PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VAIKŲ PRIĖMIMO Į IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ GRUPES UGDYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO IR (AR) PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKOS APRAŠO, PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS

2013 M. GRUODŽIO 19 D. SPRENDIMU NR.1-424, PAKEITIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. 1-290

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Panevėžio miesto ikimokyklinių įstaigų vadovų asociacijos 2018 m. rugpjūčio 7 d. raštą Nr. 31 „Dėl vaikų priėmimo į ikimokyklines įstaigas, keičiant Tarybos sprendimą“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. 1-424, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2018 m. spalio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                                   Aleksas Varna

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. 1-424

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. 1-290

redakcija)

 

 

VAIKŲ PRIĖMIMO Į IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ GRUPES UGDYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO IR (AR) PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatyta vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – grupė) tvarka, grupių komplektavimo kriterijai, prašymų ir priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklas įforminimas, informavimo apie grupių komplektavimą tvarka, komplektavimo vykdymo priežiūra ir atsakomybė.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Švietimo įstatymu, Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

VAIKŲ PRIĖMIMO Į GRUPES TVARKA

 

3. Vaikai į grupes priimami pagal tokias taisykles:

3.1. Laikomasi eilės pagal pageidaujančiųjų lankyti ikimokyklinio ugdymo įstaigą prašymo registravimo datą.

3.2. Prioritetas teikiamas vaikams pagal pirmumo teisę suteikiančias priežastis:

3.2.1. vaikams, kurių gyvenamoji vieta deklaruota Panevėžio miesto savivaldybėje;

3.2.2. vaikams, kurių brolis ar sesuo jau lanko šią įstaigą;

3.2.3. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu vaikui skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas;

3.2.4. įvaikinti vaikai (gavus įtėvių sutikimą), globą turintys vaikai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų prašymu);

3.2.5. vaikams, kurių vienam iš tėvų (globėjų, įtėvių) yra nustatytas 0–55 procentų darbingumo lygis.

3.3. Vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota kitose savivaldybėse, priimami, jei yra laisvų vietų.

3.4. Vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, į ikimokyklinio ugdymo mokyklų specialiąsias grupes, kuriose kompleksinę pagalbą teikia įvairių specialistų komanda, centralizuotai priima Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyrius (toliau – Švietimo ir jaunimo reikalų skyrius).

3.5. Prašymai priimti į bendrojo ugdymo grupes teikiami ikimokyklinio ugdymo mokyklų direktoriams, į specialiąsias grupes – Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui (prašymai gali būti pateikiami ir elektroniniu būdu, vykdant interaktyvią priėmimo į mokyklas registraciją):

3.5.1. prašyme nurodoma: vieno iš tėvų (globėjų, įtėvių) vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefonas, elektroninis paštas, vaiko vardas ir pavardė, gimimo data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas, pageidaujama grupė, jos tipas; pageidaujama vaiko priėmimo į grupę data, mokslo metai (1 priedas). Prie prašymo pridedami dokumentai ar jų nuorašai, kuriais remiantis gali būti teikiami prioritetai; taip pat pažyma apie atsiskaitymą už vaiko išlaikymą iš anksčiau lankytos įstaigos (išduodama visiškai atsiskaičius su įstaiga) (6 priedas);

3.5.2. pateikiant prašymą į ikimokyklinio ugdymo mokyklų specialiąsias grupes pridedamas vaiko asmens sveikatos pažymėjimas, Pedagoginės-psichologinės tarnybos pažyma apie vaiko raidos sutrikimą ir didelius specialiuosius ugdymo poreikius, rekomenduojant ugdytis specialiojoje grupėje.

