PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 30 d. Nr. T-88
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-101 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 216 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
|
|
|
|
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2017 m. kovo 30 d. sprendimu T-88
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2016 M. VEIKLOS ATASKAITA
ĮVADAS
Savivaldybės administracijos direktoriaus funkcijos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme. Įgyvendinant LR vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 9 punkto nuostatas ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 216 punkto nuostatas, savivaldybės administracijos direktorius kartą per metus iki gegužės 1 d. turi atsiskaityti už savo ir savivaldybės administracijos veiklą teikdamas veiklos ataskaitas savivaldybės tarybai ir merui.
Ataskaitiniu laikotarpiu administracijai vadovavo Erika Kižienė, į administracijos direktoriaus pareigas paskirta Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 14 d. sprendimu Nr. T–110. 2015 m. balandžio 30 d. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T–157 Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju paskirtas Marius Senulis.
Nuo 2016 m. sausio 2 d. įgaliojo 2015 m. rugpjūčio 27 d. priimtas sprendimas Nr. T-257, reglamentuojantis didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartis, skaičių. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos struktūrą reglamentuoja 2015 m. rugpjūčio 27 d. priimtas sprendimas Nr. T-256.
Administracija nustatyta tvarka atstovavo turtiniams ir neturtiniams Savivaldybės (kaip dalininko (savininko) ar akcininko) interesams viešosiose įstaigose ir uždarosiose akcinėse bendrovėse.
Administracijos direktorius, vadovaudamasis įstatymų jam suteiktais įgaliojimais ir tvarka, nustatyta Savivaldybės administracijos nuostatuose, vykdė ir priėmė sprendimus savarankiškųjų, priskirtųjų ir valstybės perduotų savivaldybėms funkcijų klausimais. Daugiausia dėmesio buvo skiriama Savivaldybės įstaigų veiklai, komunalinių bei kitų viešųjų paslaugų tinkamam vykdymui užtikrinti, Savivaldybės gyventojų švietimo, kultūros poreikiams tenkinti, socialinėms problemoms spręsti, investiciniams projektams įgyvendinti.
BIUDŽETO ASIGNAVIMAI PAGAL PROGRAMAS
2016 m. savivaldybės biudžeto lėšos buvo skiriamos šešių programų, apimančių visas savivaldybės veiklos sritis, uždaviniams ir priemonėms įgyvendinti. 2016 metais savivaldybės programų vykdymui skirtos lėšos sudarė 20 655,7 tūkst. Eur.
1 lentelė (tūkst.Eur)
Programos kodas |
Pavadinimas |
2013 m. |
2014 m. |
2015 m. |
2016 m. |
Lyginant 2016/2015 +/- |
|
01 |
Efektyvaus, į gyventojų ir verslo poreikius orientuoto valdymo programa |
2545,50 |
2983,10 |
3294,40 |
3940,90 |
+646,50 |
|
02 |
Aukštos ugdymo kokybės ir mokymosi visą gyvenimą skatinimo programa |
8338,90 |
8582,70 |
8571,20 |
8651,80 |
+80,60 |
|
03 |
Saugios aplinkos kūrimo, kūrybiškumo, sportiškumo ir pilietiškumo skatinimo, turizmo plėtojimo programa |
1058,50 |
1312,80 |
1290,10 |
1323,60 |
+33,50 |
|
04 |
Modernios rajono infrastruktūros plėtojimo programa |
1561,00 |
1033,90 |
1609,50 |
1736,50 |
+127,00 |
|
05 |
Socialiai saugios ir sveikos visuomenės formavimo programa |
3406,30 |
3551,60 |
3254,50 |
3274,40 |
+19,90 |
|
06 |
Pažangaus verslo ir žemės ūkio kūrimo, švarios ir saugios aplinkos išsaugojimo programa |
876,30 |
1174,30 |
1243,60 |
1728,50 |
+484,90 |
|
17786,5 |
18638,4 |
19263,3 |
20655,7 |
+1392,40 |
DOKUMENTŲ VALDYMAS
Per 2016 metus Pakruojo rajono savivaldybės administracijoje ir Pakruojo rajono savivaldybėje buvo gauti 5 194 dokumentai, o išsiųsta 3 610.
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ, PRIIMTŲ 2016 METAIS, ANALIZĖ
2016 metais Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtus 1 182 įsakymus veiklos organizavimo klausimais (iš jų 27 norminiai teisės aktai) galima suskirstyti į 8 grupes (žr. 2 lentelę).
