Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 4 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-529, LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1661 19 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-530, LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO nR. IX-325 5, 8, 81, 9, 13, 21 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 241 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. xivp-643(2), LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 1, 6, 8 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 51 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-644(2), LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1661 18 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 19 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-825 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-826

 

2021 m. spalio 13 d. Nr. 815

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. birželio 16 d. sprendimo Nr. SV-S-132 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 3 ir 4 punktus ir Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. rugsėjo 22 d. sprendimo SV-S-197 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.2, 1.3, 1.12 ir 1.13 papunkčius,Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Nepritarti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-529 (toliau – Projektas Nr. XIVP-529) dėl šios priežasties – Projektu Nr. XIVP-529 siūloma padidinti loterijų ir lošimų mokesčio tarifą ir keisti mokesčio bazę, taip pat atsisakyti mokestį organizuojant loterijas skaičiuoti nuo išplatintų loterijos bilietų nominaliosios vertės, o tai neužtikrintų esamo loterijų organizatorių apmokestinimo lygio ir atitinkamai būtų surinkta 0,6 mln. eurų mažiau pajamų į valstybės biudžetą. Be to, siūlomas šio mokesčio bazės keitimas nėra pakankamai pagrįstas, ypač įvertinus kaimyninių šalių praktiką, pagal kurią Latvijos Respublikoje, Lenkijos Respublikoje, Estijos Respublikoje atitinkamo mokesčio bazė yra loterijos bilietų pardavimo pajamos.

2. Nepritarti Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo Nr. IX-1661 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-530 dėl šios priežasties – Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2015 m. gegužės 29 d. valstybinio audito ataskaitoje Nr. VA-P-60-4-9 nurodoma, kad pagal Loterijų įstatymą loterijų organizatorių teikiama parama yra privalomas, o ne savanoriškas paramos skyrimas, ir tai neatitinka Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme nustatyto paramos teikimo savanoriškumo principo – parama yra paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas paramos dalykų teikimas, t. y. savo pobūdžiu paramos teikimas pagal Loterijų įstatymą yra panašesnis į mokestį.

3. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 5, 8, 81, 9, 13, 21 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 241 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-643(2), tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

3.1 atsižvelgiant į tai, kad esmines ūkinės veiklos sąlygas, draudimus ir ribojimus, darančius esminį poveikį ūkinei veiklai, galima nustatyti tik įstatymu, t. y. savivaldybės tarybai neturėtų būti palikta teisė savo nuožiūra vertinti ir priimti sprendimą dėl sutikimo steigti lošimo organizavimo vietą išdavimo, nustatyti kriterijus, kuriais savivaldybės taryba turėtų vadovautis nagrinėdama prašymą išduoti (pratęsti) sutikimą ar neišduoti (nepratęsti) sutikimo steigti lošimų organizavimo vietą konkrečiu adresu;

3.2. įvertinti galimybę vietoj terminuoto savivaldybės tarybos sutikimo galiojimo, suteikti teisę savivaldybės tarybai bet kada atšaukti išduotą sutikimą, jei bendrovė nesilaiko nustatytų kriterijų.

4. Pritarti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 1, 6, 8 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-644(2).

5. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo Nr. IX-1661 18 ir 31 straipsnių pakeitimo ir 19 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui Nr. XIVP-825 (toliau – Projektas Nr. XIVP-825) ir Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-826 (toliau kartu – Įstatymų projektai), tačiau siūlyti Seimui nustatyti ankstesnę Įstatymų projektų įsigaliojimo datą, t. y. 2022 m. liepos 1 d., atsižvelgiant į tai, kad naujai siūlomas teisinis reglamentavimas iš esmės keičia olimpinių sporto šakų finansavimo modelį, o dėl COVID-19 pandemijos Tokijo olimpines žaidynes perkėlus į 2021 metus, pasirengimo kitoms olimpinėms žaidynėms ciklas sutrumpėjo, būtina užtikrinti tinkamą sportininkų pasirengimo kitoms olimpinėms žaidynėms finansavimą. Naujai siūlomas teisinis reglamentavimas sukurtų prielaidas skirti didesnį finansavimą sportui.

6. Siūlyti Seimui Įstatymų projektus svarstyti kartu su Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu, atsižvelgiant į tai, kad Projektu Nr. XIVP-825 siūloma panaikinti prievolę loterijų organizatoriams skirti 8 procentų nuo išplatintų loterijos bilietų nominaliosios vertės paramą Labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems paramos gavėjams ir atitinkamai padidinti asignavimus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai užtikrinant tvarų olimpinių sporto šakų finansavimą iš vieno šaltinio.

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                         Ingrida Šimonytė

 

 

 

Finansų ministrė                                                                              Gintarė Skaistė