3.6. Informacija apie vaiko gyvenamąją vietą patikrinama vaiką įregistruojant Mokinio registre.

3.7. Į savaitines grupes vaikai priimami, atsižvelgiant į reikšmingus kriterijus:

3.7.1. vaikas turi tik vieną iš tėvų (globėjų, įtėvių), (kitas iš tėvų (globėjų, įtėvių) – miręs, dingęs be žinios, suimtas ikiteisminio tyrimo metu, atlieka bausmę įkalinimo įstaigoje, vaiką augina vieniša motina ar tėvas, tėvai išsiskyrę);

3.7.2. tėvai (globėjai, įtėviai) turi neįgalumą;

3.7.3. vaikas iš moksleivių ar studentų šeimos, jei vienas iš tėvų (globėjų, įtėvių) mokosi mokymo įstaigos dieniniame ar vakariniame skyriuje (pagal mokymo įstaigos pažymas);

3.7.4. tėvai (globėjai, įtėviai) dirba pagal kintamą darbo grafiką, išvyksta į komandiruotes (pateikus grafikus arba darbo pažymas iš darbovietės).

4. Vaikas į grupę priimamas sudarant dvišalę (tarp vieno iš tėvų (globėjų, įtėvių) ir ikimokyklinio ugdymo mokyklos vadovo) ugdymo sutartį (2, 3, 4, 5 priedai). Sutartis sudaroma ne vėliau kaip pirmąją dieną, kai vaikas pradeda lankyti ikimokyklinio ugdymo mokyklą. Nauja sutartis pasirašoma, jei tik vaiko tėvai (globėjai, įtėviai) visiškai atsiskaito su anksčiau lankyta ikimokyklinio ugdymo mokykla. Pasirašyta ugdymo sutartis saugoma įstaigos dokumentacijos plane nurodytoje byloje. Vaikui išvykus iš įstaigos, jo asmens byla lieka šioje įstaigoje.

5. Vaikai į grupes priimami ir išbraukiami iš jų ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktoriaus įsakymu.

 

III SKYRIUS

INTERAKTYVI PRIĖMIMO Į MOKYKLAS REGISTRACIJA

 

6. Prašymai dėl priėmimo į mokyklą įregistruojami ikimokyklinio ugdymo mokyklų vaikų registracijos ir eilių sudarymo sistemoje (toliau  ̶ Sistema) pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą tvarką.

7. Prašymus dėl priėmimo į ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokyklų bendrojo ugdymo grupes (1 priedas) elektroniniu būdu galima pateikti mokyklos darbuotojui, atsakingam už vaikų priėmimą, duomenų bazės tvarkytojui (toliau – Mokyklos duomenų bazės tvarkytojas), kuris skiriamas direktoriaus įsakymu; dėl priėmimo į specialiąsias grupes ̶ Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus specialistui, atsakingam už centralizuotą mokinių priėmimą į mokyklas.

8. Prašyme nurodoma 3.5.1 papunktyje išvardinta informacija.

9. Mokyklos duomenų bazės tvarkytojas:

9.1. tą pačią darbo dieną užregistruoja tėvų (globėjų, įtėvių) prašymą. Prašymas neregistruojamas, jeigu trūksta reikalingų duomenų;

9.2. tvarko įstaigos Sistemos duomenis;

9.3. atsiradus laisvai vietai, vaikų tėvus (globėjus, įtėvius) informuoja pagal registravimo eilę.

10. Tėvai (globėjai, įtėviai) (toliau - Pareiškėjai), gavę iš mokyklos arba Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus informaciją telefonu, registruotu laišku ar elektroniniu paštu apie priėmimą į pageidaujamos mokyklos grupę, per 5 darbo dienas turi pateikti mokyklai arba Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui dokumentus. Nepateikus visų dokumentų, vaiko įregistravimo įrašas iš grupės sąrašo išbraukiamas, jo vieta neišsaugoma.

 

IV SKYRIUS

GRUPIŲ KOMPLEKTAVIMAS

 

11. Grupes komplektuoja ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės komplektuojamos pagal prašymų, pateiktų iki gegužės 31 d., skaičių (grupių ir vaikų skaičius patikslinamas iki rugsėjo 1 d.). Jeigu yra laisvų vietų, nuo rugpjūčio 1 d. priimami vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota ne Panevėžio miesto savivaldybėje. Vaikų priėmimas į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes vyksta visus metus.

