LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2015 M. BALANDŽIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 3D-245
„DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „IŠMOKOS UŽ VIETOVES, KURIOSE ESAMA GAMTINIŲ AR KITŲ SPECIFINIŲ KLIŪČIŲ“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 1 d. Nr. 3D-187

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. 3D-245 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                          Giedrius Surplys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2015 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. 3D-245

(Lietuvos Respublikos žemės  ūkio  ministro 

2019 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. 3D-187

redakcija)

 

 

LIETUVOS Kaimo plėtros 2014–2020 mETŲ PROGRAMOS priemoNĖS „IŠMOKOS UŽ VIETOVES, KURIOSE ESAMA GAMTINIŲ AR KITŲ SPECIFINIŲ KLIŪČIŲ“ ĮGYVENDINIMO taisyklės

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. lapkričio 23 d. Europos Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2018/162 (OL 2018 L 30, p. 6), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/1367 (OL 2015 L 211, p. 7), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. liepos 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2018/1077 (OL 2018 L 194, p. 44), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008 (OL 2013 L 347, p. 549), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 809/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1306/2013 nuostatų dėl integruotos administravimo ir kontrolės sistemos, kaimo plėtros priemonių ir kompleksinės paramos taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 69), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. gegužės 18 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2018/746 (OL 2018 L 125, p. 1), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 640/2014, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1306/2013 nuostatos dėl integruotos administravimo ir kontrolės sistemos ir dėl išmokų neskyrimo arba atšaukimo sąlygų bei administracinių nuobaudų, taikomų tiesioginėms išmokoms, paramai kaimo plėtrai ir kompleksinei paramai (OL 2014 L 181, p. 48), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2017/723 (OL 2017 L 107, p. 1), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės ir panaikinami Tarybos reglamentas (EB) Nr. 637/2008 ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 73/2009 (OL 2013 L 347, p. 608), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. lapkričio 23 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2018/162 (OL 2018 L 30, p. 6), 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2017/2393, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės, (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas, ir (ES) Nr. 652/2014, kuriuo nustatomos išlaidų, susijusių su maisto grandine, gyvūnų sveikata ir gerove bei augalų sveikata ir augalų dauginamąja medžiaga, valdymo nuostatos (OL 2017 L 350, p. 15), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta 2015 m. vasario 13 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2015)842 (toliau – Programa), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Programos administravimo taisyklės), ir Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir 2016–2020 metų tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-897 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir 2016–2020 metų tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – TI taisyklės), kitais Europos Sąjungos ir nacionaliniais teisės aktais, nustatančiais paramos žemės ūkio veiklos subjektams teikimo tvarką.

2. Šių taisyklių tikslas – nustatyti paramos pagal Programos priemonę „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ (toliau – priemonė) įgyvendinimo tvarką.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Sutrumpinimai:

3.1.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.1.2. BAST buveinių apsaugai svarbios teritorijos.

3.1.3. EB – Europos Bendrija.

3.1.4. PAST – paukščių apsaugai svarbios teritorijos.

3.1.5. PPIS – Paraiškų priėmimo informacinė sistema.

3.1.6. ŽŪIKVC – VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras.

3.1.7. SG – sutartiniai gyvuliai.

3.2. Sąvokos:

3.2.1. Deklaruotas laukas – paramos paraiškoje nurodytas žemės ūkio naudmenų ir (arba) kitas  plotas.

3.2.2. Deklaruotas plotas – paramos paraiškoje nurodytų laukų, už kuriuos žemės ūkio veiklos subjektas prašo kompensacinių išmokų, plotų suma.

3.2.3. Duomenų neatitiktis – pateiktų duomenų nesutapimas su tikrove, kai jų nepataisius negalima tinkamai administruoti paramos, apskaičiuoti jos sumos.

3.2.4. Ilgalaikė sankcija – pagal paramos paraiškoje deklaruoto ploto ir faktiškai nustatyto remiamo ploto skirtumą apskaičiuojamas paramos dydžio sumažinimas, papildantis einamaisiais kalendoriniais metais pareiškėjui taikomą sankciją. Ši sankcija gali būti pradėta išskaičiuoti iš paramos kalendoriniais pažeidimo nustatymo metais, tačiau negali būti išskaičiuojama ilgiau nei trejus kalendorinius metus po pažeidimo nustatymo metų.

3.2.5. Kompensacinė išmoka – teisės aktų nustatyta tvarka fiziniams ir juridiniams asmenims teikiama finansinė parama dėl gamtinių kliūčių žemės ūkio gamybai konkrečioje vietovėje negautoms pajamoms ir patirtoms papildomoms išlaidoms kompensuoti.

3.2.6. Kontrolinis žemės sklypas (toliau – KŽS) – natūralių gamtinių ir dirbtinių objektų (upių vagų, miško masyvų, kelių, pastatų ir pan.) ribojamas ar istorines žemės naudojimo ribas turintis vientisas žemės plotas, kuriam būdingos tam tikros gamtinės savybės, vyraujantis dangos tipas, ūkinio naudojimo ypatumai ir kuriam suteiktas unikalus atpažinties kodas kontrolinių žemės sklypų duomenų rinkinyje (toliau – KŽS_DB5LT). Šio sklypo plotas naudojamas pareiškėjų deklaruotų laukų plotams kontroliuoti (KŽS visų pareiškėjų deklaruotų laukų plotų suma lyginama su minėto sklypo tinkamu paramai skirti plotu).

3.2.7. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registras (toliau – Valdų registras) – valstybės registras, kuriame įregistruojamos žemės ūkio valdos ir tvarkomi jų registravimo duomenys.

3.2.8. Neteisingas deklaravimas – didesnio žemės ūkio paskirties žemės ploto, negu pareiškėjas valdo, ir (arba) didesnio ploto, negu jame užsiima žemės ūkio veikla, deklaravimas.

Neteisingo deklaravimo atvejais yra laikomi visi didesnio žemės ūkio paskirties žemės ploto deklaravimo atvejai, kurie yra apibrėžti TI taisyklių 4.13.1–4.13.3  papunkčiuose.

Neteisingo deklaravimo sąvoka taikoma ir tada, kai pareiškėjas vietoj ganyklų arba pievų iki 5 metų ar daugiamečių ganyklų arba pievų, daugiamečių žolių 5 metų ir daugiau deklaruoja kitas TI taisyklių 2 priedo Žemės ūkio naudmenų ir kitų plotų klasifikatoriuje nurodytas naudmenas. Šiuo atveju parama už laukus, kuriuose nustatytas pažeidimas, nemokama ir laikoma, kad tai yra neteisingo deklaravimo atvejis: pažeidimo plotui papildomai taikoma neteisingo deklaravimo sankcija.

3.2.9. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka visus priemonės reikalavimus paramai gauti ir kuriam išmokama kompensacinė išmoka.

3.2.10. Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiška (toliau – paraiška) – elektroniniu būdu užpildytas TI taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas (į PPIS įvesti, išsaugoti ir patvirtinti duomenys), kuriuo prašoma einamaisiais metais skirti tiesioginę išmoką už plotą, susietąją paramą už gyvulius ir paramą už plotus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos ir Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones.

3.2.11. Pareiškėjas – fizinis ar juridinis asmuo, taisyklių nustatyta tvarka teikiantis paraišką gauti kompensacinę išmoką Agentūrai.

3.2.12. Pareiškėjo ar paramos gavėjo duomenų ir dokumentų patikra (toliau – patikra) – fizinis ir (arba) administracinis pareiškėjo ar paramos gavėjo pateiktų duomenų ir dokumentų patikrinimas.

3.2.13. Sankcija – pareiškėjui ar paramos gavėjui taikomas paramos dydžio sumažinimas, paramos teikimo nutraukimas, reikalavimas grąžinti visą ar dalį išmokėtos sumos, apribojimo teikti paraiškas nustatymas ir (arba) kitos poveikio priemonės už su prašoma arba gauta parama susijusių įsipareigojimų nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą.

3.2.14. Žemės ūkio naudmenų ar kitas laukas (toliau – laukas) – vieno žemės ūkio veiklos subjekto dirbamas vientisas žemės ūkio naudmenų ar kitas plotas.

3.2.15. Žemės ūkio paskirties žemė – bet koks žemės plotas, naudojamas kaip ariamoji žemė, daugiametė ganykla arba pieva, arba daugiamečiams pasėliams auginti, kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 1307/2013 4 straipsnyje.

3.2.16. Žemės ūkio valdos ar jos dalies perdavimas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatų ir kitų šio registro administravimą reglamentuojančių dokumentų nustatyta tvarka atliekamas žemės ūkio valdai priklausančių objektų ar jų dalies nuosavybės teisės ar naudojimo teisės perdavimas nuomos, panaudos ar kitais pagrindais kitam žemės ūkio veiklos subjektui, paliekant tą patį unikalų valdos atpažinties kodą.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Programoje, Programos administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS PRIORITETAI, TIKSLINĖS SRITYS IR KOMPLEKSINIAI TIKSLAI

 

5. Priemonės prioritetas – atkurti, išsaugoti ir pagerinti su žemės ūkiu ir miškininkyste susijusias ekosistemas.

6. Priemonės tikslinės sritys:

6.1. biologinės įvairovės atkūrimas, išsaugojimas ir didinimas, įskaitant „Natura 2000“ vietoves, teritorijas, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, ūkininkauti skirtas gamtiniu požiūriu didelės vertės teritorijas bei Europos kraštovaizdžius;

6.2. dirvožemio erozijos prevencijos ir dirvožemio tvarkymo gerinimas;

6.3. vandentvarkos gerinimas, įskaitant trąšų ir pesticidų valdymo gerinimą, siekiant išsaugoti regionų, kuriuose nustatytos specifinės kliūtys, paviršinius ir požeminius vandenis nuo užteršimo.

