PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS

2021–2025 M. BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 25 d. Nr. T3-71

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies  21 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 8 dalimi, 44 straipsnio 4 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, Prienų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendrąjį planą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Alvydas Vaicekauskas

 


 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. kovo 25 d.

sprendimu Nr. T3-71

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2021–2025 M. BENDRASIS PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokyklų tinklas Prienų rajono savivaldybėje 2016–2020 metais buvo tvarkomas vadovaujantis:

1.1. Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. bendruoju planu, patvirtintu Prienų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T3-124;

1.2. Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimais:

1.2.1. 2020 m. balandžio 9 d. sprendimu Nr. T3-61 „Dėl Prienų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T3-124 „Dėl Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. bendrojo plano patvirtinimo“ pakeitimo“;

1.2.2. 2020 m. balandžio 9 d. sprendimu Nr. T3-62 „Dėl sutikimo reorganizuoti Prienų r. Naujosios Ūtos pagrindinę mokyklą“;

1.2.3. 2020 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T3-142 „Dėl Prienų r. Naujosios Ūtos pagrindinės mokyklos reorganizavimo, Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos ir Prienų r. Naujosios Ūtos pagrindinės mokyklos reorganizavimo sąlygų aprašo bei Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos nuostatų patvirtinimo“.

2. Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metais tikslas – sudaryti sąlygas plėtoti geros kokybės privalomąjį ir visuotinį švietimą, didinti jo prieinamumą už protingą, savivaldybei pakeliamą kainą.

 

II SKYRIUS

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS IKI

2020 M. BENDROJO PLANO PAGRINDINIŲ REZULTATŲ RODIKLIŲ ĮVERTINIMAS

 

3. Vykdant Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos iki 2020 m. bendrojo plano įgyvendinimo stebėseną ir vertinant jo rezultatus, buvo analizuojami šiame plane numatyti tikslų ir uždavinių pagrindinių rezultatų rodikliai: pagrindinio ir vidurinio išsilavinimo įgijimas, kurso kartojimas, pedagoginės ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas, pedagoginio personalo kokybinė sudėtis, vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius ir vidutinis mokinių skaičius klasės komplekte (bendras, mieste ir kaime) (žr. 1 priedą).

4. Atlikus analizę nustatyta, kad planuotą būklę labiausiai atitinka mokinių kurso kartojimo, vidutinio mokinių skaičiaus klasės komplekte rodikliai.

5. Geresni, negu buvo planuoti, yra pagrindinio ir vidurinio išsilavinimo įgijimo, pagalbos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičiaus rodikliai.

6. Prastesnis, negu buvo planuotas, yra pedagoginio personalo kokybinės sudėties rodiklis.

 

III SKYRIUS

ESAMOS ŠVIETIMO BŪKLĖS PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ANALIZĖ IR PROGNOZĖS

 

7. Prienų rajono švietimo būklės bei jos kaitos analizė, vertinimas ir prognozavimas atlikti analizuojant aktualius švietimo konteksto, indėlio, proceso ir rezultato rodiklius.

8. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):

8.1. Švietimo aplinka:

8.1.1. gyventojų skaičiaus pokytis. Bendras Prienų rajono savivaldybės gyventojų skaičius nuo 2015 m. iki 2020 m. sumažėjo 2375 žmonėmis. 0–15 metų gyventojų skaičius per tą patį laikotarpį sumažėjo 408 (žr. 1 pav.).

 

1 pav. Gyventojų skaičiaus pokytis Prienų r. sav. 2015–2020 m. (šaltinis – https://osp.stat.gov.lt/)

 

Vertėtų atkreipti dėmesį, kad gyventojų skaičiaus mažėjimo tendencija yra panaši ir miesto, ir kaimo vietovėje: nuo 2015 m. iki 2020 m. mieste sumažėjo 1423, o kaime – 952 gyventojais, atitinkamai – 8 proc. ir 9 proc. (žr. 2 pav.).

 

2 pav. Miesto ir kaimo gyventojų skaičiaus pokytis Prienų r. sav. 2015–2020 m. (šaltinis – https://osp.stat.gov.lt/)

 

Mokinių skaičius yra tiesiogiai susijęs su gyventojų skaičiaus kaita, kurią lemia natūralus gyventojų prieaugio mažėjimas, vidinė migracija, emigracija ir kt. priežastys. Šios tendencijos turi poveikį mokyklų tinklo situacijai. Atsižvelgiant į panašią, nuo vietovės nepriklausančią Prienų rajono savivaldybės gyventojų mažėjimo tendenciją, galima daryti išvadą, kad nėra poreikio keisti mokyklų tinklą išskirtinai mieste arba kaime, išlieka poreikis išlaikyti turimą ar daugmaž panašų mokyklų tinklą.

8.1.2. bendrojo ugdymo mokyklų skaičius pagal įstaigų tipus. 2020–2021 mokslo metais Prienų rajono savivaldybėje yra 11 bendrojo ugdymo mokyklų (4 gimnazijos, 6 pagrindinės ir 1 progimnazija), 4 neformaliojo švietimo mokyklos (3 meno ir 1 sporto), 3 lopšeliai-darželiai ir 1 švietimo pagalbos įstaiga. Įgyvendinant Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. bendrąjį planą, patvirtintą Prienų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T3-124, buvo vadovaujamasi numatytomis principinėmis nuostatomis: vykdyti nuolatinę švietimo būklės stebėseną ir jos kontekste vertinti, planuoti bei įgyvendinti mokyklų tinklo pokyčius, siekti, jog kiekvienoje Prienų rajono seniūnijoje būtų bent po vieną mokyklą, atsiradus poreikiui, kiekvienos mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar struktūrinio pertvarkymo klausimą spręsti individualiai. Kaip ir buvo numatyta 2016–2020 m. bendrajame plane, iki 2020 m. Prienų rajono savivaldybėje yra išlaikytas esamas bendrojo ugdymo mokyklų tinklas: 4 gimnazijos, 7 pagrindinės mokyklos ir 1 progimnazija, t. y. ne mažiau kaip po vieną mokyklą kiekvienoje seniūnijoje. 2020 m. balandžio 9 d. sprendimu Nr. T3-62 „Dėl sutikimo reorganizuoti Prienų r. Naujosios Ūtos pagrindinę mokyklą“ Prienų rajono savivaldybės taryba priėmė sprendimą iki 2020 m. rugpjūčio 31 d. reorganizuoti Prienų r. Naujosios Ūtos pagrindinę mokyklą, prijungiant ją prie Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos.

