LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2000 M. LIEPOS 21 D. ĮSAKYMO NR. 195 „DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ IŠDAVIMO IŠ VALSTYBĖS IŽDO SĄSKAITOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. birželio 9 d. Nr. 1K-173
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Asignavimų valdytojų, kitų biudžetinių įstaigų, kitų subjektų darbui su VBAM sistema paskirti asmenys nurodomi, užpildant naudotojų identifikavimo kortelę VBAMS NK-1, kurios forma nurodyta taisyklių 1 priede, o centralizuotos apskaitos įstaigos (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) paskirti asmenys nurodomi, užpildant naudotojo identifikavimo kortelę VBAMS NK-4, kurios forma nurodyta taisyklių 2 priede. Naudotojų kortelėse nurodomi paskirtiems asmenims suteikiami individualūs VBAM sistemos naudotojo identifikavimo kodai ir pagal vykdomas funkcijas priskiriamos bei vadovo arba vadovo įgalioto asmens parašu tvirtinamos standartinės naudotojų grupės. Vienas darbui su VBAM sistema paskirtas asmuo gali turėti tik vieną VBAM sistemos naudotojo kodą.“
1.3. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Asignavimų valdytojui pavaldžios kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaigos (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kito subjekto vadovo arba šių vadovų įgaliotų asmenų pasirašyta naudotojų (-o) kortelė (parengta PDF arba ADOC formatu) teikiama atitinkamo asignavimų valdytojo (kuriam pavaldi biudžetinė įstaiga ar kitas subjektas) VBAM sistemos administratoriui, o pastarasis, suteikęs naudotojui teises, apie tai informuoja naudotojų (-o) kortelėje nurodytus asmenis. Nesant atitinkamo asignavimų valdytojo VBAM sistemos administratoriaus, naudotojų (-o) kortelė teikiama Finansų ministerijos VBAM sistemos administratoriui, o jis apie suteiktas teises informuoja naudotojų (-o) kortelėje nurodytus asmenis.“
1.4. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Gavęs naudotojų (-o) kortelę asignavimų valdytojo VBAM sistemos administratorius arba Finansų ministerijos VBAM sistemos administratorius per 1 darbo dieną įtraukia arba panaikina paskirtus asmenis VBAM sistemoje, suteikia arba panaikina nurodytas naudotojo teises, taip pat naudotojų (-o) kortelėje įrašo jų įtraukimo arba panaikinimo datą ir pasirašo.“
1.5. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Tais atvejais, kai sutrinka techninių priemonių naudojimas, atsiranda nenumatytų aplinkybių arba kai mokėjimo paraiškų rengėjai nenaudoja VBAM sistemos, bet VBAM sistemos administratoriaus yra įtraukti į VBAM sistemą, mokėjimo paraiška parengiama pagal Mokėjimo paraiškos formą MOK-01 (3 priedas). Tokiu atveju turi būti parengti du mokėjimo paraiškos popieriniai egzemplioriai, kurie abu turi būti pasirašyti asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos vadovo ar kito subjekto vadovo ar šių asmenų įgaliotų jiems pavaldžių asmenų ir vyriausiojo buhalterio (buhalterio). Vieną egzempliorių ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki mokėjimo paraiškoje nurodyto išlaidų apmokėjimo termino, kuris negali būti trumpesnis, nei nustatyta taisyklių 48 punkte, biudžetinė įstaiga ar kitas subjektas pateikia atitinkamam asignavimų valdytojui, o kai tokio nėra,– Valstybės iždo departamentui. Tokiu atveju kartu su mokėjimo paraiška turi būti pateikti asmenų, įgaliotų pasirašyti mokėjimo paraiškas, parašų pavyzdžiai. Jei parengti mokėjimo paraiškos pagal Mokėjimo paraiškos formą MOK-01 nėra galimybės, tokia pačia tvarka teikiamas laisvos formos prašymas.“
1.6. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų ir jų bendrojo finansavimo lėšų mokėjimo paraiškos rengiamos pagal ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – SFMIS) patvirtintus paraiškos asignavimų valdytojui duomenis. 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų mokėjimo paraiškos rengiamos pagal 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų informacinėje sistemoje (toliau – NORIS) patvirtintus paraiškos asignavimų valdytojui duomenis.“
