ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VŠĮ ELEKTRĖNŲ PSICHIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATŲ PAKEITIMO IR STRUKTŪROS SUDERINIMO

 

2014 m. balandžio 30 d. Nr. TS–86

Elektrėnai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsniu ir atsižvelgdama į VšĮ Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro įstatų, patvirtintų Elektrėnų savivaldybės tarybos 2006-0-23 sprendimu Nr. TS-190, 29.2, 65 punktus, Elektrėnų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti viešosios įstaigos Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro įstatus ir patvirtinti jų naują redakciją (pridedama, 9 l.).

2. Įgalioti viešosios įstaigos Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro direktorių Alfredą Arlauską pasirašyti viešosios įstaigos Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro įstatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registro tvarkytojui.           

3. Suderinti VšĮ Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro struktūrą (pridedama, 1 lapas).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                  Kęstutis Vaitukaitis

 


 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės tarybos

2014 m. balandžio 30 d.

sprendimu Nr. TS–86 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ELEKTRĖNŲ PSICHIKOS SVEIKATOS

PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešoji įstaiga Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centras (toliau – Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešoji sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi šiais įstatais, Civiliniu kodeksu, Psichikos sveikatos priežiūros, Viešųjų įstaigų, Sveikatos priežiūros įstaigų ir kitais įstatymais, kitais teisės aktais.

3. Įstaiga yra pagal įstatymus įsteigtas ne pelno siekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas banke.

4. Įstaigos steigėja yra Elektrėnų savivaldybės taryba.

5. Įstaigos pavadinimas – VšĮ Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centras.

6. Įstaigos buveinė – Taikos g. 6A, Elektrėnai.

7. Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga. Įstaiga pagal savo prievoles atsako tik jai nuosavybės teise priklausančiu turtu. Įstaiga neatsako pagal steigėjo prievoles, o steigėjas neatsako pagal Įstaigos prievoles, išskyrus įstatymuose numatytus atvejus.

8. Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9. Įstaigos veiklos laikotarpis neribotas.

 

II. ĮSTAIGOS STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Įstaigos steigėjas turi šias teises ir pareigas:

10.1. inicijuoti Įstaigos įstatų pakeitimą, papildymą, juos keisti ir tvirtinti;

10.2. priimti sprendimą pakeisti Įstaigos buveinę;

10.3. nustatyti Įstaigai privalomas veiklos užduotis;

10.4. gauti visą informaciją apie Įstaigos veiklą;

10.5. nustatyti Įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus arba pavesti juos patvirtinti pačiai Įstaigai;

10.6. organizuoti viešą konkursą į Įstaigos vadovo pareigas ir tvirtinti šio konkurso nuostatus;

10.7. sudaryti su konkursą laimėjusiu asmeniu darbo sutartį, taip pat šią sutartį nutraukti įstatymų nustatyta tvarka, tvirtinti Įstaigos vadovo pareiginius nuostatus (arba teisės aktų nustatyta tvarka įgalioti kitą asmenį);

10.8. nustatyti Įstaigos vadovo darbo sutarties sąlygas;

10.9. detalizuoti Įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;

10.10. steigti Įstaigos filialus, reorganizuoti ir likviduoti Įstaigą ir filialus bei atšaukti Įstaigos ar filialo likvidavimą;

10.11. tvirtinti Įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinį bei veiklos ataskaitą, nustatyti veiklos ataskaitoje teikiamą informaciją, Įstaigos veiklos vertinimo kriterijus;

10.12. tvirtinti Įstaigos stebėtojų tarybos sudėtį ir nuostatus;

10.13. įstatymo nustatyta tvarka nustatyti ar dalyvauti nustatant paslaugų kainas bei jų apskaičiavimo metodikas;

10.14. priimti sprendimą dėl Įstaigos audito atlikimo, išrinkti audito įmonę ar auditorių;

10.15. nustatyti valdymo organų narių ir revizoriaus atlyginimus;

10.16. turėti kitų teisių ir pareigų, numatytų šiuose įstatuose, bei kitų teisių ir pareigų, jei jos neprieštarauja įstatymams, kitiems teisės aktams bei Įstaigos veiklos tikslams.

11. Įstaigos steigėjas priima ir įformina sprendimus pagal savo kompetenciją. 

 

iII. ĮSTAIGOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS BEI RŪŠYS

 

12. Pagrindiniai Įstaigos veiklos tikslai yra:

12.1. tenkinti viešuosius interesus vykdant sveikatos priežiūros veiklą ir laiku, efektyviai, lygiateisiškai ir patikimai teikti saugias ir kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

12.2. gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą, mažinti jų sergamumą ir mirtingumą.