8.1.3. mokinių (vaikų) skaičiaus pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas pokytis. Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. bendrojo plano įgyvendinimo laikotarpiu mažėjo tiek bendras mokinių skaičius, tiek ir skaičius pagal atskiras ugdymo programas, išskyrus pradinio ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo programą. Apibendrinti duomenys pateikiami 1 lentelėje.

 

1 lentelė. Mokinių skaičiaus pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas pokytis (šaltinis – Prienų r. sav. administracijos kiekvienų metų rugsėjo 1 d. duomenys)

 

Ugdymo programos

Mokslo metai

Pokytis per 5-erius metus

2016–2017

2017–2018

2018–2019

2019–2020

2020–2021

Priešmokyklinio ugdymo programa

196

214

237

211

217

+21

Pradinio ugdymo programa (1–4 kl.)

825

823

856

869

878

+53

Pagrindinio ugdymo programa (5–10 kl.)

1447

1391

1344

1304

1288

-219

Vidurinio ugdymo programa (11–12, III–IV gimn. kl.)

365

331

326

318

314

-51

Soc. įgūdžių ugdymo programa

12

15

18

20

18

+6

Iš viso

2845

2774

2781

2722

2715

-130

Analizuojant mokinių skaičiaus pokyčio pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas prognozę dažniausiai pastebima nežymi mokinių skaičiaus didėjimo tendencija, būdinga visoms ugdymo programoms (žr. 2 lentelę), šis skaičius iki 2025 m. turėtų padidėti maždaug 3 proc.

 

2 lentelė. Mokinių skaičiaus prognozės (šaltinis – bendrojo ugdymo mokyklų pateikti duomenys)

 

Ugdymo programos

Mokslo metai

Pokytis per

5-erius metus

2020–2021

2021–2022

2022–2023

2023–2024

2024–2025

Priešmokyklinio ugdymo programa

203

213

205

197

205

+2

Pradinio ugdymo programa (1–4 kl.)

878

892

913

894

890

+12

Pagrindinio ugdymo programa (5–10 kl.)

1288

1318

1318

1362

1349

+61

Vidurinio ugdymo programa (III–IV gimn. kl.)

313

315

324

321

316

+3

Soc. įgūdžių ugdymo programa

18

15

18

15

16

-1

Iš viso

2700

2753

2778

2789

2776

+76

 

Mokinių skaičiaus tendencija 2021–2025 m. atskirose mokyklose taip pat išlieka pakankamai stabili (pateikiamas bendras priešmokyklinio ugdymo grupių ir 1–12 (IV gimn.) klasių mokinių skaičius; „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje – ir Specialiojo ugdymo skyriaus mokinių skaičius) (žr. 3 lentelę).

 

3 lentelė. Mokinių skaičiaus prognozės pagal atskiras mokyklas (šaltinis – bendrojo ugdymo mokyklų pateikti duomenys)

 

Mokykla

Mokslo metai

2020–2021

2021–2022

2022–2023

2023–2024

2024–2025

„Žiburio“ gimnazija

417

418

418

427

430

Jiezno gimnazija

185

191

198

198

198

Stakliškių gimnazija

184

179

181

182

184

Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija

317

319

298

299

300

„Ąžuolo“ progimnazija

704

724

742

747

739

„Revuonos“ pagrindinė mokykla

320

323

323

319

318

Balbieriškio pagrindinė mokykla

133

134

127

124

125

Išlaužo pagrindinė mokykla

143

156

163

156

150

Pakuonio pagrindinė mokykla

84

90

101

112

117

Skriaudžių pagrindinė mokykla

146

155

160

166

153

Šilavoto pagrindinė mokykla

67

64

67

59

62

Iš viso

2700

2753

2778

2789

2776

 

8.1.4. pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 6–16 metų vaikų skaičius. Nesimokančiųjų pagal privalomojo ugdymo programas mokinių skaičius 2016–2020 m. kito nežymiai, tokių mokinių dalis buvo nuo 5 iki 8,5 proc. bendro mokinių skaičiaus. Mokinių nesimokymo pagal privalomojo ugdymo programas priežasčių analizė pagrindžia gyventojų išorinės ir vidinės migracijos įtaką bendram mokinių skaičiui savivaldybėje, ši tendencija išlieka pakankamai stabili (žr. 4 lentelę).

 

4 lentelė. Nesimokančiųjų pagal privalomojo ugdymo programas skaičius ir priežastys (šaltinis – Prienų r. sav. administracijos duomenys)

 

Nesimokymo priežastys

Metai

2016

2017

2018

2019

2020

Išvykimas į užsienį

144

116

109

120

108

Gyvenamosios vietos keitimas

13

14

14

10

0

Kitos priežastys

1

0

1

0

12

Bendras nesimokančiųjų skaičius

158

130

124

130

120

 

8.1.5. gimusių vaikų skaičius savivaldybėje. 3 pav. pateikti duomenys atskleidžia gimstamumo tendencijas, turinčias įtakos mokinių skaičiaus prognozėms iki 2026 metų.

 

3 pav. Bendras vaikų gimstamumas Prienų r. sav. 2015–2020 m. (šaltinis – https://osp.stat.gov.lt).