2 lentelė
Priimto įsakymo tema, sprendžiami klausimai |
Priimtų įsakymų skaičius |
Procentas nuo bendro skaičiaus |
Socialinė parama. Laikinosios globos ir rūpybos nustatymas ir panaikinimas, asmenų apgyvendinimas globos namuose, socialinės rizikos šeimų apskaita, minimalios priežiūros skyrimas |
176 |
20 |
Kraštotvarka, paveldosauga, statyba. Žemės naudojimo sąlygų nustatymas, žemės sklypų projektų tvirtinimas, sklypų ribų nustatymas, detaliųjų ir techninių planų rengimas ir tvirtinimas, adresų ir numerių objektams suteikimas |
177 |
15 |
Finansai. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kontroliuojamų įmonių ir organizacijų ataskaitų teikimo terminų tvirtinimas; Savivaldybės biudžeto programų sąmatų ir pažymų formų tvirtinimas; Lėšų skyrimas projektų kofinansavimui; Finansinių ataskaitų rinkinio tvirtinimas; Kreditų paskirstymas; Programų lėšų paskirstymas |
74 |
1,6 |
Administracijos, savivaldybės įmonių ir įstaigų veikla. Įgaliojimų suteikimas, atstovų delegavimas, atsakingų asmenų skyrimas, komisijų sudarymas, civilinės saugos ir ekologijos klausimai, pirkimo procedūrų sudarymas, nutraukimas, pretenzijų nagrinėjimas, įsakymų pakeitimai, patikslinimai ir panaikinimai, AB ir UAB įstatų tvirtinimas, viešųjų darbų projektų tvirtinimas |
265 |
22,4 |
Tvarkų, programų tvirtinimas. Tvarkų, aprašų, planų, programų tvirtinimas, kuro normų automobiliams nustatymas, licencijų, leidimų išdavimas, pratęsimas, autobusų maršrutų nustatymas, leidimas naudoti tarnybinį automobilį |
92 |
9,5 |
Butai. Butų gavimo eilių nustatymas, gyvenamųjų patalpų suteikimas, nuoma, daugiabučių namų administravimas, kūrenimo sezono klausimai |
191 |
16 |
Turtas. Turto perdavimas, priėmimas, nurašymas. |
40 |
3,4 |
Švietimas. Metinės mokyklų veiklos programos, strateginiai, ugdymo planai, įkainių už brandos egzaminų vykdymą tvirtinimas, NVŠ administravimas. |
86 |
7,3 |
DIREKTORIAUS PASIRAŠYTŲ SUTARČIŲ ANALIZĖ
Per 2016 metus pasirašytos 567 sutartys, kurios skirstomos į šias grupes (žr. 3 lentelę):
3 lentelė
Sutarčių grupių pavadinimai |
Pasirašytų sutarčių skaičius |
Sutartys dėl prekių ir paslaugų pirkimo, paramos teikimo, detaliųjų teritorijų planavimo ir organizavimo |
232 |
Sutartys dėl savivaldybės turto perdavimo pasitikėjimo teise kitiems juridiniams asmenims ir turto perdavimo panaudos ar paslaugos pagrindu |
10 |
Komunalinių paslaugų teikimo, projekto vykdymo priežiūros, statybos rangos, projektų techninės priežiūros, tyrinėjimo ir projektavimo sutartys |
25 |
Sutartys dėl gyvenamųjų patalpų nuomos |
2 |
Savivaldybės vardu sudaromos bendradarbiavimo sutartys su kitomis savivaldybėmis, kitų šalių institucijomis |
18 |
Sutartys, kurių pagrindu savivaldybės biudžeto lėšos skiriamos nevalstybinėms organizacijoms |
59 |
Sutartys dėl paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams ir savivaldybių kontroliuojamų įmonių imamas paskolas |
5 |
Sutartys, kurios vykdomos iš Europos Sąjungos lėšų |
4 |
Visuomenės aptarnavimo ir keleivių vežimo autobusais sutartys |
19 |
Valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo ir skyrimo sutartys |
193 |
PERSONALO VALDYMAS
Savivaldybės administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu tvirtina ir keičia savivaldybės taryba, o pareigybes tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
Per ataskaitinį laikotarpį 2015 m. rugpjūčio 27 d. priimtas sprendimas Nr. T-257, reglamentuojantis didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartis, skaičių.
Valstybės tarnautojų registro duomenimis, 2016 m. gruodžio 31 d. savivaldybės administracijoje buvo užimtos 67 įstaigos vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybės, 2 politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės, 102 darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių. Bendras užimtų pareigybių skaičius –175.
Duomenys apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokestį, išeitines išmokas, kompensacijas už nepanaudotas atostogas bei priemokos už papildomų darbų atlikimą pateikti 4 lentelėje (tūkst. Eur)
4 lentelė
Išmoka |
Valstybės tarnautojai, tūkst. Eur |
Darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tūkst. Eur |
Darbo užmokestis |
593,5 |
263,9 |
Išeitinės išmokos |
20,2 |
8,0 |
Kompensacijos už nepanaudotas atostogas |
13,5 |
3,9 |
Priemokos už papildomų darbų atlikimą |
40,1 |
63,4 |
CIVILINĖS BŪKLĖS AKTŲ ĮRAŠŲ ANALIZĖ
Informacija apie civilinės būklės aktų įrašus pateikiama 5 lentelėje.
