuose, apsaugos ir evakavimo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. ĮV-500 „Dėl Kilnojamųjų kultūros vertybių, esančių muziejuose, bibliotekose, archyvuose ir kulto pastatuose, apsaugos ir evakavimo instrukcijos patvirtinimo“;

15.14.  ūkio subjekto, kitos įstaigos įvykių likvidavimo planas, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti rengiamas;

15.15.  valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų kilus gaisrui planas, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jis turi būti rengiamas. Rekomendacijų 14.6 papunktyje nurodytame plano skyriuje neaprašomi gaisro likvidavimo ir padarinių šalinimo darbai.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16.       Rekomendacijų 14.6 papunktyje nurodytą plano skyrių rengia tie ūkio subjektai, kurie atitinka Kriterijų 2 punktą, ir ūkio subjektai, kuriuose įsteigti avarijų likvidavimo darbus atliekantys padaliniai.

17.       Patvirtinto ar atnaujinto plano skaitmeninė versija siunčiama savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo plano patvirtinimo ar atnaujinimo dienos. Jeigu ūkio subjekte, kitoje įstaigoje susidariusio įvykio padariniai galėtų išplisti daugiau nei vienoje savivaldybėje, plano kopija ir (ar) skaitmeninė jo versija siunčiama ir atitinkamos (-ų) savivaldybės (-ių) administracijos (-ų) direktoriui (-iams).

__________________

 

Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinių rekomendacijų

priedas

 

(Materialinių išteklių žinyno forma)

 

 

_______________________________

(ūkio subjekto, kitos įstaigos pavadinimas)

 

materialinių išteklių žinynas

 

Eil. Nr.

Priemonė

Kiekis

Techniniai duomenys

Valdytojas

Kontaktiniai duomenys

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________