TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

 DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS

KOMISIJOS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2023 m.  vasario 23 d. Nr. T1-43

Telšiai 

 

 

Vadovaudamasi Telšių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Telšių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T1-260 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 113 punktu, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos 2022 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Kęstutis Gusarovas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jolanta Rupeikienė, tel. 869917261, el. p. [email protected] 

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2023-02-23 sprendimu Nr. T1-43

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS tarybos antikorupcijos  KOMISIJOS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

KOMISIJOS SUDĖTIS

 

Telšių rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija) sudaryta Telšių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) 2019 m. birželio 27 d. sprendimu T1-196 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos sudarymo“ (keista: Tarybos 2019 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. T1-374 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T1-196 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“; Tarybos 2020 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T1-190 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T1- 196 „Dėl Telšių rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“ ir Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos pirmininko skyrimo“; Tarybos 2021 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T1- 264 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T1-196 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“; Tarybos 2021 m. rugpjūčio 26 d. sprendimu Nr. T1-304 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T1-196 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“ ).

Antikorupcijos komisija 2022 metais dirbo šios sudėties:

Stanislovas Čekanauskas – Darbo partijos frakcijos atstovas;

Teresa Kubilienė – Varnių seniūnijos Pavandenės seniūnaitijos seniūnaitė;

Evelina Lenkauskienė – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos atstovė (Komisijos pirmininko pavaduotoja, patvirtinta 2022 m. vasario 24 d. Tarybos sprendimu Nr. T1-33 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos pirmininko pavaduotojo skyrimo“);

Algirdas Bacevičius – Mišrios frakcijos atstovas;

Raimondas Ramančauskis –  Nevarėnų seniūnijos Nevarėnų seniūnaitijos seniūnaitis;

Vilma Rumšienė – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos atstovė;

Jolanta Rupeikienė – „Už Telšius“ frakcijos atstovė (Komisijos pirmininkė);

Mantas Serva – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos atstovas;

Reda Vasiliauskienė – Ryškėnų seniūnijos Užgirių seniūnaitijos seniūnaitė.

Antikorupcijos komisija savo veiklą vykdė vadovaudamasi 2021 m. lapkričio 25 d. Telšių rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T1-411 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ (keista: Tarybos 2022 m. sausio 27 d. sprendimu Nr. T1-2 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. lapkričio 25 d. sprendimo Nr. T1-411 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“; Tarybos 2022 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. T1-351 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. lapkričio 25 d. sprendimo Nr. T1-411 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“) patvirtintais Antikorupcijos komisijos nuostatais.

Antikorupcijos komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti Savivaldybės politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskiriant prioritetines prevencijos ir kontrolės kryptis, nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą, nagrinėti korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priimti sprendimus nagrinėjamais klausimais ir kontroliuoti jų vykdymą.

Antikorupcijos komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 „Dėl padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“, Telšių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, patvirtintu Telšių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T1-260 „Dėl Telšių rajono savivaldybės tarybos reglamento patvirtinimo“, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

KOMISIJOS VEIKLA

 

2022 metais organizuota 10 (dešimt) Antikorupcijos komisijos posėdžių: įvyko 8 (aštuoni) Antikorupcijos komisijos posėdžiai, 2 (dvejuose) Antikorupcijos komisijos posėdžiuose, nesusirinkus būtinam Antikorupcijos komisijos narių skaičiui – posėdžiai neįvyko. Posėdžiai vyko tiek kontaktiniu, tiek nuotoliniu būdu.

Antikorupcijos komisija svarstė, nagrinėjo ir priėmė sprendimus šiais klausimais:

Dėl korupcijos prevencijos vykdant viešuosius pirkimus (klausimas nagrinėtas 3 (trijuose) Antikorupcijos komisijos posėdžiuose).

