|
|
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AKMENĖS RAJONO GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS CENTRO VADOVO 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI, ĮSTAIGOS 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR 2016 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO |
|
2017 m. balandžio 20 d. Nr. T-84(E) |
Naujoji Akmenė |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 5 dalimi, 12 straipsniu ir Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų veiklos finansinių rezultatų vertinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių ir vadovaujančių darbuotojų mėnesinės algos kintamosios dalies nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1019 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų veiklos finansinių rezultatų vertinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių ir vadovaujančių darbuotojų mėnesinės algos kintamosios dalies nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 10 punktu ir Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 13 d. sprendimu Nr. T-214 (E) (pakeitimas 2017 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. T-13(E), 131 punktu, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Nepritarti viešosios įstaigos Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro vadovo 2016 metų veiklos ataskaitai (pridedama).
2. Pritarti viešosios įstaigos Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro 2016 metų veiklos ataskaitai (pridedama).
3. Patvirtinti viešosios įstaigos Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro 2016 m. finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas
NEPRITARTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. T-84(E)
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AKMENĖS RAJONO GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS CENTRO VADOVO 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
BENDROS ŽINIOS APIE ĮSTAIGĄ
Viešoji įstaiga: Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras, Naujoji Akmenė, Žemaitijos g. 6, tel. (8 425) 52 591, el.p. [email protected]. Direktorė Violeta Griciuvienė, įstaigai vadovauja nuo 2016 m. gegužės mėn.
Juridinių asmenų registre VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras įregistruotas 2009 m. sausio 14 d., įstaigos kodas 302298484.
VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras - Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos Akmenės savivaldybės sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, kuri:
-teikia skubią būtinąją medicinos pagalbą ūmiai susirgus, nelaimingų atsitikimų, gyvybei gręsiančių būklių atvejais;
-užtikrina tolimesnį saugų paciento transportavimą į atitinkamą stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą;
-vykdo teorinį ir praktinį pasirengimą reaguoti į galimas masines nelaimes;
-užtikrina rajono gyventojų sveikatos priežiūrą masinių renginių metu.
Įstaigoje dirba 12 bendruomenės slaugytojų, 11 vairuotojų, 1 vyr. slaugos administratorė, direktorė, vyr. finansininkė, valytoja.
Pagrindiniai įstaigos vadovo uždaviniai 2016 metams:
- GMP kvietimų operatyvumo užtikrinimas;
- kokybės vadybos sistemos tobulinimas;
-darbuotojų kvalifikacijos kėlimas;
- automobilių parko atnaujinimas;
II SKYRIUS
PAGRINDINIAI 2016 M. ĮSTAIGOS VEIKLOS RODIKLIAI
1 lentelė
Pavadinimas |
Iš viso: |
Nelaimingų atsitikimų |
Ūmių susirgimų |
Gimdyvių pervežimai |
Nėštumo ir pogimdyvinio laikotarpio patologija |
Atlikta pervežimų |
Kreipėsi iš viso: |
7613 |
700 |
4574 |
67 |
7 |
2265 |
Atsisakė arba atšaukė brigadą |
74 |
- |
- |
- |
- |
- |
Išvykimų skaičius |
7539 |
- |
- |
- |
- |
- |
Neblaivūs asmenys |
659 |
|
|
|
|
|
Be rezultatų |
181 |
|
|
|
|
|
Medicininė pagalba suteikta, iš jų: |
7358 |
655 |
4364 |
67 |
7 |
2265 |
Vyrai |
3447 |
414 |
1922 |
|
|
1111 |
Moterys |
3911 |
241 |
2442 |
67 |
7 |
1154 |
Vaikai 0 - 17 m |
689 |
126 |
315 |
5 |
|
243 |
Vaikai 15 -17 m. |
93 |
9 |
42 |
5 |
|
37 |
Kaimo gyventojai |
4140 |
366 |
2281 |
37 |
3 |
1453 |
1 pav.
Greitosios medicinos pagalbos paslaugos buvo teikiamos 21332 gyventojams, iš jų - 8340 miesto, 12992 kaimo gyventojų. 2016 metais užregistruota 7613 kvietimų, greitoji medicinos pagalba teikta 7358 pacientams.
Mažėjant gyventojų skaičiui rajone, ataskaitiniu laikotarpiu kvietimų skaičius padidėjo 4,3 %, pervežimų skaičius padidėjo 11 % lyginant su 2015 m. 2016 m. pervežta 6 gimdyvėmis mažiau nei 2015 metais.
2 pav.
3 pav.
