Zenklas_j

AKCINĖS BENDROVĖS „REGITRA“

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL AKCINĖS BENDROVĖS „REGITRA“ TVARKOMŲ REGISTRŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ APSKAITOS INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 30 d. Nr. 1V-256

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Akcinės bendrovės „Regitra“ įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2024 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 385 „Dėl valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo į akcinę bendrovę“, 63.1 papunkčiu bei siekdamas užtikrinti vienodą Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro, Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registro duomenų teikimą akcinės bendrovės „Regitra“ padaliniuose:

1Tvirtinu Akcinės bendrovės „Regitra“ tvarkomų registrų ir Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos duomenų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pavedu:

2.1. akcinės bendrovės „Regitra“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriui su šiuo įsakymu supažindinti AB „Regitra“ padalinių vadovus;

2.2. akcinės bendrovės „Regitra“ padalinių vadovams su šiuo įsakymu supažindinti suinteresuotus pavaldžius darbuotojus.

3Nustatau, kad šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir akcinės bendrovės „Regitra“ internetiniame puslapyje;

4Pripažįstu netekusiu galios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2022 m. lapkričio 4 d. įsakymą Nr. 1V-148 „Dėl Valstybės įmonės „Regitra“ tvarkomų registrų ir Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos duomenų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                                          Vaidas Dominauskas

 

PATVIRTINTA

Akcinės bendrovės „Regitra“ generalinio

direktoriaus 2024 m. gruodžio 30 d.

įsakymu Nr. 1V-256

 

 

AKCINĖS BENDROVĖS „REGITRA“ TVARKOMŲ REGISTRŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ APSKAITOS INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Akcinės bendrovės „Regitra“ tvarkomų registrų ir Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos duomenų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja duomenų teikimą iš akcinės bendrovės „Regitra“ (toliau – AB „Regitra“) valdomų ir (ar) tvarkomų Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro (toliau – KTPR) ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registro (toliau – KTPVR) (toliau kartu – registrai) bei Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos (toliau – TPSAIS) fiziniams ir juridiniams asmenims.

2.   Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.   Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas – Lietuvos Respublikos piliečio pasas ar asmens tapatybės kortelė, užsienio valstybės piliečio pasas ar jį atitinkantis kelionės dokumentas, skirtas vykti į užsienio valstybę arba leidimas gyventi Lietuvos Respublikoje.

2.2.   Asmens duomenys – kaip tai apibrėžta Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 4 straipsnio 1 punkte – bet kokia informacija apie fizinį asmenį, kurio tapatybė nustatyta arba kurio tapatybę galima nustatyti (duomenų subjektas); fizinis asmuo yra asmuo, kurio tapatybę tiesiogiai arba netiesiogiai galima nustatyti visų pirma pagal identifikatorių, kaip antai vardą ir pavardę, asmens identifikavimo numerį, buvimo vietos duomenis ir interneto identifikatorių arba pagal vieną ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, genetinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius.

2.3.   Atviri duomenys – laisvai prieinami institucijos veikloje ar dokumentuose užfiksuoti duomenys, informacija ar jos dalis, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, įskaitant registro duomenis, registro informaciją, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų duomenis, valstybės informacinės sistemos duomenis, kurie yra nuasmeninti ir publikuojami atviraisiais formatais, pritaikytais automatizuotam nuskaitymui ir kuriuos visi asmenys gali pakartotinai naudoti ir platinti teisėtu tikslu, nurodydami jų šaltinį, laikydamiesi jų naudojimo sąlygų. 

2.4.   Bendro pobūdžio informacija – informacija apie AB „Regitra“ funkcijas ir teikiamas paslaugas, jas reglamentuojančių teisės aktų nuostatas bei kita bendro pobūdžio informacija, susijusi su AB „Regitra“ kompetencija, kurioje nėra tiesiogiai pateikiami jokie AB „Regitra“ tvarkomi registrų ir TPSAIS duomenys bei konkretūs asmens duomenys ir kurioje esančių duomenų negalima susieti su jokiu konkrečiu asmeniu. 

2.5.   Duomenys – kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo 3 straipsnio 3 punkte – užfiksuota informacija apie AB „Regitra“ veiklą ar jos dalis, neatsižvelgiant į jos pateikimo būdą, formą (raštu arba elektronine forma ar kaip garso, vaizdo ar garso ir vaizdo įrašas) ir laikmeną, įskaitant registro duomenis, registro informaciją, registrui pateiktus duomenis ir (arba) jų kopijas, valstybės informacinės sistemos duomenis.

2.6.   Duomenų gavėjas fizinis ar juridinis asmuo, kita organizacija ar jų padalinys, kurie gauna registruose ir (ar) TPSAIS tvarkomus duomenis.

2.7.   Duomenų šifravimas – tai kompiuterinis procesas, kurio metu naudojant  kriptografinius algoritmus pradiniai duomenys pakeičiami į koduotą formą (sukuriant pseudoatsitiktinių simbolių sekos tekstą, kuris dešifruojamas tik tada, kai yra žinomas raktas), siekiant užtikrinti jų saugumą ir apsaugoti nuo neteisėtos prieigos.  

2.8.   Duomenų subjektai – AB „Regitra“ darbuotojai ir kiti fiziniai asmenys, kurių asmens duomenys renkami, saugomi, naudojami ir kitaip tvarkomi AB „Regitra“ automatiniu ir neautomatiniu būdu susistemintose rinkmenose teisės aktų nustatyta tvarka.

2.9.    Klientas – fizinis ar juridinis asmuo, kuris kreipiasi su prašymu pateikti TPSAIS ar registrų išrašą, pažymą, dokumentų kopijas, kitus susijusius duomenis ar sudaryti duomenų teikimo sutartį.

2.10Kliento atstovas – tai fizinis arba juridinis asmuo, kuriam įstatymų nustatyta tvarka suteikta teisė atstovauti klientui.

2.11Prašymas – kliento kreipimasis (paklausimas, pavedimas parengti išrašą, pažymą, reikalavimas, nurodymas) į AB „Regitra“, pateiktas raštu, įskaitant ir elektroninę formą.

2.12. Savitarna – AB „Regitra“ centralizuotai teikiamų elektroninių paslaugų portalas eregitra.lt. 

2.13. Susisteminti duomenys – apibendrinti, statistiniai ar specialiai apdoroti (nuasmeninti) registrų ar TPSAIS duomenys ar informacija, teikiami pagal sutartį arba vienkartinį prašymą.

2.14Trečioji valstybė – Europos Sąjungai nepriklausanti valstybė.

2.15.  AB „Regitra“ padalinys AB „Regitra“ administracija, Klientų aptarnavimo departamento klientų aptarnavimo centrai, kur klientas gali kreiptis dėl duomenų gavimo.

2.16Transporto priemonės identifikavimo numeris (VIN) (angl. Vehicle Identification Number) tai unikalus transporto priemonei gamintojo suteiktas identifikacinis kodas, sudarytas iš 17 simbolių (raidžių ir skaičių), kuriuo siekiama užtikrinti tinkamą kiekvienos transporto priemonės identifikavimą.

3.   Teikiant asmens duomenis asmens duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Asmens duomenų tvarkymo akcinėje bendrovėje „Regitra“ taisyklių, patvirtintų akcinės bendrovės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2018 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. V-18/108 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo akcinėje bendrovėje „Regitra“ taisyklių patvirtinimo“, nuostatomis.

 

II  SKYRIUS

REGISTRŲ IR TPSAIS DUOMENŲ TEIKIMO BŪDAI

 

4.   TPSAIS, KTPR, KTPVR tvarkomi duomenys teikiami pagal kliento prašymą (vienkartinio teikimo atveju) arba TPSAIS, KTPR ar KTPVR duomenų teikimo sutartį (daugkartinio teikimo atveju) Lietuvos Respublikos įstatymų, šio Aprašo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

5.   Prašymus AB „Regitra“ klientai gali pateikti tokiais būdais: 

5.1. paštu ar per pasiuntinį, kai atsiunčiamas popierinis prašymo originalas;

5.2. atvykus į AB „Regitra“ padalinį; 

5.3. elektroniniu paštu [email protected], kai atsiunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas kliento kvalifikuotu elektroniniu parašu;

5.4. per elektroninio pristatymo informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema).

6.   AB „Regitra“ duomenis klientams teikia:

6.1. žodžiu, leisdama susipažinti su dokumentu;

6.2. raštu – paštu, elektroniniu paštu ar per E. pristatymo sistemą;

6.3. suteikdama prieigą prie informacinės rinkmenos (pagal sutartį).

7.   Registro (-ų) ir TPSAIS duomenys, išskyrus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytus atvejus, yra vieši ir teikiami šiomis formomis:

7.1.    perduodant registro (-ų) ar TPSAIS išrašus ir registro (-ų) ar TPSAIS duomenų bazių archyvo išrašus, apimančius visus duomenų bazėse saugomus registro (-ų) ar TPSAIS duomenis arba jų dalį, registro (-ų) ar TPSAIS duomenų pasikeitimus;

7.2.    teikiant pagal registro (-ų) ar TPSAIS duomenis parengtas pažymas, patvirtinančias juridinius faktus, taip pat pagal registro (-ų) ar TPSAIS duomenis parengtus išrašus ir kitus dokumentus;

7.3.    teikiant susistemintus duomenis;

7.4.    teikiant klientų pateiktų dokumentų patvirtintas kopijas.

8.   AB „Regitra“ iš kitų susijusių informacinių sistemų gaunamus duomenis gali teikti duomenų gavėjams tik kartu su savo tvarkomais duomenimis registrų ar TPSAIS nuostatuose nustatyta tvarka.

 

III   SKYRIUS

KLIENTŲ vienkartinių PRAŠYMŲ priėmimas

 

9.   Fizinis asmuo, norėdamas gauti iš AB „Regitra“ duomenis, padaliniui pateikia laisvos arba Aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą dėl registrų ir (ar) TPSAIS duomenų gavimo. Prašymas turi būti pasirašytas ir jame turi būti nurodyta: prašymą pateikusio asmens vardas (vardai), pavardė (pavardės), adresas, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, elektroninio pašto adresas), asmens kodas, prašomų pateikti duomenų apimtis, duomenų naudojimo tikslas ir teisinis duomenų gavimo pagrindas, kokiu būdu ir per kiek laiko informaciją pageidaujama gauti.