Antikorupcijos komisijai pateiktas Telšių rajono savivaldybės tarybos nario Remigijaus Maco skundas dėl korupcijos prevencijos vykdant viešuosius pirkimus, kuriuo prašoma išreikalauti iš Telšių rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų dokumentus, susijusius su Inventoriaus ir dokumentų perkraustymo paslaugos pirkimu (Telšių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus perkraustymas vienu adresu savivaldybei galimai kainavo penkis kartus brangiau negu Telšių socialinių paslaugų centro dviem skirtingais adresais su gausybe baldų ir buitinės technikos); įvertinti Inventoriaus ir dokumentų perkraustymo paslaugos pirkimą; nustačius Telšių rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklių ar kitų teisės aktų pažeidimus, perduoti surinktą medžiagą kompetentingai institucijai, kuri priimtų tolimesnius sprendimus; svarstyti klausimus ir prireikus inicijuoti Telšių rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklių pakeitimus nustatant atvejus, kada pirkimo iniciatorius pirkimą vykdo raštu.

Antikorupcijos komisija, atlikusi tyrimą, susipažinusi su jai pateikta medžiaga, išklausiusi suinteresuotus asmenis, pažeidimų vykdant pirkimą „Inventoriaus ir dokumentų perkraustymo paslauga“ nenustatė, tačiau atkreipė dėmesį į tai, jog prieš rengiant paslaugų pirkimo paraiškas apklausos būtų vykdomos ne vien tik telefonu ar žodžiu, bet ir elektroniniu susirašinėjimu.

Dėl korupcijos apraiškų savivaldybės įstaigoje.

Tyrimas šiuo klausimus pradėtas 2021 metais.

Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Bacevičius kreipėsi į Antikorupcijos komisiją informuodamas, kad atlikus VšĮ Telšių regiono verslo inkubatorius auditą, kurio tikslas buvo įvertinti audituojamo subjekto viešojo ir vidaus administravimo veiklą ekonomiškumo, efektyvumo ir rezultatyvumo požiūriu bei biudžeto asignavimų planavimą ir panaudojimą, įstaigos veikloje paaiškėjo daug pažeidimų, kurie turi aiškiai korupcinių požymių.

Prašoma pradėti tyrimą dėl neatsakingo VšĮ Telšių regiono verslo inkubatoriaus direktorės elgesio; išsiaiškinti, kodėl VšĮ Telšių apskrities verslo inkubatoriuje buvo toleruojama netvarka, kam ji buvo naudinga ir kiek nuostolių Telšių rajono savivaldybei atnešė tokia galimai kenkėjiška atsakingų asmenų veikla; nagrinėti, kodėl Telšių rajono savivaldybėje stokojama įstaigų veiklos kontrolės, sudarančios galimybes korupcijos apraiškoms.

Antikorupcijos komisija nusprendė tyrimą dėl galimų korupcijos apraiškų VšĮ Telšių regiono verslo inkubatoriuje užbaigti ir rekomenduoti Telšių rajono savivaldybės administracijai daugiau dėmesio skirti įstaigų / įmonių kontrolei.

Dėl sutarties sąlygų nevykdymo.

Klausimas tęstinis – pradėtas svarstyti 2021 metais (tąkart Tarybos narys Algirdas Bacevičius kreipėsi į Antikorupcijos komisiją prašydamas pastarosios pradėti tyrimą dėl neatsakingo Žemaitės dramos teatro vadovybės darbo, vykdant turto nuomą) ir  nuspręsta tyrimo nepradėti, bet kreiptis į Telšių rajono savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrių, kad šis pateiktų informaciją apie Telšių rajono savivaldybės nuomojamus objektus, pastarajai pavaldžių įstaigų / įmonių nuomojamą turtą ir už jų nuomą gaunamas pajamas.

Antikorupcijos komisija, gavusi prašoma informaciją ir su pastarąja susipažinusi,  nusprendė užbaigti  klausimo svarstymą.

Dėl viešinimo paslaugų pirkimo Telšių socialinių paslaugų centre (klausimas nagrinėtas 4 (keturiuose) Antikorupcijos komisijos posėdžiuose).

