Herbas.wmf

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. BALANDŽIO 28 D. SPRENDIMO NR. TS-154 „DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. gegužės 24 d. Nr. TS-145

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatus, patvirtintus Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. TS-154 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo“, ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

2. Apie šį sprendimą paskelbti vietinėje spaudoje, visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Dainius Bardauskas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. TS-154

(Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gegužės 24 d. sprendimo Nr. TS-145

redakcija)

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lėšų panaudojimą smulkiojo verslo kūrimui skatinti ir jau įkurto verslo plėtrai Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje. Pagal nuostatų patvirtintas sąlygas Kupiškio  rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto lėšos skiriamos finansiškai padėti verslininkams, mažoms įmonėms ir labai mažoms įmonėms, kurios įregistruotos Kupiškio rajono teritorijoje, tarp jų – fiziniams asmenims, dirbantiems pagal verslo liudijimus, jeigu minėtieji fiziniai ir juridiniai asmenys atitinka šių nuostatų reikalavimus.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS REMIAMOS VERSLO RŪŠYS

 

2. Savivaldybė remia visų sričių smulkųjį verslą. Pagrindinės remtinos rūšys ir veiklos:

2.1. turizmas;

2.2. kaimo turizmas;

2.3. sportinio ir turistinio inventoriaus nuoma;

2.4. amatai;

2.5. visuomeninis maitinimas;

2.6. nakvynės paslaugos;

2.7. pirties paslaugos;

2.8. sportas;

2.9. kultūra;

2.10. medicina.

3. Pirmenybė teikiama prieš kitus potencialius pareiškėjus šiems asmenims, norintiems vystyti verslą:

3.1. verslo įmonę kuria ar verslą plėtoja asmuo iki 29 metų ir yra deklaravęs gyvenamąją vietą Kupiškio rajone;

3.2. verslo įmonę kuria ar verslą plėtoja negalią turintis asmuo;

3.3. numatoma plėtoti netradicinius verslus ir ūkinę komercinę veiklą;

3.4. numatoma diegti inovacijas versle ar ūkinėje komercinėje veikloje;

3.5. numatoma investuoti į naujų darbo vietų kūrimą rajono gyventojams;

3.6. verslą kuria iš emigracijos grįžę asmenys;

3.7. verslininkams ir įmonėms, negavusioms paramos praėjusiais kalendoriniais metais;

3.8. labai mažoms įmonėms.

 

III SKYRIUS

TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

4. Finansine parama gali naudotis šie smulkiojo verslo subjektai:

4.1. fiziniai asmenys, turintys verslo liudijimą ne trumpiau kaip devyneriems mėnesiams, bei asmenys, vykdantys individualią veiklą deklaruojant pajamas, pateikus Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą;

4.2. asmenys, steigiantys naujas įmones Kupiškio rajone;

4.3. Kupiškio rajono savivaldybėje įregistruotoms mažoms (iki 50 darbuotojų) ir labai mažoms (iki 10 darbuotojų) įmonėms, kurios plečia arįsisavina naują verslą.

5. Finansinė parama neteikiama:

5.1. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančioms įmonėms ir įstaigoms;

5.2. įmonėms, kurioms paskelbtas bankrotas, turi likviduojamos įmonės statusą arba yra sustabdžiusios veiklą;

5.3. jei subjekto pagrindinė veikla yra medžioklė;

5.4. jei subjekto pagrindinė veikla yra stiprių alkoholinių gėrimų gamyba;

5.5. jei subjekto pagrindinė veikla yra didmeninė prekyba;

5.6. jei subjekto pagrindinė veikla yra naftos produktų mažmeninė prekyba;

5.7. jei subjekto pagrindinė veikla yra alkoholinių gėrimų ir tabako produktų mažmeninė prekyba;

5.8. jei subjekto pagrindinė veikla yra farmacijos produktų mažmeninė prekyba;

5.9. jei subjekto pagrindinė veikla yra finansinis tarpininkavimas;

5.10. jei subjekto pagrindinė veikla yra draudimo ir pensijų lėšų kaupimas;

5.11. jei subjekto pagrindinė veikla yra nekilnojamojo turto operacijos;

5.12. jei subjekto pagrindinė veikla yra juridinė veikla;

5.13. jei subjektas gavo paramą iš Savivaldybės verslo rėmimo programos pastaruosius dvejus kalendorinius metus, išskyrus atvejus, jei paramos gavėjas per pastaruosius metus įkūrė vieną ir daugiau darbo vietų;

5.14. jei verslo subjektas anksčiau naudojosi teikiama verslo parama ir neįvykdė numatytų įsipareigojimų.

 

IV SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS FORMOS

 

6. Smulkiajam verslui vystyti skirtos biudžeto lėšos iš dalies naudojamos:

6.1. kompensuoti verslo ar įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidas  (tinkamos išlaidos: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimą, nuomos, lizingo, įmonės registravimo, patentų bei licencijų įsigijimo, viešinimo išlaidos, inžinerinių tinklų susisiekimo komunikacijų įrengimo išlaidos, verslo kūrimui ar plėtrai reikalingų teritorinio planavimo dokumentų, statinių projektų, nekilnojamo turto bylų parengimo išlaidos);

6.2. kompensuoti dalyvavimo mugėse ar parodose išlaidas;

                     6.3. verslo planų, paraiškų finansinei paramai iš kitų fondų rengimo išlaidoms padengti ir kitai veiklai, skatinančiai ir remiančiai smulkųjį verslą;

 

6.4. finansuoti verslo liudijimo įsigijimą fiziniams asmenims.

7. Finansinė parama skiriama smulkiojo verslo įmonėms, pretenduojančioms į valstybės finansinę paramą vietinių užimtumo iniciatyvų projektams įgyvendinti (Lietuvos darbo biržos administruojami projektai).

 

V SKYRIUS

FINANSINĖ PARAMA

 

8. Teikiama finansinė parama vienam gavėjui per metus negali būti didesnė kaip:

8.1. verslo ar įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidų kompensavimas (tinkamos išlaidos: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimą, nuomos, lizingo, įmonės registravimo, patentų bei licencijų įsigijimo, viešinimo išlaidos, inžinerinių tinklų susisiekimo komunikacijų įrengimo išlaidos, verslo kūrimui ar plėtrai reikalingų teritorinio planavimo dokumentų, statinių projektų, nekilnojamojo turto bylų parengimo išlaidos) pagal 6.1 papunktį  2000 Eur;

8.2. verslo ar įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidų kompensavimas (tinkamos išlaidos: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimą, nuomos, lizingo, įmonės registravimo, patentų bei licencijų įsigijimo, viešinimo išlaidos, inžinerinių tinklų susisiekimo komunikacijų įrengimo išlaidos, verslo kūrimui ar plėtrai reikalingų teritorinio planavimo dokumentų, statinių projektų, nekilnojamojo turto bylų parengimo išlaidos) pagal 6.1 papunktį, jeigu sukurta viena ar daugiau darbo vietų pilnam darbuotojo etatui – 2500 Eur. 

9. Vieno gavėjo gaunamų lengvatų suma per biudžetinius metus negali viršyti 2500 Eur.

 

 

VI SKYRIUS

PARAMOS SKIRSTYMO TVARKA IR ADMINISTRAVIMAS

 

10. Verslo plėtros komisija (toliau – Komisija) yra kolegialus organas, sudarytas Savivaldybės tarybos, priimantis sprendimus paramos administravimo klausimais.

11. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui.

12. Fiziniai ir juridiniai asmenys, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia:

12.1. nustatytos formos prašymą (1 priedas);

12.2. asmens dokumentą, verslo liudijimą, įmonės registravimo pažymėjimą arba pažymą apie individualią veiklą;

12.3. metinį balansą ir einamųjų metų ketvirčių finansines ataskaitas

12.4. verslo planą, numatomos veiklos ar patirtų išlaidų aprašymą;

12.5. patirtas išlaidas įrodančius dokumentus: sąskaitas faktūras, apmokėjimo dokumentus, banko išrašus ir kt.;

12.6.  Komisija taip pat gali reikalauti ir kitų papildomų dokumentų (rekomendacijos, laidavimo rašto ir kt.).

13. Prašymai su reikalaujamais dokumentais registruojami Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriuje ir  perduodami saugoti  Savivaldybės administracijos  Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyriui.