 

Panašią, kaip ir gimstamumo, tendenciją, t. y. mažėjančią, atskleidžia ir natūralios gyventojų kaitos Prienų r. savivaldybėje duomenys: 2015 m. – -275, 2016 m. – -249, 2017 m. – -274, 2018 m. – -299, 2019 m. – -276, 2020 m. – -366.

9. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):

9.1. Besimokančiųjų charakteristikos:

9.1.2. mokinių, gaunančių nemokamą maitinimą, dalis. Vienas iš socialinio ekonominio švietimo konteksto rodiklių yra nemokamai maitinamų mokinių dalis. Pastaraisiais metais ji sudarė: 2016 m. – 42,5 proc. besimokančių mokinių (1127 mokiniai); 2017 m. – 37,6 proc. (962 mokiniai); 2018 m. – 34,8 (886 mokiniai); 2019 m. – 31,8 proc. (879 mokiniai); 2020 m. – 35,99 proc. (975 mokiniai; priešmokyklinukams ir pirmokams maitinimas skirtas visiems, t. y. 100 proc.).

Nors nemokamai maitinamų mokinių dalis ir skaičius mažėja, Prienų r. savivaldybė išlieka tarp trečdalio Lietuvos savivaldybių, kuriose būklė pagal šį rodiklį yra vidutinė.

9.1.3. į mokyklą pavežamų mokinių dalis. Analizuojamu penkerių metų laikotarpiu į mokyklą vežiojamų mokinių dalis išlieka stabili, didesnė nei bendras didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių vidurkis (žr. 5 lentelę).

 

5 lentelė. Į mokyklą vežiojamų mokinių skaičius ir jų dalis, proc. (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

Metai

Vežiojamų mokinių skaičius

Vežiojamų mokinių dalis, proc.

Vežiojamų mokinių dalis proc. didžiosiose kaimiškose savivaldybėse

2016 m.

1152

41,5

33,6

2017 m.

1048

39,6

33,9

2018 m.

1035

40,4

33,9

2019 m.

1026

40,3

34,2

2020 m.

1052

38,7

nėra duomenų

 

9.2. Personalo charakteristikos:

9.2.1. vidutinis pedagoginio personalo amžius. Vidutinis mokytojų amžius Prienų r. savivaldybės mokyklose yra 51,16 (2018 m. duomenimis) metų, bendras visų Lietuvos savivaldybių mokytojų amžiaus vidurkis šiek tiek mažesnis – 49,66. Analizuojant mokytojų pasiskirstymą pagal atskiras amžiaus dalis, galima pastebėti, kad didžiausia mokytojų dalis atstovauja 50 metų ir vyresnių grupei, mažiausia – iki 30 metų grupei (žr. 6 lentelę).

 

6 lentelė. Mokytojų pasiskirstymas pagal amžiaus grupes (šaltinis – Prienų r. sav. administracijos duomenys)

 

 

 

Metai

 

Mokytojų dalis pagal amžių, proc.

 

iki 30 metų

 

30–39 metų

 

40–49 metų

 

50 metų ir vyresni

 

2016

 

2,5

 

16,7

 

22,9

 

57,9

 

2017

 

1,3

 

16,4

 

23,3

 

59

 

2018

 

1,1

 

14,7

 

21,2

 

63

 

2019

 

1,7

 

15,4.

 

22,1

 

60,7

 

2020

 

2,3

 

13,0

 

24,0

 

60,7

 

9.2.2. pedagoginio personalo pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas. Aukštos kvalifikacijos (turinčių metodininko ir eksperto kvalifikacines kategorijas) mokytojų dalis (proc.) analizuojamu 2016–2020 m. laikotarpiu kito nežymiai, pastaruosius trejus metus ji šiek tiek mažesnė nei didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių. Išliko tendencija, kad kaimo vietovėje esančiose mokyklose aukštos kvalifikacijos mokytojų yra žymiai mažiau (žr. 7 lentelę).

 

7 lentelė. Pedagoginio personalo pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

 

 

 

Metai

 

Aukštos kvalifikacijos mokytojų dalis (proc.)

 

Kaime

 

Mieste

 

Iš viso Prienų r. savivaldybėje

 

Iš viso didžiosiose kaimiškose savivaldybėse

 

2016

 

30,7

 

49,7

 

41,5

 

38,49

 

2017

 

32,9

 

50,9

 

43,6

 

40,05

 

2018

 

30,0

 

50,7

 

40,8

 

41,70

 

2019

 

28,2

 

50,0

 

39,1

 

42,91

 

2020

 

32,5

 

52,4

 

42,0

 

43,88

 

9.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:

9.3.1. savivaldybės biudžeto išlaidų švietimui dalis. Analizuojamu laikotarpiu formaliajam ir neformaliajam švietimui skiriamos savivaldybės biudžeto lėšos ir toliau didėjo, tačiau jų dalis procentais – ir toliau mažėjo (žr. 8 lentelę).

 

8 lentelė. Švietimui tenkanti savivaldybės biudžeto lėšų dalis (šaltinis – Prienų r. sav. administracijos duomenys)

 

Lėšų dalis

Metai

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.

Eurais

9 984 600

10 347 200

10 897 800

12 194 100

13 404 300

Procentais

41,6

40,1

36,9

35,6

34,7

 

9.3.2. vidutinės vienam mokiniui tekusios mokymo lėšos. Prienų r. savivaldybėje vidutinės vienam mokiniui tenkančios mokymo lėšos yra didesnės nei šalies didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių: Švietimo valdymo informacinės sistemos (ŠVIS) duomenimis, 2019 m. vidutinės mokymo lėšos mūsų savivaldybėje buvo 2430 Eur, didžiosiose kaimiškose savivaldybėse – 1744 Eur.

9.3.3. mokyklos patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui. Analizuojant duomenis pastebima tendencija, kad patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui, 2016–2020 m. kaime esančiose mokyklose mažėjo, mieste esančiose mokyklose išliko daugmaž toks pats (žr. 9 lentelę). Šalies kontekste Prienų r. savivaldybės rodiklis yra tarp trečdalio vidutiniškai įvertintų rodiklių.

 

9 lentelė. Mokyklos patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

 

 

Metai

Mokyklos patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui (kv. m)

 

Kaime

 

Mieste

 

Iš viso

 

Didžiosiose kaimiškose savivaldybėse iš viso

 

2016

 

24,10

 

12,55

 

17,10

 

15,61

 

2017

 

23,31

 

12,44

 

16,77

 

15,74

 

2018

 

22,84

 

12,35

 

16,59

 

15,95

 

2019

 

22,45

 

12,85

 

16,86

 

15,96

 

Mokymosi patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui, analizuojamu laikotarpiu šiek tiek mažėjo, be to, šis rodiklis yra šiek tiek geresnis nei didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių bendras rodiklis (nors ir pagal šį rodiklį šalies kontekste Prienų r. savivaldybė yra tarp trečdalio vidutiniškai įvertintų savivaldybių) (žr. 10 lentelę).

 

10 lentelė. Mokymosi patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

 

 

Metai

Mokymosi patalpų plotas, tenkantis vienam mokiniui (kv. m)

 

Kaime

 

Mieste

 

Iš viso

 

Didžiosiose kaimiškose savivaldybėse iš viso

 

2016

 

7,86

 

4,78

 

5,98

 

5,65

 

2017

 

6,57

 

4,97

 

5,61

 

5,75

 

2018

 

6,34

 

4,94

 

5,50

 

5,84

 

2019

 

6,19

 

5,4

 

5,58

 

5,85

 

Jeigu lygintume vienam mokiniui tenkantį patalpų plotą pagal vietovę, kurioje yra mokykla, pastebėtume akivaizdų skirtumą tarp didžiųjų kaimiškų savivaldybių kaimo ir miesto vietovėje esančių mokyklų, pvz., 2019 m. savivaldybių plotas, tenkantis vienam mokiniui, kaimo mokyklose yra 8,02, miesto mokyklose – 5,09, skirtumas – apie 3 kv. m, t. y. daugiau mokinių koncentruojasi mieste. Prienų r. savivaldybėje šis rodiklis panašus ir kaime, ir mieste, todėl galima daryti išvadą apie tolygų mokinių pasiskirstymą ir pakankamai efektyviai tvarkomą mokyklų tinklą.

9.3.4. Bendrojo ugdymo mokyklų, turinčių laboratorijas, dalis, proc. Prienų rajone tokių mokyklų yra 55 proc. (6 mokyklos iš 11), rodiklio įvertis yra didesnis nei šalies (bendras šalies vidurkis – 38,4 proc.).

10. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):

10.1. Mokymas ir mokymasis:

10.1.1. mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis. Bendrųjų klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, procentinė dalis 2016–2020 m. metais kito nežymiai: 2016 m. jų buvo 12,16 proc.; 2017 m. – 13,57 proc., 2018 m. – 12,87 proc.; 2019 m. – 12,21 proc., rodiklio įvertis panašus į didžiųjų kaimiškų savivaldybių (žr. 11 lentelę).

 

11 lentelė. Bendrųjų klasių mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

Metai

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis, proc.

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičius

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis didžiosiose kaimiškose savivaldybėse

2016

11,8

315

12,24

2017

12,23

317

12,48

2018

8,8

309

12,55

2019

13,3

356

12,82

2020

10,35

298

nėra duomenų

 

10.1.2. 1–5 metų vaikų, ugdomų švietimo įstaigose, dalis lyginant su bendru to amžiaus vaikų skaičiumi. Analizuojamu laikotarpiu buvo didinama ikimokyklinio amžiaus vaikų institucinio ugdymo aprėptis steigiant naujas grupes, nuo 2016 iki 2020 m. grupių skaičius padidėjo 9 grupėmis (nuo 36 iki 45): 5 mieste ir 4 kaime. Bendras ikimokyklinio ugdymo grupes lankančių vaikų skaičius, 2020 m. rugsėjo 1 d. duomenimis, lyginant su 2016 m., padidėjo 114 vaikų. Bendras vietų skaičius rajono švietimo įstaigų ikimokyklinio ugdymo grupėse 2019–2020 metais buvo nežymiai didesnis nei ugdomų vaikų skaičius (100 vaikų tenka 104 vietos), todėl galima prieiti prie išvados, kad šiuo metu yra suformuotas paklausą atitinkantis ikimokyklinio ugdymo paslaugų tinklas.

10.1.3. neformaliojo švietimo galimybėmis mokykloje ir kitur besinaudojančių mokinių dalis, lyginant su bendru mokinių skaičiumi. Neformaliojo švietimo galimybėmis mokykloje ir kitur besinaudojančių mokinių dalis buvo auganti, ypač dalyvaujančiųjų NVŠ programose, finansuojamose ES lėšomis. Pagal šį rodiklį Prienų r. savivaldybė yra tarp trečdalio geriausiai įvertintų Lietuvos savivaldybių (žr. 12 lentelę).

 

12 lentelė. Neformaliojo švietimo galimybėmis mokykloje ir kitur besinaudojančių mokinių dalis, proc. (šaltinis – Mokinių registro duomenys)

 

Metai

Būrelius mokyklose lankančių mokinių dalis

NVŠ programas lankančių mokinių dalis

 

FŠPU programas meno, muzikos ir sporto mokyklose lankančių mokinių dalis

 

2017 m.

63

32

27

2018 m.

62

33

28

2019 m.

69

28

28

2020 m.

57

33

24

 

10.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:

10.2.1. vidutinis mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklų klasės komplekte ar grupėje. Analizuojamu laikotarpiu vidutinis klasės komplekto dydis miesto mokyklose nežymiai mažėjo, kaimo mokyklose – nežymiai didėjo (žr. 13 lentelę), šis rodiklis beveik atitinka planuotąjį Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. bendrajame plane (žr. 1 priedą).