1.7. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
„22. Valstybės biudžeto programų, finansuojamų iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų lėšų, 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų ar kitos tarptautinės finansinės paramos (toliau kartu – kita tarptautinė finansinė parama) ir jų bendrojo finansavimo lėšų, mokėjimo paraiškos į VBAM sistemą importuojamos iš SFMIS, NORIS ar kitos informacinės sistemos. Jei tokios galimybės nėra, mokėjimo paraiška rengiama ir teikiama taisyklėse nustatyta tvarka.“
1.8. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:
„29. Jei rengiant mokėjimo paraišką reikiamo užsienio tiekėjo arba tiekėjo, kurio sąskaita yra kredito įstaigoje užsienio valstybėje, duomenys nėra suvesti VBAM sistemoje, asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaigos (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kito subjekto paskirtas atsakingas asmuo tiekėjo duomenis įveda į VBAM sistemą arba perduoda juos iš SFMIS, NORIS ar kitos informacinės sistemos ir šią informaciją perduoda Valstybės iždo departamentui.“
1.9. Pakeičiu 35.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„35.1. valstybės iždo sąskaitoje neužtenka lėšų išlaidoms apmokėti, atsiranda valstybės iždo sąskaitai tvarkyti skirtų informacinių sistemų (Indėlininkų aptarnavimo informacinės sistemos, VBAM sistemos ir Valstybės skolos ir piniginių išteklių valdymo posistemio) veiklos sutrikimų arba kitų nenumatytų aplinkybių;“.
1.10. Pakeičiu 35.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„35.7. asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaigos (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kito subjekto asignavimų poreikio prognozės neatitinka asignavimų poreikio prognozių tikslumo kriterijaus (vidutinė svertinė einamųjų metų vieno mėnesio kasdienių asignavimų poreikio prognozių tikslumo paklaida turi būti ne didesnė kaip 35 procentai);“.
1.11. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:
1.12. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:
„48. Valstybės iždo departamentas perveda lėšas pagal asignavimų valdytojų, kitų biudžetinių įstaigų, centralizuotos apskaitos įstaigos (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kitų subjektų pateiktas mokėjimo paraiškas šiais terminais:
48.1. skirtas darbo užmokesčiui, gyventojų pajamų mokesčiui, socialinio draudimo įmokoms (ekonominės klasifikacijos 2.1 straipsnis) ir komandiruočių išlaidoms (ekonominės klasifikacijos 2.2.1.1.1.11 straipsnis) bei darbdavių socialinės paramos išmokoms (ekonominės klasifikacijos 2.7.3 straipsnis), – kitą darbo dieną po mokėjimo paraiškų gavimo Valstybės iždo departamente dienos, jeigu šios mokėjimo paraiškos pateikiamos iki 12 valandos, išlaidų apmokėjimo diena jose nurodyta kita darbo diena ir jų suma pagal ekonominės klasifikacijos 2.1 straipsnį, įskaitant mokėjimo paraiškų, kurios pateiktos anksčiau ir kuriose nurodytos išlaidos neapmokėtos, pagal šį straipsnį sumas, yra ne daugiau kaip 5 procentais didesnė, lygi arba mažesnė už pagal minėtą straipsnį teiktos paskutinės asignavimų poreikio prognozės, kurią asignavimų valdytojai, kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaiga (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kiti subjektai teikia Valstybės iždo departamentui, vadovaudamiesi Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. 1K-275 „Dėl Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklės), sumą. Kitu atveju lėšos pervedamos trečią darbo dieną po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos arba mokėjimo paraiškoje nurodytą išlaidų apmokėjimo dieną, jeigu mokėjimo data yra vėlesnė negu 3 darbo dienos;