12. Pareiškėjai prašymus dėl vaikų priėmimo į bendrojo ugdymo grupes teikia ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktoriui, į specialiąsias grupes – Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus specialistui. prašymai registruojami Pareiškėjų prašymų dėl vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklą registracijos žurnale. Jame privalo būti įrašyta:

12.1. eilės numeris;

12.2. vaiko vardas ir pavardė;

12.3. namų adresas;

12.4. telefono numeris (namų, Pareiškėjų darboviečių);

12.5. nuo kada pageidauja pradėti lankyti grupę;

12.6. kokią grupę pageidauja lankyti;

12.7. vaiko gimimo data;

12.8. prašymo pateikimo data;

12.9. Pareiškėjų parašas;

12.10. kada ir į kokią grupę vaikas priimtas;

12.11. kada vaikas išbrauktas iš sąrašų.

13. Pradėjęs lankyti ikimokyklinio ugdymo mokyklą vaikas įregistruojamas Mokinio registre. Vaikui neatvykus iki prašyme nurodytos datos ir Pareiškėjams nurodyto laiko nepratęsus, prašymas nebegalioja, vieta neišsaugoma.

14. Pareiškėjai, pateikę prašymą priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo mokyklą, turi teisę gauti: duomenis apie mokyklos grupių skaičių ir sudėtį, esamas ir laisvas vietas grupėse, papildomai teikiamas ugdymo, socialines ar kitas paslaugas, duomenis apie vaiko (-ų) (globotinio (-ių), įvaikio (-ių) vietą eilėje ir kitą informaciją, parodančią priėmimo į grupę galimybes.

15. Už informavimą apie vaikų priėmimą į grupes atsakingas ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius.

16. Vaikų ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo grupės (toliau – grupės) komplektuojamos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos higienos normos HN75:2016 reikalavimus, pagal sistemoje esamą eiliškumą, užtikrinant vaiko dienos ir ugdymo režimo fiziologinius ir amžiaus ypatumus, Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 nustatytas vaiko ugdymo sąlygas. Grupių sąrašai turi būti sudaromi neviršijant pagal amžiaus grupes nurodyto vaikų skaičiaus:

16.1. nuo gimimo iki 1 metų amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 4, maksimalus – 6;

16.2. nuo gimimo iki 3 metų skirtingo amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 6, maksimalus – 8;

16.3. nuo 1 iki 2 metų amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 8, maksimalus – 10;

16.4. nuo 2 iki 3 metų amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 9, maksimalus – 15;

16.5. nuo 3 metų amžiaus iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 17, maksimalus – 20;

16.6. nuo gimimo iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 8, maksimalus – 10;

16.7. nuo 1 metų amžiaus iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 10, maksimalus – 12;

16.8. nuo 2 metų amžiaus iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 14, maksimalus – 16;

16.9. vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ar kitų komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas, ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas 16.1–16.8 papunkčiuose nustatytas grupės vaikų skaičius;

16.10. specialiosios grupės formuojamos taip:

16.10.1. turinčių vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; aklųjų – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; silpnaregių – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 10 vaikų; sutrikusios klausos – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; turinčių žymių kalbos ar kitų komunikacijos sutrikimų – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 10 vaikų; turinčių judesio ir padėties sutrikimų – ne mažiau kaip 6 ir ne daugiau kaip 8 vaikai; turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; turinčių kompleksinę negalią (judesio ir padėties sutrikimų) – ne daugiau kaip 3 vaikai;

16.10.2. mišrioje specialiojoje grupėje – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 10 vaikų. Vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis, ugdomas mišrioje specialiojoje grupėje, prilyginamas dviem šios grupės vaikams, o turintis kompleksinę negalią (judesio ir padėties sutrikimų) – trims grupės vaikams, todėl atitinkamai mažinamas grupės vaikų skaičius.

 

V SKYRIUS

Grupių struktūra ir informavimas

 

17. Grupės pagal ugdymo turinį, vaikų poreikius gali būti bendrosios ir specialiosios paskirties. Grupių sąrašai turi būti sudaromi neviršijant pagal amžiaus grupes nurodyto vaikų skaičiaus.