 

13 lentelė. Vidutinio mokinių skaičiaus klasės komplekte pokytis (šaltinis – Prienų r. sav. administracijos duomenys)

 

Metai

Klasės komplektas

Kaime

Mieste

Iš viso savivaldybėje

2016

13,1

22,8

17,6

2017

13,01

22,1

17,2

2018

13,3

21,5

17,1

2019

12,9

19,6

16,1

2020

13,6

20,3

16,8

Per pastaruosius trejus metus kai kuriuose klasių komplektuose mokinių skaičius yra mažesnis negu Tinklo kūrimo taisyklėse nustatytas mažiausias mokinių skaičius, todėl negaunami maksimaliai galimi asignavimai mokytojams: 2018–2019 m. m. – 98422 Eur; 2019–2020 m. m. – 74909 Eur; 2020–2021 m. m. – 69354 Eur (žr. 2 priedą).

10.2.2. vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičius. 2016–2019 m. šis rodiklis prastėjo, pagal jį Prienų r. savivaldybė yra tarp trečdalio prasčiausiai įvertintų šalies savivaldybių, 2020 m. pastebimas rodiklio gerėjimas (žr. 14 lentelę).

14 lentelė. Vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičius (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

Metai

Vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičius, vnt.

Kaime

Mieste

Iš viso savivaldybėje

Iš viso šalyje

2016

7,30

10,72

9,52

11,33

2017

7,57

10,63

9,56

11,50

2018

7,30

11,03

9,49

11,66

2019

7,31

10,67

9,35

11,78

2020

nėra duomenų

nėra duomenų

10,25

nėra duomenų

 

10.2.3. vienam mokyklos administracijos etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičius. Analizuojant 2016 ir 2019 m. rodiklių pokyčius pastebima, kad kaimo vietovėje esančiose mokyklose vienam administracijos etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičius didėjo, mieste esančiose mokyklose atvirkščiai – mažėjo. Šio rodiklio įvertis yra mažesnis nei didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių (žr. 15 lentelę).

 

15 lentelė. Vienam administracijos etatiniam vienetui tenkančio mokinių skaičiaus pokytis (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

Metai

Vienam administracijos etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičius

Kaime

Mieste

Iš viso savivaldybėje

Iš viso didžiosiose kaimiškose savivaldybėse

2016

66,53

154,17

101,89

107,0

2019

83,37

150,45

114,05

120,06

 

10.2.4. švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100-ui mokinių, skaičius. Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100-ui mokinių, skaičiaus rodiklis kaimo vietovėje esančiose mokyklose šiek tiek prastėjo, mieste esančiose mokyklose – gerėjo (žr. 16 lentelę). Bendras Prienų r. savivaldybės rodiklis yra geresnis nei bendras didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių vidurkis. Iki 2019 m. Prienų r. savivaldybė buvo tarp trečdalio geriausiai įvertintų, nuo 2020 m. – tarp trečdalio vidutiniškai įvertintų šalies savivaldybių.

 

16 lentelė. Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100-ui mokinių, skaičiaus pokytis (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

Metai

Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100-ui mokinių, skaičius

Kaimas

Miestas

Iš viso savivaldybėje

Iš viso didžiosiose kaimiškose savivaldybėse

2016

1,26

0,81

0,99

0,80

2019

1,06

0,86

0,94

0,82

 

10.2.5. 1–8 klasių mokinių, besimokančių jungtinėse klasėse, dalis. 2017–2019 m. mokinių, besimokančių jungtinėse klasėse, dalis didėjo: 2017 m. ji buvo 8,5 proc., 2018 m. – 8,99 proc., 2019 m. – 9,1 proc. Minėtu laikotarpiu pagal šį rodiklį Prienų r. savivaldybė yra tarp trečdalio prasčiausiai įvertintų šalies savivaldybių.

11. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):

11.1. Švietimo rezultatas:

11.1.1. pagrindinį išsilavinimą įgijusių asmenų dalis. Tinklo plano įgyvendinimo laikotarpiu pagerėjo pagrindinį išsilavinimą įgijusių asmenų rodiklis: 2016 m. buvo 96,5 proc., 2020 m. – 98,6 proc. nuo bendro 10 klasės mokinių, 2019–2020 m. m. besimokiusių pagal bendrąsias ir pritaikytas programas skaičiaus (bendras mokinių skaičius – 207, pagrindinį išsilavinimą įgijo 204 mokiniai).

11.1.2. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime (PUPP) bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis. Analizuojamu laikotarpiu šis rodiklis prastėjo: 2017 m. bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis buvo 54,8 proc., 2018 m. – 55,3 proc., 2019 m. – 47,3 proc., 2020 m. – 44,7 proc.

11.1.3. vidurinį išsilavinimą įgijusių asmenų dalis. 2016–2020 m. pagerėjo vidurinį išsilavinimą įgijusių asmenų rodiklis: 2016 m. buvo 99 proc., 2020 m. – 100 proc. nuo bendro 12 (IV gimn.) klasės mokinių, 2019–2020 m. m. besimokiusių pagal bendrąsias ir pritaikytas programas skaičiaus (vidurinį išsilavinimą įgijo 149 mokiniai).

11.1.4. apibendrintas valstybinių brandos egzaminų rodiklis.

Analizuojamu laikotarpiu pagal apibendrintą valstybinių brandos egzaminų rodiklį Prienų r. savivaldybė kasmet patenka tarp trečdalio vidutiniškai įvertintų šalies savivaldybių rodiklių. Šio rodiklio pokytis Prienų r. savivaldybėje neturi aiškios tendencijos, jis kinta nenuosekliai (žr. 4 pav.)

