izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 7 d. Nr. M-1303

Šiauliai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsniu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1Tvirtinu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Šiaulių miesto savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės mero 2023 m. balandžio 13 d. potvarkį Nr. M-15 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Šiaulių miesto savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2024 m. spalio 7 d.

potvarkiu Nr. M-1303

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Šiaulių miesto savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo kriterijus, prašymų ir kitų dokumentų pateikimo, socialinės priežiūros paslaugų ir socialinės globos poreikio nustatymo ir skyrimo, asmens siuntimo į socialinės globos įstaigą, socialinių paslaugų keitimo, nutraukimo ir sustabdymo tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos teikimo ir saugojimo bei skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Aprašas taikomas nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų keitimo, sustabdymo ir nutraukimo bei siuntimo į socialinės globos įstaigą asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ir gyvenantiems Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje (toliau – savivaldybės teritorija, savivaldybė) arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą savivaldybės teritorijoje, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinių paslaugų poreikį, kartu nustatomas ir šeimos socialinių paslaugų poreikis.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau –

Socialinių paslaugų įstatymas), Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašas).

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių paslaugų įstatyme ir Socialinių paslaugų kataloge apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

5. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato asmenys, atitinkantys Socialinių paslaugų įstatymo nustatytus reikalavimus (toliau – poreikį nustatantis subjektas):

5.1. Savivaldybės mero potvarkiu paskirtų įstaigų socialiniai darbuotojai;

5.2. kitų įstaigų socialiniai darbuotojai, kai Šiaulių miesto savivaldybės gyventojui teikiamos socialinės, psichologinės reabilitacijos ir (ar) kitos paslaugos, įskaitant medicinines paslaugas psichiatrijos ligoninėje ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigoje kitame mieste ar rajone;

5.3. įstaigų, į kurias asmuo (šeima) kreipėsi dėl socialinės priežiūros paslaugų gavimo, socialiniai darbuotojai.

6. Įstaigos vadovas paskiria atsakingus socialinius darbuotojus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti. Paskiriant socialinius darbuotojus, atsižvelgiama į jų specializaciją dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetenciją ir gebėjimus, reikalingus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui įvertinti ir nustatyti.

7. Tais atvejais, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikia kitų sričių specialistų, institucijų išvadų, Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrius (toliau – Skyrius) raštu kreipiasi į atitinkamos srities specialistus dėl reikalingų išvadų.

8. Socialinių paslaugų poreikį jų teikimo asmeniui laikotarpiu periodiškai peržiūri socialiniai darbuotojai, vadovaudamiesi Socialinės globos normomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1‑46 „Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Globos normų aprašas). Pasikeitus asmens savarankiškumui ar esant poreikiui, asmens socialinių paslaugų poreikį socialiniai darbuotojai įvertina bendradarbiaudami su Skyriumi, vadovaudamiesi Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.

9. Asmens, rengiamo paleisti iš pataisos įstaigos ar išvykti iš socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai, vadovaudamiesi Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais ir bendradarbiaudami su Skyriumi, jei asmuo prieš patekdamas į pataisos įstaigą ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę ar kito tipo stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą buvo deklaravęs gyvenamąją vietą savivaldybės teritorijoje.

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

10. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis ir laikantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytos tvarkos ir terminų (įskaitant reikiamų dokumentų ir formų pildymą pagal minėtų teisės aktų reikalavimus).

11. Asmeniui gali būti nustatytas kelių rūšių ir (ar) kelių netapataus pobūdžio socialinių paslaugų poreikis, kai socialinės paslaugos yra skirtingos pagal savo turinį, kuris apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, ir tik Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytais atvejais.

12. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene ir galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus bei poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.

13. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas atsižvelgiant ir į asmens socialinių paslaugų poreikių rūšį bei asmens priskyrimą socialinei grupei.

14. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių rūšys:

14.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis, prevencinėmis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

14.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

15. Asmenų socialinės grupės:

15.1. be tėvų globos likę vaikai ir jų šeimos;

15.2. socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;

15.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

15.4. senyvo amžiaus asmenys (su sunkia negalia, kaip tai apibrėžta Socialinių paslaugų įstatyme) ir jų šeimos;

15.5. suaugę asmenys su negalia (su sunkia negalia, kaip tai apibrėžta Socialinių paslaugų įstatyme) ir jų šeimos;

15.6. socialinę riziką patiriančios šeimos;

15.7. kiti asmenys (besilaukiančios mamos, mažiau galimybių turintis jaunimas, sulaukę pilnametystės asmenys, kuriems buvo teikta socialinė globa ir pan.).

16. Suaugusių asmenų su negalia ir senyvo amžiaus asmenų socialinių paslaugų poreikio nustatymas derinamas su individualiojo pagalbos poreikio (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiojo poreikio) nustatymu, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais negalią ir (ar) individualiojo pagalbos poreikio (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiojo poreikio) nustatymą. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas arba laikino apnakvindinimo paslaugą, socialinių paslaugų poreikio nustatymas pagal Aprašo nuostatas neorganizuojamas.

17. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis asmeniui (šeimai) nustatomas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.

18. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas paslaugoms, sudarančioms alternatyvą ilgalaikei institucinei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje, t. y. prevencinėms priemonėms, socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose ir institucijoje, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose.

19. Asmeninės pagalbos asmeniui poreikis nustatomas dvejiems metams, jie pradedami skaičiuoti nuo visų šalių pasirašytos Asmeninės pagalbos teikimo sutarties sudarymo dienos, vadovaujantis Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“, nuostatomis.

20. Vaikui su negalia, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio ar ketvirto lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės pagalbos (priežiūros) poreikis) dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gaunančiam socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą, socialinių paslaugų įstaigai turint galimybę toliau tenkinti jo poreikius jam sulaukus pilnametystės, šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.

21. Vaiko su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nurodyta tvarka ir terminais pagal vaiko galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į vaikui pagal amžių nustatytą individualios pagalbos poreikį. Vaiko individualios pagalbos poreikis vertinamas pagal Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. kovo 23 d. įsakymu
Nr. V-188/A1-84/ISAK-487 „Dėl Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1, 2 arba 3 priedą.

22. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais pagal asmens galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į asmeniui nustatytą individualios pagalbos poreikį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiuosius poreikius), asmens pripažinimą neveiksniu ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, pagalbą jam priimant sprendimus, asmens priskyrimą asmenų su sunkia negalia grupei. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia individualios pagalbos poreikis vertinamas pildant Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A1-78/V-179 „Dėl Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedą (toliau – Individualios pagalbos poreikio klausimynas). Individualios pagalbos poreikio klausimyno rezultatai įrašomi į specialią klausimyno dalį.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMO IR KITŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMO TVARKA

 

23. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, į Skyrių, socialinių paslaugų įstaigą ar darbuotoją, atsakingą už prašymų gauti atitinkamą socialinę paslaugą priėmimą ir (ar) socialinių paslaugų organizavimą, (toliau – prašymus priimanti įstaiga) gali kreiptis:

23.1. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas;

23.2. bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais.

24. Aprašo 23 punkte nurodyti asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia:

24.1. užpildytą prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8), patvirtintą Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas), Prašymas gali būti pateikiamas ir poreikį nustatančio subjekto elektroniniame įrenginyje;

24.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam tiesiogiai kreipiantis į Skyrių ar kitus prašymus priimančius subjektus, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma;

24.3. tais atvejais, kai asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, – dokumentų, įrodančių, kad asmuo gyvena savivaldybės teritorijoje (pvz., joje turi nekilnojamojo turto, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose;

24.4. kitus dokumentus pagal poreikį (pažyma iš psichiatro);

24.5. patvirtintą asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją kaip priedą, jei prašymas teikiamas paštu;

24.6. pasirašytą Prašymą kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, jei prašymas teikiamas elektroniniu paštu;

24.7. pasirašytą Prašymą, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, jis turi patvirtinti savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP), o asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos pridėti nereikia. Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prie Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninio banko sistemomis), kai Prašymas teikiamas kitomis elektroninių ryšių priemonėmis;

24.8. pasirašytą Prašymą, kuris tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu, o tapatybė nustatoma Prašymą teikiančiam asmeniui pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Įsitikinus asmens tapatybe, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma, jei Prašymas teikiamas priimančio subjekto elektroniniame įrenginyje.

25. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose ar juos Savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

26. Aprašo 23.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo.

27. Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos visoje šalyje laikotarpiu Prašymas ir kartu su juo teikiami dokumentai gali būti teikiami elektroniniu paštu. Tokiu būdu teikiamos dokumentų kopijos turi būti patvirtintos pareiškėjo parašu, kokybiškos raiškos ir įskaitomos.

28. Prašymo ir jo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir (arba) Skyriaus darbuotojai pagal kompetenciją.

29. Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, turintys duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą, kreipiasi į Skyrių ir pateikia laisvos formos pranešimą, jame pagal galimybes nurodydami asmens (šeimos) vardą, pavardę, gimimo datą ir (ar) gyvenamosios vietos adresą bei kitą žinomą informaciją. Minėtos įstaigos pagal galimybes gali pateikti ir užpildytą Prašymą, bendradarbiaudamos su Skyriumi gali pačios inicijuoti asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymą, jei įstaigoje dirba tinkamos kvalifikacijos socialinis darbuotojas ir esamos sąlygos leidžia atlikti socialinių paslaugų poreikio nustatymą. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymo.

30. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą. Kreipdamiesi dėl kiekvieno kito karto asmenys turi pateikti Prašymą ir kitus dokumentus, nurodytus Apraše.

31. Jei Skyriuje gauti ne visi reikalingi dokumentai asmens socialinei situacijai įvertinti ir (ar) atitinkamų socialinių paslaugų poreikiui pagrįsti, tolimesnis dokumentų nagrinėjimas neatliekamas, kol bus gauta patikslinta informacija. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Savivaldybės administracijoje gavimo diena.