18. Pareiškėjams pageidaujant, broliai, seserys gali būti ugdomi toje pačioje grupėje.

19. Vaikų paskirstymas į grupes įforminamas ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktoriaus įsakymu.

20. Informacija apie grupių komplektavimą ir vaikų skaičių jose teikiama Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus nustatyta tvarka.

21. Aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir ikimokyklinio ugdymo mokyklose.

 

VI SKYRIUS

PRIEŽIŪRA IR ATSAKOMYBĖ

 

22. Grupių komplektavimo ir aprašo vykdymo priežiūrą vykdo Švietimo ir jaunimo reikalų skyrius.

23. Už grupių komplektavimą atsako ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Sprendimas dėl vaiko priėmimo arba nepriėmimo į įstaigą gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Sprendimą dėl aprašo pakeitimo ar panaikinimo priima Panevėžio miesto savivaldybės taryba.

________________________________

 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

___________________________________________________________________________

(Pareiškėjo vardas ir pavardė)

 

_______________________________________________________________________________

(gyvenamosios vietos adresas, telefonas, el. paštas)

 

___________________________________________________________________________

(vaiko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas)

 

 

Panevėžio _______________________________________________________________________

direktoriui                                     (ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

 

 

PRAŠYMAS DĖL VAIKO PRIĖMIMO Į IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLĄ

 

20___-___-___

Panevėžys

 

Prašau priimti mano sūnų / dukterį / globotinį(-ę) / įvaikį(-ę)           _________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo data)

_______________________________________________________________________________

 

nuo 201_ m.________ _ d. į Panevėžio ________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

________________________________________________________ amžiaus grupę.

(amžiaus grupės pavadinimas)

PRIDEDAMA.

1.   Gimimo liudijimas ir jo kopija.

2.   Dokumentai ar jų nuorašai, kuriais remiantis gali būti teikiami prioritetai.

Pažymiu, kad vaikas turi pirmumo teisę dėl teikiamų prioritetų (reikiamą pažymėti):

o vaiko brolis ar sesuo jau lanko šią įstaigą;

o Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu vaikui skirtas privalomas ikimokyklinis ar priešmokyklinis ugdymas;

o vaikas įvaikintas (gavus įtėvių sutikimą) ar turintis globą (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų prašymu);

o vaikas, kurių vienam iš tėvų (globėjų, įtėvių) yra nustatytas 0–55 procentų darbingumo lygis.

 

 

 

____________                     ______________________________________

(Parašas) (Pareiškėjo vardas ir pavardė)

 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NUO GIMIMO IKI 1 METŲ

IKIMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

 

Panevėžio_________________, kodas ______, adresas:____________, LT-___,

 

______________________________________________________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

tel.____________,

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus

__________________(viena šalis) ir Pareiškėjas (toliau – Klientas)

_______________________________________________________________________________

(Pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefonas, asmens kodas),

atstovaujantys vaiko _____________________________________________________interesams,

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų arba dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

_______________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai (asmens kodas))

 

ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą „……........................................................................“,  parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus ikimokyklinio ugdymo programų kriterijus, Ankstyvojo ugdymo vadovą, sudarant sąlygas tenkinti vaiko saviraiškos poreikius.

 

IISUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo programą pagal Kliento pasirinktą ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelį;

2.2. garantuoti, kad įgyvendinamos kitos ugdymo programos derėtų su įstaigos ikimokyklinio ugdymo programa ir užtikrintų ugdymo tęstinumą, būtų orientuotos į visuminį vaiko ugdymą;

2.3. ugdymo procesą organizuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.4. ugdymo procesą organizuoti vientisą, neskaidomą į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vykdyti integruotai visą modelyje nustatytą laiką, pagal ankstyvojo ikimokyklinio ugdymo programą, atsižvelgiant į modelio ypatumus, individualius vaiko poreikius ir vaiko amžių;

2.5. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo ir ugdymosi sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką pagal pasirinktą ugdymo modelį;

2.6. Klientui raštiškai sutikus, skirti vaikui specialųjį ugdymą ir teikti švietimo pagalbą (pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę);

2.7. teikti Klientui socialinę pedagoginę pagalbą;

2.8. nedelsiant pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.9 atlikti vaiko pasiekimų vertinimą pagal Valstybines ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo rekomendacijas ir individualiai informuoti Klientą išlaikant konfidencialumą;

2.10. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo(si) klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymą tęsti šeimoje;

2.11. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio apskrities vaiko teisų apsaugos skyrių.

2.12. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.13. teikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.14. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (globėjų, įtėvių) (atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (globėjų, įtėvių), (paramos), rėmėjų lėšas;

2.15. organizuoti tėvų (globėjų, įtėvių) susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.16. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.17. priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo mokyklą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.18. baigiantis ankstyvojo ikimokyklinio ugdymo programai, teikti rekomendacijas dėl ugdymo tęstinumo, užtikrinti galimybę vaikui toliau ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą;

2.19. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartį nutraukti ir skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka;

2.20. sudaryti sąlygas ugdymo įstaigoje mamai kūdikį pamaitinti krūtimi.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. užtikrinti, kad vieną kartą per metus vaikas laiku pasitikrintų sveikatą; atvedus vaiką į ugdymo įstaigą grupės auklėtojui pateikti vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu, esant būtinybei el. paštu, SMS žinute (prašyme nurodytu telefono numeriu) informuoti pedagogą, kas atves ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės;

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val. pranešti vaiko nelankymo priežastį įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.6. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą ir pateikti pagydytojo pažymą pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. neprieštarauti, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba;

3.9. sutikti arba nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. sutikti, kad vaikas būtų tiriamas ir ugdomas ugdymo įstaigos specialistų ir prireikus nukreipiamas į Ankstyvosios raidos tarnybą;

3.12. sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą;

3.13. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, dalyvauti auklėtojo organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.14. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.15. aprūpinti vaiką individualiomis ugdymo ir asmens higienos priemonėmis (čiulptukais, buteliukais, seilinukais, sauskelnėmis, drėgnomis servetėlėmis) ir vežimėliu;

3.16. dokumentus, kurie pateisina vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsiant raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.17. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.18. paimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Jei Klientas negali, būtina pateikus raštišką prašymą, nurodant asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti vaiką. Už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleidžia su prašyme nurodytu asmeniu tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.19. Išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti.

 

III.   SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, kol vaikas baigs nuo gimimo iki 1 metų ikimokyklinio ugdymo programą arba išvyks iš įstaigos.

5. Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį remdamasis Savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. 1-305 ne anksčiau kaip praėjus 15 kalendorinių dienų nuo dienos, kai apie tokį sprendimą raštu informavo vaiko tėvus (globėjus, įtėvius), kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki nutraukiant sutartį.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų, (įspėjęs raštu prieš 15 kalendorinių dienų).

 

 

VGINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

 

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius ______________________                       __________________________

(Parašas)                                                                                  (Vardas ir pavardė)

 

 

 

Klientas _________________                                     __________________________

(Parašas)                                                                                  (Vardas ir pavardė)

 

 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

IKIMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

 

Panevėžio_________________, kodas ______, adresas:____________, LT-___,

_______________________________________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

tel.____________,

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus___________

___________________(viena šalis) ir Pareiškėjas (toliau – Klientas),

atstovaujantys vaiko           ________________________________________________interesams,

_______________________________________________________________________________

(Pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefonas, asmens kodas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų arba dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

_______________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai (asmens kodas))

 

ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą „……..............................................................……..“, parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus ikimokyklinio ugdymo programų kriterijus, sudarant sąlygas tenkinti vaiko saviraiškos poreikius.

