LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ SIUNTIMU Į UKRAINĄ TEIKTI HUMANITARINĖS PAGALBOS, KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 15 d. Nr. V-541

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo 10 straipsnio 4 dalimi ir 11 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimo 2022 m. kovo 2 d. protokolo Nr. 9 1 punktą „Dėl sveikatos priežiūros humanitarinės pagalbos teikimo Ukrainai“:

1. T v i r t i n u Išlaidų, susijusių su asmens sveikatos priežiūros specialistų siuntimu į Ukrainą teikti humanitarinės pagalbos, kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                     Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2022 m. kovo 15 d.

įsakymu Nr. V-541

 

IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ SIUNTIMU Į UKRAINĄ TEIKTI HUMANITARINĖS PAGALBOS, KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išlaidų, susijusių su asmens sveikatos priežiūros specialistų siuntimu į Ukrainą teikti humanitarinės pagalbos, kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ), kuriose dirbantys asmens sveikatos priežiūros specialistai išreiškė valią būti siunčiami į Ukrainą humanitarinei pagalbai teikti (toliau – specialistas), ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Ministerija) dėl specialistų siuntimo į Ukrainą humanitarinei pagalbai teikti patirtų išlaidų (toliau – išlaidos) kompensavimo valstybės lėšomis tvarką.

2. Pagal Aprašą ASPĮ ir Ministerijai kompensuojamos tik išlaidos, kurios susidarė dėl Ministerijos patvirtiname specialistų, kurie siunčiami į Ukrainą humanitarinei pagalbai teikti, sąraše (toliau – Sąrašas) esančių specialistų siuntimo į Ukrainą humanitarinei pagalbai teikti.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos .įstatyme.

 

II SKYRIUS

KOMPENSUOJAMOS IŠLAIDOS

 

4. Kompensuojamų išlaidų rūšys:

4.1. ASPĮ nustatytas darbo užmokestis pagal Darbo kodekso 139 straipsnio 2 dalį (išskyrus premijas, viršvalandinį darbą ir COVID-19 priedus, kurie skiriami pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. balandžio 30 d. įsakymą Nr. V-1057 ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. spalio 29 d. įsakymą Nr. V-2426), valstybinio socialinio draudimo įmokos, atostoginių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka yra skaičiuojami nuo darbo užmokesčio, mokėto specialistui laikotarpiu, kai jis buvo išvykęs teikti humanitarinės pagalbos Ukrainoje, dalį

4.2. vienkartinė išmoka, kuri lygi 0,4 MMA dydžiui padaugintam iš specialisto dienų, praleistų dalyvaujant humanitarinės pagalbos teikime Ukrainoje, skaičiaus . Jei specialistas dirba daugiau nei vienoje ASPĮ, išmoka specialistui moka (ir teisę kompensuoti šias išlaidas įgyja) ta ASPĮ, kurią pasirenka specialistas;

4.3. dienpinigiai, apskaičiuoti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ nustatytus maksimalius dienpinigių dydžius;

4.4. specialistų aprūpinimo specialia apranga (skirta konkrečioms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms teikti) išlaidos;

4.5. specialistų aprūpinimo medicinos priemonėmis, vaistiniais preparatais ir asmens apsaugos priemonėmis išlaidos;

4.6. papildomo draudimo išvykos teikti humanitarinės pagalbos Ukrainoje terminui išlaidos;

4.7. specialistų visų transporto priemonių rūšių kelionių į Ukrainą ir grįžimo iš jos išlaidos;

4.8. gyvenamojo ploto nuomos išvykos teikti humanitarinės pagalbos Ukrainoje terminui specialistams išlaidos;

4.9. kitos tiesiogiai su specialistų, dalyvaujančių teikiant sveikatos priežiūros humanitarinę pagalbą Ukrainai, pasiruošimo ir vykimo teikti humanitarinės pagalbos į Ukrainą ir grįžimo iš jos bei su humanitarinės pagalbos teikimu susijusios išlaidos.

5. Aprašo 4.1 – 4.3 papunkčiuose nurodytą darbo užmokestį, premiją ir dienpinigius apmoka ASPĮ, o ASPĮ šios patirtos išlaidos kompensuojamos šio Aprašo nustatyta tvarka.

Aprašo 4.4 – 4.9 papunkčiuose nurodytų priemonių ir paslaugų įsigijimą organizuoja ir apmoka Ministerija.

Jei humanitarinės pagalbos Ukrainoje metu specialistas patyrė 4.4 – 4.9 papunkčiuose nurodytų papildomų pagrįstų išlaidų, atitinkančių Aprašo 4.3 papunktyje nurodyto Vyriausybės nutarimo reikalavimus, šias išlaidas specialistui kompensuoja ASPĮ, o ASPĮ šios patirtos išlaidos kompensuojamos šio Aprašo nustatyta tvarka. 

 

III SKYRIUS

IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA

 

6. Jei ASPĮ, kurioje dirba specialistas, dalyvavęs teikiant humanitarinę pagalbą, patyrė Aprašo 4.1–4.9 papunkčiuose nurodytas išlaidas, ji per vieną mėnesį nuo specialisto faktinio grįžimo dirbti į ASPĮ dienos pateikia Ministerijai prašymą valstybės lėšomis kompensuoti patirtas išlaidas (toliau – prašymas) (Aprašo 1 priedas), nurodydama, kurias Aprašo 4.1–4.9 papunkčiuose nustatytas aplinkybes ir kaip atitinka į prašymą įtraukto specialisto veikla. Prie prašymo turi būti pridėti šias aplinkybes pagrindžiantys dokumentai (ASPĮ įsakymai su konkrečiais sprendimais).