Telšių rajono savivaldybės tarybos narė Vilmos Rumšienė pateikė Antikorupcijos komisijai  skundą dėl viešinimo paslaugų pirkimo Telšių socialinių paslaugų centre, prašydama pastarosios pradėti tyrimą, siekiant išsiaiškinti, ar viešinimo paslaugos buvo pirktos laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo, paprašant Telšių socialinių paslaugų centro direktorės pateikti vykdytos apklausos dokumentus, sutartis, informaciją apie finansinius šaltinius ir kiek viešinimui išleista lėšų 2019– 2022 m. m., taip pat kiek straipsnių ir kokia apimtimi skelbta rajoninėje spaudoje.

Antikorupcijos komisija pradėjusi tyrimą, susipažinusi su jai pateikta informacija ir kviesdama į posėdžius atsakingus asmenis, aiškinosi: dėl kurių priežasčių Telšių socialinių paslaugų centrui 2021 m. tapo aktualu taip intensyviai skelbti informaciją po puslapį apimties, žinant viešinimo paslaugų kainas, spaudoje apie paslaugas, kurias Telšių socialinių paslaugų centras teikia nuo pat įsikūrimo pradžios;  dėl kokių priežasčių straipsniuose kartojama informacija; ar teisėtai iš nurodytų šaltinių apmokėti straipsniai, kurie nesusieti nei su globėjų (rūpintojų), įtėvių mokymu ir konsultavimu,  nei su kompleksinių paslaugų šeimai projektu.

Atlikusi tyrimą, Antikorupcijos komisija konstatavo, kad tyrimą dėl viešinimo paslaugų pirkimo Telšių socialinių paslaugų centre nesant korupcinių požymių nutraukti.

Dėl savivaldybės įmonės Telšių būtų ūkio direktoriaus Adomo Domarko veiksmų, turinčių korupcinių požymių (klausimas nagrinėtas 4 (keturiuose) Antikorupcijos komisijos posėdžiuose).

Antikorupcijos komisija gavo Telšių rajono savivaldybės tarybos nario Algirdo Bacevičiaus skundą, kuriuo  pastarasis informavo Antikorupcijos komisiją, kad skelbiant konkursą direktoriaus pavaduotojo pareigoms eiti savivaldybės įmonėje Telšių būtų ūkyje konkurso sąlygos buvo priderintos prie konkretaus asmens, nes buvo norima įdarbinti socialdemokratą, Telšių rajono savivaldybės mero ir administracijos direktoriaus bendrapartietį. Konkurso sąlygos, išskirtinai pritaikytos vienam asmeniui, turi akivaizdžių korupcijos rūšies protekcionizmo požymių.

Antikorupcijos komisija, atlikusi platų, išsamų tyrimą šiuo klausimu, susipažinusi su jai pateikta medžiaga, išklausiusi suinteresuotus asmenis, nusprendė tyrimą dėl Savivaldybės įmonės Telšių būtų ūkio direktoriaus Adomo Domarko veiksmų, turinčių korupcinių požymių, nutraukti, nes korupcinių požymių nenustatyta. 

Dėl savivaldybės įmonės Telšių butų ūkio padarytų nuostolių atlyginimo.

Į Antikorupcijos komisiją kreipėsi Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Bacevičius pranešdamas, kad Telšių rajono Eigirdžių pagrindinėje mokykloje, eksploatuojant šildymo sistemą, dėl savivaldybės įmonės Telšių butų ūkio darbuotojų kaltės vykdant darbus, įvyko avarija, dėl kurios viename buvusios mokyklos korpuse žiemą, šalčių metu, buvo nepataisomai sugadinta šildymo sistema, peršalo ir trūko 36 šilumos radiatoriai, kurie buvo demontuoti ir kartu su vamzdžiais utilizuoti. Eigirdžių mokyklos pastato korpusas liko absoliučiai be šildymo sistemos, eksploatacijai nebetinkamas, ženkliai krito pastato vertė.