 

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo programą pagal Kliento pasirinktą ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelį;

2.2. garantuoti, kad įgyvendinamos kitos ugdymo programos derėtų su įstaigos ikimokyklinio ugdymo programa ir užtikrintų ugdymo tęstinumą, būtų orientuotos į visuminį vaiko ugdymą;

2.3. ugdymo procesą organizuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.4. ugdymo procesą organizuoti vientisą, neskaidomą į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vykdyti integruotai visą modelyje nustatytą laiką, pagal ikimokyklinio ugdymo programą, atsižvelgiant į modelio ypatumus, individualius vaiko poreikius ir vaiko amžių;

2.5. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo ir ugdymosi sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką pagal pasirinktą ugdymo modelį;

2.6. Klientui raštiškai sutikus, skirti vaikui specialųjį ugdymą ir teikti švietimo pagalbą (pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę);

2.7. teikti Klientui socialinę pedagoginę pagalbą;

2.8. nedelsiant pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.9 atlikti vaiko pasiekimų vertinimą pagal Valstybines ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo rekomendacijas ir individualiai informuoti Klientą išlaikant konfidencialumą;

2.10. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo(si) klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymą tęsti šeimoje;

2.11. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio apskrities vaiko teisų apsaugos skyrių.

2.12. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.13. teikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.14. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (globėjų, įtėvių) (atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (globėjų, įtėvių), (paramos), rėmėjų lėšas;

2.15. organizuoti tėvų (globėjų, įtėvių) susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.16. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.17. priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo mokyklą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.18. baigiantis ikimokyklinio ugdymo programai, teikti rekomendacijas dėl ugdymo tęstinumo, užtikrinti galimybę vaikui toliau ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą;

2.19. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartį nutraukti ir skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. užtikrinti, kad vieną kartą per metus vaikas laiku pasitikrintų sveikatą; atvedus vaiką į ugdymo įstaigą grupės auklėtojui pateikti vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu, esant būtinybei el. paštu, SMS žinute

( prašyme nurodytu telefono numeriu) informuoti pedagogą, kas atves ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės.

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val. pranešti vaiko nelankymo priežastį įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.6. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą ir pateikti pagydytojo pažymą pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. neprieštarauti, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba;

3.9. sutikti arba nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. sutikti, kad jo vaikas būtų tiriamas ir ugdomas ugdymo įstaigos specialistų ir prireikus nukreipiamas į Pedagoginę-psichologinę tarnybą. Nesutikus informuoti Klientą apie galimą Administracinių nusižengimų kodekso 73 straipsnio taikymą (Tėvų valdžios nepanaudojimas arba panaudojimas priešingai vaiko interesams);

3.12. bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;

3.13. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

3.14. dalyvauti auklėtojo organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.15. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.16. mokslo metų pradžioje aprūpinti vaiką individualiomis ugdymo ir asmens higienos priemonėmis;

3.17. dokumentus, kurie pateisina vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsiant raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.18. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.19. paimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Jei Klientas negali, būtina pateikus raštišką prašymą, nurodant asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti vaiką. Už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleidžia su prašyme nurodytu asmeniu tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.20. išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti.

 

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, kol vaikas baigs ikimokyklinio ugdymo programą arba išvyks iš įstaigos.

5. Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį remdamasis Savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr.1-305 ne anksčiau kaip praėjus 15 kalendorinių dienų nuo dienos, kai apie tokį sprendimą raštu informavo vaiko tėvus (globėjus, įtėvius), kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki nutraukiant sutartį.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį (įspėjęs raštu prieš 15 kalendorinių dienų), kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų.

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius    __________________                             __________________________

(Parašas)                                                                 (Vardas ir pavardė)

 

Klientas         _________________                             ___________________________

(Parašas)                                                                (Vardas ir pavardė)

 

 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

 

20__ m. _________________ d.

 

 

Panevėžio_________________, kodas ______, adresas:____________, LT-___,

_______________________________________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

tel.____________,

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus ___________

___________________ (viena šalis) ir Pareiškėjas (toliau – Klientas),

atstovaujantys vaiko _____________________________________________________ interesams,

_______________________________________________________________________________

(Pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefonas, asmens kodas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų arba dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

_______________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai (asmens kodas))

ugdyti pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, sudarant sąlygas tenkinti vaiko saviraiškos poreikius.