 

V SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR SKYRIMAS

 

32. Savivaldybės teritorijoje organizuojamos ir teikiamos šios socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos:

32.1. pagalba į namus (Aprašo 1 priedas);

32.2. socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas ir (ar) atkūrimas;

32.3. apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose;

32.4. laikinas apnakvindinimas;

32.5. intensyvi krizių įveikimo pagalba;

32.6. psichosocialinė pagalba;

32.7. apgyvendinimas nakvynės namuose;

32.8. laikinas atokvėpis;

32.9. pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti;

32.10. apgyvendinimas apsaugotame būste;

32.11. vaikų dienos socialinė priežiūra;

32.12. palydėjimo paslauga jaunuoliams;

32.13. socialinė reabilitacija asmenims su negalia bendruomenėje;

32.14. socialinė priežiūra šeimoms;

32.15. socialinių dirbtuvių;

32.16. psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje.  

33. Socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugas teikia įstaigos, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė teikti akredituotas socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugas. Paslaugų poreikis nustatomas, paslaugos skiriamos, sustabdomos ir nutraukiamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

34. Savivaldybės gyventojams organizuojamos ir teikiamos šios socialinės globos paslaugos:

34.1. dienos socialinė globa asmens namuose (teikiamos asmenims, kurie negali savimi pasirūpinti, ir asmenims su sunkia negalia taip, kaip apibrėžia Socialinių paslaugų įstatymas, ir kaip nurodyta Aprašo 2 priede);

34.2. dienos socialinė globa institucijoje;

34.3. integrali pagalba (dienos socialinės globos ir slaugos asmens namuose) (toliau – integrali pagalba);

34.4. trumpalaikė socialinė globa institucijoje;

34.5. ilgalaikė socialinė globa institucijoje.

35. Integralios pagalbos paslaugų poreikis nustatomas, paslaugos skiriamos ir nutraukiamos vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.

36. Dėl dienos socialinės globos asmens namuose ar institucijoje, trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos institucijoje paslaugų Aprašo 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodyti asmenys 24 punkte nurodytais būdais pateikia:

36.1. Aprašo 24 punkte nurodytus dokumentus;

36.2. neįgaliojo pažymėjimo kopiją, jeigu Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) duomenų bazėje nėra informacijos apie asmens negalią;

36.3. individualios pagalbos poreikių (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiųjų poreikių) nustatymo pažymos, dalyvumo (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – ir specialiųjų poreikių lygis, ir darbingumo lygis) lygio pažymos kopiją, jeigu  Agentūros duomenų bazėje nėra informacijos apie asmeniui nustatytą dalyvumo lygį;

36.4. jei asmeniui nustatytas neveiksnumas ar ribotas veiksnumas, – galiojančios teismo nutarties ar sprendimo dėl suaugusio asmens pripažinimo neveiksniu tam tikroje srityje ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje globėjo, rūpintojo, aprūpintojo paskyrimo kopiją;

36.5. gydymo įstaigos pažymą apie prižiūrinčiojo globos reikalingo asmens sveikatos būklę, siuntimus gydymo procedūroms (operacijoms) atlikti, komandiruočių ar atostogų dokumentus, darbo grafikų išrašus (kopijas), laisvos formos rašytinius paaiškinimus, pagrindžiančius trumpalaikės socialinės globos institucijoje paslaugų reikalingumą ir kt. (kreipiantis dėl trumpalaikės socialinės globos institucijoje paslaugų).

37. Kreipdamasis dėl trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugų, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) Prašyme nurodo tik vieną socialinės globos teikėją.

38. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų trukmė:

38.1. nuo 11 iki 40 val. per savaitę, skiriama vienišam asmeniui, negalinčiam judėti, savimi pasirūpinti ir reikalinga nuolatinė kito asmens pagalba, turintis sunkią negalią, ir nustatytas pirmojo ir antrojo lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis);

38.2. nuo 11 iki 70 val. per savaitę, skiriama vienišam asmeniui, negalinčiam judėti, savimi pasirūpinti ir reikalinga nuolatinė kito asmens pagalba, turintis sunkią negalią, ir nustatytas pirmojo lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis).

39. Asmuo, kuriam skirtos trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugos jo pasirinktoje įstaigoje, norėdamas keisti paslaugų teikėją, kreipiasi į Skyrių ir pateikia motyvuotą laisvos formos prašymą skirti socialinės globos paslaugas kitoje įstaigoje. Prašyme asmuo turi nurodyti savo vardą, pavardę, gimimo datą, įstaigą, kurioje jam teikiama socialinė globa, priežastis, kodėl norima keisti įstaigą, ir naują paslaugų teikėją. Skyriaus atsakingas darbuotojas, įvertinęs prašyme nurodytas priežastis ir kitą susijusią informaciją (pvz., asmens sveikatos būklę, globos įstaigos tipą ir pan.), turi teisę prašyti pateikti papildomus dokumentus (pvz., medicinines pažymas ir kt.) ir inicijuoti naują socialinės globos poreikio vertinimą.