10. Juridinis asmuo, jo filialas ir atstovybė, norėdami gauti duomenis, pateikia laisvos arba Aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą dėl registrų ir (ar) TPSAIS duomenų gavimo. Prašyme turi būti nurodyta: įmonės pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas, atstovo vardas ir pavardė, kontaktiniai duomenys (telefonas ir elektroninio pašto adresas), prašomų pateikti duomenų apimtis, duomenų naudojimo tikslas ir teisinis duomenų gavimo pagrindas, kokiu būdu ir per kiek laiko pageidauja juos gauti. Prašymas turi būti pasirašytas atsakingo asmens, nurodant vardą, pavardę. Teisines paslaugas klientams teikiantys asmenys kartu su prašymu turi pateikti atstovavimo ar teisinių paslaugų teikimo sutartį ar spaudu patvirtintą jos išrašo kopiją arba sprendimą dėl valstybės garantuojamos teisinės pagalbos; baudžiamųjų bylų atvejais – orderį. Kai dėl registrų ar TPSAIS duomenų gavimo kreipiasi valstybės institucijos – duomenų gavimo teisinis pagrindas turi būti reglamentuotas tų institucijų veiklą reglamentuojančių įstatymų ir (ar) juos įgyvendinančių teisės aktų normomis ir yra privalomas AB „Regitra“.

11. Jeigu kreipiasi kliento atstovas, prašyme nurodoma: atstovo vardas, pavardė, adresas (jeigu atstovas yra fizinis asmuo), juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu atstovas yra juridinis asmuo), atstovavimą liudijantis dokumentas, kontaktiniai duomenys, prašomų pateikti duomenų apimtis, duomenų naudojimo tikslas ir teisinis duomenų gavimo pagrindas, kokiu būdu ir per kiek laiko pageidaujama juos gauti. Taip pat nurodoma kliento (fizinio asmens), kurio vardu jis kreipiasi, vardas, pavardė, adresas, asmens kodas.

12. Kai dėl registrų ar TPSAIS duomenų gavimo kreipiasi advokatai – prašyme papildomai turi būti pateikti duomenys, įrodantys prašomų pateikti duomenų ryšį su teisinių paslaugų teikimu, o jei advokato prašyme nėra duomenų, įrodančių, kad prašomi duomenys yra reikalingi teisinėms paslaugoms teikti, motyvuotai atsisakoma juos pateikti.

13. Reglamentas (ES) 2016/679 netaikomas tvarkant mirusių asmenų duomenis. Jei mirusiojo duomenų subjekto vardu į AB „Regitra“ kreipiasi jo įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymus, jie kartu su prašymu privalo pateikti šiuos dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka:

13.1savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus kai prašymas pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateiktas tokiu būdu, kuris leidžia identifikuoti jį pateikusį asmenį;

13.2ryšį su mirusiu asmeniu įrodantį dokumentą arba testamentą;

13.3asmens mirties faktą patvirtinantį dokumentą arba paveldėjimo teisės liudijimą.

14. Teikdamas prašymą, tiesiogiai atvykęs į AB „Regitra“ padalinį, klientas pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

15. Visi raštu, įskaitant elektroninę formą, pateikti prašymai turi būti:

15.1parašyti valstybine kalba arba turėti vertimą į lietuvių kalbą, kuriame vertėjo parašo tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;

15.2įskaitomi;

15.3pasirašyti kliento arba jo atstovo.

16. Elektroniniu paštu gauti klientų prašymai dėl duomenų teikimo, nepasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, nenagrinėjami, siuntėjas apie tai informuojamas elektroniniu paštu paaiškinus atsisakymo nagrinėti priežastį. Jei klientas (fizinis asmuo) savo vardu teikia prašymą paštu ar per pasiuntinį, kartu turi būti pateikiama jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Šiuo atveju klientui parengtas atsakymas (pažyma, dokumentų rinkinys) siunčiamas registruotu paštu jo nurodytu adresu nepriklausomai nuo to, kokiu būdu klientas prašo gauti atsakymą.

 

IV   SKYRIUS

Atsakymų, DUOMENŲ siuntimas

 

17. AB „Regitra“ teikia klientams ar jų atstovams registrų ar TPSAIS duomenis, išskyrus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytus atvejus.

18. AB „Regitra“ atsisako pateikti klientui duomenis ir apie tai informuoja klientą, jeigu:

18.1.  paaiškėja, kad atsakymą dėl to paties klausimo yra pateikusi AB „Regitra“ ar kitas kompetentingas viešojo administravimo subjektas ir asmuo nepateikia naujų duomenų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu;

18.2AB „Regitra“ prašomų duomenų tvarkymą nutraukė pasikeitus AB „Regitra“ funkcijoms;

18.3.  nėra galimybės prašymą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo autentiškumo;

18.4.  prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to AB „Regitra“ negali tokio prašymo išnagrinėti arba Aprašo 27 punkto nustatyta tvarka paprašius patikslinti ir (ar) papildyti prašymą, klientas jo nepatikslina;

18.5.  klientas nesumoka už paruoštą dokumentą.

19. Atsakymas klientui, kuriuo atsisakoma pateikti prašomus duomenis, turi būti suderintas su darbuotojo, atsakingo už prašymo nagrinėjimą, tiesioginiu vadovu, AB „Regitra“ duomenų apsaugos pareigūnu bei AB „Regitra“ Teisės skyriumi.

20. Duomenų teikimas gali būti apribotas vadovaujantis Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 28 straipsnio 11 dalimi.

21. Į klientų prašymus atsakoma valstybine kalba, išskyrus atvejus, numatytus Aprašo 67, 68 punktuose, ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jei klientas nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu (išskyrus Aprašo 16 punkte numatytus reikalavimus). 

22. Informacija, susijusi su asmens duomenimis, siunčiama:

22.1.  registruotu paštu kliento nurodytu adresu;

22.2.  per E. pristatymo sistemą;

22.3kai prašymas buvo gautas elektroniniu paštu ir pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atsakymas (jei klientas prašo atsiųsti atsakymą elektroniniu paštu, kai yra teikiami asmens ir registrų ar TPSAIS duomenys) siunčiamas kliento nurodytu elektroninio pašto adresu ir turi būti pasirašytas AB „Regitra“ vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu. Siunčiamo elektroninio laiško eilutėje „Tema“ (angl. Subject) reikia įrašyti „Duomenų teikimas“;  

22.4.  duomenys, nesusiję su asmens ir registrų ar TPSAIS duomenimis (pvz., teikiant bendro pobūdžio informaciją arba susistemintus duomenis), gali būti siunčiami paprastu paštu kliento nurodytu adresu arba elektroniniu paštu, netaikant Aprašo 22.3 papunkčio reikalavimų.

23. Pateikus prašymą pagal Aprašo 5.2 papunktį ir atsiimant duomenis AB „Regitra“ padalinyje, asmuo turi pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir prašyme pasirašyti, kad gavo prašytus duomenis.

 

V  SKYRIUS

reikalavimai teikiant duomenis pagal vienkartinius duomenų gavėjų prašymus

 

24.  Veiklos administravimo departamento Dokumentų valdymo skyrius (toliau – VADDVS) ar atsakingas už dokumentų tvarkymą darbuotojas AB „Regitra“ padalinyje, ar Konsultacijų ir paslaugų centro (toliau – KPC) konsultantas, gavęs prašymą elektroniniu paštu [email protected], patikrina kliento prašymą atsižvelgdamas į Aprašo 14-16 punktuose ir Akcinės bendrovės „Regitra“ dokumentų valdymo tvarkos aprašo, patvirtinto valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2019 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. (1.1E)-99 „Dėl Akcinės bendrovės „Regitra“ dokumentų valdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 18-19 punktuose nustatytus reikalavimus ir, jeigu nustatoma, kad prašyme nurodyti ne visi duomenys, ar jie yra netikslūs, neišsamūs, nepridėti reikiami dokumentai, ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos klientui pateikia motyvuotą atsakymą (elektroniniu paštu), kad klientas patikslintų prašymą.

25. Klientų prašymus, adresuotus AB „Regitra“, VADDVS ar atsakingas už dokumentų tvarkymą darbuotojas AB „Regitra“ padalinyje priima ir nustatyta tvarka registruoja AB „Regitra“ dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS). AB „Regitra“ darbuotojas, jam suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs kliento prašymą, privalo persiųsti jį už dokumentų tvarkymą atsakingiems darbuotojams nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną.

26. Gavęs užregistruotą prašymą, darbuotojas, atsakingas už prašymo nagrinėjimą, patikrina kliento prašymą ir nustato, ar yra teisinis pagrindas pateikti prašomus duomenis. Nustatęs, kad kliento prašyme nurodyti duomenys yra neišsamūs ar netikslūs, nėra pagrįsto teisinio pagrindo, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos kreipiasi į klientą, kad šis patikslintų prašymą.

27. Jeigu kliento buvo paprašyta patikslinti ar papildyti prašymą, duomenų pateikimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo patikslinto ar papildyto prašymo gavimo dienos.

28. AB „Regitra“ padalinio darbuotojas, atsakingas už prašymo nagrinėjimą, gavęs užregistruotą rašytinį kliento prašymą dėl registrų ar TPSAIS duomenų teikimo:

28.1kai prašymas teikiamas ne skubos tvarka, pateikia duomenis ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymo gavimo AB „Regitra“ dienos;

28.2kai prašymas teikiamas skubos tvarka (per 1 (vieną) darbo dieną arba per 5 (penkias) darbo dienas), atsakymas atitinkamai parengiamas per 1 (vieną) darbo dieną arba per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Už skubiai įvykdytus pavedimus, už kuriuos imamas mokestis, taikomas didesnis mokesčio tarifas.

29. Kai būtina atlikti tyrimą, gauti papildomų duomenų ar dokumentų atsakymui parengti, AB „Regitra“ generalinis direktorius ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 (dešimt) darbo dienų. Priėmus sprendimą pratęsti terminą, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešama klientui, nurodžius pratęsimo priežastis.