5 lentelė
Nr. |
Akto įrašo pavadinimas |
Akto įrašų skaičius |
1. |
Gimimo |
228 |
2. |
Santuokos |
108 |
3. |
Ištuokos |
46 |
4. |
Mirties |
310 |
5. |
Civilinės būklės akto įrašo papildymo, pakeitimo, ištaisymo |
152 |
Pripažinta (nuginčyta, nustatyta) tėvystė — 95
Įvaikinta — 1
Sudarytos ištaisymo (atkūrimo, anuliavimo) bylos — 5
Sudarytos vardo, pavardės, tautybės pakeitimo bylos — 9
Užregistruoti prašymai dėl pakartotinių dokumentų gavimo — 511
DARBAS KOMISIJOSE IR DARBO GRUPĖSE
Administracijos direktorė Erika Kižienė vadovauja komisijoms ar darbo grupėms. Direktorė yra
Medžioklės vienetų sudarymo ir jų ribų pakeitimo ,
Ekstremaliųjų situacijų,
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos vardu gautos paramos skirstymo,
Kultūros centrų akreditavimo,
Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų,
Pakruojo krašto nusipelniusių žmonių atminimui įamžinti (nuo 2016-12-22 mero potvarkiu MV-62 komisija pavadinta Atminimo ir istorinių datų įamžinimo komisija),
2009 m. balandžio 1 d. nuomos sutarties Nr. SA-4-09-35 vykdymo priežiūros; ir kitų su administracijos veikla ir funkcijų vykdymu susijusių komisijų (pvz., viešųjų pirkimų ) pirmininkė.
Taip pat administracijos direktorė vadovauja
Pakruojo rajono savivaldybės 2017-2019 metų strateginio veiklos plano parengimo, įgyvendinimo stebėsenos;
Pakruojo rajono bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano projekto rengimo darbo grupėms,
yra Pakruojo rajono savivaldybės privatizavimo komisijos;
2014-2020 m. Pakruojo miesto tikslinės teritorijos vystymo programos įgyvendinimo priežiūros darbo grupės;
Pakruojo rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatų ir Pakruojo rajono savivaldybės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos projektų paruošimo ir pristatymo savivaldybės Tarybai darbo grupės narė.
Administracijos direktorės pavaduotojas Marius Senulis yra
Socialinės paramos skyrimo;
Pasiūlymų antrojo laipsnio valstybinėms pensijoms teikti;
Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo fondo priežiūros;
Turto vertės nustatymo;
Pasiūlymams valstybės ir savivaldybės turto klausimais teikti;
Viešųjų darbų organizavimo ir darbdavių atrankos;
Viešųjų darbų kontrolės
ir kitų su administracijos veikla ir funkcijų vykdymu susijusių komisijų (pvz., viešųjų pirkimų) pirmininkas;
vadovauja Gražiausiai tvarkomos sodybos ir aplinkos konkurso organizavimo darbo grupei bei darbo grupei naujų vietinio priemiestinio keleivių vežimo maršrutų poreikiui nagrinėti.
Ekstremaliųjų situacijų komisijos veikla
2016 metais įvyko 5 Pakruojo rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – ESK) prevenciniai posėdžiai pagal metinį civilinės saugos veiklos priemonių planą: ,,Dėl civilinės saugos prevencinės veiklos 2015 m. ataskaitos, Saugios savivaldybės koncepcijos įgyvendinimo ir civilinės saugos veiklos priemonių planavimo 2016 metais"; ,,Dėl pasirengimo galimam pavasario potvyniui“; ,,Dėl pasirengimo gamtinio pobūdžio gaisrams atvirose teritorijose ir jų prevencijos organizavimo rajone“; ,,Dėl pasirengimo maudymosi sezonui (gyventojų saugumas prie vandens telkinių)“; ,,Dėl pasirengimo šaltajam metų periodui“.
Be 5 prevencinių posėdžių, per 2016 m. metus buvo suorganizuoti 24 ESK posėdžiai, iš jų: 1 – ,,Dėl staigaus vandens lygio pakilimo Kruojos upėje ir Pakruojo užtvankoje“; 2 – ,,Dėl hidrotechnikos statinio įrangos avarijos“; 21 – ,,Dėl padėties Petraičių tvenkinyje“.
Pirmais dviem paminėtais atvejais ekstremalusis įvykis ar situacija nebuvo skelbiama, nes nebuvo ar neviršijo kritinės ribos, nurodytos Ekstremaliųjų įvykių kriterijų sąraše. Dėl padėties Petraičių tvenkinyje buvo paskelbta ekstremalioji situacija.
Per 2016 m. savivaldybės Ekstremaliųjų situacijų operacijų centras buvo suaktyvintas 3 kartus: iš jų du kartus dėl civilinės saugos mokymų ir savivaldybės lygio kompleksinių pratybų ir vieną – dėl susidariusios ekstremaliosios situacijos Petraičių tvenkinyje.