48.2. skirtas išlaidoms pagal ekonominės klasifikacijos 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.9, 3.3 straipsnius apmokėti nepriklausomai nuo mokėtinos sumos dydžio ir nuo teiktų paskutinių asignavimų poreikio prognozių duomenų, kuriuos asignavimų valdytojai, kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaiga (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kiti subjektai teikia Valstybės iždo departamentui, vadovaudamiesi Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklėmis, taip pat skirtas išlaidoms pagal ekonominės klasifikacijos 2.2, 2.8, 3.1 ir 3.2 straipsnius apmokėti, kai asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vienos dienos apmokėtinų išlaidų suma pagal ekonominės klasifikacijos 2.2, 2.8, 3.1, 3.2 straipsnius yra iki 1 mln. eurų, – trečią darbo dieną po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos arba mokėjimo paraiškoje nurodytą išlaidų apmokėjimo dieną, kai mokėjimo data vėlesnė negu 3 darbo dienos;
48.3. skirtas išlaidoms pagal ekonominės klasifikacijos 2.2, 2.8, 3.1 ir 3.2 straipsnius apmokėti – trečią darbo dieną po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos, jeigu išlaidų apmokėjimo diena mokėjimo paraiškoje nurodyta trečia darbo diena ir asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vienos dienos apmokėtinų išlaidų suma pagal ekonominės klasifikacijos 2.2, 2.8, 3.1, 3.2 straipsnius yra nuo 1 mln. eurų, įskaitant mokėjimo paraiškų, kurios pateiktos anksčiau ir kuriose nurodytos išlaidos iki minėtos mokėjimo datos dar neapmokėtos, išlaidų sumas pagal šiuos ekonominės klasifikacijos straipsnius, ir jeigu bendra vienos dienos mokėtinų išlaidų suma yra ne daugiau kaip 5 procentais didesnė, lygi arba mažesnė už pagal minėtus ekonominės klasifikacijos straipsnius teiktus paskutinių asignavimų poreikio prognozių duomenis, kuriuos asignavimų valdytojai, kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaiga (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kiti subjektai teikia Valstybės iždo departamentui, vadovaudamiesi Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklėmis, sumą. Kitu atveju lėšos pervedamos penktą darbo dieną po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos arba mokėjimo paraiškoje nurodytą išlaidų apmokėjimo dieną, jeigu mokėjimo data vėlesnė negu 5 darbo dienos;
48.4. skirtas išlaidoms pagal ekonominės klasifikacijos 2.2, 2.8, 3.1 ir 3.2 straipsnius apmokėti nepriklausomai nuo teiktos paskutinės asignavimų poreikio prognozės, kurią asignavimų valdytojai, kitos biudžetinės įstaigos, centralizuotos apskaitos įstaiga (taisyklių 3.2 papunktyje nurodytu atveju) ir kiti subjektai teikia Valstybės iždo departamentui, vadovaudamiesi Valstybės piniginių išteklių srautams prognozuoti skirtos informacijos teikimo taisyklėmis:
48.4.1. per laikotarpį nuo 3 iki 5 darbo dienų po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos, kai asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vienos dienos mokėtinų išlaidų suma yra nuo 1 mln. eurų iki 5 mln. eurų, arba mokėjimo paraiškoje nurodytą išlaidų apmokėjimo dieną, kai mokėjimo data yra vėlesnė negu 5 darbo dienos;
48.4.2. per laikotarpį nuo 3 iki 10 darbo dienų po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos, kai asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vienos dienos apmokėtinų išlaidų suma yra nuo 5 mln. eurų iki 15 mln. eurų, arba mokėjimo paraiškoje nurodytą išlaidų apmokėjimo dieną, kai mokėjimo data vėlesnė negu 10 darbo dienų;
48.4.3. per laikotarpį nuo 3 iki 20 darbo dienų po mokėjimo paraiškos gavimo Valstybės iždo departamente dienos, kai asignavimų valdytojo, kitos biudžetinės įstaigos ar kito subjekto vienos dienos apmokėtinų išlaidų suma yra nuo 15 mln. eurų, arba mokėjimo paraiškoje nurodytą išlaidų apmokėjimo dieną, kai mokėjimo data vėlesnė negu 20 darbo dienų.“
1.13. Papildau 51.2.3 papunkčiu:
„51.2.3. esant poreikiui užtikrinti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų ir su jomis susijusių valstybinių mobilizacinių užduočių, kurios nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 27 d. nutarime Nr. 256 „Dėl Valstybinių mobilizacinių užduočių valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms skyrimo“, finansavimą.“