3 lentelė
Metai |
Gyventojų skaičius |
Iškvietimų skaičius |
Pervežimų skaičius |
Gimdyvės |
2015 m. |
21 677 |
7300 |
2041 |
73 |
2016 m. |
21332 |
7613 |
2265 |
67 |
Išvažiuojamųjų brigadų darbo krūvio pasiskirstymas 2015-2016 m.
Atliktų pervežimų analizė 2015 - 2016 m.
5 lentelė
Metai |
Šiaulių Respublikinė ligoninė |
Mažeikių ligoninė |
Klaipėdos universitetinė ligoninė |
Kauno klinikos |
Viso: |
2015 m. |
1536 |
496 |
4 |
5 |
2041 |
2016 m. |
1830 |
412 |
5 |
18 |
2265 |
Metų eigoje mūsų įstaigos darbuotojai 11 kartų vyko teikti greitąją medicinos pagalbą į Joniškio, Mažeikių, Šiaulių rajonus, kaimyninių rajonų medikai mūsų rajono gyventojams greitąją medicinos pagalbą teikė 14 kartų. Įstaigos darbuotojai ne kartą budėjo miesto šventėse, sportiniuose renginiuose, taip užtikrindami operatyvų greitosios medicinos pagalbos teikimą.
GMP centro darbo operatyvumas 2016 metais
6 lentelė
Eil. Nr. |
GMPC veiklos ir paslaugų kokybės vertinimo kriterijų pavadinimai |
Vertinimo kriterijai (atvykimo laikas) |
Paslaugų skaičius 2016 m. |
Pasiskirstymas % |
1. |
Įvykdytų iškvietimų miesto vietovėje skaičius |
Iki 15 min. |
1561 |
92,51 |
16 min. ir daugiau |
125 |
7,49 |
||
Atidedami |
2854 |
|
||
2. |
Įvykdytų kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 4000 žmonių, gyventojų iškvietimo skaičius |
Iki 25 min. |
1451 |
82,3 |
26 min. ir daugiau |
333 |
17,7 |
||
Atidedami |
1289 |
|
||
|
Viso: |
|
7613 |
87,28 |
Gerų darbo rezultatų ataskaita 2015 – 2016 m.
7 lentelė
Metai |
Skubių iškvietimų skaičius |
Įvykdytų kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 4000 žmonių, gyventojų iškvietimų skaičius |
Laiku įvykdytų iškvietimų skaičius |
||
Iki 15 min, % |
16 min ˃, % |
Iki 25 min, % |
26 min ˃, % |
Viso, % |
|
2015 |
92,27 |
7,73 |
70,97 |
29,03 |
80,99 |
2016 |
92,51 |
7,49 |
82,3 |
17,7 |
87,28 |
Svarbiausias rodiklis vertinant GMP veiklą - operatyvumas (laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo pradžios GMP darbuotojui atvykus pas pacientą). Operatyvumo rodiklių gerinimui skiriamas nuolatinis dėmesys, todėl šis rodiklis mieste 2016 m. siekia 92,51 proc., aptarnaujant kaimo gyventojus operatyvumas pasiekė 82,3 proc. Vadovaujantis SAM ministro 2014 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. V-263 „Dėl greitosios medicinos pagalbos teikimo ir išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ už gerus operatyvumo rodiklius įstaigai skiriamas papildomas finansavimas. Per 2016 m. už gerus darbo rezultatus įstaiga gavo 12334,16 Eur, kai 2015 m. buvo gauta tik 2386,58 Eur.
III SKYRIUS
MATERIALINIŲ, FINANSINIŲ IR KITŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras finansuojamas Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis pagal sutartis su Šiaulių teritorine ligonių kasa. Kasmet ruošiamas projektas ir teikiamas savivaldybei lėšoms iš visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos gauti. 2016 m. gauti 4000 Eurų, kurie panaudoti GMP skaitmeninio radijo ryšio įrangai įsigyti. Papildomai gaunamos lėšos teikiant gyventojams mokamas paslaugas, iš savivaldybės biudžeto bei iš kitų juridinių ir fizinių asmenų.
Pagrindinės veiklos pajamos 2016 metais sudarė 439662,28 Euro, iš kurių 436489,72 Eur iš TLK, 2636,29 Eur - kiti fiziniai ir juridiniai asmenys, 536,27 Eur - finansavimo sumos.
