Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T-31 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“
PAKEITIMO
2024 m. kovo 28 d. Nr. T-29
Joniškis
Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-31 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (su pakeitimu, padarytu 2023 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-120):
1. išdėstyti 17 punktą taip:
„17. Jei pagal tarybos sprendimą, mero potvarkį tarybos narys atstovauja savivaldybei už savivaldybės ribų, savivaldybės administracija Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ (toliau – Vyriausybės nutarimas) nustatyta tvarka sumoka jo komandiruotės išlaidas.“;
2. išdėstyti 21 punktą taip:
„21. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą kiekvienas tarybos narys vykdo savarankiškai. Priimdamas savivaldybės nuolatinius gyventojus, tarybos narys pats rūpinasi priėmimo techniniu-materialiniu aprūpinimu. Tarybos narys, pageidaujantis gyventojų priėmimą organizuoti savivaldybės administracijos patalpose, jo laiką, konkrečią vietą derina su savivaldybės administracijos direktoriumi. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą vienu metu gali vykdyti keli tarybos nariai.“;
3. įrašyti 53.5 papunktį ir išdėstyti jį taip:
4. išdėstyti 59 punktą taip:
„59. Likus paprastai ne mažiau kaip 15 kalendorinių dienų iki numatomo tarybos posėdžio, tarybos posėdžių sekretorius su komiteto pirmininku derina komiteto posėdžio datą ir laiką, ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios el. paštu kviečia komiteto narius ir komiteto pirmininko kitus kviečiamus dalyvauti komiteto posėdyje asmenis. Apie numatomą komiteto posėdį, kuriame bus svarstomas su seniūnaitijos interesais susijęs klausimas, prieš savaitę pranešama suinteresuotos seniūnaitijos seniūnaičiui.“;
5. išdėstyti 66 punktą taip:
„66. Komiteto sprendimai priimami komiteto posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas arba skelbiama pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu po trečio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“;
6. išdėstyti 70.1 papunktį taip:
„70.1. Ekonomikos, investicijų ir strateginio planavimo komitetas svarsto, rengia ir teikia išvadas ir siūlymus dėl:
– pateikto tarybai tvirtinti biudžeto projekto ir visų komitetų išvadų tuo klausimu;
– savivaldybės biudžeto ir savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo, prireikus savivaldybės biudžeto tikslinimo;
– papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų lėšų paskirstymo ir tikslinės paskirties fondų sudarymo ir naudojimo;
– kainų ir tarifų už savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymo, centralizuotai tiekiamos šilumos, karšto vandens kainų nustatymo (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų, įmokų ir mokesčių tarifų nustatymo;
– biudžeto asignavimų biudžetinėms įstaigoms skirstymo;
– valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų ir kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo savivaldybės biudžetinėms įstaigoms;
– savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės ir kito turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo;
– biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, savivaldybės valdomų įmonių steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo, atskyrimo, likvidavimo ir dėl dalyvavimo steigiant viešuosius ir privačius juridinius asmenis priėmimas, taip pat juridinių asmenų, kurių dalyvė yra savivaldybė, priežiūros;
– uždarųjų akcinių bendrovių ir viešųjų įstaigų finansinių atskaitomybių;
– kompensacijų už perkamą kurą, elektros ir šilumos energiją, karštą vandenį ir gamtines dujas tam tikroms vartotojų grupėms mokėjimo;
– koncesijų suteikimo tikslingumo, koncesijos konkurso sąlygų, pagrindinių koncesijos sutarties sąlygų, konkurso etapų, galutinio koncesijos sutarties projekto;
– partnerystės su privačiais subjektais projektų tikslingumo;
– mokesčių, rinkliavų ir kitų įstatymų nustatytų lengvatų teikimo biudžeto sąskaita;
– subsidijų ir kompensacijų skyrimo visų rūšių įmonėms, steigiančioms naujas darbo vietas;
– ekonominės plėtros programų tvirtinimo;
– savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir juos įgyvendinančių planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo;
– dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant regionų plėtros planus;
– informacinės visuomenės plėtros įgyvendinimo;
– sąlygų verslo ir turizmo plėtrai sudarymo ir šios veiklos skatinimo;
– naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių imamas paskolas;
– tarybos sprendimų, turinčių įtaką biudžeto pajamoms ir išlaidoms, projektų;
– savivaldybės biudžetinių įstaigų, nuostatų ir darbo užmokesčio fondo;
– revizijų, nepriklausomo audito ir tikrinimų savivaldybės administracijoje, savivaldybės įmonėse, įstaigose ir organizacijose;
7. išdėstyti 70.2 papunktį taip:
„70.2. Švietimo, kultūros ir sporto komitetas svarsto, rengia ir teikia išvadas ir pasiūlymus dėl:
– pagalbos reformuojamai mokyklai įgyvendinti jos tikslus ir uždavinius;
– priešmokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo, profesinio mokymo ir profesinio orientavimo organizavimo, savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas užtikrinimo, mokyklų (klasių), vykdančių bendrojo lavinimo programas ir skirtų šalies mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų ar specialiųjų poreikių, išlaikymo;
– švietimo pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai, vaiko minimaliosios priežiūros priemonių vykdymo organizavimo ir koordinavimo, prevencinių programų įgyvendinimo mokyklose užtikrinimo;
– bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, gyvenančių kaimo gyvenamosiose vietovėse, neatlygintino pavėžėjimo į mokyklas ir į namus organizavimo;
– maitinimo paslaugų organizavimo teisės aktų nustatyta tvarka švietimo įstaigose, įgyvendinančiose mokymą pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo lavinimo programas;
– ikimokyklinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo organizavimo, vaikų ir jaunimo užimtumo organizavimo;
– dalyvavimo vykdant vaiko teisių apsaugą, prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimo ir užtikrinimo, švietimo įstaigų koordinavimo;
– gyventojų bendrosios kultūros ugdymo ir etnokultūros puoselėjimo (dalyvavimas kultūros plėtros projektuose, muziejų, teatrų, kultūros centrų ir kitų kultūros įstaigų veiklos priežiūros klausimai, savivaldybių viešųjų bibliotekų veiklos priežiūros klausimai);
– savivaldybės ilgalaikių kultūrinių, demografinių ir kitų programų projektų rengimo;
– etninės kultūros ir paveldo globos;
– Jaunimo politikos koncepcijos įgyvendinimo;
– savivaldybės gyvenamųjų vietovių herbų ir kitų simbolių tvirtinimo;
– savivaldybės apdovanojimų;
– kūno kultūros ir sporto plėtojimo, gyventojų poilsio organizavimo, sveikos gyvensenos propagavimo;
– gyventojų apklausų;
– savivaldybės ryšių su užsienio, valstybės institucijomis ir įstaigomis plėtojimo;“
8. išdėstyti 70.5 papunktį taip:
„70.5. Kontrolės komitetas:
– vertina atrinktus kandidatus į savivaldybės kontrolieriaus pareigas ir savivaldybės tarybai teikia Savivaldybės kontrolieriaus kandidatūrą, siūlo savivaldybės tarybai atleisti Savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;
– svarsto Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto pildymo ar pakeitimo. Savivaldybės kontrolierius kitų metų veiklos plano projektą Kontrolės komitetui pateikia iki einamųjų metų spalio 20 d., o Kontrolės komitetas iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina šį plano projektą (su komiteto posėdžio protokolo išrašu) savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;
– įvertina Kontrolės ir audito tarnybos ateinančių metų veiklos planui vykdyti ir darbo užmokesčiui reikalingus biudžeto asignavimus ir išvadą dėl jų teikia tarybai;
– svarsto Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį, jų pagrindu rengia ir teikia tarybai išvadas dėl Kontrolės ir audito tarnybos veiklos;
– svarsto Kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir jų išvadų pagrindu rengia ir teikia tarybai išvadas dėl savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo;
– siūlo tarybai atlikti nepriklausomą savivaldybės turto ir lėšų naudojimo ir savivaldybės veiklos auditą, teikia savo išvadas dėl audito rezultatų;
– periodiškai (kartą per ketvirtį) svarsto, kaip vykdomas savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planas, Kontrolės ir audito tarnybos ar savo iniciatyva išklauso institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl Kontrolės ir audito tarnybos atlikto atitikties, finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų ar teisės aktų pažeidimų pašalinimo, prireikus kreipiasi pagal kompetenciją į merą ir (ar) tarybą dėl Kontrolės ir audito tarnybos reikalavimų įvykdymo;
– dirba pagal tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito tarybai. Taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios. Taryba priima sprendimą dėl Kontrolės komiteto ataskaitos patvirtinimo;
– nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, savivaldybės valdomų įmonių, savivaldybės įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus pagal kompetenciją merui ar tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“
10. išdėstyti 81 punktą taip:
11. išdėstyti 83.9 papunktį taip:
„83.9. vykdo šiuos paprastajai tarybos kompetencijai priskirtus įgaliojimus:
83.9.2. viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) kolegialių organų sudarymas, kai tai numatyta viešosios įstaigos įstatuose;
83.9.5. savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių pranešimų ir (ar) veiklos ataskaitų tvirtinimas;
