isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. balandžio 30 d. Nr. T-130

Pakruojis

 

     Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 284 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

     Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos 2018 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

     Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                         Saulius Margis                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2019 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-130

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

2019 m. balandžio 18 d.

Pakruojis

 

Įžanga

 

Ataskaita teikiama Pakruojo rajono savivaldybės (toliau — savivaldybė) tarybai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu ir Pakruojo rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau — Tarnyba) veiklos nuostatais.

Tarnyba yra savivaldybės biudžetinė įstaiga. Tarnybos uždavinys yra prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Kontrolės ir audito tarnyboms vykdyti priskirtos funkcijos nustatytos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme. Pagrindinės funkcijos: atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, kiekvienais metais rengti ir reglamente nustatytais terminais ir tvarka teikti savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, rengti ir savivaldybės tarybai teikti sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas. Be šių išvardintų funkcijų kontrolės ir audito tarnyboms priskirtos ir kitos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kituose įstatymuose nustatytos funkcijos.

Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais. Tarnyba atskaitinga savivaldybės tarybai. Metinės veiklos ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas yra išimtinė savivaldybės tarybos kompetencija.

Tarnyba savo veiklą vykdo pagal savivaldybės tarybos patvirtintus veiklos nuostatus. Kiekvienais metais darbas vykdomas pagal patvirtintą veiklos planą, kuris derinamas su Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komitetu (toliau — Kontrolės komitetas). Tarnybos 2018 m. veikla buvo planuojama ir vykdoma taip, kad užtikrintų prioritetinių užduočių — išvados parengimo ir pateikimo dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, išvadų dėl savivaldybės galimybių imti paskolas ir suteikti garantiją savivaldybės kontroliuojamai įmonei.

Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį sudaro savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės išteklių fondų ir kitų savivaldybės kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinys ir savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys.

Informacija apie audito sričių ir subjektų apimtį:

Ø  Savivaldybės tarybos patvirtintas Pakruojo rajono savivaldybės 2018 m. biudžetas: 22 999,388 tūkst. Eur pajamų, nepanaudotas lėšų likutis — 608,346 tūkst. Eur, skolintos lėšos investicijų projektams finansuoti — 1 018,089 tūkst. Eur ir 24 625,823 tūkst. Eur asignavimų, kurie skirti 39 asignavimų valdytojams;

Ø  Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio nefinansinio turto balansinė vertė — 42 608,99 tūkst. Eur;

Ø  Savivaldybės nuosavybės vertybiniai popieriai (akcijos ir viešųjų įstaigų dalininkų kapitalo dalis) — 4 849,84 tūkst. Eur;

Ø  Savivaldybės patikėjimo teise valdomo valstybės nefinansinio turto balansinė vertė — 5 372,76 tūkst. Eur;

Ø  Savivaldybės konsoliduotų finansinių ataskaitų rinkinys parengtas pagal 36 viešojo sektoriaus subjektų pateiktus finansinių ataskaitų rinkinius (33 savivaldybės biudžetinės įstaigos, 1 išteklių fondas — iždas, 2 viešosios sveikatos priežiūros įstaigos).

 

2018 m. atliktas (užbaigtas) auditas

Pakruojo rajono savivaldybės 2017 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditas (audito ataskaita 2018-07-13 Nr. AT-6).

2018 m. Pakruojo rajono savivaldybės tarybai pateiktos išvados:

Ø  Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2018 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio (2018-07-13 Nr. AT-7);

Ø  Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 430,00 tūkst. eurų ilgalaikės paskolos gavimo investicinių projektų finansavimui (2018-03-21 Nr. AT-1).

Ø  Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 200 000,00 Eur trumpalaikės paskolos iš valstybės biudžeto finansinio pagrįstumo (2018-03-21 Nr. AT-2).

Ø  Dėl Pakruojo rajono savivaldybės galimybės suteikti 100,00 tūkst. Eur garantiją UAB „Pakruojo komunalininkas“ imant paskolą (2018-03-21 Nr. AT-4).

Ø  Dėl Pakruojo rajono savivaldybės galimybės atidaryti 200 000 Eur kredito liniją investiciniams projektams finansuoti (2018-03-23 Nr. AT-5).

Audito ataskaita ir išvados buvo pateiktos audituotų įstaigų vadovams, savivaldybės administracijos direktoriui, merui. Tarnybos veiklos plano vykdymas, audito ataskaita ir išvados buvo aptartos Kontrolės komiteto posėdžiuose. Pagal galiojančias Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatas, siekiant didesnio Tarnybos viešumo ir veiksmingumo, audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.

Pakruojo rajono savivaldybės 2017 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditas (audito ataskaita (2018-07-13, Nr. AT-6) ir audito išvada (2017-07-13, Nr. AT-7))

Pareikšta sąlyginė nuomonė dėl konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio, besąlyginė nuomonė — dėl konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir sąlyginė nuomonė — dėl savivaldybės / valstybės lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams.

Audito planavimo etape buvo išsiųsti paklausimai — pasiūlymai kiekvienam savivaldybės tarybos nariui, savivaldybės administracijos padalinių vadovams dėl informacijos pateikimo apie žinomus galimus pažeidimus ir rizikingas savivaldybės turto ir biudžeto lėšų naudojimo sritis. Nei savivaldybės tarybos nariai, nei savivaldybės administracijos darbuotojai informacijos neteikė.

Atliekant Pakruojo rajono savivaldybės 2017 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą, siekiant gauti audito tikslams reikalingus, pakankamus ir tinkamus įrodymus, audito planavimo etape atlikta išsami analizė pagal nustatytas rizikas, atrankos kriterijus ir reikšmingumą, parengta audito strategija. Audito metu buvo vertinamas savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinio konsolidavimo procesas.

Audito metu nustatyta atvejų, kai buvo nesilaikoma Viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės standartų (toliau — VSAFAS) ir savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos Apskaitos politikos nuostatų:

Ø  Sudarant finansinės būklės ataskaitą, gautinų sumų balansinė vertė apskaitoje turi būti mažinama įvertintų abejotinų gautinų sumų dydžiu, t. y. sumos turi būti rodomos grynąja verte atėmus nustatytas neatgautinas sumas. Gautinos sumos registruojamos trumpalaikio turto buhalterinėse sąskaitose — įsigijimo savikaina ir nenurašomos tol, kol yra teisė į gautinas sumas ir paslaugas. Gautinų sumų nuvertėjimo sumos kaupiamos trumpalaikio turto buhalterinėse sąskaitose — nuvertėjimas. Siekiant teisingai rodyti gautinų sumų vertę finansinės būklės ataskaitoje, gautinos sumos rodomos grynąja verte iš įsigijimo savikainos atėmus nuvertėjimą. Grynosios vertės koregavimas nėra gautinos sumos nurašymas, nes nėra atsisakoma pretenzijų į šias sumas. Apskaitoje turi būti atskirai skaičiuojamas kiekvienos gautinos sumos nuvertėjimas.

Gautinos sumos nuvertinamos, kai įsiskolinimas pavėluotas grąžinti daugiau kaip 361 dieną. Apskaitos skyriui nebuvo pateikti senaties žiniaraščiai, pagal kuriuos turėjo būti nuvertintos šios gautinos sumos:

gautinas nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinius vidaus vandenų telkinius — 32 483,16 Eur;

gautini delspinigiai — 4 993,86 Eur;

gautinos vietinės rinkliavos — 324 770,17 Eur;

Iš viso atsakingi asmenys nepateikė nuvertėjimui apskaičiuoti senaties žiniaraščių už 362,2 tūkst. Eur.

Taip pat savivaldybės administracija nevertino ilgalaikio turto nuvertėjimo požymių, neskaičiavo nuvertėjimo nebaigtos statybos objektams, kurių statybos darbai sustabdyti ilgiau kaip 12 mėnesių.

Kadangi savivaldybės administracija neskaičiavo nuvertėjimo, finansinės ataskaitos neparodė tikrojo vaizdo: buvo padidintos gautinos sumos, ilgalaikis turtas ir sumažintos veiklos sąnaudos. Tai turėjo įtakos Veiklos rezultatų ataskaitoje apskaičiuojant savivaldybės veiklos rezultatą. Turtas turi būti vertinamas ir apskaitomas taip, kad ataskaitos atskleistų tikrąjį vaizdą vidaus ir išorės vartotojams.

Ø  Keturi ankstesniais metais užbaigti objektai, kurių vertė 261,5 tūkst. Eur, nebuvo iškelti iš Nebaigtos statybos sąskaitos į atitinkamas ilgalaikio turto sąskaitas, nebuvo perduoti įstaigoms ar nurašyti, finansinės būklės ataskaitoje ilgalaikio turto dalis, susijusi su nebaigta statyba, neparodo tikros turto būklės.

Ø  Pakruojo rajono savivaldybės taryba 2017 m. patikslino vietinės reikšmės kelių, gatvių ir kelio statinių Pakruojo rajone sąrašą (toliau — Sąrašas), kuriame patvirtinta 970 vnt. vietinės reikšmės kelių ir gatvių, kurių bendras ilgis 899 841 km.

Sąrašo duomenys neatitinka 2017 m. gruodžio 31 d. apskaitos duomenų. Administracijos (su seniūnijomis) apskaitoje įregistruota 251 vnt. vietinės reikšmės kelių ir gatvių, iš jų 26 vnt. užpajamuoti kaip vienas turto vienetas, nors analitinėje apskaitoje aprašyti keli turto vienetai. Iš 251 vnt. vietinės reikšmės kelių ir gatvių Apskaitoje užregistruota simboline iki vieno euro verte 104 vnt. vietinės reikšmės kelių ir gatvių. Pagal 12 VSAFAS nuostatas simboline vieno euro verte keliai ir gatvės galėjo būti vertinami tik pirminio pripažinimo metu, kai vertės negalima patikimai nustatyti. Po pirminio pripažinimo keliai ir gatvės finansinėse ataskaitose turi būti rodomi įsigijimo savikaina atėmus sukauptą nusidėvėjimo sumą.

Dėl išvardintų priežasčių finansinės būklės ataskaita neparodė tikrojo vaizdo — buvo iškreipta apskaitomo ilgalaikio turto suma, apskaita nebuvo informatyvi.

Atlikta visų 970 vnt. vietinės reikšmės kelių ir gatvių (bendras ilgis 899 841 km) techninė inventorizacija. Nekilnojamojo turto registre įregistruotos daiktinės teisės į 63 gatves ir (ar) kelius.

Ø  Trys savivaldybės žemės sklypai neužregistruoti buhalterinėje apskaitoje. Žemės sklypai buvo įsigyti kartu su gyvenamosios paskirties pastatais. Pastatai užregistruoti buhalterinėje apskaitoje, žemės sklypai nebuvo užregistruoti kaip atskiri turto vienetai, kuriems turi būti nustatyta tikroji vertė. Sklypų tikroji vertė 2017-12-31 — 2 288 Eur. Minėtas atvejis turėjo įtakos finansinės būklės ataskaitai — buvo iškreipta apskaitomo ilgalaikio turto suma.

Ø  Valstybės perduoti valdyti ir naudotis panaudos pagrindais savivaldybei 68 sklypai. Dar savivaldybėje neįformintas žemės sklypų naudojimas:

po savivaldybei priklausančiais pastatais — 171 sklypas;

po kapinėmis (laidojimo vietomis) — 211 sklypų;

po parkais.

Ø  Viešojo sektoriaus subjekto veikloje nebenaudojami ilgalaikio materialiojo turto vienetai, kuriuos priimtas sprendimas parduoti, perkeliami į atsargas sprendimo priėmimo dieną. Tokio turto įvertinimui ir rodymui finansinėse ataskaitose po perkėlimo į atsargas taikomos 8 VSAFAS „Atsargos“ nuostatos. Viešame aukcione parduodamo Pakruojo rajono savivaldybės nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąraše 2017 m. gruodžio 31 d. buvo nebenaudojami 48 objektai, kurių likutinė vertė 102,9 tūkst. Eur. Šie objektai į atsargas nebuvo perkelti.

Neperkeliant nebenaudojamų objektų į atsargas, skaičiuojamas nusidėvėjimas nenudėvėtam, nenaudojamam ir skirtam parduoti turtui. Apskaičiuoto nusidėvėjimo dydis turi įtakos sąnaudų dydžiui.

Audito ataskaitoje išvardinti atvejai, turėję įtakos savivaldybės lėšų, turto valdymo, naudojimo, disponavimo jais teisėtumui:

Ø  2017 m. gruodžio 31 d. savivaldybės įsiskolinimas (mokėtinos sumos, išskyrus sumas paskoloms grąžinti), palyginus su 2016 m. gruodžio 31 d., padidėjo 563,8 tūkst. Eur. Tuo pažeistos Lietuvos Respublikos 2017 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 13 str. 3 d. nuostatos.

Ø  Nustatyti keli atvejai dėl Nevyriausybinių organizacijų ir Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų tvarkos nesilaikymo.

Ø  Nuo 2017 metų II ketvirčio pasikeitusi vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą tvarka dėl sudėtingo rinkliavos apskaičiavimo, įvairių lengvatų taikymo, žmogiškųjų išteklių tam darbui atlikti trūkumo, sudėtingo Registro sukūrimo, teisės aktų veikimo skirtingais laikotarpiais, įnešė daug sumaišties rinkliavos mokėtojams ir rinkliavą administruoti paskirtiems darbuotojams. 2017 metais rinkliavos mokėtojai savivaldybės administracijai pateikė 2 235 prašymus su pažymomis dėl rinkliavos perskaičiavimo ir lengvatų suteikimo. Lengvatoms suteikti pateikti 788 prašymai, iš jų netinkamu būdu, su netinkamais dokumentais pateikta net 420 prašymų. Pagal juos nepagrįstai pritaikytos lengvatos.

Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 13 str. nustatyta, kad asmenys, privalantys deklaruoti gyvenamąją vietą, ją deklaruoja per 15 darbo dienų nuo pareigos deklaruoti gyvenamąją vietą atsiradimo, o asmenys, išvykstantys iš Lietuvos Respublikos ilgiau kaip 6 mėnesiams, deklaruoja gyvenamosios vietos pakeitimą ne anksčiau kaip 7 darbo dienos iki išvykimo. 2017  metais pateikti 367 gyventojų prašymai dėl išvykimo iš Pakruojo rajono dirbti ar gyventi į kitas šalies vietoves ar užsienio valstybes, visiems jiems pritaikytos lengvatos nesant tam tinkamo pagrindo: atleidžiami visiems metams pagal pažymas, kurios išduotos darbdavio, kad pažymos išdavimo dieną dirba darbovietėje, darboviečių išduotų pažymų autentiškumo nustatyti nėra galimybių, sudarytų nuomos sutarčių autentiškumo nustatyti nėra galimybių, nes jos nepatvirtintos notaro. Iš šių 367 prašymų, net 141 prašymas pateiktas elektroniniu paštu arba pateiktos skaitmeninės kopijos, kurios nepatvirtintos elektroniniu parašu. Šiems asmenims neturėjo būti taikomos lengvatos.

Ø  Savivaldybės administracija 2017 metais apmokėjo 15,1 tūkst. Eur iš jai skirtų asignavimų ne savo programoms vykdyti už kitoms biudžetinėms įstaigoms suteiktas paslaugas. Tuo savivaldybės administracija pažeidė Biudžeto sandaros įstatymo 5 str. nuostatas, kurios įpareigoja asignavimų valdytoją naudoti skirtus asignavimus savo valdomos įstaigos programoms vykdyti, užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

Ø  Pakruojo rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisija 2017 m. svarstė jos kompetencijai nepavestus klausimus. Ekstremaliųjų situacijų komisija neturėdama tam įgaliojimų, nutarė skubiai atlikti Pakruojo m. dalies Ateities gatvės remonto darbus. Pažeidžiant Biudžeto sandaro įstatymo 5 str. 1 d. nuostatas, t. y. neturint tam suplanuotų ir skirtų asignavimų, 2017 m. Pakruojo m. Ateities gatvės remonto darbų atlikta už 39,9 tūkst. Eur.

Ø  Pagal Labdaros ir paramos įstatymo nuostatas biudžetinės įstaigos gautą paramą gali paskirstyti savo įstaigos nuostatuose nustatytiems uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti ir negali būti paramos teikėjomis. 2017 metais savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija paskirstė 50 tūkst. Eur administracijos vardu gautų paramos lėšų kitoms įstaigoms pažeisdama paminėtą Labdaros ir paramos įstatymo nuostatą.

Ø  Vadovaujantis naujuoju Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu nuo 2017 m. vasario 1 d. buvo iš esmės keičiama darbo apmokėjimo tvarka valstybės ir savivaldybių įstaigose. Audito metu vertinome, kaip savivaldybės biudžetinės įstaigos buvo pasirengusios taikyti šio įstatymo nuostatas. Buvo tikrinami aktualūs dalykai, kurie vienaip ar kitaip turi įtakos darbo užmokesčio nustatymui ir išmokėjimui:

ar savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai patvirtino pareigybių sąrašus, ar, vadovaujantis įstatymu, pareigybių sąrašuose nurodė profesijų klasifikatoriaus kodus ir profesijų pavadinimus, ar pareigybių kodai buvo pritaikyti konkrečioms pareigybėms,

ar įstaigose patvirtinta darbuotojų darbo patirtis (metais),

ar parengti ir pasirašyti darbo sutarčių pakeitimai,

ar parengti nauji pareigybių aprašymai,

ar darbuotojams nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai.

Taip pat buvo peržiūrima įstaigų vadovų patvirtinta darbo apmokėjimo sistema. Daugelis įstaigų nesivadovavo Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 5 str. 2 d. nuostatomis — nustatydami pastoviosios, kintamosios dalies, priemokų ir premijų mokėjimo tvarką ir sąlygas aiškiai nenurodė (nedetalizavo) nustatymo kriterijų (veiklos sudėtingumas, darbo krūvis, atsakomybės lygis, papildomų įgūdžių ar svarbių einamoms pareigoms žinių turėjimas ir panašiai), o tik perkėlė įstatymo nuostatas, kurios nepritaikytos konkrečioms įstaigoms.

