LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2015 M. SPALIO 7 D. ĮSAKYMO nR. 3-416(1.5 e) „dĖL METODINIŲ DOKUMENTŲ PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 27 d. Nr. 3-253(1.5 E)

Vilnius

 

P a k e i č i u  Elektroninių paslaugų plėtros prioritetų nustatymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 3-416(1.5 E) „Dėl metodinių dokumentų patvirtinimo“:     

1Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Elektroninių paslaugų plėtros prioritetų nustatymo metodika (toliau – Prioritetų nustatymo metodika) parengta siekiant įgyvendinti valstybinio audito ataskaitos VA-P-90-3-14 „Vieno langelio principo įgyvendinimas teikiant elektronines paslaugas“ 7.2 rekomendaciją ir yra skirta visoms institucijoms, planuojančioms ir (arba) įgyvendinančioms atskirų sričių elektroninių paslaugų kūrimo projektus. Europos Sąjungos strateginiuose dokumentuose, 2014–2020 metų nacionalinėje pažangos programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programoje „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 244 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ patvirtinimo“, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programoje elektroninės paslaugos, atsižvelgiant į jų specifiką ir svarbą, skirstomos į šias sritis: elektroninių sveikatos paslaugų, kultūros turinio skaitmeninimo ir sklaidos paslaugų, lietuvių kalbos informacinėse technologijose paslaugų, intelektinių transporto paslaugų ir taikomųjų sprendimų, kitų pažangių elektroninių paslaugų (toliau visos kartu –  elektroninės paslaugos).“

2.  Pakeičiu 5.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1.2. Ar numatomas sukurti arba modernizuoti elektronines paslaugas privaloma įdiegti pagal ES teisės aktus, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus? (Taikoma tik elektroninėms sveikatos paslaugoms, intelektinėms transporto paslaugoms ir taikomiesiems sprendimams ir kitoms pažangioms elektroninėms paslaugoms.)“

3.  Papildau nauju 5.1.3 papunkčiu:

5.1.3. Ar sukurti arba modernizuoti elektronines paslaugas numatyta nacionaliniuose strateginiuose dokumentuose? (Taikoma tik kultūros turinio skaitmeninimo ir sklaidos paslaugoms ir lietuvių kalbos informacinėse technologijose  paslaugoms.)“

4.  Buvusius 5.1.3 ir 5.1.4 papunkčius atitinkamai laikau 5.1.4 ir 5.1.5 papunkčiais.

5.  Pakeičiu 5.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.2.2. Numatoma paslaugų gavėjų, kurie naudosis elektroniniu būdu teikiamomis paslaugomis, dalis (Taikoma tik elektroninėms sveikatos paslaugoms, intelektinėms transporto paslaugoms ir taikomiesiems sprendimams ir kitoms pažangioms elektroninėms paslaugoms.)“

6.  Papildau 5.2.3 papunkčiu:

5.2.3. Ar lietuvių kalbos ar kultūros skaitmeninimo sprendimas bus integruotas į kitas elektronines paslaugas? (Taikoma tik lietuvių kalbos informacinėse technologijose paslaugoms.)“

7.  Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Elektroninių sveikatos paslaugų, intelektinių transporto paslaugų ir sprendimų ir kitų pažangių  elektroninių paslaugų plėtros prioritetų vertinimo kriterijų apraše (Prioritetų nustatymo metodikos 1 priedas) pateikiami kriterijų paaiškinimai, kriterijus detalizuojantys rodikliai, įverčių reikšmės ir jas atitinkantys vertinimo balai, kriterijų reikšmingumo vertės. Kultūros turinio skaitmeninimo ir sklaidos ir lietuvių kalbos informacinėse technologijose sričių elektroninės paslaugos ir joms kurti skirti sprendimai vertinami pagal Kultūros turinio skaitmeninimo ir sklaidos paslaugų ir lietuvių kalbos informacinėse technologijose paslaugų plėtros prioritetų vertinimo kriterijų aprašą (Prioritetų nustatymo metodikos 2 priedas). Atsižvelgiant į elektroninių paslaugų sritį, konkrečių elektroninių paslaugų kūrimo projektų idėjos vertinamos vadovaujantis Prioritetų nustatymo metodikos 1 arba 2 priedais, pildant automatizuotą klausimyną, kuris skelbiamas Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje http://ivpk.lrv.lt/.“

8.  Priedą laikau 1 priedu.

9.  Pakeičiu 1 priedo pavadinimą ir jį išdėstau taip:

ELEKTRONINIŲ SVEIKATOS PASLAUGŲ, INTELEKTINIŲ TRANSPORTO PASLAUGŲ IR TAIKOMŲJŲ SPRENDIMŲ IR KITŲ PAŽANGIŲ ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ PLĖTROS PRIORITETŲ VERTINIMO KRITERIJŲ APRAŠAS“.

10.  Papildau 2 priedu (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                              Rimantas Sinkevičius

 

 

 

 

 

Elektroninių paslaugų plėtros prioritetų nustatymo metodikos

2 priedas

 

KULTŪROS TURINIO SKAITMENINIMO IR SKLAIDOS PASLAUGŲ IR LIETUVIŲ KALBOS INFORMACINĖSE TECHNOLOGIJOSE PASLAUGŲ PLĖTROS PRIORITETŲ VERTINIMO KRITERIJŲ APRAŠAS

 

 

Eil.Nr.

 

Kriterijus

 

Paaiškinimas

 

Detalizuojantys rodikliai

 

Įverčių reikšmės ir jas atitinkantys vertinimo balai

 

Kriterijų reikšmingumo vertė (proc.)

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1.

 

Reikšmingumo principą išreiškiantys kriterijai

 

40

 

1.1.

Ar numatomos sukurti arba modernizuoti elektroninės paslaugos bus teikiamos (-i) ES arba nacionaliniu lygiu?

 

Vertinama, ar sukurta arba modernizuota elektroninė paslauga, kuri apima ir elektroninius sprendimus, bus teikiama ES arba nacionaliniu lygiu.

 

-

 

1. Ne (0)

 

2.   Taip, nacionaliniu arba ES lygiu (3)

 

 

 

5

 

1.2.

 

Ar sukurti arba modernizuoti elektronines paslaugas numatyta nacionaliniuose strateginiuose dokumentuose?

 

Vertinama, ar yra nacionalinis strateginis dokumentas, kuriame yra numatyta sukurti arba modernizuoti elektroninę paslaugą.

 

-

 

1. Ne (0)

 

2.   Taip, numatyta nacionaliniuose strateginiuose dokumentuose (3)

 

 

 

5

 

1.3.

 

Ar numatoma sukurti arba modernizuoti bendrojo naudojimo IT sprendimą?

 

Vertinama, ar numatyta kurti arba modernizuoti bendrojo naudojimo IT sprendimą (dar nesukurtą valstybės lygiu).

 

Potencialus institucijų, kurios naudosis sukurtu bendrojo naudojimo IT sprendimu, skaičius

 

1. Ne (0)

 

2.   Taip, potencialiai naudosis mažiau kaip 3 institucijos (1)

 

3.   Taip, potencialiai naudosis 3 / daugiau kaip 3, bet mažiau kaip 7 institucijos (2)

 

4.   Taip, potencialiai naudosis 7 ir daugiau institucijų (3)

 

15

 

1.4.

 

Ar numatoma sukurti arba modernizuoti platforminį sprendimą arba elektroninių paslaugų portalą?

 

Vertinama, ar numatyta kurti arba modernizuoti platforminį sprendimą ar centralizuotąjį konkrečios srities sprendimą (elektroninių paslaugų portalą).

 

Potencialus institucijų, kurios
naudosis platforminiu sprendimu arba elektroninių paslaugų portalu, skaičius

 

1. Ne (0)

 

2.   Taip, potencialiai naudosis mažiau kaip 3 institucijos (1)

 

3.   Taip, potencialiai naudosis 3 / daugiau kaip 3, bet mažiau kaip 7 institucijos (2)

 

4.   Taip, potencialiai naudosis 7 ir daugiau institucijų (3)

 

15

 

2.

 

Reikalingumo principą išreiškiantys kriterijai

 

20

 

2.1.

 

Numatomų į elektroninę erdvę perkelti paslaugų teikimo apimtis.

 

Vertinamas suteikiamų paslaugų (transakcijų) skaičius per metus.

 

-

 

1. Mažiau kaip 1 000 (0)

 

2.   1 000 / daugiau kaip 1 000, bet mažiau kaip 5 000 (1)

 

3.   5 000 / daugiau kaip 5 000, bet mažiau kaip 30 000 (2)

 

4.   30 000 ir daugiau (3)

 

10

 

2.2.

 

Ar lietuvių kalbos ar kultūros skaitmeninimo  sprendimas bus integruotas į kitas elektronines  paslaugas?

 

Vertinama, į kiek elektroninių paslaugų  bus integruotas lietuvių kalbos ar kultūros skaitmeninimo sprendimas.