7. Priemonės kompleksiniai tikslai – orientuoti į aplinkos apsaugą ir tvarią plėtrą:

7.1. išsaugoti žemės ūkio vietoves, kuriose ekstensyviai ūkininkaujama, ir užtikrinti gamybos pajėgumą;

7.2. išsaugoti biologinę įvairovę ir žemės ūkio gyvybingumą didelės gamtinės vertės agrarinėse teritorijose.

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

8. Pagal priemonę remiamos veiklos sritys, susijusios su aplinkai nekenksmingų ūkininkavimo sistemų skatinimu:

8.1. parama pagal veiklos sritį „Išmoka ūkininkaujantiesiems vietovėse, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių“ skiriama kasmet už kiekvieną žemės ūkio paskirties žemės hektarą, siekiant kompensuoti paramos gavėjams dėl didelių gamtinių kliūčių žemės ūkio gamybai patirtas papildomas išlaidas ir prarastas pajamas;

8.2. parama pagal veiklos sritį „Išmoka ūkininkaujantiesiems vietovėse, kuriose esama specifinių kliūčių“ skiriama kasmet už kiekvieną žemės ūkio paskirties žemės hektarą, siekiant kompensuoti paramos gavėjams dėl specifinių kliūčių žemės ūkio gamybai patirtas papildomas išlaidas ir prarastas pajamas.

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

9. Pareiškėjais gali būti žemės ūkio veiklos subjektai, kurie laikosi žemės ūkio veiklos vykdymo kriterijų, nustatytų TI taisyklių III skyriuje, ir kurių žemės ūkio valda (toliau – valda) arba jos dalis:

9.1. yra vietovėje, kurioje esama didelių gamtinių kliūčių (didesnio arba mažesnio intensyvumo), patvirtintoje Programos veiklos srities „Išmoka ūkininkaujantiesiems vietovėse, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių“ aprašyme;

9.2. arba patenka į Šiaurės Lietuvos karstinio regiono ar Nemuno deltos užliejamų pievų arba į tam tikrų šalies regionų, kuriuose dėl konkrečios vietovės specifinių sąlygų kyla grėsmė kaimų išsaugojimui, teritoriją, kuri priskiriama prie vietovių, kuriose esama specifinių kliūčių, kategorijos, patvirtintos Programos veiklos srities „Išmoka ūkininkaujantiesiems vietovėse, kuriose esama specifinių kliūčių“ aprašyme.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

10. Kompensacinės išmokos mokamos pareiškėjams, kurie atitinka šiuos reikalavimus:

10.1. pareiškėjo valda turi būti įregistruota Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ numatyta tvarka ir jos duomenys atnaujinti kiekvienais kalendoriniais metais TI taisyklėse nurodytais terminais ir tvarka;

10.2. pareiškėjas, kuris yra juridinis asmuo, neturi įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos  ir Valstybiniam socialinio draudimo fondui prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Sodra), o pareiškėjas, kuris yra fizinis asmuo – tik Sodrai. Atitiktis šiam kriterijui vertinama nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki kitų kalendorinių metų birželio 1 d. Ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla yra finansuojama iš valstybės ir (arba) savivaldybės biudžeto, bei juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai. Pareiškėjui neiškelta byla dėl bankroto ir jis nėra likviduojamas. Atitiktis šiam reikalavimui tikslinama paraiškos vertinimo metu;

10.3. pareiškėjui draudžiama tyčia dalyti valdą, siekiant gauti didesnę paramos sumą. Tyčiniu valdos dalijimu laikomas neteisėtas valdos ploto suskirstymas į dalis (skaidymas), sumažinant ankstesniais metais deklaruotą pagal priemonę plotą. Valdos padalijimu taip pat laikomi atvejai, kai nustačius galimą tyčinį valdos dalijimą ir Agentūrai paprašius, pareiškėjas Agentūros nustatyta tvarka per pranešime nurodytą terminą nepateikia prašomų įrodymo dokumentų;

10.4. pareiškėjui draudžiama kurti neteisėtas sąlygas paramai gauti. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal Galimai neteisėtų sąlygų, sukurtų siekiant gauti tiesiogines išmokas ir paramą už plotus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, nustatymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. 3D-560 „Dėl Galimai neteisėtų sąlygų, sukurtų siekiant gauti tiesiogines išmokas ir paramą už plotus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Galimai neteisėtų sąlygų metodika);

10.5. pareiškėjas, norintis gauti paramą pagal priemonę už deklaruotas pievas ir (ar) ganyklas, privalo turėti taisyklių 1 priede pateikiamų bent 0,25 SG/ha pievų ir (ar) ganyklų (skaičiuojamas 12 mėnesių (nuo praėjusių metų rugpjūčio 1 d. iki einamųjų metų liepos 31 d.) vidutinio ūkinių gyvūnų skaičiaus pagal Ūkinių gyvūnų registre valdytojo ir (ar) partnerio vardu esančius duomenis ir visų deklaruojamų pievų ir (ar) ganyklų, už kurias prašoma paramos pagal taisykles, plotų santykis). Ūkinių gyvūnų laikymo vieta turi būti registruota gamtinių / kitų specifinių kliūčių turinčioje vietovėje ar vietovėje, kuri neteko mažiau palankių ūkininkauti vietovių statuso, arba besiribojančioje su šiomis vietovėmis teritorijoje.

11. Pareiškėjas privalo deklaruoti visus valdomus žemės ūkio naudmenų ir kitus plotus TI taisyklėse nustatyta tvarka. Deklaruotas bendras tinkamas paramai žemės ūkio paskirties žemės plotas vietovėse, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, turi būti ne mažesnis kaip 1 ha, susidedantis iš laukų, kurių plotas ne mažesnis kaip 0,1 ha.

12. Pareiškėjams pagal priemonę parama neteikiama, jei jie yra perleidėjai pagal priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“.

13. Pareiškėjai, siekiantys paramos pagal priemonę, gali pretenduoti į paramą už tą patį plotą ir pagal kitas Programos priemones, atsižvelgdami į paramos priemonių ir schemų suderinamumą, kuris pateikiamas TI taisyklių 2 priede „Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos pildymo instrukcija“ nurodytoje „Paramos suderinamumo matricoje“, jei jie laikosi savanoriškai prisiimtų įsipareigojimų pagal visas šias priemones.

14. Pareiškėjo atitiktis nustatytoms tinkamumo sąlygoms vertinama pagal paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus, dokumentais pagrįstus bei viešuosiuose registruose esančius duomenis.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

15.  Pareiškėjas įsipareigoja ir privalo ūkininkauti ar užsiimti žemės ūkio veikla deklaruotame plote, už kurį teikiama parama, ne trumpiau, kaip iki kitų metų paraiškų teikimo pagal priemonę pradžios. Žemės ūkio valdos išregistravimo atveju, kai valda išregistruojama iki kitų metų paraiškų teikimo pagal priemonę pradžios, laikoma, kad pareiškėjas įsipareigojimo nevykdo, todėl nebetenka teisės į jam priklausiusią paramą, o tais atvejais, kai parama ar jos dalis iki šios datos pareiškėjui jau išmokėta, jis privalo paramą grąžinti. Pažeidimu nelaikomi atvejai, kai ūkininkaujama ar užsiimama žemės ūkio veikla plote, kuris nebepatenka į vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių.

Dėl paramos gavėjų, kurie nevykdo įsipareigojimo ūkininkauti ar užsiimti žemės ūkio veikla deklaruotame plote, už kurį teikiama parama, iki kitų metų paraiškų teikimo pagal priemonę pradžios, ir (arba) ūkininkauja ar užsiima žemės ūkio veikla plote, kuris nebepatenka į vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, Agentūra gali priimti sprendimą administraciniu būdu patikrinti ūkininkavimo faktą.

16. Pareiškėjas visoje valdoje privalo laikytis kompleksinės paramos reikalavimų, kurie apima žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimus ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimus, nurodytus Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 3D-23 „Dėl Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų aprašo patvirtinimo ir valdymo kontrolės institucijų paskyrimo“ (toliau – Valdymo reikalavimai), ir žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų (toliau – GAAB reikalavimai), nurodytų Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų, taikomų nuo 2015 metų, apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-932 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų, taikomų nuo 2015 metų, aprašo patvirtinimo“.

17. Pareiškėjas ir paramos gavėjas įsipareigoja sudaryti tinkamas sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta kompensacinė išmoka.

