isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO ŠUKIONIŲ JONO NOREIKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 27 d. Nr. T-156

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-101 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 218 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba               n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo rajono Šukionių Jono Noreikos pagrindinės mokyklos direktoriaus 2016 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Gegieckas

 

 


                                                                                     PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2017 m. balandžio 27 d. sprendimu Nr. T-156

 

 

PAKRUOJO RAJONO ŠUKIONIŲ JONO NOREIKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

STRUKTŪRA, DARBUOTOJŲ PAREIGYBĖS

 

Pakruojo rajono Šukionių Jono Noreikos pagrindinė mokykla (toliau – mokykla) savivaldybės biudžetinė įstaiga, savininkas Pakruojo rajono savivaldybė, įregistruota Juridinių asmenų registre 1995 m. kovo 2 d., įstaigos kodas 190066182. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Mokykloje, vadovaujantis steigėjo patvirtintais nuostatais, yra vykdomas mokinių ugdymas pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas bei neformaliojo švietimo programas. Be pagrindinės veiklos srities – švietimo, yra teikiamos maitinimo ir mokinių pavėžėjimo paslaugos. Mokykloje nuo 2016 metų rugsėjo 1 dienos dirbo 12 mokytojų (iš jų trys dirbo antraeilėse pareigose), 2 pagalbos mokiniui specialistai (specialieji pedagogai, logopedai - 0,75 etato), 1 administracijos darbuotojas (atestuotas, turi 3 vadybinę kategoriją) ir 8 aptarnaujančio personalo darbuotojai. Mokytojų kokybinė sudėtis pagal kvalifikacines kategorijas: 2 mokytojai, 8 vyresnieji mokytojai ir 2 mokytojai-metodininkai. Tinkamos kvalifikacijos (ir aukštasis pedagoginis išsilavinimas, ir mokomąjį dalyką atitinkanti kvalifikacija) mokytojai sudaro 91,7 % (rajono mokyklose – 96,1 %). Visi mokytojai ir administracijos darbuotojai yra su aukštuoju universitetiniu išsilavinimu, du turi kvalifikacinį magistro laipsnį. Vidutinis mokytojų amžius 49 metai, kaip ir rajone virš 83 % mokytojų darbo stažas  didesnis nei 15 metų.

Mokyklos struktūra ir mokyklos darbuotojų pareigybės pateiktos žemiau esančioje lentelėje.

Eil. Nr.

Pareigybės pavadinimas

2016 m.

1

Direktorius

1

2

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

1

3

Sekretorė

0,5

4

Ugdymo dalis

 

5

t.sk. mokytojai

12

6

t. sk. pagalbos mokiniui specialistai

0,75

7

Ugdymo ir ūkio aprūpinimo dalis

8,4

8

t.sk. ūkvedys

0,5

9

t.sk. bibliotekininkas

0,5

10

t.sk. kitas aptarnaujantis personalas

7,4

11

Valgykla

2

12

t.sk. vyr. virėja

1

13

t.sk. virėja

1

 

2016 metų rugsėjo 1 d. mokykloje mokėsi 55 mokiniai. Palyginus su 2015 m.  rugsėjo 1 d. duomenimis sumažėjo 12 mokinių. Iš jų mokėsi: pagal pradinio ugdymo programą – 21 (2015 metais – 25), pagal pagrindinio ugdymo programą – 27 (2015 metais – 37). Septyni ugdytiniai lankė priešmokyklinio ugdymo grupę. Mokykloje buvo 5 klasių komplektai, iš jų keturiuose komplektuose mokiniai mokėsi jungtinėse klasėse.

 

 

II SKYRIUS

FINANSINĖS-ŪKINĖS VEIKLOS  ANALIZĖ

 

Biudžetinių lėšų, skirtų įgyvendinti aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą skatinimo programą, struktūra ir lyginamoji analizė pateikta žemiau esančioje lentelėje:

Eil. Nr.

Išlaidų straipsniai

Asignavimai, tūkst. Eur

Pokytis, %

Struktūra, %

2015 m.

2016 m.

2015 m.

2016 m.

1

Darbo užmokestis (nepedagoginių darbuotojų)

31,4

38,4

122,3

52,1

53,9

2

Darbo užmokestis (pedagoginių darbuotojų)

2,2

1,9

86,4

3,7

2,7

3

Socialinis draudimas

10,5

13,1

121,2

17,4

17,8

4

Ryšių paslaugos

0,6

0,6

100,0

1,0

0,8

5

Transporto paslaugos

3,7

5,4

145,9

6,2

7,6

6

Kitos prekės

2,2

2,2

100,0

3,7

3,1

7

Kvalifikacijos kėlimas

0,1

0

0

0,2

0

8

Komunalinės paslaugos

9,0

9,0

100,0

14,9

12,6

9

Kitos paslaugos

0,5

1,0

200,0

0,9

1,4

10

Iš viso aplinkos lėšų

60,3

71,2

118,1

100,0

100,0

11

Pedagogų darbo užmokestis

108,9

103,2

94,8

75,0

75,1

12

Socialinis draudimas

33,7

31,8

94,4

23,2

23,1

13

Ryšių paslaugos

0,7

0,4

57,1

0,5

0,3

14

Kitos prekės ir spaudiniai

1,2

1,2

100,0

0,8

0,9

15

Kvalifikacijos kėlimas

0,4

0,3

75,0

0,3

0,2

16

Kitos paslaugos

0,3

0,5

166,7

0,2

0,4

17

Pagrindinės priemonės, licencijos ir programinė įranga

0

0

0

0,0

0

18

Iš viso mokinio krepšelio lėšų

145,2

137,4

94,6

100,0

100,0

19

Kitos prekės

0,3

0,4

133,3

60,0

100,0

20

Kitos paslaugos

0,2

0

0

40,0

0

21

Iš viso spec. lėšų

0,5

0,4

80,0

100,0

100,0

 

Lėšų, skirtų aplinkai, padidėjimui 18,1 %  įtakos turėjo padidėjęs darbo užmokestis, t. y. minimalios mėnesinės algos (MMA) padidinimas, padengtas mokinio krepšelio trūkumas (1,9 tūkst. eurų, skirtų pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui).  71,3 % pareigybių, finansuojamų iš aplinkos lėšų, yra mokamas MMA.  2016 metais, lyginant su 2015 metais, 45,9 % padidėjo transporto išlaikymo išlaidos. Išlaidų padidėjimui įtakos turėjo mokyklinio autobuso remontas. Tikėtina, kad naujesnio mokyklinio autobuso gavimas metų pabaigoje šią situaciją ateityje pagerins.  Išlaidos ryšiams, prekėms ir komunalinėms paslaugoms nepakito. 70 % lėšų, skirtų prekėms įsigyti, buvo panaudota maisto bloko, mokyklos ir sporto salės einamajam remontui, mokyklos smulkaus inventoriaus atnaujinimui. Šildymo sąnaudos buvo 22 % didesnės. Padidėjimą nulėmė didesnis kuro sunaudojimas, akmens anglies įsigijimo kaina nepakito. Elektros energijos sąnaudos, palyginus su 2015 metais, sumažėjo 5,9 %, vandentiekio ir kanalizacijos – 11 %. Mažėjimui įtakos turėjo mažesnis elektros energijos ir vandens sunaudojimas.

Mokinio krepšelio lėšos 2016 metais, palyginus su 2015 metais, sumažėjo 5,4 %. Tai lėmė mokinių skaičiaus sumažėjimas mokykloje. Išlaidų, skirtų ryšiams ir kvalifikacijai, sumažėjimui įtakos turėjo dalies lėšų (0,4 tūkst. Eur), skirtų šioms išlaidoms, perkėlimas pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio trūkumui padengti.

Spec. lėšų (pajamos iš teikiamos maitinimo paslaugos) 2016 metais gavome 0,1 tūkst. Eur mažiau nei 2015 metais. Šios lėšas skirtos maisto bloko įrangos atnaujinimui ir naujo inventoriaus įsigijimui. Paramos lėšų 2016 metais gauta 0,3 tūkst. Eur.

Ataskaitiniais metais atsiskaitymų su tiekėjais už prekes ir paslaugas, kurios yra apmokamos iš aplinkos arba mokinio krepšelio lėšų, kreditorinis įsiskolinimas sudarė 457,8 Eur. Kreditorinio įsiskolinimo 69 %  sudarė skolos už komunalines paslaugas.

 

III SKYRIUS

SĄNAUDOS VALDYMO IŠLAIDOMS, PRIEDAI IR  PREMIJOS DARBUOTOJAMS, NUOBAUDOS

 

Vadovaujantis galiojančiais teisės aktais pagal įsakymu patvirtintą mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą yra mokami nustatyto dydžio priedai specialiesiems pedagogams ir mokytojams už darbą su mokiniais, kurie turi vidutinius specialiuosius ugdymo poreikius, bei nepedagoginiams darbuotojams neviršijant darbo užmokesčiui skirtų lėšų. Detaliau valdymo išlaidos ir mokami priedai yra pateikti žemiau esančioje lentelėje:

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimai

Metai

Pokytis, %

2015

2016

1

Visas darbo užmokestis, tūkst. Eur

140,4

143,6

102,3

2

Vadovų darbo užmokestis, tūkst. Eur

21,9

22,3

101,8

3.

Valdymo išlaidos, %

15,6

15,5

-0,1 proc. punkto

4.

Priedai ir premijos darbuotojams, iš viso, tūkst. Eur

2,9

1,61

55,5

5.

T. sk. priedai spec. pedagogams, tūkst. Eur

0,9

0,26

28,9

6.

T. sk. priedai mokytojams, tūkst. Eur

1,2

1,1

91,7

7.

T. sk. priedai nepedagoginiams darbuotojams

0,8

0,25

31,3

 

IV SKYRIUS

VYKDYTOS PROGRAMOS, PROJEKTAI

 

Vadovaudamiesi Pakruojo rajono savivaldybės tarybos patvirtinta aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą ugdymo programa, sudarytose darbo grupėse aptarėme mokyklos veiklos planą, ugdymo planą ir ataskaitiniais metais savo veiklą vykdėme pagal šiuos  tikslus: vykdyti mokykloje ugdymo procesą, atitinkantį Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme numatytus reikalavimus,  ir vykdyti esamas finansines galimybes atitinkantį ugdymo aplinkos kūrimą. Iškeltiems tikslams pasiekti buvo numatyti pagrindiniai uždaviniai:

1. Vykdyti pradinio ir pagrindinio ugdymo programas mokykloje.

2. Iš dalies vykdyti neformaliojo ugdymo programas.

3. Organizuoti ir vykdyti mokinių ugdymosi pasiekimų patikrą.

4. Palaikyti saugią ir sveiką ugdymosi aplinką.

5. Vykdyti ugdymo aprūpinimą organizacinėmis ir mokymo priemonėmis.

6. Vykdyti mokinių pavėžėjimą.

Pasiekti rezultatai, vykdant pradinio, pagrindinio ir neformaliojo ugdymo programas:

Eil. Nr.

Rodikliai

Metai

Pakruojo rajono savivaldybėje 2016 m

2015

2016

1.

Sėkmingai baigė vienų mokslo metų programos dalį ir buvo perkelti į aukštesnę klasę, %

100

100

99,61

2.

Baigusių pagrindinę ugdymo programą dalis, %

100

100

98,3

3.

Panaudota pagal bendruosius ugdymo planus neformaliam ugdymui skirtų valandų, %

52,6

100

83,2

 

Pradinio ugdymo programą baigė 7 mokiniai, o pagrindinio ugdymo pirmosios pakopos programą baigė 3 aštuntos klasės mokiniai. Pagrindinį išsilavinimą įgijo 7 dešimtokai, du gavo pasiekimų pažymėjimus.

Specialioji pedagoginė pagalba buvo teikiama 25 mokiniams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų. 25 % mokinių, kurie mokėsi bendrosiose klasėse, buvo teikiama specialiojo pedagogo pagalba. Ataskaitiniu laikotarpiu 5 mokiniai tirti Pakruojo rajono pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, 6 mokiniai buvo ugdomi pagal individualizuotas, 6 pagal pritaikytas programas.

Neformaliam ugdymui buvo skiriamos 2 savaitinės valandos 1-4 klasėse ir 8 savaitinės valandos 5-10 klasėse. 12 valandų skirta mokyklos nuožiūra įvairiems mokinių ugdymo poreikiams tenkinti (specialiųjų poreikių mokinių ugdymui, pasirenkamiesiems dalykams ir mokinių konsultavimui).

Ataskaitiniu laikotarpiu mokinių saviraiška vyko dalyvaujant įvairiuose renginiuose: dalyvauta 2 respublikinėse, 7 rajoninėse sporto varžybose (71 mokinys), 1 respublikiniame, 1 regioniniame, 7 rajoniniuose konkursuose ir olimpiadose (37 mokiniai), 8 edukacinėse išvykose (142 mokinių), 2 ugdymo karjerai renginiuose (26 mokiniai). Iškovota: 2 vieta – 2 kartai, 3 vieta – 2 kartai.

Gerindami ugdymo aplinką, iš dalies atnaujinome vadovėlių fondą: įsigyti istorijos, pradinių klasių mokomųjų dalykų ir priešmokyklinio ugdymo vadovėliai ir kitos mokomosios priemonės (0,5 tūkst. Eur), edukacinių erdvių atnaujinimui ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti išleista 0,6 tūkst. Eur.

Vykdant mokinių pavėžėjimo organizavimą, mokiniai pavėžėjami į mokyklą ir iš jos mokyklos geltonuoju mikroautobusu. 2016 spalio mėnesį mokyklai perduotas naujesnis ir talpesnis geltonasis autobusas. 2016 metais visi mokiniai, gyvenantys toliau nei 3 km atstumu nuo mokyklos, buvo pavėžėjami. Pavėžėjamų mokinių skaičius (procentais) buvo 2015 m. – 37, 2016 m. – 38,2.

Mokiniai, kuriems buvo teikiama socialinė parama (nemokamas maitinimas), 2015 m. sudarė 77,6 %, 2016 m. – 78 % visų mokinių. Atitinkamai panaudota lėšų nemokamam maitinimui 2015 m. 11,2 tūkst. Eur, o 2016 m. – 10,4 tūkst. Eur.

Vykdyti kiti projektai ir programos:

1 Gamintojų ir Importuotojų asociacijos, VšĮ „Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija“ ir UAB „Atliekų tvarkymo centras“ organizuojamoje panaudotų nešiojamųjų baterijų (galvaninių elementų) ir akumuliatorių bei nebenaudojamos buitinės technikos ir elektronikos surinkimo projektas „Mes – rūšiuojam“.

2. Lietuvos futbolo federacijos organizuotas projektas „Užaugink Ronaldo Lietuvai“: gauta sporto įranga – 10 futbolo kamuolių (lėšų suma – 0,3 tūkst. Eur).

3. Projektas „Aplinka – gamtos ir žmogaus kūrinys“: gauta 0,4 tūkst. Eur iš Pakruojo rajono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos.

4. Paramos programos „Pienas vaikams“, ir „Vaisiai jums“, kurią finansuoja Žemės ūkio ministerija. Nemokamai dalinami pieno produktai (produktų vertė – 0,6 tūkst. Eur), vaisiai ir sultys priešmokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokiniams.

 

V SKYRIUS

INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DIEGIMAS

 

Informacinių technologijų pamokos ir su šiuo dalyku integruotos pamokos vykdomos 16 darbo vietų kompiuterių klasėje. Visuose mokomuosiuose kabinetuose yra kompiuterizuotos darbo vietos su interneto prieiga ir stacionariais Multimedia projektoriais. Vienoje klasėje įdiegta interaktyvioji lenta. Mokinių ugdymo rezultatams fiksuoti naudojamas elektroninis dienynas. Per ataskaitinius metus informacinių technologijų diegimui panaudota 1,4  tūkst. Eur (2015 metais - 1,1 tūkst. Eur). Iš jų esamų kompiuterių atnaujinimui, remontui ir eksploatacinėms medžiagoms įsigyti – 0,6 tūkst. Eur, kitoms išlaidoms apmokėti (elektroninio dienyno eksploatavimas, išlaidos už interneto paslaugas, mokyklos interneto svetainės eksploatavimo išlaidos) – 0,8 tūkst. Eur.

 

VI SKYRIUS

TIKRINUSIŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ IŠVADŲ BEI PASIŪLYMŲ APIBENDRINIMAS

 

Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba 2016 m. spalio 10 d. tikrino mokyklos maisto bloko veiklą. Sudaryta trūkumų šalinimo programa ir rasti netikslumai buvo pašalinti. Šiaulių visuomenės  sveikatos centro Pakruojo skyrius 2016 m. lapkričio 14  d. atliko patikrinimą dėl mokyklos atitikimo visuomenės sveikatos saugą reglamentuojantiems teisės aktams. Visi neatitikimai, išskyrus vieną, buvo pašalinti. Reikia papildomo finansavimo, kad mokyklinių dirbtuvių patalpos atitiktų nustatytus reikalavimus.

 

VII SKYRIUS

PAGRINDINĖS ĮSTAIGOS PROBLEMOS

 

Pagrindinės mokyklos problemos jau daug metų yra panašios:

1. Dėl demografinių pokyčių mažėja mokinių skaičius ir pagal dabartinę mokinio krepšelio finansavimo metodiką mokyklai trūksta lėšų kokybiškai vykdyti mokinių ugdymo programas.

2. Paskutinės didelės investicijos į mokyklos ilgalaikį turtą buvo: šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas 2006 metais, pusės lauko durų ir langų mokyklos pastate keitimas 2008 metais.  Po to lėšų užtekdavo tik einamajam mokyklos pastatų remontui atlikti.

3. Sudėtinga socialinė aplinka (78 % mokinių gauna socialinę paramą – nemokamą maitinimą). Dalies mokinių silpna mokymosi motyvacija, trūksta tėvų kontrolės (2016 metais 23,6 % mokinių priklausė socialinės rizikos šeimų grupei). Tai turi įtakos ugdymo proceso kokybei.

 

VIII SKYRIUS

ATEITIES PLANAI IR KAIP TAI ATSILIEPS ĮSTAIGOS VEIKLAI

 

Kadangi mokykloje esančio mokinių skaičiaus nebepakanka dėl tinkamo ugdymo proceso organizavimo, planuojama nuo kitų mokslo metų Pakruojo savivaldybės tarybos sprendimu mokyklą reorganizuoti prijungimo būdu prie Lygumų pagrindinės mokyklos kaip atskirą filialą. Mokiniams būtų suteikta galimybė tęsti mokimąsi toje pačioje vietovėje pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas. Mokyklos veikla atitiktų mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių reikalavimus, būtų racionalizuotas mokyklos valdymo ir materialinių išteklių panaudojimas.

_________________