LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL REIKALAVIMŲ SKAITMENINIAMS MOKYMO(SI) IŠTEKLIAMS, PRIEMONĖMS, INFORMACINIŲ IR KOMUNIKACINIŲ TECHNOLOGIJŲ ĮRANGAI ĮSIGYTI IR MOKYTOJŲ SKAITMENINIO RAŠTINGUMO KOMPETENCIJAI TOBULINTI PATVIRTINIMO

 

 

2020 m. spalio 9 d. Nr. 1532

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 131 punktu, ir siekdamas įgyvendinti Ateities ekonomikos DNR planą, kuriam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 10 d. pasitarime (pasitarimo protokolo Nr. 28), ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 2 d. įsakymą Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“,

t v i r t i n u  Reikalavimus skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti ir mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijai tobulinti (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                   Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro 2020 m. spalio 9 d.

įsakymu Nr. 1532

 

 

REIKALAVIMAI SKAITMENINIAMS MOKYMO(SI) IŠTEKLIAMS,

PRIEMONĖMS, INFORMACINIŲ IR KOMUNIKACINIŲ TECHNOLOGIJŲ ĮRANGAI ĮSIGYTI IR MOKYTOJŲ SKAITMENINIO RAŠTINGUMO KOMPETENCIJAI TOBULINTI

 

 

1.                   Reikalavimai skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti ir mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijai tobulinti (toliau – Reikalavimai) skirti Lietuvos Respublikos savivaldybėms ir bendrojo ugdymo mokykloms, kurioms skiriamos mokymo lėšos skaitmeninio ugdymo plėtrai pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokymo lėšų apskaičiavimo aprašas), 131 punktą.

2.                   Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių ir mokymo priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. V-755 „Dėl Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių ir mokymo priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašo patvirtinimo“, Švietimo aprūpinimo standartuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m gruodžio 12 d. įsakymu Nr. V-2368  „Dėl Švietimo aprūpinimo standartų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme vartojamas sąvokas.

3. Skaitmeniniai mokymo(si) ištekliai, priemonės (toliau – SMP), informacinių ir komunikacinių technologijų įranga (toliau – IKT įranga), mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas (toliau – PKT) turi padėti siekti Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiose programose, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“, Vidurinio ugdymo bendrosiose programose, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269 „Dėl Vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“, Lietuvių kalbos pradinio ugdymo bendrojoje programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-46 „Dėl Lietuvių kalbos pradinio ugdymo bendrosios programos patvirtinimo“, ir Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrojoje programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-46 „Dėl Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrosios programos patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios programos), įvardytų mokymo(si) ir ugdymo(si) tikslų ir uždavinių. 

4. Sprendimus dėl mokymo lėšų skaitmeninio ugdymo plėtrai priima mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), savininkas arba mokyklos vadovas, suderinęs su mokyklos taryba. Įsigyjant atsižvelgiama į konkrečios mokyklos turimus SMP, IKT įrangą, mokinių poreikius, mokytojų kvalifikaciją, mokyklos specifiką.

5. Už mokymo lėšas, skirtas skaitmeninio ugdymo plėtrai, galima įsigyti SMP paslaugas ir (arba) prekes, kurios atitinka šiuos reikalavimus:

5.1. SMP turinyje neturi būti diskriminacinio pobūdžio informacijos dėl rasės, tautybės, kalbos, kultūros, tikėjimo, socialinio ekonominio statuso, lyties, amžiaus, specialiųjų poreikių, etninės kilmės ar kt.;

5.2. SMP turinyje neturi būti klaidinančios informacijos ir (arba) duomenų. SMP turinys turi būti parengtas valstybine kalba, išskyrus šiuos atvejus:

5.2.1. kai SMP skirta mokiniams, besimokantiems tautinių mažumų mokyklose. Tokioms mokykloms SMP turinys gali būti parengtas tautinės mažumos kalba (lenkų, rusų, baltarusių ar kita kalba);

5.2.2. kai SMP skirta mokytis užsienio kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar kt.);

5.3. SMP turinyje neturi būti reklaminės medžiagos, išorinės reklamos ir kitos nepageidautinos informacijos;

5.4. SMP turi veikti tiek asmeniniuose kompiuteriuose, tiek mobiliuosiuose įrenginiuose, nepriklausomai nuo juose esančios operacinės programinės įrangos tipo;

5.5. kartu su SMP turi būti pateiktas SMP naudojimo vadovas lietuvių kalba;

5.6. SMP turi būti nurodyta teikėjo techninės pagalbos kontaktai ir veikianti pagalbos sistema, kuri užtikrintų kylančių problemų sprendimą per nustatytą laiką (1–3 darbo dienas, priklausomai nuo problemos sudėtingumo);

5.7. SMP naudoti taikomi autorines ir gretutines teises bei asmens duomenų apsaugą reglamentuojantys teisės aktai;

5.8. SMP paslaugos/prekės turi būti teikiamos/tiekiamos ne trumpiau kaip dvejus metus, bet ne ilgiau kaip trejus metus  nuo atitinkamos sutarties sudarymo dienos.

6. Už mokymo lėšas, skirtas skaitmeninio ugdymo plėtrai, įsigyjant IKT įrangą vadovaujamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, taip pat rekomenduojama atsižvelgti į Nacionalinės švietimo agentūros 2020 m. parengto „Nuotolinio mokymo(si) /ugdymo(si) vadovo“ rekomendacijas informacinių ir komunikacinių technologijų infrastruktūrai.

7. Už mokymo lėšas, skirtas skaitmeninio ugdymo plėtrai, galima įsigyti tik tokias PKT paslaugas, kurias teikiant vykdomos programos:

7.1. atitinka Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-555 „Dėl Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms aprašo patvirtinimo“;

7.2. apima vieną ar keletą skaitmeninio raštingumo kompetencijos sričių, o kiekvienos iš sričių apimtis ne mažesnė nei 16 valandų vienai kompetencijai;

7.3. privalo būti užregistruota Neformaliojo švietimo programų registre.

8. Už viešųjų pirkimų atitiktį šiems Reikalavimams, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymui ir kitiems teisės aktams, atsakinga perkančioji organizacija.

9. Perkančioji organizacija, vykdydama viešuosius pirkimus, kai bent vienas lėšų šaltinis yra mokymo lėšos skaitmeninio ugdymo plėtrai pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo metodiką, turi užtikrinti, kad SMP, IKT įrangos ir PKT paslaugų teikėjai ir (arba) prekių tiekėjai, dalyvaujantys viešuosiuose pirkimuose, atitiktų šių Reikalavimų nuostatas.

10. Nacionalinė švietimo agentūra nuolat renka ir analizuoja informaciją apie mokyklų įsigyjamas SMP bei IKT įrangą.

 

_____________________________