18. Paramos gavėjas įsipareigoja teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti.

 

VIII SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

19. Parama pagal veiklos sritį „Išmoka ūkininkaujantiesiems vietovėse, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių“ diferencijuojama atsižvelgiant į vietovės gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų intensyvumą LAU 2 lygmeniu (seniūnijų lygmeniu), kuris vertinamas vidutiniais seniūnijos žemės našumo balais (Vnb):

19.1. vietovėse, kuriose esama didesnio intensyvumo gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų, kompensacinė išmoka yra 61,6  Eur už ha:

19.1.1. vietovėse iki 100 ha imtinai plotas remiamas 100 proc., plotas daugiau kaip 100 ha iki 500 ha imtinai – 70 proc. arba 43 Eur už ha, plotas daugiau kaip 500 ha – 25 Eur už ha;

19.1.2. prie vietovių, kuriose esama didesnio intensyvumo gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų, priskirtos seniūnijos, kurių Vnb ≤ 32, ir kurių sąrašas pateiktas šių taisyklių 2 priede;

19.2. vietovėse, kuriose esama mažesnio intensyvumo gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų,  kompensacinė išmoka yra 50,05 Eur už ha:

19.2.1. vietovėse iki 100 ha imtinai plotas remiamas 100 proc., plotas daugiau kaip 100 ha iki 500 ha imtinai – 70 proc. arba 35 Eur už ha, plotas daugiau kaip 500 ha – 25 Eur už ha;

19.2.2. prie vietovių, kuriose esama mažesnio intensyvumo gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų, priskirtos seniūnijos, kurių 33≤Vnb ≤ 34, ir kurių sąrašas pateiktas šių taisyklių 3 priede;

19.3. vietovėse, kurios neteko mažiau palankių ūkininkauti vietovių statuso, patvirtinus naująsias vietovių, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių, ribas, kompensacinė metinė išmoka už einamaisiais metais deklaruotą plotą – 25 Eur už ha pereinamuoju (angl. phasing out scheme) laikotarpiu 2019 m.:

19.3.1. šiose vietovėse proporcingas išmokų mažinimas (diferencijavimas), kai viršijamas vienos valdos 100 ha ploto ribinis dydis, netaikomas;

19.3.2. ūkininkaujantiesiems šiose seniūnijose galioja taisyklių 10.5 papunkčio nuostata dėl SG skaičiaus taikymo, norint gauti paramą už deklaruotas pievas ir (ar) ganyklas;

19.3.3. prie vietovių, kurios neteko mažiau palankių ūkininkauti vietovių statuso (didelio arba mažo nepalankumo), patvirtinus naująsias vietovių, kuriose esama didelių gamtinių kliūčių, ribas, priskirtos seniūnijos, kurių sąrašas pateiktas šių taisyklių 4 priede.

20. Parama pagal veiklos sritį „Išmoka ūkininkaujantiesiems vietovėse, kuriose esama specifinių kliūčių“ diferencijuojama atsižvelgiant į gamtinės kliūties pobūdį:

20.1. intensyvaus karsto zonoje kompensacinė išmoka yra 25  Eur už ha:

20.1.1. vietovėse proporcingas išmokų mažinimas (diferencijavimas), kai viršijamas vienos valdos 100 ha ploto ribinis dydis, netaikomas;

20.1.2. prie intensyvaus karsto zonos, kurioje kliūtis ūkininkavimui sukelia intensyvaus karsto reiškiniai, priskiriamos:

20.1.2.1. Biržų rajono savivaldybėje – Pabiržės, Pačeriaukštės ir Širvėnos seniūnijos;

20.1.2.2. Pasvalio rajono savivaldybėje – Krinčino, Pasvalio miesto, Pasvalio apylinkių, Pumpėnų seniūnijos;

20.2. potvynių užliejamose teritorijose kompensacinė išmoka yra 25  Eur už ha:

20.2.1. vietovėse proporcingas išmokų mažinimas (diferencijavimas), kai viršijamas vienos valdos 100 ha ploto ribinis dydis, netaikomas;

20.2.2. prie potvynių užliejamų teritorijų, kuriose kliūtis ūkininkavimui sukelia periodiškai pasikartojantys potvyniai arba yra reali šių potvynių grėsmė, priskiriamos:

20.2.2.1. Pagėgių savivaldybėje – Lumpėnų, Stoniškių seniūnijos;

20.2.2.2. Šilutės rajono savivaldybėje – Kintų, Rusnės seniūnijos.

21. Parama atsižvelgiant į gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų intensyvumą vietovėse diferencijuojama pareiškėjams, kurie yra susiję asmenys (fiziniai ar juridiniai asmenys), kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo įstatyme ir (arba) kaip nurodyta Europos Komisijos teiktose rekomendacijose dėl mažų ir vidutinių įmonių sampratos ir Europos Teisingumo teismo rekomendacijose dėl sprendimo Nr. C-110/13, vadovaujantis taisyklių 19.1.1 ir (ar) 19.2.1 papunkčiais, jeigu, Agentūrai įvertinus susijusių asmenų paraiškose nurodytų laukų, už kuriuos visi šie žemės ūkio veiklos subjektai prašo kompensacinių išmokų, plotų sumą, yra viršijamas deklaruoto ploto ribinis dydis. 

22. Paramos suma apskaičiuojama už deklaruotą plotą, atitinkantį paramos teikimo reikalavimus einamaisiais metais, atsižvelgiant į gamtinės kliūties pobūdį ir (ar) intensyvumą, kaip tai numatyta taisyklių 19.1, 19.1.1, 19.2, 19.2.1, 19.3, 19.3.1, 20.1, 20.1.1, 20.2, 20.2.1 papunkčiuose. Pareiškėjams neteisingai nurodžius valdos ar jos dalies buvimo vietovėje, kurioje esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, faktą, paramos suma apskaičiuojama pagal nustatytą faktą.

23. Jeigu dalis deklaruoto lauko ploto pagal priemonę patenka į vietovių, kuriose esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, teritoriją, kompensacinė išmoka gali būti skiriama tik už tą plotą, kuris yra vietovėje su didelėmis gamtinėmis ar specifinėmis kliūtimis, nurodytoje viename iš taisyklių 19.1.2, 19.2.2, 19.3.3, 20.1.2.1–20.1.2.2, 20.2.2.1–20.2.2.2 papunkčių. Tokiais atvejais turi būti įbraižomi atskiri laukai, atsižvelgiant į remiamą veiklos sritį ir vietovės kategoriją (ar rūšį) toje veiklos srityje.

24. Vietovių, kuriose esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių, ribos turi sutapti su Lietuvos Respublikos skaitmeninėmis seniūnijų ribomis, vadovaujantis einamųjų metų sausio 1 d. VĮ Registrų centro Adresų registro duomenimis.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

25. Pareiškėjas (arba teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjo įgaliotas asmuo), siekdamas gauti kompensacinę išmoką už deklaruotą žemės ūkio paskirties žemę, pateikia paraišką, vadovaudamasis paraiškos teikimo metu galiojančiomis TI taisyklėmis, elektroniniu būdu įbraižydamas laukus, esančius  tik vietovių, kuriose esama didelių gamtinių ar kitų specifinių kliūčių teritorijų, sluoksnio ribose, atsižvelgdamas į vietovės gamtinės kliūties pobūdį (atskirai: vietovių, kuriose esama didesnio / mažesnio intensyvumo gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų, potvynių užliejamų teritorijų,  intensyvaus karsto zonos) ir apie tai nurodydamas  paraiškos antrojo lapo 1 lentelės 11 stulpelyje, parinkęs atitinkamą sutartinį kodą MA / DI / PO / KR. Pareiškėjo laukai, už kuriuos prašoma paramos pagal priemonę ir kurie patenka į seniūnijų, nurodytų taisyklių 19.3.3 papunktyje, ribas, įbraižomi atitinkamai pažymint sutartiniu kodu PL.

26. Paraiškų teikimo pradžios data nustatoma kiekvienais metais atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Paraiškų pildymas, deklaruojamų laukų įbraižymas, paraiškų teikimas, pavėluotas paraiškų teikimas ir paraiškų duomenų keitimas vykdomas TI taisyklėse nustatyta tvarka. Informacija apie pareiškėjo pateiktą paraišką pateikiama Agentūros informaciniame portale https://portal.nma.lt, taip pat minėta informacija gali būti gaunama ir kitais TI taisyklėse nurodytais būdais. Pareiškėjas laikomas informuotu apie paraiškoje esančias klaidas, apie patikros vietoje nustatytus neatitikimus nuo informacijos apie jas paskelbimo portale dienos.

27. Kvietimą teikti paraiškas skelbia Agentūra pagal Ministerijos sudarytą grafiką. Kvietimas skelbiamas bent viename iš šalies dienraščių ir Agentūros bei Ministerijos interneto svetainėse (Ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt).

28. Kvietimas gali būti skelbiamas ir kituose leidiniuose, internete bei kitais būdais.

 

X SKYRIUS

PARAIŠKŲ ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

29. Priemonę administruoja Agentūra pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintus administravimo tvarkos aprašus.