30. Jeigu prašomi duomenys yra kitame viešojo administravimo subjekte, kliento prašymas persiunčiamas kitam kompetentingam viešojo administravimo subjektui ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo AB „Regitra“ dienos.

31. Kai parengiamas atsakymas, už kurį klientas privalo sumokėti, darbuotojas, atsakingas už prašymo nagrinėjimą, įvertina teikiamų duomenų kiekį ir, atsižvelgęs į nurodytą terminą, per kurį klientas prašo pateikti duomenis, išrašo išankstinio apmokėjimo dokumentą (toliau – IAD) ir išsiunčia kliento nurodytu elektroninio pašto adresu. Parengtas atsakymas klientui pateikiamas gavus patvirtinimą, kad atlyginimas už paslaugą sumokėtas.

32. Klientui teikiant dokumentų kopijas, kuriose yra trečiųjų asmenų duomenų (kai su prašymu tretieji asmenys nėra susiję), tų asmenų asmens duomenys privalo būti uždengti, užtušuoti, pateikiamas dokumento išrašas ar kitais būdais ir priemonėmis užtikrinama, kad trečiųjų asmenų duomenys nebūtų atskleisti.

33. Jei teikiamos popierinės dokumentų kopijos ir nuorašai, jie tvirtinami vadovaujantis reikalavimais, nustatytais Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“.

34. Kai klientas nesumoka už paruoštą atsakymą, kliento užsakyti duomenys saugomi ne ilgiau kaip 5 (penkias) darbo dienas po atsakymui pateikti nustatyto termino, vėliau parengtas atsakymas perkeliamas į dokumentų archyvą ir saugomas kartu su prašymu nustatytą terminą. Jeigu klientas apmoka IAD po to, kai atsakymas buvo perkeltas į archyvą, mokestis už paruoštą atsakymą negrąžinamas. Klientas teikia naują prašymą, kuris nagrinėjamas kaip naujas prašymas šio Aprašo nustatyta tvarka.

35. Parengti registrų ar TPSAIS duomenys klientui teikiami vadovaujantis Aprašo 22 – 23 punktų nuostatomis. Parengtų duomenų rezultatai (pvz., pažyma, išrašas ar kitas dokumentas) įrašomi DVS atsakymo registracijos kortelėje, skiltyje „Duomenų teikimas“.

36. Kai klientas, gavęs AB „Regitra“ pateiktą atsakymą, telefonu arba elektroniniu paštu kreipiasi su prašymu šį atsakymą paaiškinti, atsakymą parengęs darbuotojas konsultuoja ir pateikia paaiškinimus tik dėl atsakyme nurodytų duomenų.

 

 

VI   SKYRIUS

registrų ir tpsais Duomenų teikimas

neatlygintinai arba už nustatytą mokestį

 

37. Registrų duomenys teikiami už atlyginimą, išskyrus atvejus, numatytus Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme. Atlyginimo dydis apskaičiuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

38. AB „Regitra“ saugomi dokumentų originalai teisėsaugos institucijoms (teismams, ikiteisminio tyrimo įstaigoms) teikiami neatlygintinai. Iš bylos išėmus popierinius dokumentus, į jų vietą segamos paimtų (išsiųstų) dokumentų kopijos ir poėmio protokolas arba nutarimas padaryti poėmį, arba dokumentus prašančios pateikti teisėsaugos institucijos atsiųsto rašto kopija. Kai transporto priemonės ankstesnės registracijos dokumentas siunčiamas į jį išdavusią valstybę, jo vietoje segamos šį konkretų dokumentą grąžinti prašančios užsienio valstybės institucijos atsiųsto prašymo kopija bei siunčiamo dokumento kopija. Jų reikalaujami registrų ar TPSAIS duomenis pagrindžiantys dokumentai (kopijos) perduodami tiesiogiai, siunčiami paštu, elektroniniu paštu, per E. pristatymo sistemą arba perduodami suteikus individualią apsaugotą prieigą.

39. Teikiant duomenis Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurui vadovaujamasi Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nuostatomis, kurios nustato Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro teisę nemokamai gauti ir kaupti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įmonių, kitų juridinių ir fizinių asmenų visą reikiamą informaciją, įskaitant ir asmens duomenis.

 

VII SKYRIUS

Duomenų teikimas pagal sutartis (daugkartinio teikimo atveju)

 

40. Daugkartinio duomenų teikimo atveju registro (-ų) ar TPSAIS duomenys klientams teikiami sudarius duomenų teikimo sutartį (toliau – sutartis). ES valstybėms narėms ir atitinkamoms institucijoms duomenys teikiami vadovaujantis ES teisės aktais.

41. Dėl sutarties sudarymo klientas AB „Regitra“ raštu pateikia laisvos arba Aprašo 4 priede nustatytos formos prašymą, kuriame nurodoma: įmonės pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas, kontaktiniai duomenys, atstovo vardas ir pavardė; vardas ir pavardė (jeigu kreipiasi fizinis asmuo); kontaktiniai duomenys; registro (-ų) ar TPSAIS duomenų gavimo tikslas; registro (-ų) ar TPSAIS duomenų gavimo teisinis pagrindas (konkrečios norminių teisės aktų nuostatos, suteikiančios teisę klientui gauti duomenis, įskaitant bent vieną iš Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalyje numatytų tvarkymo teisėtumo sąlygų); norimų gauti registro (-ų) ar TPSAIS duomenų apimtis; pageidaujamas registro (-ų) ar TPSAIS duomenų gavimo būdas.

42. AB „Regitra“ prireikus gali pareikalauti kliento pateikti dokumentų, įrodančių teisėtą duomenų gavimo pagrindą, kopijas (pvz., įmonės įstatus, nuostatus, licenciją paslaugos teikimui). 

43. Jei prašymas neatitinka šio Aprašo 41 – 42 punktų reikalavimų, klientas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos paprašomas per 10 darbo dienų pateikti trūkstamą informaciją. Klientui per nurodytą terminą nepateikus trūkstamos informacijos, prašymo nagrinėjimas nutraukiamas.

44. AB „Regitra“ ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymo sudaryti sutartį gavimo dienos priima sprendimą dėl sutarties sudarymo.

45. Jei nėra teisinio pagrindo konkrečiam klientui teikti duomenų – jam nurodomos priežastys, kodėl atsisakoma sudaryti sutartį.

46. Jei nustatoma, kad yra kitokių priežasčių, dėl kurių nėra galimybės sudaryti sutartį (pvz., nėra techninių priemonių teikti duomenis ir panašiai) – nurodomos atsisakymo sudaryti sutartį priežastys arba sutarties sudarymo atidėjimo priežastys ir preliminarus terminas, kada sutartis galėtų būti sudaryta.

47. Jeigu yra teisinis pagrindas, techninės ir kitos sąlygos teikti duomenis, nurodomi AB „Regitra“ kontaktiniai asmenys ir preliminarus terminas, kada planuojama parengti sutarties projektą, o jei sutarties projektas yra parengtas, jis pateikiamas klientui.

48. Apie sudarytas, pakeistas ir nutrauktas sutartis šiuos veiksmus inicijavęs asmuo informuoja suinteresuotus AB „Regitra“ padalinius.

49. Galimi registrų ar TPSAIS duomenų teikimo būdai aprašyti registrų ir TPSAIS nuostatuose, Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijos) bei Aprašo 5 priede. Nurodytais būdais duomenys teikiami tik esant techninėms galimybėms AB „Regitra“ sprendimu. 

 

VIII SKYRIUS

SUSISTEMINTų IR (ar) Atvirų duomenų TEIKIMAS 

 

50. AB „Regitra“ naudoja atvirų duomenų teikimo režimus, technologijas ir formatus, atsižvelgdama į Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų nuostatas. Atviri duomenys atnaujinami ne rečiau kaip kas 3 (tris) mėnesius ir publikuojami AB „Regitra“ interneto svetainėje, tuo pačiu gali būti publikuoti ir Lietuvos atvirų duomenų portale adresu https://data.gov.lt/.

51. Publikuojamus atvirus duomenis naudotojai gali naudoti pakartotinai, kaip nustatyta įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

52. AB „Regitra“ atvirus duomenis teikia neatlygintinai.

53. Už AB „Regitra“ duomenų atvėrimą ir atvirų duomenų rinkmenų sudarymą atsakingi AB „Regitra“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo paslaugų, Transporto priemonių registracijos paslaugų ir Duomenų teikimo paslaugų skyriai (pagal kompetenciją), kurie:

53.1.  užtikrina duomenų atvėrimo eigą, jos priežiūrą bei informacijos, duomenų, dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimo, skelbimo ir (arba) perdavimo atitiktį Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme ir Duomenų atvėrimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 4-1150 „Dėl Duomenų atvėrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytiems reikalavimams;

53.2.  užtikrina atvirų duomenų pateikimą AB „Regitra“ interneto svetainėje;

53.3.  įvertina, kurie duomenys gali būti atveriami, atsižvelgiant į duomenų poreikį ir asmens duomenų apsaugą;

53.4.  nustato atveriamų duomenų atrinkimo, nuasmeninimo (jei yra poreikis) ir suformavimo reikalavimus.

54. Atsakingi darbuotojai informuoja AB „Regitra“ generalinį direktorių ir Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorių apie duomenų atvėrimo pažeidimus.

55. Klientas, norėdamas gauti iš AB „Regitra“ susistemintus duomenis, pateikia Aprašo 2 priede nustatytos formos prašymą. Prašyme turi būti nurodyta: prašymą pateikusio asmens vardas, pavardė, jeigu tai fizinis asmuo, įmonės pavadinimas, jeigu tai juridinis asmuo, adresas, kontaktiniai duomenys, kokius duomenis, kokia apimtimi ir būdu pageidauja gauti, prašomų duomenų laikotarpis, duomenų naudojimo tikslas.