Antikorupcijos komisija, susipažinusi su jais pateikta informacija, išklausiusi  Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės įmonės Telšių butų ūkio direktoriaus komentarų – neįžvelgusi korupcinių apraiškų, nusprendė tyrimo nepradėti, o rekomendavo Telšių rajono savivaldybės administracijai  kartu su savivaldybės įmone Telšių butų ūkiu išspręsti aukščiau minėtą klausimą.

Dėl piliečio Vido Kolesinskio veiklos (klausimas nagrinėtas 2 (dviejuose) Antikorupcijos komisijos posėdžiuose).     

Į Antikorupcijos komisiją kreipėsi Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Bacevičius pranešdamas, kad 2021 m. sausio 12 d. Telšių rajono savivaldybės tarybos kolegijos posėdyje išaiškėjo, kad už krepšinio varžybų stebėjimą Telšių arenoje parduotus bilietus gautas lėšas (16000 euru) galimai pasisavino pilietis Vidas Kolesinskis. Tarybos nario Algirdo Bacevičiaus turimomis žiniomis, Vidas Kolesinskis neturi sudaręs jokių sutarčių su Telšių arenos savininke- Telšių rajono savivaldybe dėl komercinių renginių rengimo Telšių rajono savivaldybės patalpose ir manantis, kad bilietų pardavimas į krepšinio varžybas buvo ir yra neteisėtas. Šią situaciją žinojo Telšių rajono savivaldybės administracija, Telšių rajono savivaldybės meras, tačiau niekas nebuvo daroma, kad galimai neteisėta veikla būtų nutraukta arba įteisinta.

Antikorupcijos komisija pradėjusi tyrimą dėl galimai neteisėtos veiklos, be teisinio pagrindo vykdant komercinius renginius Telšių arenoje, susipažinusi su jai pateikta informacija ir kviesdama į posėdžius atsakingus asmenis, nusprendė nutraukti tyrimą ir rekomendavo Telšių rajono savivaldybės administracijai tikslinti Telšių sporto ir rekreacijos centro teikiamų paslaugų įkainių sąrašą, patvirtintą 2022 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T1-232 „Dėl Telšių sporto ir rekreacijos centro teikiamų paslaugų įkainių sąrašo patvirtinimo“, numatant, kad šiame sąraše išvardintiems subjektams leidžiama neatlygintinai naudotis Telšių sporto ir rekreacijos centro sporto bazių patalpomis, kai šie organizuoja nekomercinius renginius, kurių metu nėra platinami bilietai.

Dėl galimai neteisėto lėšų skyrimo rinkodaros priemonėms (klausimas nagrinėtas 3 (trejuose) Antikorupcijos komisijos posėdžiuose).

Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Bacevičius pateikė Antikorupcijos komisijai informaciją apie tai, jog Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius Tomas Katkus 2022 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. Al-713 „Dėl lėšų skyrimo palūkanoms už paskolas, rinkodaros priemonėms, kvalifikacijos kėlimo, verslo plano parengimo, internetinės svetainės sukūrimo ir patalpų nuomos išlaidoms kompensuoti“ skyrė lėšų rinkodaros priemonių įsigijimo išlaidoms kompensuoti, pervedant lėšas į atsiskaitomąją sąskaitą. Šiuo įsakymu Tomas Katkus aštuoniolikai (18) verslo subjektų skyrė apie 6732 eurus reklamos išlaidoms kompensuoti, iš kurių didžioji dalis buvo skirta reklamai vietiniame radijuje.