7. Ministerija, gavusi Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus, patikrina, ar:

7.1. specialistas, dėl kurio kreipiasi ASPĮ, yra įtrauktas į Sąrašą;

7.2. Aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai pagrindžia Aprašo 4 punkte nustatytas aplinkybes.

8. Ministerija, patikrinusi pateiktus dokumentus ir nustačiusi, kad pateiktas prašymas neatitinka Aprašo nuostatų arba pagrindžiantys dokumentai neįrodo teisės Aprašo nustatyta tvarka gauti patirtų išlaidų kompensavimą, nedelsdama (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 6 punkte nurodyto termino pabaigos) dokumentus grąžina ASPĮ. ASPĮ patikslintus Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus pateikia Ministerijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų grąžinimo ASPĮ dienos. Ministerija turi teisę ASPĮ prašyti per 1 darbo dieną pateikti papildomus teisę į patirtų išlaidų kompensavimą valstybės lėšomis pagrindžiančius dokumentus. Ministerija, nustačiusi, kad ASPĮ nepateikė prašomų dokumentų arba pateikti dokumentai nepatvirtina teisės į patirtų išlaidų kompensavimą valstybės lėšomis, iš ASPĮ Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų nepriima. Jei ASPĮ dokumentai nepagrindžia teisės į patirtų išlaidų kompensavimą valstybės lėšomis, Ministerija netenkina ASPĮ prašymo kompensuoti patirtas išlaidas valstybės lėšomis. 

9. Ministerija per 4 darbo dienas nuo visų ASPĮ prašymų su pagrindžiančiais dokumentais patikrinimo dienos parengia suvestinę ataskaitą (Aprašo 2 priedas), kurioje atskirai nurodoma kiekvienos ASPĮ valstybės lėšų patirtoms išlaidoms kompensuoti poreikis.

10. Ministerijos patirtos Aprašo 4 punkte nurodytos išlaidos nurodomos suvestinėje ataskaitoje   (Aprašo 2 priedas). Prie dokumento turi būti pridėti išlaidas pagrindžiantys dokumentai. Šiame punkte nurodyti dokumentai pridedami prie Aprašo 11 punkte nurodyto Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projekto.

11. Ministerija kreipiasi į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją dėl Aprašo 9 ir 10 punktuose nurodytų patirtų išlaidų kompensavimo valstybės lėšomis.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Sprendimams pagal šį Aprašą priimti sveikatos apsaugos ministras sudaro komisiją. Dėl visų su šio Aprašo įgyvendinimu susijusių, bet šiame Apraše neaptartų klausimų sprendimus priima komisija.

13. ASPĮ vadovas atsako už Ministerijai teikiamų duomenų teisingumą.

 

_______________

 

Išlaidų, susijusių su asmens sveikatos

priežiūros specialistų siuntimu į

Ukrainą teikti humanitarinės pagalbos,

kompensavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Asmens sveikatos priežiūros įstaigos paraiškos valstybės biudžeto lėšomis

kompensuoti patirtas išlaidas forma)

 

 

......................................................................................

(Asmens sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas, juridinio asmens kodas, banko sąskaitos Nr., banko kodas)

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOS PARAIŠKA KOMPENSUOTI VALSTYBĖS LĖŠOMIS PATIRTAS IŠLAIDAS

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai

 

 

.................................

(Sudarymo data)

 

 

 

Eil.
Nr.

 

Darbuotojo

Įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas dėl Aprašo 4 punkto papunkčiuose nurodytų aplinkybių buvimo, registracijos

ASPĮ pagal kiekvieną Aprašo 4 punkto papunktį patirtos išlaidos

(Eur, ct)

ASPĮ  pagal kiekvieną Aprašo 4 punkto papunktį patirtos išlaidos, mokamų mokesčių išlaidos (jei tokios yra)

(Eur, ct)

Prašoma kompensuoti lėšų suma iš viso
(7 ir 8 skilčių duomenų suma)
(Eur, ct)

Vardas, pavar-dė

Parei-gybė

Aprašo 4 punkto papun-ktyje nurodyta išlaidų katego-rija

data 

Nume-ris

1

2

3

4

5

6

7

8

9

I. Iš viso

 

 

Pagrindžiantys dokumentai:

Direktorius (arba jo įgaliotas asmuo)

(parašas)

(vardas, pavardė)

Vyr. finansininkas (buhalteris)

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

Rengėjo vardas pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas

 

_______________

 

 

Išlaidų, susijusių su asmens sveikatos priežiūros specialistų

 siuntimu į Ukrainą teikti humanitarinės pagalbos,

 kompensavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Sveikatos apsaugos ministerijos suvestinės ataskaitos forma)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..........................................

(pavadinimas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUVESTINĖ ATASKAITA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..............................................

(Data ir Nr.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

202 m.......................... mėn.

(nurodomas humanitarinės pagalbos teikimo laikotarpis, kurio faktines išlaidas asmens sveikatos priežiūros įstaiga (ASPĮ) prašo kompensuoti)

ASPĮ

Teikiant humanitarinę pagalbą dalyvavusių specialistų skaičius

ASPĮ pagal kiekvieną Aprašo 4 punkto papunktį patirtos išlaidos

(Eur, ct)

ASPĮ pagal kiekvieną Aprašo 4 punkto papunktį patirtos išlaidos, mokamų mokesčių išlaidos (jei tokios yra)

(Eur, ct)

Lėšų suma iš viso

(6 ir 7 skilčių duomenų suma)

(Eur, ct)

Pavadi-nimas

juridinio asmens kodas

banko sąskaitos Nr., banko kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Direktorius

 

__________________

 

__________________

 

 

 

 

(parašas)

 

 

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas

__________________

 

__________________

 

 

 

 

(parašas)

 

 

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rengėjo vardas pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas

 

 

 

____________________