 

IX SKYRIUS

Informacijos teikimas telefonu, elEKTRONINIU paštu, socIALINIUOSE TINKLUOSE, Savitarnoje, EKETRIS IR VAIRUOTOJŲ ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ PORTALUOSE

 

56. Klientams, paskambinusiems AB „Regitra“ bendruoju Klientų aptarnavimo departamento KPC telefono numeriu, atsiuntusiems paklausimą elektroniniu paštu, nepasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu, ar atsiuntusiems paklausimą socialiniuose tinkluose arba tiesioginių pokalbių (angl. live-chat) platformoje ir Aprašo 57 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinusiems savo asmens tapatybės, teikiama bendroji informacija, išskyrus Aprašo 60 ir 61 punktuose nustatytus atvejus.

57. Klientams, paskambinusiems bendruoju KPC telefono numeriu bei patvirtinusiems asmens tapatybę telefonu naudojantis kvalifikuoto sertifikato (toliau – Smart-ID) arba mobilaus parašo (toliau – Mobile-ID) autentifikavimo paslaugomis, taip pat besikreipiantiems Savitarnoje, elektroninėje kelių transporto priemonių registravimo sistemoje (toliau – eKETRIS) ar Vairuotojų elektroninių paslaugų portale (toliau – Vairuotojo portalas) bei patvirtinusiems asmens tapatybę naudojantis vienu iš Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformų siūlomų būdų, arba atsiuntusiems paklausimą elektroniniu paštu, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu, gali būti teikiami tik jo paties asmens duomenys.

Jeigu KPC konsultantui kyla pagrįstų abejonių dėl asmens tapatybės, jis turi teisę paprašyti pateikti papildomus duomenis arba pasiūlyti klientui dėl paslaugos gavimo kreiptis kitu būdu.

58.  AB „Regitra“ tvarkomi juridinių asmenų duomenys teikiami AB „Regitra“ naudojamose informacinėse sistemose nurodytam juridinio asmens vadovui, patvirtinusiam asmens tapatybę Aprašo 57 punkte nustatyta tvarka.

Informacija, susijusi su juridinio asmens vardu eKETRIS, ir (ar) Savitarnoje pateiktais prašymais, taip pat gali būti teikiama tokį prašymą pateikusiam asmeniui, patvirtinusiam tapatybę Aprašo 57 punkte nustatyta tvarka, bei kitiems asmenims, nepatvirtinusiems savo tapatybės, tačiau teisingai nurodžiusiems KPC konsultanto paprašytus duomenis, leidžiančius įsitikinti, kad skambina juridinio asmens atstovas.

59.  Asmens tapatybės patvirtinimo telefonu metu gauti kliento asmens duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas ir asmens tapatybės patvirtinimo rezultatas) saugomi kartu su telefoninio pokalbio įrašu ir tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679, Konsultantų telefoninių pokalbių įrašų tvarkymo tvarkos aprašo, patvirtinto akcinės bendrovės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2020 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. (1.1E)-1V-12 „Dėl Konsultantų telefoninių pokalbių įrašų tvarkymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą, nustatyta tvarka.

60.  Neviršijant duomenų kiekio, pateikiamo AB „Regitra“ svetainėje, gali būti teikiama šiame punkte nurodytos apimties informacija, klientams, Aprašo 57 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinusiems savo tapatybės, nurodžius papildomus duomenis:

60.1.  asmens kodą ir vairuotojo pažymėjimo (toliau – VP) numerį (vardas ir pavardė nėra privalomi duomenys) – teikiama informacija apie VP bei su juo susijusios vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininės pažymos galiojimą;

60.2.  asmens kodą ir prašymo numerį – teikiama informacija apie VP užsakymo būseną;

60.3.  užsakymo ir prašymo numerį bei gimimo datą – teikiama informacija apie vairuotojo kvalifikacijos kortelės užsakymo būseną;

60.4.  motorinės transporto priemonės ar priekabos savininko deklaravimo kodą (toliau – SDK) – teikiami transporto priemonės (toliau – TP) duomenys ( VIN, gamybinė markė, komercinis pavadinimas);

60.5.  TP savininko vardą ir pavardę, arba įmonės kodą, kai TP savininkas yra juridinis asmuo, ir VIN – teikiama informacija apie SDK ir duomenys nurodyti transporto priemonės įgijimo, perleidimo ar sunaikinimo deklaracijoje (VIN, gamybinė markė, komercinis pavadinimas, deklaracijos tipas, deklaracijos pateikimo data);

60.6.  TP valstybinį numerį ir VIN – teikiama informacija apie TP duomenis (gamybinė markė, komercinis pavadinimas, kategorija, klasė, kėbulo kodas, spalva, būsena KTPR, statusas dėl dalyvavimo viešajame eisme, registruose ir (ar) TPSAIS tvarkomi techninės apžiūros duomenų bazės duomenys, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazės duomenys, Ieškomų transporto priemonių registro duomenys);

60.7.  TP valstybinį numerį ir registracijos liudijimo numerį – teikiama informacija apie TP duomenis, nurodytus Aprašo 60.6 papunktyje ir duomenys apie TP taikomus apribojimus (taikomas ar netaikomas apribojimas).

61.  Klientams, Aprašo 57 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinusiems savo tapatybės, informacija apie valstybinio numerio ženklų ir (ar) lentelių su registracijos numeriu užsakymus (užsakymo būsena, atmetimo priežastis, informacija apie pristatymą/saugojimą) teikiama nurodžius KPC konsultanto paprašytus duomenis.

 

X SKYRIUS

duomenų teikimas komunikacijos (viešųjų ryšių) srityje

 

62.  Duomenys viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, žurnalistams teikiami vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Visuomenės informavimo įstatymu ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

63.  Duomenis viešosios informacijos rengėjams teikia AB „Regitra“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus atstovas spaudai (toliau – atstovas spaudai) ar kitas jį pavaduojantis AB „Regitra“ darbuotojas.

64.  Prašydamas informacijos dėl asmens duomenų, žurnalistas turi pateikti Aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą, nurodyti savo vardą, pavardę, darbovietę (visuomenės informavimo priemonę ir (ar) programą, kuriai rengia reportažą) ir pareigas. Prašyme turi būti nurodoma, kokią informaciją pageidaujama gauti, prašomų pateikti duomenų apimtis, teisinis duomenų gavimo pagrindas ir kokiu būdu informaciją pageidaujama gauti. Pateikti prašymai turi atitikti Aprašo III skyriaus reikalavimus.

65Gautas prašymas registruojamas AB „Regitra“ DVS.

66.  Atstovas spaudai turi teisę neteikti duomenų asmeniui, atsisakiusiam pateikti Aprašo III skyriuje nurodytus duomenis, arba jei nėra visiškai įsitikinęs dėl asmens tapatybės bei pareigų tikrumo.

 

XI SKYRIUS

Registrų ir TPSAIS duomenų teikimas į kitas valstybes

 

67.     ES ir Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) valstybių narių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms TPSAIS, KTPR ir KTPVR duomenys teikiami šio Aprašo nustatyta tvarka taip, kaip ir Lietuvos Respublikos juridiniams ir fiziniams asmenims.

68.     Atsakymai į paklausimus pateikiami valstybine kalba arba gali būti atsakoma kita ne valstybine kalba, kai, vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais, prašymą pateikia užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija.

69.     AB „Regitra“ su ES ir EEE valstybėmis keičiasi informacija apie išduotus, pakeistus, naujai išduotus, atnaujintus arba atšauktus VP. Paklausimai gaunami ir duomenys siunčiami VP išdavusios ES ar EEE valstybės kompetentingos institucijos nurodytais pašto, elektroninio pašto adresais arba naudojantis ES VP tinklu (toliau – RESPER). Atsakymai ruošiami anglų kalba. Gauti paklausimai ir išsiųsti atsakymai registruojami AB „Regitra“ DVS ir siunčiami ES ar EEE valstybės kompetentingos institucijos nurodytais pašto, elektroninio pašto adresais, išskyrus tuos atvejus, kai paklausimai gauti ir atsakymai išsiųsti per RESPER.   

70.     AB „Regitra“ su ES ir EEE valstybėmis keičiasi informacija apie išduotus transporto priemonių registracijos dokumentus ir periodinę techninę apžiūrą. Paklausimai gaunami ir informacija siunčiama ES ir EEE valstybių kompetentingų institucijų nurodytais elektroninio pašto adresais. Gauti paklausimai ir išsiųsti atsakymai registruojami AB „Regitra“ DVS ir siunčiami ES ar EEE valstybės kompetentingos institucijos nurodytais pašto, elektroninio pašto adresais. 

71.     AB „Regitra“ registrų ir TPSAIS duomenis trečiosioms valstybėms teikia vadovaudamasi Reglamentu (ES) 2016/679. Perduoti asmens duomenis į trečiąją valstybę arba tarptautinei organizacijai galima, jeigu Europos Komisija nusprendė, kad atitinkama trečioji valstybė, teritorija arba vienas ar daugiau nurodytų sektorių toje trečiojoje valstybėje, arba atitinkama tarptautinė organizacija užtikrina tinkamo lygio apsaugą. Tokiam duomenų perdavimui specialaus leidimo nereikia (Reglamento (ES) 2016/679 45 straipsnio 1 punktas). Europos Komisija ES oficialiajame leidinyje ir savo interneto svetainėje paskelbia trečiųjų valstybių, teritorijų ir nurodyto vieno ar kelių sektorių trečiojoje valstybėje, taip pat tarptautinių organizacijų, kurios, kaip ji nusprendė, užtikrina tinkamą apsaugos lygį arba jo neužtikrina, sąrašą.

72.     Trečiajai valstybei ar tarptautinei organizacijai neužtikrinant tinkamo apsaugos lygio, duomenys gali būti teikiami tik šiais atvejais:

72.1.  trečioji valstybė ar tarptautinė organizacija (t. y. duomenų valdytojas arba tvarkytojas) yra nustačiusi tinkamas apsaugos priemones, su sąlyga, kad suteikiama galimybė naudotis vykdytinomis duomenų subjektų teisėmis ir veiksmingomis duomenų subjektų teisių gynimo priemonėmis (Reglamento (ES) 2016/679 46 straipsnis);

72.2.  duomenų subjektas pats sutinka su duomenų perdavimu, tai yra AB „Regitra“ turi gauti duomenų subjekto sutikimą ir galėti įrodyti, kad duomenų subjektas sutikimą davė;

72.3.  jei su trečiąja šalimi sudaryta sutartis dėl asmens duomenų teikimo (įskaitant standartines duomenų apsaugos sąlygas, pagal Reglamento (ES) 2016/679 46 straipsnio 2 dalies c ir d punktus);

72.4.  jei to reikia visuomenės interesų labui ir jei tik valstybės narės yra sankcionavusios įmonėms privalomas taisykles arba standartines sutarčių sąlygas.