8 lentelė
Eil. Nr. |
Lėšų šaltiniai |
Gauta, Eur |
1. |
Iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo |
436489,72 |
2. |
Iš kitų juridinių ir fizinių asmenų |
2636,29 |
3. |
Kitos pajamos: |
536,27 |
3.1 |
Panaudotų finansavimo sumų pajamos |
0 |
3.2 |
Iš savivaldybės biudžeto |
296,37 |
3.3 |
Iš kitų finansavimo šaltinių (VMI 2 % sudaro 204,38 Eur) |
239,9 |
|
Viso: |
439662,28 |
Pagrindinės veiklos sąnaudos 2016 m., Eur
9 lentelė
Sąnaudos |
2015 m. |
2016 m. |
skirt. |
% |
Darbo užmokestis |
236037,91 |
247895,34 |
11857,43 |
56,53 |
Darbdavio Sodra |
72953,2 |
76670,69 |
3717,49 |
17,49 |
Garantinis fondas |
470,58 |
476,87 |
6,29 |
0,11 |
Ilgalaikio materialaus turto nusidėvėjimas |
21915,23 |
26557,68 |
4642,45 |
6,06 |
Šildymo sąnaudos |
187,36 |
205,97 |
18,61 |
0,05 |
Elektros energijos sąnaudos |
3589,57 |
3148,59 |
-440,98 |
0,72 |
Vandentiekio, kanalizacijos sąnaudos |
551,25 |
461,39 |
-89,86 |
0,11 |
Ryšių paslaugos |
1774,3 |
1879,09 |
104,79 |
0,43 |
Kitos komunalinės paslaugos |
421,25 |
427,5 |
6,25 |
0,10 |
Komandiruočių sąnaudos |
83,55 |
27,19 |
-56,36 |
0,01 |
Kuro sąnaudos |
36743,14 |
38788,85 |
2045,71 |
8,85 |
Transporto draudimo sąnaudos |
1719,82 |
2747,66 |
1027,84 |
0,63 |
Detalių sąnaudos |
2684,46 |
4722,41 |
2037,95 |
1,08 |
Transporto remontas |
17882,56 |
9885,26 |
-7997,3 |
2,25 |
Draudimas už pacientų žalą |
1063,31 |
1059,95 |
-3,36 |
0,24 |
Techninė apžiūra |
108,62 |
98,49 |
-10,13 |
0,02 |
Tepalai ir kiti |
479,18 |
283,76 |
-195,42 |
0,06 |
Transporto paslaugos (kitos GMPC.) |
1956,78 |
2690,04 |
733,26 |
0,61 |
Kvalifikacijos kėlimo sąnaudos |
573,89 |
1261 |
687,11 |
0,29 |
Įrengimų remonto, eksploatacijos sąnaudos |
6525,7 |
10118,42 |
3592,72 |
2,31 |
Medikamentų, med. priemonių sąnaudos |
3283,03 |
2799,73 |
-483,3 |
0,64 |
Kitos paslaugos (skalbimas, dezinfekcija) |
1665,22 |
1465,47 |
-199,75 |
0,33 |
Kitos veiklos sąnaudos |
223,34 |
1373,53 |
1150,19 |
0,31 |
Atsargos, mažavertis inventorius |
10048,75 |
3436,97 |
-6611,78 |
0,78 |
Viso: |
422942 |
438481,85 |
-15539,8 |
100 |
Informacija apie įstaigos turimą ir įsigytą turtą
Per 2016 m. įsigyta ilgalaikio turto už 5292,50 Eur, t.y. GMP radijo ryšio įranga už 4537,50 Eur (4000 Eur savivaldybės skirtos lėšos) ir nešiojamasis kompiuteris DELL už 755 eur.
2016 m. sausio 1 d. įstaiga turėjo šešis B tipo GMP automobilius, iš kurių 3 senesni kaip 8 metai, vieno iš jų rida viršija 800 tūkst. km. Įstaigos transporto 2016 m. nuvažiuotų km kiekis pateikimas 8 lentelėje.
10 lentelė
|
Nuvažiuota, km |
Sunaudota kuro, l |
Suma, eur |
Iveco Daily |
89521 |
10256,074 |
9546,55 |
VW LT |
23851 |
3489,555 |
3607,518 |
Renault Master |
74569 |
10210,955 |
9149,18 |
Renault Trafic |
75292 |
6636,24 |
5966,48 |
Ford Transit |
7306 |
729,945 |
609,35 |
VW Transporter |
95180 |
10848,8 |
9902,07 |
Viso: |
365719 |
42171,569 |
38781,15 |
Nuolatinis dėmesys skiriamas sveikatos apsaugos ministro 2014 m. birželio 10 d. įsakymo Nr.V-673 „Dėl privalomų medicinos prietaisų, asmeninių apsaugos priemonių, gelbėjimo ir apsaugos bei ryšio priemonių greitosios medicinos pagalbos transporto priemonėse sąrašo patvirtinimo‘‘ vykdymui. Šiuo metu visi GMP automobiliai turi reikiamą įrangą, darbuotojai aprūpinti specialiais apsauginiais rūbais ir avalyne.