Pagal galiojančius nuostatus, kuriais privalu vadovautis skiriant lėšas verslo subjektams, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius savo įsakymu galėjo skirti vienam fiziniam ar juridiniam asmeniui reklamos išlaidoms radijuje kompensuoti ne daugiau 100 eurų. Manoma, kad Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius Tomas Katkus, skirstydamas Telšių rajono savivaldybės biudžeto lėšas rajono verslininkams, nesivadovavo Telšių rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo bei kaimo plėtros programos nuostatomis ir apie 4932 eurus Savivaldybės biudžeto lėšų skyrė neteisėtai, neturėdamas tam teisėto pagrindo.

Antikorupcijos komisija nusprendė kreiptis į Telšių rajono savivaldybės  administraciją, kad ši Antikorupcijos komisijai pateiktų išaiškinimą teisiniu požiūriu: ar Telšių rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo bei kaimo plėtros programos lėšų skirstymo komisija teisingai paskirstė skunde minimas lėšas. Gavusi teisininkų išaiškinimą Antikorupcijos komisija spręs, ar pradėti tyrimą šiuo klausimu.

Telšių rajono savivaldybės administracijos pateiktame išaiškinime Antikorupcijos komisijai, informuojama, kad Telšių rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo bei kaimo plėtros programos lėšų skirstymo komisija lėšas skirstė teisingai – pagal tuo metu galiojančius teisės aktus.  

Antikorupcijos komisija galutinio sprendimo šiuo klausimu nepriėmė, nes dviem Antikorupcijos komisijos nariams nusišalinus nuo balsavimo – neliko kvorumo.

Klausimas išlieka aktualus.

Dėl galimos protekcionistinės veiklos ir biudžeto lėšų švaistymo.

Gautas Telšių rajono savivaldybės tarybos nario Algirdo Bacevičiaus skundas, kuriame Antikorupcijos komisija informuojama, kad  Telšių rajono savivaldybės administracija 2022 m. balandžio 12 d. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paskelbė mažos vertės pirkimą „Telšių rajono savivaldybės administracijos ir jai pavaldžių įstaigų viešųjų pirkimų procesų optimizavimo sprendinio diegimo pirkimas“, kuris vykdomas skelbiamos apklausos būdu. UAB „ECOCOST“ (toliau  – Ieškovas arba Tiekėjas), siekdamas dalyvauti Pirkime, susipažino su Pirkimo sąlygomis, kreipėsi dėl jų paaiškinimų ir 2022 m. balandžio 14 d. susipažino su gautais paaiškinimais. Tiekėjas, susipažinęs su pateiktais atsakymais į klausimus, o taip pat pradinėmis paskelbtomis Pirkimo sąlygomis, ir manydamas, kad jos pažeidžia Ieškovo teises ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus, pateikė pretenziją. Perkančioji organizacija, Telšių rajono savivaldybės administracija, gavusi pretenziją, sustabdė procedūras, o ją išnagrinėjusi atnaujino. Išnagrinėjusi pretenziją, Perkančioji organizacija 2022-04-25 raštu pateikė Tiekėjui atsakymą, kuriuo informavo apie sprendimą – tenkinti pretenziją iš dalies, tačiau netenkino reikalavimų dėl neteisėtų sąlygų. Tiekėjas, susipažinęs su pateiktu Perkančiosios organizacijos atsakymu į pretenziją ir nepraleisdamas VPĮ 102 str. 1 d. 1 p. nurodyto termino, teikė ieškinį Šiaulių apygardos teismui, kuriuo ginčijo neteisėtus Perkančiosios organizacijos veiksmus – neteisėtas viešojo Pirkimo sutarties sąlygas ir pateiktus Pirkimo sąlygų paaiškinimus.

Ieškovas prašė Šiaulių teismo: taikyti laikinąsias apsaugos priemones byloje – sustabdyti Atsakovo Telšių rajono savivaldybės administracijos Pirkimo Nr. 596440 procedūras ir įpareigoti nesudaryti pirkimo sutarties, o jei ji sudaryta, sustabdyti jos vykdymą, iki bus priimtas ir įsiteisės teismo sprendimas byloje; pripažinti neteisėtomis ir panaikinti Telšių rajono savivaldybės administracijos pirkimo sąlygas, Techninės specifikacijos 8-12 p. sąlygas, 2022 m. balandžio 14 d. atsakymus į 5, 6 klausimus; nutraukti pirkimo Nr. 596440 procedūras; priteisti iš Telšių rajono savivaldybės administracijos UAB „ECOCOST“ naudai patirtas bylinėjimosi išlaidas.

