LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.4.1-ESFA-V-414 „JAUNIMO UŽIMTUMO DIDINIMAS (II)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO  

 

2018 m. rugsėjo 19 d. Nr. A1-498

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-414 „Jaunimo užimtumo didinimas (II)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                 Linas Kukuraitis

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros

2018-06-27

raštu Nr. SB-2018-00733

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2018 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. A1-498

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.4.1-ESFA- V-414 „JAUNIMO UŽIMTUMO DIDINIMAS (II)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.4.1-ESFA-V-414 „Jaunimo užimtumo didinimas (II)“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – veiksmų programa), 7  prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 07.4.1-ESFA-V-414 priemonės „Jaunimo užimtumo didinimas (II)“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2.    Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas);

2.2. Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu;

2.3. Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymu;

2.4. Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu;

2.5. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“;

2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014−2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.8. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.9. Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. A1-692 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau − Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planas);

2.10 Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugpjūčio 19 d. įsakymu Nr. A1-416 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.11.  Nacionaline jaunimo savanoriškos veiklos programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-73 „Dėl Nacionalinės jaunimo savanoriškos veiklos programos patvirtinimo“;

2.12.  Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo pavirtinimo“ (toliau – Užimtumo rėmimo priemonių aprašas);

2.13.  Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. A1-573 „Dėl Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.14 Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).

3.    Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4.    Taip pat Apraše vartojama sąvoka: de minimis pagalbos gavėjas – juridinis asmuo, kuris vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurio veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei jis yra projekto partneris ir planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangą, įrenginius ar kitą turtą, suteikiančius organizacijai ekonominę naudą.

5.    Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6.    Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7.    Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8.    Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 20 532 671 (dvidešimties milijonų penkių šimtų trisdešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų septyniasdešimt vieno) euro finansavimo lėšų, iš kurių iki 17 452 770 (septyniolikos milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių septynių šimtų septyniasdešimties) eurų – Europos socialinio fondo (toliau – ESF) lėšos, iki 3 079 901 (trijų milijonų septyniasdešimt devynių tūkstančių devynių šimtų vieno) euro  – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

9.    Ministerija priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo turi teisę Aprašo 8 punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

10Pagal Aprašą remiamų veiklų tikslas – sumažinti nedirbančio, nesimokančio ir mokymuose nedalyvaujančio 15–29 metų amžiaus jaunimo skaičių.

11Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

11.1.  ankstyvos intervencijos ir aktyvinimo priemonės (pirminė intervencija):

11.1.1.                  papildomų gebėjimų ir kompetencijų ugdymo priemonės (buhalterinės apskaitos, vairavimo, verslumo, projektų valdymo, programavimo, kompiuterinio raštingumo ir kiti papildomų gebėjimų ir kompetencijų suteikiantys mokymai);

11.1.2.                  psichologinės socialinės reabilitacijos priemonės;

11.1.3.                  minimalios priežiūros paslaugos;

11.1.4.                  pagalbos pažįstant save paslaugos;

11.1.5.                  socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo paslaugos;

11.1.6.                  motyvavimo paslaugos;

11.1.7.                  informavimo apie jauno žmogaus galimybes paslaugos;

11.1.8.                  tarpininkavimo su švietimo įstaigomis paslaugos;

11.1.9.                  savanorystės vietos paieškos paslaugos;

11.1.10.                savanoriškos veiklos atlikimo organizavimas;

11.1.11.                mokymai savanoriškos veiklos metu;

11.1.12.                mentorystės paslaugos savanoriškos veiklos metu;

11.1.13.                kitos veiklos pagal individualius veiklos planus;

11.2.  integraciją į darbo rinką skatinančios priemonės (antrinė intervencija):

11.2.1.                  profesinis mokymas;

11.2.2.                  parama judumui;

11.2.3.                  įdarbinimas subsidijuojant;

11.2.4.                  darbo įgūdžių įgijimo rėmimas;

11.2.5.                  kitos veiklos pagal individualius veiklos planus.

12Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2018 m. III–IV ketvirtį.

