LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 31 D. ĮSAKYMO NR. V-878 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-04 „UŽTIKRINTI VISIEMS PRIEINAMĄ ANKSTYVĄJĮ UGDYMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-924
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 87.2 papunkčiu, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais, taip pat Strateginio valdymo sistemoje naudojamų pažangos ir tęstinės veiklos stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, 6 punktu, ir Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 34 punktu:
Pakeičiu 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-878 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu I skyrių ir jį išdėstau taip:
„I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-12-003-03-01-04-01 |
Rezultato |
Vaikų, nuo 2 metų iki privalomojo ugdymo amžiaus dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, dalis |
Proc. |
88,4 (2019) |
n / a
|
95
|
Valstybės biudžetas |
R-12-003-03-01-04-02 |
Rezultato |
Socialinę riziką patiriančiose šeimose gyvenančių nuo 3 metų iki privalomo ugdymo amžiaus vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, skaičius |
Asmenys |
413 (2021) |
1 500 |
Ne mažiau kaip 2 000 |
Valstybės biudžetas |
R-12-003-03-01-04-03 |
Rezultato |
Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
Proc. |
0 (2021) |
n / a |
80 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
R-12-003-03-01-04-04 |
Rezultato |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
Asmenys |
0 (2021) |
n / a |
8 340 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-05 |
Produkto |
Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
Asmenys |
0 |
460 (2024) |
3 050 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-06 |
Produkto |
Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
Asmenys |
0 |
1 675 (2024) |
11 170 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-07 |
Produkto |
Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
Vnt. |
0 (2021) |
1 |
1 (2023 III ketv.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa |
P-12-003-03-01-04-08 |
Produkto |
Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
Vnt. |
0 (2021) |
1 |
1 (2024) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa |
R-12-003-03-01-04-09 |
Rezultato |
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
Proc. |
0 (2021) |
n / a |
80 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-10 |
Produkto
|
Atlikta ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse galimybių studija |
Vnt. |
0 (2021) |
n / a |
1 (2022 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (EGADP) |
Pastaba.
Šioje priemonėje produkto rodikliu R-003-03-01-04-02 „Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius“ skaičiuojami ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, patiriantys socialinę riziką ir negalintys gauti tikslinės valstybės paramos pagal priemonę.“
2. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne)
|
Finansa-vimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė |
Administruojančioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų (Vaiko garantijos iniciatyva) |
I |
Savivaldybės, ESFA |
P |
Taip |
D |
35 172 (SR: ES – 2 950; BF – 2 950; VVL: ES – 24 881; BF – 4 391) |
2021–2027 IP |
R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
80 |
CPVA |
SADM |
P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
SR – 510 VVL – 2 540 |
||||||||||
1.1. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) Sostinės regione (IP metodologinio dokumento 4.3.3 veikla) |
I |
ESFA |
P |
Taip
|
D |
5 900 |
2021–2027 IP |
R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
80 |
CPVA |
SADM |
P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
510 |
||||||||||
1.2. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (IP metodologinio dokumento 4.3.3 veikla) |
I |
ESFA |
P |
Taip
|
D |
29 272 |
2021–2027 IP |
R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
80 |
CPVA |
SADM |
P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
2 540 |
||||||||||
2. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūrai formuoti bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais |
I |
NŠA |
P |
Taip |
D |
4 700
|
2021–2027 IP
|
R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
SR – 2 340, VVL – 6 000 |
CPVA
|
– |
P – Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
1 |
||||||||||
P – Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
1 |
||||||||||
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
SR – 2 740, VVL – 7 060 |
||||||||||
2.1. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūrai formuoti bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Sostinės regione. (IP metodologinio dokumento 4.2.3 veikla) |
I |
NŠA |
P |
Taip |
D |
1 316 |
2021–2027 IP |
R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
2 340 |
CPVA |
- |
P – Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
1 |
||||||||||
P – Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
1 |
||||||||||
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
2 740 |
||||||||||
2.2. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūrai formuoti bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. (IP metodologinio dokumento 4.2.3 veikla) |
I |
NŠA |
P |
Taip |
D |
3 384 |
2021–2027 IP |
R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
6 000 |
CPVA |
- |
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
7 060 |
||||||||||
3. Sukurti įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, stiprinimo paketą, apimantį mokymąsi vieniems iš kitų (ang. peer-learning), ikimokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų atnaujinimą ir stiprinimą, aprūpinimą moderniomis darbo vietomis. (IP metodologinio dokumento 4.3.2 veikla)
|
I |
Mokyklos, savivaldybės, ESFA |
P |
Taip |
D |
6 000
|
2021–2027 IP |
R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
80 |
CPVA |
– |
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
VVL – 1 370 |
||||||||||
4. Atlikti ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse vertinimą, nustatant esamos infrastruktūros pritaikymo ar naujos kūrimo galimybes ikimokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti
|
A |
– |
– |
Ne |
– |
– |
EGADP |
P – Atlikta ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse galimybių studija |
1 |
– |
NŠA“ |
– |
VB |
R – Vaikų, nuo 2 metų iki privalomojo ugdymo amžiaus dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, dalis (proc.) |
95 |
||||||||
– |
VB |
R – Socialinę riziką patiriančiose šeimose gyvenančių nuo 3 metų iki privalomo ugdymo amžiaus vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, skaičius |
Ne mažiau kaip 2 000
|