73.     Nesant Aprašo 72 punkte minimų sąlygų, vadovaujantis teisės aktais, atsisakoma teikti asmens ir registrų ar TPSAIS duomenis ir apie tai pranešama informacijos prašančiai trečiosios valstybės institucijai.

74.     KTPR ir KTPVR duomenys trečiosioms valstybėms teikiami per Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją.

75.     Kai gaunami prašymai iš ES valstybės narės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti (pvz.: policijos, muitinės ir t.t.), duomenys teikiami neatlygintinai. Informacija, kad kreipiasi ES valstybių narių ir savivaldybių institucija, turi būti nurodyta prašyme ar pateikta po prašymo patikslinti šią informaciją.

 

XII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TEIKIMAS, KAI DUOMENŲ SUBJEKTAS SIEKIA ĮGYVENDINTI SAVO TEISES, NUMATYTAS REGLAMENTE (ES) 2016/679 

 

76.     Duomenų subjektas turi šias teises:

76.1.  iš AB „Regitra“ gauti patvirtinimą, ar su juo susiję asmens duomenys yra tvarkomi, susipažinti su asmens duomenimis ir kita Reglamento (ES) 2016/679 15 straipsnyje nurodyta informacija;

76.2.  reikalauti, jog AB „Regitra“ ištaisytų ir (ar) papildytų  netikslius ir (ar) neišsamius su juo susijusius asmens duomenis;

76.3.  reikalauti, jog AB „Regitra“ nepagrįstai nedelsdama ištrintų su juo susijusius asmens duomenis, jei tai galima pagrįsti viena iš Reglamento (ES) 2016/679 17 straipsnyje numatytų priežasčių (kaip pvz., asmens duomenys nebėra reikalingi konkretaus tikslo pasiekimui; asmens duomenys buvo tvarkomi neteisėtai, asmuo nesutinka su duomenų tvarkymu arba asmuo atšaukia savo duotą sutikimą ir nėra jokio kito teisinio pagrindo tvarkyti duomenis ir pan.);

76.4.  reikalauti, kad AB „Regitra“ apribotų jo asmens duomenų tvarkymą, kai taikomas vienas iš Reglamento (ES) 2016/679 18 straipsnyje numatytų atvejų (kaip pvz., duomenų subjektas užginčija duomenų tikslumą; asmens duomenų tvarkymas yra neteisėtas; asmens duomenys nebėra reikalingi asmens duomenų tvarkymo tikslais, tačiau jų reikia duomenų subjektui siekiant pareikšti, vykdyti arba apginti teisinius reikalavimus ir pan.);

76.5.  gauti su juo susijusius asmens duomenis, kuriuos jis pateikė susistemintu, įprastai naudojamu ir kompiuterio skaitomu formatu bei turi teisę prašyti persiųsti tuos duomenis tiesiogiai kitam duomenų valdytojui, kai tokių duomenų tvarkymas yra grindžiamas sutikimu (pagal Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies a punktą arba 9 straipsnio 2 dalies a punktą) arba sutartimi pagal Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies b punktą ir šie duomenys yra tvarkomi automatizuotomis priemonėmis;

76.6.  teisę dėl su jo konkrečiu atveju susijusių priežasčių bet kuriuo metu nesutikti, kad su juo susiję asmens duomenys būtų tvarkomi, kai toks duomenų tvarkymas vykdomas pagal Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies e arba f punktą (išskyrus atvejus, kai AB „Regitra“ įrodo, kad duomenys tvarkomi dėl įtikinamų teisėtų priežasčių, kurios yra viršesnės už duomenų subjekto interesus, teises ir laisves, arba siekiant pareikšti, vykdyti ar apginti teisinius reikalavimus);

76.7.  reikalauti, kad nebūtų taikomas tik automatizuotu duomenų tvarkymu, įskaitant profiliavimą, grindžiamas sprendimas arba iš AB „Regitra“ reikalauti bent žmogaus įsikišimo, pareikšti savo požiūrį ir (ar) užginčyti sprendimą.

77.     Duomenų subjektai, siekdami įgyvendinti savo teises pagal Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas, turi:

77.1pateikti AB „Regitra“ rašytinį Aprašo 3 priede nustatytos formos prašymą dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Aprašo 5 punkte nurodytais būdais;

77.2prašymas turi būti įskaitomas, asmens pasirašytas, jame turi būti nurodytas duomenų subjekto vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta, kontaktiniai duomenys ir teisė (-ės), dėl kurios (-ių) įgyvendinimo duomenų subjektas teikia prašymą, kartu nurodant, kokia apimtimi ši teisė (-ės) turi būti įgyvendinama (-os);

77.3pateikdamas prašymą, duomenų subjektas turi patvirtinti savo tapatybę;

77.4jei prašymas asmeniškai teikiamas AB „Regitra“ padalinyje darbuotojui, jį priimantis darbuotojas, patikrinęs prašymą pagal Aprašo 77.1-77.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, perduoda prašymą už dokumentų tvarkymą atsakingiems darbuotojams. Prašymas registruojamas DVS ir užduotimi per DVS perduodamas administracijos darbuotojui, atsakingam už dokumentų tvarkymą;

77.5jei prašymas teikiamas paštu ar per pasiuntinį, kartu turi būti pateikiama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija; atsakymas teikiamas vadovaujantis Aprašo 16 punkto nuostatomis;

77.6jei prašymas teikiamas elektroninio ryšio priemonėmis, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba atsiųstas per E. pristatymo sistemą.

78.     AB „Regitra“ siekia tinkamų priemonių, kad pagal Reglamento (ES) 2016/679 15 straipsnį visą informaciją, susijusią su duomenų tvarkymu, duomenų subjektui pateiktų glausta, suprantama ir lengvai prieinama forma, aiškia ir paprasta kalba. Informacija pateikiama raštu arba kitomis priemonėmis, įskaitant ir elektroninę formą. Duomenų subjekto prašymu informacija gali būti suteikta žodžiu, jeigu duomenų subjekto tapatybė įrodoma kitomis priemonėmis. Teikiama informacija apima dviejų metų laikotarpį, terminą skaičiuojant atgal nuo prašymo pateikimo ir užregistravimo AB „Regitra“ dienos.

79.     AB „Regitra“ darbuotojas ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo prašymo gavimo pateikia duomenų subjektui informaciją apie veiksmus, kurių imtasi gavus prašymą pagal Reglamento (ES) 2016/679 15-22 straipsnius. Šis laikotarpis prireikus gali būti pratęstas dar 2 (dviems) mėnesiams, atsižvelgiant į prašymų sudėtingumą ir skaičių (per 1 (vieną) mėnesį informuojant apie tokį pratęsimą, nurodant pratęsimo priežastis).

80.     Kai duomenų subjektas prašymą pateikia elektroninėmis priemonėmis, informacija jam taip pat teikiama, jei įmanoma, elektroninėmis priemonėmis, išskyrus atvejus, kai duomenų subjektas paprašo ją pateikti kitaip. 

81.     Jei AB „Regitra“ nesiima veiksmų pagal duomenų subjekto prašymą, ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo prašymo gavimo informuoja duomenų subjektą apie neveikimo priežastis ir apie galimybę pateikti skundą priežiūros institucijai bei pasinaudoti teisių gynimo priemone.

82.     Visi pranešimai bei visi veiksmai pagal Reglamento (ES) 2016/679 15 – 22 straipsnius yra pateikiami nemokamai. 

83.     Kai duomenų subjekto prašymai yra akivaizdžiai nepagrįsti arba neproporcingi (visų pirma dėl jų pasikartojančio turinio), AB „Regitra“ gali: 

83.1.  imti pagrįstą mokestį, atsižvelgdama į informacijos teikimo arba pranešimų, ar veiksmų, kurių prašoma, administracines išlaidas;

83.2.  atsisakyti imtis veiksmų pagal prašymą.

84.     Atsisakydama teikti duomenis, AB „Regitra“ turi nurodyti, kad prašymas yra akivaizdžiai nepagrįstas arba neproporcingas.

 

XIII SKYRIUS

duomenų teikimO Saugos reikalavimai

 

85. Techniniai (technologiniai) duomenų teikimo (perdavimo) saugos reikalavimai (kiekvienam duomenų teikimo būdui ir metodui) nustatomi Aprašo 5 priede.

 

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

86.     Už Aprašo nuostatų vykdymo kontrolę atsako AB „Regitra“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento Duomenų teikimo paslaugų skyrius.

87.     Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimams.

_________________________

 

 

AB „Regitra“ tvarkomų registrų ir

Transporto priemonių savininkų apskaitos

informacinės sistemos duomenų teikimo

tvarkos aprašo   

1 priedas

 

(Prašymo pateikti duomenis forma)

 

 

(Asmens vardas ir pavardė arba įmonės pavadinimas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis)

 

 

 

 

(Asmens arba įmonės kodas)

(Adresas )

 

 

 

 

(Telefonas)

(El. paštas)

 

 

 

(Atstovas ir atstovavimo pagrindas, jeigu prašymą pateikia duomenų subjekto atstovas) 1

 

 

 

AB „Regitra“

 

PRAŠYMAS PATEIKTI DUOMENIS

 

 

202... m. ______________________ ____ d.