2022 m. gegužės 18 d. Šiaulių Apygardos teismas nustatė: 2022 m. gegužės 16 d. šalys (UAB „ECOCOST ir Telšių rajono savivaldybės administracija) teismui pateikė jų 2022 m. gegužės 15 d. sudarytą taikos sutartį. Nurodė, kad, ieškovė laikosi pozicijos, kad pirkimo sąlygose nustatyti reikalavimai ribojo konkurenciją Pirkime ekonominio naudingumo kriterijai ir techninė specifikacija buvo neaiškūs bei dviprasmiški, todėl neleido Ieškovei tinkamai parengti bei pateikti pasiūlymo. Taip pat Ieškovė įsitikinusi, kad pirkimas buvo neskaidrus bei vykdomas veikiant akivaizdaus interesų konflikto situacijoje. Atsižvelgiant į tai, pirkimo procedūros turi būti nutrauktos. Telšių rajono savivaldybės administracija, kaip perkančioji organizacija, įvertinusi ieškinyje pateiktus argumentus, juos pripažįsta, kaip pagrįstus bei tuo pagrindu nutrauks pirkimą, o naują pirkimą vykdys laikydamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų. Šalys, siekdamos iškilusį ginčą išspręsti kuo greičiau, ekonomiškiau ir racionaliau, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (toliau — CPK) 42 str. 1 d., 140 str. 3 d., po įvykusių tarpusavio derybų pasiekė susitarimą dėl ginčo sprendimo būdo.

Teismas konstatavo, kad Taikos sutartis tvirtinama, civilinė byla nutraukiama. Telšių rajono savivaldybės administracija pripažįsta ieškinį ir jame nurodytus reikalavimus bei, panaikinus laikinąsias apsaugos priemones, nutraukia pirkimo procedūras;  Telšių rajono savivaldybės administracija Ieškovui sumoka 2 000 Eur bylinėjimosi išlaidų, kurias Ieškovas patyrė rengdamas Ieškinį.

Prašoma Antikorupcijos komisijos pradėti tyrimą dėl aukščiau aprašytos Telšių rajono savivaldybės administracijos veiklos, turinčios galimai korupcinių apraiškų vykdant viešuosius pirkimus ir padarius nuostolių Savivaldybės biudžetui.

Telšių rajono savivaldybės administracijai informavus, jog yra pradėtas Viešųjų pirkimų tarnybos patikrinimas ir laukiama išvadų, Antikorupcijos komisija nusprendė pradėti tyrimą ir gavusi Viešųjų pirkimų tarnybos išvadas – pratęsti svarstymą. 

Klausimas išlieka aktualus.

Dėl netaisomų defektų Luokės gimnazijoje. 

Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Bacevičius kreipėsi į Antikorupcijos komisiją pastarąją informuodamas, kad  šiam 2022 m. vasario mėn. apsilankius Luokės gimnazijoje, pastebėta, kad vykdant gimnazijos patalpų remonto darbus, keičiant grindų dangą, buvo nesilaikyta technologinio proceso reikalavimų, dėl ko atsirado akivaizdus statybos darbų brokas. Minėtų statybos darbų garantinis laikotarpis baigėsi 2022 m. gegužės  24 d. Telšių rajono savivaldybės administracija yra statybos darbų Luokės gimnazijoje užsakovė ir privalėjo vykdyti darbų kokybės kontrolę, tačiau tai nebuvo daroma, dėl ko Telšių rajono savivaldybė patyrė materialinių nuostolių. Administracija tokiu atveju privalėjo teisminiu būdu išieškoti padarytus nuostolius iš kaltų asmenų, bet ir tai dėl neaiškių priežasčių nebuvo daroma. Prašoma pradėti tyrimą dėl Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Katkaus veiklos, dėl patirtų nuostolių Luokės gimnazijoje.

Telšių rajono savivaldybės administracijai pateikus informaciją apie tai, kad:

- garantinis terminas minėtiems statybos darbams nėra pasibaigęs;

-  UAB „Ginstar“ (toliau –  Rangovas) informuotas apie netinkamai atliktus darbus, raginant pastaruosius tinkamai atlikti/ištaisyti;

-  Rangovui atsisakius – bus kreipiamasi į atitinkamas institucijas.

Antikorupcijos komisija nusprendė tyrimo nepradėti, bet kreipėsi į Telšių rajono savivaldybės administraciją, kad ši informuotų Antikorupcijos komisiją apie tolimesnę šio klausimo eigą –  apie defektų šalinamą.

Dėl galimai nusikalstamo aplaidumo.

Į Antikorupcijos komisiją kreipėsi Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Bacevičius, informuodamas, kad  2021 m. birželio 18 d. buvo sudaryta elektros energijos tiekimo Telšių rajono savivaldybės administracijos objektams sutartis, kuri įsigaliojo 2021 m. rugpjūčio 1 dieną ir galiojo iki 2022 m. rugpjūčio 1 dienos. Pasibaigus sutarčiai turėjo įsigalioti kita elektros energijos tiekimo sutartis, pagal kurią pirkimo konkursą laimėjusi bendrovė už sutartą kainą tiektų elektros energiją Telšių rajono savivaldybės objektams. Tačiau nauja sutartis nebuvo sudaryta, nes užsakovė, Telšių rajono savivaldybės administracija, pirkimo sąlygose nustatė maksimalią prekės (elektros energijos) kainą, kuri tuo metu buvo ženkliai žemesnė nei rinkos kaina. Nepriklausomi elektros energijos tiekėjai nesutiko tiekti prekės už Savivaldybės nustatytą per žemą kainą ir nepateikė jokių pasiūlymų. Kadangi sutartis su tiekėjais nesudaryta, Savivaldybės objektams yra  tiekiamas garantinis elektros energijos tiekimas, kurio kaina yra mažiausia ketvirčiu didesnė negu būtų kainavę sudarius sutartį.

Prašoma  pradėti tyrimą dėl Telšių rajono savivaldybės administracijos veiksmų (neveikimo), dėl laiku nesudarytos elektros energijos tiekimo su nepriklausomais elektros energijos tiekėjais sutarties, dėl ko Telšių rajono savivaldybė patyrė didžiulių nuostolių.

Telšių rajono savivaldybės administracijai atmetus pareiškėjo kaltinimus kaip nepagrįstus ir paaiškinus Antikorupcijos komisijos nariams apie administracijos veiksmus, kurių buvo imtasi, kad pastaroji galėtų sudaryti elektros energijos tiekimo su nepriklausomais elektros energijos tiekėjais sutartį kiek įmanoma palankesnėmis savivaldybei sąlygomis, Antikorupcijos komisija nusprendė tyrimo nepradėti, kadangi tai ne Antikorupcijos komisijos kompetencijos klausimas. Ragino Telšių rajono savivaldybės atsakingus asmenis kreiptis į atitinkamas institucijas (Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisiją, Lietuvos savivaldybių asociaciją dėl galimų Tiekėjų piktnaudžiavimo atvejų – kuomet neteikiami pasiūlymai) ieškant sprendimo būdų, kad būtų užtikrintas nepriklausomo elektros energijos tiekimas mažiausiomis kainomis.    

Antikorupcijos komisijos posėdžių darbotvarkės, garso ir vaizdo įrašai skelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.telsiai.lt.

 

 

 

Antikorupcijos komisijos pirmininkė                                                              Jolanta Rupeikienė