83.9.6. sprendimų dėl valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų, kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo biudžetinėms įstaigoms priėmimas;
12. išdėstyti 103 punktą taip:
„103. Tarybos posėdžiui pirmininkauja meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra laikinai tarybos paskirtas tarybos narys. Tarybos posėdžio pirmininkas:
103.1. žodžiu ir plaktuko dūžiu skelbia tarybos posėdžio pradžią ir pabaigą, teikia tarybai posėdžio darbotvarkės projektą;
103.4. įspėjęs tarybos narius, jeigu jie nesilaiko Reglamento, kelia triukšmą salėje, įžeidinėja tarybą, kitus asmenis ar kitaip trukdo tarybos darbui;
103.5. posėdžio pradžioje primena tarybos nariams apie pareigą Reglamento 10 punkte nustatyta tvarka nusišalinti svarstant klausimą ir priimant sprendimą, kuris sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
13. išdėstyti 104 punktą taip:
„104. Kartą per pusę metų į vieną savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkę įtraukti klausimus turi teisę tarybos mažuma. Opozicijos lyderis inicijuoja tarybos posėdžio darbotvarkės papildymą tarybos mažumos parengtais klausimais ir raštu apie tai informuoja merą. Į darbotvarkę privalomai įtraukiami ir svarstomi visi tarybos mažumos siūlomi klausimai, atitinkantys šiame Reglamente ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytus reikalavimus tarybos sprendimų projektams.“
14. išdėstyti 112 punktą taip:
„112. Tarybos posėdžio pirmininkas arba, jo siūlymu, komitetų pirmininkai praneša komitetų išvadas ir siūlymus svarstomu klausimu. Informuojama apie tarybos narių, likus ne mažiau kaip 24 valandoms iki tarybos posėdžio pradžios, raštu tarybos posėdžių sekretoriui pateiktus siūlymus dėl norminio pobūdžio sprendimo projekto, kuriuos pristato juos teikiantis tarybos narys. Taip pat gali būti teikiami tarybos narių siūlymai dėl individualaus sprendimo projekto.
15. išdėstyti 117 punktą taip:
„117. Baigus diskusijas dėl kiekvieno svarstomo klausimo, balsavimu yra priimamas tarybos sprendimas. Sprendimai priimami atviru arba Vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 15 dalyje nustatytais atvejais – slaptu balsavimu. Balsavimo procedūros pradžią žodžiu skelbia posėdžio pirmininkas. Kai sprendimas susijęs su daugumos tarybos narių privačiais interesais, sprendimas, jeigu įmanoma, turi būti išskaidomas į dalis, dėl kiekvienos dalies balsuojama atskirai, o tarybos narys privalo nusišalinti nuo tos sprendimo dalies, kuria yra suinteresuotas. Kai tokio sprendimo neįmanoma išskaidyti į dalis ir daugumai tarybos narių nusišalinus sprendimą priimti būtų neįmanoma, taryba gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti tarybos narius dalyvauti svarstant klausimą ir priimti sprendimą.“
16. išdėstyti 135 punktą taip:
„135. Ne rečiau kaip kartą per pusę metų vieno iš savivaldybės tarybos posėdžių pabaigoje yra organizuojama tarybos mažumos valanda. Opozicijos lyderis inicijuoja tarybos mažumos valandą raštu informuodamas merą. Tarybos mažumos valandos metu tarybos mažumos atstovai turi teisę užduoti klausimų merui, vicemerams, administracijos direktoriui, komitetų pirmininkams, komisijų pirmininkams ir gauti į juos atsakymus. Jeigu posėdžio dieną nurodyti asmenys eina pareigas, jie tarybos mažumos valandoje privalo dalyvauti ir atsakyti į jiems užduotus klausimus. Ne vėliau kaip 3 darbo dienos iki tarybos mažumos valandos opozicijos lyderis raštu pateikia merui klausimus, į kuriuos atsakyti reikia išankstinio pasiruošimo. Tarybos mažumos valanda trunka ne trumpiau kaip vieną valandą. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi opozicijos lyderis, po to – kiti savivaldybės tarybos mažumos atstovai. Savivaldybės tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu savivaldybės taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė savivaldybės tarybos daugumos atstovams užduoti klausimų.“
17. įrašyti 137.9 papunktį ir išdėstyti jį taip:
18. įrašyti 1391 punktą ir išdėstyti jį taip:
„1391. Parengti sprendimų projektai derinami su savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoju, teisininku, finansininku (jei sprendimo projektas susijęs su savivaldybės biudžeto lėšomis), už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingu asmeniu (jei sprendimo projektui reikalingas antikorupcinis vertinimas), administracijos direktoriumi, vicemeru pagal veiklos sritis ir meru.“;
19. išdėstyti 142 papunktį taip:
„142. Sprendimų projektai, atitinkantys Reglamento 136–1391 punktuose nustatytus reikalavimus, registruojami dokumentų valdymo sistemos sprendimų projektų registre. Jeigu gaunami keli alternatyvūs sprendimo projektai tuo pačiu klausimu, jie į darbotvarkės projektą įrašomi vienu punktu ir nagrinėjami kartu.“
20. įrašyti 190 punktą ir išdėstyti jį taip: