LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2019 M. RUGPJŪČIO 22 D. ĮSAKYMO NR. V-929 „DĖL 2019–2020 IR 2020–2021 MOKSLO METŲ BENDRŲJŲ PROFESINIO MOKYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO     

 

 

2020 m. rugpjūčio 28 d. Nr. V-1294

Vilnius

 

 

 

 

Pa k e i č i u 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų bendruosius profesinio mokymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. V-929 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų bendrųjų profesinio mokymo planų patvirtinimo“:

 

1Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.1. 2020 m. rugsėjo 1 d. mokslo metų ir mokymo proceso pradžia, Lietuvos policijos mokykloje mokslo metų pradžia 2020 m. rugsėjo 28 d., Pasieniečių mokykloje – 2020 m. rugsėjo 21 d.;“.

2.  Pakeičiu 6.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.2.1. pagal Asmenų, išskyrus asmenis, kuriems taikomas Užimtumo įstatymas, Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas, Vidaus tarnybos statutas, pageidaujančių įgyti kvalifikaciją, priėmimo į valstybės finansuojamas profesinio mokymo vietas planą, patvirtintą švietimo, mokslo ir sporto ministro – 2021 m. vasario 22 d.;“.

3Pripažįstu netekusiu galios 12 punktą. 

4.  Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Mokymą karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu ar esant aplinkybėms pas profesinio mokymo teikėją, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, reglamentuoja Bendrųjų profesinio mokymo planų 2 priedas.“

5.  Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Planuodamas įgyvendinti profesinio mokymo programas, profesinio mokymo teikėjas praktiniam mokymui, o profesinio mokymo programose, kurios nėra sudarytos iš modulių, praktiniam mokymui ir praktikai, skiria ne mažiau kaip 70 procentų, o teorijai atitinkamai skiria ne daugiau kaip 30 procentų nuo bendro profesiniam mokymo programai skirto valandų skaičiaus.

6.  Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Profesinio mokymo teikėjas ne mažesnę kaip 5 procentų ir ne didesnę kaip 30 procentų dalį nuo visai profesinio mokymo programai ar moduliui įgyvendinti skirto laiko, išskyrus bendrųjų profesinio mokymo planų 2 priede nustatytus atvejus, organizuoja nuotoliniu būdu, vadovaudamasis Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“, siekdamas mokymo atitinkamoje programoje ar modulyje nustatytų rezultatų, kuriuos mokinys gali pasiekti naudodamasis informacinėmis komunikacinėmis priemonėmis. Profesinio mokymo teikėjas:

33.1. užtikrina tinkamą informacinių ir komunikacinių technologijų infrastruktūrą;

33.2. parengia sąlygas mokytojų ir pagalbos specialistų bendradarbiavimui organizuojant nuotolinį mokymą, susitaria dėl nuotoliniam mokymui naudojamos platformų, mokiniams skiriamų užduočių prieinamumo; pagalbos mokiniams teikimo, aktualios informacijos sklaidos;

33.3. įvertina mokinių mokymosi sąlygas namuose, aprūpinimą mokymosi priemonėmis, reikalingomis dalyvauti nuotolinio mokymosi procese, organizuoja mokinio aprūpinimą, jei mokinys jų neturi, arba sudaro sąlygas mokiniui mokytis pas profesinio mokymo teikėją;

33.4. nustato profesinio mokymo teikėjo vykdomų programų įgyvendinimo plane, kokią laiko, skirto įgyvendinti profesinio mokymo programoms ar jų moduliams, dalį ir kokiu periodiškumu mokiniai mokysis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu;

33.5. pritaiko tvarkaraštį sinchroniniam ir asinchroniniam nuotoliniam mokymui organizuoti, skiriant ne mažiau kaip 60 procentų sinchroniniam ir ne daugiau kaip 40 procentų asinchroniniam nuotoliniam mokymui nuo viso nuotoliniam mokymui skirto laiko;

33.6. organizuoja grupines ir individualias konsultacijas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu ir (ar) pas profesinio mokymo teikėją;

33.7. įsiteisina profesinio mokymo teikėjo steigiamajame dokumente nuotolinį mokymo proceso organizavimo būdą, jei šiuo būdu organizuoja daugiau nei 5 proc. profesinio mokymo programai ar moduliui įgyvendinti skirto laiko (išskyrus 2 priede nustatytus atvejus)“.

7. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Moduliuose integruotam bendrųjų kompetencijų ugdymui skiriama ne mažiau kaip 10 procentų bendro modulinei programai skirto laiko. Profesinio mokymo teikėjo vykdomų modulinių programų įgyvendinimo plane pagal bendrųjų profesinio mokymo planų 1 priede nustatytą Bendrųjų kompetencijų integravimo į profesinio mokymo programų modulius formą nustatoma, kuriuose moduliuose, kokios bendrosios kompetencijos bus ugdomos, ir valandos, skiriamos kiekvienai bendrajai kompetencijai ugdyti.

8.  Pakeičiu 60.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

60.2. II Lietuvos kvalifikacijų lygio pirminio ir tęstinio modulinėms profesinio mokymo programoms, kurios buvo pradėtos įgyvendinti nuo 2018 m. rugsėjo 1 d.:

 

Modulinės programos dalies pavadinimas

 

Modulinei programai įgyvendinti skiriamų valandų skaičius*

 

30 / 20 kreditų modulinei programai įgyvendinti

45 / 35 kreditų modulinei programai įgyvendinti

60 / 50 kreditų modulinei programai įgyvendinti

90 / 70 kreditų modulinei programai įgyvendinti

110 / 90 kreditų modulinei programai įgyvendinti

 

Modulinei programai kartu su Socialinių įgūdžių programa pirminiam profesiniam mokymui (iš viso valandų)

3375

3375

3375

3375

3375

 

Modulinei programai kartu su socialinių įgūdžių moduliais tęstiniam profesiniam mokymui (iš viso valandų)

1350

1755

2160

2700

2970

 

Modulinė programa

(iš viso valandų)

810 / 540

1215/945

1620 / 1350

2430 / 1890

2970 / 2430

 

1. Privalomoji programos dalis, iš jos:

675

(25 kreditai) / 540

(20 kreditų)

1080

(40 kreditų) /

954

(35 kreditai)

1485

(55 kreditai) / 1350

(50 kreditų)

2160

(80 kreditų)

/ 1890

(70 kreditų)

2700

(100 kreditų) / 2430

(90 kreditų)

 

1.1. Įvadas į profesiją (tik pirminiame profesiniame mokyme)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

54

(2 kreditai)

54

(2 kreditai)

 

1.2. Saugus elgesys ekstremaliose situacijose (Civilinė sauga) (tik pirminiame profesiniame mokyme)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

 

1.3. Fizinis ugdymas (tik pirminiame profesiniame mokyme)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

27

(1 kreditas)

135

(5 kreditai)

135

(5 kreditai)

 

1.4. Darbuotojų sauga ir sveikata (tik pirminiame profesiniame mokyme)

54

(2 kreditai)

54

(2 kreditai)

54

(2 kreditai)

54

(2 kreditai)

54

(2 kreditai)

 

1.5. Kvalifikaciją sudarančioms kompetencijos įgyti skirti moduliai

405

(15 kreditų)

810

(30 kreditų)

1215

(45 kreditų)

1620

(60 kreditai)

2160

(80 kreditų)

 

1.6. Įvadas į darbo rinką (mokymas(is) darbo vietoje)

135

(5 kreditai)

135

(5 kreditai)

135

(5 kreditai)

270

(10 kreditai)

270

(10 kreditų)

 

2. Pasirenkamoji programos dalis (tik pirminiame profesiniame mokyme)

135

(5 kreditai)

135

(5 kreditai)

135

(5 kreditai)

270

(10 kreditai)

270

(10 kreditai)

 

3. Socialinių įgūdžių programa

 

 

 

 

 

 

3.1. Socialinių įgūdžių programa, įgyvendinama kartu su pirminio profesinio mokymo programa

2565

(95 kreditai)

2160

(80 kreditų)

1755

(65 kreditai)

945

(35 kreditai)

405

(15 kreditų)

 

3.2. Socialinių ir asmeninių įgūdžių moduliai, įgyvendinami kartu su tęstinio profesinio mokymo programa

810

(30 kreditų)

810

(30 kreditų)

810

(30 kreditų)

810

(30 kreditų)

540 valandų

(20 kreditų)

 

4. Neformalus švietimas*

216

(8 kreditai)

216

(8 kreditai)

216

(8 kreditai)

216

(8 kreditai)

216

(8 kreditai)

 

* Vadovautis profesinio mokymo programoje nustatytu valandų skaičiumi, jei jis nesutampa su šioje lentelėje nurodytu skaičiumi, kai programos buvo pradėtos įgyvendinti skirtingais metais.

9. Papildau 2 priedu (pridedama).

10. Buvusį priedą laikau 1 priedu.

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                        Algirdas Monkevičius

 

 

2019–2020 ir 2020–2021 mokslo

metų bendrųjų profesinio mokymo

planų 

 

2 priedas

 

 

 

 

 

MOKYMAS KARANTINO, EKSTREMALIOS SITUACIJOS, EKSTREMALAUS ĮVYKIO AR ĮVYKIO, KELIANČIO PAVOJŲ MOKINIŲ SVEIKATAI IR GYVYBEI, LAIKOTARPIU AR ESANT APLINKYBĖMS PAS PROFESINIO MOKYMO TEIKĖJĄ, DĖL KURIŲ MOKYMO PROCESAS NEGALI BŪTI ORGANIZUOJAMAS KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

 

 

1Mokymas karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms pas profesinio mokymo teikėją, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (profesinio mokymo teikėjas yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, atsižvelgiant į ypatingų aplinkybių ar aplinkybių pas profesinio mokymo teikėją, dėl kurių mokymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pobūdį ir apimtis.

2Ekstremali oro temperatūra – profesinio mokymo teikėjo ir (ar) mokinio gyvenamojoje teritorijoje:

2.1. minus 25 °C ar žemesnė – mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, ir  mokiniams iki 18 metų, kurie mokosi tik pagal profesinio mokymo programas;

2.2. 30 °C ar aukštesnė – mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, ir mokiniams iki 18 metų, kurie mokosi tik pagal profesinio mokymo programas.

3.  Profesinis mokymas ir kartu su profesiniu mokymu vykdomas bendrasis ugdymas, paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną Lietuvos Respublikos teritorijoje, organizuojamas vadovaujantis Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų centro sprendimais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, reglamentuojančiais švietimo įstaigų veiklą. Jei ypatingomis aplinkybėmis gali būti gyvendinama praktinio mokymo dalis (profesinį mokymą organizuojant pameistrystės forma sektoriniame praktinio mokymo centre, realioje darbo vietoje), profesinio mokymo teikėjai taip pat vadovaujasi atitinkamam ūkio sektoriui nustatytais reikalavimais.

4.  Profesinio mokymo teikėjas, atsiradus sąlygoms, kurios kelia pavojų mokinių sveikatai ar gyvybei, įvertina susidariusią situaciją, pagal galimybes organizuoja būtinus veiksmus bendruomenės narių sveikatai ir gyvybei apsaugoti, patalpoms ir mokymo aplinkai pritaikyti, jei reikalinga pagal situaciją, organizuoja aktualios informacijos, pvz., apie mokinių elgseną ir mokymo proceso adaptavimą pagal situaciją, pagalbą mokiniams, teikimą ir paskelbimą interneto svetainėje ir patalpose, kuriose vyksta mokymo procesas.

5.  Profesinio mokymo teikėjas, nesant valstybės, švietimo, mokslo ir sporto ministro, savivaldybės lygio sprendimų ar rekomendacijų dėl profesinio mokymo proceso organizavimo ir esant sąlygoms, kurios kelia pavojų mokinių sveikatai ar gyvybei, atsižvelgdamas į susidariusią situaciją ir galimą jos trukmę, suderinęs su taryba (savivaldos institucija) gali priimti sprendimus:

5.1. dėl mokymo proceso adaptavimo dėl pavojų keliančios situacijos, iki situacija normalizuosis:

5.1.1. pritaikyti prie situacijos tvarkaraštį, pvz., numatyti kitokį pamokų pradžios ir pabaigos laiką, kitą pamokų eilės seką, kitą pamokų trukmę (rekomenduojama taikyti ne ilgiau nei mėnesiui, o esant būtinybei pratęsimą suderinti su savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucija, dalyvių susirinkimu, savininku);

5.1.2. atidėti praktinio mokymo dalies, kuris negali būti įgyvendinama nuotoliu būdu, įgyvendinimą toliau vykdant teorinio mokymo dalį;

5.1.3. keisti mokymo vietą;

5.1.4. keisti atostogų datas;

5.1.5. keisti ir lanksčiai taikyti mokymo proceso organizavimo būdus, pvz., profesinio mokymo programų ar jų modulių teorinę dalį ir taip pat praktinio mokymo dalį, kurią galima laikinai įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Esant sąlygoms, kurios kelia pavojų mokinių sveikatai ar gyvybei, profesinio mokymo teikėjai gali mokyti nuotoliniu būdu mokinius, nepriklausomai nuo to, ar šis būdas yra įteisintas profesinio mokymo teikėjo nuostatuose / įstatuose, ar ne. Laikinai organizuojant mokymą nuotoliniu būdu, mokymo sutartys nekeičiamos. Profesinio mokymo programoms įgyvendinti skirtas valandų skaičius negali būti mažinamas;

5.1.6. dėl laikino neformaliojo vaikų švietimo programų nevykdymo, jeigu nėra tam tinkamų sąlygų;

5.1.7. priimti kitus reikalingus sprendimus, mažinančius / šalinančius pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei;

5.2. dėl mokymo proceso stabdymo ne ilgiau nei 3 darbo dienoms, jei neįmanoma užtikrinti mokymo proceso dėl susidariusių aplinkybių, kurių negalima numatyti ar išvengti ir priimti sprendimus dėl būdų, kurie bus taikomi mokiniams pasiekti mokymosi rezultatus dėl sustabdyto mokymo proceso. Sustabdęs mokymo procesą, profesinio mokymo teikėjas apie tai per 1 parą informuoja savininko teises ir pareigas įgyvendinančių instituciją, dalyvių susirinkimą, savininką, išskyrus atvejus, kai sprendimas taikomas ne daugiau nei 10 proc. mokinių. Esant būtinybei ilgesnis stabdymo laikas turi būti suderintas su savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucija, dalyvių susirinkimu, savininku. 

 

6. Taikydamas nuotolinį mokymo proceso organizavimo būdą šio priedo 1 punktu nurodytais atvejais profesinio mokymo teikėjas:

 

6.1. pasirenka tokią nuotolinio mokymosi aplinką, kuri užtikrina skaitmeninio mokymo turinio pasiekiamumą ir bendravimą bei bendradarbiavimą mokymo proceso metu realiuoju (sinchroniniu), vykdomu ne mažiau kaip 50 proc. per savaitę ir / ar nerealiuoju (asinchroniniu) laiku;

 

6.2. pasirūpina, kad visi mokiniai turėtų prieigą tokiam mokymuisi;

 

6.3. sudaro darbo grupę nuotoliniam mokymo procesui organizuoti ir koordinuoti, jei nuotolinis mokymas bus taikomas ilgiau nei savaitę.

 

7. Profesinio mokymo teikėjas prireikus sudaro darbo grupę, pavesdamas jai parengti planą dėl grįžimo į įprastą mokymo proceso organizavimo būdą.

 

 

 

__________________________