30. Savivaldybės (seniūnijos), ŽŪIKVC ir Agentūra vykdo TI taisyklėse nurodytas funkcijas.

 

XI SKYRIUS

SANKCIJOS

 

31. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Programos administravimo taisyklėse ir Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

32. Jeigu naudmenų ar kitų plotų nedeklaravęs, tačiau jų nuosavybės ar valdymo teisę turintis asmuo praneša apie pareiškėją, kuris einamaisiais arba praėjusiais metais neteisėtai deklaravo jo valdomus plotus, arba yra gaunamas skundas, pranešimas ar kita informacija apie galbūt netiksliai ir (arba) neteisėtai pareiškėjo einamaisiais arba praėjusiais metais deklaruotą plotą, parama už šiuos plotus pareiškėjui mokama, o išmokėta parama nesusigrąžinama tik tuo atveju, jeigu jis pateiks šių plotų dirbimo (žemės ūkio veiklą, kuri įrodoma pagal žemės ūkio produkcijos realizavimo bei kitus minėtos veiklos fakto patvirtinimo dokumentus) bei žemės valdymo teisės (nuosavybės, nuomos ar kitais pagrindais) patvirtinimo dokumentus, o jei deklaruoti plotai yra valdomi kelių bendraturčių (žemės sklypas valdomas pagal idealiąsias dalis) ir nėra notariškai patvirtinta ir įregistruota viešajame registre naudojimosi žemės sklypu tvarka, kartu su žemės dirbimo ir valdymo dokumentais pareiškėjas privalo pateikti rašytinius visų bendraturčių sutikimus, kur būtų aiškiai išskirta valdoma žemės sklypo dalis. Agentūra, remdamasi žemės sklypo planu ir valdymo teisę pagrindžiančiais dokumentais, rašytiniais bendraturčių sutikimais, nustato, ar pareiškėjas teisėtai deklaruoja minėtus plotus. Pareiškėjui, įrodžiusiam žemės ūkio veiklos (dirbimo) faktą deklaruotoje žemės sklypo dalyje ar visame žemės sklype ir žemės valdymo teisę (pagal žemės valdymo teisės patvirtinimo dokumentus ir bendraturčių sutikimus, nustačius deklaravimo teisėtumą deklaruotoje žemės sklypo dalyje ar visame žemės sklype), išmokos mokamos, o išmokėta parama nesusigrąžinama. Už paramai deklaruotus plotus, kuriuose pareiškėjas neužsiėmė žemės ūkio veikla ir (arba) kuriuos deklaravo neturėdamas žemės valdymo teisės, taikomos sankcijos dėl neteisingo deklaravimo, numatytos taisyklių 33.3 papunktyje.

33. Pagal priemonę taikomos specifinės sankcijos:

33.1.  jei nesilaikoma įsipareigojimo ūkininkauti ar užsiimti žemės ūkio veikla deklaruotame plote iki kitų metų paraiškų teikimo pradžios pagal priemonę, parama nemokama, o jau išmokėta paramos pagal atitinkamą priemonę suma susigrąžinama, išskyrus atvejus, kai paramos gavėjas perduoda visą ar dalį valdos kitam asmeniui tuo laikotarpiu, kuriuo galioja įsipareigojimas paramai gauti;

33.2. dėl vėlavimo pateikti paraiškas:

33.2.1. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną apskaičiuota paramos suma mažinama 1 proc.;

33.2.2. pavėluotai pateikus prašymą dėl paraiškos duomenų keitimo, už kiekvieną pavėluotą darbo dieną paramos suma už tą lauką, kurio duomenys keičiami, mažinama 1 proc.;

33.2.3. paraiška, pateikta pasibaigus pavėluotai teikiamų paraiškų priėmimo terminui, nepriimama, išskyrus  atvejus, kai vėlavimas nepriklauso nuo pareiškėjo valios (force majeure) (pvz.: pareiškėjo mirtis, ilgalaikis profesinis nepajėgumas, stichinė nelaimė, padariusi stiprų poveikį valdai);

33.3. dėl neteisingo deklaravimo pagal remiamas grupes:

33.3.1. kai deklaruotas plotas viršija faktinį nuo 3 proc. arba 2 ha faktinio ploto, einamaisiais metais parama pagal remiamą grupę mokama už faktinį plotą, sumažintą 1,5 karto, iš faktinio ploto atėmus deklaruoto ir faktinio plotų skirtumo dydžius;

33.3.2. kai deklaruotas plotas viršija faktinį nuo 3 iki 10 proc. faktinio ploto, pagal šių taisyklių 33.3.1 papunktį apskaičiuota sankcija sumažinama 50 proc., jeigu tam paramos gavėjui nebuvo skirta jokia su priemone susijusi sankcija už deklaruotą per didelį plotą;

33.3.3. kai paramos gavėjui buvo pritaikyta sankcija vadovaujantis taisyklių 33.3.2 papunkčio nuostatomis, o kitais paraiškų teikimo metais tam paramos gavėjui turi būti skirta kita sankcija dėl neteisingo deklaravimo priemonėje remiamos grupės lygiu, iš paramos gavėjo susigrąžinama sankcijos suma, kuri buvo sumažinta praėjusiais metais pagal taisyklių 33.3.2 papunktį, ir taikomos sankcijos dėl neteisingo deklaravimo pagal taisyklių 33.3.1 papunktį;

33.4. pareiškėjui neleidus atlikti patikros vietoje bent viename jo deklaruotų laukų, pareiškėjui parama nemokama ir taikomos ilgalaikės sankcijos. Jei pareiškėjas patikros vietoje metu nepateikia dokumentų, susijusių su prisiimtų įsipareigojimų vykdymu, laikoma, kad jis įsipareigojimo nesilaiko (išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus, kai pareiškėjui, neturinčiam reikiamų dokumentų patikros vietoje metu, leidžiama per nustatytą laikotarpį pateikti juos Agentūrai);

33.5. už GAAB reikalavimų ir Valdymo reikalavimų pažeidimus sankcijos dydis apskaičiuojamas pagal Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 „Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo“;

33.6. dėl atskirų žemės ūkio naudmenų (išskyrus esančių namų valdos žemėje) plotų nedeklaravimo:

33.6.1. nustačius, kad skirtumo tarp viso pagal priemonę deklaruoto ploto ir viso pagal priemonę deklaruoto ploto bei viso nedeklaruotų laukų ploto sumos santykis su visu pagal priemonę deklaruotu plotu viršija 3 proc., bet neviršija 30 proc., parama pagal priemonę sumažinama 1 proc.;

33.6.2. nustačius, kad skirtumo tarp viso pagal priemonę deklaruoto ploto ir viso pagal priemonę deklaruoto ploto bei viso nedeklaruotų laukų ploto sumos santykis su visu pagal priemonę deklaruotu plotu viršija 30 proc., bet neviršija 50 proc., parama pagal priemonę sumažinama 2 proc.;

33.6.3. nustačius, kad skirtumo tarp viso pagal priemonę deklaruoto ploto ir viso pagal priemonę deklaruoto ploto bei viso nedeklaruotų laukų ploto sumos santykis su visu pagal priemonę deklaruotu plotu viršija 50 proc., parama pagal priemonę sumažinama 3 proc.;

33.7. jei pareiškėjas, deklaravęs pluoštinių kanapių lauką, nepasirūpino narkotinės medžiagos (tetrahidrokanabinolio – THC) kiekio tyrimo atlikimu (arba kitais atvejais, kurie priklauso nuo pareiškėjo), o Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos parengtoje Pažymoje apie pluoštinių kanapių augintojus ir pluoštinių kanapių mėginiuose nustatytus THC kiekius, pateiktoje Agentūrai iki einamųjų metų spalio 30 d., nenurodyta informacija apie šį kanapių augintoją, išmoka jam pagal priemonę einamaisiais metais nemokama;

33.8. atliekant ilgalaikių sankcijų išskaičiavimą, atsižvelgiama į pateiktų paraiškų pagal kitas Programos priemones pateikimo datą ir mokėjimus. Ilgalaikė sankcija, nustatyta taisyklių 33.4 papunktyje, yra išskaičiuojama iš bet kokios pareiškėjams per trejus kalendorinius metus, einančius po tų kalendorinių metų, kuriais nustatytas pažeidimas, priskaičiuotos paramos sumos (mokamos iš Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ar valstybės biudžeto lėšų, kurių asignavimų valdytoja yra Žemės ūkio ministerija). Ilgalaikės sankcijos gali būti pradėtos išskaičiuoti iš paramos sumos, priskaičiuotos pažeidimo nustatymo metais;

33.9. jei pareiškėjai nesilaiko žemės ūkio veiklos vykdymo kriterijų (bent vieno iš jų), nustatytų TI taisyklių III skyriuje, laikoma, kad paramai netinkamame plote (lauke ar lauko dalyje su nustatytu pažeidimu) yra neteisingo deklaravimo atvejis;

33.10. pareiškėjams arba paramos gavėjams, neteisėtai sukūrusiems sąlygas paramai gauti, parama nėra teikiama, o jau išmokėta paramos suma yra susigrąžinama;

33.11. įtarusi, kad pareiškėjas sumažino ankstesniais metais deklaruotą pagal priemonę plotą, siekdamas gauti didesnę paramos sumą, kai viršijamas vienos valdos ploto ribinis dydis (už pirmuosius 100 (ar 500) hektarų vietovėse, kuriose esama didesnio / mažesnio intensyvumo gamtinių kliūčių ir (arba) trūkumų, kurios įvardytos taisyklių 19.1 ir 19.2 papunkčiuose), Agentūra paraišką vertina vadovaudamasi Galimai neteisėtų sąlygų metodika ir prireikus gali paprašyti pareiškėjo pateikti visų plotų, kuriuos pareiškėjas deklaravo praėjusiais metais, žemės dirbimo (žemės ūkio veiklos) įrodymo dokumentus ir žemės nuosavybės ar žemės valdymo teisės (nuomos, panaudos sutartys ar kita) patvirtinimo dokumentus. Pareiškėjui, nepateikusiam nurodytų dokumentų per Agentūros pranešime nurodytą terminą ar pateikusiam ne visus dokumentus, arba iš pateiktų dokumentų nustačius, kad valda buvo padalyta siekiant gauti didesnę paramos sumą, parama pagal priemonę neteikiama;