 

(Data)

 

 

 

Prašomų duomenų apimtis:

Nurodykite, kokius duomenis pageidaujate gauti (tinkamą variantą (-us) pažymėti):

 

Duomenis, susijusius su transporto priemone (-ėmis), teikiamus iš Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro, bei duomenis, susijusius su transporto priemonės (-ių) nuosavybės teise (-ėmis), teikiamus iš Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos

 

AB „Regitra“ pateiktų dokumentų kopijas  

 

Duomenis, susijusius su vairuotojo pažymėjimu, teikiamus iš Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registro

 

Nurodykite, kokius konkrečiai duomenis ar dokumentą pageidaujate gauti, ir prašomų pateikti duomenų apimtį:

 

 

 

 

 

Teisinis duomenų gavimo pagrindas (pvz.: bent viena iš Reglamento (ES) 2016/679 6 str. 1 d. numatytų tvarkymo teisėtumo sąlygų, įstatymo straipsnis, teismo vykdomosios bylos numeris ir t.t.):

 

 

 

 

 

Duomenų naudojimo tikslas (nurodyti duomenų naudojimo tikslą ir (arba) įstaigos (institucijos), kuriai bus pateikiami duomenys, pavadinimą):

 

 

 

 

 

(pažymėti)

 

 

 

Atsakymą pageidaučiau gauti :

 

Registruotu paštu (adresu) : _______________________________________________

 

Elektroniniu paštu: _____________________________________________________

 

Per E. pristatymo sistemą (nurodyti dėžutės Nr.)  ____________________________                    

 

 

 

Pažymą prašau parengti :                  (pažymėti)

 

Bendra tvarka:

Per 20 darbo dienų                                      

 

 

Skubos tvarka:

Per 5 darbo dienas (Paslaugos kaina didinama 50%)        

 

Per 1 darbo dieną  (Paslaugos kaina didinama 100%)        

Pridedama2

 

 

 

(Dokumento (-ų) pavadinimas, lapų skaičius)

 

Parašas3

 

 

 

(Prašymą teikiančio asmens parašas, vardas, pavardė)

 

Atsakymą (pažymą, duomenų, dokumentų rinkinį) gavau:

 

 

 

 

(asmens parašas, vardas, pavardė) (Data )

Tarnybinės žymos (pildo AB „Regitra“ darbuotojas - jei prašymas teikiamas padalinyje):

 

Pateiktas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas:

 

 

(Dokumento pavadinimas ir Nr.)

Darbuotojo vardas, pavardė, 

pareigos, parašas:

 

Data:

 

 

 

 

 

Apmokėjimą už paslaugą patvirtinantis dokumentas (jeigu imamas mokestis):                                                                                                         

 

Nr.

Data:

Paslaugos kaina:

 

 

 

 

 

 

1 Jeigu prašymą pateikia duomenų subjekto atstovas, kartu turi būti pridedamas atstovo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas.

 

2 Jei klientas teikia prašymą paštu ar per pasiuntinį, kartu turi būti pateikiama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Pastaba. Šiuo atveju klientui parengtas atsakymas (pažyma, dokumentų rinkinys) siunčiamas registruotu paštu jo nurodytu adresu nepriklausomai nuo to, kokiu būdu klientas prašo gauti atsakymą.

3 Jeigu prašymas yra siunčiamas el. paštu, pasirašomas kvalifikuotu el. parašu.

 

_________________

 

 

AB „Regitra“ tvarkomų registrų ir Transporto

priemonių savininkų apskaitos informacinės

sistemos duomenų teikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Prašymo susistemintiems duomenims gauti forma)

 

 

 

 

(Asmens vardas ir pavardė ir (arba) įmonės pavadinimas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis)

 

(Adresas ryšiams)

 

(Telefonas)

(El. paštas)

 

AB „Regitra“

PRAŠYMAS SUSISTEMINTIEMS DUOMENIMS GAUTI

202... m. ______________________ ____ d.

(Data)

 

 

Vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo 4 straipsniu:

Pageidaučiau gauti (nurodyti, kokius duomenis pageidaujama gauti, duomenų apimtį, laikotarpį):

 

 

 

 

 

 

 

 

Duomenų naudojimo tikslas:

 

 

 

 

 

 

(Pažymėti)

 

 

Atsakymą pageidaučiau gauti :

Elektroniniu paštu: ____________________________________________________

Per E. pristatymo sistemą (nurodyti dėžutės Nr.)  ____________________________                    

Parašas:

 

 

(Prašymą teikiančio asmens parašas, vardas, pavardė)

 

 

AB „Regitra“ tvarkomų registrų ir

Transporto priemonių savininkų

apskaitos informacinės sistemos

duomenų teikimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Prašymo įgyvendinti duomenų subjekto teisę (-es) forma)

 

(Vardas ir pavardė didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis)

 

(Asmens kodas)

(Adresas ryšiams)

 

(Telefonas)

(El. paštas)

 

(Atstovas ir atstovavimo pagrindas, jeigu prašymą pateikia duomenų subjekto atstovas) 1

 

AB „Regitra“

 

PRAŠYMAS ĮGYVENDINTI DUOMENŲ SUBJEKTO TEISĘ (-ES)

 

202.... m. ______________________ ____ d.

(Data)

 

Vadovaudamasis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nustatyta tvarka, prašyčiau įgyvendinti duomenų subjekto teisę (-es), susijusią (-ias) su AB „Regitra“ tvarkomais asmens duomenimis:

 

 

 

(pažymėti)

 

 

 

 

 

 

 

 

Teisę susipažinti su duomenimis

 

Teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis

 

Teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis (būti pamirštam)

 

Teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą

 

Teisę į duomenų perkeliamumą

 

Teisę nesutikti su duomenų tvarkymu

 

Teisę reikalauti, kad nebūtų taikomas tik automatizuotu duomenų tvarkymu, įskaitant profiliavimą, grindžiamas sprendimas

 

Pageidauju, kad ši teisė (-ės) būtų įgyvendinama (-os) tokia apimtimi:  (nurodykite, ko konkrečiai prašote ir pateikite, kiek įmanoma daugiau informacijos, kuri leistų tinkamai įgyvendinti Jūsų teisę (-es) (pavyzdžiui, jeigu norite gauti asmens duomenų kopiją, nurodykite, kokių konkrečiai duomenų (pavyzdžiui, 2018 m. x mėn. x d. elektroninio pašto laiško) kopiją pageidaujate gauti; jeigu norite ištaisyti duomenis, nurodykite, kokie konkrečiai Jūsų asmens duomenys yra netikslūs; jeigu nesutinkate, kad būtų tvarkomi Jūsų asmens duomenys, tuomet nurodykite argumentus, kuriais grindžiate savo nesutikimą, nurodykite, dėl kokio konkrečiai duomenų tvarkymo nesutinkate; jeigu kreipiatės dėl teisės į duomenų perkeliamumą įgyvendinimo, prašome nurodyti, kokių duomenų atžvilgiu šią teisę pageidaujate įgyvendinti, ar pageidaujate juos perkelti į savo įrenginį ar kitam duomenų valdytojui, jeigu pastarajam, tuomet  nurodykite kokiam ir t.t.):

 

 

 

 

Pažymėti

 

 

 

Atsakymą pageidaučiau gauti :

 

Registruotu paštu (adresu): _____________________________________________

 

Elektroniniu paštu: ___________________________________________________

 

Per E. pristatymo sistemą (nurodyti dėžutės Nr.)  ____________________________                    

Pridedama2

 

 

(Dokumento (ų) pavadinimas, lapų skaičius)

Parašas3

 

 

(Prašymą teikiančio asmens parašas, vardas, pavardė)

Tarnybinės žymos (pildo AB „Regitra“ darbuotojas – jei prašymas teikiamas padalinyje):

 

Pateiktas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas:

 

 

(Dokumento pavadinimas ir Nr.)

Darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, parašas:

 

Data:

 

 

 

 

 

 

 

1    Jeigu prašymą pateikia duomenų subjekto atstovas, kartu turi būti pridedamas atstovo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas.

Jeigu prašymas yra siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie prašymo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu kreipiamasi dėl netikslių duomenų ištaisymo, pateikiami tikslius duomenis patvirtinantys dokumentai ar jų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos;

3 Jeigu prašymas yra siunčiamas el. paštu, pasirašomas kvalifikuotu el. parašu.

 

_________________

 

 

AB „Regitra“ tvarkomų registrų ir Transporto priemonių

savininkų apskaitos informacinės sistemos duomenų

teikimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Prašymo sudaryti duomenų teikimo sutartį forma)

 

 

(Asmens vardas ir pavardė arba įmonės pavadinimas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis)

 

 

 

 

(Asmens arba įmonės kodas)

(Adresas)                          

 

 

 

 

(Telefono numeris)

(El. pašto adresas)

 

 

 

(Ryšiui palaikyti atstovo kontaktiniai duomenys: vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas)

 

AB „Regitra“

 

PRAŠYMAS SUDARYTI DUOMENŲ TEIKIMO SUTARTĮ

202... m. ______________________ ____ d.

(Data)

 

Prašome sudaryti duomenų teikimo sutartį, duomenis teikiant iš1 (prašome nurodyti duomenų šaltinį (-ius)):

 

 

 

  Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro (KTPR)

 

  Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos (TPSAIS)

 

  Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registro (KTPVR)

 

 

 

Duomenų naudojimo tikslas (Prašome nurodyti aiškiai apibrėžtą duomenų naudojimo tikslą, jei duomenys bus naudojami daugiau nei vienu tikslu, prašome nurodyti visus duomenų naudojimo tikslus):

 

1.

 

2.

 

3.

 

 

 

Teisinis duomenų gavimo pagrindas2 (konkrečios teisės aktų nuostatos, suteikiančios teisę gauti duomenis):

 

 

 

2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies punktas (nurodyti bent vieną):

 

a)      b)      c)   

 

d)      e)      f)   

 

 

 

Kiti Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos teisės aktai (pavadinimas, straipsnio, dalies, punkto, papunkčio ir t.t. numeris)

 

1.

 

2.

 

3.

 

Prašomų duomenų apimtis3 (prašome nurodyti, kokius konkrečius KTPR, KTPVR ir (ar) TPSAIS tvarkomus duomenis norima gauti):

 

 

 

 

 

Duomenų gavimo būdas4 (prašome pasirinkti 1 būdą)

 

Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registras                   sistema-sistema      portalas       

 

Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistema          sistema-sistema

 

Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registras  sistema-sistema

 

 

 

Papildoma informacija ir duomenys (informacija, galinti turėti įtakos vertinant prašymą pateikusio asmens teisę gauti prašomus duomenis nurodytu tikslu ir teisiniais pagrindais).

 

 

 

Pridedama5

 

 

(Dokumento (-ų) pavadinimas)

Parašas6

 

 

(Prašymą teikiančio asmens parašas, vardas, pavardė)

 

1 Pastaba. Nuo 2021 m. gegužės 1 d. duomenys apie transporto priemones, jų registraciją ir valdytojus tvarkomi Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, o duomenys apie transporto priemonių nuosavybės teisę - Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinėje sistemoje, todėl teikiant prašymą prašome įvertinti, kuriuos duomenis pageidaujama gauti.

 

2 Duomenų gavimą grindžiant Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies f punktu, kartu su prašymu prašome pateikti atliktą interesų pusiausvyros (balanso) testą ir (ar) teisėto intereso pagrindimą.

 

3 Pažymėtina, kad siekiant įgyvendinti Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintą duomenų kiekio mažinimo principą ir užtikrinti, jog nebus teikiami pertekliniai duomenys, prašomų duomenų apimtis turi atitikti asmens duomenų naudojimo tikslą.

 

Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre tvarkomų duomenų apimtis apibrėžta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1286 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/b3059241a37511ebb458f88c56e2040c?jfwid=-kyruxa5lt

 

Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinėje sistemoje tvarkomų duomenų apimtis apibrėžta Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2021 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 1V-373 „Dėl Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“

 

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/1f4f5dd0a80511ebbcbbc2971cdac3cb

 

Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registre tvarkomų duomenų apimtis apibrėžta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2007 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 1V-121 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.295378/asr

 

4 Sistema-sistema – duomenys teikiami leidžiamosios kreipties būdu pagal konkrečias užklausas, naudojant apibrėžtą duomenų teikimo sąsają (angl. webservice); portalas – duomenys gaunami naudojantis per interneto naršyklę prieinama teikėjo aplinka.

 

5 Prie prašymo gali būti pridedami dokumentų, įrodančių teisėtą duomenų gavimo pagrindą, kopijos (pvz., įmonės įstatai / nuostatai, licencija paslaugos teikimui ir kt.). 

 

6 Jeigu prašymas siunčiamas el. paštu, jis turėtų būti pasirašomas kvalifikuotu el. parašu.

 

 

 

 

AB „Regitra“ tvarkomų registrų ir

Transporto priemonių savininkų apskaitos

informacinės sistemos duomenų teikimo

tvarkos aprašo  

5 priedas

 

Duomenų teikimo saugos reikalavimai

 

 

 

1.  AB „Regitra“ galimi tokie registrų ir TPSAIS duomenų teikimo būdai:

1.1.    leidžiamosios kreipties – duomenys klientui teikiami internetu ar kitais elektroninių ryšių tinklais pagal konkrečias užklausas. Būdas naudojamas, kai duomenų teikimas vyksta tarp informacinių sistemų arba registrų;

1.2.    paketinis duomenų teikimo  – klientas sutartyse nustatytomis sąlygomis gauna didelės apimties duomenis (pavyzdžiui, momentines kopijas (angl. Snapshot)). Būdas naudojamas, jeigu technologiškai ar ekonomiškai yra nepagrįstas leidžiamosios kreipties būdo naudojimas;

1.3. interaktyvusis duomenų teikimo  – klientas duomenis gauna naudodamasis specialiomis naudotojo aplinkomis, prieinamomis per interneto naršyklę. Šis būdas yra naudojamas, kai yra didelis ir dažnas tos pačios struktūros, bet skirtingos apimties duomenų teikimo poreikis, dažniausiai įgyvendinamas sukuriant specialias saityno naudotojo sąsajas; atvejais, kai  duomenys teikiami vieną kartą – naudojamos elektroninio pašto arba kitos informacinių ir ryšių technologijos priemonės (pavyzdžiui, FTP);

1.4. viešojo skelbimo saityne  – saityne paskelbta vieša duomenų rinkmena, kuri gali būti perduodama klientui interneto naršyklės priemonėmis; 

1.5. kiti perdavimo saityne būdai (pavyzdžiui: elektroninis paštas, FTP);

1.6. mišrusis – užklausos ir duomenys pateikiami skirtingais anksčiau šio punkto papunkčiuose nurodytais būdais.

2.    AB „Regitra“, teikdama duomenis klientams, užtikrina, kad būtų laikomasi šių bendrųjų saugos reikalavimų:

2.1. duomenis rankiniu ir automatiniu būdais teikia tik AB „Regitra“ įgalioti asmenys, visi duomenys gali būti  teikiami atviru tekstu, išskyrus specialiųjų kategorijų asmens duomenis (rasinė ar etninė kilmė, politinės pažiūros, religiniai ar filosofiniai įsitikinimai, narystė profesinėse sąjungose, genetiniai duomenys, biometriniai duomenys, siekiant konkrečiai nustatyti fizinio asmens tapatybę, sveikatos duomenys, duomenys apie fizinio asmens lytinį gyvenimą ir lytinę orientaciją) ir apkaltinamuosius nuosprendžius, kurie privalo būti šifruoti pagal rekomendacijas pateiktas žemiau;

2.2.    naudojami slaptažodžiai  turi užtikrinti atitiktį Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams (II-os kategorijos IS), aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“, reikalavimams:  slaptažodis turi būti ne trumpesnis kaip 8 simboliai; jį turi sudaryti raidės, skaičiai ir specialieji simboliai; negalima naudoti anksčiau šiai sistemai naudoto ar klientui teikto slaptažodžio.

2.3.    Kai duomenys perduodami elektroniniu paštu:

2.3.1. turi būti naudojami saugūs protokolai,  tai yra TLS (angl. Transport Layer Security);

2.3.2. siunčiamo elektroninio laiško eilutėje „Tema“ (angl. Subject) reikia įrašyti „Duomenų teikimas“;

2.3.3. elektroniniai laiškai, siunčiant specialiųjų kategorijų asmens duomenis, turi būti šifruojami, apsaugant slaptažodžiu, naudojant archyvavimo (suspaudimo) programą arba alternatyvų sprendinį, pasirinkus pažangaus šifravimo standarto ne trumpesnį nei AES-256 bitų ilgio raktą (angl. Advanced Encryption Standard);

2.3.4. dešifravimui skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama klientui perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys;

2.3.5. turi būti fiksuojamas persiuntimo faktas, tai yra elektroninio pašto serveris fiksuoja veiksmus apie išsiųstą elektroninį laišką. Fiksuojami šie įrašai: siuntėjo arba gavėjo elektroninio pašto adresatai, data, laikas, išsiuntimo fakto rezultatas (sėkmingas ar nesėkmingas). Šie žurnaliniai įrašai turi būti saugomi elektroninio pašto serveryje ne trumpiau kaip 2 (du) metus;

2.3.6. elektroniniai laiškai su asmens duomenimis ir parengti failai (rinkmenos) po jų persiuntimo privalo būti ištrinti iš darbuotojo (siuntėjo), atsakingo už duomenų pateikimą klientui, elektroninio pašto bei kompiuterio. 

2.4.    Kai duomenys perduodami kompaktiniame diske (toliau – CD) ar kitais duomenų perdavimo būdais:

2.4.1.   failai (rinkmenos) arba CD ar kitos duomenų laikmenos, kuriomis yra perduodami duomenys, privalo būti šifruotos su BitLocker arba naudojant alternatyvų sprendinį (pavyzdžiui, archyvavimo (suspaudimo) programą), pasirenkant pažangaus šifravimo standarto ne trumpesnį nei AES-256 bitų ilgio raktą (angl. Advanced Encryption Standard);

2.4.2.   dešifravimui skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys;

2.4.3.   perduodant duomenis duomenų laikmena, duomenų perdavimo faktas turi būti fiksuojamas priėmimo-perdavimo aktu arba įrašu tam skirtame žurnale ar perdavimo formoje (sąraše), kuriame privalo būti nurodyti laikmenos tipas (identifikacinis numeris), kas duomenis perdavė (priėmė), data, laikas, gavėjo adresas. Perdavimo faktą fiksuojantis įrašas turi būti pasirašytas abiejų šalių ir turi būti saugomas ne trumpiau kaip 2 (du) metus rakinamoje vietoje (stalčiuje, spintoje, seife);

2.4.4.   siunčiant paštu (ar per pasiuntinį), laiškas turi būti užregistruotas tam skirtame AB „Regitra“ žurnale ar formoje (korespondencijos perdavimo sąraše) nurodant  siuntėją (gavėją), datą, laiką, gavėjo adresą bei registracijos numerį pašto paslaugos teikėjo sistemoje;

2.4.5. rinkmenos su asmens duomenimis po jų perkėlimo į duomenų laikmeną privalo būti ištrinti iš darbuotojo (siuntėjo), atsakingo už duomenų pateikimą klientui, įrenginio.

2.5.   Kai duomenys perduodami per FTP failų perdavimo protokolą (angl. File Transfer Protocol):

2.5.1.   teikiant (perduodant) duomenis išoriniais duomenų perdavimo tinklais, turi būti užtikrinamas saugių protokolų naudojimas SFTP (angl.  SSH File Transfer Protocol) ar FTPS (angl. File Transfer Protocol over Transport Layer Security);

2.5.2.   prisijungti skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys ar perduodami prisijungimo naudotojo vardai;

2.5.3.   serveryje turi būti fiksuojamas faktas apie asmens duomenų perdavimą, pažymint šiuos įrašus: prisijungimo ID, data, laikas, trukmė, rezultatas (sėkmingas / nesėkmingas). Šie įrašai turi būti saugomi serveryje ne trumpiau 2 (du) metus;

2.5.4.   rinkmenos su asmens duomenimis po jų perdavimo privalo būti ištrintos iš darbuotojo (siuntėjo), atsakingo už duomenų pateikimą, įrenginio.

