LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. GEGUŽĖS 17 D. įsakymo Nr. a1-350 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS Plėtros PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-02 „DIDINTI PAŽEIDŽIAMŲ ASMENŲ GRUPIŲ UŽIMTUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 23 d. Nr. A1-561
Vilnius
Pakeičiu 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001‑02‑03‑02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A1‑350 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu III skyriaus lentelės 3 punktą ir išdėstau jį taip:
„3. Asmenų su negalia užimtumo skatinimas |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
3.1. Asmenų su negalia užimtumo skatinimas Sostinės regione |
I |
Užimtumo tarnyba |
P |
Taip |
D
|
1 546,608 |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
R – dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui veiklose, dirbantys, įskaitant savarankišką darbą, asm. |
174 (2029 m.) |
CPVA |
- |
|
R – negalią turintys dalyviai, kurie baigė integracijos į darbo rinką programas, asm. |
435 (2029 m.) |
|||||||||||
1 546,608 |
2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos |
|||||||||||
P – dalyviai, turintys negalią, asm. |
544 (2029 m.)
|
|||||||||||
3.2. Asmenų su negalia užimtumo skatinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
Užimtumo tarnyba |
P |
Taip |
D |
21 886,842 |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
R – dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui veiklose, dirbantys, įskaitant savarankišką darbą, asm. |
1 448 (2029 m.)
|
CPVA |
-“. |
|
R – negalią turintys dalyviai, kurie baigė integracijos į darbo rinką programas, asm. |
3 620 (2029 m.) |
|||||||||||
3 862,384 |
2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos |
|||||||||||
P – dalyviai, turintys negalią, asm. |
4 525 (2029 m.) |
2. Papildau III skyriaus lentelę 15 pastaba:
„15. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ 3 veiklos „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ projekto finansavimo sąlygų aprašas pateiktas 4 priede.“
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos
pažangos priemonės Nr. 09‑001-02-03-02 „Didinti
pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ aprašo
4 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-02 „DIDINTI PAŽEIDŽIAMŲ ASMENŲ GRUPIŲ UŽIMTUMĄ“ 3 VEIKLOS „ASMENŲ SU NEGALIA UŽIMTUMO SKATINIMAS“ PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ 3 veiklos „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ projekto finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti projekto, kuriuo įgyvendinama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ apraše nurodyta 3 veikla „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finan-savimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Inter-vencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
3.1. Asmenų su negalia užimtumo skatinimas Sostinės regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.1 |
4.1.2. Skatinti asmenų su negalia užimtumą |
134 |
Sostinės regionas |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jama į teritorišku-mą |
26 – kitos nenurodytos paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravimas |
- |
Pastabos:
1. Lentelės trečiajame stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Lentelės ketvirtajame stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Lentelės penktajame stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Lentelės šeštajame stulpelyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Dalyviai, turintys negalią |
P-09-001-02-03-02-21 (P.B.2.0512) |
Asmenys |
544 (2029 m.) |
Negalią turintys dalyviai, kurie baigė integracijos į darbo rinką programas |
R-09-001-02-03-02-06 (R.S.2.3501) |
Asmenys |
435 (2029 m.) |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui veiklose, dirbantys, įskaitant savarankišką darbą |
R-09-001-02-03-02-04 (R.B.2.2504) |
Asmenys |
174 (2029 m.) |
Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede. |
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavimo šaltinis |
Priorite-tas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Inter-vencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
3.2. Asmenų su negalia užimtumo skatinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.1 |
4.1.2. Skatinti asmenų su negalia užimtumą |
134 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jama į teritoriškumą |
26 – kitos nenurodytos paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravimas |
- |
Pastabos:
1. Lentelės trečiajame stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Lentelės ketvirtajame stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Lentelės penktajame stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Lentelės šeštajame stulpelyje įrašomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Dalyviai, turintys negalią |
P-09-001-02-03-02-21 (P.B.2.0512) |
Asmenys |
4 525 (2029 m.) |
Negalią turintys dalyviai, kurie baigė integracijos į darbo rinką programas |
R-09-001-02-03-02-06 (R.S.2.3501) |
Asmenys |
3 620 (2029 m.) |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui veiklose, dirbantys, įskaitant savarankišką darbą |
R-09-001-02-03-02-04 (R.B.2.2504) |
Asmenys |
1 448 (2029 m.) |
Pastaba. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede. |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.3. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“; 1.1.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo ir „Europos socialinio fondo +“ Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo; 1.2.2. Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas; 1.2.3. Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymas; 1.2.4. Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymas; 1.2.5. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 1.2.6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 929 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.7. Profesinės reabilitacijos poreikio nustatymo kriterijų, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. A1-280 „Dėl Profesinės reabilitacijos poreikio nustatymo kriterijų, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Profesinės reabilitacijos aprašas). |
||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos šios 3 veiklos „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ poveiklės: 2.1.1. 3.1 poveiklė „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas Sostinės regione“: 2.1.1.1. profesinių gebėjimų įvertinimas – asmens psichosocialinių profesinių savybių ir (ar) funkcinio pajėgumo (fizinių savybių, reikalingų darbui) bei galimybių dirbti įvertinimas; 2.1.1.2. profesinis orientavimas ir konsultavimas – konsultavimas profesinio kryptingumo, tinkamumo, profesinės karjeros planavimo klausimais, informavimas apie mokymo ir įsidarbinimo galimybes, praktinis profesinių gebėjimų išbandymas, pagalba asmeniui renkantis ar keičiant profesiją, atsižvelgiant į individualias jo savybes (interesus, gebėjimus, polinkius), konkrečių profesijų ypatumus bei mokymosi ir darbo galimybes, situaciją darbo rinkoje; 2.1.1.3. darbinių gebėjimų atkūrimas arba naujų darbinių gebėjimų ugdymas – prarastų darbinių gebėjimų, reikalingų darbui, atkūrimas ir esamų, bet nepakankamų darbinių gebėjimų, reikalingų darbui, lavinimas ir (ar) naujų ugdymas socialinio, psichologinio, reabilitacijos, darbo imitavimo (darbinių gebėjimų atkūrimo ir (ar) lavinimo, atkartojant realų darbo procesą aplinkoje, artimoje realiai darbo vietai, atitinkamomis priemonėmis ir įranga) bei kitomis poveikio priemonėmis; 2.1.1.4. mokymo paslaugos – profesinis mokymas pagal formaliojo ir neformaliojo profesinio mokymo programas ir neformalusis suaugusiųjų švietimas pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas; 2.1.1.5. palydėjimas mokymo paslaugų teikimo metu – pagalba asmeniui dalyvaujant mokymosi procese, atsižvelgiant į individualius jo poreikius; 2.1.1.6. darbo funkcijų pritaikymas – darbo užduočių ar procesų peržiūrėjimas ir pertvarkymas, pritaikant darbo funkcijas pagal asmens gebėjimus, pritaikytų darbo funkcijų aprašymas; 2.1.1.7. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) darbuotojų, teikiančių asmenims su negalia profesinės reabilitacijos paslaugas, mokymai, kompetencijų tobulinimas; 2.1.1.8. viešinimas ir komunikacija. 2.1.2. 3.2 poveiklė „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“: 2.1.2.1. profesinių gebėjimų įvertinimas – asmens psichosocialinių profesinių savybių ir (ar) funkcinio pajėgumo (fizinių savybių, reikalingų darbui) bei galimybių dirbti įvertinimas; 2.1.2.2. profesinis orientavimas ir konsultavimas – konsultavimas profesinio kryptingumo, tinkamumo, profesinės karjeros planavimo klausimais, informavimas apie mokymo ir įsidarbinimo galimybes, praktinis profesinių gebėjimų išbandymas, pagalba asmeniui renkantis ar keičiant profesiją, atsižvelgiant į individualias jo savybes (interesus, gebėjimus, polinkius), konkrečių profesijų ypatumus bei mokymosi ir darbo galimybes, situaciją darbo rinkoje; 2.1.2.3. darbinių gebėjimų atkūrimas arba naujų darbinių gebėjimų ugdymas – prarastų darbinių gebėjimų, reikalingų darbui, atkūrimas ir esamų, bet nepakankamų darbinių gebėjimų, reikalingų darbui, lavinimas ir (ar) naujų ugdymas socialinio, psichologinio, reabilitacijos, darbo imitavimo (darbinių gebėjimų atkūrimo ir (ar) lavinimo, atkartojant realų darbo procesą aplinkoje, artimoje realiai darbo vietai, atitinkamomis priemonėmis ir įranga) bei kitomis poveikio priemonėmis; 2.1.2.4. mokymo paslaugos – profesinis mokymas pagal formaliojo ir neformaliojo profesinio mokymo programas ir neformalusis suaugusiųjų švietimas pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas; 2.1.2.5. palydėjimas mokymo paslaugų teikimo metu – pagalba asmeniui dalyvaujant mokymosi procese, atsižvelgiant į individualius jo poreikius; 2.1.2.6. darbo funkcijų pritaikymas – darbo užduočių ar procesų peržiūrėjimas ir pertvarkymas, pritaikant darbo funkcijas pagal asmens gebėjimus, pritaikytų darbo funkcijų aprašymas; 2.1.2.7. Užimtumo tarnybos darbuotojų, teikiančių asmenims su negalia profesinės reabilitacijos paslaugas, mokymai, kompetencijų tobulinimas; 2.1.2.8. viešinimas ir komunikacija. 2.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą vykdomos projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytose poveiklėse gali dalyvauti tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 2.3. Galima pareiškėja – Užimtumo tarnyba. 2.4. Partneriai negalimi. 2.5. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija. 2.6. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.7. Projektui įgyvendinti skiriama iki 23 433 450 (dvidešimt trijų milijonų keturių šimtų trisdešimt trijų tūkstančių keturių šimtų penkiasdešimties) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 5 408 992 (penkių milijonų keturių šimtų aštuonių tūkstančių devynių šimtų devyniasdešimt dviejų) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.7.1. Sostinės regionui skiriama iki 1 546 608 (vieno milijono penkių šimtų keturiasdešimt šešių tūkstančių šešių šimtų aštuonių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 546 608 (vieno milijono penkių šimtų keturiasdešimt šešių tūkstančių šešių šimtų aštuonių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų; 2.7.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui skiriama iki 21 886 842 (dvidešimt vieno milijono aštuonių šimtų aštuoniasdešimt šešių tūkstančių aštuonių šimtų keturiasdešimt dviejų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 3 862 384 (trijų milijonų aštuonių šimtų šešiasdešimt dviejų tūkstančių trijų šimtų aštuoniasdešimt keturių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų. 2.8. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 2.9. Pareiškėjas savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 2.10. Projektu turi būti siekiama visų Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų stebėsenos rodiklių ir jų reikšmių. 2.11. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.12. Projekto matomumo užtikrinimo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.13. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše, Projektų administravimo taisyklėse ir Profesinės reabilitacijos apraše nustatytus reikalavimus. |
||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||
Netaikoma. |
||||
4. Projekto tikslinės grupės |
||||
Tinkama projekto tikslinė grupė – asmenys su negalia, dėl kurių profesinės reabilitacijos poreikio Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priėmė sprendimą. |
||||
5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
5.1. Įgyvendinant projektą, negali būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar skaitmeninės aplinkos sprendimai, informacijos prieinamumas ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, neigiamai paveiksiančių HP įgyvendinimą. 5.2. Projektu turi būti tiesiogiai prisidedama prie 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane numatytų HP įgyvendinimo: 5.2.1. projektas turi prisidėti prie lygių galimybių principo įgyvendinimo, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems projekto tikslinės grupės asmenims, taip pat ir asmenims, turintiems individualių poreikių; 5.2.2. projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, įgyvendinant priemones, padėsiančias asmenims su negalia integruotis ir (ar) reintegruotis į darbo rinką, tobulinti kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją, skatinančias savarankišką užimtumą bei mažinančias skurdo tikimybę; 5.2.3. projektu gali būti prisidedama prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, užtikrinant efektyvų tarpinstitucinį bendradarbiavimą, paslaugų skaitmenizavimą ir teikimą nuotoliniu būdu. 5.3. Projekte turi būti numatyti profesinės reabilitacijos paslaugas teikiantiems specialistams skirti mokymai, susiję su asmenims su negalia teikiamomis paslaugomis, lyčių lygybės, nediskriminavimo principų sklaida ir asmeninių vertybių ugdymu. 5.4. Vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0218%2801%29), įvertinus projekto, taip pat 4.1 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad asmenų su negalia profesinė reabilitacija pagal planuojamų vykdyti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ 3 veiklos „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikti Finansavimo sąlygų aprašo 2 priede. |
||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
6.1. Įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinamos svarbiausios Chartijoje įtvirtintos teisės ir principai (nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, žmonių teisės gyventi oriai ir nepriklausomai, asmenų su negalia integracijos, socialinės atskirties mažinimo): 6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos; 6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir asmenų su negalia teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 6.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos duomenų subjekto teisės. 6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ES fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo punktuose) |
||||
Pagal Finansavimo sąlygų aprašą valstybės pagalba arba de minimis pagalba neteikiama. |
||||
9. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) |
||||
Netaikoma. |
||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Netaikoma. |
||||
12. Kiti reikalavimai |
||||
12.1. Jei pagal Finansavimo sąlygų aprašą įgyvendinamas projektas, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar įvykdyti veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją, vadovaujančiąją ir administruojančiąją institucijas. 12.2. Taikomos Projektų administravimo taisyklių 184 punkto nuostatos, t. y. jeigu projekto vykdytojas turi prieigą prie informacijos apie projekto dalyvius, esančios registruose, valstybės ir kitose informacinėse sistemose, dalyvio apklausos anketoje nurodytą informaciją apie projekto dalyvį administruojančiajai institucijai pateikia projekto vykdytojas, iš projekto dalyvio nereikalaujama užpildyti dalyvio apklausos anketos formos. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nustatytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 13.2. Kryžminis finansavimas netaikomas. 13.3. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ir patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje. 13.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos nuo 2024 m. liepos 1 d. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. 13.5. Šios lentelės 14 punkte nurodyti projekto veikloms ir (ar) išlaidoms apmokėti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai taikomi išlaidoms, patirtoms nuo 2024 m. liepos 1 d., apmokėti, jei šios išlaidos nebuvo deklaruotos kaip faktiškai patirtos išlaidos. Jei šios išlaidos buvo deklaruotos kaip faktiškai patirtos išlaidos, projekto veikloms ir (ar) išlaidoms apmokėti taikomų supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių taikymo laikotarpis nustatomas projekto sutartyje, užtikrinant, kad bus išvengta dvigubo finansavimo. |
||||
14. Projekto veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
QIndeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastin-tai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
14.1. Netiesioginės projekto veiklos ir jų vykdymo išlaidos |
FN-01 |
01 |
7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
14.2. Privalomų projektų matomumo užtikrinimo ir informavimo apie projektus priemonių įgyvendinimo išlaidos |
FS-01-01 |
-
|
Privalomų projektų matomumo užtikrinimo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių įgyvendinimo išlaidų fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma be PVM |
- |
FS-01-02 |
- |
Privalomų projektų matomumo užtikrinimo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių įgyvendinimo išlaidų fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM |
- |
|
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt skiltyje „Veiklos sritys“, ieškant „Metodinės pagalbos centras“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos
plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09‑001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų
asmenų grupių užimtumą“ 3 veiklos „Asmenų
su negalia užimtumo skatinimas“ projekto
finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-02 „DIDINTI PAŽEIDŽIAMŲ ASMENŲ GRUPIŲ UŽIMTUMĄ“ 3 VEIKLOS „ASMENŲ SU NEGALIA UŽIMTUMO SKATINIMAS“ PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS
i SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„DALYVIAI, PASIBAIGUS JŲ DALYVAVIMUI VEIKLOSE, DIRBANTYS, ĮSKAITANT SAVARANKIŠKĄ DARBĄ“
aprašymo kortelė
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui veiklose, dirbantys, įskaitant savarankišką darbą |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-09-001-02-03-02-04 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
EECR04 |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kiek Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka įsiregistravusių asmenų, atitinkančių Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 22 straipsnio 1–3 dalyse nustatytus reikalavimus (toliau – bedarbis), ir (arba) nedirbančių ir neieškančių darbo asmenų, kurių negalima priskirti nei prie užimtų asmenų, nei prie bedarbių, baigę dalyvauti „Europos socialinio fondo +“ lėšomis finansuojamo projekto veikloje (‑ose) (toliau – ESF+ veikla) arba per 28 kalendorines dienas po paskutinio dalyvavimo ESF+ veikloje pabaigos pradėjo dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, ar savarankiškai. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas
|
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojami dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF+ veikloje arba per 28 kalendorines dienas po paskutinio dalyvavimo ESF+ veikloje pabaigos pradėjo dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, ar savarankiškai (asmenų skaičius). Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto ESF+ veiklose, skaičiuojamas vieną kartą. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai šaltiniai: dalyvių ataskaita, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenys arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenys, įrodantys rezultato pasiekimą.
Projektui vykdyti reikalingų pirminių dokumentų sąrašą parengia ir su projekto vykdytoju suderina administruojančioji institucija.
Antriniai šaltiniai: Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) dalyvių administravimo modulis; veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Projekto įgyvendinimo metu.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai dalyvis baigęs dalyvauti ESF+ veikloje arba per 28 kalendorines dienas po paskutinio dalyvavimo ESF+ veikloje pabaigos pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, ar savarankiškai (asmenų skaičius). |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 651 37 115 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Bendrasis rezultato rodiklis (EECR04) nustatytas 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, 1 priede. Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.B.2.2504. |
Ii SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„Negalią turintys dalyviai, KURIE BAIGĖ INTEGRACIJOS Į DARBO RINKĄ PROGRAMAS“
aprašymo kortelė
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Negalią turintys dalyviai, kurie baigė integracijos į darbo rinką programas |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-09-001-02-03-02-06 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kiek asmenų su negalia įvykdė individualų profesinės reabilitacijos planą, kurio forma patvirtinta Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2024 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. V-132 „Dėl Profesinės reabilitacijos paslaugų įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – individualus profesinės reabilitacijos planas). Profesinė reabilitacija suprantama, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 18 dalyje. Galimos teikti profesinės reabilitacijos paslaugos nurodytos Profesinės reabilitacijos poreikio nustatymo kriterijų, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. A1-280 „Dėl Profesinės reabilitacijos poreikio nustatymo kriterijų, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas
|
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojami dalyviai su negalia, įvykdę individualų profesinės reabilitacijos planą. Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto ESF+ veiklose, skaičiuojamas vieną kartą. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai šaltiniai: dalyvių ataskaita, pažymėjimai ar kiti dokumentai, kuriais patvirtinamos įgytos žinios, gebėjimai, kompetencijos, profesinę reabilitaciją vykdančių įstaigų ir (arba) mokymo teikėjų pateikta informacija, individualus profesinės reabilitacijos planas, šių dokumentų suvestinės, dalyvių duomenys iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų. Projektui vykdyti reikalingų pirminių dokumentų sąrašą parengia ir su projekto vykdytoju suderina administruojančioji institucija.