IV SKYRIUS
KOKYBĖS VADYBOS SISTEMOS TOBULINIMAS
Įstaiga, teikdama asmens sveikatos priežiūros paslaugas, vadovaujasi sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka parengtomis diagnostikos ir gydymo metodikomis bei įstaigoje patvirtintais diagnostikos ir gydymo protokolais. Direktorė rūpinasi, kad teikiamų paslaugų kokybė atitiktų pacientų poreikius, būtų užtikrintas paslaugų saugumas, savalaikiškumas, kiekvieno darbuotojo atsakomybė už teikiamų paslaugų kokybę. Ypatingas dėmesys skirtas medikamentų laikymui ir nurašymui, medicininių prietaisų techninei būklei, komplektacijai bei parengtį darbui.
Pagal VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro direktorės patvirtintą vidaus audito planą, metų eigoje atlikti 2 vidiniai auditai - vertinta GMP teikiamų paslaugų kokybė, iškvietimų operatyvumas. Analizuojant GMP kvietimo korteles F Nr. 110/a, vertinama kortelės pildymo atitikimas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr.V-1234 patvirtintoms „Formos Nr. 110/a „Greitosios medicinos pagalbos kvietimo kortelė“ pildymo, pateikimo ir tikslinimo taisyklėms“. Rasti neatitikimai kortelės pildymo taisyklėms (nėra paciento sutikimo dėl paslaugos ir informacijos teikimo pasirašytinai, neatlikta EKG įtariant infarktą, prie širdies ir kraujagyslių patologijos, neteisingai atžymima nuvažiuoti km. Kortelės indentifikavimo numeriai, gydymo įstaigų kodai ir kt.). Visos klaidos registruojamos neatitikčių žurnale. Klaidos aptariamos asmeniškai su pildžiusiu kortelę darbuotoju bei gamybinių susirinkimų metu. Papildomai peržiūrimos ir vertinamos pacientų, patyrusių ūmų infarktą ar ūmų insultą (klasteriniai pacientai) kortelės.
Siekiant užtikrinti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, nuolat atliekama kokybės rodiklių stebėsena – vykdomas neatitikčių, pastabų ir nepageidaujamų įvykių registravimas, jų periodinė analizė, kas padeda gerinti teikiamų paslaugų kokybę. Tikslu nustatyti, ar teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos atitinka keliamus reikalavimus ir svarbiausia-ar tenkina pacientų lūkesčius, periodiškai atliekama anoniminė pacientų anketinė apklausa.
Didelis dėmesys buvo skiriamas visuotinei kokybės vadybai analizuojant naujus teisės aktus. Atlikta pacientų apklausa pateikiant jiems anonimines anketas, apklausta 200 pacientų, siekiant sužinoti jų nuomonę apie GMP suteiktas paslaugas. Pacientai įstaigos darbą įvertino gerai.
Vadovaudamiesi LR sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156 patvirtintų Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklių 47 punktu, ir tikslu užtikrinti pacientų saugumą, įstaiga pastoviai draudžiama sveikatos priežiūros įstaigų civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimu.
V SKYRIUS
VADOVO INDĖLIS TOBULINANT ĮSTAIGOS ADMINISTRAVIMĄ
Svarbiausi įstaigos veiklos klausimai buvo derinami su kolektyvu gamybinių susirinkimų metu, slaugos taryba ir Stebėtojų taryba. Metų eigoje pokyčiai administracijoje: direktorė pradėjo dirbti nuo gegužės mėn. 10 d., nuo birželio mėn. 29 d. vyriausioji finansininkė. Buvo pakviestas atstovas stebėtojų teisėmis dalyvauti įstaigos administracijos organizuotame konkurse vyr. finansininko pareigoms užimti ir pareikšti savo nuomonę steigėjui. Liepos mėn. įstaigoje buvo paruoštas naujas darbo apmokėjimo tvarkos aprašas, suderintas su Stebėtojų taryba ir direktorės įsakymu pasirašytas vykdymui. 2016 metais įstaigos buvo pasirašyti 179 įsakymai įstaigos valdymo, personalo ir kitais klausimais.