 

IISUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. organizuoti vienerių metų ugdymą pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro;

2.2. teikti priešmokyklinį ugdymą vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai (teikti priešmokyklinį ugdymą ir anksčiau tėvų prašymu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais). Bet ne anksčiau, negu jam sueina 5 metai);

2.3. ugdymo procesą organizuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Išsilavinimo standartais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.4. ugdymo procesą organizuoti vientisą, neskaidomą į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vykdyti pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atsižvelgiant į modelio ypatumus, individualius vaiko poreikius;

2.5. priešmokyklinio ugdymo(si) programą įgyvendinti nuo rugsėjo 1 dienos iki gegužės 31 dienos įskaitytinai per 160 kalendorinių dienų (ne mažiau 640 valandų);

2.6. Klientui raštiškai sutikus, skirti vaikui specialųjį ugdymą ir teikti švietimo pagalbą (pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę);

2.7. teikti Klientui socialinę pedagoginę pagalbą;

2.8. nedelsiant Klientui pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.9. vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo(si) standartu, 2 kartus per metus įvertinti vaiko ugdymosi pasiekimus ir išlaikant konfidencialumą .individualiai informuoti Klientą.

2.10. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymą tęsti šeimoje;

2.11. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio apskrities vaiko teisų apsaugos skyrių.

2.12. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo ir ugdymosi sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką pagal pasirinktą ugdymo modelį;

2.13. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.14. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.15. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (globėjų, įtėvių) (atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (globėjų, įtėvių), (paramos), rėmėjų lėšas;

2.16. organizuoti tėvų (globėjų, įtėvių) susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.17. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.18. priimti vaiką į ugdymo įstaigą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.19. baigiantis priešmokyklinio ugdymo programai parengti Vaiko pasiekimų aprašą, skirtą būsimajam vaiko mokytojui;

2.20. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartį nutraukti ir skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą, atvesdamas vaiką į ugdymo įstaigą ir vėliau kasmet vieną kartą per metus grupės auklėtojui pateiktų vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu, esant būtinybei el. paštu, SMS žinute (prašyme nurodytu telefono numeriu) informuoti pedagogą, kas atves ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės.

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val., pranešti vaiko nelankymo priežastį įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.6. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik pateikiant gydytojo pažymą pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba;

3.9. sutikti arba nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. sutikti, kad Kliento vaikas būtų tiriamas ir ugdomas ugdymo įstaigos specialistų ir prireikus nukreipiamas į Pedagoginę-psichologinę tarnybą, nesutikus informuoti Klientą apie galimą Administracinių nusižengimų kodekso 73 straipsnio taikymą (Tėvų valdžios nepanaudojimas arba panaudojimas priešingai vaiko interesams);

3.12. bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;

3.13. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

3.14. dalyvauti auklėtojo organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.15. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.16. mokslo metų pradžioje aprūpinti vaiką asmens higienos priemonėmis, sportine apranga ir individualiomis priešmokyklinio ugdymo priemonėmis;

3.17. dokumentus, kurie pateisina vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsiant raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.18. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.19. paimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Jei Klientas negali, būtina pateikus raštišką prašymą, nurodant asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti vaiką. Už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleidžia su prašyme nurodytu asmeniu tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.20. išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti.

 

 

III.   SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis sudaryta vieneriems mokslo metams. Ji įsigalioja nuo 20..... m. rugsėjo 1 d. ir galioja iki 20.... m. rugpjūčio 31 d. arba iki vaikui išvykstant iš ugdymo įstaigos. Ugdymo(si) metai – nuo rugsėjo 1 d. iki gegužės 31 d.

5. Klientas gali nutraukti sutartį, pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį (Savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr.1-305) ne anksčiau kaip praėjus 15 kalendorinių dienų nuo dienos, kai apie tokį sprendimą raštu informavo vaiko tėvus (globėjus, įtėvius), kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki nutraukiant sutartį.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų (įspėjęs raštu prieš 15 kalendorinių dienų).