13. Pagrindiniai Įstaigos veiklos uždaviniai yra organizuoti ir teikti nespecializuotas ir specializuotas, kvalifikuotas stacionarines ir ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas gyventojams.

14. Įstaiga veikia asmens sveikatos priežiūros srityje, kurios apimtis reglamentuoja Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija.

15. Savo tikslams pasiekti Įstaiga verčiasi šia ir kita įstatymų nedraudžiama veikla:

15.1. žmonių sveikatos priežiūros veikla (86);

15.2. ligoninių veikla (86.1);

15.3. medicininės ir odontologinės praktikos veikla (86.2);

15.4. gydytojų specialistų veikla (86.22);

15.5. bendrosios paskirties ligoninių veikla (86.10.10);

15.6. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90);

15.7. viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10);

15.8. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo veikla (88);

15.9. kitų narystės organizacijų veikla (94.9);

15.10. įrašytų laikmenų tiražavimas (18.2);

15.11. nuosavo arba nuomuojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas (68.2);

15.12. nepavojingų atliekų surinkimas (38.11);

15.13. pavojingų atliekų surinkimas(38.12);

15.14. kitų maitinimo paslaugų teikimas (56.29);

15.15.  kita įstatymais neuždrausta veikla.

16. Įstatymų nustatytais atvejais Įstaiga gali imtis tam tikros rūšies veiklos tik gavusi įstatymų nustatyta tvarka išduotą licenciją. Įstaiga privalo turėti visas licencijas (leidimus), kurios įstatymuose numatytos kaip būtinos jos veiklos sąlygos.

 

IV. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

17. Vykdydama įstatuose numatytą veiklą Įstaiga turi teisę:

17.1. turėti sąskaitas bankuose, savo ženklą;

17.2. pirkti ar kitokiais būdais įsigyti Įstaigos veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų bei šių įstatų nustatyta tvarka;

17.3. teikti labdarą ir paramą bei gauti paramą;

17.4. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

17.5. stoti į ne pelno organizacijų asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

17.6. naudoti Įstaigos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

17.7. skelbti ir organizuoti konkursus, susijusius su Įstaigos veikla, įstatymų nustatyta tvarka;

17.8. papildomai draustis civilinės atsakomybės draudimu už pacientams padarytą žalą;

17.9. teikti mokamas paslaugas.

18. Įstaiga privalo:

18.1. užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą;

18.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;

18.3. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas, įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;

18.4. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Įstaigai išduotoje licencijoje;

18.5. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija;

18.6. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, kitą medicininę dokumentaciją bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms įstatymų bei Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;

18.7. užtikrinti lygias pacientų teises į teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas;

18.8. drausti įstaigą civiline atsakomybe už pacientams padarytą žalą;

18.9. atlyginti pacientui, kai Įstaigoje teikiant paslaugas jo sveikatai padaryta žala, įstatymo nustatyta tvarka;

18.10. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai Įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka, kad informacija apie jo sveikatos būklę būtų teikiama;

18.11. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministeriją ir Įstaigos steigėją apie Įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų protrūkius.

19. Įstaiga gali turėti ir kitų teisių bei pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams bei kitiems teisės aktams.

20. Įstaiga vykdo buhalterinę apskaitą, teikia finansinę, buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir moka mokesčius įstatymų numatyta tvarka.

21. Įstaiga neturi teisės:

21.1. gauto pelno skirti kitiems negu Įstaigos įstatuose nustatytiems veiklos tikslams įgyvendinti;

21.2. užtikrinti kitų asmenų prievolių įvykdymą;

21.3. neatlygintinai perduoti viešosios įstaigos turtą nuosavybėn, pagal patikėjimo ar panaudos sutartį viešosios įstaigos steigėjui ar su juo susijusiam asmeniui, išskyrus Įstaigos likvidavimo procedūrą;

21.4. skolintis pinigų už palūkanas iš savo steigėjo ar su juo susijusio asmens.

 

V. ĮSTAIGOS DALININKAI

 

22. Įstaigos vienintelė dalininkė ir savininkė yra Elektrėnų savivaldybė. Dalininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Elektrėnų savivaldybės taryba.

23. Nauji dalininkai nepriimami.

24. Įstaigos dalininko teisės gali būti perduotos kitiems asmenims Viešųjų įstaigų įstatymo ir įstatymų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo, nustatytais atvejais ir būdais.

