PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJŲ, SUDARYTŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ATLIEKAMIEMS VIEŠIESIEMS PIRKIMAMS VYKDYTI, DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2024 m. d. Nr. AV-
Pakruojis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 33 straipsnio 3 dalies 5 punktu, 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 1 dalimi ir Pakruojo rajono savivaldybės administracijos veiklos nuostatų, patvirtintų Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės administracijos nuostatų patvirtinimo“, 28.8 papunkčiu:
1. Tvirtinu Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymą Nr. AV-352 „Dėl Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamento patvirtinimo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui (RAAT). Skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti paduodamas RAAT Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose per vieną mėnesį nuo skundžiamo individualaus teisės akto įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2024 m. d. įsakymu Nr. AV-
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJŲ, SUDARYTŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ATLIEKAMIEMS VIEŠIESIEMS PIRKIMAMS VYKDYTI, DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentas (toliau – Komisijų darbo reglamentas) nustato Pakruojo rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) prekių, paslaugų ar darbų viešųjų pirkimų (toliau – pirkimai) komisijų (toliau – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką, atskaitomybę ir atsakomybę.
2. Komisijų darbo reglamente vartojamos sąvokos:
2.1 Darbuotojas – asmuo dirbantis Perkančiojoje organizacijoje pagal darbo sutartį arba kitu teisiniu pagrindu.
2.2. Komisija – Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu paskirti Perkančiosios organizacijos darbuotojai, gali būti ir kitų perkančiųjų organizacijų, įgaliojančių Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimus iki pirkimų sutarčių sudarymo, deleguoti asmenys, kurie Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, kitų įstatymų ir juos įgyvendinančių poįstatyminių teisės aktų nustatyta tvarka atlieka pirkimus Perkančiosios organizacijos ir/ar kitų perkančiųjų organizacijų, įgaliojančių Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimus iki pirkimų sutarčių sudarymo, poreikiams.
2.3. Pirkimo iniciatorius – Perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio vadovas arba jį pavaduojantis asmuo, padalinio vadovo pavaduotojas, į Perkančiosios organizacijos struktūrinius padalinius neįeinantis darbuotojas, atskiro projekto koordinatorius, atsakingas už projektui įgyvendinti reikalingų pirkimų planavimą bei konkrečių pirkimų, numatytų pirkimų plane, inicijavimą, atskiro projekto vadovas, kitos perkančiosios organizacijos, įgaliojančios Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimus iki pirkimų sutarčių sudarymo, vadovas arba jo įgaliotas asmuo, kuris atlieka rinkos tyrimą, nurodo poreikį viešojo pirkimo būdu įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų ir pateikia jų techninę specifikaciją ar jos projektą, vadovaudamasis Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo ir/ar Pakruojo rajono savivaldybės administracijos vykdomų centralizuotų viešųjų pirkimų tvarkos taisyklių nuostatomis.
2.4 Pirkimo organizatorius – Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jį pavaduojančio asmens paskirtas darbuotojas, kuris Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, kitų įstatymų ir juos įgyvendinančių poįstatyminių teisės aktų nustatyta tvarka atlieka pirkimus Perkančiosios organizacijos ir/ar kitų perkančiųjų organizacijų, įgaliojančių Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimus iki pirkimų sutarčių sudarymo, poreikiams, kuriems vykdyti nesudaromos Komisijos.
3. Kitos Komisijų darbo reglamente vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas), Pakruojo rajono savivaldybės administracijos vykdomų centralizuotų viešųjų pirkimų tvarkos taisyklėse (toliau – Taisyklės) bei kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
KOMISIJŲ SUDARYMO TVARKA
4. Komisija sudaroma Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu, kuriame Komisijai nustatomos užduotys ir suteikiami įgaliojimai joms vykdyti.
5. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – Komisijos pirmininko ir bent 2 Komisijos narių. Komisijos nariai (išskyrus Komisijos pirmininką, kaip nurodyta toliau) gali būti ir ne Perkančiosios organizacijos darbuotojai. Sudarant Komisiją, turi būti skiriamas Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, kiti Komisijos nariai. Vieną iš Komisijos narių Komisijos sekretoriumi Komisija paskiria Komisijos sprendimu, kuris yra fiksuojamas Komisijos protokole. Komisijos pirmininku skiriamas Perkančiosios organizacijos arba bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos darbuotojas.
6. Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai ir valstybės politikai, kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, negali būti Komisijos nariais (negali būti sudėtyje, nei Komisijos pirmininku, nei Komisijos nariu ar kt.) ar ekspertais.
7. Kai reikalingos specialios žinios ir Komisijos nariai jų neturi, pavyzdžiui, perkamas sudėtingas objektas, reikalinga atlikti pasiūlymų vertinimą, kai vertinamos meninės, estetinės savybės ir pan., Perkančioji organizacija turi teisę į pagalbą pasitelkti ekspertus (toliau – ekspertai). Perkančiosios organizacijos įgaliojimų suteikimas Komisijai pasitelkti ekspertus yra nurodomas Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakyme, kuriuo sudaroma Komisija. Komisijai ekspertai padeda savo žiniomis ir patirtimi, pavyzdžiui, atlieka ekspertinį vertinimą. Juos pasirenkant būtina įsitikinti, ar jie nešališki vykdomam pirkimui. Atlikti ekspertinį vertinimą gali būti pasitelktas ir ekspertas, kuris taip pat yra ir Komisijos narys.
8. Perkančioji organizacija gali kviesti Komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų atstovus (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus ir valstybės politikus), pateikusius atstovaujamo subjekto įgaliojimą (toliau – stebėtojai). Nebūnant Komisijos nariu, Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti Prevencinę pirkimų kontrolę atliekantis asmuo.
9. Komisijos nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys. Komisijos darbo metu paaiškėjus, kad kažkuris iš Komisijos narių nėra nepriekaištingos reputacijos, pranešama Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jį pavaduojančiam asmeniui, kuris turi spręsti klausimą dėl asmens tolimesnio darbo Komisijoje.
10. Į Komisijos sudėtį rekomenduojama įtraukti ir Perkančiosios organizacijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus darbuotoją, turintį teisinį išsilavinimą (toliau – teisininkas).
11. Komisija gali būti sudaroma, tačiau Perkančioji organizacija pareigos sudaryti Komisiją gali nesilaikyti vykdant mažos vertės pirkimų procedūras, vykdant pagal preliminariąją sutartį atliekamo atnaujinto tiekėjų varžymosi procedūras, vykdant dinaminės pirkimo sistemos pagrindu atliekamo kiekvieno konkretaus pirkimo procedūras ar Viešųjų pirkimų įstatymo 72 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais.
12. Komisija gali būti sudaroma:
12.3. pirkimams, inicijuotiems konkretaus Perkančiosios organizacijos skyriaus ar į Perkančiosios organizacijos struktūrinius padalinius neįeinančio darbuotojo;
13. Komisija dirba pagal Komisijų darbo reglamentą, yra atskaitinga Perkančiajai organizacijai ir vykdo tik rašytines Perkančiosios organizacijos užduotis ir įpareigojimus. Perkančioji organizacija gali pavesti Komisijai atlikti tik tas užduotis, kurios neprieštarauja Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nuostatoms.
14. Komisija savo veikloje vadovaujasi Viešųjų pirkimų įstatymu, Tvarkos aprašu, Taisyklėmis, Komisijų darbo reglamentu, Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais.
15. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi nešališkumo ir konfidencialumo reikalavimų, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų. Priimdama sprendimus Komisija yra savarankiška.
16. Perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, Komisijos nariai, Pirkimo organizatoriai, Pirkimo iniciatoriai, ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, dalyvauti pirkime ar su pirkimu susijusius sprendimus priimti gali tik tada, kai yra pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka deklaravę privačius interesus, o asmenys, kuriems neprivaloma deklaruoti privačius interesus, – pasirašę Viešųjų pirkimų tarnybos kartu su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija nustatytos formos nešališkumo deklaraciją. Pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimai ir nešališkumo deklaracijos saugomos Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyryje.
17. Privačių interesų deklaracijas turi pateikti: Perkančiosios organizacijos vadovai, Komisijos nariai, Pirkimo organizatoriai, ekspertai, Pirkimo iniciatoriai. Privačių interesų deklaracijas būtina pateikti elektroninėmis priemonėmis per 30 kalendorinių dienų nuo paskyrimo į atitinkamas pareigas pirkimuose, bet ne vėliau, nei iki dalyvavimo pirkimo procedūrose pradžios. Nepateikę privačių interesų deklaracijos aukščiau minėtieji asmenys neturi teisės dalyvauti pirkime ir turi būti atšaukti iš atitinkamų pareigų. Deklaruodami interesus, asmenys turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo bei kitų interesų deklaravimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis.
18. Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai ar ekspertai ir kiti asmenys negali tretiesiems asmenims atskleisti iš tiekėjų gautos informacijos, kurią jie nurodė kaip konfidencialią arba tos informacijos, kuri remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais yra laikoma konfidencialia, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus.
III SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS
19. Komisija, gavusi Perkančiosios organizacijos direktoriaus įgaliojimus, vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu jai nustatytas užduotis, susijusias su pirkimo procedūrų atlikimu:
19.4. atlikdama neskelbiamą pirkimą, atsižvelgiant į pirkimo iniciatoriaus rekomenduojamus tiekėjus, parenka tiekėjus ir kviečia juos dalyvauti pirkime;
19.5. parengtus pirkimo dokumentus teikia tiekėjams arba skelbia juos viešai, priklausomai nuo pirkimo būdo;
19.6. teikia tiekėjams pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) arba skelbia juos viešai, priklausomai nuo pirkimo būdo;
19.7. bendrauja (susirašinėja) su tiekėjais pirkimų klausimais, tiekėjams perduoda nekonfidencialią informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus;
19.8. esant poreikiui, rengia susitikimus su tiekėjais (iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos susitikimai rengiami su kiekvienu tiekėju atskirai), teikia tiekėjams arba skelbia viešai, priklausomai nuo pirkimo būdo, susitikimo protokolo, kuriame užfiksuoti visi susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos, išrašą;
19.9. atlieka vokų su pasiūlymais atplėšimo (susipažinimo su tiekėjų pateiktais pasiūlymais) procedūrą;
19.11. jeigu tiekėjai pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, per nustatytą protingą terminą prašo tiekėjų šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti;
19.13. pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka derasi su tiekėju dėl pasiūlymo turinio, siekdama geriausio rezultato;
19.14. prašo, kad tiekėjai pratęstų savo pasiūlymų galiojimo (ir pasiūlymų galiojimo užtikrinimų) terminą;
19.15. priima sprendimą dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio tiekėjo pasiūlymo tinkamumo ar priimtinumo;
19.17. prieš nustatydama laimėjusį pasiūlymą, reikalauja, kad ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikęs tiekėjas pateiktų aktualius dokumentus, patvirtinančius jo pašalinimo pagrindų nebuvimą, atitiktį kvalifikacijos reikalavimams, nacionalinio saugumo ir kitiems reikalavimams bei patvirtinančius kokybės vadybos sistemos, aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų taikymą;
19.18. priima sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo ir nustato tikslų pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminą;
19.19. šalina tiekėjus iš pirkimo procedūrų, atmeta pasiūlymus, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatyme ir pirkimo dokumentuose nustatytais pagrindais;
19.20. tiekėjui paprašius, supažindina jį su laimėjusio tiekėjo pasiūlymu, neatskleidžia informacijos, kurią tiekėjai nurodė kaip konfidencialią, arba tos informacijos, kuri remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais yra laikoma konfidencialia;
19.22. išnagrinėjusi pretenziją, priima motyvuotą sprendimą ir apie jį, taip pat apie anksčiau praneštų pirkimo procedūros terminų pasikeitimą informuoja tiekėjus;
19.24. pirkimo sutarties sudarymo proceso metu tikrina, ar pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus;
20. Komisija nuo jos sudarymo dienos gauna įgaliojimus Komisijų darbo reglamento 19 punkte nurodytoms užduotims (ar jų daliai, atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų įstatymo ir poįstatyminių teisės aktų reikalavimus) vykdyti, jeigu Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakyme dėl Komisijos sudarymo nenurodyta kitaip. Pirkimams, kurie yra vykdomi pagal Taisyklėse nustatytą tvarką, Komisija organizuoja procedūras ir atlieka veiksmus iki pirkimo sutarties sudarymo.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS BEI atsakomybė
21. Komisija, vykdydama jai pavestas užduotis, turi teisę:
21.1. gauti pagal Tvarkos aprašo 3 priedą Pirkimo iniciatoriaus parengtą paraišką ir turi teisę nepradėti pirkimo procedūrų, jeigu negauna paraiškos;
21.2. gauti pagal Taisyklių 4 priedą Pirkimo iniciatoriaus parengtą paraišką ir turi teisę nepradėti pirkimo procedūrų, jeigu negauna paraiškos;
21.3. esant poreikiui, iš Perkančiosios organizacijos darbuotojų ar kitos perkančiosios organizacijos, įgaliojančios Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimą, gauti papildomos informacijos apie reikalingas nupirkti prekes, paslaugas ar darbus: jų pavadinimus (ne prekės ženklus), techninius, estetinius, funkcinius ir kokybės reikalavimus, prekių kiekį, su prekėmis susijusių teiktinų paslaugų pobūdį, darbų ir paslaugų apimtis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo terminus (įskaitant numatomus pratęsimus), eksploatavimo išlaidas ir (arba) techninių specifikacijų projektus, jų pakeitimus, tiekėjo kvalifikacijai keliamus ar kitus specifinius reikalavimus, būtinus norint tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, juos patvirtinančių dokumentų sąrašus bei kitas pirkimo objektui keliamas sąlygas ir informaciją, reikalingą pirkimams organizuoti ir vykdyti;
21.5. prašyti Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jį pavaduojančio asmens kviesti ekspertus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių, tiekėjų pateiktiems pasiūlymams nagrinėti;
21.6. bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo savo iniciatyva nutraukti pradėtas pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, arba pirkimo dokumentuose padaryta esminių klaidų, dėl kurių pirkimas tampa nebetikslingas ar jį įvykdžius būtų įsigytas Perkančiosios organizacijos poreikių neatitinkantis pirkimo objektas, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti;
22. Komisija turi kitų Viešųjų pirkimų įstatyme ir kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose įtvirtintų teisių.
23. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, privalo:
23.1. vykdyti Komisijų darbo reglamente nurodytas (ar jų dalį, atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų įstatymo ir poįstatyminių teisės aktų reikalavimus) ir Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jį pavaduojančio asmens raštu nustatytas užduotis;
23.2. vykdydama užduotis, laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo, Tvarkos aprašo, Taisyklių, Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymų, kitų teisės aktų reikalavimų;
24. Jei Komisija priima sprendimą, prieštaraujantį Viešųjų pirkimų įstatymui, atsako tie Komisijos nariai, kurie balsavo už šį sprendimą. Nustačius pažeidimus ir paskyrus nuobaudą (išskyrus įspėjimą) pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą, Komisijos narys, kuris balsavo už sprendimą, prieštaraujantį Viešųjų pirkimų įstatymui, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Komisijos nariai negali priimti sprendimų ar dalyvauti juos priimant, ar vykdyti pavedimų, kurie susiję su jų privačiais interesais. Jeigu kyla arba gali kilti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas, Komisijos narys turi imtis veiksmų, numatytų Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ir Viešųjų pirkimų tarnybos parengtame Viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo tvarkos apraše.