13Reikalavimas, taikomas Priemonei atskirti nuo priemonės Nr. 07.4.1-ESFA-V-404 „Jaunimo užimtumo didinimas“: projektai pagal priemonę bus pradėti įgyvendinti tik baigus įgyvendinti projektus pagal priemonę Nr. 07.4.1-ESFA-V-404 „Jaunimo užimtumo didinimas“.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

14Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (nuo 2018 m. spalio 1 d. – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos) (toliau – LDB) ir Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – JRD), galimi partneriai:

14.1.  nevyriausybinės organizacijos;

14.2.  kiti viešieji juridiniai asmenys.

15.  Partnerių atranką atlieka pareiškėjas, vadovaudamasis savo parengta ir patvirtinta projekto partnerių atrankos tvarka. Pareiškėjas užtikrina skaidrią, viešą ir objektyviais kriterijais paremtą projekto partnerių atranką.  Partnerių atrankos tvarkoje, atsižvelgiant į planuojamų teikti paslaugų pobūdį, turi būti numatyti kvalifikaciniai, patirties ir kiti reikalavimai projekto partneriams. Partnerių atranka turi būti atlikta iki paraiškos pateikimo.

16.  Iki paraiškos pateikimo pareiškėjas ir projekto partneris (-iai) sudaro jungtinės veiklos sutartį, kurioje nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant projektą, kaip nustatyta Projektų taisyklių 163 punkte.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

17Projektai turi atitikti Projektų taisyklių 66 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

18Projektai turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2018 m. birželio 12 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-3(33): projektas turi atitikti bent vieną iš Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo plano 1.4.1, 1.4.2, 1.4.4 ir 2.2.1 papunkčiuose nurodytų priemonių. Vertinama, ar pareiškėjai ir projektai atitinka bent vienos iš Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo plano 1.4.1, 1.4.2, 1.4.4 ir 2.2.1 papunkčiuose nurodytų priemonių aprašymus, tikslines grupes, siekiamus rezultatus ir vykdytojus.

19Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

20Pagal Aprašą teikiamų projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties įsigaliojimo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

21Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje (tačiau tik ES valstybėse narėse), jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai.

22 Tinkama projekto tikslinė grupė yra 15–29 metų nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys asmenys.

23Projektais turi būti siekiama visų išvardytų stebėsenos rodiklių, nurodytų Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias siektinas jų reikšmes:

23.1.  specialiųjų produkto stebėsenos rodiklių:

23.1.1.                  „15–29 metų nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys asmenys, dalyvavę JUI remiamoje intervencijoje“ (rodiklio kodas P.S.358) – 10 000 asmenų;

23.1.2.                  „15–29 metų nedirbantys, nesimokantys ir mokymuose nedalyvaujantys asmenys, dalyvavę JUI remiamoje intervencijoje, iš kurių: 25–29 metų asmenys“ (rodiklio kodas P.S.360) – 2 000 asmenų;

23.2.  trumpalaikių bendrųjų rezultato stebėsenos rodiklių:

23.2.1.                  „Bedarbiai dalyviai, kurie baigė dalyvauti JUI remiamoje intervencijoje“ (rodiklio kodas R.B.101) – 75 proc.;

23.2.2.                  „Bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo pasiūlymą dėl darbo, tolesnio mokymosi, pameistrystės ar stažuotės“ (rodiklio kodas R.B.102) – 50 proc.;

23.2.3.                  „Bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą pradėjo mokytis, įgijo kvalifikaciją arba pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklio kodas R.B.103) – 50 proc.;

23.2.4.                  „Ilgalaikiai bedarbiai dalyviai, kurie baigė dalyvauti JUI remiamoje intervencijoje“ (rodiklio kodas R.B.104) – 50 proc.;

23.2.5.                  „Ilgalaikiai bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo pasiūlymą dėl darbo, tolesnio mokymosi, pameistrystės ar stažuotės“ (rodiklio kodas R.B.105) – 32 proc.;

23.2.6.                  „Ilgalaikiai bedarbiai dalyviai, kurie baigę dalyvavimą pradėjo mokytis, įgijo kvalifikaciją arba pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklio kodas R.B.106) – 26 proc.;

23.2.7.                  „Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigė dalyvauti JUI remiamoje intervencijoje“ (rodiklio kodas R.B.107) – 35 proc.;

23.2.8.                  „Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigę dalyvavimą gavo pasiūlymą dėl darbo, tolesnio mokymosi, pameistrystės ar stažuotės“ (rodiklio kodas R.B.108) – 30 proc.;

23.2.9.                  „Nestudijuojantys ir nesimokantys neaktyvūs dalyviai, kurie baigę dalyvavimą pradėjo mokytis, įgijo kvalifikaciją arba pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklio kodas R.B.109) – 10 proc.

