LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2014 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO nR. 4-797 „dĖL INVESTICIJŲ, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO, ĮGYVENDINIMO, ADMINISTRAVIMO IR VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO pagal schemą „TUI INVEST LT+“ tvarkos aprašo

patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2016 m. kovo 4 d. Nr. 4-186

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013), Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, Valstybės pagalbos teikimo schema „TUI Invest Lt+“, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. 4-710 „Dėl Valstybinės pagalbos teikimo schemos „TUI Invest Lt+“ patvirtinimo“ (toliau – Schema).“

2.   Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2. Finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis) – projekto vykdytojo, Ūkio ministerijos ir administruojančiosios institucijos pasirašyta sutartis, kurioje nustatyta investicijų projekto įgyvendinimo, pagalbos išmokėjimo bei investicijų projekto įgyvendinimo kontrolės sąlygos ir tvarka, taip pat kiti šalių įsipareigojimai.“

3.   Papildau 4.31 papunkčiu:

4.3¹. Strateginis investicijų projektas – Aprašo 4.3 papunkčio reikalavimus atitinkantis projektas, kuriam taikomos Aprašo nuostatos, reguliuojančios investicijų projektus, išskyrus Aprašo 26 , 27, 28, 32 punktų nuostatas, ir kai jis tenkina bent vieną iš šių sąlygų:

4.3¹.1. yra įgyvendinamas strateginiame technologinės plėtros objekte, o įgyvendinimo laikotarpiu planuojamos investicijos yra ne mažesnės nei 30 000 000 Eur (trisdešimt milijonų eurų);

4.3¹.2. gamybos srityje jo įgyvendinimo laikotarpiu sukuriama ne mažiau kaip 200 naujų ilgalaikių darbo vietų, o planuojamos investicijos yra ne mažesnės nei 30 000 000 Eur (trisdešimt milijonų eurų);

4.3¹.3. paslaugų srityje jo įgyvendinimo laikotarpiu sukuriama ne mažiau kaip 300 naujų ilgalaikių darbo vietų.“

4.   Pakeičiu 4.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.8. Investicijų projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – investuotojo ne vėliau kaip iki pagalbos mokėjimo momento Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įsteigtas ir (arba) valdomas (tiesiogiai ar per susijusias įmones) privatus juridinis asmuo ir (arba) jo struktūrinis padalinys, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, su kuriuo pasirašyta Sutartis.“

5.   Pakeičiu 7.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.2. jeigu investuotojas yra užsienio privatus juridinis asmuo ir atitinka Aprašo 7.2.1 papunkčio arba Aprašo 7.2.2 papunkčio reikalavimus:

7.2.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų) ir investuotojas ne mažiau nei 5 metus vykdo gamybos arba 3 metus paslaugų veiklą;

7.2.2. investuotojas yra užsienio privatus juridinis asmuo, turintis patentuotą ir inovatyvią technologiją (produktą ir (arba) paslaugą) aukštesniu nei įmonės mastu.“

6.   Papildau 71 punktu:

71. Investuotojas investicijų projektą įgyvendina per projekto vykdytoją arba projekto vykdytoją kartu su partneriu (toliau – partneris). Tinkamu partneriu laikomas investuotojo Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įsteigtas ir (arba) valdomas (tiesiogiai ar per susijusias įmones) privatus juridinis asmuo ir (arba) jo struktūrinis padalinys, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.“

7.   Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Administruojančioji institucija, įvertinusi, ar investuotojas ir jo paraiškos projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir ar nėra aplinkybių, nurodytų Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies a ir c punktuose, ir pagal kiekybinį ir kokybinį vertinimą (Aprašo 7 ir 8 priedai) nustačiusi investicijų projektui didžiausią galimą pagalbos dydį, informuoja investuotoją apie galimą preliminarų pagalbos dydį.“

8.   Papildau 111 punktu:

111. Administruojančioji institucija paraiškos projekto vertinimo metu patikrina investuotojo teisę gauti vienai įmonei, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija dėl gautos de minimis pagalbos turi patikrinti visas su investuotoju susijusias įmones.“

