PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-152
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 14 punktu, 15 straipsni 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Neįgaliųjų reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pirmininko 2016 m. liepos 22 d. raštu Nr. (5.2)-TS-4 „Dėl Neįgaliųjų reikalų komisijų steigimo savivaldybėse ir jų nuostatų patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Sudaryti Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisiją:
1.1. Robertas Ašmanavičius – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Sveikatos, šeimos ir socialinių reikalų komiteto pirmininkas;
1.6. Gintaras Makauskas – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyriaus vedėjas;
1.8. Daiva Rutkevičienė – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus vedėja;
3. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 29 d. tarybos sprendimą Nr. T-274 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisijos sudarymo ir šios komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarnybos
2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-152
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ
KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisija (toliau – Komisija) yra kolegiali institucija, turinti nuolatinės Komisijos statusą, įsteigta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu.
2. Komisija sudaroma visuomeniniais pagrindais iš Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos narių, Savivaldybės administracijos darbuotojų, rajono neįgaliųjų organizacijų (toliau – NVO) atstovų ir biudžetinių ir / ar viešųjų įstaigų ( toliau – Įstaigos), atsakingų už socialinį darbą, sveikatą, sportą, švietimą, atstovų.
4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencija ir jos Fakultatyviu protokolu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais neįgaliųjų reikalų komisijos klausimus, bei šiais Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisijos nuostatais (toliau – Nuostatai).
5. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Komisijos narių kadencijų skaičius neribojamas.
II SKYRIUS
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Komisijos uždaviniai:
7.1. įgyvendinti neįgaliųjų socialinės integracijos priemones visose srityse, numatytose Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Savivaldybės strateginiame plėtros plane, Savivaldybės strateginiame veiklos plane ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose neįgaliųjų reikalų komisijos klausimus;
7.2. analizuoti informaciją apie Pakruojo rajono neįgaliųjų problemas, atstovauti rajono neįgaliesiems ir ginti jų teises bei teisėtus interesus, užtikrinti neįgaliųjų (jų šeimos narių, globėjų, rūpintojų) dalyvavimą sprendžiant neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus;
7.3. nagrinėti neįgaliųjų (jų šeimos narių, globėjų, rūpintojų) bei Savivaldybės teritorijoje veikiančių ir neįgaliųjų socialinės integracijos srityje dirbančių institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų prašymus, prireikus, su pateiktomis rekomendacijomis perduoti juos nagrinėti Neįgaliųjų reikalų tarybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų taryba) arba kitoms Savivaldybės ar valstybės institucijoms;
7.4. svarstyti neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus, bendradarbiaujant su kitų savivaldybių komisijomis;
7.5. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant neįgaliųjų socialinės integracijos programą, kitas su neįgaliųjų teisėtų interesų užtikrinimu susijusias programas;
8. Komisija numatytų uždavinių siekia įgyvendindama šias funkcijas:
8.1. analizuoja informaciją apie neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimą Savivaldybės institucijose bei įstaigose, kitą informaciją, susijusią su neįgaliųjų gyvenimo kokybe;
8.2. bendradarbiauja su Savivaldybės tarybos nariais, Savivaldybės administracijos darbuotojais, ir (ar) komisijų, susijusių su neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimu socialinių reikalų, sveikatos, švietimo, kultūros, sporto, būsto ir aplinkos pritaikymo bei kitose srityse, dėl neįgaliųjų (jų šeimos narių, globėjų, rūpintojų) prašymų (skundų) ir neįgaliųjų socialinės integracijos politikos krypčių plėtros;
III SKYRIUS
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS TEISĖS
9. Komisija turi teisę:
9.1. gauti iš Savivaldybės institucijų ir įstaigų informaciją, kurios reikia Komisijos funkcijoms atlikti;
9.2. teikti siūlymus bei rekomendacijas teikti Savivaldybės tarybai, Savivaldybės administracijai, NVO ir kitoms įtaigoms bei organizacijoms dėl neįgaliųjų teisų užtikrinimo, teisės aktų nuostatų įgyvendinimo;
9.3. kviesti į Komisijos posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, specialistus (ekspertus), prašyti pateikti išvadas ir informaciją, susijusią su neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimu;
9.4. dalyvauti Savivaldybės tarybos, jos komitetų ar komisijų posėdžiuose, kuriuose sprendžiami aktualūs neįgaliųjų socialinės integracijos klausimai;
IV SKYRIUS
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Komisija sudaroma visuomeniniais pagrindais lygiateisės partnerystės pagrindu iš Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos, Įstaigų vadovų ir NVO atstovų.
13. Savivaldybės administracija į Komisiją pasirinktinai paskiria ne mažiau kaip 3 atstovus, atsakingus už socialinių reikalų, sveikatos, švietimo, kultūros, sporto, apskaitos ir/ ar fizinės ir informacinės aplinkos prieinamumo sritis, neviršydama nustatytos narių kvotos.
17. Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia, jeigu:
18. Į Komisijos nario, kurio įgaliojimai baigėsi, vietą deleguojamas kitas asmuo ta pačia tvarka, kaip ir asmuo, kurio įgaliojimai baigėsi.
20. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie organizuojami ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti šaukiami neeiliniai posėdžiai.
21. Posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas.
22. Komisijos pirmininkas:
22.1. šaukia Komisijos posėdžius ir rūpinasi, kad būtų parengti reikalingi dokumentai bei kita medžiaga, atsižvelgdamas į Savivaldybės sprendimus, komisijos narių siūlymus sudaro Komisijos posėdžių darbotvarkes;
22.4. pasirašo Komisijos sprendimus, išvadas ir posėdžių protokolus, taip pat vizuoja Komisijos rengtų sprendimų projektus, perduodamus svarstyti kitoms valstybės ar Savivaldybės institucijoms;
22.5. atstovauja Komisijai santykiuose su kitomis valstybės ir Savivaldybės institucijomis, fiziniais ir juridiniais asmenimis;
24. Komisijos posėdžius techniškai aptarnauja ir posėdžius protokoluoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kuris nėra Komisijos narys.
25. Komisija sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko (jo nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS