LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 31 D. ĮSAKYMO NR. V-878 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-04 „UŽTIKRINTI VISIEMS PRIEINAMĄ ANKSTYVĄJĮ UGDYMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-924

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 87.2 papunkčiu, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais, taip pat Strateginio valdymo sistemoje naudojamų pažangos ir tęstinės veiklos stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, 6 punktu, ir  Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 34 punktu:

Pakeičiu 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-878 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu I skyrių ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

 

 

 

 

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

 

 

 

 

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

 

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-12-003-03-01-04-01

Rezultato

Vaikų, nuo 2 metų iki privalomojo ugdymo amžiaus dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, dalis

Proc.

88,4

(2019)

n / a

 

95

 

Valstybės biudžetas

R-12-003-03-01-04-02

Rezultato

Socialinę riziką patiriančiose šeimose gyvenančių nuo 3 metų iki privalomo ugdymo amžiaus vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, skaičius

Asmenys

413

(2021)

1 500

Ne mažiau kaip 2 000

Valstybės biudžetas

R-12-003-03-01-04-03

Rezultato

Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis

Proc.

0

(2021)

n / a

80

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+)

R-12-003-03-01-04-04

Rezultato

Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją

Asmenys

0

(2021)

n / a

8 340

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+)

P-12-003-03-01-04-05

Produkto

Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

Asmenys

0

460 (2024)

3 050

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+)

P-12-003-03-01-04-06

Produkto

Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

Asmenys

0

1 675 (2024)

11 170 (2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+)

P-12-003-03-01-04-07

Produkto

Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės

Vnt.

0

(2021)

1

1

(2023 III ketv.)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

P-12-003-03-01-04-08

Produkto

Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą

Vnt.

0

(2021)

1

1

(2024)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

R-12-003-03-01-04-09

Rezultato

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

Proc.

0

(2021)

n / a

80

(2029)

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+)

P-12-003-03-01-04-10

Produkto

 

Atlikta ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse galimybių studija

Vnt.

0

(2021)

n / a

1

(2022 II ketv.)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (EGADP)

Pastaba.

Šioje priemonėje produkto rodikliu R-003-03-01-04-02 „Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius“ skaičiuojami ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, patiriantys socialinę riziką ir negalintys gauti tikslinės valstybės paramos pagal priemonę.“

 

2.  Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

 

 

Veikla

 

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

 

Galimi pareiškėjai

 

 

Projektų

atrankos būdas

 

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

 

 

Finansa-vimo forma

 

 

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

 

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

 

 

Administruojančioji institucija

 

 

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų (Vaiko garantijos iniciatyva)

I

Savivaldybės, ESFA

P

Taip

D

35 172

(SR: ES – 2 950; BF – 2 950; VVL: ES – 24 881; BF – 4 391)

2021–2027 IP

R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis

80

CPVA

SADM

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

SR – 510

VVL – 2 540

1.1. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) Sostinės regione (IP metodologinio dokumento 4.3.3 veikla)

I

ESFA

P

Taip 

 

D

5 900

2021–2027 IP

R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis

80

CPVA

SADM

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

510

1.2. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (IP metodologinio dokumento 4.3.3 veikla)

I

ESFA

P

Taip 

 

D

29 272

2021–2027 IP

R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis

80

CPVA

SADM

P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius

2 540

2. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūrai formuoti bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais  

I

NŠA

P

Taip

D

4 700

 

2021–2027 IP

 

R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją

SR – 2 340, VVL – 6 000

CPVA

 

P – Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės

1

P – Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą

1

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

SR – 2 740, VVL – 7 060

2.1. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūrai formuoti bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Sostinės regione. (IP metodologinio dokumento 4.2.3 veikla)

I

NŠA

P

Taip

D

1 316

2021–2027 IP

R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją

2 340

CPVA

-

P – Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės

1

P – Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą

1

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

2 740

2.2. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūrai formuoti bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. (IP metodologinio dokumento 4.2.3 veikla)

I

NŠA

P

Taip

D

3 384

2021–2027 IP

R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją

6 000

CPVA

-

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

7 060

3. Sukurti įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, stiprinimo paketą, apimantį mokymąsi vieniems iš kitų (ang. peer-learning), ikimokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų atnaujinimą ir stiprinimą, aprūpinimą moderniomis darbo vietomis. (IP metodologinio dokumento 4.3.2 veikla)

 

I

Mokyklos, savivaldybės, ESFA

P

Taip

D

6 000

 

2021–2027 IP

R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

80

CPVA

P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą

VVL – 1 370

4. Atlikti ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse vertinimą, nustatant esamos infrastruktūros pritaikymo ar naujos kūrimo galimybes ikimokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti

 

A

Ne

EGADP

P – Atlikta ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse galimybių studija

1

NŠA“

VB

R – Vaikų, nuo 2 metų iki privalomojo ugdymo amžiaus dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, dalis (proc.)

95

VB

R – Socialinę riziką patiriančiose šeimose gyvenančių nuo 3 metų iki privalomo ugdymo amžiaus vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, skaičius

Ne mažiau kaip 2 000

 

 

3.  Papildau 4 priedu (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                        Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė