KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. BALANDŽIO 28 D. SPRENDIMO NR. T-168 „DĖL KAUNO MIESTO DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 23 d. Nr. T-236

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu ir 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.83 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymo Nr. D1-612 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“ 2 punktu, Kauno miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Kauno miesto daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles, patvirtintas Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T-168 „Dėl Kauno miesto daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Priežiūros ir kontrolės vykdytoju Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu paskiriamas Savivaldybės administracijos padalinys (toliau – Padalinys).“

2. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Planinis patikrinimas atliekamas pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą metinį valdytojų veiklos planinių patikrinimų planą (toliau – Planas). Plano projektą pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą atrankos kriterijų ir rizikos veiksnių (toliau – kriterijai) sąrašą parengia Padalinys, nurodydamas kriterijus, pagal kuriuos buvo atrinkti valdytojai, kurių veiklą planuojama tikrinti, numatomų patikrinimų pradžios ir pabaigos terminas. Valdytojų, kurių veiklą planuojama tikrinti, kriterijų sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.“

3. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Padalinys, prieš pradėdamas planinį patikrinimą, raštu informuoja valdytoją apie numatomą atlikti patikrinimą, pateikia dokumentų, kuriuos valdytojas turi pateikti priežiūros ir kontrolės vykdytojui, sąrašą. Valdytojas informaciją, duomenis ir dokumentus (jei pateikiamos dokumentų kopijos, jos turi būti patvirtintos pagal teisės aktų reikalavimus) Padaliniui turi pateikti per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie numatomą atlikti patikrinimą gavimo dienos.“

4. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Planinio patikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip 3 mėnesiai. Padalinio motyvuotu prašymu šis terminas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Į planinio patikrinimo laiką neįskaičiuojamas laikotarpis, per kurį valdytojas vėlavo pateikti paaiškinimus ir prašomus pateikti dokumentus.“

5. Papildyti nauju 13 punktu:

13. Planinio patikrinimo metu gavus naują skundą, informacijos ar duomenų (toliau – Naujas skundas) apie galimai neteisėtą tikrinamo valdytojo veiklą (neveikimą), Padalinys per 10 darbo dienų nuo Naujo skundo gavimo dienos gali priimti sprendimą Naują skundą nagrinėti jau atliekamo planinio patikrinimo metu. Toks sprendimas įforminamas raštu, kuris per 3 darbo dienas turi būti išsiųstas tikrinamam valdytojui arba įteiktas asmeniškai. Padalinio rašte turi būti nurodyta informacija apie pasikeitusią planinio patikrinimo apimtį ir terminą, į patikrinimo terminą neįsiskaičiuojamas laikotarpis nuo Naujo skundo gavimo iki valdytojo informacijos, paaiškinimų ir dokumentų pateikimo. Terminas valdytojui pateikti informaciją ir duomenis, juos pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nagrinėjamų naujų aplinkybių negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų.“

6. Buvusį 13 punktą laikyti 131 punktu ir jį išdėstyti taip:

131. Planinis patikrinimas užbaigiamas daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto (toliau – aktas), kurio forma pateikta Taisyklių priede, surašymu. Akte nurodomi valdytojo pateikti dokumentai, trūkumai, kuriuos valdytojas nedelsdamas pašalino, aprašoma valdytojo veikla, jos įvertinimas, rekomendacijos, informuojama apie pradėtą administracinio nusižengimo teiseną dėl patikrinimo metu nustatytų valdytojo veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų. Aktas surašomas 2 egzemplioriais: vienas pasirašytinai įteikiamas valdytojui, kitas saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.“

7. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Kai valdytojas (atstovas) akto pasirašytinai nepasiima ar atsisako pasirašytinai pasiimti, Padalinys per 3 darbo dienas nuo akto surašymo dienos išsiunčia jį valdytojui Taisyklių 26 punkte nustatytu būdu.“

8. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

16. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Padaliniui gavus patalpų savininko skundą ar kilus pagrįstų įtarimų dėl valdytojo veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktų, reguliuojančių jo veiklą, nuostatoms, taip pat siekiant patikrinti, ar buvo pašalinti ankstesnio valdytojo veiklos patikrinimo metu nustatyti trūkumai. Neplaninis patikrinimas pradedamas Padalinio motyvuotu sprendimu. Atliekamas ne ilgesnio nei dvejų metų laikotarpio valdytojo veiklos neplaninis patikrinimas (šis laikotarpis skaičiuojamas nuo skundo gavimo dienos).“

9. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Padalinys, gavęs patalpų savininko skundą, jį įvertina ir per 20 darbo dienų nuo jo gavimo priima sprendimą pradėti ar nepradėti neplaninį patikrinimą ir apie priimtą sprendimą raštu informuojamas skundą pateikęs asmuo. Kai priimamas sprendimas pradėti neplaninį patikrinimą, visais atvejais Padalinio rašte turi būti nurodyta valdytojo neplaninio patikrinimo pagrindas ir patikrinimo apimtis (pagal Taisyklių 12 punkto atitinkamus papunkčius), neplaninį patikrinimą atliekantis valstybės tarnautojas (toliau – kontrolierius), sprendimo pradėti neplaninį patikrinimą apskundimo tvarka, prašomų dokumentų, kuriuos valdytojas turi pateikti kontrolieriui, sąrašas ir terminas valdytojui pateikti informaciją ir duomenis, juos pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nagrinėjamų veiksmų ar neveikimo (šis terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų).“

10. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Padalinys, vertindamas skundą, turi teisę raštu kreiptis į valdytoją dėl informacijos ir duomenų, juos pagrindžiančių dokumentų ir paaiškinimų pateikimo. Informacijos, duomenų ir juos pagrindžiančių dokumentų ir paaiškinimų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo tokio prašymo valdytojui įteikimo dienos.“

11. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Padalinys gali priimti sprendimą nepradėti neplaninio patikrinimo, jei pagal skunde nurodytas aplinkybes ir turimą informaciją ir duomenis yra aišku, kad galimas teisės aktų reikalavimų nesilaikymas ir (ar) netinkamas pareigų vykdymas yra mažareikšmis, t. y. remiantis teisingumo ir protingumo principais pažeidimas vertintinas kaip formalus ir (ar) nereikšmingas, nėra kartotinis ir neturėjo reikšmingos įtakos patalpų savininkų teisėms ir teisėtiems interesams. Neplaninis patikrinimas nepradedamas, jeigu skunde nurodytos aplinkybės nėra susijusios su valdytojo veiklos priežiūra ir kontrole, kurios apimtys nustatytos Taisyklių 12.1–12.11 papunkčiuose, arba skunde nurodytos aplinkybės yra senesnės nei dvejų metų nuo skundo gavimo dienos.“

12. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Skundas nenagrinėjamas, jeigu Padalinys jau yra pateikęs atsakymą arba priėmęs sprendimą tuo pačiu klausimu ir skundą pateikęs asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu ar ginčyti viešojo administravimo subjekto priimtą sprendimą.“

13. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Neplaninio patikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip 3 mėnesiai. Šis terminas Padalinio gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Į neplaninio patikrinimo laiką neįskaičiuojamas laikotarpis, per kurį valdytojas vėlavo pateikti paaiškinimus ir prašomus pateikti dokumentus.“

14. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Jei neplaninio patikrinimo metu gaunama naujos informacijos ir duomenų apie galimai neteisėtą tikrinamo valdytojo veiklą (neveikimą), Padalinys per 5 darbo dienas nuo informacijos ir duomenų gavimo dienos gali priimti sprendimą šią informaciją ir duomenis nagrinėti jau atliekamo neplaninio patikrinimo metu. Toks sprendimas įforminamas Padalinio raštu, kuris per 3 darbo dienas turi būti išsiųstas tikrinamam valdytojui arba įteiktas asmeniškai. Šiame rašte turi būti nurodyta informacija apie pasikeitusią neplaninio patikrinimo apimtį ir terminą. Terminas valdytojui pateikti informaciją ir duomenis, juos pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nagrinėjamų naujų aplinkybių negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų.“

15. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Neplaninis patikrinimas Padalinio sprendimu nedelsiant nutraukiamas, kai paaiškėja, kad valdytojas – fizinis asmuo mirė arba fizinis ar juridinis asmuo nebėra valdytojas.“

16. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Apie atliktą ar nutrauktą neplaninį patikrinimą Padalinys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu informuoja asmenį, dėl kurio pateikto skundo buvo pradėtas neplaninis patikrinimas, nurodydamas atlikto patikrinimo rezultatus ir išvadas arba nutraukto neplaninio patikrinimo motyvus.“

17. Pakeisti 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Padalinys ir valdytojas dokumentus, informaciją ir duomenis teikia elektroninėmis priemonėmis, registruotu paštu arba tiesiogiai.“

18. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Pranešimas apie numatomą atlikti patikrinimą ir kiti dokumentai yra laikomi įteiktais kitą dieną nuo pranešimo išsiuntimo elektroninėmis priemonėmis (valdytojo oficialiai nurodytu elektroninio pašto adresu) arba nuo įteikimo adresatui, išsiunčiant registruotu paštu valdytojo deklaruotos gyvenamosios vietos adresu, kai valdytojas – fizinis asmuo, arba juridinio asmens buveinės adresu, kai valdytojas – juridinis asmuo, dienos. Atliekant patikrinimą laikomasi nuostatos, kad visi valdytojo pateikti dokumentai yra išsamūs, galutiniai ir teisingi, o jeigu prašomi pateikti dokumentai nepateikti, – jų nėra.“

19. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:

28. Pasibaigus kalendoriniams metams, Padalinys per 20 darbo dienų parengia ir Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia metinę valdytojų priežiūros ir veiklos kontrolės ataskaitą, kurioje turi būti nurodytas suplanuotų ir atliktų patikrinimų skaičius, tikrinti valdytojai, nustatyti valdytojų veiklos pažeidimai, pritaikytos poveikio priemonės.“

20. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

30. Padalinio ar kontrolieriaus veiksmai ar neveikimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Visvaldas Matijošaitis