UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. KOVO 28 D. SPRENDIMO NR. 7-81 „DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. sausio 30 d. Nr. 7-12

Ukmergė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Ukmergės rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. 7-81 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                 Rolandas Janickas

 

 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono savivaldybės tarybos

2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. 7-81

(Ukmergės rajono savivaldybės tarybos

2020 m. sausio 30 d. sprendimo Nr. 7-12 redakcija)

 

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos), nuolat gyvenančio ir deklaravusio gyvenamąją vietą Ukmergės rajone, mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, mokėjimo lengvatų už socialines paslaugas taikymo ir atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas atvejus bei kitas sąlygas.

2. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria Ukmergės rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu paskirti socialiniai darbuotojai, kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikėjas atrenkamas konkurso būdu ar viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, mokėjimo už socialines paslaugas dydis, mokėjimo tvarka, socialinių paslaugų teikimo sąlygos ir mastas nustatomi Administracijos direktoriaus ir konkursą laimėjusio socialinių paslaugų teikėjo rašytinėje sutartyje.

Tais atvejais, kai Savivaldybės administracija finansuoja nevyriausybinių organizacijų socialinių paslaugų teikimo programas, mokėjimo už socialines paslaugas dydis, mokėjimo tvarka, socialinių paslaugų teikimo sąlygos nustatomos Administracijos direktoriaus ir socialinių paslaugų teikėjo rašytinėje sutartyje.

4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir į asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

5. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška ir negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainos. Jei asmuo (šeima) naudojasi socialinių paslaugų įstaigos teikiamomis socialinėmis paslaugomis trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, už socialines paslaugas mokama proporcingai teikiamų paslaugų skaičiui ar trukmei.

6.  Asmens (šeimos), Savivaldybės administracijos ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialinės globos paslaugas, nustatomos trišale rašytine Socialinių paslaugų teikimo ir lėšų kompensavimo už socialines paslaugas sutartimi (toliau – Sutartis). Sutartį pasirašo socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas (rūpintojas) ar rentos mokėtojas, Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas. Sutartyje nustatomi konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos. Specialiosios socialinės paslaugos šeimoms, patiriančioms riziką, gali būti teikiamos be sutarties.

7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

8. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Bendrosios socialinės paslaugos – atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos. Bendrųjų socialinių paslaugų tikslas – ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

10. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, maitinimo organizavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

11. Nustatant asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dydį, atliekamas asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimas. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą bendrųjų socialinių paslaugų kainą.

12. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (transporto organizavimo, asmens higienos ir priežiūros) asmenys (šeimos) moka Ukmergės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) patvirtintą tų paslaugų kainą, pagal socialinių paslaugų teikėjo patvirtintas paslaugų teikimo tvarkas.

13. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

14. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

15. Socialinė priežiūra – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba. Socialinė priežiūra teikiama socialinių paslaugų įstaigose ar asmens namuose. Paslaugų teikimo dažnumas priklauso nuo konkrečios paslaugos ir nuo individualaus asmens (šeimos) tos paslaugos poreikio.

16. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

16.1. Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įvaikintojams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, nurodyta Socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsnio 9 dalyje,  teikiama nemokamai.

16.2. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis negali būti didesnis kaip 5 procentai asmens (šeimos) pajamų.

16.3. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis negali būti didesnis kaip 10 procentų asmens (šeimos) pajamų.

16.4. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis negali būti didesnis kaip 15 procentų asmens (šeimos) pajamų;

16.5. Asmens (šeimos), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis negali būti didesnis kaip 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

17. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

18. Už socialinės priežiūros paslaugas asmenys (šeimos) moka Savivaldybės tarybos patvirtintą tų paslaugų kainą, pagal socialinių paslaugų teikėjo patvirtintas paslaugų teikimo tvarkas.

19. Apgyvendinimo nakvynės namuose ir laikino apnakvindinimo paslaugos teikiamos ir mokėjimo už jas dydis nustatomas vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu Ukmergės rajono savivaldybės apgyvendinimo nakvynės namuose ir laikino apnakvindinimo paslaugų teikimo ir apmokėjimo už paslaugas tvarkos aprašu.

20. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

21. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

22. Socialinių paslaugų gavėjas už suteiktas pagalbos į namus paslaugas moka atsižvelgiant į paslaugos teikimo dažnumą ir trukmę Savivaldybės tarybos patvirtintą tų paslaugų kainą, pagal socialinių paslaugų teikėjo patvirtintą paslaugų teikimo tvarką.

23. Už pagalbos į namus paslaugas iš dalies mokama, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį:

23.1. 2–3 VRP – mokama 20 proc. socialinės paslaugos kainos;

23.2. 3–4 VRP – mokama 50 proc.  socialinės paslaugos kainos;

23.3. 4–5 VRP – mokama 80 proc. socialinės paslaugos kainos;

23.4. virš 5 VRP – mokama 100 proc. socialinės paslaugos kainos.

24. Mirus paslaugų gavėjui, mokestis už mirties mėnesį suteiktas paslaugas neimamas. Už mirties mėnesį socialinių paslaugų teikėjo apskaičiuotas asmens mokėjimo dydis už suteiktas paslaugas yra dengiamas savivaldybės biudžeto lėšomis.

 

IV SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

25. Kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, socialiniai globėjai, budintys globotojai arba kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigine forma, vaikus globojančiai šeimai, socialiniams globėjams, budintiems globotojams arba suaugusiam asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai.

26. Pagalbos pinigai mokami iš savivaldybės biudžeto lėšų.

27. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, Savivaldybės tarybos patvirtintą tų paslaugų kainą.

28. Pagalbos pinigai gali būti skiriami suaugusiam asmeniui (šeimai) su negalia ir/ar senyvo amžiaus asmeniui (šeimai), kuriam nėra nustatytas specialiųjų poreikių lygis, tuo atveju, kai asmeniui (šeimai) nustatytas pagalbos į namus poreikis, tačiau nėra galimybės šių paslaugų teikti, susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, kurią asmeniui (šeimai) gali suteikti kiti asmenys, šias atvejais:

28.1. kai paslaugų gavėjas gyvena atokioje savivaldybės vietovėje;

28.2. kai šeimos narys, globėjas, rūpintojas ar kitas asmuo laikinai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, mokymosi ir kt.) negali prižiūrėti asmens, kuriam reikalinga priežiūra.

29. Prašymus dėl pagalbos pinigų, skirtų suaugusiam asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, svarsto Socialinės paramos skyrimo komisija (toliau – Komisija). Pagalbos pinigai skiriami, jų dydis, mokėjimo terminas nustatomas Administracijos direktoriaus įsakymu, remiantis Komisijos siūlymais.

30. Pagalbos pinigų, skirtų suaugusiam asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, mokėjimas nutraukiamas:

30.1. pasikeitus pagalbos pinigų gavėjo socialiniam statusui (pasveikus, atgavus darbingumą);

30.2. pagalbos pinigų gavėjui apsigyvenus socialinių paslaugų, slaugos ar palaikomojo gydymo įstaigoje;

30.3. pagalbos pinigų gavėjui išvykus gyventi į kitą savivaldybę;

30.4. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį;

30.5. pagalbos pinigų gavėjui atsisakius šių pinigų;

30.6. pagalbos pinigų gavėjui atsisakius sudaryti galimybes vykdyti pagalbos pinigų kontrolę;

30.7. pradėjus teikti bendrąsias ar socialinės priežiūros paslaugas.

31. Vaiko globėjui (rūpintojui), socialiniam globėjui, budinčiam globotojui pateikus prašymą Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius) pagalbos pinigams gauti, už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą), pagalbos pinigų suma skiriama atsižvelgiant į vaikus globojančioje šeimoje globojamų (rūpinamų) ar vienu metu prižiūrimų vaikų skaičių ir amžių:

31.1. už vieną vaiką iki 18 metų ir vyresnį, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo įstaigose besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą ir pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa), bet ne ilgiau, iki jam sukaks 21 metai (toliau – vaikas), − 4 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

31.2. už du vaikus – 7,8 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

31.3. už tris vaikus – 11,8 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

31.4. už keturis ir daugiau vaikų – 15,8 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

31.5. už kiekvieną prižiūrimą ar globojamą (rūpinamą) vaiką iki 3 metų papildomai didinama išmoka 1 BSI dydžiu per mėnesį.

32. Vaiko globėjui (rūpintojui), socialiniam globėjui, budinčiam globotojui pagalbos pinigus moka Savivaldybės administracija pagal Administracijos direktoriaus patvirtintą tvarkos aprašą.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33. Dienos socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu.

34. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas:

34.1. vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 20 proc. asmens pajamų;

34.1.1. vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 10 procentų asmens pajamų;

34.1.2. vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 15 procentų asmens pajamų;

34.2. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra mažesnės už VRP dvigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 10 procentų asmens pajamų;

34.2.1. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 20 procentų asmens pajamų;

34.2.2. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 30 procentų asmens pajamų;

34.2.3. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali būti didesnis kaip 40 procentų asmens pajamų;

34.2.4. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija VRP penkiagubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą negali būti didesnis kaip 50 procentų asmens pajamų.

35. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis (reikalingas specialus maistas), mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

36. Paslaugų gavėjui mirus ar apsigyvenus socialinės globos įstaigoje, mokestis už tą mėnesį suteiktas paslaugas neimamas. Už mirties mėnesį socialinių paslaugų teikėjo apskaičiuotas asmens mokėjimo dydis už suteiktas paslaugas yra dengiamas savivaldybės biudžeto lėšomis.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

37. Trumpalaikė socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, nepilnametėms motinoms, šeimos nariams, globėjams, rūpintojams, dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, šeimos ar darbo įsipareigojimų ir kt.) laikinai ar darbo savaitę negalintiems prižiūrėti asmenų, kuriems reikalinga nuolatinė priežiūra, – „atokvėpio“ paslaugos ar tęstinės socialinės paslaugos darbo savaitę (paromis), taip pat socialinės rizikos suaugusiems asmenims ir socialinės rizikos vaikams, siekiant juos integruoti į visuomenę.

38. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

39. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 proc. asmens pajamų. Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimos nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, asmens mokėjimo dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 proc.) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis (reikalingas specialus maistas), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

40. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

41. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

42. Trumpalaikės socialinės globos paslaugos krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 30 kalendorinių dienų teikiamos nemokamai.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

43. Ilgalaikė socialinė globa – tai visuma paslaugų, kuriomis visiškai nesavarankiškam asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba.

44. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į turtą.

45. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 proc. asmens pajamų, jeigu asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

46. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė didesnė už Ukmergės rajono savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja 1 proc., skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą (toliau – turto mokestis).

47. Asmeniui, dovanojusiam ar perleidusiam jam asmeninės nuosavybės teise priklausantį turtą kitam asmeniui, turto mokestis mokamas dar 12 mėnesių nuo turto dovanojimo ar perleidimo mėnesio.

48. Asmeniui, dovanojusiam jam asmeninės nuosavybės teise priklausantį turtą Ukmergės rajono savivaldybei ar socialinės globos įstaigai, ilgalaikė socialinė globa suteikiama skubos tvarka ir mokėjimo už socialines paslaugas dydis per mėnesį yra 80 proc. asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti. Likusi ilgalaikės socialinės globos paslaugos mokėjimo dydžio dalis socialinės globos įstaigai kiekvieną mėnesį padengiama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

49. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 proc. vaiko pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

50. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

51. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo 4 išvykimo paros moka 30 proc. jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

52. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

53. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija turi duomenis arba juos gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės, Ukmergės rajono savivaldybės informacinių sistemų.

54. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turimą turtą, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija turi duomenis arba juos gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės, Ukmergės rajono savivaldybės informacinių sistemų.

55. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia raštu, užpildydamas Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą, nustatytos formos prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti.

56. Asmens (šeimos narių), kuriam (-iems) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

57. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, vertina Socialinės paramos skyriaus atsakingi specialistai, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų ar Ukmergės nestacionarių socialinių paslaugų centro (toliau Socialinių paslaugų centras) socialiniai darbuotojai.

58. Asmens, pageidaujančio gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas, pajamas ir turtą vertina bei mokėjimo už paslaugą dydį asmeniui apskaičiuoja Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

59. Tais atvejais, kai asmuo jau gauna socialines paslaugas įstaigoje ir ten pat yra deklaravęs savo gyvenamąją vietą, turto normatyvas nustatomas pagal tos asmens gyvenamosios vietos, kurioje jis gyveno prieš patekdamas į socialinės globos įstaigą, nekilnojamojo turto normatyvinę vertę. Jei asmuo, prieš patekdamas į socialines paslaugas teikiančią įstaigą, buvo įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Ukmergės rajono savivaldybėje, turto normatyvas nustatomas pagal vidutinę Ukmergės miesto būsto daugiabučiuose pastatuose ar būsto vieno ir dviejų butų namuose normatyvinę vertę.

60. Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, atsakingas Socialinės paramos skyriaus specialistas konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių pasirinkimo klausimais. 

61. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą, ir šis vertinimas atliekamas vėliau negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

62. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, savivaldybė turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

63. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų, išskyrus Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 6–8, 13, 18–20 punktuose nurodytas pajamas, ir turto pokyčių dienos, praneša Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

64. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam VRP dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems teisės aktams, valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos dydžiui, socialinių paslaugų kainai ar asmens (šeimos) pajamoms, asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, Socialinės paramos skyrius finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo informacijos gavimo.

65. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis perskaičiuojamas gavus informaciją apie vykdomaisiais dokumentais paremtus asmens pajamų išskaičiavimus, t. y. pagal realias asmens pajamas, gaunamas po atskaitymų pagal vykdomuosius dokumentus.

66. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, arba asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

67. Pasikeitus asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansinėms galimybėms, asmuo už suteiktas paslaugas moka nuo datos, kurią pasikeitė asmens mokėjimo už paslaugas dydis.

68. Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

69. Valstybės ir Ukmergės rajono savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu turi parengti ir pateikti informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimu.

70. Asmens (šeimos narių) Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

71. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeimos nariai) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

72. Asmens (šeimos) pajamos apskaičiuojamos, turimo turto vertė ir turto vertės normatyvas nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30–32 straipsnių ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtinto Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo IX ir X skyrių nuostatomis.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) MOKĖJIMO DYDŽIO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS SUMAŽINIMAS AR ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO

 

73. Asmuo (šeima) gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą esant sunkiai materialinei padėčiai, kai asmuo (šeima) patiria nuostolius dėl gaisro, stichinių nelaimių ar kitų nenumatytų atvejų.

74. Asmuo (šeima), pageidaujantis, kad jam būtų sumažintas mokėjimo dydis už socialines paslaugas ar pageidaujantis gauti nemokamas socialines paslaugas, pateikia motyvuotą laisvos formos prašymą Komisijai. Prašymai svarstomi Komisijos posėdžiuose.

75. Komisija, atsižvelgdama į Socialinės paramos skyriaus atsakingo specialisto, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų ar Socialinių paslaugų centro socialinių darbuotojų ir kitų įstaigų pateiktą informaciją, teikia motyvuotą siūlymą, dėl dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas Administracijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui, kuris priima sprendimą.

76. Teisę į mokėjimo už socialines paslaugas dydžio sumažinimą arba atleidimą nuo mokėjimo už socialines paslaugas turi Ukmergės rajono gyventojai, kuriems dėl vienišumo, amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų yra iš dalies ar visiškai sumažėjusios galimybės savimi pasirūpinti ir kurie priklauso šioms socialinėms gyventojų grupėms ir yra:

76.1. neįgalūs asmenys (šeimos), kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis, arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, neturintys vaikų arba, kurių vaikai gyvena atskirai ir dėl objektyvių priežasčių neturi pragyvenimo šaltinio ir negali prižiūrėti tėvų;

76.2. nedirbančių neįgalių asmenų (šeimos), kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis, arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, auginantys nepilnamečius vaikus;

76.3. šeimos, auginančios vaiką, kuriam nustatytas sunkus neįgalumo lygis;

76.4. senyvo amžiaus asmenys (šeimos), neturintys vaikų arba, kurių vaikai gyvena atskirai ir dėl objektyvių priežasčių neturi pragyvenimo šaltinio ir negali prižiūrėti tėvų.

77. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis sumažinamas arba atleidžiama nuo mokėjimo už socialines paslaugas kai:

77.1. socialinių paslaugų gavėjas paslaugų gavimo laikotarpiu sunkiai serga ir gydymosi metu yra padidėjusios išlaidos vaistams, slaugos priemonėms pirkti, pateikia pateisinamus dokumentus (medicininių dokumentų išrašas (forma Nr. 027/a) arba stacionaro epikrizė, dokumentai, įrodantys patirtas (patiriamas) gydymosi išlaidas);

77.2. socialinių paslaugų gavėjas paslaugų gavimo laikotarpiu patiria nuostolius dėl gaisro, stichinių nelaimių ar kitų aplinkybių (pateikiami pateisinami dokumentai). Šiuo atveju įvertinamos socialinių paslaugų gavėjo gyvenimo ir buities sąlygos ir surašomas jų patikrinimo aktas, atsižvelgiama į akte nurodytas Socialinės paramos skyriaus atsakingo specialisto, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų ar Socialinių paslaugų centro socialinių darbuotojų rekomendacijas;

77.3. kitais nenumatytais atvejais, kai pateikiami pateisinami dokumentai, įvertinamos socialinių paslaugų gavėjo gyvenimo ir buities sąlygos ir surašomas jų patikrinimo aktas, atsižvelgiama į akte nurodytas Socialinės paramos skyriaus atsakingo specialisto, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų ar Socialinių paslaugų centro socialinių darbuotojų rekomendacijas.

78. Asmuo (šeima), pageidaujantis, kad jam būtų sumažintas turto mokestis, kuriuo iš dalies apmokama už ilgalaikės socialinės globos suaugusiam asmeniui paslaugas, ar jis būtų atleistas nuo turto mokesčio mokėjimo, pateikia motyvuotą laisvos formos prašymą Komisijai.

79. Komisija vertina asmens (šeimos) esamą situaciją (turimo turto pardavimo galimybes, artimųjų galimybes sumokėti turto mokestį ir kt.) teikia motyvuotą siūlymą dėl dalinio ar visiško atleidimo nuo turto mokesčio Administracijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui, kuris priima sprendimą dėl asmens atleidimo nuo turto mokesčio ar jo sumažinimo.

80. Asmuo gali būti atleistas nuo turto mokesčio ar jam sumažintas turto mokestis šiais atvejais:

80.1. kai asmens turtas yra menkavertis, nelikvidus ir nėra pirkėjo, kuris jį pirktų;

80.2. kai asmuo, kuriam nustatytas turto mokestis, dėl sveikatos būklės negali atlikti notarinių veiksmų sudarant turto perleidimo (pardavimo, dovanojimo ir kt.) kitam asmeniui sandorius;

80.3. kai asmens pajamų likutis 20 proc., atskaičius mokėjimą už paslaugas, mažesnis už nustatyto turto mokesčio dydį;

80.4. kai asmuo neturi artimųjų ar suinteresuotų asmenų, kurie galėtų apmokėti nustatytą turto mokestį;

80.5. kitais nenumatytais atvejais (pateikus informaciją ar aplinkybes pateisinančius dokumentus).

81Galimi atleidimo (iš dalies ar visiškai) nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar turto mokesčio terminai:  3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių, neterminuotai.  Konkretus atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas būdas ir atleidimo terminas nustatomas atsižvelgiant į visų faktų ir aplinkybių visumą. Termino pratęsimui dokumentai pateikiami iš naujo.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82. Savivaldybės administracija užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

83. Asmenį atleidus nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas (sumažinus mokėjimo dalį), socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui lėšomis.

84. Savivaldybės taryba nustato maksimalų trumpalaikės ir ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo Ukmergės rajono savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

85. Socialinių paslaugų įstaigų vadovai atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

86. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

87. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Savivaldybės administracija.

88. Šis Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_____________________