 

-

 

1. Ne (0)

 

2.        2. Taip, į 1 elektroninę paslaugą (1)

 

3.        3. Taip, į ne mažiau kaip 2 elektronines paslaugas, bet ne daugiau kaip į 4 elektronines paslaugas (2)

 

4.        4. Taip, į 4 ir daugiau elektroninių paslaugų (3)

 

10

 

3.

 

Kompleksiškumo principą išreiškiantys kriterijai

 

25

 

3.1.

 

Ar numatoma sukurti arba modernizuoti elektroninė paslauga yra sudėtinė elektroninė paslauga?

 

Vertinama, ar numatyta kurti arba modernizuoti sudėtinę elektroninę paslaugą – sujungti vienos ar kelių institucijų paslaugas.

 

[1] Sudėtinę elektroninę paslaugą sudarančių paslaugų skaičius

 


[2]  Teikiant sudėtinę elektroninę paslaugą dalyvaujančių institucijų skaičius

 

Ne (0)

 

[1] Jei taip, privalomai pasirenkamas vienas iš atsakymų:

 

1.   Taip, sudėtinę elektroninę paslaugą sudaro 3 paslaugos (0,5)

 

2.   Taip, sudėtinę elektroninę paslaugą sudaro 46 paslaugos (1)

 

3.   Taip, sudėtinę elektroninę paslaugą sudaro 7 ir daugiau paslaugų (1,5)

 

[2] Jei taip, privalomai pasirenkamas vienas iš atsakymų:

 

1.   Taip, teikiant sudėtinę elektroninę paslaugą dalyvauja mažiau kaip 3 institucijos (0,5)

 

2.   Taip, teikiant sudėtinę elektroninę paslaugą dalyvauja 3 arba 4  institucijos (1)

 

3.   Taip, teikiant sudėtinę elektroninę paslaugą dalyvauja 5 ir daugiau institucijų (1,5)

 

[1] ir [2] pasirinktų atsakymų balai susumuojami.

 

15

 

3.2.

 

Ar kuriant arba modernizuojant ir (arba) teikiant elektroninę paslaugą numatoma sujungti, pakartotinai panaudoti jau sukurtus IT sprendimus, elektronines paslaugas?

 

Vertinama, ar numatyta kurti arba modernizuoti ir (arba) teikti elektronines paslaugas, kurios apima ir elektroninius sprendimus, sujungiant, panaudojant jau egzistuojančius (sukurtus) komponentus – IT sprendimus, elektronines paslaugas.

 

Sujungiamų komponentų skaičius

 

1.   Ne (0)

 

2.   Taip, sujungiama mažiau kaip 4 komponentai (1)

 

3.   Taip, sujungiama 4 / daugiau kaip 4, bet mažiau kaip 7 komponentai (2)

 

4.   Taip, sujungiama 7 ir daugiau komponentų (3)

 

10

 

4.

 

Sukuriamos naudos principą išreiškiantys kriterijai [1] 

 

15

 

4.1.

 

Elektroninės paslaugos sukūrimo arba modernizavimo numatoma nauda paslaugos gavėjui.

Vertinama, kokią naudą dėl elektroninės paslaugos, kuri apima ir elektroninius sprendimus, sukūrimo arba modernizavimo gaus paslaugų gavėjas. Galima nauda:

1.         Padidėjęs paslaugos patogumas.

 

2.         Padidėjęs paslaugos pasiekiamumas (pvz., mobiliaisiais įrenginiais).

 

3.         Vienu metu tenkinami keli skirtingi paslaugos gavėjo poreikiai.

 

4.         Kita.

 

-

 

1. Maža (1)

 

2. Vidutinė (2)

 

3. Didelė (3)

 

10

 

4.2.

 

Elektroninės paslaugos sukūrimo arba modernizavimo numatoma nauda paslaugą teikiančiai institucijai.

Vertinama, kokią naudą dėl elektroninės paslaugos, kuri apima ir elektroninius sprendimus, sukūrimo arba modernizavimo gaus paslaugą teikianti institucija (institucijos). Galima nauda:

1.         Sumažėjęs žmogiškųjų išteklių, reikalingų paslaugai teikti, poreikis.

 

2.         Sumažėję vidutiniai paslaugos teikimo kaštai.

 

3.         Padidėjęs tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

 

4.          Sumažėjusios pastangos, reikalingos paslaugai teikti.

 

5.  Kita.

 

-

 

1. Maža (1)

 

2. Vidutinė (2)

 

3. Didelė (3)

 

5

 

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

 



[1] Sukuriamos naudos principą įvertinančių kriterijų reikšmės nustatomos ekspertiniu būdu. Vertinimui palengvinti skiltyje  „Paaiškinimas“ pateikti pavyzdiniai aspektai, į kuriuos rekomenduojama atsižvelgti.