 

VI. ĮSTAIGOS VALDYMO ORGANAI, JŲ KOMPETENCIJA, FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

25. Būtinas Įstaigos valdymo organas yra administracija. Administraciją sudaro direktorius ir vyriausiasis finansininkas. Administracija organizuoja ir valdo Įstaigos veiklą. Administracijai vadovauja direktorius.

26. Direktoriaus ir vyriausiojo finansininko pareigų negali eiti tas pats asmuo bei asmenys, susiję giminystės ar svainystės ryšiais (tėvai, įtėviai, sutuoktiniai, broliai, seserys, vaikai, taip pat sutuoktinio broliai, seserys, tėvai ir vaikai).

27. Direktorius į darbą priimamas viešo konkurso būdu. Direktorių skiria ir atleidžia steigėjas arba steigėjo įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Direktoriaus kvalifikacija turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

29. Direktorius savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, Įstaigos steigėjo sprendimais ir pareiginiais nuostatais.

30. Direktoriaus teisės ir pareigos:

30.1. organizuoti Įstaigos veiklą ir veikti Įstaigos vardu santykiuose su kitais asmenimis;

30.2. sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su Įstaigos darbuotojais, skirti darbuotojams paskatinimus ir drausmines nuobaudas;

30.3. rengti Įstaigos veiklos planus ir veiklos ataskaitas;

30.4. pranešti Įstaigos steigėjui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės Įstaigos veiklai;

30.5. įgyvendinti Įstaigos steigėjo priimtus sprendimus;

30.6. atidaryti ir uždaryti sąskaitas bankuose;

30.7. užtikrinti perduoto pagal panaudos sutartį ir Įstaigos ilgalaikio turto efektyvų panaudojimą ir jo apsaugą;

30.8. Įstaigos steigėjui teikti praėjusių finansinių metų Įstaigos veiklos ataskaitą;

30.9. Įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti direktoriaus kompetencijos funkcijas;

30.10. suderinus su Įstaigos steigėju, nustatyti ir tvirtinti Įstaigos struktūrą;

30.11. suderinus su Įstaigos stebėtojų taryba, tvirtinti Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, neviršijant steigėjo patvirtinto darbo užmokesčio fondo;

30.12. suderinus su Įstaigos stebėtojų taryba, tvirtinti Įstaigos teikiamų mokamų paslaugų kainas;

30.13. tvirtinti Įstaigos vidaus darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigines instrukcijas, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

30.14. kreiptis į steigėją dėl Įstaigos padalinių reorganizavimo ar likvidavimo;

30.15. sukurti, patvirtinti ir prižiūrėti Įstaigos vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolės, sistemą. Vidaus kontrolės sistema turi būti kuriama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatas;

30.16. atstovauti Įstaigai teisme, valstybės ir savivaldybės valdymo organuose ir santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

30.17. rengti padalinių ir filialų vadovų atestaciją;

30.18. pateikti dokumentus ir duomenis Juridinių asmenų registrui;

30.19. teikti informaciją apie Įstaigos veiklą visuomenei;

30.20. periodiškai tobulinti vadovavimo Įstaigai gebėjimus;

30.21. sudaryti finansinę atskaitomybę;

30.22. turėti kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, kitiems teisės aktams.

31. Įstaigos buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinę atskaitomybę rengia vyriausiasis finansininkas.

32. Įstaigoje yra sudaromi patariamieji kolegialūs organai: stebėtojų taryba, gydymo taryba, slaugos taryba.

33. Įstaigos stebėtojų taryba yra patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti. Stebėtojų tarybos sudėtį tvirtina Įstaigos steigėjas.

34. Stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų Įstaigos steigėjo paskirtų atstovų, vieno Elektrėnų savivaldybės tarybos paskirto savivaldybės tarybos nario, vieno Elektrėnų savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo ir Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų paskirto vieno atstovo. Jeigu Įstaigoje nėra profesinių sąjungų, atstovą skiria Įstaigos darbuotojų visuotinis susirinkimas.

35. Į Stebėtojų tarybą negali būti skiriami asmenys, kurie dirba Įstaigos administracijoje, valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.