33.12. jei pareiškėjo valdoje einamaisiais metais atlikus patikrą vietoje, kurios metu valdoje laikomi ūkiniai gyvūnai buvo tikrinami pagal Ūkinių gyvūnų registre valdytojo ir (ar) partnerio vardu esančius duomenis, nustatytas SG skaičiaus neatitikimas, laikoma reikalavimų neatitikimu;

33.13. pareiškėjui ir (ar) valdos partneriui neleidus Agentūros darbuotojui atlikti patikros vietoje siekiant tinkamai suskaičiuoti laikomus ūkinius gyvūnus arba nesudarius kitų tinkamų sąlygų (neleidus pažymėti specialiomis priemonėmis, neatskyrus gyvūnų grupėmis, nesuvarius į užtvarus ir pan.), išmokos pagal priemonę pareiškėjui nemokamos.

34. Agentūra turi teisę ankstesniais ar einamaisiais metais pateiktas paraiškas administruoti iš naujo bei priimti sprendimus dėl reikalavimo grąžinti visą ar dalį išmokėtos paramos sumos ir (arba) taikyti kitas poveikio priemones už su prašoma arba gauta parama susijusių įsipareigojimų nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą, atlikusi administracinį patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje, tada, kai pareiškėjas nesilaikė paramos suteikimo ar paraiškoje numatytų reikalavimų ar pažeidė paramos gavimo ir naudojimo sąlygas. Už paramai netinkamą plotą, nustatytą atnaujinus KŽS_DR5LT arba einamųjų metų patikros vietoje metu, išmokėta parama iš deklaravusių pareiškėjų susigrąžinama už ketverius metus (arba, Agentūrai pagal jos nustatytą tvarką išnagrinėjus ir nustačius atvejus, kai plotas paramai netinkamas mažiau nei ketverius metus – už tiek metų, kiek plotas buvo netinkamas paramai) skaičiuojant nuo metų, kuriais buvo padarytas (užfiksuotas) pažeidimas, tačiau ne ilgiau nei iki paskutiniųjų metų, prieš kuriuos buvo daryti ortofotografiniai žemėlapiai (arba, Agentūrai pagal jos nustatytą tvarką išnagrinėjus ir nustačius atvejus, kai plotas paramai netinkamas ilgiau nei iki paskutiniųjų metų, prieš kuriuos buvo daryti ortofotografiniai žemėlapiai – už tiek metų, kiek plotas buvo netinkamas paramai, bet ne daugiau kaip už ketverius metus).

35. Paramos susigrąžinimas taip pat taikomas ir tais atvejais, kai pareiškėjas, norėdamas gauti paramą, pateikė melagingą informaciją arba dėl aplaidumo nepateikė būtinos informacijos. Tokiu atveju pareiškėjas netenka teisės dalyvauti veikloje pagal priemonę ištisus kalendorinius metus, kuriais nustatyta, kad nesilaikoma reikalavimų, ir kitus kalendorinius metus.

36. Kilus abejonių, kad pareiškėjas pateikė neteisingus duomenis, Agentūra gali sustabdyti paraiškos administravimą, kol bus gautos išvados dėl jų teisingumo. Jei dėl pareiškėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, Agentūra gali sustabdyti paraiškos administravimą, kol bus baigti teisiniai procesai.

37. Einamaisiais metais taikomų sankcijų suma negali viršyti 100 proc. mokėtinos paramos sumos.

38. Sankcijos netaikomos, jei nustatytų reikalavimų ir apribojimų nesilaikoma dėl nenugalimos jėgos (force majeure) bei išimtinių aplinkybių atvejų, jei pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas per 15 darbo dienų nuo tada, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie šią aplinkybę, raštu informavo ir pateikė tai įrodančius dokumentus Agentūrai. Išnykus nenugalimos jėgos aplinkybėms, pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai privalo toliau laikytis prisiimtų įsipareigojimų ir (arba) teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

 

XII SKYRIUS

ŽEMĖS ŪKIO VALDOS PERDAVIMAS

 

39.  Paramos gavėjui perleidus (pardavus, išnuomojus ar kitu panašiu su atitinkamais gamybos vienetais susijusiu sandoriu) Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre įregistruotą valdą arba dalį valdos po to, kai valdos perleidėjas jau yra pateikęs paraišką, bet dar neįvykdęs visų paramos skyrimo sąlygų ir reikalavimų pagal priemonę, valdos perleidėjui parama neskiriama. Tokiu atveju parama skiriama valdos perėmėjui, jei:

39.1. valdos perėmėjas nuo einamųjų metų birželio 7  d. iki lėšų pervedimo pareiškėjui dienos praneša Agentūrai apie valdos perėmimą, pateikdamas pranešimą apie valdos perėmimą, prašymą skirti paramą bei valdos perėmimo fakto patvirtinimo dokumentus (žemės, kito nekilnojamojo turto pirkimo–pardavimo, nuomos, panaudos ar kitos sutarties kopiją, paveldėjimo teisės liudijimo kopiją ar pan.) savivaldybei (seniūnijai) pagal valdos registravimo vietą;

39.2. valdos perėmėjas prisiima atsakomybę toliau laikytis įsipareigojimų ir vykdyti reikalavimus, kurie kyla iš perleidėjo paraiškos pagal priemonę einamaisiais metais. Valdos perleidėjo mirties atveju valdos perėmėjas taip pat prisiima perleidėjo įsiskolinimus Agentūrai už ankstesnius metus. Valdos perėmėjas valdos perleidėjo mirties atveju pateikia Agentūrai raštišką susitarimą su visais paveldėtojais dėl valdos perleidėjo skolų grąžinimo ir jam priklausančių išmokų iki valdos perėmimo momento;

39.3. valdos perleidėjas neturi įsiskolinimų Agentūrai, Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (netaikoma perleidėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti socialinio draudimo įmokų ir (arba) mokesčių mokėjimo terminai).

40. Valdos ir dalies valdos perleidėjas / perėmėjas per 30 kalendorinių dienų nuo valdos perleidimo / perėmimo dienos privalo perduoti pasikeitusius valdos registravimo duomenis Valdų registrui, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“, reikalavimais.

41. Jei visa valda arba dalis valdos perduodama po to, kai valdos perleidėjas jau yra pateikęs paraišką ir įvykdęs visus reikalavimus, nustatytus pagal priemonę, jis turi informuoti Agentūrą apie valdos perdavimą. Valdos valdytojo mirties atveju valdos duomenis atnaujinti ir Agentūrą informuoti apie valdos perėmimą (po valdos valdytojo mirties) privalo paveldėtojas, kuris tęsia valdoje ekonominę veiklą.

42. Žemės ūkio valdos perleidimo atveju, kai valda yra perduodama kitam žemės ūkio veiklos subjektui, kuris buvo įregistravęs valdą iki perleidimo, sujungtoms valdoms paliekamas perėmėjo valdos atpažinties kodas, o valdos perleidėjo unikalus valdos atpažinties kodas pripažįstamas negaliojančiu.

43. Žemės ūkio valdos išregistravimo atveju, kai valda išregistruojama iki kitų metų paraiškų pagal priemonę teikimo pradžios, pareiškėjas nebetenka teisės į jam priklausiusią paramą, o tais atvejais, kai parama ar jos dalis iki šios datos pareiškėjui jau išmokėta, jis privalo paramą grąžinti.

44.  Pareiškėjai kartą per kalendorinius metus, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugpjūčio 1 d. , atnaujina savo valdų registracijos duomenis Valdų registre.

 

XIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

45. Už paraiškos bei kitus duomenis atsako juos pateikę pareiškėjai.

46. Už pareiškėjų informavimą paramos teikimo klausimais, paraiškos duomenų įvedimą ir patvirtinimą PPIS (kai paraiška pateikiama savivaldybės / seniūnijos darbuotojui) atsakingos savivaldybės (seniūnijos). Savivaldybė (seniūnija):

46.1. gavusi iš Agentūros arba ŽŪIKVC informaciją apie paraiškose nustatytus netikslumus ar paraiškų vertinimo rezultatus, apie tai informuoja pareiškėjus;

46.2. norėdama gauti informaciją apie pareiškėjus, kreipiasi į Agentūrą;

46.3. atsako už jai teikiamų pareiškėjų asmens duomenų apsaugą teisės aktų nustatyta tvarka;

46.4. saugo ir prireikus nustatyta tvarka Agentūrai teikia Paraiškų priėmimo ir (arba) Prašymų pakeisti paraiškų duomenis registrus;

46.5. perduoda Agentūrai kitus dokumentus.