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius    ______________                                     __________________________

(Parašas)                                                                                  (Vardas ir pavardė)

 

 

Klientas       ___________________                            __________________________

(Parašas)                                                                                  (Vardas ir pavardė)

 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

IKIMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

VASAROS LAIKOTARPIUI

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

 

Panevėžio____________________, kodas _____, adresas:____________, LT-__,

_______________________________________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

tel.___________,

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus ___________

____________________ (viena šalis) ir Pareiškėjas (toliau – Klientas), atstovaujantys vaiko______________________________________________________________

Interesams                                              (vardas ir pavardė, adresas ir telefonas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų arba dukrą ________________________________

(vardas ir pavardė, gimimo data)

ugdyti pagal Švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduotas ankstyvojo ir (ar) ikimokyklinio ugdymo programas ir pagal galimybes sudaryti sąlygas tenkinti jo arba jos saviraiškos poreikius.

 

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo(si) sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką, ugdyti vaiką atsižvelgdamas į jo sveikatą, individualius poreikius, gebėjimus ir interesus, remdamasis vaiko pažinimu;

2.2. teikti informaciją Klientui apie ugdymo(si) sąlygas, vaiko pasiekimus ir elgesį, supažindinti su jais Klientą;

2.3. nedelsiant pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.4. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymosi tęstinumui šeimoje;

2.5. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio apskrities vaiko teisų apsaugos skyrių.

2.6. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.7. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.8. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka;

2.9. išlaikyti konfidencialumą.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. bendradarbiauti su pedagogais ir mokyklos vadovybe, koreguojant ir kontroliuojant vaiko priežiūrą, ugdymą(si) ir elgesį;

3.2. vaikui neatvykus į įstaigą, iki tos pačios dienos 9 val. apie neatvykimo priežastis pranešti tel. _________________________;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu esant būtinybei el. paštu, SMS žinute (prašyme nurodytu telefono numeriu) informuoti pedagogą, kas atves ir pasiims Kliento vaiką, kai jis pats negalės;

3.4. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams.

3.5. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.6. esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu, neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik pateikiant gydytojo pažymą pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. sutikti arba nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.9. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.10. dokumentus, kurie pateisina vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsiant raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.11. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.12. paimti vaiką iš ugdymo įstaigos. jei Klientas negali, būtina pateikus raštišką prašymą, nurodant asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti vaiką. Už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleidžia su prašyme nurodytu asmeniu tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.13. išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti.         

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai vaikas pradeda lankyti ikimokyklinio ugdymo mokyklą ir galioja vasaros laikotarpiu nuo 20__ -___-____ iki 20__ -___-__ .

5. Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

 

 

 

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį (Savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr.1-305) ne anksčiau kaip praėjus 15 kalendorinių dienų nuo dienos, kai apie tokį sprendimą raštu informavo vaiko tėvus (globėjus, įtėvius), kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki nutraukiant sutartį.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų (įspėjęs raštu prieš 15 kalendorinių dienų).

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius    _______________                                   __________________________

(Parašas)                                                                                  (Vardas ir pavardė)

 

Klientas        ___________________                           __________________________

(Parašas)                                                                                  (Vardas ir pavardė)

 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

6 priedas

 

 

ATSISKAITYMO SU IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLA PAŽYMA

20__ - __ - __

Panevėžys

 

Pažymima, kad__________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo data)

lankė ___________________________________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas, grupė)

laikotarpiu_________________________________________________ ir atsiskaitė su įstaiga pagal

(data)

Atlyginimo už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išlaikymą Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose nustatymo tvarkos aprašo reikalavimus.

 

 

Ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius               _______________________________

(Vardas ir pavardė, parašas)

 

Ikimokyklinio ugdymo mokyklos buhalteris                _______________________________

(Vardas ir pavardė, parašas)

 

Vaiko tėvai, globėjai, įtėviai _______________________________

(Vardas ir pavardė, parašas)