2.6.    Kai duomenys perduodami interaktyviojo teikimo būdu per saityno tinklapį: jei pirmąkart jungiantis yra reikalaujama, kad naudotojas privalo pakeisti slaptažodį, tai laikinas slaptažodis gali būti perduodamas atviru tekstu tuo pačiu kanalu, tačiau atskirai nuo prisijungimo vardo;

2.6.1.   teikiant (perduodant) duomenis išoriniais duomenų perdavimo tinklais, tai yra tinklapyje, turi būti užtikrinamas saugių protokolų naudojimas HTTPS (angl. Hypertext Transfer Protocol over Transport Layer Security) naudojant kriptografinį protokolą TLS ne žemesnę versiją kaip 1.2;

2.6.2. prisijungimui prie saityno naršyklės turi būti integruota autorizacija su vartotojo vardu ir slaptažodžiu ir  (arba) turi būti integruotas prisijungimas per elektroninius valdžios vartus;

2.6.3. prisijungti skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys ar perduodami prisijungimo naudotojo vardai; jei pirmąkart jungiantis yra reikalaujama, kad naudotojas privalo pakeisti slaptažodį, tai laikinas slaptažodis gali būti perduodamas atviru tekstu tuo pačiu kanalu, tačiau atskirai nuo prisijungimo vardo;

2.6.4.   saityno serveryje turi būti fiksuojamas asmens duomenų perdavimo faktas, pažymint šiuos įrašus:  prisijungimo ID, data, laikas, trukmė, rezultatas (sėkmingas / nesėkmingas). Šie įrašai turi būti saugomi saityno serveryje ne trumpiau kaip 2 (du) metus;

2.6.5.   darbuotojas (siuntėjas), atsakingas už duomenų teikimą, ištrina sugeneruotus asmens duomenis iš savo įrenginio ir saityno serverio po asmens duomenų perdavimo, išskyrus atvejus, kai duomenys teikiami automatiškai;

2.6.6.   saityno tinklapiui privalo būti atliekamas atsparumo įsibrovimui testavimas, atlikus esminius programinio kodo pakeitimus.

2.7.   Kai duomenys perduodami interaktyviojo teikimo būdu per saityno  E. pristatymą:

2.7.1. teikiant  (perduodant) duomenis išoriniais duomenų perdavimo tinklais, tai yra                   e. pristatymo tinklapiu, turi būti užtikrinamas saugių protokolų naudojimas HTTPS (angl. Hypertext Transfer Protocol over Transport Layer Security) naudojant kriptografinį protokolą TLS ne žemesnę versiją kaip 1.2;

2.7.2.   specialiųjų kategorijų asmens duomenys ir apkaltinamieji nuosprendžiai  turi būti šifruojami apsaugant slaptažodžiu, naudojant archyvavimo (suspaudimo) programą arba alternatyvų sprendinį, pasirenkant pažangaus šifravimo standarto ne trumpesnį nei AES-256 bitų ilgio raktą (angl. Advanced Encryption Standard);

2.7.3.   šifruotiems failams (rinkmenoms) skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys;

2.7.4.   prisijungimas prie E. pristatymo vykdomas per elektroninius valdžios vartus;

2.7.5. E. pristatymo platformoje turi būti fiksuojamas asmens duomenų perdavimo faktas pažymint šiuos įrašus:  prisijungimo ID, data, laikas, rezultatas (sėkmingas / nesėkmingas). Šie įrašai turi būti saugomi E. pristatymo platformoje jų sistemos apibrėžtą terminą; 

2.7.6.   administracijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų tvarkymą, ištrina rinkmenas su asmens duomenimis iš E. pristatymo platformos po jų perdavimo, jeigu yra tokia galimybė. 

2.8.   Kai duomenys perduodami leidžiamosios kreipties būdu per saityno tarnybą (angl. Web Services):

2.8.1.   teikiant (perduodant) specialiųjų kategorijų asmens ir kitus duomenis išoriniais duomenų perdavimo tinklais, tai yra leidžiamosios kreipties būdu per saityno tarnybą, turi būti užtikrinamas saugumas pasirinktinai naudojant šifruotą saugumo sprendimą, IPSec (angl. Internet Protocol Security), TLS (angl. Transport Layer Security), PKI (angl. Public Key Infrastructure) arba alternatyvų šifravimo saugumo integracijos sprendimą;

2.8.2.   leidžiama prisijungti tik iš tam tikrų sutartyse įvardintų statinių IP adresų arba DNS vardų;

2.8.3.   prisijungimui skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys ar perduodami prisijungimo naudotojo vardai. Atsakingo už kibernetinio saugumo organizavimą ir užtikrinimą asmens sprendimu slaptažodis gali būti perduodamas elektroniniu paštu, tačiau atskirai nuo prisijungimo vardo, jeigu nėra techninių galimybių naudotojui perduoti slaptažodį atskiru kanalu, šifruotu kanalu ar saugiu elektroninių ryšių tinklu;

2.8.4.   saityno tarnybos serveryje turi būti fiksuojamas asmens duomenų perdavimo faktas, pažymint šiuos įrašus:  prisijungimo ID, data, laikas, trukmė, rezultatas (sėkmingas / nesėkmingas). Šie įrašai turi būti saugomi saityno tarnybos serveryje ne trumpiau 2 (du) metus;

2.8.5.   saityno tarnybai privalo būti atliekamas įsibrovimo testavimas, atlikus esminius programinio kodo pakeitimus.

2.9.   Kai duomenims perduoti naudojamas paketinis duomenų teikimo būdas – momentinės kopijos (angl. snapshot):

2.9.1.   naudojant  momentinių kopijų mechanizmą, kuriuo kliento ORACLE duomenų bazė periodiškai atnaujina savo materializuotus vaizdus, skaitydama AB „Regitra“ informacinės sistemos materializuotus vaizdus ir jų žurnalus, leidžiama prisijungti tik iš tam tikrų sutartyse įvardintų statinių IP adresų ir naudojant SVDPT (Saugų valstybinį duomenų perdavimo tinklą);

2.9.2.   perduodant specialiųjų kategorijų asmens duomenis ir apkaltinamuosius nuosprendžius  Oracle Net ryšio kanalas turi būti šifruojamas vienu iš šių būdų: naudojant TLS naujausią versijos apvalkalą TCP sesijai „STunnel“ arba vėlesnės versijos priemonę ir abipusę verifikaciją, siuntėjui ir gavėj

2.9.3.   ui iš anksto pasikeitus x509 sertifikatais (self‑signed) arba naudojant alternatyvų sprendinį pasirenkant pažangų šifravimo standartą;

2.9.4.   prisijungimui skirtą slaptažodį (raktą) rekomenduojama perduoti SMS žinute, pasakyti telefoninio pokalbio metu ar perduoti kitu kanalu (perdavimo būdu), nei teikiami duomenys ar perduodami prisijungimo naudotojo vardai;

2.9.5.   serveryje turi būti fiksuojamas asmens duomenų perdavimo faktas pažymint šiuos įrašus:  prisijungimo ID, data, laikas, trukmė, rezultatas (sėkmingas / nesėkmingas). Šie įrašai turi būti saugomi serveryje ne trumpiau 2 (du) metus.

2.10.   Kai duomenys perduodami viešo skelbimo saityno tinklapyje:

2.10.1.   teikiant  (perduodant) duomenis išoriniais duomenų perdavimo tinklais, tai yra viešo saityno tinklapyje, turi būti užtikrinamas saugių protokolų naudojimas HTTPS (angl. Hypertext Transfer Protocol over Transport Layer Security) naudojant kriptografinį protokolą TLS ne žemesnę versiją kaip 1.2;

2.10.2.   specialiųjų kategorijų asmens duomenys ir apkaltinamieji nuosprendžiai nėra teikiami viešo skelbimo saityne;

2.10.3.   saityno tinklapiui privalo būti atliekamas įsibrovimo testavimas, atlikus esminius programinio kodo pakeitimus.

3.    Duomenims teikti paketiniu duomenų teikimo būdu rekomenduojami šie duomenų teikimo formatai ir standartai:

3.1.    perduodamų duomenų paketas parengiamas struktūrizuotu mašininiu būdu, skaitomu formatu – XML, JSON ar kitais formatais, užtikrinančiais duomenų atitiktį nustatytai struktūrai;

3.2.    tais atvejais, kai struktūrizuotas duomenų paketo parengimas yra technologiškai ar ekonomiškai nenaudingas, gali būti naudojami specializuoti paketiniai duomenų mainai (pavyzdžiui, Database Link);

3.3.    perduodamų duomenų paketas gali būti rengiamas kaip visa perduodamų duomenų kopija arba kaip pokyčiai, įvykę po paskutinio duomenų perdavimo. Perduodame pakete turi būti pakankamai duomenų, kad klientas galėtų atkurti integralią gaunamų duomenų kopiją.

4.    Rekomenduojami duomenų teikimo formatai ir standartai:

4.1. tekstinei informacijai: TXT (UTF-8) – paprastam tekstui; HTML5  – hipertekstui; CSV arba TSV – struktūrizuotiems duomenims;

4.2. dokumentams: Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtinti elektroninių dokumentų formatai – oficialiesiems  elektroniniams dokumentams; PDF (ISO 32000-1) – tekstui ir (arba) grafikai; XML 1.1 (kartu pateikiant atvaizdavimo taisykles, pavyzdžiui, XSL transformavimo aprašą) – struktūrizuotam dokumentui; EPUB – suglaudintų failų talpyklos formatas (toliau – konteinerio formatas), skirtas elektroninėms knygoms;

4.3. grafikai: GIF – riboto spalvų skaičiaus vaizdui; JPEG (ISO/IEC 10918) arba PNG (ISO/IEC 15948) – statiniam vaizdui; TIFF (ISO/IEC 12639) – statiniam vaizdui; GeoTIFF – georeferenciniam rastriniam vaizdui; CGM (ISO/IEC 8632) – georeferenciniam vektoriniam vaizdui;

4.4. garso duomenis  glaudinti: MPEG-1/2 Audio (ISO/IEC 13818-3) – su kokybės praradimu; FLAC arba WAV – be kokybės praradimo;

4.5. vaizdo ir garso įrašo glaudinimui: MPEG-2 (ISO/IEC 13818) – nedidelės skiriamosios gebos; MPEG-4 (ISO/IEC 14496) – didelės skiriamosios gebos;

4.6. ZIP (ISO/IEC 21320-1) –  įvairių formatų duomenims glaudinti;

4.7. Matroska – konteinerio formatas įvairialypės terpės įrašams.

 

________________