PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO RAJONO ŠUKIONIŲ JONO NOREIKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2017 m. balandžio 27 d. Nr. T-156 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-101 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 218 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo rajono Šukionių Jono Noreikos pagrindinės mokyklos direktoriaus 2016 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 27 d. sprendimu Nr. T-156
PAKRUOJO RAJONO ŠUKIONIŲ JONO NOREIKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
STRUKTŪRA, DARBUOTOJŲ PAREIGYBĖS
Pakruojo rajono Šukionių Jono Noreikos pagrindinė mokykla (toliau – mokykla) savivaldybės biudžetinė įstaiga, savininkas Pakruojo rajono savivaldybė, įregistruota Juridinių asmenų registre 1995 m. kovo 2 d., įstaigos kodas 190066182. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Mokykloje, vadovaujantis steigėjo patvirtintais nuostatais, yra vykdomas mokinių ugdymas pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas bei neformaliojo švietimo programas. Be pagrindinės veiklos srities – švietimo, yra teikiamos maitinimo ir mokinių pavėžėjimo paslaugos. Mokykloje nuo 2016 metų rugsėjo 1 dienos dirbo 12 mokytojų (iš jų trys dirbo antraeilėse pareigose), 2 pagalbos mokiniui specialistai (specialieji pedagogai, logopedai - 0,75 etato), 1 administracijos darbuotojas (atestuotas, turi 3 vadybinę kategoriją) ir 8 aptarnaujančio personalo darbuotojai. Mokytojų kokybinė sudėtis pagal kvalifikacines kategorijas: 2 mokytojai, 8 vyresnieji mokytojai ir 2 mokytojai-metodininkai. Tinkamos kvalifikacijos (ir aukštasis pedagoginis išsilavinimas, ir mokomąjį dalyką atitinkanti kvalifikacija) mokytojai sudaro 91,7 % (rajono mokyklose – 96,1 %). Visi mokytojai ir administracijos darbuotojai yra su aukštuoju universitetiniu išsilavinimu, du turi kvalifikacinį magistro laipsnį. Vidutinis mokytojų amžius 49 metai, kaip ir rajone virš 83 % mokytojų darbo stažas didesnis nei 15 metų.
Mokyklos struktūra ir mokyklos darbuotojų pareigybės pateiktos žemiau esančioje lentelėje.
Eil. Nr. |
Pareigybės pavadinimas |
2016 m. |
1 |
Direktorius |
1 |
2 |
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
1 |
3 |
Sekretorė |
0,5 |
4 |
Ugdymo dalis |
|
5 |
t.sk. mokytojai |
12 |
6 |
t. sk. pagalbos mokiniui specialistai |
0,75 |
7 |
Ugdymo ir ūkio aprūpinimo dalis |
8,4 |
8 |
t.sk. ūkvedys |
0,5 |
9 |
t.sk. bibliotekininkas |
0,5 |
10 |
t.sk. kitas aptarnaujantis personalas |
7,4 |
11 |
Valgykla |
2 |
12 |
t.sk. vyr. virėja |
1 |
13 |
t.sk. virėja |
1 |
2016 metų rugsėjo 1 d. mokykloje mokėsi 55 mokiniai. Palyginus su 2015 m. rugsėjo 1 d. duomenimis sumažėjo 12 mokinių. Iš jų mokėsi: pagal pradinio ugdymo programą – 21 (2015 metais – 25), pagal pagrindinio ugdymo programą – 27 (2015 metais – 37). Septyni ugdytiniai lankė priešmokyklinio ugdymo grupę. Mokykloje buvo 5 klasių komplektai, iš jų keturiuose komplektuose mokiniai mokėsi jungtinėse klasėse.
II SKYRIUS
FINANSINĖS-ŪKINĖS VEIKLOS ANALIZĖ
Biudžetinių lėšų, skirtų įgyvendinti aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą skatinimo programą, struktūra ir lyginamoji analizė pateikta žemiau esančioje lentelėje:
Eil. Nr. |
Išlaidų straipsniai |
Asignavimai, tūkst. Eur |
Pokytis, % |
Struktūra, % |
||
2015 m. |
2016 m. |
2015 m. |
2016 m. |
|||
1 |
Darbo užmokestis (nepedagoginių darbuotojų) |
31,4 |
38,4 |
122,3 |
52,1 |
53,9 |
2 |
Darbo užmokestis (pedagoginių darbuotojų) |
2,2 |
1,9 |
86,4 |
3,7 |
2,7 |
3 |
Socialinis draudimas |
10,5 |
13,1 |
121,2 |
17,4 |
17,8 |
4 |
Ryšių paslaugos |
0,6 |
0,6 |
100,0 |
1,0 |
0,8 |
5 |
Transporto paslaugos |
3,7 |
5,4 |
145,9 |
6,2 |
7,6 |
6 |
Kitos prekės |
2,2 |
2,2 |
100,0 |
3,7 |
3,1 |
7 |
Kvalifikacijos kėlimas |
0,1 |
0 |
0 |
0,2 |
0 |
8 |
Komunalinės paslaugos |
9,0 |
9,0 |
100,0 |
14,9 |
12,6 |
9 |
Kitos paslaugos |
0,5 |
1,0 |
200,0 |
0,9 |
1,4 |
10 |
Iš viso aplinkos lėšų |
60,3 |
71,2 |
118,1 |
100,0 |
100,0 |
11 |
Pedagogų darbo užmokestis |
108,9 |
103,2 |
94,8 |
75,0 |
75,1 |
12 |
Socialinis draudimas |
33,7 |
31,8 |
94,4 |
23,2 |
23,1 |
13 |
Ryšių paslaugos |
0,7 |
0,4 |
57,1 |
0,5 |
0,3 |
14 |
Kitos prekės ir spaudiniai |
1,2 |
1,2 |
100,0 |
0,8 |
0,9 |
15 |
Kvalifikacijos kėlimas |
0,4 |
0,3 |
75,0 |
0,3 |
0,2 |
16 |
Kitos paslaugos |
0,3 |
0,5 |
166,7 |
0,2 |
0,4 |
17 |
Pagrindinės priemonės, licencijos ir programinė įranga |
0 |
0 |
0 |
0,0 |
0 |
18 |
Iš viso mokinio krepšelio lėšų |
145,2 |
137,4 |
94,6 |
100,0 |
100,0 |
19 |
Kitos prekės |
0,3 |
0,4 |
133,3 |
60,0 |
100,0 |
20 |
Kitos paslaugos |
0,2 |
0 |
0 |
40,0 |
0 |
21 |
Iš viso spec. lėšų |
0,5 |
0,4 |
80,0 |
100,0 |
100,0 |
Lėšų, skirtų aplinkai, padidėjimui 18,1 % įtakos turėjo padidėjęs darbo užmokestis, t. y. minimalios mėnesinės algos (MMA) padidinimas, padengtas mokinio krepšelio trūkumas (1,9 tūkst. eurų, skirtų pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui). 71,3 % pareigybių, finansuojamų iš aplinkos lėšų, yra mokamas MMA. 2016 metais, lyginant su 2015 metais, 45,9 % padidėjo transporto išlaikymo išlaidos. Išlaidų padidėjimui įtakos turėjo mokyklinio autobuso remontas. Tikėtina, kad naujesnio mokyklinio autobuso gavimas metų pabaigoje šią situaciją ateityje pagerins. Išlaidos ryšiams, prekėms ir komunalinėms paslaugoms nepakito. 70 % lėšų, skirtų prekėms įsigyti, buvo panaudota maisto bloko, mokyklos ir sporto salės einamajam remontui, mokyklos smulkaus inventoriaus atnaujinimui. Šildymo sąnaudos buvo 22 % didesnės. Padidėjimą nulėmė didesnis kuro sunaudojimas, akmens anglies įsigijimo kaina nepakito. Elektros energijos sąnaudos, palyginus su 2015 metais, sumažėjo 5,9 %, vandentiekio ir kanalizacijos – 11 %. Mažėjimui įtakos turėjo mažesnis elektros energijos ir vandens sunaudojimas.
Mokinio krepšelio lėšos 2016 metais, palyginus su 2015 metais, sumažėjo 5,4 %. Tai lėmė mokinių skaičiaus sumažėjimas mokykloje. Išlaidų, skirtų ryšiams ir kvalifikacijai, sumažėjimui įtakos turėjo dalies lėšų (0,4 tūkst. Eur), skirtų šioms išlaidoms, perkėlimas pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio trūkumui padengti.
Spec. lėšų (pajamos iš teikiamos maitinimo paslaugos) 2016 metais gavome 0,1 tūkst. Eur mažiau nei 2015 metais. Šios lėšas skirtos maisto bloko įrangos atnaujinimui ir naujo inventoriaus įsigijimui. Paramos lėšų 2016 metais gauta 0,3 tūkst. Eur.
Ataskaitiniais metais atsiskaitymų su tiekėjais už prekes ir paslaugas, kurios yra apmokamos iš aplinkos arba mokinio krepšelio lėšų, kreditorinis įsiskolinimas sudarė 457,8 Eur. Kreditorinio įsiskolinimo 69 % sudarė skolos už komunalines paslaugas.
III SKYRIUS
SĄNAUDOS VALDYMO IŠLAIDOMS, PRIEDAI IR PREMIJOS DARBUOTOJAMS, NUOBAUDOS
Vadovaujantis galiojančiais teisės aktais pagal įsakymu patvirtintą mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą yra mokami nustatyto dydžio priedai specialiesiems pedagogams ir mokytojams už darbą su mokiniais, kurie turi vidutinius specialiuosius ugdymo poreikius, bei nepedagoginiams darbuotojams neviršijant darbo užmokesčiui skirtų lėšų. Detaliau valdymo išlaidos ir mokami priedai yra pateikti žemiau esančioje lentelėje:
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimai |
Metai |
Pokytis, % |
|
2015 |
2016 |
|||
1 |
Visas darbo užmokestis, tūkst. Eur |
140,4 |
143,6 |
102,3 |
2 |
Vadovų darbo užmokestis, tūkst. Eur |
21,9 |
22,3 |
101,8 |
3. |
Valdymo išlaidos, % |
15,6 |
15,5 |
-0,1 proc. punkto |
4. |
Priedai ir premijos darbuotojams, iš viso, tūkst. Eur |
2,9 |
1,61 |
55,5 |
5. |
T. sk. priedai spec. pedagogams, tūkst. Eur |
0,9 |
0,26 |
28,9 |
6. |
T. sk. priedai mokytojams, tūkst. Eur |
1,2 |
1,1 |
91,7 |
7. |
T. sk. priedai nepedagoginiams darbuotojams |
0,8 |
0,25 |
31,3 |
IV SKYRIUS
VYKDYTOS PROGRAMOS, PROJEKTAI
Vadovaudamiesi Pakruojo rajono savivaldybės tarybos patvirtinta aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą ugdymo programa, sudarytose darbo grupėse aptarėme mokyklos veiklos planą, ugdymo planą ir ataskaitiniais metais savo veiklą vykdėme pagal šiuos tikslus: vykdyti mokykloje ugdymo procesą, atitinkantį Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme numatytus reikalavimus, ir vykdyti esamas finansines galimybes atitinkantį ugdymo aplinkos kūrimą. Iškeltiems tikslams pasiekti buvo numatyti pagrindiniai uždaviniai:
6. Vykdyti mokinių pavėžėjimą.
Pasiekti rezultatai, vykdant pradinio, pagrindinio ir neformaliojo ugdymo programas:
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Metai |
Pakruojo rajono savivaldybėje 2016 m |
|
2015 |
2016 |
|||
1. |
Sėkmingai baigė vienų mokslo metų programos dalį ir buvo perkelti į aukštesnę klasę, % |
100 |
100 |
99,61 |
2. |
Baigusių pagrindinę ugdymo programą dalis, % |
100 |
100 |
98,3 |
3. |
Panaudota pagal bendruosius ugdymo planus neformaliam ugdymui skirtų valandų, % |
52,6 |
100 |
83,2 |
Pradinio ugdymo programą baigė 7 mokiniai, o pagrindinio ugdymo pirmosios pakopos programą baigė 3 aštuntos klasės mokiniai. Pagrindinį išsilavinimą įgijo 7 dešimtokai, du gavo pasiekimų pažymėjimus.
Specialioji pedagoginė pagalba buvo teikiama 25 mokiniams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų. 25 % mokinių, kurie mokėsi bendrosiose klasėse, buvo teikiama specialiojo pedagogo pagalba. Ataskaitiniu laikotarpiu 5 mokiniai tirti Pakruojo rajono pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, 6 mokiniai buvo ugdomi pagal individualizuotas, 6 pagal pritaikytas programas.
Neformaliam ugdymui buvo skiriamos 2 savaitinės valandos 1-4 klasėse ir 8 savaitinės valandos 5-10 klasėse. 12 valandų skirta mokyklos nuožiūra įvairiems mokinių ugdymo poreikiams tenkinti (specialiųjų poreikių mokinių ugdymui, pasirenkamiesiems dalykams ir mokinių konsultavimui).
Ataskaitiniu laikotarpiu mokinių saviraiška vyko dalyvaujant įvairiuose renginiuose: dalyvauta 2 respublikinėse, 7 rajoninėse sporto varžybose (71 mokinys), 1 respublikiniame, 1 regioniniame, 7 rajoniniuose konkursuose ir olimpiadose (37 mokiniai), 8 edukacinėse išvykose (142 mokinių), 2 ugdymo karjerai renginiuose (26 mokiniai). Iškovota: 2 vieta – 2 kartai, 3 vieta – 2 kartai.
Gerindami ugdymo aplinką, iš dalies atnaujinome vadovėlių fondą: įsigyti istorijos, pradinių klasių mokomųjų dalykų ir priešmokyklinio ugdymo vadovėliai ir kitos mokomosios priemonės (0,5 tūkst. Eur), edukacinių erdvių atnaujinimui ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti išleista 0,6 tūkst. Eur.
Vykdant mokinių pavėžėjimo organizavimą, mokiniai pavėžėjami į mokyklą ir iš jos mokyklos geltonuoju mikroautobusu. 2016 spalio mėnesį mokyklai perduotas naujesnis ir talpesnis geltonasis autobusas. 2016 metais visi mokiniai, gyvenantys toliau nei 3 km atstumu nuo mokyklos, buvo pavėžėjami. Pavėžėjamų mokinių skaičius (procentais) buvo 2015 m. – 37, 2016 m. – 38,2.
Mokiniai, kuriems buvo teikiama socialinė parama (nemokamas maitinimas), 2015 m. sudarė 77,6 %, 2016 m. – 78 % visų mokinių. Atitinkamai panaudota lėšų nemokamam maitinimui 2015 m. 11,2 tūkst. Eur, o 2016 m. – 10,4 tūkst. Eur.
Vykdyti kiti projektai ir programos:
1 Gamintojų ir Importuotojų asociacijos, VšĮ „Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija“ ir UAB „Atliekų tvarkymo centras“ organizuojamoje panaudotų nešiojamųjų baterijų (galvaninių elementų) ir akumuliatorių bei nebenaudojamos buitinės technikos ir elektronikos surinkimo projektas „Mes – rūšiuojam“.
2. Lietuvos futbolo federacijos organizuotas projektas „Užaugink Ronaldo Lietuvai“: gauta sporto įranga – 10 futbolo kamuolių (lėšų suma – 0,3 tūkst. Eur).
3. Projektas „Aplinka – gamtos ir žmogaus kūrinys“: gauta 0,4 tūkst. Eur iš Pakruojo rajono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos.
V SKYRIUS
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DIEGIMAS
Informacinių technologijų pamokos ir su šiuo dalyku integruotos pamokos vykdomos 16 darbo vietų kompiuterių klasėje. Visuose mokomuosiuose kabinetuose yra kompiuterizuotos darbo vietos su interneto prieiga ir stacionariais Multimedia projektoriais. Vienoje klasėje įdiegta interaktyvioji lenta. Mokinių ugdymo rezultatams fiksuoti naudojamas elektroninis dienynas. Per ataskaitinius metus informacinių technologijų diegimui panaudota 1,4 tūkst. Eur (2015 metais - 1,1 tūkst. Eur). Iš jų esamų kompiuterių atnaujinimui, remontui ir eksploatacinėms medžiagoms įsigyti – 0,6 tūkst. Eur, kitoms išlaidoms apmokėti (elektroninio dienyno eksploatavimas, išlaidos už interneto paslaugas, mokyklos interneto svetainės eksploatavimo išlaidos) – 0,8 tūkst. Eur.
VI SKYRIUS
TIKRINUSIŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ IŠVADŲ BEI PASIŪLYMŲ APIBENDRINIMAS
Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba 2016 m. spalio 10 d. tikrino mokyklos maisto bloko veiklą. Sudaryta trūkumų šalinimo programa ir rasti netikslumai buvo pašalinti. Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius 2016 m. lapkričio 14 d. atliko patikrinimą dėl mokyklos atitikimo visuomenės sveikatos saugą reglamentuojantiems teisės aktams. Visi neatitikimai, išskyrus vieną, buvo pašalinti. Reikia papildomo finansavimo, kad mokyklinių dirbtuvių patalpos atitiktų nustatytus reikalavimus.
VII SKYRIUS
PAGRINDINĖS ĮSTAIGOS PROBLEMOS
Pagrindinės mokyklos problemos jau daug metų yra panašios:
1. Dėl demografinių pokyčių mažėja mokinių skaičius ir pagal dabartinę mokinio krepšelio finansavimo metodiką mokyklai trūksta lėšų kokybiškai vykdyti mokinių ugdymo programas.
2. Paskutinės didelės investicijos į mokyklos ilgalaikį turtą buvo: šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas 2006 metais, pusės lauko durų ir langų mokyklos pastate keitimas 2008 metais. Po to lėšų užtekdavo tik einamajam mokyklos pastatų remontui atlikti.
VIII SKYRIUS
ATEITIES PLANAI IR KAIP TAI ATSILIEPS ĮSTAIGOS VEIKLAI
Kadangi mokykloje esančio mokinių skaičiaus nebepakanka dėl tinkamo ugdymo proceso organizavimo, planuojama nuo kitų mokslo metų Pakruojo savivaldybės tarybos sprendimu mokyklą reorganizuoti prijungimo būdu prie Lygumų pagrindinės mokyklos kaip atskirą filialą. Mokiniams būtų suteikta galimybė tęsti mokimąsi toje pačioje vietovėje pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas. Mokyklos veikla atitiktų mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių reikalavimus, būtų racionalizuotas mokyklos valdymo ir materialinių išteklių panaudojimas.