40. Paslaugų poreikis nustatomas, paslaugos skiriamos, sustabdomos ir nutraukiamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.

41. Atsiradus būtinybei pratęsti asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo terminus, poreikį nustatantis subjektas informuoja Skyrių ir nurodo:

41.1. asmens vardą, pavardę, gimimo datą;

41.2. priežastis, dėl kurių atitinkamą terminą reikia pratęsti;

41.3. termino pratęsimo laikotarpį.

42. Socialinių paslaugų poreikio vertinimo terminai pratęsiami Skyriaus vedėjo įsakymu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatytais terminais.

43. Asmens, apsigyvenusio globos namuose savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį įvertina globos įstaigos, kurioje asmuo gauna socialinės globos paslaugas, poreikį nustatantys subjektai, vadovaudamiesi Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais, ir bendradarbiaudami su Skyriaus atsakingais darbuotojais (jei asmuo deklaravo savo gyvenamąją vietą savivaldybės teritorijoje prieš apsigyvendamas globos namuose savo lėšomis).

44. Poreikį nustatantys subjektai, nustatę asmens socialinių paslaugų poreikį ir (ar) socialinės globos poreikį per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas (toliau – Klausimynas) su išvadomis įkelia į Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos posistemę (toliau – SPIS) ir apie Klausimyno pateikimą informuoja Skyriaus atsakingą specialistą elektroniniu paštu.

45. Poreikį nustatantys subjektai, nustatę asmens socialinių paslaugų poreikį ir (ar) socialinės globos poreikį per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus, kai neturi prieigos prie SPIS posistemės, tiesiogiai, paštu, per pasiuntinį ar elektroniniu būdu Skyriui pateikia Klausimyno formas su išvadomis ir Aprašo 24  punkte nurodytus dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu.

46. Skyriaus atsakingas darbuotojas, išanalizavęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, vertinimo išvadas, asmens sveikatos būklę, socialinį ir fizinį savarankiškumą, finansinę, turtinę ir socialinę padėtį per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus, jei Prašyme pateikta informacija atitinka socialinių paslaugų poreikio ir socialinės globos poreikio vertinimo išvadas, užpildo sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo formą SP-9, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, ir perduoda Savivaldybės mero įgaliotam Skyriaus darbuotojui (toliau – įgaliotasis darbuotojas), kuris per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus pasirašo minėtą sprendimo formą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

47. Skyriaus atsakingas darbuotojas, kuris kuruoja jam priskirtas sritis (toliau – atsakingas darbuotojas) gali teikti dokumentus svarstyti Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų skyrimo komisijai (toliau – Komisija), jei:

47.1. Prašyme nėra nurodyta įstaiga, kuri turėtų teikti paslaugą;

47.2. siūlomos alternatyvios socialinės paslaugos (asmens namuose, dienos centre, grupinio gyvenimo namuose ir pan.);

47.3. nurodoma, kad asmeniui rekomenduojama skirti kitokio pobūdžio globos namus, nei asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) nurodė Prašyme;

47.4. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) nori keisti įstaigą;

47.5. yra ekstremali situacija ir kyla didelis pavojus asmens sveikatai ir gyvybei;

47.6. paaiškėjo, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), teikdamas Prašymą dėl socialinių paslaugų, sąmoningai pateikė neteisingą ar netikslią informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

47.7. dėl dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų reikia taikyti išimtinį atvejį ir asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadoje nurodyta, kad asmeniui reikia ilgesnės trukmės paslaugos.

48. Esant poreikiui, atsakingas darbuotojas iki Komisijos posėdžio gali:

48.1. prašyti Prašymą pateikusių asmenų papildomų dokumentų, reikalingų asmens socialinei ir sveikatos situacijai įvertinti ar socialinės globos poreikiui pagrįsti;

48.2. pakartotinai organizuoti asmens socialinių paslaugų poreikio ir (arba) socialinės globos poreikio vertinimą.

49. Paaiškėjus, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), teikdamas Prašymą dėl socialinių paslaugų, sąmoningai pateikė neteisingą ar netikslią informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Savivaldybės administracijoje gavimo diena.

50. Komisija, išnagrinėjusi dokumentus, teikia įgaliotajam darbuotojui rekomendaciją dėl socialinių paslaugų skyrimo. Komisija turi teisę motyvuotai rekomenduoti skirti kitas socialines paslaugas, nei prašo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas) ir (ar) socialinis darbuotojas, nustatęs asmens socialinių paslaugų poreikį ir (ar) socialinės globos poreikį. Jeigu asmuo nebuvo išreiškęs pasirinkimo gauti socialinės globos paslaugas konkrečioje globos įstaigoje, globos įstaigą parenka Komisija, įvertinusi globos įstaigos galimybes suteikti asmeniui reikiamas paslaugas. Jei asmens už socialinės globos paslaugas mokama dalis sudaro mažiau nei ½ nustatytos socialinės globos kainos, vadovaudamasi ekonomiškumo principu, Komisija gali parinkti kitą globos įstaigą.