36. Stebėtojų tarybos teisės ir pareigos:

36.1. stebėtojo teisėmis dalyvauti Įstaigos darbuotojų visuotiniame susirinkime;

36.2. analizuoti Įstaigos veiklą;

36.3. išklausyti Įstaigos administracijos parengtą metinę ataskaitą apie Įstaigos finansinę ir ūkinę veiklą;

36.4. stebėtojo teisėmis dalyvauti Elektrėnų savivaldybės administracijos organizuojamame konkurse į Įstaigos vadovo pareigas ir pareikšti savo nuomonę konkurso organizatoriui, Įstaigos dalininkams;

36.5. stebėtojo teisėmis dalyvauti Įstaigos administracijos organizuotuose konkursuose į padalinių bei filialų vadovų pareigas ir pareikšti savo nuomonę Įstaigos administracijai ir Įstaigos dalininkams;

36.6. gali dalyvauti svarstant Įstaigos administracijos parengtus sprendimų projektus dėl:

36.6.1. teikiamų paslaugų asortimento didinimo ar mažinimo,

36.6.2. struktūros pakeitimo, padalinių ar filialų reorganizavimo ar likvidavimo,

36.6.3. darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos,

36.6.4. Įstaigai nuosavybės teise priklausančio turto pardavimo, perleidimo, mainų, išnuomojimo, įkeitimo, garantavimo ar laidavimo juo, kitų subjektų prievolių vykdymo;

36.7. stebėtojo teisėmis dalyvauti sprendžiant Įstaigos vadovo veiklos klausimus, tiriant skundus ir pareiškimus dėl Įstaigos administracijos darbo;

36.8. vykdyti kitas funkcijas, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.

37. Stebėtojų tarybos narių teises ir pareigas, paskyrimo ir atšaukimo tvarką bei darbo apmokėjimo sąlygas nustato stebėtojų tarybos nuostatai, kuriuos tvirtina steigėjas.

38. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas stebėtojų tarybos narių. Pirmininkas privalo sušaukti stebėtojų tarybos posėdžius ne rečiau kaip du kartus per metus. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos sprendimai yra teisėti, jei juos priimant dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.

39. Gydymo taryba yra kolegialus patariamasis įstaigos organas. Gydymo tarybos narius skiria ir atšaukia administracijos vadovas. Gydymo taryba sudaroma penkeriems metams direktoriaus  įsakymu iš įstaigos padalinių ir filialų gydytojų. Gydymo tarybai pirmininkauja direktorius arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas. Gydymo tarybos veiklą reglamentuoja šie įstatai ir direktoriaus įsakymu patvirtinti Gydymo tarybos nuostatai.

40. Gydymo tarybos kompetencija:

40.1. svarsto asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir tobulinimo klausimus;

40.2. periodiškai rengia klinikines konferencijas;

40.3. svarsto naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų įsigijimo klausimus;

40.4. siūlo direktoriui sudaryti Įstaigoje gydytų pacientų mirčių, epidemiologijos klausimų nagrinėjimo ir kitas su asmens sveikatos priežiūra susijusias komisijas.

41. Gydymo taryba svarstomais klausimais teikia rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus administracijai. Jei Įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba jį gali pateikti Įstaigos steigėjui.

42. Įstaigos slaugos taryba yra kolegialus patariamasis Įstaigos organas. Slaugos tarybos narius skiria ir atšaukia administracijos vadovas. Slaugos taryba sudaroma penkeriems metams iš Įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybai pirmininkauja direktorius arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas. Slaugos tarybos veiklą reglamentuoja šie įstatai ir direktoriaus įsakymu patvirtinti Slaugos tarybos nuostatai.

43. Slaugos taryba svarsto pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus. Svarstomais klausimais slaugos taryba gali pateikti rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus Įstaigos administracijai. Jei administracija su pasiūlymu nesutinka, slaugos taryba jį gali teikti Įstaigos steigėjui.

44. Už veiklą įstaigos Gydymo taryboje, Slaugos taryboje šių tarybų nariams neatlyginama.

45. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, į kurią renkami Įstaigos darbuotojai visuotinio susirinkimo metu. Etikos komisija kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų. Įstaigos medicinos etikos komisijos sudarymo ir veiklos tvarką nustato Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigų medicinos etikos komisijos pavyzdiniai nuostatai.

 

VII. ĮSTAIGOS PADALINIŲ VADOVŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

46. Įstaigos padalinių vadovai į darbą priimami viešojo konkurso būdu. Viešąjį konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina direktorius. Įstaigos padalinių vadovai bei Įstaigos sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais.

47. Įstaigos padalinių vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos padalinio vadovu negali būti Įstaigos direktorius.