9.   Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Investuotojas, gavęs iš administruojančiosios institucijos Aprašo 11 punkte nurodytą informaciją, administruojančiajai institucijai pateikia paraišką ir šiuos dokumentus:

12.1. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; jei investuotojas ir (arba) projekto vykdytojas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso investicijų projektą įgyvendina kaip didelė įmonė, reikalavimas pateikti smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją netaikomas;

12.2. deklaraciją pagal Reglamento Nr. 651/2014 13 straipsnio d punktą;

12.3. deklaraciją, kad investicijų projektas atitinka Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–4 dalyse nurodytus reikalavimus;

12.4. kitus susijusius dokumentus (jeigu reikalingi).“

10. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Prieš suderindamas Sutarties projektą, projekto vykdytojas administruojančiajai institucijai pateikia:

19.1. užpildytą investicijų projekto biudžeto formą (Aprašo 2 priedas);

19.2. projekto vykdytojo registracijos pažymėjimo kopiją ar kitą dokumentą, įrodantį projekto vykdytojo registraciją (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išrašą);

19.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą biudžetui arba jo nebuvimą ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondui arba šio įsiskolinimo nebuvimą;

19.4. kitus susijusius dokumentus (jeigu reikalingi).“

11. Papildau IV¹ skyriumi:

 

IV¹ SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS KARTU SU PARTNERIU

 

201. Jeigu investuotojas investicijų projektą ketina įgyvendinti per projekto vykdytoją kartu su partneriu, prieš suderinant Sutarties projektą, investuotojas administruojančiajai institucijai turi pateikti jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties tarp projekto vykdytojo ir partnerio projektą.

202. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės įgyvendinant investicijų projektą ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

202.1. įgyvendindami investicijų projektą, visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis;

202.2. įgyvendindamas investicijų projektą, projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie investicijų projekto eigą;

202.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo išsiųsti visų administruojančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;

202.4. visi investicijų projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją pirmiausia turi būti raštu suderinti su partneriais.

203. Administruojančioji institucija jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pateikia Ūkio ministerijai kartu su Sutartimi.

204. Projekto vykdytojo ir partnerio jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis gali būti keičiama tik pakeitimus iš anksto suderinus su administruojančiąja institucija ir tik tuo atveju, jeigu pakeitimai nebūtų turėję esminės reikšmės priimant sprendimą dėl investicijų projekto finansavimo ir neprieštarauja Aprašo nuostatoms.“

12. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės gamybos ar paslaugų srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5): 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

ID – investicijų dydis.“

13. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Strateginiam investicijų projektui didžiausias galimas pagalbos dydis apskaičiuojamas kaip tinkamų finansuoti išlaidų procentas, tačiau visais atvejais neviršijant 25,00 procentų tinkamų finansuoti išlaidų.“

14. Pakeičiu 41 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

41. Investuotojo ir (ar) projekto vykdytojo ir (ar) partnerio patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:“.

15. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Jeigu investicijų projekte numatoma pagalbos lėšas ar jų dalį skirti turtui sukurti ar įsigyti ir (arba) darbo užmokesčio išlaidoms, Sutartyje nustatoma, kad toks turtas turi atitikti Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 5 ir (arba) 9 dalies reikalavimus.“

16. Papildau 49¹ punktu:

„49¹. Pagalbos lėšos partneriui tiesiogiai nepervedamos. Partnerio patirtas tinkamas finansuoti išlaidas kompensuoja projekto vykdytojas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje nustatyta tvarka ir terminais. Projekto vykdytojas neturi teisės naudoti tos finansavimo lėšų dalies, kuri yra skirta partnerio tinkamoms finansuoti išlaidoms kompensuoti.“

17. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Administruojančioji institucija turi teisę inicijuoti pagalbos teikimo sustabdymą arba nutraukimą ir siūlyti Ūkio ministerijai priimti sprendimą dėl investuotojui skirtos ir projekto vykdytojui išmokėtos pagalbos grąžinimo, jeigu projekto vykdytojas nevykdo arba netinkamai vykdo Sutarties sąlygas.“

18. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Jei projekto vykdytojas per Sutartyje nustatytą terminą neįgyvendina investicijų projekto, jam išmokėtos pagalbos lėšos turi būti grąžintos Ūkio ministerijai per Ūkio ministerijos nustatytą laiką, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos Komisijos nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi pagalbos lėšomis dieną nuo pagalbos išmokėjimo dienos iki pagalbos lėšų grąžinimo dienos.“

19. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas investicijų projektą, įsipareigoja:

53.1. naudoti investicijų projektui skirtas lėšas tik su investicijų projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms sumokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti;

53.2. bendradarbiauti su investicijų projektus administruojančios institucijos prižiūrinčiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą su investicijų projektu susijusią informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti investicijų projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su investicijų projekto vykdymu;

53.3. šalinti mokėjimo prašymų ir investicijų projektų įgyvendinimo trūkumus;

53.4. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pasikeitimų atsiradimų momento informuoti administruojančiąją instituciją apie visus pakeitimus, susijusius su investicijų projekto įgyvendinimu;

53.5. užtikrinti, kad būtų pasiekti investicijų projekto įgyvendinimo rodikliai;

53.6. gavęs Ūkio ministerijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nedelsdamas vykdyti šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka;

53.7. laikytis Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 5 ir 9 dalyje nustatytų reikalavimų.“

20. Pakeičiu 1 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„1.1.

Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos: kompiuterių, įrangos, mašinų, baldų, įrenginių ir prietaisų įsigijimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos įrangos, mašinų, baldų, įrenginių ir prietaisų įsigijimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Įsigyjama įranga, mašinos, įrenginiai ir prietaisai turi būti nauji. Transporto priemonių ir jų įrangos pirkimo išlaidos yra netinkamos išlaidos.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).“

 

21. Pakeičiu 1 priedo 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„1.2.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: patentų, licencijų įsigijimo išlaidos

Tinkamos finansuoti yra investicijų projektui vykdyti reikalingos patentų, licencijų išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Patentų, licencijų įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų. Ilgalaikis nematerialusis turtas turi būti nusidėvintis.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).“

 

22. Pakeičiu 1 priedo 1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„1.3.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: programinės įrangos įsigijimo išlaidos

Programinės įrangos įsigijimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

 

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kt. su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).“

 

23. Pakeičiu 1 priedo 2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

2.6.

Darbo užmokesčio išlaidos, susidariusios dėl pradine investicija sukurtų darbo vietų

Tinkamos išlaidos (nuo įdarbinimo momento) apima pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, darbo užmokestį (taip pat su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą. Turi būti pagrįsta, kad darbuotojų skaičiaus padidėjimas susijęs su atliktomis pradinėmis investicijomis.

Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro apskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Apskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai investicijų projekte išdirbtą laiką.

Darbo užmokesčio išlaidos pripažįstamos tinkamomis, kai sukurtos darbo vietos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 7 punkto reikalavimus. Darbo vietos turi būti išlaikytos ne trumpiau kaip 5 metus didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metus labai mažose, mažose ir vidutinėse įmonėse nuo pirmosios priėmimo į darbo vietą dienos. Dėl investicijų projekto turi padidėti bendras investicijų projekto vykdytojo darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu darbuotojų skaičiumi per paskutinius dvylika mėnesių.

Darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+“ tvarkos aprašo 5 priedo rekomenduojamą formą teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto finansavimo ir administravimo sutartyje, pabaigoje, taip pat kiti dokumentai (darbo sutartys, pavedimų kopijos, priemokos ir pan.).“

 

 

24. Pakeičiu 7 priedo 5 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„5.

Investicijų projekto įgyvendinimo vieta:

20

 

 

5.1.

Vilnius

0

0

5.2.

Kaunas, Klaipėda

iki 1,0

iki 2,0

5.3.

Kiti miestai ir rajonai, laisvųjų ekonominių zonų teritorijos

iki 2,0

iki 2,0“.

 

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                                 Evaldas Gustas