51. Kai asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas kreipiasi tik dėl trumpalaikės socialinės globos institucijoje paslaugų skyrimo ir yra poreikį nustatančio subjekto išvada, patvirtinanti minėtos paslaugos poreikį, Komisija gali rekomenduoti priimti sprendimą skirti trumpalaikę socialinę globą asmens pasirinktoje įstaigoje ir Aprašo 46 punkte minėtoje sprendimo formoje nurodyti, kad asmens apgyvendinimas bus organizuojamas tik gavus rašytinę informaciją iš socialinės paslaugos teikėjo apie laisvą trumpalaikės socialinės globos vietą įstaigoje (jei dokumentų nagrinėjimo dieną nėra gauta rašytinės informacijos apie laisvą trumpalaikės socialinės globos vietą).

52. Kai asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas kreipiasi dėl ilgalaikės socialinės globos ar kitų paslaugų skyrimo ir yra poreikį nustatančio subjekto išvada, kurioje nurodyta, kad asmeniui siūloma ilgalaikė socialinė globa, o kaip galima alternatyvi paslauga nurodoma trumpalaikė socialinė globa institucijoje, rengiama Aprašo 46 punkte nurodyta sprendimo forma skirti ilgalaikę socialinę globą asmens pasirinktoje įstaigoje. Sprendimą dėl trumpalaikės socialinės globos galima rengti tik gavus informaciją apie laisvą trumpalaikės socialinės globos vietą ir asmens (globėjo, rūpintojo, suaugusio šeimos nario, aprūpintojo) sutikimą gauti trumpalaikę socialinę globą toje įstaigoje, kuri jam siūloma, gavus informaciją apie laisvą vietą.

53. Įvertinusi asmens ekstremalią situaciją, kai nesuteikus socialinės globos paslaugų kyla didelis pavojus asmens sveikatai ir gyvybei, Komisija gali rekomenduoti priimti sprendimą asmeniui išduoti Siuntimą be eilės – skubos tvarka.

54. Įgaliotasis darbuotojas, atsižvelgdamas į Komisijos rekomendacijas, priima ir pasirašo Aprašo 46 punkte nurodytą sprendimo formą dėl socialinės globos paslaugų skyrimo ir ją pasirašo per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus. Jeigu priimamas sprendimas asmeniui (šeimai) neskirti socialinių paslaugų, nurodomos tokio sprendimo priežastys pateikiant asmeniui motyvuotą raštišką atsakymą.

55. Kai asmeniui skiriama trumpalaikės socialinės globos paslauga (ne mažiau kaip 12 val. per parą, iki 6 mėn. per metus), šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo asmens atvykimo į globos įstaigą pirmosios dienos. Pakartotinai sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos skyrimo tam pačiam asmeniui gali būti priimamas praėjus ne mažiau kaip 12 mėnesių nuo pirmosios trumpalaikės socialinės globos įstaigoje gavimo dienos.

56. Atsakingas darbuotojas apie priimtą sprendimą per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus:

56.1. Aprašo 46 punkte nurodytos sprendimo formos kopiją, nuorašą ar išrašą pateikia (išsiunčia) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos;

56.2. Aprašo 46 punkte nurodytos sprendimo formos kopiją, nuorašą ar išrašą ir dokumentų kopijas dėl trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos asmeniui pateikia (išsiunčia) globos namams, kurie teiks asmeniui šias paslaugas. Jeigu asmuo įrašomas į eilę asmenų, laukiančių ilgalaikės socialinės globos paslaugų, dokumentų, nurodytų Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše, kopijos pateikiamos globos namams.

57. Jeigu priimtas sprendimas skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą valstybės globos namuose, atsakingas darbuotojas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) sutikimą, šio Aprašo 46 punkte nurodytos sprendimo formos kopiją ir dokumentų, nurodytų Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše, kopijas pateikia:

57.1. dėl senyvo amžiaus asmenų, suaugusių asmenų su negalia – Agentūrai;

57.2. dėl likusių be tėvų globos vaikų, vaikų su negalia – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar jos įgaliotam teritoriniam skyriui (toliau – Tarnyba).

58. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės globos namuose apgyvendinamas Tarnybos arba Agentūros siuntimu. Tarnybai arba Agentūrai pateikiamas laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės globos namuose (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, įstaigos, kurioje asmuo nori apsigyventi, pavadinimas, priežastis, dėl kurios asmuo nori joje apsigyventi), dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nurodytų dokumentų kopijos.

 

VII SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS ĮSTAIGĄ

 

59. Asmuo siunčiamas į globos namus ilgalaikei, trumpalaikei socialinei globai, vadovaujantis Apraše nustatyta tvarka priimtu sprendimu.

