Projektas PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO RAJONO BALSIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus 2017 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2018 m. kovo 29 d. Nr. T-52 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo rajono Balsių pagrindinės mokyklos direktoriaus 2017 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-52
PAKRUOJO BALSIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS
2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Balsių pagrindinė mokykla vykdo priešmokyklinį ugdymą, teikia pradinį ir pagrindinį išsilavinimą. 2017 m. rugsėjo 1 d. mokėsi 128 mokiniai. Mokyklai trisdešimt ketvirtus metus vadovauja Jadvyga Šliurpienė, direktorės pavaduotoja ugdymui septynioliktus metus dirba Virginija Tumėnienė; abi vadovės turi II vadybinę kategoriją.
Darbuotojų skaičius neviršija savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino skaičiaus:
Administracijos darbuotojai (direktorė, jos pavaduotoja, sekretorė) |
Pedagoginiai darbuotojai (pagrindinėse ir nepagrindinėse pareigose dirbantys) |
Kiti darbuotojai (darbininkai, valytojos, sargai, kūrikai ir kt.) |
3 |
20 |
15 |
II SKYRIUS
VADOVO VEIKLA ĮGYVENDINANT ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLUS
Mokyklos veiklos planavimas ir ugdymo proceso priežiūra bei stebėsena.
Mokyklos veiklos planavimo sistemą sudaro tarpusavyje derantys Balsių pagrindinės mokyklos strateginis planas, metų veiklos planas, ugdymo planas, mokytojų ilgalaikiai teminiai planai, programos, projektai, įvairių tarybų, komisijų, grupių veiklos planai. Į planavimą įtraukiami bendruomenės nariai: metinis veiklos planas kuriamas mokyklos tarybos susirinkime, popamokinių renginių planą sudaro klasių seniūnų taryba, bendradarbiavimas su tėvais planuojamas tėvų aktyvo susirinkime.
Sudėtinė metinio veiklos plano dalis yra Ugdymo proceso analizės ir priežiūros planas. Ugdymo proceso analizė ir priežiūra siejama su mokyklos veiklos kokybės įsivertinimu. 2017 m. buvo gilintasi į sritį Ugdymo(si) aplinka, analizuoti rodikliai: 3.1.1. Įranga ir priemonės, 3.1.2. Pastatas ir jo aplinka, 3.1.3. Aplinkų bendrakūra, 3.2.1. Mokymasis ne mokykloje, 3.2.2. Mokymasis virtualioje aplinkoje.
Visais priimtais susitarimais grindžiamas kitų metų veiklos planas.
2016-2017 m. tikslų ir uždavinių įgyvendinimo rezultatų aptarimas.
Pagrindinė direktoriaus funkcija yra organizuoti mokyklos darbą taip, kad būtų įgyvendinami mokyklos veiklos tikslai ir uždaviniai. Kokie uždaviniai buvo keliami ir kaip sekėsi 2016–2017 m. m.?
I tikslas. Siekti aukštesnių mokymosi rezultatų.
Uždaviniai: 1. Didinti mokymosi pasiekimus ir bendrąsias kompetencijas; 2. Siekti kiekvieno vaiko asmenybinės brandos, stebėti kiekvieno mokinio ugdymosi pažangą; 3. Sieti teorinį ir praktinį mokymąsi; 4. Kartu su mokiniais kurti jiems aktualų, įdomų, auginantį, prasmingą, jų poreikius atitinkantį ugdymo turinį; 5. Tobulinti mokytojų mokymąsi.
Uždavinius pavyko įgyvendinti iš dalies, nes nėra pasiektas numatytas rezultatas: buvo numatyta, kad pradinių klasių mokymosi kokybė (pagr. ir aukšt. lygis) bus 40% (pasiekta 47%), pažangumas – planuota ir pasiekta 100%, 5-10 kl. mokymosi kokybė – planuota 20% (pasiekta 18,9%), pažangumas – planuota 95% (pasiekta 90,6 %).
II tikslas. Kelti mokinių bendravimo kultūrą. Siekdami šio tikslo, stiprinome tvarką mokykloje, organizavome prevencinį darbą vykdydami įvairias priemones.
Nors daug dirbta keliant mokinių bendravimo kultūrą, tačiau klasių vadovai ir kiti darbuotojai mato ne visų vaikų teigiamus elgesio pokyčius, tad tikslo bus siekiama ir kitais mokslo metais.
III tikslas. Kurti dinamišką ir atvirą ugdymo aplinką. Planavome praplėsti mokyklos turimas erdves, turtinti mokymosi aplinką, įtraukti mokinius į aplinkos kūrimą, turtinti mokyklos interneto svetainę ir IKT bazę. Iš dalies tikslą pasiekėme: atnaujinome kai kurias erdves, praturtinome kabinetus iš uždaromos Degesių mokyklos gautomis priemonėmis, mokykloje nuolat demonstruojami mokinių darbai, aktyviai ėmėme viešinti savo veiklas ne tik mokyklos svetainėje, bet ir facebook-o profilyje ir kt. Dėl lėšų stygiaus nepavyko padaryti dalies darbų, įvykdyta apie 70 proc. numatytų priemonių (kaip rezultatą planavome įvykdyti 90 proc.).
Tikslų ir uždavinių įgyvendinimo analizė kasmet atliekama mokytojų tarybos posėdyje rugsėjo išvakarėse.
Mokinių pasiekimai, veikla.
Aktyviai dalyvavome dalykinėse olimpiadose, internetiniuose ir kt. konkursuose, sporto varžybose.
Labiausiai prie akademinių mokyklos pasiekimų prisidėjo dešimtokas Marius Dzvinka: sėkmingai dalyvavo pasaulinėje gamtos mokslų olimpiadoje Indonezijoje, nugalėjo penkiose rajoninėse dalykų olimpiadose, sėkmingai dalyvavo trijose respublikinėse olimpiadose. Kai kurių kitų vaikų rezultatai kuklesni, bet užimtos kelios prizinės vietos rajoninėse olimpiadose.
Stebina vaikų noras dalyvauti konkursuose, olimpiadose, renginiuose už mokyklos ribų. Per mokslo metus tokių buvo 88 iš 135 mokinių.
Robotikos būrelio nariai per mokslo metus dalyvavo trijuose turnyruose Šiauliuose, dviejuose Vilniuje, viename Kaune ir Taline. Daugumoje varžybų laimėtos prizinės vietos.
Džiugina mūsų sportininkų pergalės, ypač šachmatininkų, šaškininkų, futbolininkų: balsiečiai nugalėjo rajone. Futbolininkai laimėjo ir zonines varžybas.
Buvo organizuoti tradiciniai mokyklos renginiai: savivaldos diena, karnavalas, draugų diena, Mokyklos diena, paskutinio skambučio šventė ir kt. Atnaujintos žvejų varžybos. Organizuota pavasarinė mugė. Iš viso per metus suorganizuota apie 40 renginių vaikams ir 6 renginukų savaitės.
Mokytojų profesinio tobulėjimo skatinimas.
Tobulintas mokytojų mokymasis. Pasibaigus mokslo metams, organizuota metodinė diena „Mokau ir mokausi“, kurios metu visi mokytojai pristatė visų mokslo metų savo kvalifikacijos kėlimą. Pedagogai turėjo galimybę išgirsti apie kolegų parsivežtas ir taikomas naujoves, palyginti save su kitais.
Taikytos naujos kvalifikacijos kėlimo formos: mažų grupelių pagal norimą spręsti problemą būrimas, renginiai, skirti švietimo naujovėms pristatyti, bendradarbiavimas dalinantis patirtimi su kitomis mokyklomis. Džiugu, kad mokytojai vis noriau kelia kvalifikaciją nuotoliniuose seminaruose, kiekvienas mokytojas išklausė 2-3 seminarus. Visas pedagogų kolektyvas išklausė psichologo E. Karmazos seminarą, individualiai kėlė kvalifikaciją seminaruose 3-5 dienas. Vyko 4 dalijimosi savo patirtimi renginiai. Dviem pradinių klasių mokytojoms patvirtinta metodininko kvalifikacinė kategorija.
Mokyklos kultūra.
Mūsų mokyklos kultūra grindžiama tokiomis vertybėmis: lygių galimybių suteikimas (daug dėmesio skiriame spec. poreikių mokiniams, kurių mokykloje apie 25 proc., gerai į mokyklos bendruomenę integruojasi Pamūšio globos namų vaikai), glaudūs ryšiai su mokinių tėvais (per metus organizuojama keliolika kolektyvinių renginių tėvams, ryšių su tėvais pagrindas – individuali operatyvi informacija apie vaiką), pasididžiavimo mokykla jausmas (labai mažai vaikų pasirenka kitas mokymo įstaigas nebaigę 10 klasių), saugumas (mokinių ir mokytojų fizinis ir emocinis saugumas užtikrinamas įvairiomis priemonėmis). Stengiamasi pastebėti ir įvertinti kiekvieną mokinį ar darbuotoją. Kiekvieną pirmadienį su pedagogais aptariama, įvertinama praėjusi savaitė, kiekvieną penktadienį su 5-10 kl. mokiniais bendrame sambūryje pasidžiaugiama besibaigiančios savaitės pasiekimais, aptariamos problemos. Mokyklos dieną būna pagerbiami padėkomis ir kitaip visi per metus nusipelnę mokiniai ir darbuotojai.
Dalyvavimas projektuose ir programose.
Dalyvauta įvairiuose projektuose. Buvo pateikta paraiška G. Steponavičiaus fondui dėl naujų lauko įrenginių sportui ir poilsiui pastatymo, tačiau finansavimo negavome. Teikėme paraišką projektui „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“, laimėtos 6 edukacinės programos, kuriose vaikai nemokamai galės dalyvauti 2018–2019 m. m. Pateiktas projektas „Palikime švarią žemę“ Pakruojo rajono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo programai. Gavome 700 Eur nuotekų duobės ir komposto duobių sutvarkymui prie pradinių klasių korpuso. Teikta paraiška projektui „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ dėl kūno kultūros ir fizinio aktyvumo edukacinių užsiėmimų; laimėta 10 užsiėmimų, kurie vyks Šiauliuose. Jau pasibaigus mokslo metams pateikta paraiška ES fondams „Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo rajono Balsių, Žemynos, Klovainių, Rozalimo pagrindinėse mokyklose“. Projektui skirtas 23 tūkst. eurų finansavimas. Veiklos vyks nuo 2018 m. sausio dvejus metus. Projekte numatyta pagerinti 5-8 klasių mokinių teksto suvokimą, tam numatytos įvairios veiklos. Pateikta paraiška neformaliojo vaikų švietimo projektų konkursui „Robotika keičia žmones”. Gauta 5 tūkst. eurų robotukų būrelio įrangai ir renginiams organizuoti. Projektas įgyvendintas rugsėjo – gruodžio mėnesiais.
Ieškojome rėmėjų vaikų saviraiškai didinti, akiračiui plėsti, psichologinei pagalbai teikti. Rėmėjų UAB „Baltiches hous“ lėšomis buvo vykdomas tęstinis projektas „Išmokime plaukti“, kurio metu 1 ir 2 klasės mokiniai turėjo po 18 plaukimo pamokų Pasvalio baseine. Kitas tos pačios įmonės remiamas projektas – „Psichologiniai seminarai mokyklos bendruomenei“. Jo metu 5-9 klasių mokiniai po 10 valandų bendravo su psichologu E. Karmaza, vyko 6 val. seminaras mokytojams ir 6 val. seminaras tėvams.
Bendradarbiavimas su kitomis institucijomis.
Mokykla bendradarbiauja su įvairiais socialiniais partneriais. Ypač glaudūs ryšiai su šv. A. Paduviečio globos namais. Kai kurias mokinių elgesio problemas sprendžiame pasitelkę Pakruojo PK, Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių, seniūnijų socialinius darbuotojus.
Mokykla draugiškus ryšius palaiko su kitomis mokyklomis: Kriukų pagrindine mokykla (Joniškio r.), Žibartonių pagrindine mokykla (Panevėžio r.), Vecsaulės ir Ozolainės mokyklomis (Bauskės r.), Pašvitinio pagrindine mokykla. Organizuojame bendras veiklas mokiniams ir mokytojams. Mokiniams labai patinka su bendraamžiais iš kitų mokyklų palenktyniauti konkursuose, varžybose, padirbėti pamokose kitoje mokykloje, stovyklauti ir pan.
III SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
2017 m. mokyklos sąlygas vertino Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Pakruojo skyrius. Buvo nurodyta įrengti praustuves mokyklos valgykloje, atlikti žaidimų aikštelės įrangos techninę kontrolę, mokomąją virtuvę aprūpinti šaldytuvu, nustatyta tvarka paženklinti chemines medžiagas. Trūkumai buvo pašalinti: pastatytos praustuvės, nupirktas šaldytuvas, licenciją turinti įmonė patikrino aikštelę ir pateikė išvadas, cheminės medžiagos paženklintos tinkamai.
2017 m. mokyklos valgyklą tikrino Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba. Nurodyta atnaujinti pridegusias keptuves, pakeisti susidėvėjusias plautuves, įsigyti rankų dezinfekcijai dezinfekantus. Trūkumai ne visai pašalinti, kadangi specialios indų plautuvės kainuoja daugiau nei 500 eurų, o turtui įsigyti 2017 m. lėšų neturėjome, tai bus padaryta 2018 m.
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖ VEIKLA, BIUDŽETAS
2017 m. skirto savivaldybės finansavimo užteko minimaliai užtikrinti Lietuvos higienos normas atitinkančią ugdymosi aplinką. Džiaugiamės, kad 6 tūkst. eurų papildomai buvo skirta materialiojo turto remontui, už juos buvo pakeisti III mokyklos korpuso langai. Remontas būtinas daugeliui patalpų, nes mokyklos pastatai nerenovuoti, seni. Kadangi remontą ir kitus darbus atlieka mokyklos darbuotojai, stengiamės ir už nedidelius pinigus padaryti kuo daugiau: buvo suremontuoti biologijos, matematikos, technologijų kabinetai, pirmokų klasė ir kt.
Tvarka, švara patalpose ir teritorijoje, temperatūros ir apšvietimo režimas minimaliai atitiko higienos normų reikalavimus, nebuvo didelių higienos normų pažeidimų, dėl kurių ugdymo įstaigoje reikėtų nutraukti veiklą.
Mokykla vykdė sutartinius įsipareigojimus su vežėjais, pavežančiais mokinius, ir kontroliavo, kad vežėjai vykdytų savo įsipareigojimus. Mokinius į mokyklą ir iš jos veža AB „Pakruojo autotransportas“ autobusas ir mokyklos geltonasis autobusas. Į mokyklą pavežami vidutiniškai 106 mokiniai.
Deja, skirto finansavimo nepakako. Nebuvo iki galo atsiskaityta su mokytojais už gruodžio mėnesį, trūko 4,4 tūkst. eurų, liko 5,3 tūkst. eurų kreditorinis įsiskolinimas už komunalines paslaugas ir 1,3 tūkst. eurų už pavėžėjimą.
Detalesnis biudžeto panaudojimas atsispindi lentelėje.
Išlaidų pavadinimas |
Patvirtinta sąmata |
Gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
||||||
Savival-dybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
Savival-dybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
Savival-dybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
|
Darbo užmokestis |
88,1 |
183,2 |
|
88,1 |
183,2 |
|
88,1 |
183,2 |
|
Soc. draudimo įmokos |
26,3 |
56,4 |
|
24,7 |
56,4 |
|
24,7 |
56,4 |
|
Mityba |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ryšių paslaugos |
2,1 |
0,4 |
|
2,1 |
0,4 |
|
2,1 |
0,4 |
|
Transporto išlaikymas |
2,3 |
|
|
2,3 |
|
|
2,3 |
|
|
Kitos prekės |
3,3 |
2,0 |
1,6 |
3,3 |
2,0 |
1,1 |
3,3 |
2,0 |
1,1 |
Spaudiniai |
|
1,7 |
|
|
1,7 |
|
|
1,7 |
|
Komandiruotės |
0,1 |
|
|
0,1 |
|
|
0,1 |
|
|
IMT einamasis remontas |
6,0 |
|
|
6,0 |
|
|
6,0 |
|
|
Kvalifikacija |
|
0,6 |
|
|
0,6 |
0,2 |
|
0,6 |
0,2 |
Komunalinės paslaugos |
11,9 |
|
|
11,9 |
|
|
11,9 |
|
|
Kitos paslaugos |
3,5 |
0,7 |
0,4 |
3,5 |
0,7 |
|
3,5 |
0,7 |
|
Pavėžėjimas |
12,7 |
|
|
12,7 |
|
|
12,7 |
|
|
Viso: |
156,3 |
245,0 |
2,0 |
154,7 |
245,0 |
1,3 |
154,7 |
245,0 |
1,3 |
V SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
Ir toliau viena iš aštriausių problemų išlieka – mažėjantis mokinių skaičius. Kasmet į mokyklą ateina apie 10 mokinių mažiau. Šiuo metu turime 131 vaiką.
Kita išliekanti problema - menka dalies vaikų motyvacija ir gebėjimas mokytis. To priežastis – dalies tėvų nuostata mokslo atžvilgiu: mokslas nebūtinas. Labai mažai tėvų, turinčių aukštąjį išsilavinimą, tad išsilavinimas nėra vertybė. Šeimos turi daug socialinių problemų, jose paskendusios.
Kitos problemos, susijusios su materialine baze. Mokykla įsikūrusi 3 korpusuose, jie nėra renovuoti. Būtina tvarkyti centrinio korpuso stogą, nes lietaus vanduo bėga pro surūdijusius lietvamzdžius. Atnaujinimas būtinas ir mokyklos stadionui, ypač krepšinio aikštelei. Būtina sutvarkyti nors dalį mokyklos kiemo (labai sena sutrupėjusi asfalto danga). Atlikus žaidimų aikštelės patikrinimą, paaiškėjo, kad reikalavimus atitinka tik du įrengimai, tad likusius reikia pakeisti, o tam reikalingos lėšos.
Toliau burti visus pedagogus ir ūkinį personalą bendrai veiklai, ją tobulinti užtikrinant kokybišką ugdymą ir normalias darbo sąlygas.
„Neišbarstyti“ vaikų, t. y., toliau stengtis, kad visi mums priskirto mikrorajono vaikai lankytų mūsų mokyklą.
Kadangi mažėja ikimokyklinio amžiaus vaikų, įkurti mišrią ikimokyklinę – priešmokyklinę grupę, nes vien priešmokyklinei grupei ima nebeužtekti vaikų.
Šeimų socialines problemas šiek tiek padėtų spręsti dienos centro įkūrimas. Sudarius sąlygas daliai mokinių visą dieną praleisti mokykloje, sumažėtų socialinė atskirtis, pagerėtų rezultatai, sumažėtų krūvis globos namų darbuotojams. Kartu būtų sudarytos geresnės sąlygos vietinio jaunimo užimtumui. Tad 2018 m. uždavinys - įkurti dienos centrą, kuris 2019 m. gautų finansavimą iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Įgyvendinus šiuos artimos ateities planus, pagerės mokyklos darbo kokybė.
_________________________