47. ŽŪIKVC:

47.1. atsako už tinkamą PPIS veikimą, paraiškų priėmimo ir keitimo darbų organizavimą;

47.2. perduoda Agentūrai paraiškų ir prašymų pakeisti paraiškos duomenis elektroninius duomenis;

47.3. atlieka SG perskaičiavimo funkciją. SG skaičiavimų duomenys turi būti perduoti Agentūrai iki einamųjų metų rugsėjo 10 d.

48. Už paraiškų administravimą, administracinę patikrą, patikrą vietoje ir nuotolinę patikrą, paramos dydžio apskaičiavimą ir išmokėjimą paramos gavėjams, lėšų apskaitą, ataskaitų teikimą atsako Agentūra.

49. Pareiškėjų pateikti duomenys Lietuvos Respublikos institucijų, kitų Europos Sąjungos šalių institucijų, Europos Sąjungos Komisijos, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos (OLAF) ir Europos Audito Rūmų bus apdoroti elektroniniu būdu ir panaudoti kontrolės tikslais.

50. Pareiškėjai už taisyklėse nurodytų įsipareigojimų ir reikalavimų nesilaikymą, taip pat gavę išmokas neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtų išmokų gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas, nesutinkantis su Agentūros priimtais sprendimais ar veiksmais (neveikimu), turi teisę juos apskųsti šiame skyriuje nustatyta tvarka.

52. Agentūros konkrečių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų veiksmus (neveikimą) pareiškėjas gali apskųsti Agentūros direktoriui raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius veiksmus (neveikimą).

53. ŽŪIKVC konkrečių darbuotojų veiksmus (neveikimą) pareiškėjas gali apskųsti ŽŪIKVC generaliniam direktoriui raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius veiksmus (neveikimą).

54. Agentūros  ir ŽŪIKVC  sprendimai arba veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________________

 

Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

 

 

SUTARTINIŲ GYVULIŲ (SG) RŪŠIS IR SKAIČIUS SIEKIANT GAUTI IŠMOKAS UŽ PIEVAS IR (AR) GANYKLAS PAGAL PRIEMONĘ „IŠMOKOS UŽ VIETOVES, KURIOSE ESAMA GAMTINIŲ AR KITŲ SPECIFINIŲ KLIŪČIŲ“

 

 

Nr.

Gyvūnų rūšis

Vienas gyvūnas sudaro SG/ha

1.

Karvės, buliai, vyresni nei 2 m.

1

2.

Galvijai (prieauglis) nuo 1 iki 2 m.

0,7

3.

Veršeliai iki 1 m.

0,25

4.

Taurieji elniai

0,2

5.

Danieliai, dėmėtieji elniai

0,11

6.

Bizonai, stumbrai

0,6

7.

Avys, ožkos

0,07

8.

Arkliai nuo 1 m.

1

9.

Kumeliukai iki 1 m.

0,4

14.

Triušiai (patinai ir patelės su prieaugliu iki atjunkymo)

0,025

15.

Stručiai (suaugę gyvūnai)

0,4

16.

Šinšilos

0,0014

17.

Bitės (1 bičių šeima)

0,059

__________________________

 

Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

 

 

VIETOVĖS, KURIOSE ESAMA DIDESNIO INTENSYVUMO GAMTINIŲ KLIŪČIŲ

(IKI 32 BALŲ IMTINAI)

 

 

Eil. Nr.

Savivaldybė

Seniūnija / Miestas / Savivaldybė

Žemės kokybės

balai

Iš viso

161

x

1

Alytaus rajono savivaldybė

Alovės seniūnija

31,9

2

Alytaus rajono savivaldybė

Daugų seniūnija

30,88

3

Alytaus rajono savivaldybė

Nemunaičio seniūnija

27,24

4

Alytaus rajono savivaldybė

Pivašiūnų seniūnija

29,57

5

Alytaus rajono savivaldybė

Raitininkų seniūnija

30,83

6

Anykščių rajono savivaldybė

Andrioniškio seniūnija

32,31

7

Anykščių rajono savivaldybė

Skiemonių seniūnija

30,14

8

Birštono savivaldybė

Birštono miestas

31,05

9

Druskininkų savivaldybė

Leipalingio seniūnija

30,77

10

Druskininkų savivaldybė

Viečiūnų seniūnija

29,32

11

Druskininkų savivaldybė

Druskininkų miestas

30,4

12

Elektrėnų savivaldybė

Beižionių seniūnija

30,67

13

Elektrėnų savivaldybė

Pastrėvio seniūnija

30,46

14

Elektrėnų savivaldybė

Semeliškių seniūnija

27,67

15

Elektrėnų savivaldybė

Vievio seniūnija

31,14

16

Ignalinos rajono savivaldybė

Ignalinos miesto seniūnija

26,91

17

Ignalinos rajono savivaldybė

Ignalinos seniūnija

29,42

18

Ignalinos rajono savivaldybė

Kazitiškio seniūnija

30,72

19

Ignalinos rajono savivaldybė

Linkmenų seniūnija

28,8

20

Ignalinos rajono savivaldybė

Rimšės seniūnija

30,8

21

Ignalinos rajono savivaldybė

Vidiškių seniūnija

29,37

22

Jonavos rajono savivaldybė

Šveicarijos seniūnija

29,87

23

Jonavos rajono savivaldybė

Ruklos seniūnija

30,5

24

Jurbarko rajono savivaldybė

Jurbarko miesto seniūnija

30,65

25

Jurbarko rajono savivaldybė

Viešvilės seniūnija

30,9

26

Kaišiadorių rajono savivaldybė

Žiežmarių seniūnija

27,05

27

Kalvarijos savivaldybė

Liubavo seniūnija

31,38

28

Kauno rajono savivaldybė

Ežerėlio seniūnija

23,24

29

Kauno rajono savivaldybė

Kačerginės seniūnija

25,22

30

Kauno rajono savivaldybė

Kulautuvos seniūnija

24,79

31

Kauno rajono savivaldybė

Zapyškio seniūnija

28,67

32

Kelmės rajono savivaldybė

Kelmės seniūnija

32,22

33

Kelmės rajono savivaldybė

Kražių seniūnija

32,11

34

Klaipėdos rajono savivaldybė

Agluonėnų seniūnija

28,75

35

Lazdijų rajono savivaldybė

Būdviečio seniūnija

32,14

36

Lazdijų rajono savivaldybė

Kapčiamiesčio seniūnija

26,78

37

Lazdijų rajono savivaldybė

Kučiūnų seniūnija

30,16

38

Lazdijų rajono savivaldybė

Lazdijų miesto seniūnija

32,25

39

Lazdijų rajono savivaldybė

Lazdijų seniūnija

31,04

40

Lazdijų rajono savivaldybė

Noragėlių seniūnija

28,05

41

Lazdijų rajono savivaldybė

Seirijų seniūnija

29,15

42

Lazdijų rajono savivaldybė

Šlavantų seniūnija

29,28

43

Lazdijų rajono savivaldybė

Šventežerio seniūnija

30,56

44

Lazdijų rajono savivaldybė

Veisiejų seniūnija

29,71

45

Marijampolės savivaldybė

Degučių seniūnija

22,77

46

Molėtų rajono savivaldybė

Balninkų seniūnija

31,06

47

Molėtų rajono savivaldybė

Čiulėnų seniūnija

31,44

48

Molėtų rajono savivaldybė

Dubingių seniūnija

28,23

49

Molėtų rajono savivaldybė

Giedraičių seniūnija

30,58

50

Molėtų rajono savivaldybė

Inturkės seniūnija

31,13

51

Molėtų rajono savivaldybė.