60. Ilgalaikei socialinei globai į globos namus siunčiami ne mažiau kaip 12 mėnesių deklaravę gyvenamąją vietą savivaldybės teritorijoje ir faktiškai joje gyvenantys:

60.1. senyvo amžiaus asmenys:

60.1.1. kuriems nustatytas  0–40 proc. dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiųjų poreikių lygis)  ir individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis) arba trečio lygio poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų);

60.1.2. kurie pagal Klausimyną iš dalies gali savimi pasirūpinti arba visiškai negali savimi pasirūpinti;

60.1.3. jei socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateiktoje išvadoje siūloma teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas;

60.2. suaugę asmenys su negalia:

60.2.1. kuriems nustatytas 0–40 proc. dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) ir pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis) ar trečio lygio poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų);

60.2.2. kurie pagal Klausimyną iš dalies gali savimi pasirūpinti arba negali savimi pasirūpinti;

60.2.3. jei socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateiktoje išvadoje siūloma teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas;

60.3. vaikai su negalia:

60.3.1. kuriems nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės pagalbos (priežiūros) poreikis);

60.3.2. kurie pagal Klausimyną iš dalies gali savimi pasirūpinti arba negali savimi pasirūpinti;

60.3.3. jei socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateiktoje išvadoje siūloma teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas.

61. Trumpalaikei socialinei globai į globos įstaigą siunčiami:

61.1. senyvo amžiaus asmenys:

61.1.1. kuriems nustatytas 0–40 proc. dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiųjų poreikių lygis)  ir individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis) arba trečio lygio poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų);

61.1.2. kuriems reikalinga kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba, kai jų šeimos nariai (tėvai, vaikai, sutuoktiniai), globėjai, rūpintojai dėl objektyvių priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, šeimos ar darbo įsipareigojimų ir kt.) negali laikinai pasirūpinti asmeniu;

61.2. suaugę asmenys su negalia:

61.2.1. kuriems nustatytas 0–40 proc. dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) ir  pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis) ar trečio lygio poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų);

61.2.2. kuriems reikalinga kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba, kai jų šeimos nariai (tėvai, vaikai, sutuoktiniai), globėjai, rūpintojai dėl objektyvių priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, šeimos ar darbo įsipareigojimų ir kt.) negali laikinai pasirūpinti asmeniu;

61.3. vaikai su negalia:

61.3.1. kuriems nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės pagalbos (priežiūros) poreikis);

61.3.2. kuriems reikalinga kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba, kai jų šeimos nariai (tėvai, vaikai, sutuoktiniai), globėjai, rūpintojai dėl objektyvių priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, šeimos ar darbo įsipareigojimų ir kt.) negali laikinai pasirūpinti asmeniu;

61.4. suaugę asmenys su negalia, senyvo amžiaus asmenys, kurie yra įrašyti į eilę gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas ir negalintys gyventi savarankiškai.

62. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, yra parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) pageidavimą, globos namų galimybes suteikti reikiamas paslaugas ir su kuriais Savivaldybė yra pasirašiusi socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie globos namai yra skirti, asmenims.

63. Prieš apgyvendinant asmenį, dėl kurio trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugų globos namuose, kai juose yra laisvų vietų ir pakanka valstybės ir (ar) savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti, yra priimtas sprendimas, išrašomas asmens siuntimas į globos įstaigą (toliau – Siuntimas):

63.1. jei priimtas sprendimas dėl socialinės globos ne valstybės globos namuose, Siuntimą (Aprašo 3 priedas) išrašo Skyriaus vedėjas;

63.2. jei priimtas sprendimas dėl socialinės globos valstybės globos namuose, Siuntimą išrašo Agentūra;

63.3. jei asmuo socialinės globos paslaugas pasirinko gauti globos namuose, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra kitos savivaldybės taryba, Siuntimas išrašomas atitinkamos savivaldybės nustatyta tvarka;

63.4. Siuntimas į globos namus, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti išrašomas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.

64. Siuntimas per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytą terminą pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui). Siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.

65. Išrašytas Siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo išsiuntimo asmeniui dienos. Institucija, išrašiusi Siuntimą, gali galiojimo terminą pratęsti, jeigu asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas) raštu nurodo objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi globos įstaigoje. Per Siuntimo galiojimo terminą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas), turi pateikti sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo išvadą (formą 027/a), kurioje turi būti nurodyta konkreti diagnozė ir informacija apie asmens sveikatos būklę bei patvirtinimas, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitokiomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis. Minėto dokumento pateikti nereikia, jei Siuntimo galiojimo termino metu asmuo turi galiojančią gydytojo išvadą, nuo kurios išdavimo iki asmens apsigyvenimo globos įstaigoje negali būti praėję daugiau kaip 3 mėnesiai. Į socialinių paslaugų įstaigą, teikiančią apgyvendinimo paslaugas, globos įstaigas nepriimami asmenys, kurie apgyvendinimo metu serga ūmiomis infekcinėmis ar kitokiomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis ir esant ūmiai psichozei.

66. Jeigu asmuo neapsigyvena globos įstaigoje per Siuntimo galiojimo terminą, atsakingas darbuotojas užpildo Aprašo 46 punkte nurodytą sprendimo formą dėl konkretaus asmens socialinių paslaugų teikimo nutraukimo, kurią pasirašo įgaliotas darbuotojas.