Rekomendacijų vykdymas

Tarnybos teikiamų rekomendacijų tikslas — siekti, kad savivaldybės biudžeto lėšos ir turtas būtų valdomas ir naudojamas teisėtai, efektyviai ir ekonomiškai, parengtose ataskaitose nebūtų informacijos iškraipymų, jų informacija būtų patikima vidaus ir išorės naudotojams, būtų gerinama vidaus kontrolė.

2018 metais konsoliduotųjų ataskaitų audito rinkinio ataskaitoje buvo pateikta 16 rekomendacijų. Taip pat išvardinta, kaip buvo vykdomos anksčiau teiktos, bet dar neužbaigtos vykdyti rekomendacijos. Rekomendacijų įgyvendinimo terminas buvo nustatytas pagal su savivaldybės administracija suderintą rekomendacijų įgyvendinimo planą — daugiausiai iki 2018 m. gruodžio 31 d. Tačiau pastaraisiais metais rekomendacijos dažnokai nevykdomos nustatytais terminais. Iš pateiktų rekomendacijų buvo įvykdyta 10 rekomendacijų, 4 rekomendacijų vykdymas tęsiamas, 2 rekomendacijos nebuvo vykdomos, 7 rekomendacijų įvykdymo terminą prašoma atidėti.

Bendradarbiavimas

Bendradarbiaujant su Valstybės kontrole, 2018 metais buvo atliktos audito procedūros atrinktose rizikingose apskaitos srityse, pagal kurias buvo nustatomas klaidų mastas savivaldybėse. Pagrindiniai klausimai: savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų atnaujinimo (modernizavimo) projektai iš lengvatinio kredito, įsipareigojimų inventorizacija ir apskaita, klausimai apie vietinės reikšmės kelius ir gatves, savivaldybės valdomus žemės sklypus. Atliktos audito procedūros integruotos į audito programų turinį.

Tarnyba, būdama audituojamo subjekto (komponento) konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditorė, užbaigusi auditą, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei nustatyta forma ir tvarka pranešė apie jo rezultatus.

Žmogiškieji ištekliai. Kvalifikacijos kėlimas

Savivaldybės tarybos nustatytas didžiausias leistinas valstybės tarnautojų pareigybių skaičius Tarnyboje — trys. Iki šio laiko dirba du darbuotojai — savivaldybės kontrolierius ir savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas. Dėl trečiojo darbuotojo priėmimo ne kartą buvo skelbtas konkursas, tačiau pretendentų, atitinkančių specialiuosius reikalavimus, nebuvo, konkursai neįvyko. Savivaldybės kontrolierius — įstaigos vadovas — į pareigas priimtas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka konkurso būdu. Jo pareigybė nepriskiriama prie politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų. Tarnybos valstybės tarnautojų santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos įstatyme ir Vietos savivaldos įstatyme.

2018 m. tarnybos darbuotojai kvalifikaciją kėlė dalyvaudami mokymuose — 71 akademinę valandą. Kvalifikacijos kėlimas Tarnybai yra labai aktualus, nes nuolat keičiasi teisės aktai, reglamentuojantys administravimo tvarką viešajame sektoriuje, nuolat keliami didesni reikalavimai audito kokybei. Atliktą darbą reikia pagrįsti rankiniu būdu rengiamais darbo dokumentais, atlikti audito priežiūrą, vidinę detaliąją ir bendrąją peržiūrą.

Tarnybos finansavimas

Savivaldybės tarybos patvirtinti 2018 m. biudžeto asignavimai — 54,5 tūkst. Eur, panaudoti — 53,7 tūkst. Eur — buvo naudojami pagal patvirtintą sąmatą. Lėšos ir materialiniai ištekliai naudojami tikslingai, jų naudojimas tiesiogiai susijęs su Tarnybos funkcijų vykdymu ir tikslų įgyvendinimu. Metų pabaigoje dėl 2019 m. mokėtinų išmokų valstybės tarnautojams, neproporcingai sumažinus ankstesniais metais darbo užmokestį, susidarė 2,0 tūkst. Eur kreditorinis įsiskolinimas.

Raštvedyba

2018 m. Tarnybos raštvedyba buvo tvarkoma nustatyta tvarka, dokumentai saugomi pagal dokumentacijos planą, suderintą su Šiaulių apskrities archyvu.

Tarnybos veiklos ataskaita skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.

____________________________