Metų eigoje buvo teikta reikalinga informacija Sveikatos apsaugos ministerijai, Valstybinei Akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos, Šiaulių teritorinei ligonių kasai, kitoms institucijoms. Gauti 52 raštai, išsiųsta 79 raštai.
Įstaigoje veikia direktorės nustatyta darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų laikymosi kontrolės tvarka. Nustatytais terminais tikrinama darbuotojų sveikata, dirbti leidžiama tik pasitikrinusiems sveikatą, instruktuotiems darbuotojams, žinantiems ir gebantiems taikyti saugius darbo metodus. Direktorė nuolat kontroliuoja, kaip laikomasi saugaus darbo instrukcijų.
VI SKYRIUS
KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS
Viena iš direktorės veiklos funkcijų - sudaryti galimybę darbuotojams nuolat tobulėti, kelti savo dalykinę kvalifikaciją. Direktorė dalyvavo savivaldybės organizuotame viešųjų pirkimų seminare „Viešųjų pirkimų aktualijos“, Darbo kodekso naujovės, kurios bus įgyvendinamos nuo 2017 m. liepos 1 d. Taip pat seminare „Streso valdymo ypatumai ir jų išvengimo būdai“. Rugsėjo mėn. Vyr. finansininkė dalyvavo lektorės R. Paškauskienės seminare „Teisės aktų, skirtų viešojo sektoriaus subjektams, pasikeitimai už 2016 metus“. Vyr. slaugos administratore dalyvavo 24 val. mokymuose „Būtinoji medicinos pagalba suaugusiems traumų atvejais GMP sąlygomis“. Metų eigoje savo kvalifikaciją tobulino 10 bendruomenės slaugytojų.
1. „Būtinoji medicinos pagalba suaugusiems traumų atvejais GMP sąlygomis“ - 4 bendruomenės slaugytojos.
3. „Elektrokardiogramų ir širdies funkcijų vertinimo algoritmas“ -4 bendruomenės slaugytojos.
Metų eigoje 11 vairuotojų dalyvavo teoriniuose - praktiniuose GMP brigadų personalo mokymuose „GMP vairuotojų ir pagalbinio personalo veiksmai GMP paslaugų teikimo procese“. Nuo 2016 m. rugsėjo mėn., 4 vairuotojai pradėjo studijuoti Kauno Karaliaus Mindaugo profesiniame rengimo centre, paramediko specialybei įgyti.
VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras yra Lietuvos greitosios medicinos pagalbos asociacijos narys. Direktorė aktyviai dalyvavo asociacijos rengiamuose susirinkimuose, teikė reikalingą informaciją apie įstaigos veiklą, teikė pasiūlymus GMP paslaugų kokybės gerinimui, bei paslaugų apmokėjimą už gerus darbo rezultatus išskiriant operatyvumo rodiklius mieste ir kaime, nes dabar sudedama į bendrą rodiklį ir nukenčia gerų darbo rezultatų apmokėjimo suma.
Direktorė dalyvavo Šiaulių teritorinės ligonių kasos organizuojamuose pasitarimuose, glaudžiai bendradarbiavo su VšĮ Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties dispečerine tarnyba.
Apie įstaigos veiklą įstaigos administracijos darbuotojai 2 kartus per mėnesį teikė informaciją UAB kabelinei televizijai „Ilora“, paruošti 2 straipsniai rajoniniam laikraščiui „Vienybė“. Sukurta įstaigos internetinė svetainė, kur pateikiama išsami įstaigos veiklos informacija, naujienos.
VII SKYRIUS
PROBLEMOS IR JŲ SPRENDIMAS
Automobilių parko amortizacija. Šiuo metu įstaigoje automobilių parke 6 automobiliai. 1 iš jų nebenaudojamas dėl didelio pravažumo, ir reikalingų didelių investicijų remontui (ruošiamas nurašymui). Kiti 4 automobiliai kurių, amortizacijos vidurkis 8 metai. Nuo 2016 m. pradžios pradėtas eksploatuoti naujas GMP automobilis. Sprendimo būdas – aktyviai bendradarbiauti su Lietuvos greitosios medicinos pagalbos asociacija, Sveikatos apsaugos ministerija, kitomis atsakingomis institucijomis, pakeičiant GMP automobilių parko atnaujinimo programą, kad kuo daugiau automobilių atitektų GMP įstaigoms.
Įsisavinant 2014-2020 metų programos ES lėšas numatytas 1 B tipo automobilis mūsų įstaigai. Vyksta paskutiniai derinimo darbai Sveikatos apsaugos ministerijoje, tikimasi 2017 m. gauti naują B tipo greitosios medicinos pagalbos automobilį, kurių pagalba bus užtikrintas įstaigos operatyvus ir intensyvus darbas, paslaugos bus teikiamos kokybiškai ir tikimės pasiekti gerų darbo rezultatų – operatyvumas mieste iki 15 min. - 94 proc., kaime, operatyvumas per 25 min. – 85 proc.
