KelmesHerbaspiesinys adaptuotas

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 23 d. Nr. T-55

Kelmė

 

 

                        Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Nr. XIV-1268, 2022-06-30, paskelbta TAR 2022-07-15, i. k. 2022-15614) 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, Kelmės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus nauja redakcija.

2. Laikyti negaliojančiais Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimus: 2008 m. gruodžio 23 d. sprendimą Nr. T-416 „ Dėl Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ bei 2014 m. kovo 27 d. sprendimą Nr. T-65 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų pakeitimo“.

3. Pavesti Savivaldybės kontrolierei įregistruoti patvirtintus BĮ Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus Registrų centre.

4. Šis sprendimas įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Ildefonsas Petkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                        PATVIRTINTA

                                                                                                            Kelmės rajono

                                                                                                            savivaldybės tarybos

                                                                                                            2023 m. vasario 23 d.

                                                                                                            sprendimu Nr. T-55                                                                                        

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

NUOSTATAI

I SKYRIUS

 BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai reglamentuoja Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – tarnyba) veiklos pobūdį, tikslus, funkcijas, teises ir pareigas, valdymo organų skyrimo tvarką ir jų kompetenciją, darbo santykius ir darbo apmokėjimą, lėšų šaltinius ir lėšų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę bei reorganizavimą ir likvidavimą.

2. Įstaigos pavadinimas – Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

3. Tarnybos savininkas – Kelmės rajono savivaldybė (toliau – savivaldybė), kodas 111106461.

4. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kelmės rajono savivaldybės taryba (toliau  - savivaldybės taryba).

5. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba yra biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą su savo pavadinimu ir savivaldybės herbu. Už savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos antspaudo naudojimą ir saugojimą atsako savivaldybės kontrolierius.

6. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba yra atskaitinga savivaldybės tarybai.

7. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba savo veikloje vadovaujasi LR vietos savivaldos ir kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybės kontrolės tvirtinamomis metodikomis ir kitais teisės aktais.

8. Tarnybos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9. Tarnybos veikla yra neterminuota.

10. Tarnybos buveinės adresas: Vytauto Didžiojo g. 58, LT- 86143 Kelmė.

11. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

 

II SKYRIUS

 TARNYBOS VEIKLOs TIKSLAS IR POBŪDIS

 

12. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, kad savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas būtų naudojamas ir valdomas teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Siekdama šių tikslų, tarnyba atlieka išorės eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus.

 

III SKYRIUS

 TARNYBOS FUNKCIJOS

 

13. Tarnyba vykdo šias funkcijas:

13.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės valdomose įmonėse;

13.2. kiekvienais metais įstatymo numatytais terminais parengia ir reglamento nustatyta tvarka pateikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

13.3. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

13.4. rengia ir savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

13.5. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

13.6. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros;

13.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

13.8. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

IV SKYRIUS

 TARNYBOS TEISĖS ir pareigos     

 

14. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis:

14.1. savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus;

14.2. finansinio, atitikties ir veiklos audito metu turi teisę įeiti į audituojamo subjekto patalpas, gauti visus auditui atlikti reikalingus dokumentus (arba prieigas prie dokumentų, esančių duomenų valdymo sistemose), gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

14.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.

15. Atlikdama auditą, savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba turi teisę pasinaudoti savivaldybės centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jeigu audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais.

16. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties ir veiklos auditui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba gali jungtis į asociacijas.

17. Savivaldybės kontrolierius, savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojai negali būti tos savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių organizacijų veikloje. Be to, savivaldybės kontrolieriaus ir savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

 

V SKYRIUS

 VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA,  DARBO APMOKĖJIMO SĄLYGOS

 

             18. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako savivaldybės kontrolierius. Jis yra atskaitingas savivaldybės tarybai.  Tarnyba struktūrinių padalinių neturi.

             19. Savivaldybės kontrolieriaus, savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos įstatyme, Darbo kodekse ir šiame įstatyme.

20. Savivaldybės kontrolierius į pareigas 5 metų kadencijai  priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Savivaldybės kontrolieriaus kadencijų skaičius nėra ribojamas.

21. Savivaldybės kontrolierius:

21.1. tvirtina savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos personalo valdymo funkcijas;

21.2. leidžia įsakymus, organizuoja savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

21.3.  sudaro savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina savivaldybės centralizuotą vidaus audito tarnybą; kiekvienais metais iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

21.4. savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos planą kiekvienais metais per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

21.5. turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

21.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

21.7. pats atlieka ir (ar) skiria savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

21.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas, nurodo merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Meras, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 30 dienų, privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;

21.9. teikia merui, savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;

21.10. finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

21.11. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

21.12. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

21.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;

21.14. reglamento nustatyta tvarka ir terminais pateikia savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia savivaldybės interneto svetainėje;

21.15. savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

21.16. atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;

21.17. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

21.18. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus.

 

VI SKYRIUS

 FINANSINIAI IŠTEKLIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

22. Savivaldybės taryba kasmet nustato savivaldybės biudžete tarnybai skiriamų asignavimų dydį. Tarnybos veikla finansuojama, neviršijant patvirtintos tarnybos išlaidų sąmatos.

           23. Tarnybos lėšų šaltiniai:

           23.1. savivaldybės biudžeto asignavimai;

           23.2. valstybės biudžeto asignavimai;

           23.3. teisėtai įgytos piniginės lėšos, gautos ne kaip biudžeto asignavimai. 

           24. Tarnybos lėšų panaudojimo tvarka:

           24.1. biudžeto lėšos naudojamos pagal patvirtintą išlaidų sąmatą;

          24.2. piniginių lėšų, gautų ne kaip biudžeto asignavimai, naudojimo tvarką nustato savivaldybės taryba.

           25. Tarnybos finansinė apskaita tvarkoma ir metinių ataskaitų rinkiniai sudaromi Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

           26. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma vadovaujantis teisės aktų reikalavimais savivaldybes kontrolieriaus nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

 BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

           27. Tarnybos veikla pasibaigia likvidavimo arba reorganizavimo būdu Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Sprendimą dėl likvidavimo ar reorganizavimo priima savivaldybės taryba.

__________________________

 

 

 

 

 

Savivaldybės kontrolierė                                                                                            

 

Daiva Bružienė

2023-02-08