 

 

4 pav. Apibendrinto brandos egzaminų rodiklio pokytis (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

11.1.5. mokinių, kartojančių kursą, dalis. 2016–2020 m. mokinių, kartojančių kursą, rodiklis (procentinė dalis nuo bendro mokinių skaičiaus) palaipsniui gerėjo: 0,4 proc. 2016 m., 0,5 proc. 2017 m., 0,4 proc. 2018 m., 0,3 proc. 2019 m. ir 0,2 proc. 2020 m.

11.2. Švietimo pasekmės:

11.2.1. baigusių ir tais pačiais metais tęsiančių mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą mokinių dalis. Lyginant Prienų r. savivaldybės situaciją 2015 ir 2018 m., šis rodiklis sumažėjo nežymiai (1,6 proc.), tačiau 2018 m. jis yra prastesnis nei didžiųjų kaimiškųjų savivaldybių vidurkis (žr. 17 lentelę).

 

17 lentelė. Baigusių ir tais pačiais metais tęsiančių mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą mokinių dalis (šaltinis – https://www.svis.smm.lt)

 

Metai

Mokinių dalis, proc.

Prienų r. sav.

Didžiosiose kaimiškose savivaldybėse

2015

94,2

89,4

2018

92,6

97

 

12. Mokyklų tinklo efektyvumas. Mokyklų tinklo efektyvumas vertintas pagal šiuos kriterijus: mokyklų dydis; vienam mokiniui tenkantis patalpų plotas (kv. m.); nepilnų 9–10 klasių komplektų dalis (proc.); jungtinių komplektų 1–8 klasėse dalis (proc.); vieno mokinio išlaikymo kaina (Eur):

12.1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos užsakymu parengtame Rekomendacijų pakete dėl mokyklų tinklo pertvarkos (2018) rekomenduojama planuojant mokyklų tinklo pertvarką pirmiausia vertinti mokinių skaičių mokykloje, atsižvelgiant į mokyklos tipą. Pagal šias rekomendacijas pagrindinės mokyklos tolesnio funkcionavimo klausimas turėtų būti svarstomas, kai mokinių skaičius mokykloje tendencingai mažėja ir 5–10 klasėse yra mažesnis nei 48 mokiniai, o 1–4 ir 5–10 klasėse kartu paėmus – mažesnis nei 80 mokinių. Atsižvelgiant į šias rekomendacijas, vertėtų išsamiau analizuoti dviejų mokyklų situaciją (žr. 3 priedą):

12.1.1. Pakuonio pagrindinėje mokykloje, 2021-01-01 duomenimis, 5–10 kl. yra 36 mokiniai, 1–10 kl. – 74 mokiniai). Analizuojant mokinių skaičiaus prognozę iki 2025 m., pastebima mokinių skaičiaus didėjimo tendencija;

12.1.2. Šilavoto pagrindinėje mokykloje, 2021-01-01 duomenimis, 5–10 kl. yra 37 mokiniai, 1–10 kl. – 56 mokiniai). Analizuojant mokinių skaičiaus prognozę iki 2025 m., išlieka mokinių skaičiaus mažėjimo tendencija;

12.2. vienam mokiniui tenkantis mokyklos patalpų plotas (kv. m.), 2019 m. ŠVIS duomenimis, beveik atitinka didžiųjų kaimiškų savivaldybių vidurkį (Prienų r. – 16,86 kv. m, bendras savivaldybių vidurkis – 15,96 kv. m). Vienam mokiniui tenkančio mokymosi patalpų ploto Prienų rajone rodiklis panašus ir kaime, ir mieste (6,19 kv. m ir 5,4 kv. m), jis geresnis nei didžiųjų kaimiškų savivaldybių (atitinkamai – 5,58 kv. m ir 5,85 kv. m), todėl galima daryti išvadą apie tolygų mokinių pasiskirstymą ir pakankamai efektyviai tvarkomą mokyklų tinklą;

12.3. 2020–2021 m. m. keturiuose klasių komplektuose (9, 10 klasė Pakuonio ir Šilavoto pagrindinėse mokyklose) mokinių skaičius yra mažesnis, negu nustatyta Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, todėl negaunamos visos galimos mokymo lėšos, reikalingos ugdymui finansuoti (žr. 2 priedą). Šilavoto pagrindinėje mokykloje nuo 2021–2022 m. 5–8 kl. koncentre prognozuojamas ir nepilnas jungtinis klasės komplektas. Siekiant didesnio mokyklų tinklo efektyvumo, nepilnos klasės neturėtų būti komplektuojamos;

12.4. bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) Prienų r. yra didesnė nei šalies (atitinkamai – 8,5 ir 5,2 proc.), siekiant didesnio mokyklų tinklo efektyvumo, ši dalis turėtų būti sumažinta;

12.5. vieno mokinio išlaikymo kaina (2019 m. ŠVIS duomenimis):

12.5.1. vienam mokiniui, besimokančiam pagal bendrojo ugdymo programas, tenkančios ūkio lėšos Prienų rajone yra didesnės nei šalies didžiosiose kaimiškose savivaldybėse (1207 Eur ir 918 Eur);

12.5.2. vienam mokiniui, besimokančiam pagal bendrojo ugdymo programas, tenkančios mokymo lėšos Prienų rajone yra didesnės nei šalies didžiosiose kaimiškose savivaldybėse (2430 Eur ir 1744 Eur).

 

IV SKYRIUS

PLANUOJAMOS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS PAGRINDIMAS

 

13. Bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarka tęsiama, atsižvelgiant į Prienų rajono gyventojų ir mokinių skaičiaus pokyčius ir siekiant sudaryti sąlygas geros kokybės švietimui bei didinti jo prieinamumą už protingą, savivaldybei pakeliamą kainą. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus atitinkantis mokyklų ir klasių komplektavimas užtikrintų maksimalų galimą valstybės skiriamą finansavimą bendrajam ugdymui, o tai padėtų gerinti švietimo rezultatus.