48. Įstaigos padalinių ir filialų vadovų teises ir pareigas nustato padalinių ir filialų nuostatai, pareiginės instrukcijos ir kiti teisės aktai.

49. Įstaigos padalinių ir filialų vadovų, darbuotojų pareigines instrukcijas tvirtina direktorius.

 

VIII. ĮSTAIGOS FILIALŲ STEIGIMO BEI JŲ LIKVIDAVIMO TVARKA

 

50. Filialas yra struktūrinis įstaigos padalinys, turintis savo buveinę ir atliekantis visas arba dalį Įstaigos funkcijų.

51. Sprendimą steigti filialą priima Įstaigos steigėjas. Įstaigos filialas veikia pagal filialo  nuostatus, kuriuos tvirtina steigėjas.

52. Darbo sutartį su filialo vadovu Įstaigos vardu sudaro ir nutraukia Įstaigos direktorius.

53. Filialas gali turėti subsąskaitas. Filialo turtas apskaitomas Įstaigos finansinėje atskaitomybėje, taip pat atskiroje filialo finansinėje atskaitomybėje.

54. Filialas likviduojamas Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatytais pagrindais.  

 

IX. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

55. Įstaigos lėšų šaltiniai:

55.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su valstybine ir teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;

55.2. steigėjo skirtos lėšos;

55.3. valstybės ir savivaldybių biudžetų tiksliniai asignavimai;

55.4. valstybės investicijų programų lėšos;

55.5. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

55.6. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;

55.7. lėšos, gautos kaip parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

55.8. skolintos lėšos;

55.9. lėšos, gautos už parduotą ar išnuomotą Įstaigos turtą;

55.10. kitos teisėtai teisės aktų nustatyta tvarka įgytos lėšos.

56. Kiekvienais metais Įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, privalomojo sveikatos draudimo fondo bei iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmatas.

57. Prekių, darbų ir paslaugų pirkimus Įstaiga vykdo vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu.

58. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos iš valstybės ar savivaldybių, laikomos atskirose Įstaigos lėšų sąskaitose.

59. Įstaigos lėšos skirstomos tokia tvarka:

59.1. įstatuose numatytai veiklai bei įsipareigojimams įgyvendinti;

59.2. įstatymų nustatytiems biudžeto mokesčiams;

59.3. Įstaigos personalo kvalifikacijai kelti;

59.4. naujoms sveikatos priežiūros technologijoms įsigyti ir įdiegti;

59.5 patalpų paprastajam ir kapitaliniam remontui bei rekonstrukcijai;

59.6. Įstaigos darbuotojų kultūrinėms ir socialinėms reikmėms;

59.7. vienkartinėms išmokoms nelaimės atveju.

60. Įstaigos lėšos gali būti naudojamos šiais įstatais numatytai ir įstatymų neuždraustai veiklai.

 

X. DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA

 

61. Įstaigos turtą sudaro:

61.1. Įstaigos steigėjo panaudos teise Įstaigai perduotas turtas;

61.2. Įstaigos ilgalaikis materialusis turtas;

61.3. turtas, gautas kaip labdara ar parama;

61.4. turtas, gautas pagal testamentą;

61.5. finansiniai ištekliai;

61.6. kitas su Įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.

62. Pagal sutartis Įstaigai perduotas turtas naudojamas ir valdomas įstatymų ir sutartyje nustatyta tvarka tik Įstaigos įstatuose numatytai veiklai vykdyti. Įstaiga ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, nuomuoti, įkeisti gali tik raštiškai leidus steigėjui Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

XI. ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ

 

63. Įstaigos teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų ir kituose įstatymuose nurodytos institucijos.                 

64. Įstaigos administracija privalo pateikti valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus su Įstaigos veikla susijusius dokumentus.     

65. Steigėjas atlieka Įstaigos veiklos ir finansinės veiklos kontrolę teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

XII. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKA

 

66. Įstaigos direktorius, pasibaigus finansiniams metams, per 4 mėnesius pateikia Įstaigos steigėjui praėjusių finansinių metų Įstaigos veiklos ataskaitą. Įstaigos veiklos ataskaita yra vieša, kuri ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo steigėjo veiklos ataskaitos patvirtinimo dienos pateikiama Juridinių asmenų registrui ir paskelbiama Elektrėnų savivaldybės interneto svetainėje www.elektrenai.lt ir Įstaigos interneto svetainėje.

67. Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:

67.1. informacija apie viešosios įstaigos veiklos tikslus ir pobūdį, veiklos tikslų įgyvendinimą ir veiklos rezultatus per finansinius metus, veiklos planus ir prognozes ateinantiems finansiniams metams;

67.2. Įstaigos dalininkai ir kiekvieno jų įnašų vertė finansinių metų pradžioje ir pabaigoje, dalininkų kapitalo dydis finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

67.3. Įstaigos gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus ir šių lėšų panaudojimas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius;

67.4. informacija apie viešosios įstaigos įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus;

67.5. Įstaigos sąnaudos per finansinius metus, iš jų – išlaidos darbo užmokesčiui;

67.6. Įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

67.7. Įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms;

67.8. duomenys apie Įstaigos direktorių, Įstaigos išlaidos direktoriaus darbo užmokesčiui ir kitoms direktoriaus išmokoms;

67.9. Įstaigos išlaidos kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms įstaigos kolegialių organų narių išmokoms;

67.10. Įstaigos išlaidos išmokoms su viešosios įstaigos dalininku susijusiems asmenims, nurodytiems Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje.

68. Įstaigos veiklos ataskaitoje gali būti ir kitos informacijos, kurią nustato Įstaigos steigėjas.

 

 

XIII. PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA. LEIDINYS, KURIAME SKELBIAMA VIEŠA INFORMACIJA

 

69. Pranešimai apie Įstaigos likvidavimą, reorganizavimą bei kitais Viešųjų įstaigų įstatyme ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami respublikos dienraštyje „Verslo žinios“. Kitiems asmenims informacija įstatymų nustatyta tvarka pranešama pasirašytinai arba registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas.

70. Visuomenei informacija apie Įstaigą skelbiama įstaigos skelbimų vietose, įstaigos svetainėje ir Elektrėnų savivaldybės interneto svetainėje www.elektrenai.lt.

 

XIV. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO IR LIKVIDAVIMO TVARKA

 

71. Įstaiga gali būti reorganizuojama ir likviduojama vadovaujantis Civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

72. Įstaigos reorganizavimas – tai įstaigos, kaip juridinio asmens, pertvarkymas be likvidavimo procedūros. Įstaiga gali būti reorganizuojama jungiant arba skaidant ją. Įstaigai reorganizuoti rengiamos reorganizavimo sąlygos, kurias tvirtina steigėjas.

73. Įstaiga likviduojama, kai jos veikla visiškai nutraukiama.

74. Įstaigos likvidavimo pagrindas gali būti:

74.1. steigėjo sprendimas likviduoti Įstaigą, priimtas įstatymų nustatyta tvarka;

74.2. teismo sprendimas likviduoti Įstaigą už įstatymų nustatytus teisės pažeidimus.

75. Institucija, nutarusi likviduoti Įstaigą, skiria likvidatorių, nustato likvidavimo terminus, inventorizacijos ir turto perėmimo tvarką. Nuo likvidatoriaus paskyrimo dienos Įstaigos administracija ir kiti valdymo organai netenka įgaliojimų, jų funkcijas atlieka likvidatorius.

76. Sudarius Įstaigos likvidavimo aktą, apie Įstaigos likvidavimą viešai skelbiama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

77. Įstaigos likvidatorius:

77.1. parengia likvidavimo laikotarpio pradžios Įstaigos finansinę ataskaitą (likvidavimo balansą);

77.2. sudaro Įstaigos likvidavimo aktą;

77.3. atsiskaito su kreditoriais įstatymų nustatyta tvarka;

77.4. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus Įstaigos sandorius ir sudaro sandorius, susijusius su Įstaigos likvidavimu;

77.5. likusį Įstaigos turtą perduoda steigėjui;

77.6. likviduotą Įstaigą išregistruoja įstatymų nustatyta tvarka;

77.7. išregistruoti interneto svetainę, jeigu viešoji įstaiga ją turi, ir perduoti dokumentus saugoti Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

78. Likvidatorius yra atsakingas Įstaigai ir steigėjui už nuostolius, kurie atsirado dėl jo kaltės.

 

XV. ĮSTAIGOS ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA

 

79. Įstatai yra teisinis dokumentas, kuriuo vadovaujasi Įstaiga savo veikloje.

80. Iniciatyvos teisę keisti ir papildyti įstatus turi Įstaigos administracija ir Įstaigos steigėjas. Pakeistus ar papildytus įstatus tvirtina Įstaigos steigėjas.

81. Įstaigos įstatai bei jų pakeitimai ir papildymai įsigalioja juos įregistravus įstatymų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.

 

XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82. Klausimai, neaptarti šiuose įstatuose, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________________________