67. Atsakingas darbuotojas parengia asmens bylą (bylą sudaro Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai) ir šią bylą pateikia globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.

68. Jei nepakanka valstybės ir (ar) savivaldybės biudžeto lėšų ar socialines paslaugas teikiančiose įstaigose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į Savivaldybės asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę pagal Aprašo 46 punkte nurodytą sprendimo formos datą. Tais atvejais, kai sprendimai dėl socialinių paslaugų skyrimo priimami tą pačią dieną keliems asmenims, atsižvelgiama į jų Prašymo pateikimo datą, jeigu data sutampa su Prašymo registracijos numeriu. Kiekvienai socialinei paslaugai gauti sudaroma atskira konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilė.

69. Jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės globos namuose, asmuo yra įrašomas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės globos namuose, eilę sudaro ir tvarko Agentūra (senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia eilė) arba Tarnyba (likusių be tėvų globos vaikų ir vaikų su negalia eilė). Eilėje laukiančiam asmeniui Savivaldybė siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius.

70. Savivaldybės asmenų eilė trumpalaikei socialinei globai institucijoje gauti sudaroma pagal Aprašo 46 punkte nurodytos sprendimo formos datą. Tais atvejais, kai sprendimai dėl trumpalaikės socialinės globos skyrimo priimami tą pačią dieną keliems asmenims, atsižvelgiama į jų Prašymo pateikimo datą ir registracijos numerį.

71. Agentūros ir Tarnybos tvarkoma asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės globos įstaigoje sudaroma vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka.

72. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės globos namuose ar kuriam išrašytas Siuntimas, per Aprašo 64 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendinamas globos namuose, atsakingas darbuotojas per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytą terminą raštu informuoja Agentūrą arba Tarnybą (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi globos namuose per nustatytą laiką).

73. Be eilės, skubos tvarka Siuntimas asmeniui išrašomas, kai asmuo yra vienišas, neturi nuosavybės teise valdomo turto ir Klausimyne pateikta išvada, kad asmeniui būtinos socialinės paslaugos, kurių nesuteikus kiltų pavojus jo gyvybei. Siuntimas išrašomas į Komisijos parinktus globos namus. Siuntimas į valstybės globos įstaigą išrašomas tik trumpalaikei socialinei globai.

74. Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną tos pačios rūšies socialinės globos įstaigoje eilę socialinės globos paslaugai gauti.

75. Priėjus Savivaldybės eilę gauti ilgalaikės ar trumpalaikės socialinės globos institucijoje paslaugas ir asmeniui pateikus prašymą atidėti jo apgyvendinimą, apgyvendinimas gali būti atidedamas tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu. Tokiu atveju asmuo įrašomas į Savivaldybės atitinkamos paslaugos eilės pradžią.

76. Savo lėšomis apmokamas paslaugas globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, Siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmasis paslaugų laukiančių asmenų eilėje.

77. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas, per Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatytus terminus ir nustatyta tvarka, sudaroma Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis, patvirtinta Savivaldybės mero potvarkiu:

77.1. trišalė sutartis su paslaugų gavėju (arba jo globėju, rūpintoju, aprūpintoju), Savivaldybės įgaliota įstaiga ir socialines paslaugas teiksiančia socialinių paslaugų įstaiga;

77.2. trišalė sutartis su paslaugų gavėju (arba jo globėju, rūpintoju, aprūpintoju), Savivaldybės įgaliota įstaiga ir socialines paslaugas teiksiančiu fiziniu asmeniu;

77.3. trišalė sutartis dėl ilgalaikės socialinės globos su paslaugų gavėju (arba jo globėju, rūpintoju, aprūpintoju), Savivaldybės įgaliota įstaiga ir socialines paslaugas teiksiančia socialinių paslaugų įstaiga, tik pateikus pažymą apie asmens turimas pinigines lėšas iš kredito įstaigų.

 

 

VIII SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KEITIMAS, SUSTABDYMAS IR TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

78. Pasikeitus asmens, gaunančio socialines paslaugas, savarankiškumui ir esant poreikiui keisti socialinių paslaugų trukmę ar rūšį, paslaugas teikiančios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų keitimo ar nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu informuoja Skyrių, nurodydamas asmens vardą, pavardę, gimimo datą, teikiamų paslaugų rūšį, ir kartu pateikia užpildytas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 26 punkte nurodytas dokumentų formas. Atsižvelgiant į tai, kokios socialinės paslaugos poreikis nustatytas, jos skyrimo svarstymas ir sprendimo priėmimas organizuojamas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

79. Socialinių paslaugų teikimas sustabdomas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, gavus socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui sustabdymo (nurodomas asmens vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, sustabdymo laikotarpis ir paslaugas teikusios įstaigos pavadinimas). Atsakingam darbuotojui išanalizavus gautą prašymą, sprendimas priimamas tokia tvarka:

79.1. jei sprendimas buvo priimtas Skyriuje, atsakingas darbuotojas užpildo Aprašo 46 punkte nurodytą sprendimo formą dėl konkretaus asmens socialinių paslaugų teikimo sustabdymo, kurį pasirašo įgaliotasis darbuotojas;

79.2. jei sprendimas buvo priimtas socialinių paslaugų įstaigoje, įstaigos atsakingas darbuotojas užpildo Aprašo 46 punkte nurodytą sprendimo formą dėl konkretaus asmens socialinių paslaugų teikimo sustabdymo, kurią pasirašo įgaliotas darbuotojas.