 

V SKYRIUS

ESAMOS ŠVIETIMO BŪKLĖS PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI

 

14. Privalumai:

14.1. švietimo įstaigų tinklas buvo pertvarkomas atsižvelgiant tiek į kaimo, tiek į miesto mokinių poreikius, užtikrinant prieinamumą: 3 gimnazijos veikia kaime, 1 mieste; kiekvienoje seniūnijoje yra ne mažiau kaip po vieną mokyklą;

14.2. išplėtotas neformaliojo švietimo įstaigų tinklas: veikia 4 neformaliojo švietimo įstaigos. Padidėjo mokinių, besinaudojančių neformaliojo švietimo galimybėmis mokykloje ir kitur, dalis, ji yra didesnė nei panašiose savivaldybėse;

14.3. į mokyklas pavežami visi mokiniai, gyvenantys toliau kaip 3 km nuo mokyklos;

14.4. plėtojama švietimo pagalba: savivaldybėje veikia švietimo pagalbos tarnyba. Mokyklose teikiamos pagalbos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams būklės rodikliai viršija planuotus, visų mokyklų mokiniai turi sąlygas gauti pedagoginę ir specialiąją pedagoginę pagalbą;

14.5. iki 2019 m. Prienų r. savivaldybė buvo tarp trečdalio geriausiai įvertintų savivaldybių pagal švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100-ui mokinių, skaičių;

14.6. didėjo ikimokyklinio ugdymo grupių ir jas lankančių vaikų skaičius. Bendras vietų skaičius rajono švietimo įstaigų ikimokyklinio ugdymo grupėse yra nežymiai didesnis nei ugdomų vaikų skaičius, todėl galima prieiti prie išvados, kad šiuo metu yra suformuotas paklausą atitinkantis ikimokyklinio ugdymo paslaugų tinklas;

14.7. pagerėję mokyklos ir mokymosi patalpų ploto, tenkančio vienam mokiniui, rodikliai leidžia daryti išvadą apie tolygų mokinių pasiskirstymą mieste ir kaime bei gana efektyviai tvarkomą mokyklų tinklą;

14.8. analizuojamu laikotarpiu pagerėjo pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą įgijusių asmenų, besimokiusių pagal bendrąsias ir pritaikytas programas, rodiklis;

14.9. analizuojamu laikotarpiu pagerėjo mokinių, kartojančių kursą, rodiklis;

14.10. pastebima nežymi mokinių skaičiaus didėjimo tendencija, būdinga beveik visoms ugdymo programoms.

15. Trūkumai:

15.1. nemaža 1–8 kl. mokinių dalis mokosi jungtinėse klasėse, pagal šį rodiklį Prienų r. savivaldybė yra tarp trečdalio prasčiausiai įvertintų šalies savivaldybių;

15.2. dviejose rajono gimnazijose pagal esamą mokinių skaičių galima komplektuoti po vieną III ir IV klasių komplektą. Paralelių klasių nebuvimas mažina ugdymo individualizavimo galimybes;

15.3. pagal vidutinį klasės komplekto dydį ir vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių mokinių skaičių Prienų r. savivaldybė yra tarp trečdalio prasčiausiai įvertintų šalies savivaldybių;

15.4. Prienų r. savivaldybėje vidutinės vienam mokiniui tenkančios išlaikymo (ūkio ir mokymo) lėšos yra didesnės nei kitose šalies didžiosiose kaimiškose savivaldybėse;

15.5. aukštos kvalifikacijos (turinčių metodininko ir eksperto kvalifikacines kategorijas) mokytojų dalis kaimo vietovėje esančiose mokyklose yra mažesnė negu miesto mokyklose;

15.6. Prienų r. mokyklose dirba mažai mokytojų, priklausančių iki 30 metų amžiaus grupei.

 

VI SKYRIUS

PRIORITETAI IKI 2025 METŲ, STRATEGINIS TIKSLAS, UŽDAVINIAI

 

16. Prioritetai iki 2025 m.:

16.1. Švietimo paslaugų kokybė, sudarant visų Prienų rajono mokyklų mokiniams lygias galimybes ugdytis pagal savo poreikius ir gebėjimus.

16.2. Racionalus švietimo išteklių naudojimas.

17. Strateginis tikslas:

Sudaryti sąlygas plėtoti geros kokybės švietimą Prienų rajono savivaldybėje, sukuriant darniai veikiantį, nuolat atsinaujinantį, švietimo programų įvairovę ir prieinamumą užtikrinantį mokyklų tinklą už savivaldybei pakeliamą kainą.

 

18. Uždaviniai:

18.1. Pagal galimybes užtikrinti mokyklose ir klasėse mokinių skaičių, leidžiantį veiksmingiausiai įgyvendinti ugdymo tikslus.

18.2. Garantuoti ugdymo programų prieinamumą, organizuojant mokinių pavėžėjimą iki artimiausios atitinkamą ugdymo programą teikiančios mokyklos.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2021–2025 M. PRINCIPINĖS NUOSTATOS

 

19. Principinės nuostatos, kurių laikomasi įgyvendinant planuojamus mokyklų tinklo pokyčius 2021–2025 metais:

19.1. Vykdoma nuolatinė švietimo būklės stebėsena ir jos kontekste vertinami, planuojami bei įgyvendinami mokyklų tinklo pokyčiai.

19.2. Sudaromos sąlygos mokiniams pagal pradinio ir / ar priešmokyklinio ugdymo programą mokytis arčiau gyvenamosios vietos esančioje mokykloje ar jos skyriuje.

19.3. Atsiradus poreikiui, kiekvienos mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar struktūrinio pertvarkymo klausimą Prienų rajono savivaldybės taryba sprendžia individualiai.

 

VIII SKYRIUS

MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS PAGRINDINIŲ REZULTATŲ RODIKLIAI IR NUMATOMAS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS VERTINIMAS

 

20. Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendrojo plano pagrindinių rezultatų rodikliai numatyti atsižvelgiant į Tikslo, pagal kurį numatyta racionaliau panaudoti turimus išteklius, užtikrinant savivaldybių mokyklų ugdymo kokybę ir prieinamumą, pasiekimo vertinimo kriterijus (pagal LR švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. sausio 20 d. įsakymą Nr. V-72) (žr. 18 lentelę).