Joniškio seniūnija

30,29

52

Molėtų rajono savivaldybė

Luokesos seniūnija

29,55

53

Molėtų rajono savivaldybė

Mindūnų seniūnija

32,45

54

Molėtų rajono savivaldybė

Suginčių seniūnija

30,85

55

Molėtų rajono savivaldybė

Videniškių seniūnija

29,36

56

Molėtų rajono savivaldybė

Molėtų miestas

25,05

57

Plungės rajono savivaldybė

Alsėdžių seniūnija

26,97

58

Plungės rajono savivaldybė

Babrungo seniūnija

27,58

59

Plungės rajono savivaldybė

Paukštakių seniūnija

29,02

60

Plungės rajono savivaldybė

Platelių seniūnija

28,28

61

Plungės rajono savivaldybė

Plungės miesto seniūnija

31,8

62

Plungės rajono savivaldybė

Žemaičių Kalvarijos seniūnija

30,12

63

Plungės rajono savivaldybė

Žlibinų seniūnija

31,36

64

Prienų rajono savivaldybė

Prienų seniūnija

25,65

65

Prienų rajono savivaldybė

Stakliškių seniūnija

31,72

66

Radviliškio rajono savivaldybė

Radviliškio miesto seniūnija

28,94

67

Rietavo savivaldybė

Daugėdų seniūnija

31,57

68

Rietavo savivaldybė

Rietavo miesto seniūnija

29,93

69

Rokiškio rajono savivaldybė

Jūžintų seniūnija

31,69

70

Rokiškio rajono savivaldybė

Kriaunų seniūnija

29,7

71

Rokiškio rajono savivaldybė

Obelių seniūnija

31,17

72

Skuodo rajono savivaldybė

Barstyčių seniūnija

31,09

73

Skuodo rajono savivaldybė

Skuodo miesto seniūnija

31,09

74

Šalčininkų rajono savivaldybė

Akmenynės seniūnija

32,45

75

Šalčininkų rajono savivaldybė

Baltosios Vokės seniūnija

24,12

76

Šalčininkų rajono savivaldybė

Butrimonių seniūnija

31,96

77

Šalčininkų rajono savivaldybė

Dainavos seniūnija

31,9

78

Šalčininkų rajono savivaldybė

Dieveniškių seniūnija

30,71

79

Šalčininkų rajono savivaldybė

Eišiškių seniūnija

31,09

80

Šalčininkų rajono savivaldybė

Pabarės seniūnija

32,44

81

Šalčininkų rajono savivaldybė

Turgelių seniūnija

30,83

82

Šiaulių rajono savivaldybė

Kuršėnų miesto seniūnija

31,03

83

Šilalės rajono savivaldybė

Bijotų seniūnija

29,7

84

Šilalės rajono savivaldybė

Laukuvos seniūnija

31,66

85

Šilalės rajono savivaldybė

Šilalės kaimiškoji seniūnija

31,95

86

Šilalės rajono savivaldybė

Šilalės miesto seniūnija

22,71

87

Šilalės rajono savivaldybė

Traksėdžio seniūnija

30,58

88

Šilalės rajono savivaldybė

Upynos seniūnija

32,11

89

Šilalės rajono savivaldybė

Žadeikių seniūnija

30,97

90

Šilutės rajono savivaldybė

Juknaičių seniūnija

30,91

91

Šilutės rajono savivaldybė

Saugų seniūnija

30,06

92

Šilutės rajono savivaldybė

Šilutės seniūnija

30,01

93

Širvintų rajono savivaldybė

Kernavės seniūnija

28,23

94

Švenčionių rajono savivaldybė

Kaltanėnų seniūnija

31,34

95

Švenčionių rajono savivaldybė

Labanoro seniūnija

26,65

96

Švenčionių rajono savivaldybė

Pabradės miestas

25,11

97

Švenčionių rajono savivaldybė

Sarių seniūnija

30,61

98

Švenčionių rajono savivaldybė

Strūnaičio seniūnija

28,82

99

Švenčionių rajono savivaldybė

Švenčionėlių miestas

28,87

100

Švenčionių rajono savivaldybė

Švenčionių miestas

28,74

101

Švenčionių rajono savivaldybė

Švenčionių seniūnija

29,42

102

Tauragės rajono savivaldybė

Tauragės miesto seniūnija

26,72

103

Telšių rajono savivaldybė

Gadūnavo seniūnija

30,81

104

Telšių rajono savivaldybė

Luokės seniūnija

30,42

105

Telšių rajono savivaldybė

Ryškėnų seniūnija

30,67

106

Telšių rajono savivaldybė

Varnių seniūnija

31,02

107

Telšių rajono savivaldybė

Žarėnų seniūnija

28,84

108

Trakų rajono savivaldybė

Aukštadvario seniūnija

28,0

109

Trakų rajono savivaldybė

Grendavės seniūnija

27,75

110

Trakų rajono savivaldybė

Lentvario seniūnija

28,42

111

Trakų rajono savivaldybė.

Onuškio seniūnija

29,68

112

Trakų rajono savivaldybė

Rūdiškių seniūnija

30,35

113

Trakų rajono savivaldybė

Senųjų Trakų seniūnija

30,75

114

Trakų rajono savivaldybė

Trakų seniūnija

26,85

115

Ukmergės rajono savivaldybė

Šešuolių seniūnija

31,93

116

Ukmergės rajono savivaldybė

Želvos seniūnija

29,28

117

Utenos rajono savivaldybė

Daugailių seniūnija

29,58

118

Utenos rajono savivaldybė

Kuktiškių seniūnija

28,32

119

Utenos rajono savivaldybė

Leliūnų seniūnija

31,13

120

Utenos rajono savivaldybė

Saldutiškio seniūnija

29,75

121

Utenos rajono savivaldybė

Sudeikių seniūnija

30,3

122

Utenos rajono savivaldybė

Tauragnų seniūnija

27,41

123

Utenos rajono savivaldybė

Utenos miesto seniūnija

28,63

124

Utenos rajono savivaldybė

Utenos seniūnija

30,8

125

Utenos rajono savivaldybė

Užpalių seniūnija

31,45

126

Utenos rajono savivaldybė

Vyžuonų seniūnija

31,29

127

Varėnos rajono savivaldybė

Jakėnų seniūnija

30,38

128

Varėnos rajono savivaldybė

Kaniavos seniūnija

32,37

129

Varėnos rajono savivaldybė

Marcinkonių seniūnija

27,7

130

Varėnos rajono savivaldybė

Matuizų seniūnija

29,19

131

Varėnos rajono savivaldybė

Merkinės seniūnija

29,99

132

Varėnos rajono savivaldybė

Valkininkų seniūnija

29,71

133

Varėnos rajono savivaldybė

Varėnos seniūnija

30,17

134

Vilniaus rajono savivaldybė

Avižienių seniūnija

31,88

135

Vilniaus rajono savivaldybė

Bezdonių seniūnija

29

136

Vilniaus rajono savivaldybė

Buivydžių seniūnija

31,49

137

Vilniaus rajono savivaldybė

Juodšilių seniūnija

30,9

138

Vilniaus rajono savivaldybė

Kalvelių seniūnija

27,9

139

Vilniaus rajono savivaldybė

Lavoriškių seniūnija

29,63

140

Vilniaus rajono savivaldybė

Maišiagalos seniūnija

31,57

141

Vilniaus rajono savivaldybė

Marijampolio seniūnija

32,03

142

Vilniaus rajono savivaldybė

Nemenčinės miesto seniūnija

31,42

143

Vilniaus rajono savivaldybė

Nemenčinės seniūnija

30,57

144

Vilniaus rajono savivaldybė

Nemėžio seniūnija

28,44

145

Vilniaus rajono savivaldybė

Paberžės seniūnija

31,4

146

Vilniaus rajono savivaldybė

Riešės seniūnija

31,1

147

Vilniaus rajono savivaldybė

Rukainių seniūnija

32,06

148

Vilniaus rajono savivaldybė

Sudervės seniūnija

29,2

149

Vilniaus rajono savivaldybė

Sužionių seniūnija

30,03

150

Vilniaus rajono savivaldybė

Zujūnų seniūnija

31,39

151

Visagino savivaldybė

Visagino savivaldybė

27,6

152

Zarasų rajono savivaldybė

Antalieptės seniūnija

30,71

153

Zarasų rajono savivaldybė

Antazavės seniūnija

29,03

154

Zarasų rajono savivaldybė

Degučių seniūnija

29,89

155

Zarasų rajono savivaldybė

Dusetų seniūnija

29,41

156

Zarasų rajono savivaldybė

Imbrado seniūnija

30,1

157

Zarasų rajono savivaldybė

Salako seniūnija

28,06

158

Zarasų rajono savivaldybė

Suvieko seniūnija

30,8

159

Zarasų rajono savivaldybė

Turmanto seniūnija

30,86

160

Zarasų rajono savivaldybė

Zarasų miesto seniūnija

30,89

161

Zarasų rajono savivaldybė

Zarasų seniūnija

30,42

___________________________________

 

Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisyklių

3 priedas

 

VIETOVĖS, KURIOSE ESAMA MAŽESNIO INTENSYVUMO GAMTINIŲ KLIŪČIŲ

(IKI 34 BALŲ IMTINAI)

 

Eil. Nr.