24Siektinos projekto stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projekto sutartyje.

25Projekto parengtumui taikomas reikalavimas, jei projektas vykdomas kartu su partneriu (-iais) – iki paraiškos pateikimo nustatytos datos pareiškėjas ir projekto partneris (-iai) turi būti sudarę jungtinės veiklos sutartį (-is), kuri (-ios) teikiama (-os) įgyvendinančiajai institucijai kartu su paraiška. Jungtinės veiklos sutartyje rekomenduojama nustatyti:

25.1.  pareiškėjo ir partnerio (-ių) planuojamas vykdyti veiklas ir funkcijas projekte;

25.2.  pareiškėjo ir partnerio (-ių) įsipareigojimus dėl rodiklių pasiekimo (nustatant kiekybines reikšmes bei sąsajas ir pagrindimą su planuojamomis vykdyti veiklomis);

25.3.  atsiskaitymo už pasiektus projekto rodiklius tvarką (dokumentų, pagrindžiančių patirtas išlaidas ir pasiektus rodiklius, teikimo pareiškėjui tvarką);

25.4.  projekto lėšų paskirstymą pareiškėjui ir partneriui (-iams), avanso išmokėjimo tvarką, atsiskaitymo už patirtas projekto išlaidas tvarką;

25.5.  Pareiškėjo ir partnerio (-ių) įsipareigojimus, kas ir kokiais atvejais nuosavomis lėšomis padengs netinkamas projekto lėšomis finansuoti išlaidas bei tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamos finansavimo lėšos.

26Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

26.1.  projekto veiklos prireikus turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

26.2.  projekto medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

26.3.  vykdant projekto veiklas, prireikus turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą.

27Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą.

28Projekto metu privaloma įgyvendinti viešinimo priemones, nurodytas Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose. 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI DĖL DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO

 

29Finansavimas de minimis pagalbos gavėjams yra nereikšminga (de minimis) pagalba, teikiama vadovaujantis Komisijos reglamentu.

30Nereikšmingą (de minimis) pagalbą konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui nustato įgyvendinančioji institucija vadovaudamasi:

30.1.  vertinant paraišką – paraiškoje ir Aprašo 49 punkte nustatyta tvarka pareiškėjo pateiktais dokumentais, nurodytais Aprašo 52.4–52.6 papunkčiuose:

30.2.  įgyvendinant projektą – projekto vykdytojo projekto sutartyje nustatyta tvarka pateiktais dokumentais, nurodytais Aprašo 52.4–52.6 papunkčiuose, jei:

30.2.1.                  pareiškėjas kartu su paraiška negalėjo pateikti arba pateikė ne visus Aprašo 52.4–52.6 papunkčiuose nurodytus priedus ar duomenis;

30.2.2.                  jei įgyvendinant projektą keičiasi partneriai;

30.2.3.                  jei įgyvendinant projektą atsiranda poreikis iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangą, įrenginius ar kitą turtą.

31.     Prašomos (galimos) skirti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis projekto sutartyje, paraiškos priede, užpildytame pagal Aprašo 2 priedo formą, ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:

31.1.  įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją iš pareiškėjo (projekto vykdytojo), įvertina:

31.1.1.   kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento nustatytiems reikalavimams, užpildydama Aprašo 3 priedą;

31.1.2.   de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Komisijos reglamento „vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, paskelbtą ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų formos“;

31.1.3.   ar nebus viršyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo riba: bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Komisijos reglamentą, negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų ribos per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam pareiškėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų;

31.2.  įgyvendinančioji institucija, iš pareiškėjo (projekto vykdytojo) gavusi informaciją ir atlikusi Aprašo 31.1 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, bei projekto sutartyje nustatyta tvarka, per 5 darbo dienas nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

32.     Įgyvendinančioji institucija raštu arba elektroniniu paštu informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją) apie priimtą sprendimą dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, nurodydama nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį bei pobūdį konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, pateikdama aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydama reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis lygus 0.