Skubios pagalbos slaugos specialistų trūkumas. Tendencija senstantis darbuotojų kolektyvas. Įstaigoje iš 12 bendruomenės slaugytojų 4 virš 60 metų, 2 virš 50 metų, likusių amžiaus vidurkis apie 50 metų. Nuo 1998 m. medicinos kolegijos neberuošia medicinos felčerių, skubios medicinos pagalbos slaugos specialistais gali tapti bendrosios praktikos slaugytojai, papildomai baigę skubios medicinos pagalbos kursą, kuris yra mokamas (kaina svyruoja nuo 347,54 iki 579,20 eurų). Deja, valstybės užsakymo šiems specialistams iki šiol nebuvo, beje, kaip ir didelės motyvacijos bendrosios praktikos slaugytojams savo lėšomis baigti papildomus kursus bei dirbti sunkų, kartais ir pavojingą darbą GMP sistemoje. Daug dėmesio skiriama paramedikų ruošimui, planuojama, kad ateityje GMP įstaigose dirbtų vairuotojais tik paramedikai.
Įstaigoje 2016 m. liepos 1 d. bendruomenės slaugytojams ir vairuotojams buvo padidintas darbo užmokestis 8 %. Antrame pusmetyje, esant sutaupytam finansiniam biudžetui, darbuotojai paskatinti piniginiais priedais.
Demografinai rodikliai. Statistikos departamento duomenimis, 2017 m. pradžioje Akmenės rajone gyveno 20824 gyventojai (2016 m. – 21332 gyventojai, 2015 m.- 21677 gyventojų). Gyventojų skaičiaus spartų mažėjimą lemia tarptautinė migracija ir neigiama natūrali gyventojų kaita. 2016 metais rajone gimė 243 naujagimiai, mirė 359 rajono gyventojai, natūrali gyventojų kaita buvo neigiama - 116. Akmenės rajono savivaldybės gyventojai senėja. Gyventojų senėjimo procesas yra neigiamas reiškinys, turintis ryškų socialinį, ekonominį poveikį visos šalies plėtrai. Dėl senėjančios visuomenės didėja sveikatos priežiūros poreikis, o tuo pačiu ir išlaidos šioms paslaugoms teikti.
Direktorė Violeta Griciuvienė
PRITARTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr.
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VEIKLĄ
Viešoji įstaiga Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį ir teisinį savarankiškumą, savo anspaudą, sąskaitą banke. Įstaiga įsteigta 2009 m., veiklos rūšis - greitosios medicinos pagalbos veikla, adresas: Naujoji Akmenė, Žemaitijos g. 6, LT- 85138, Naujoji Akmenė. Įstaigos steigėja ir vienintelė dalininkė – Akmenės rajono savivaldybės taryba. Įstaiga vykdo licencijuotą veiklą. Licenciją išduoda Valstybinė akreditavimo Sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Paskutinį kartą licencija verstis asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikti greitosios medicinos pagalbos paslaugas atnaujinta 2014 metų rugsėjo 1 dieną.
VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras – asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti būtinąją medicinos pagalbą pacientams ūmių susirgimų, nelaimingo atsitikimo atvejais esant gyvybei grėsmingoms, pavojingoms ir kritinėms būklėms, atsakinga už skubų paciento nugabenimą į stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą. Įstaiga teikia paslaugas Akmenės rajono teritorijoje bei esant atitinkamoms aplinkybėms ir bet kurioje teritorijoje, kurią aptarnauja VšĮ Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties dispečerinė tarnyba.
Įstaigos valdymo organai yra visuotinis dalininkų susirinkimas, vienasmenis valdymo organas – įstaigos vadovas (direktorius) ir patariamieji organai - stebėtojų taryba, slaugos taryba ir gydymo taryba.
Aukščiausias įstaigos organas - visuotinis dalininkų susirinkimas, kuriame sprendžiamojo balso teisę turi visi įstaigos dalininkai.
Įstaigai vadovauja įstaigos direktorius, kuris į darbą priimamas ir atleidžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Administracija organizuoja ir valdo įstaigos veiklą. Šiuo metu administraciją sudaro: direktorius, vyr. finansininkė ir vyr. slaugos administratorė.