Savivaldybė

Seniūnija

Žemės kokybės balai

Iš viso

59

x

1

Alytaus rajono savivaldybė

Butrimonių seniūnija

34,4

2

Alytaus rajono savivaldybė

Miroslavo seniūnija

32,88

3

Alytaus rajono savivaldybė

Punios seniūnija

33,03

4

Anykščių rajono savivaldybė

Kurklių seniūnija

32,89

5

Anykščių rajono savivaldybė

Svėdasų seniūnija

33,26

6

Elektrėnų savivaldybė

Kazokiškių seniūnija

32,73

7

Elektrėnų savivaldybė

Kietaviškių seniūnija

32,80

8

Ignalinos rajono savivaldybė

Ceikinių seniūnija

34,19

9

Ignalinos rajono savivaldybė

Dūkšto seniūnija

32,63

10

Ignalinos rajono savivaldybė

Naujojo Daugėliškio seniūnija

33,96

11

Jonavos rajono savivaldybė

Jonavos miesto seniūnija

32,50

12

Kaišiadorių rajono savivaldybė

Kruonio seniūnija

33,63

13

Kaišiadorių rajono savivaldybė

Nemaitonių seniūnija

32,88

14

Kalvarijos savivaldybė

Sangrūdos seniūnija

33,32

15

Kauno rajono savivaldybė

Neveronių seniūnija

34,23

16

Kauno rajono savivaldybė

Vilkijos seniūnija

33,41

17

Kazlų Rūdos savivaldybė

Kazlų Rūdos seniūnija

34,39

18

Kelmės rajono savivaldybė

Kukečių seniūnija

34,16

19

Kelmės rajono savivaldybė

Tytuvėnų seniūnija

33,78

20

Kelmės rajono savivaldybė

Užvenčio seniūnija

34,09

21

Klaipėdos rajono savivaldybė

Endriejavo seniūnija

33,51

22

Klaipėdos rajono savivaldybė

Priekulės seniūnija

34,38

23

Mažeikių rajono savivaldybė

Sedos seniūnija

33,11

24

Molėtų rajono savivaldybė

Alantos seniūnija

32,62

25

Pagėgių savivaldybė

Vilkyškių seniūnija

32,76

26

Raseinių rajono savivaldybė

Šiluvos seniūnija

33,25

27

Rietavo savivaldybė

Medingėnų seniūnija

32,92

28

Rietavo savivaldybė

Rietavo seniūnija

33,79

29

Rokiškio rajono savivaldybė

Juodupės seniūnija

33,52

30

Rokiškio rajono savivaldybė

Rokiškio miesto seniūnija

33,45

31

Šalčininkų rajono savivaldybė

Gerviškių seniūnija

32,76

32

Šalčininkų rajono savivaldybė

Jašiūnų seniūnija

34,16

33

Šalčininkų rajono savivaldybė

Kalesninkų seniūnija

33,31

34

Šalčininkų rajono savivaldybė

Poškonių seniūnija

33,67

35

Šalčininkų rajono savivaldybė

Šalčininkų seniūnija

34,25

36

Šilalės rajono savivaldybė

Bilionių seniūnija

32,99

37

Šilalės rajono savivaldybė

Kvėdarnos seniūnija

32,83

38

Šilalės rajono savivaldybė

Pajūrio seniūnija

32,88

39

Šilalės rajono savivaldybė

Palentinio seniūnija

32,61

40

Šilutės rajono savivaldybė

Gardamo seniūnija

33,83

41

Šilutės rajono savivaldybė

Katyčių seniūnija

33,32

42

Šilutės rajono savivaldybė

Švėkšnos seniūnija

33,3

43

Šilutės rajono savivaldybė

Usėnų seniūnija

33,7

44

Šilutės rajono savivaldybė

Vainuto seniūnija

34,47

45

Šilutės rajono savivaldybė

Žemaičių Naumiesčio seniūnija

33,48

46

Širvintų rajono savivaldybė

Jauniūnų seniūnija

33,4

47

Širvintų rajono savivaldybė

Zibalų seniūnija

33,69

48

Švenčionių rajono savivaldybė

Cirkliškio seniūnija

32,89

49

Švenčionių rajono savivaldybė

Magūnų seniūnija

33,91

50

Švenčionių rajono savivaldybė

Pabradės seniūnija

33,82

51

Švenčionių rajono savivaldybė

Švenčionėlių seniūnija

32,73

52

Telšių rajono savivaldybė

Viešvėnų seniūnija

33,9

53

Trakų rajono savivaldybė

Paluknio seniūnija

33,51

54

Varėnos rajono savivaldybė

Vydenių seniūnija

32,52

55

Vilniaus rajono savivaldybė

Dūkštų seniūnija

34,49

56

Vilniaus rajono savivaldybė

Medininkų seniūnija

33,83

57

Vilniaus rajono savivaldybė

Mickūnų seniūnija

33,78

58

Vilniaus rajono savivaldybė

Pagirių seniūnija

34,0

59

Vilniaus rajono savivaldybė

Rudaminos seniūnija

32,71

_______________________________________

 

Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitų specifinių kliūčių“ įgyvendinimo taisyklių

4 priedas

 

VIETOVĖS, KURIOMS TAIKOMAS PEREINAMASIS LAIKOTARPIS

2019 M.

 

Eil. Nr.

Savivaldybė

Seniūnija

Žemės kokybės balai

Iš viso

69

x

1

Akmenės rajono savivaldybė

Kruopių seniūnija

40,53

2

Anykščių rajono savivaldybė

Anykščių seniūnija

36,48

3

Anykščių rajono savivaldybė

Debeikių seniūnija

34,79

4

Anykščių rajono savivaldybė

Kavarsko seniūnija

37,44

5

Anykščių rajono savivaldybė

Traupio seniūnija

42,46

6

Anykščių rajono savivaldybė

Troškūnų seniūnija

40,42

7

Anykščių rajono savivaldybė

Viešintų seniūnija

35,83

8

Elektrėnų savivaldybė

Elektrėnų seniūnija

34,75

9

Elektrėnų savivaldybė

Gilučių seniūnija

35,99

10

Ignalinos rajono savivaldybė

Didžiasalio seniūnija

35,16

11

Ignalinos rajono savivaldybė

Mielagėnų seniūnija

39,69

12

Ignalinos rajono savivaldybė

Tverečiaus seniūnija

35,51

13

Jonavos rajono savivaldybė

Upninkų seniūnija

36,03

14

Kaišiadorių rajono savivaldybė

Palomenės seniūnija

41,38

15

Kaišiadorių rajono savivaldybė

Paparčių seniūnija

35,75

16

Kazlų Rūdos savivaldybė

Jankų seniūnija

43,97

17

Kelmės rajono savivaldybė

Pakražančio seniūnija

38,59

18

Kelmės rajono savivaldybė

Šaukėnų seniūnija

37,38

19

Kelmės rajono savivaldybė

Vaiguvos seniūnija

34,82

20

Klaipėdos rajono savivaldybė

Dovilų seniūnija

35,09

21

Kupiškio rajono savivaldybė

Kupiškio seniūnija

42,65

22

Lazdijų rajono savivaldybė

Krosnos seniūnija

48,23

23

Lazdijų rajono savivaldybė

Šeštokų seniūnija

40,09

24

Pagėgių savivaldybė

Natkiškų seniūnija

35,08

25

Pagėgių savivaldybė

Pagėgių seniūnija

36,22

26

Panevėžio rajono savivaldybė

Karsakiškio seniūnija

38,59

27

Plungės rajono savivaldybė

Kulių seniūnija

39,35

28

Plungės rajono savivaldybė

Nausodžio seniūnija

34,72

29

Plungės rajono savivaldybė

Stalgėnų seniūnija

34,58

30

Plungės rajono savivaldybė

Šateikių seniūnija

37,41

31

Radviliškio rajono savivaldybė

Šiaulėnų seniūnija

40,25

32

Rietavo savivaldybė

Tverų seniūnija

34,58

33

Rokiškio rajono savivaldybė

Kamajų seniūnija

34,78

34

Rokiškio rajono savivaldybė

Kazliškio seniūnija

35,05

35

Rokiškio rajono savivaldybė

Pandėlio seniūnija

40,46

36

Rokiškio rajono savivaldybė

Panemunėlio seniūnija

36,83

37

Rokiškio rajono savivaldybė

Rokiškio kaimiškoji seniūnija

34,61

38

Skuodo rajono savivaldybė

Notėnų seniūnija

36,34

39

Šakių rajono savivaldybė

Lekėčių seniūnija

35,12

40

Šilalės rajono savivaldybė

Kaltinėnų seniūnija

34,56

41

Šilalės rajono savivaldybė

Tenenių seniūnija

37,0

42

Širvintų rajono savivaldybė

Alionių seniūnija

35,91

43

Širvintų rajono savivaldybė

Čiobiškio seniūnija

39,24

44

Širvintų rajono savivaldybė

Gelvonų seniūnija

39,67

45

Širvintų rajono savivaldybė

Musninkų seniūnija

39,41

46

Širvintų rajono savivaldybė

Širvintų seniūnija

38,93

47

Švenčionių rajono savivaldybė

Adutiškio seniūnija

39,32

48

Švenčionių rajono savivaldybė

Svirkų seniūnija

41,71

49

Tauragės rajono savivaldybė

Batakių seniūnija

39,66

50

Tauragės rajono savivaldybė

Gaurės seniūnija

35,93

51

Tauragės rajono savivaldybė

Lauksargių seniūnija

37,57

52

Tauragės rajono savivaldybė

Žygaičių seniūnija

39,57

53

Telšių rajono savivaldybė

Degaičių seniūnija

37,48

54

Telšių rajono savivaldybė

Nevarėnų seniūnija

35,19

55

Telšių rajono savivaldybė

Telšių miesto seniūnija

37,62

56

Telšių rajono savivaldybė

Tryškių seniūnija

38,17

57

Telšių rajono savivaldybė

Upynos seniūnija

38,17

58

Ukmergės rajono savivaldybė

Deltuvos seniūnija

40,45

59

Ukmergės rajono savivaldybė

Lyduokių seniūnija

38,72

60

Ukmergės rajono savivaldybė

Pabaisko seniūnija

36,96

61

Ukmergės rajono savivaldybė

Pivonijos seniūnija

38,56

62

Ukmergės rajono savivaldybė

Siesikų seniūnija

43,53

63

Ukmergės rajono savivaldybė

Taujėnų seniūnija

44,26

64

Ukmergės rajono savivaldybė

Ukmergės miesto seniūnija

41,59

65

Ukmergės rajono savivaldybė

Veprių seniūnija

38,09

66

Ukmergės rajono savivaldybė

Vidiškių seniūnija

39,1

67

Ukmergės rajono savivaldybė

Žemaitkiemio seniūnija

38,99

68

Vilkaviškio rajono savivaldybė

Gražiškių seniūnija

29,45

69

Vilkaviškio rajono savivaldybė

Vištyčio seniūnija

27,99

________________________________