14. Pateiktus prašymus Komisija išnagrinėja savo posėdyje, į kurį susirenka ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Taip pat Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyrius kartą per ketvirtį viešai skelbia kvietimus teikti paraiškas paramai gauti Savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje. Posėdžius organizuoja ir dalykinę medžiagą Komisijai pateikia Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyrius.

15. Komisijos nutarimai priimami paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

16. Komisijos posėdžiai teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė narių.

17. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas. Jo nesant, posėdžiams vadovauja Komisijos pavaduotojas.

18. Komisijos posėdžiai protokoluojami ir saugomi Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyriuje. Komisijos protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas (pavaduotojas) ir sekretorius.

19. Komisija, gavusi visus reikiamus dokumentus, posėdyje, dalyvaujant paraišką pateikusiam arba įmonės vadovo (savininko) įgaliotam asmeniui, apsvarsto pateiktą medžiagą ir priima nutarimą apie paramos skyrimą arba pateikia motyvuotą atsisakymą teikti paramą. Posėdžiai yra vieši.

 

20. Komisija skiria finansinę paramą verslo idėjoms įgyvendinti pagal atrankos kriterijus:

20.1. idėjos realistiškumas;

20.2. idėjos įgyvendinimo atitiktis rinkos poreikiams;

20.3. idėjos atitiktis Savivaldybės strateginiams plėtros tikslams.

21. Finansinė parama skiriama Savivaldybės administracijos direktoriui išleidus įsakymą teikti paramą.

22. Paskirtos paramos lėšos, nurodytos nuostatų 6–7 punktuose, išmokamos ar pervedamos tiksline paskirtimi ir tik pagal paramos gavėjo pateiktas sąskaitas. Už paramos gavėjui turėtas faktines išlaidas, numatytas IV skyriuje, apmokama neviršijant šių nuostatų apibrėžtų finansavimo dydžių

VII SKYRIUS

PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

23. Kaip paramos gavėjas naudoja paramos lėšas, skirtas darbo vietoms sukurti, turi teisę tikrinti Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų ir strateginio planavimo skyriaus specialistas bei Komisijos nariai.

24. Nustačius, kad parama naudojama ne pagal paskirtį, paramos gavėjas netenka teisės kreiptis dėl paramos ir Savivaldybė administracija turi teisę priimti sprendimą dėl lėšų išieškojimo įstatymų nustatyta tvarka.

25. Kai nevykdomas Savivaldybės biudžetas, Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta komisija peržiūri mokamos paramos dydį.

_________________________________

 

Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo

verslo rėmimo nuostatų

priedas

___________________________________________________________________________  

(juridinio asmens pavadinimas, įm. kodas / fizinio asmens vardas, pavardė, a. k.)

 

 

 

(Adresas, telefonas)

 

 

Kupiškio rajono savivaldybei

 

PRAŠYMAS SUTEIKTI PARAMĄ VERSLUI

 

_______________________

(data)

 

Kupiškis

 

Prašau suteikti finansinę paramą                                                                                 

                                                                                                                                                

(Nurodykite, kokiai veiklai plėtoti prašoma finansinė parama ir veiklos rūšies kodus pagal EVRK).

 

Įmonės veiklos apibūdinimas ir finansinės paramos pagrindimas:                             

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                 

                                                             

 

Prašomos paramos dydis –                                                  eurų.

 

PRIDEDAMA:

1. Asmens dokumentas arba verslo liudijimas arba įmonės registravimo pažymėjimas, arba pažyma apie individualią veiklą, _____ lapas(-ai).

2. Metinis balansas ir einamųjų metų ketvirčių finansinės ataskaitos (taikytina vidutinėms, mažoms ir labai mažoms įmonėms),     ___ lapas(-ai).

3. Verslo planas, numatomos veiklos ar patirtų išlaidų aprašymas______ lapas(-ai).

4. Atsiskaitomosios sąskaitos numeris, banko pavadinimas ir kodas,       ______ lapas(-ai).

5. Išlaidas patvirtinantys dokumentai, ____ lapas(-ai).

 

____________________                 ____________________              ______________________

(Pareigos)                                    (Vardas, pavardė)                                  (Parašas)