2016 metų įstaigos veiklos analizė
1 lentelė
Pavadinimas |
Iš viso: |
Nelaimingų atsitikimų |
Ūmių susirgimų |
Gimdyvių pervežimai |
Nėštumo ir pogimdyvinio laikotarpio patologija |
Atlikta pervežimų |
Kreipėsi iš viso: |
7613 |
700 |
4574 |
67 |
7 |
2265 |
Atsisakė arba atšaukė brigadą |
74 |
- |
- |
- |
- |
- |
Išvykimų skaičius |
7539 |
- |
- |
- |
- |
- |
Neblaivūs asmenys |
659 |
|
|
|
|
|
Be rezultatų |
181 |
|
|
|
|
|
Medicininė pagalba suteikta, iš jų: |
7358 |
655 |
4364 |
67 |
7 |
2265 |
Vyrai |
3447 |
414 |
1922 |
|
|
1111 |
Moterys |
3911 |
241 |
2442 |
67 |
7 |
1154 |
Vaikai 0 - 17 m |
689 |
126 |
315 |
5 |
|
243 |
Vaikai 15 -17 m. |
93 |
9 |
42 |
5 |
|
37 |
Kaimo gyventojai |
4140 |
366 |
2281 |
37 |
3 |
1453 |
1 pav.
2 pav.
3 pav.
Greitosios medicinos pagalbos paslaugos buvo teikiamos 21332 gyventojams, iš jų - 8340 miesto, 12992 kaimo gyventojų. 2016 metais užregistruota 7613 kvietimų, greitoji medicinos pagalba teikta 7358 pacientams.
Mažėjant gyventojų skaičiui rajone, ataskaitiniu laikotarpiu kvietimų skaičius padidėjo 4,3 %, pervežimų skaičius padidėjo 11 % lyginant su 2015 m. 2016 m. pervežta 6 gimdyvėmis mažiau nei 2015 metais.
2 lentelė
Metai |
Gyventojų skaičius |
Iškvietimų skaičius |
Pervežimų skaičius |
Gimdyvės |
2015 m. |
21 677 |
7300 |
2041 |
73 |
2016 m. |
21332 |
7613 |
2265 |
67 |
Išvažiuojamųjų brigadų darbo krūvio pasiskirstymas 2015-2016 m.
Atliktų pervežimų analizė 2015 - 2016 m.
4 lentelė
Metai |
Šiaulių Respublikinė ligoninė |
Mažeikių ligoninė |
Klaipėdos universitetinė ligoninė |
Kauno klinikos |
Viso: |
2015 m. |
1536 |
496 |
4 |
5 |
2041 |
2016 m. |
1830 |
412 |
5 |
18 |
2265 |
Metų eigoje mūsų įstaigos darbuotojai 11 kartų vyko teikti greitąją medicinos pagalbą į Joniškio, Mažeikių, Šiaulių rajonus, kaimyninių rajonų medikai mūsų rajono gyventojams greitąją medicinos pagalbą teikė 14 kartų. Įstaigos darbuotojai ne kartą budėjo miesto šventėse, sportiniuose renginiuose, taip užtikrindami operatyvų greitosios medicinos pagalbos teikimą.
GMPC darbo operatyvumas 2016 metais
5 lentelė
Eil. Nr. |
GMPC veiklos ir paslaugų kokybės vertinimo kriterijų pavadinimai |
Vertinimo kriterijai (atvykimo laikas) |
Paslaugų skaičius 2016 m. |
Pasiskirstymas % |
1. |
Įvykdytų iškvietimų miesto vietovėje skaičius |
Iki 15 min. |
1561 |
92,51 |
16 min. ir daugiau |
125 |
7,49 |
||
Atidedami |
2854 |
|
||
2. |
Įvykdytų kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 4000 žmonių, gyventojų iškvietimo skaičius |
Iki 25 min. |
1451 |
82,3 |
26 min. ir daugiau |
333 |
17,7 |
||
Atidedami |
1289 |
|
||
|
Viso: |
|
7613 |
87,28 |
Gerų darbo rezultatų ataskaita 2015 – 2016 m.
6 lentelė
Metai |
Skubių iškvietimų skaičius |
Įvykdytų kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 4000 žmonių, gyventojų iškvietimų skaičius |
Laiku įvykdytų iškvietimų skaičius |
||
Iki 15 min, % |
16 min ˃, % |
Iki 25 min, % |
26 min ˃, % |
Viso, % |
|
2015 |
92,27 |
7,73 |
70,97 |
29,03 |
80,99 |
2016 |
92,51 |
7,49 |
82,3 |
17,7 |
87,28 |
Informacija apie įstaigos darbuotojus
Įstaigos dalininkai finansinių metų pradžioje ir pabaigoje
Dalininkų kapitalas 2016 m. sausio 1 d.- 72283,36 Euro. Šiuo metu įstaigos dalininkų kapitalas siekia 72 283,36 Euro.