33.     Pareiškėjas (projekto vykdytojas), gavęs informaciją iš įgyvendinančiosios institucijos, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydamas reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

34Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

35 Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

36 Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

37Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

38Pagal Aprašą projekto tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos projektą vykdančio personalo darbo vietos įsteigimo (kompiuterinės įrangos, baldų ir kitų darbo vietai reikalingų prekių įsigijimas arba nuoma) išlaidos

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

- projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines) ir kitas sutartis išlaidos, kai projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį).

Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu.

Kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus.

Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos darbo sutartys, kai tas darbas yra pagrindinis, arba esamų darbo sutarčių papildymai, kai, be pagrindinių pareigų, sulygstama dėl papildomų funkcijų projekte (tokiu atveju sutartyje turi būti aiškiai įvardyta, kiek laiko dirbama prie projekto, ir nurodomas atlygis).

Asmenims, einantiems valstybės tarnautojo pareigas projekto vykdytojo ar partnerio institucijoje, taikomos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 5 punkto nuostatos ir atskiros darbo sutartys nesudaromos.

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos kompensuojamos taikant Aprašo 40 punkte nurodytą fiksuotąją normą.

- projektą vykdančio personalo komandiruočių, kelionių išlaidos;

- mokymo ir ugdymo priemonių bei kito trumpalaikio turto (išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamų baldų, įrangos ir įrenginių pirkimo išlaidos) pirkimo ir nuomos išlaidos;

- įrangos nuomos išlaidos;

- projekto veikloms vykdyti reikalingų transporto priemonių, patalpų eksploatavimo (komunalinių ir pan.), ryšio paslaugų išlaidos;

- dalyvių kelionių, apgyvendinimo, dalyvavimo renginiuose ir panašios išlaidos;

- draudimo nuo nelaimingų atsitikimų, visos privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų, jeigu tai nustatyta darbuotojų saugą ir sveikatą darbe reglamentuojančiuose teisės aktuose, išlaidos, jei atitinka Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

- Savanoriškos veiklos įstatyme numatytos išlaidos (pvz., savanorio kelionių, apgyvendinimo, maitinimo, privalomojo sveikatos draudimo ir kitos išlaidos);

- profesinio mokymo ir stipendijų išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 39.1 papunktyje nurodytą fiksuotąjį įkainį;

- darbo įgūdžių įgijimo rėmimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 39.2 papunktyje nurodytą fiksuotąjį įkainį;

- įdarbinimo subsidijuojant išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 39.2 papunktyje nurodytą fiksuotąjį įkainį;

- projekto dalyvių, dalyvaujančių paramos judumui priemonėje, išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

- kitos išlaidos, patiriamos įgyvendinant veiklas pagal individualius veiklos planus, kaip numatyta Aprašo 11.1.13 ir 11.2.5 papunkčiuose, jei jos atitinka Užimtumo rėmimo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas ir yra įtrauktos į Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planą;

- kelionių išlaidos, patiriamos įgyvendinant veiklas, organizuojamas pagal Užimtumo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytą tvarką, apmokamos taikant Aprašo 39.3.1 papunktyje nurodytą fiksuotąjį įkainį.

Visais kitais atvejais apmokant kelionių išlaidas taikomas kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotasis įkainis, nurodytas Aprašo 39.3.2 papunktyje;

- dalyvių maitinimo išlaidos;

- privalomojo sveikatos draudimo išlaidos apmokamos taikant Aprašo 39.4 papunktyje nurodytą fiksuotąjį įkainį.

- perkamų prekių ar paslaugų, reikalingų Aprašo 11 punkte nurodytoms veikloms įgyvendinti, išlaidos, jei jos atitinka Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams prekėms ir paslaugoms keliamus reikalavimus

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti laikomos:

- privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, išlaidos;

- kitų informavimo apie projektą priemonių išlaidos: pranešimų žiniasklaidai, spaudos konferencijų, informacinių renginių, seminarų, diskusijų, projekto reklamos (spaudoje, televizijoje, radijuje ir kt.), informacinių leidinių, reprezentacinių priemonių išlaidos.

Kiekvieno projekto, įgyvendinančio Aprašo 11.1 papunktyje nurodytas veiklas, viešinimo išlaidos neturi sudaryti daugiau kaip 1 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

Kiekvieno projekto, įgyvendinančio Aprašo 11.2 papunktyje nurodytas veiklas, viešinimo išlaidos neturi sudaryti daugiau kaip 0,5 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Projektų taisyklių 10 priedas)

Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

39Įgyvendinant projektų veiklas, patirtos bedarbių profesinio mokymo išlaidos, darbo įgūdžių įgijimo rėmimo išlaidos, įdarbinimo subsidijuojant išlaidos, projekto dalyvių kelionių ir privalomojo sveikatos draudimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, skelbiamus ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“:

39.1 bedarbių profesinio mokymo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. spalio 5 d. Bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita (2017 m. birželio 22 d. redakcija), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

39.2.  darbo įgūdžių įgijimo rėmimo išlaidos ir įdarbinimo subsidijuojant išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. lapkričio 28 d. atliktu Subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu (2017 m. liepos 31 d. redakcija). Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

39.3 kelionių išlaidos apmokamos taikant:

39.3.1.                  transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį, kuris nustatytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2014 m. spalio 31 d. Transporto išlaidų fiksuotojo įkainio nustatymo pagrindimu (2017 m. gruodžio 18 d. redakcija), skelbiamu ES interneto svetainėje, kai įgyvendinamos veiklos, organizuojamos pagal Užimtumo įstatyme ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytą tvarką;

39.3.2.                  kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį, nustatytą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. balandžio 24 d. Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kai organizuojamos veiklos, kurioms Aprašo 39.3.1 papunktyje nurodytas fiksuotasis įkainis netaikomas. Minėta ataskaita skelbiama ES interneto svetainėje;

39.4 privalomojo sveikatos draudimo išlaidos apmokamos taikant privalomojo sveikatos draudimo fiksuotąjį įkainį, kuris nustatytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. vasario 19 d. Privalomojo sveikatos draudimo fiksuotojo įkainio nustatymo pagrindimu, skelbiamu ES interneto svetainėje.

40Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas bei darbo užmokesčio išmokos už papildomas poilsio dienas, kai darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, kompensuojamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų ir papildomų poilsio dienų skaičių bei jam nustatytos darbo savaitės trukmę. Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos apskaičiuojamos vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. atliktu Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu, skelbiamu ES interneto svetainėje.

41Atnaujinus tyrimus ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatyti fiksuotieji įkainiai ir fiksuotosios normos, atnaujinti fiksuotieji įkainiai ir fiksuotosios normos taikomos projektų paraiškoms ir įgyvendinamiems projektams.

42Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 40 punkte nurodytą fiksuotąją normą ir Aprašo 39 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius, turi atitikti šias nuostatas:

42.1 pagal fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąsias normas apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktajame skirsnyje nurodytus reikalavimus;

42.2 pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių, fiksuotųjų normų dydžius nei jam taikytini Apraše nustatyti dydžiai;

42.3.  projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, fiksuotąją normą, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius, fiksuotąją normą ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas kiekybinis projekto rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti įrodant, kad pagal fiksuotuosius įkainius arba fiksuotąją normą apmokami rezultatai pasiekti, nurodomi projekto sutartyje;

42.4 projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotasis įkainis ar fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.

43Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

44Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

45.  Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms įgyvendinant projektą, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

46Pareiškėjas per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą, užpildytą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

47Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtrauktas tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

48Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susijusių dokumentų“. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką.

49Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 52 punkte nurodytais priedais teikia ją Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainėje (toliau – DMS).