 

18 lentelė. Prienų rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendrojo plano pagrindinių rezultatų rodikliai

 

Eil. Nr.

Rodiklis

Pagrindiniai rezultatų rodikliai

Esama būklė

Numatoma 2023 m.

Numatoma 2025 m.

20.1.

Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų dalis (proc.)

 

79,1 proc.

 

(LT – 89,5 proc.)

84 proc.

90 proc.

20.2.

Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

 

9,3

 

(LT – 11,3)

10

11

20.3.

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.)

 

8,5 proc.

 

(LT – 5,2 proc.)

8,4 proc.

7,5 proc.

20.4.

Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.)

 

3,4 proc.

 

(LT – 2,2 proc.)

0 proc.

0 proc.

20.5.

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) (lietuvių k., matematika)

 

Matematika – 30,4 proc.

Lietuvių – 59,0 proc.

 

(LT: matema-

tika – 42,6 proc.

lietuvių – 65,2 proc.

 

Matematika – 35 proc.

Lietuvių – 62 proc.

 

Matematika – 43 proc.

Lietuvių – 66 proc.

 

20.6.

Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis (proc.)

62,9 proc.

 

(LT – 68,3)

65 proc.

69 proc.


 

 

part_ca14a25acc8b4b698f851659e31185fc_end

part_b565b5d502594cd5a92984c6e3bd264b_end

IX SKYRIUS

PLANUOJAMI MOKYKLŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO, PERTVARKYMO IR STRUKTŪRINIŲ PERTVARKYMŲ POKYČIAI 2021–2025 METAIS

 

21. Mokyklų tinklo pokyčiai 2021–2025 metais:

 

Mokyklos pavadinimas, tipas, vykdomos švietimo programos ir mokyklos steigėjas

Mokyklos steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų būdai ir etapai

Reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų pabaigos data

Mokyklos pavadinimas po reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų

Mokyklos tipas, švietimo ugdymo programos po reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų

Pastabos

21.1. Prienų „Ąžuolo“ progimnazija: priešmokyklinio, pradinio ugdymo programa, pagrindinio ugdymo programos I dalis. Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos Ašmintos daugiafunkcis centras vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė). Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos Naujosios Ūtos daugiafunkcis centras vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė).

21.1.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

2025 m.

Prienų „Ąžuolo“ progimnazija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Progimnazija. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo programa, pagrindinio ugdymo programos pirmoji dalis.

 

21.2. Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla: priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos, individualizuotos pradinio ir pagrindinio ugdymo programos, socialinių įgūdžių ugdymo programa, ikiprofesinio mokymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo I dalies programa (Prienų rajono savivaldybė).

21.2.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla

Pagrindinė mokykla. Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos, individualizuotos pradinio ir pagrindinio ugdymo programos, socialinių įgūdžių ugdymo programa, ikiprofesinio mokymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo I dalies programa.

 

 

21.3. Prienų „Žiburio“ gimnazija:

pagrindinio ugdymo programos antroji dalis, vidurinio ugdymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antroji dalis, suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa (Prienų rajono savivaldybė).

 

21.3.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

Prienų „Žiburio“ gimnazija

Gimnazija. Pagrindinio ugdymo programos antroji dalis, vidurinio ugdymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antroji dalis, suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa.

 

21.4. Balbieriškio pagrindinė mokykla: priešmokyklinio,

pradinio ir pagrindinio ugdymo programos. Balbieriškio pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė).

21.4.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

 

Prienų r. Balbieriškio pagrindinė mokykla

Pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio,

pradinio ir pagrindinio ugdymo programos.

 

21.5. Šilavoto pagrindinė mokykla: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos (Prienų rajono savivaldybė).

21.5.1. Iki 2023 m. rugpjūčio 31 d. reorganizuojama sujungimo būdu su Skriaudžių pagrindine mokykla įsteigiant jungtinę mokyklą.

2023 m.

Prienų r. Skriaudžių ir Šilavoto pagrindinė mokykla

 

Pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio. Priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos.

Ikimokyklinio ugdymo programa vykdoma esant poreikiui.

21.6. Išlaužo pagrindinė mokykla:

pradinio ir pagrindinio ugdymo programos. Išlaužo pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė).

21.6.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

Prienų r. Išlaužo pagrindinė mokykla

 

Pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

21.7. Pakuonio pagrindinė mokykla: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

(Prienų rajono savivaldybė).

21.7.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

Prienų r. Pakuonio pagrindinė mokykla

Pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

21.8. Jiezno gimnazija:

priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programos. Jiezno gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė).

21.8.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

Prienų r. Jiezno gimnazija

Gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

21.9. Stakliškių gimnazija: pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos. Pieštuvėnų ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, Stakliškių ikimokyklinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (Prienų rajono savivaldybė).

21.9.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

Prienų r. Stakliškių gimnazija

 

 

Gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos.

 

21.10. Skriaudžių pagrindinė mokykla: priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos.

Skriaudžių ikimokyklinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė).

21.10.1. Iki 2023 m. rugpjūčio 31 d. reorganizuojama sujungimo būdu su Šilavoto pagrindine mokykla įsteigiant jungtinę mokyklą.

 

2023 m.

Prienų r. Skriaudžių ir Šilavoto pagrindinė mokykla

Pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio,

priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos.

 

21.11. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija: priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius vykdo ikimokyklinio ugdymo programą (Prienų rajono savivaldybė).

21.11.1. Iki 2025 m. be struktūrinių pokyčių.

 

 

Prienų r. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija

Gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos.

 

 

_____________________

 

 

 

part_36f51060728d4d98a93af41f3fc5db59_end