80. Išnykus aplinkybėms, dėl kurių atitinkamų paslaugų teikimas buvo sustabdytas, socialinės paslaugos pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo atitinkamų aplinkybių išnykimo dienos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo. Socialinių paslaugų teikimas, nesibaigus Aprašo 46 punkte nurodytoje sprendimo formoje dėl socialinių paslaugų sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų sustabdymo laikotarpiui, atnaujinamas be atskiro sprendimo priėmimo, gavus socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui tęsimo.

81. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) gali būti sustabdomas iki 120 kalendorinių dienų ar jų teikimas sustabdomas, kai socialinių paslaugų gavėjas nebendradarbiauja su socialinių paslaugų teikėjais, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

82. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Atsakingas darbuotojas užpildo Aprašo 46 punkte nurodytą sprendimo formą dėl konkretaus asmens socialinių paslaugų teikimo nutraukimo, ją pasirašo įgaliotasis darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo.

Jeigu poreikį nustatančio subjekto išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienos socialinės paslaugos teikimą, priimamas sprendimas skirti kitą socialinę paslaugą, vadovaujantis asmeniui (šeimai) nustatytu socialinių paslaugų poreikiu.

83. Socialinės globos paslaugos asmeniui (šeimai) nutraukiamos, atsižvelgiant į Komisijos rekomendaciją, šiais atvejais:

83.1. paaiškėjus, kad asmuo, kreipdamasis dėl socialinių paslaugų teikimo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

83.2. praradus teisę gauti iš savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybės biudžetui finansuojamas socialines paslaugas ir atsisakius mokėti jam nustatytą konkretų mokėjimo už socialines paslaugas dydį;

83.3. gavus iš globos įstaigos raštą, kad asmuo pažeidė įstaigos vidaus tvarkos taisykles ir (ar) padarė teisėtvarkos pažeidimų. Asmuo iš globos įstaigos gali būti pašalintas laikantis Globos normų aprašo reikalavimų;

83.4. asmeniui nesilaikant socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutarties reikalavimų;

83.5. asmeniui nesilaikant socialinių paslaugų teikimo reikalavimų (neįsileidžia, netinkamos sąlygos, įžeidinėja, žemina, šmeižia socialinį darbuotoją);

83.6. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio paslaugai, kurią asmuo gauna;

83.7. asmeniui atsisakius paslaugų (laikantis Globos normų aprašo reikalavimų).

84. Įstaiga, gavusi asmens ar jo įgalioto atstovo prašymą dėl įstaigos keitimo, raštu informuoja Skyrių. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, pateikdamas (-a) laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo (nurodomas paslaugas gaunančio asmens vardas, pavardė, paslaugas teikusios įstaigos pavadinimas, paslaugos rūšis, priežastys, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, ir norimos socialines paslaugas teiksiančios įstaigos pavadinimas):

84.1. Skyriui, kuris priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų;

84.2. socialinių paslaugų įstaigai, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų.

Jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją, Skyriaus ar socialinių paslaugų įstaigos atsakingas darbuotojas teikia dokumentus svarstyti Komisijai. Komisija, išnagrinėjusi prašymą, teikia įstaigos vadovui ar jo įgaliotam darbuotojui, ar įgaliotajam darbuotojui rekomendaciją dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo, užpildoma Aprašo 46 punkte nurodyta sprendimo forma dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo, kuris teiks socialines paslaugas konkrečiam asmeniui, ją pasirašo įgaliotasis darbuotojas.

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

85. Skyrius Savivaldybės interneto svetainėje skelbia informaciją apie Savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi įstaigų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), šiose įstaigose teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus.

86. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Skyrius teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1 172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatai).

87. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 2 priede.

88. Aprašo nuostatų vykdymo metu asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

 

X SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

89. Socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui. Tokiais atvejais Savivaldybės mero sprendimu per 20 darbo dienų sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

90. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka.

91. Ginčai dėl Savivaldybės, Agentūros, Tarnybos ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

92. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose.

93. Skyriaus darbuotojai, informuodami ar teikdami aktualią informaciją asmenims (suaugusiems šeimos nariams) ar jo globėjams, rūpintojams, kitiems suinteresuotiems asmenims, įstaigoms ir pan., be teisės aktuose nurodytų informacijos pateikimo būdų, gali naudoti ir šiuos elektroninius informacijos pateikimo būdus - tarnybinį elektroninį paštą, Savivaldybės dokumentų ir procesų valdymo sistemą.

 

 

________________________