Antriniai šaltiniai: Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) dalyvių administravimo modulis, veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Projekto įgyvendinimo metu.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai dalyvis pabaigia dalyvauti individualiame profesinės reabilitacijos plane numatytoje paskutinėje ESF+ veikloje ir profesinę reabilitaciją įgyvendinančios įstaigos ir (arba) mokymo teikėjai Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos jos direktoriaus nustatyta tvarka pateikia informaciją apie suteiktų profesinės reabilitacijos paslaugų rezultatus. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 651 37 115 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Specialusis rezultato rodiklis susijęs su bendruoju produkto rodikliu „Dalyviai, turintys negalią“ (EECO12), nustatytu 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, 1 priede. Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.3501. |
IiI SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„DALYVIAI, TURINTYS NEGALIĄ“
APRAŠYMO KORTELĖ
Nr. |
Elementas |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Dalyviai, turintys negalią |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Produkto |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
P-09-001-02-03-02-21 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
EECO12 |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kiek asmenų su negalia pradėjo dalyvauti ESF+ veikloje. Asmuo su negalia suprantamas, kaip apibrėžta Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 5 dalyje. Dalyviais laikomi tie asmenys su negalia, kurie dalyvaudami ESF+ veikloje gauna tiesioginę naudą. Tiesioginę naudą gaunančiais dalyviais laikomi asmenys, kuriems skirtas ESF+ projektas. Jei ESF+ projekto tikslas – padidinti asmenų su negalia užimtumą, tiesioginę naudą gaunančiais dalyviais negali būti laikomi specialistai, teikiantys asmenims su negalia profesinės reabilitacijos paslaugas, nors iš projekto lėšų jiems gali būti organizuojami ir finansuojami mokymai apie kokybiškų paslaugų asmenims su negalia suteikimą. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojami asmenys su negalia, kurie pradėjo dalyvauti ESF+ veikloje. Tas pats asmuo su negalia, dalyvavęs keliose to paties projekto ESF+ veiklose, skaičiuojamas vieną kartą. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketos, mokymo (-ų) dalyvių sąrašai ar kiti asmens dalyvavimą projekte pagrindžiantys dokumentai arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų; dalyvių atitiktį projekto tikslinei grupei pagrindžiantys dokumentai arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų.
Projektui vykdyti reikalingų pirminių dokumentų sąrašą parengia ir su projekto vykdytoju suderina administruojančioji institucija.
Antriniai šaltiniai: Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) dalyvių administravimo modulis, veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Projekto įgyvendinimo metu.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo su negalia pradeda dalyvauti ESF+ veikloje ir yra pirmą kartą įtraukiamas į mokymo (-ų) dalyvių sąrašą ir (arba) jį atitinkantį lygiavertį dokumentą. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 651 37 115 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Bendrasis produkto rodiklis (EECO12) nustatytas 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, 1 priede. Šis produkto rodiklis susijęs su bendruoju rezultato rodikliu R.B.2.2504 (EECR04) „Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui veiklose, dirbantys, įskaitant savarankišką darbą“ ir specialiuoju rezultato rodikliu R.S.2.3501 „Negalią turintys dalyviai, kurie baigė integracijos į darbo rinką programas“. Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.B.2.0512. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ 3 veiklos „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ projekto finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-03-02 „DIDINTI PAŽEIDŽIAMŲ ASMENŲ GRUPIŲ UŽIMTUMĄ“ 3 VEIKLOS „ASMENŲ SU NEGALIA UŽIMTUMO SKATINIMAS“ PROJEKTO ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-02 „Didinti pažeidžiamų asmenų grupių užimtumą“ apraše nurodyta 3 veikla „Asmenų su negalia užimtumo skatinimas“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite ⊠):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
⊠ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Su Europos Komisija suderintas pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIP lėšos) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas. Nenumatoma, kad planuojamos vykdyti projekto veiklos turės kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui arba kad jas vykdant išsiskirs ypač daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų. |
Netaikoma |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui: projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. planuojamas įgyvendinti projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. |
Netaikoma |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. |
Netaikoma |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. planuojamas įgyvendinti projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša: veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, todėl laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad projekto veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai. |
Netaikoma |