Atminimo ir istorinių datų įamžinimo komisija
Metų pradžioje komisija sprendė klausimus dėl krepšininkės Vitalijos Tuomaitės, kompozitoriaus Juliaus Juzeliūno, gydytojo Marko Šreiberio ir signataro A. Ražausko atminimo įamžinimo. Žeimeliečiai savo kraštiečių atminimą įamžino Žeimelio miestelio šventės metu: buvo atidaryta paroda E. Leijerio atminimui ir J. Juzeliūno 100 gimimo metinėms paminėti, vyko koncertas, suorganizuotos krepšinio varžybos V. Tuomaitės taurei laimėti. Po diskusijos su gyventojais, Pieninės gatvė pavadinta Marko Šreiberio vardu. Komisijos nutarimu, Algirdo Ražausko vardu bus pavadintas parkas Žvirbloniuose, kurį žymės paminklinis akmuo su atminimo lenta. Akmuo perkeltas į seniūnijos ir bendruomenės numatytą vietą, o parko atidarymas planuojamas kitąmet pavasarį, nes šviesios atminties signatarui Algirdui Ražauskui 2017 m. kovo 22 d. būtų suėję 65-eri metai. ). Komisija drauge su Rozalimo bendruomene ieško tinkamiausio sprendimo dėl a. a. kunigo A. Kisieliaus atminimo įamžinimo. Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, sudarytas šimtmečio minėjimo programos 2016-2020 metų planas, už kurio įgyvendinimą atsakomybės ėmėsi Atminimo ir istorinių datų įamžinimo komisija.
Viešųjų darbų administravimas
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtinus darbo rinkos politikos priemonių ir gyventojų užimtumo programoms rengti ir įgyvendinti finansavimą, Pakruojo rajono savivaldybei buvo skirta 125 tūkst. Eur.
2016 metais į viešųjų darbų programą buvo nukreiptas 271 ieškantis darbo asmuo (vidutinė darbo trukmė – 2 mėn.).
Per 2016 metus Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Viešųjų darbų organizavimo ir darbdavių atrankos komisija organizavo 5 posėdžius. Buvo organizuoti du viešųjų darbų konkursai darbo ieškantiems asmenims. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Viešųjų darbų kontrolės komisija atliko 8 darbdavių patikrinimus, kaip vykdomi viešieji darbai ir užtikrinamos darbo sąlygos, bei organizavo 5 komisijos posėdžius.
Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimas
2016 metais, atsižvelgiant į tai, kad pasikeitė paramos smulkiajam ir vidutiniam verslui šaltiniai, ir ji teikiama naudojant tik Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšas, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-45 patvirtintas Pakruojo rajono savivaldybės pažangaus verslo ir žemės ūkio kūrimo, švarios ir saugios aplinkos išsaugojimo programos lėšų skyrimo smulkiajam ir vidutiniam verslui remti tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) bei sudaryta Pakruojo rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo komisija.
Vadovaujantis parengto tvarkos aprašo nuostatomis, 2016 m. parengtos ir administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos finansinės paramos iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo smulkiajam ir vidutiniam verslui sutarties, paraiškos skirti finansinę paramą iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų smulkiajam ir vidutiniam verslui remti, paraiškų vertinimo suvestinės, paraiškos vertinimo pažymos formos.
2016 m. Pakruojo rajono savivaldybės biudžete smulkiajam ir vidutiniam verslui remti buvo skirta 20 000 Eur. Pakruojo rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo komisija 2016 m. skelbė du kvietimus teikti paraiškas gauti finansinę paramą iš Pakruojo rajono savivaldybės pažangaus verslo ir žemės ūkio kūrimo, švarios ir saugios aplinkos išsaugojimo programos lėšų skirtų smulkiajam ir vidutiniam verslui remti. Pirmuoju kvietimu gautos 7 paraiškos, iš kurių 6 buvo skirta paramos už 5 195,30 Eur. Antruoju kvietimu gauta 21 paraiška, iš jų 12 skirta parama už 12 065,35 Eur. Iš viso 2016 m. panaudota 17 260,65 Eur smulkiajam ir vidutiniam verslui remti iš Pakruojo rajono savivaldybės pažangaus verslo ir žemės ūkio kūrimo, švarios ir saugios aplinkos išsaugojimo programos lėšų.
Gražiausiai
tvarkos sodybos ir aplinkos konkurso organizavimo
darbo grupės veikla
2016 m. Pakruojo rajono savivaldybė rajono teritorijoje organizavo tradicinį Gražiausiai tvarkomos sodybos ir aplinkos konkursą. Konkursui organizuoti 2016 m. birželio 10 d. mero potvarkiu MV-28 sudaryta darbo grupė. 2016 m. birželio 13 d. – 2016 m. liepos 8 d vyko I konkurso etapas seniūnijose ir ugdymo įstaigose. 2016 liepos 18 d. – 2016 m. rugpjūčio 5 d. vyko II etapas rajone. Baigiamajame renginyje prizais ir padėkomis apdovanota daugiau kaip 50 grožio puoselėtojų iš visų rajono seniūnijų.
Socialinės paramos skyrimo komisija
Pakruojo rajono gyventojams, atsidūrusiems ypač sunkioje materialinėje padėtyje dėl ilgalaikės ir sunkios ligos, nukentėjusiems nuo gaisro ar kitų stichinių nelaimių, teikiama vienkartinė materialinė parama. Piniginė socialinė parama įstatymo nenumatytais atvejais per 2016 metus buvo suteikta 168 rajono gyventojams, panaudota 13 574 eurai (2015 m. – 6 203 eurai). 1 paveikslėlyje matyti, kokių ir kiek sprendimų per 2016 metus priėmė Socialinės paramos skyrimo komisija.
1 paveikslėlis
Socialinės pašalpos ir kompensacijos nepasiturintiems rajono gyventojams buvo skiriama komisijos sprendimu. Per metus gauta 30 prašymų, parama skirta 24, neskirta 6.
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS REZERVO LĖŠOS
2016 m. administracijos direktoriaus rezervo lėšos sudarė 3,5 tūkst. Eur, iš jų panaudota 3,4 tūkst. Eur ekstremaliosios situacijoms ir įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti. Ekstremalioji situacija (ES) susidarė spalio 14 d. dėl spalio 5 d. Radviliškyje, UAB ,,Gairelita“ teritorijoje, kilusio gaisro. Gaisrui gesinti buvo panaudotas didelis kiekis vandens. Į Obelės upę patekę gaisro gesinimo vandenys atitekėjo į Petraičių tvenkinį. ES tęsėsi iki gruodžio 2 d. ES metu iš Petraičių tvenkinio į kitus Pakruojo vandens telkinius perkelta 19 821 kg žuvies, utilizuota 4 137 kg nugaišusios žuvies. Lietuvos Respublikos Šiaulių regiono aplinkos apsaugos departamento duomenimis, Petraičių tvenkinio žuvų ištekliams padarytos žalos dydis siekia 48 232 eurus, vandens bestuburiams – 2 900 eurų. Gyvajai gamtai ir vandens telkiniams padaryta žala dar tebeskaičiuojama. Pakruojo rajono savivaldybė jau kreipėsi į LR generalinę prokuratūrą dėl viešojo intereso gynimo.
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS
Administracijos direktorius koordinuoja savivaldybėje ES lėšomis įgyvendinamus projektus, atlieka projektų planavimo darbus, atsako už vykdomų projektų įgyvendinimą.
2016 m. sėkmingai pradėti įgyvendinti projektai, finansuojami iš 2014-2020 metų ES struktūrinių fondų lėšų ir tęsti pradėti pasirengimo darbai. Naujasis laikotarpis įsibėgėja ir 2016 m. laiku ir kokybiškai buvo parengtos ir pateiktos 6 paraiškos finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus bei 4 dėl dalyvavimo 2014-2020 INTERREG V-A Latvijos – Lietuvos programos projektuose, pateikta 12 projektinių pasiūlymų dėl projektų įgyvendinimo, vykdyti kiti pasirengiamieji darbai: viešieji pirkimai dėl investicijų projektų, techninių projektų, energijos vartojimo auditų parengimo paslaugų pirkimo. Įgyvendinami tęstiniai projektai, finansuojami Valstybės investicijų programos lėšomis.
Projektiniai pasiūlymai įvertinti, laukiama paraiškų pateikimo termino
„Pakruojo miesto Kęstučio gatvės rekonstrukcija“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama rekonstruoti Pakruojo miesto Kęstučio gatvę (0,31 km.). Projektas įtrauktas į integruotų teritorijų vystymo programą.
„Pakruojo gaisrinės pastato tvarkyba ir pritaikymas viešosioms ir kultūros reikmėms“– projekto įgyvendinimo metu planuojama sutvarkyti ir viešosioms ir kultūros reikmėms pritaikyti Pakruojo senosios gaisrinės pastatą.
„Pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimas Pakruojo rajono L. Giros gatvėje“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką Pakruojo miesto L. Giros g. (0,41 km.)
„Viešosios infrastruktūros sutvarkymas Pakruojo rajono Dvariškių kaime“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama sutvarkyti ir pritaikyti paslaugų centro veiklai pastatą, esantį Kruojos g. 45, Dvariškių kaime.
„Viešosios infrastruktūros sutvarkymas Pakruojo rajono Pašvitinio sen. Pamūšio kaime“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama sutvarkyti ir pritaikyti paslaugų centro veiklai pastatą, esantį Mokyklos g. 12, Pamūšio kaime.
„Viešosios infrastruktūros sutvarkymas Pakruojo rajono Žeimelio miestelyje“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama rekonstruoti Žeimelio gimnazijos patalpas pritaikant jas kaimo bendruomenių poreikiams.
Projektiniai pasiūlymai įvertinti ir pateiktos paraiškos dėl projektų įgyvendinimo
„Socialinio būsto fondo plėtra Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama įsigyti 20 socialinių būstų su viryklėmis.
„Kompleksinės paslaugos šeimai Pakruojo rajone“ – projekto įgyvendinimo metu numatoma teikti kompleksines paslaugas asmeniui (šeimai): įkurti bendruomeninius šeimos namus, kuriuose bus koordinuojamas, organizuojamas ir užtikrinamas paslaugų asmenims (šeimoms) teikimas, teikiama informacija apie visas savivaldybės teritorijoje teikiamas paslaugas asmeniui (šeimai), tarpininkaujama tarp paslaugų teikėjų ir gavėjų. Numatomas paslaugos gavėjas – 140 asmenų.
„Kraštovaizdžio būklės gerinimas Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje (I etapas)“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama nugriauti du bešeimininkius apleistus pastatus Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje ir sutvarkyti aplinką aplink juos.
„Linkuvos socialinių paslaugų centro infrastruktūros atnaujinimas ir paslaugų plėtra“ – projekto įgyvendinimo metu numatoma rekonstruoti dalį pastato, esančio adresu: Parko g. 4, Linkuva.
„Savivaldybes jungiančios turizmo informacinės infrastruktūros plėtra Šiaulių regione“- projekto įgyvendinimo metu planuojama pastatyti 54 informacinius kelio ženklus bei 37 informacinius stendus Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje.
„Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtra ir rekonstravimas Pakruojo r. sav.“ – projekto įgyvendinimo metu planuojama pastatyti vandens gerinimo įrenginį Rozalimo mstl., sudaryti galimybę prisijungti prie vandentiekio tinklų 259, o prie nuotekų tinklų – 319 gyventojų.
Informacija apie tęstinių projektų vykdymą
„Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos pastato Pakruojyje, P. Mašioto g. 45, rekonstravimas", Pakruojo žydų sinagogos pastato tvarkyba ir pritaikymas kultūros ir viešosioms reikmėms“, „Pakruojo rajono Linkuvos gimnazijos pastato Linkuvoje, Gimnazijos g. 32, rekonstravimas“.
PARAMA 2016 M.
Pakruojo rajono savivaldybė įgyvendina kelias paramos programas. Kasmet biudžete numatoma lėšų bendruomenių, jaunimo ir nevyriausybinių organizacijų iniciatyvoms, smulkiajam ir vidutiniam verslui remti. Kiek 2016 m. buvo panaudota paramos lėšų ir paramos augimo tendencijos lyginant su 2015 m., matyti 2 paveikslėlyje:
2 paveikslėlis
Taip pat 2016 m. Jaunimo verslumo ugdymo programai skirta 2000 Eur, studijų rėmimo fondui – 4 200, Vaikų ir jaunimo klubo prie Pakruojo r. PK veiklai vykdyti – 4000 Eur, dalyvavimui Dainų šventėje – 1 460 Eur.
RINKLIAVOS ADMINISTRAVIMAS
Remiantis Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 20 d. sprendimu Nr. T-359, nuo 2015 m. sausio 1 d. vietinę rinkliavą už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą administruoja dvi Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Žemės ūkio skyriaus darbuotojos.
Rinkliava buvo priskaičiuota 20,8 tūkstančiui fizinių asmenų ir 548 juridinių asmenų. Įvairios lengvatos pritaikytos 1,7 tūkstančiui asmenų. 2016 m. surinkta rinkliava sudarė 97,5 proc. planuoto kiekio arba 77,2 proc., skaičiuojant su 2015 m. susidariusia skola. Kol kas pajamos nepadengia išlaidų.
Rinkliava yra visiems gyventojams, įmonėms, įstaigoms, organizacijoms privaloma įmoka, galiojanti Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje.
Duomenys apie fiziniams ir juridiniams asmenims priskaičiuotus ir apmokėtus mokesčius per 2016 m. pateikiami 6 lentelėje:
6 lentelė
Eil.
|
Pavadinimas |
Rinkliava nuo 2016-01-01 |
Iš viso |
|
Fiziniai asmenys |
Juridiniai asmenys |
|||
1 |
Skola 2017-01-01 |
137388,97 |
8639,93 |
146028,90 |
2 |
Priskaičiuota fiziniams asmenims 2016-01-01 – 2016-12-31 pagal apmokestintų gyventojų skaičių suma (Eur), juridiniams 2016-01-01 – 2016-12-31 suma (Eur) |
438422,17 |
86008,61 |
524430,78 |
3 |
Atleisti fiziniai, juridiniai asmenys pagal nuostatus (Eur) 2016-01-01 – 2016-12-31 |
11522,20 |
1208,45 |
12730,65 |
4 |
Iš viso priskaičiuota per 2016-01-01 – 2016-12-31 (2+3) |
449 944,37 |
87217,06 |
537161,43 |
5 |
Apmokėta suma 2016-01-01 – 2016-12-31 |
425774,97 |
85803,22 |
511578,19 |
6 |
Permokos 2016-01-01 – 2016-12-31 |
6686,95 |
1493,4 |
8180,35 |
7 |
Iš viso surinkta rinkliavos (proc.) |
97,12% |
99,76% |
97,55% |
8 |
Gyventojų skaičius pagal gyventojų registrą |
21952 |
|
21952 |
9 |
Apmokestintų įmonių skaičius |
|
548 |
548 |
10 |
Apmokestintas gyventojų skaičius po atleidimų |
20513 |
|
20513 |
VIDAUS AUDITAS
Visi vidaus auditai buvo atliekami vadovaujantis patvirtintu ir su savivaldybės administracijos direktore 2015 m. gruodžio 30 d. suderintu, 2016 m. skyriaus veiklos planu. Praėjusiais metais veiklos planas buvo tikslintas 1 kartą – savivaldybės administracijos direktorė inicijavo vidaus auditą Pakruojo vaikų lopšelyje-darželyje „Saulutė“.
Sudarant planą atsižvelgiama į tai kuriose įstaigose seniausiai buvo atliktas vidaus auditas, praėjusiais metais paaiškėjusius įstaigų veiklos ir vidaus kontrolės trūkumus, taip pat praėjusiais metais nebaigtus atlikti vidaus auditus.
Lentelėje pateikta informacija apie 2016 m. atliktus vidaus auditus ir kt. darbus.
7 lentelė
Eil. nr. |
Pagrindas |
Tema, tikslai |
1 |
2016 m. veiklos planas. |
Pakruojo rajono savivaldybės 2016-2017 metų administracinės naštos mažinimo priemonių plano vykdymo per 2015 m. II pusmetį vertinimas. Vertinimas planuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinės naštos mažinimo įstatymo (2012-11-08 Nr. XI-2386) 7 str. 3 p. nuostatomis. |
2 |
2016 m. veiklos planas. |
Pakruojo rajono savivaldybės 2016-2017 metų administracinės naštos mažinimo priemonių plano vykdymo per 2016 m. I pusmetį vertinimas. Vertinimas planuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinės naštos mažinimo įstatymo (2012-11-08 Nr. XI-2386) 7 str. 3 p. nuostatomis. |
3 |
2016 m. veiklos planas. |
Centralizuoto vidaus audito skyriaus 2016-2018 m. strateginio veiklos plano ruošimas. |
4 |
2016 m. veiklos planas. |
Pakruojo vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ vidaus auditas. Buvo siekiama patikrinti ir įvertinti kaip laikomasi įstatymų, savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų reikalavimų, kaip veikia vidaus kontrolė įstaigoje. |
5 |
2016 m. veiklos planas. |
Vidaus kontrolės vertinimas seniūnijose: Guostagalio, Linkuvos, Pakruojo ir Pašvitinio seniūnijose. Buvo siekiama patikrinti ir įvertinti kaip veikia sukurta vidaus kontrolė. Tęsiama 2017 metais. |
6. |
Vidaus auditas atliktas vykdant Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorės 2015 m. gruodžio 9 d. įsakymą Nr. AP-411 “Dėl pavedimo Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Centralizuotam vidaus audito skyriui atlikti vidaus auditą Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centre”.
|
Viešosios įstaigos Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centro vidaus auditas. Tikslas - įvertinti įstaigos personalo valdymą bei įstaigos direktoriaus pareiginėje instrukcijoje nurodytų funkcijų vykdymą. Įvertinti vadovavimo, darbo organizavimo procesus, siekiant nustatyti jų atitikimą šiuo metu galiojantiems teisės aktams.
|
7. |
Pažangos stebėjimas |
Pildomos rekomendacijų vykdymo pažymos atskirai pagal kiekvieną audituotą subjektą. |
8. |
2015 m. skyriaus veiklos ataskaitos rengimas |
Ataskaita nustatyta tvarka parengta ir pateikta 2016 m. vasario mėn. Lietuvos Respublikos Finansų ministerijai ir savivaldybės administracijos direktorei. |
9. |
2017 m. skyriaus veiklos plano rengimas |
Veiklos plano projektas parengtas 2016 m. spalio 25 d. ir nustatyta tvarka pateiktas susipažinti atsakingoms institucijoms. Skyriaus vedėjos patvirtintas veiklos planas suderintas su savivaldybės administracijos direktore 2016 m. lapkričio 9 d. |
KONSULTAVIMASIS SU GYVENTOJAIS
Pakruojo rajono savivaldybės administracija 2016 m. su gyventojais konsultavosi spręsdama aktualius klausimus ir priimdama bendruomenei svarbius sprendimus.
Viešai svarstyti buvo paskelbtas 2016 metų biudžeto projektas, Socialinės rūpybos skyrius 2016 m. parengė 2017 m. Pakruojo rajono socialinių paslaugų plano projektą – visuomenė kviesta teikti pastabas ir pasiūlymus.
Pakruojo krašto nusipelniusių žmonių atminimui įamžinti komisijos iniciatyva, kovo mėn. vyko komisijos narių, rajono vadovų ir Pakruojo m. Pieninės g. gyventojų, kurių dalyvavo didžioji dauguma, susirinkimas. Susitikimo tikslas – išsiaiškinti gyventojų nuomonę dėl gatvės pavadinimo gydytojo Marko Šreiberio vardu. Susitikimo dalyviams buvo pristatyta gydytojo asmenybė ir nuopelnai, VĮ „Registrų centras“ Pakruojo skyriaus atstovai supažindino su adreso keitimo procedūromis. Po diskusijų, dauguma susirinkime dalyvavusių Pieninės gatvės gyventojų pritarė, kad gatvė būtų pavadinta Marko Šreiberio vardu.
Balandžio mėn. Pakruojo
rajono savivaldybėje vyko parengtų P. Cvirkos, Vilniaus ir Kęstučio gatvių
modernizavimo techninių projektų pristatymas visuomenei. Pristatyme dalyvavo projekto
rengėjai, Strateginės plėtros ir statybos skyriaus atstovai. Į susitikimą atėję
gyventojai nagrinėjo parengtus projektus, pareiškė savo pastebėjimus, į kuriuos
projektuotojai žadėjo atsižvelgti.
Gegužės mėn. Pakruojo rajono savivaldybė vykdė gyventojų apklausą
dėl maršruto Pakruojis–Pakruojo
dvaras reikalingumo. Dauguma respondentų apie tokio maršruto poreikį atsakė
neigiamai, maršrutas nebuvo vykdytas.
Birželio mėn. vykdyta apklausa dėl maršruto Pakruojis – Linksmučių k. (civilinės kapinės). Nuo liepos 2 dienos šeštadieniais maršrutas buvo pradėtas vykdyti, autobusas į kapines vyko 2 kartus per dieną.
Pristatant 2015 m. veiklos ataskaitą, birželio-liepos mėn. kartu su meru apsilankyta visose rajono seniūnijose. Susitikimų metu aptarti praėjusių metų rezultatai, pristatyti planuojami atlikti darbai, išklausyti vietos gyventojų lūkesčiai, problemos.
Rugpjūčio mėn. mero S. Gegiecko potvarkiu Nr. MV-23 sudaryta darbo grupė dėl viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės ir viešosios įstaigos Pakruojo pirminės sveikatos priežiūros centro pertvarkymo galimybių įvertinimo, siekdama išsiaiškinti gyventojų požiūrį į galimą įstaigų pertvarką, buvo paskelbusi gyventojų apklausą. Dauguma dalyvavusių apklausoje pasisakė prieš galimą šių įstaigų pertvarką.
Rugsėjo mėn. kartu su specialistais ir su Pakruojo turgavietėje įsikūrusiais verslininkais diskutuota apie planuojamą įgyvendinti turgelio rekonstrukcijos projektą. Verslininkai informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą, galimus darbų vykdymo terminus.
Spalio–lapkričio mėn, minint Vietos savivaldos dieną, Pakruojo rajono gyventojai buvo pakviesti dalyvauti apklausoje ir pareikšti savo nuomonę apie gyventojų dalyvavimo galimybes priimant viešuosius sprendimus. Daugumos respondentų nuomone, Savivaldybės vadovų ir gyventojų dialogas yra būtinas, o kaip aktualiausias sritis, kur gyventojų aktyvumas būtų naudingiausias, apklausos dalyviai išskyrė sveikatos priežiūros paslaugų organizavimą ir strateginį planavimą bei projektų įgyvendinimą.
ATSTOVAVIMAS SAVIVALDYBEI
Administracijos direktorė Erika Kižienė vadovavo Pakruojo rajono savivaldybės delegacijai, rugpjūčio 27–29 d. Kozlovo (Lenkijos Respublika) savivaldybės kvietimu dalyvavusiai ten vykusioje Derliaus šventėje. Delegacijoje buvo Tarybos narys Zenonas Pekelis, mero patarėja Rūta Sausienė, Pakruojo sporto centro metodininkas Modestas Ušinskas, vairuotojas Stasys Jereckas. Rugpjūčio 29 d. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorė Erika Kižienė ir Kozlovo savivaldybės meras Jacekas Jankovskis pasirašė Draugystės sutartį.
Administracijos direktorės pavaduotojas Marius Senulis vadovavo Pakruojo rajono savivaldybės delegacijai, lapkričio 24–28 d. Gurdžaanio (Gruzija) savivaldybės kvietimu dalyvavusiai miesto šventėje. Delegacijoje taip pat buvo laikinai einanti Apskaitos skyriaus vedėjo pareigas Rasa Bagdonienė ir Teisės skyriaus vedėjo pavaduotoja Nijolė Špejerienė. Lapkričio 25 d. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Marius Senulis ir Gurdžaanio savivaldybės vadovas Givi Gergidzė pasirašė susitarimą dėl bendradarbiavimo.
Administracijos direktorė Erika Kižienė buvo delegacijos, 2016 m. birželio 4 d. dalyvavusios Rundalės (Latvijos Respublika) savivaldybės šventėje „Visos upės teka į jūrą“, sudėtyje. 2016 m. spalio 14-16 dienomis viešėjo Halingos savivaldybės (Estijos Respublika) 25 metų įkūrimo progai skirtuose renginiuose. Administracijos direktorės pavaduotojas Marius Senulis buvo delegacijoje, dalyvavusioje tradicinės Bauskės (Latvijos Respublika) šventės renginiuose.
ATASKAITOS APIBENDRINIMAS
2016 m. visi Pakruojo rajono savivaldybės administracijos skyriai ir seniūnijos dirbo gerai. Išsamios struktūrinių padalinių ir specialistų ataskaitos yra pateiktos atskiroje Pakruojo rajono savivaldybės administracijos 2016 metų veiklos ataskaitoje.
__________________