KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 28 d. Nr. T-20(E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso nuostatomis, Kelmės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.  Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatus (pridedami).

2.  Pripažinti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. T-331 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vaclovas Andrulis

 


 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono

savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 28 d.

sprendimu Nr.T-20(E)

 

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Kelmės rajono savivaldybės tarybos Etikos komisija (toliau – Komisija) sudaryta valstybės politikų (toliau – Politikas) elgesio, kuriuo pažeidžiami Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatyti valstybės politikų elgesio principai ir nuostatos, tyrimui atlikti. Komisijos nuostatai nustato Komisijos funkcijas, teises, pareigas, Politiko elgesio tyrimo, Komisijos sudarymo, jos darbo organizavimo, Komisijos priimamų sprendimų ir jų paskelbimo tvarką.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Elgesio kodeksas), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, Kelmės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės tarybos) veiklos reglamentu, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Komisija yra sudaroma Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui ir yra atskaitinga Savivaldybės tarybai.

4. Komisijos veiklai sąlygas užtikrina Kelmės rajono savivaldybės administracija.

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe.

6. Komisija laikosi nuostatos, kad Savivaldybės tarybos nario statusas įpareigoja kiekvieną Savivaldybės tarybos narį Kelmės rajono savivaldybės gyventojų interesus laikyti aukštesniais negu partiniai, grupiniai bei asmeniniai siekiai.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

7. Savivaldybės taryba Komisijos pirmininką mero teikimu skiria iš Savivaldybės tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Komisijos pirmininko kandidatūrą meras teikia Savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu reglamento nustatyta tvarka.

8. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu iš 7 narių: 2 rajono Savivaldybės tarybos daugumos atstovai, 2 rajono Savivaldybės tarybos opozicijos atstovai, 3 gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai. Gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių. Jeigu yra paskelbta Savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Komisijos pirmininko kandidatūrą meras teikia Savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu reglamento nustatyta tvarka. Komisijos pirmininką skiria Savivaldybės taryba, Komisijos nariai pirmajame Komisijos posėdyje išsirenka Komisijos pirmininko pavaduotoją. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.

9. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja 2/3 Komisijos narių. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

10. Komisijos pirmininkas:

10.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, vadovauja Komisijos posėdžiams;

10.2. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžio dalyvių nuomonę, skiria nariams pavedimus;

10.3. kviečia į Komisijos posėdžius specialistus ir kitus asmenis;

10.4. pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

10.5. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą;

10.6. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybės institucijose;

10.7. daro pranešimus Savivaldybės tarybos posėdžiuose Komisijos kompetencijos klausimais;

10.8. kiekvienų metų pirmąjį ketvirtį už Komisijos veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai.

11. Komisijos pirmininko pavaduotojas pirmininko raštišku pavedimu atlieka kai kurias Komisijos pirmininko funkcijas, pavaduoja išvykusį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų.

12. Komisijos narys turi teisę:

12.1. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

12.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

12.3. prieš posėdį susipažinti su pateikta medžiaga;

12.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per 3 darbo dienas nuo jo pasirašymo.

13. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą.

14. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Savivaldybės tarybai jį pakeisti.

15. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsuodamas kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Šiuo atveju Komisijos pirmininkas neturi teisės susilaikyti.

16. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra turtinis ar neturtinis suinteresuotumas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, Komisijos narys privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

17. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

18. Komisija atlieka šias funkcijas:

18.1. prižiūri, kaip Savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

18.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

18.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

18.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

18.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

18.6. Savivaldybės tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

18.7. Komisija, veikdama pagal šio skyriaus 18.2 ir 18.6 punktus, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

 

IV SKYRIUS

POLITIKO ELGESIO TYRIMAS

19. Komisija tyrimą pradeda ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šiose nuostatų 18.1, 18.2 punktuose nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai. Anoniminių skundų Komisija nenagrinėja. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neskaičiuojamas Politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams, pratęsti šiame punkte nustatytą terminą.

20. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas gali būti pradėtas esant bent vienam Elgesio kodekse išvardytų pagrindų.

21. Komisija per 3 darbo dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, paaiškina jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo Politiką iki pranešime nurodytos datos pateikti Komisijai rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia registruotu laišku.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

22. Atlikdama tyrimą Komisija turi teisę:

22.1. apklausti Politiką, kurio elgesys tiriamas, ir kitus asmenis, susijusius su Politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

22.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie Politiko galimai padarytą Kodekse nustatytų valstybės politikų principų, nuostatų ar institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose Politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

22.3. susipažinti teisės aktų nustatyta tvarka su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

22.4. pasitelkti specialistus;

22.5. prireikus išvykti į įvykio vietą.

 

 

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS PAREIGOS

23. Atlikdami tyrimą Komisijos nariai privalo:

23.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

23.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

23.3. nenaudoti duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

23.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis. Šio skyriaus 23.1, 23.2, 23.3, 23.4 punktų nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

24. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

25. Komisijos nariai už šių nuostatų IV, V, VI skyriuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

 

VII SKYRIUS

POLITIKO, KURIO ELGESYS TIRIAMAS, TEISĖS

26. Politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

26.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus, įrodymus;

26.2. dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

26.3. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga.

27. Politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimų prieš save, savo šeimos narius ir artimus giminaičius.

 

VIII SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

28. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šiuose nuostatuose numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios Komisija praneša Politikui. Komisija šį pranešimą Politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia registruotu laišku. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimo.

29. Pakartotiniai skundai apie galimą Politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų, kai gautas toks skundas. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal nustatytas procedūras.

30. Politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

30.1. konstatuoti, kad Politikas nepažeidė Kodekso ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančių įstatymų ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politikų elgesio principų ar reikalavimų;

30.2. konstatuoti, kad Politikas pažeidė Etikos kodeksą ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančius įstatymus ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

30.3. rekomenduoti Politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su šiame kodekse ar institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais Politiko elgesio principais ar reikalavimais;

30.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

30.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

31. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar veikla institucijos, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

32. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Politikui, dėl kurio priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

33. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

34. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami Kelmės rajono savivaldybės interneto tinklalapyje www.kelme.lt.

35. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

 

 

 

IX SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

36. Komisijos atliktas tyrimas yra įforminamas sprendimu, jame turi būti nurodyta sprendimo priėmimo data ir vieta, Komisijos pavadinimas, posėdyje dalyvaujantys asmenys, Komisijos sekretorius; asmenų, kurių veikla tiriama, vardas ir pavardė bei pareigos, taip pat tiriamų asmenų veiksmai.

37. Komisijos sprendimo aprašomojoje dalyje reikia nurodyti: Komisijos nustatytas faktines aplinkybes; asmens, kurio veikla tiriama, paaiškinimą; įrodymus, kuriais grindžiamos Komisijos išvados, argumentus, dėl kurių atmetami tam tikri teiginiai; nuorodas į konkrečias teisines normas, kurios bus taikomos tiriant faktą.

38. Būtina nurodyti Komisijos išvadą dėl svarstomo asmens veiksmų ir teisės aktą, kuriuo vadovaujantis priimtas sprendimas.

39. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas (jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir sekretorius.

40. Komisijos sprendimai yra saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

X SKYRIUS

SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS

41. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

 

 

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

42. Komisijos nariai už šiuose nuostatuose nurodytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

43. Komisija sudaroma, keičiama jos sudėtis, panaikinama ir nuostatai tvirtinami, keičiami, pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_______________________