50Jei paraiška gali būti teikiama DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

51Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjas negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškos pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) suteikia galimybę paraišką ar jos priedus pateikti kitu būdu, ir apie tai paskelbia ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

52Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

52.1 partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) (Partnerio deklaracijos forma įtraukta į pildomą paraiškos formą);

52.2 Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą, kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“;

52.3 pareiškėjo ir partnerių sudarytą jungtinės veiklos sutartį, atitinkančią Aprašo 25 punkto nuostatas;

52.4Klausimyną dėl organizacijos atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus (toliau – Klausimynas), kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susijusių dokumentų“. Klausimyną pildo visi juridiniai asmenys, kurie atitinka de minimis pagalbos gavėjo sąvoką. Klausimyno gali neteikti LDB ir JRD. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi organizacijos užpildytą Klausimyną, turi teisę paprašyti pateikti Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, jei vadovaujantis pateiktais duomenimis organizacija turėtų būti laikoma ūkio subjektu, t. y. de minimis pagalbos gavėja. Jeigu pareiškėjas, teikdamas paraišką, neturi reikalingų duomenų, ši informacija turi būti pateikta projekto įgyvendinimo metu projekto sutartyje nustatyta tvarka ir terminais;

52.5 Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, kaip nurodyta Aprašo 31.1.2 papunktyje. Šią deklaraciją pildo visi juridiniai asmenys, kurie atitinka de minimis pagalbos gavėjo sąvoką. Jeigu pareiškėjas, teikdamas paraišką, neturi reikalingų duomenų Vienos įmonės deklaracijai pagal Komisijos reglamentą užpildyti, ji turi būti pateikta projekto įgyvendinimo metu projekto sutartyje nustatyta tvarka ir terminais;

52.6.  Informaciją apie lėšas, suteikiančias organizacijai išskirtinę naudą, užpildydamas Aprašo 2 priedą.

53Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

54Paskutinė paraiškos pateikimo diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

55Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

56 Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus.

57Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

58Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 60 dienų nuo jos gavimo dienos.

59Jei dėl objektyvių priežasčių negalima paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraišką reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos tokios funkcinės DMS galimybės.

60Paraiška gali būti atmetama Projektų taisyklių 118, 121, 122, 1221, 1222, 133, 136 ir 138 punktuose nurodytais pagrindais Projektų taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, kol nėra įdiegtos tokios funkcinės DMS galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

61Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493−494 punktuose nustatyta tvarka.

62Įgyvendinančiajai institucijai baigus vertinti paraišką, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

63Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos tokios funkcinės DMS galimybės, pateikia šio sprendimo kopiją pareiškėjui.

64 Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projekto sutartys tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

65Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas dėl objektyvių, nuo jo valios nepriklausančių, priežasčių praleidęs pasiūlymo terminą, turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu atnaujinti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

66Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

66.1 kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

66.2 kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

67Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

68Projektų įgyvendinimo priežiūrai sudaromas projektų priežiūros komitetas. Projektų priežiūros komitetas sudaromas iš Ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos ir projekto vykdytojo atstovų, į projektų priežiūros komiteto sudėtį gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Projektų priežiūros komiteto sudėtį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Projekto priežiūros komiteto veiklos principai nustatomi projektų priežiūros komiteto darbo reglamente, kuris tvirtinamas pirmajame projektų priežiūros komiteto posėdyje.

69Informacija apie kiekvieną ESF projekto dalyvį renkama pirmą jo dalyvavimo tiesioginėse projekto veiklose dieną vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. ESF projekto dalyviui pateikiama užpildyti Projekto dalyvio apklausos anketos forma, kurioje prašoma nurodyti informaciją apie ESF projekto dalyvį, nurodytą Projektų taisyklių 270 punkte, papildomai Projekto dalyvio apklausos anketos formoje įtraukiant laukus, kuriuose dalyvių prašoma nurodyti gyvenamąją vietą. Projekto dalyvio apklausos anketos forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Projektų valdymas“ ir „Kitos formos“.

70Projekto vykdytojas turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), reikalavimų laikymąsi.

71Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, įsigytą ar sukurtą iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudžiamojo įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

72Aprašas keičiamas vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytais reikalavimais.

73Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir įgyvendinamiems projektams.

 

_____________________________________