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
26. Komisijoje turi būti bent vienas asmuo, turintis pirkimų specialisto pažymėjimą. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių ir kai bent vienas posėdyje dalyvaujantis Komisijos narys turi pirkimų specialisto pažymėjimą, o jeigu Komisija sudaryta iš 3 asmenų, – kai posėdyje dalyvauja visi Komisijos nariai. Reikalavimas bent vienam Komisijos nariui turėti pirkimų specialisto pažymėjimą ir užtikrinti tokio specialisto dalyvavimą posėdyje netaikomas šiais atvejais: pirkimą vykdant pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, kai atliekamas mažos vertės pirkimas; sutartis sudaroma preliminarios sutarties ar dinaminės pirkimo sistemos pagrindu.
27. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos narys – Komisijos pirmininkas. Jeigu Komisijos pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, posėdžiui pirmininkauja Komisijos narys – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jeigu ir Komisijos pirmininko pavaduotojas negali dalyvauti posėdyje, Perkančiosios organizacijos direktorius atskiru įsakymu paskiria Komisijos pirmininko pavaduotoju vieną iš Komisijos narių.
28. Prireikus, Komisijos sudėtis keičiama Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu. Jeigu pasikeitė Komisijos nario pareigos Perkančiojoje organizacijoje – jo narystė Komisijoje nepasinaikina, atitinkamai koreguojamas įsakymas.
29. Kiekvienai pirkimo procedūrai ir/ar svarstomam klausimui Komisija renkasi į posėdžius, kuriuose priimami sprendimai įforminami protokolu. Komisijos protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę Komisijos nariai. Protokole nurodomi Komisijos sprendimų motyvai, pateikiami paaiškinimai, Komisijos narių nuomonė. Derybų protokolą pasirašo Komisijos nariai ir tiekėjo, su kuriuo derėtasi, įgaliotasis atstovas. Komisijos posėdžius galima organizuoti visomis prieinamomis priemonėmis, protokolus galima surašyti ir derinti el. laiškais ar kitomis prieinamomis priemonėmis, o juos pasirašyti – arba el. parašais, arba įprastu būdu vėliau. Svarbu, kad būtų užfiksuoti Komisijos narių sprendimai (pvz. el. laiškai ar kt.).
30. Visi Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Komisijos narys, esantis darbe, bet dėl svarbios priežasties negalintis dalyvauti posėdyje, privalo iš anksto apie tai pranešti Komisijos sekretoriui.
31. Komisija veikia kolegialiai – Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik „už“ arba „prieš“ siūlomą sprendimą. Kiekvienas Komisijos narys privalo už priimamus sprendimus balsuoti savarankiškai. Balsavimo metu Komisijos nariai negali susilaikyti nuo sprendimo priėmimo, o turi aiškiai išreikšti savo poziciją svarstomu klausimu. Jeigu Komisijos narys negali priimti sprendimo dėl informacijos ar laiko stokos, jis turėtų prašyti nukelti Komisijos posėdžio datą ir kreiptis dėl papildomos informacijos į kitus Komisijos narius ar ekspertus. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
32. Jeigu ekspertas nėra Komisijos narys, tuomet jis neturi balsavimo teisės ir nedalyvauja visuose pirkimo procedūrų etapuose priimant ir svarstant sprendimus. Ekspertas dalyvauja tik tuose Komisijos posėdžiuose, kuriuose yra reikalinga eksperto kompetencija.
33. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Protokolai turi būti surašomi nedelsiant po įvykusio Komisijos posėdžio.
34. Pradinis susipažinimas su pasiūlymais, kai su jais susipažįstama naudojantis elektroninėmis priemonėmis, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnio 1 ir 2 dalimis, gali vykti ir ne Komisijos posėdyje (net jeigu pirkimą vykdo Komisija), tokiu atveju taip pat gali būti neprotokoluojama.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Už Perkančiosios organizacijos atliekamus pirkimus atsako Perkančiosios organizacijos direktorius.
37. Asmenys dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams už savo veiką atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.