Įstaigos gautos lėšos ir jų šaltiniai 2016 m.
8 lentelė
Eil. Nr. |
Lėšų šaltiniai |
Gauta, Eur |
1. |
Iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo |
436489,72 |
2. |
Iš kitų juridinių ir fizinių asmenų |
2636,29 |
3. |
Kitos pajamos: |
536,27 |
3.1 |
Panaudotų finansavimo sumų pajamos |
0 |
3.2 |
Iš savivaldybės biudžeto |
296,37 |
3.3 |
Iš kitų finansavimo šaltinių (VMI 2 % sudaro 204,38 Eur) |
239,9 |
|
Viso: |
439662,28 |
Finansavimo pajamos pripažįstamos ir apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytomis 20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“.
Tai pajamos, kurios pripažintos ta suma, kiek buvo patirta išlaidų atsargoms įsigyti bei ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas. Per 2016 m. iš Savivaldybės biudžeto gauta 4000 Eur, ilgalaikio turto nusidėvėjimas sudarė – 296,37 Eur.
Papildomos pajamos 2016 m.
Pagrindinės veiklos sąnaudos 2015 - 2016 m.
10 lentelė
Sąnaudos |
2015 m. |
2016 m. |
skirt. |
% |
Darbo užmokestis |
236037,91 |
247895,34 |
11857,43 |
56,53 |
Darbdavio Sodra |
72953,2 |
76670,69 |
3717,49 |
17,49 |
Garantinis fondas |
470,58 |
476,87 |
6,29 |
0,11 |
Ilgalaikio materialaus turto nusidėvėjimas |
21915,23 |
26557,68 |
4642,45 |
6,06 |
Šildymo sąnaudos |
187,36 |
205,97 |
18,61 |
0,05 |
Elektros energijos sąnaudos |
3589,57 |
3148,59 |
-440,98 |
0,72 |
Vandentiekio, kanalizacijos sąnaudos |
551,25 |
461,39 |
-89,86 |
0,11 |
Ryšių paslaugos |
1774,3 |
1879,09 |
104,79 |
0,43 |
Kitos komunalinės paslaugos |
421,25 |
427,5 |
6,25 |
0,10 |
Komandiruočių sąnaudos |
83,55 |
27,19 |
-56,36 |
0,01 |
Kuro sąnaudos |
36743,14 |
38788,85 |
2045,71 |
8,85 |
Transporto draudimo sąnaudos |
1719,82 |
2747,66 |
1027,84 |
0,63 |
Detalių sąnaudos |
2684,46 |
4722,41 |
2037,95 |
1,08 |
Transporto remontas |
17882,56 |
9885,26 |
-7997,3 |
2,25 |
Draudimas už pacientų žalą |
1063,31 |
1059,95 |
-3,36 |
0,24 |
Techninė apžiūra |
108,62 |
98,49 |
-10,13 |
0,02 |
Tepalai ir kiti |
479,18 |
283,76 |
-195,42 |
0,06 |
Transporto paslaugos (kitos GMPC.) |
1956,78 |
2690,04 |
733,26 |
0,61 |
Kvalifikacijos kėlimo sąnaudos |
573,89 |
1261 |
687,11 |
0,29 |
Įrengimų remonto, eksploatacijos sąnaudos |
6525,7 |
10118,42 |
3592,72 |
2,31 |
Medikamentų, med. priemonių sąnaudos |
3283,03 |
2799,73 |
-483,3 |
0,64 |
Kitos paslaugos (skalbimas, dezinfekcija) |
1665,22 |
1465,47 |
-199,75 |
0,33 |
Kitos veiklos sąnaudos |
223,34 |
1373,53 |
1150,19 |
0,31 |
Atsargos, mažavertis inventorius |
10048,75 |
3436,97 |
-6611,78 |
0,78 |
Viso: |
422942 |
438481,85 |
-15539,8 |
100 |
Darbuotojų darbo užmokestis 2016 m.
11 lentelė
Eil. Nr. |
Rodiklis |
2016 m. vidutinis vieno mėn. darbo užmokesčio fondas, Eur |
Darbuotojų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Užimtų etatų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
2016 m. vidutinis vieno darbuotojo darbo užmokestis, Eur |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Iš viso: |
20721 |
27 |
27 |
767 |
1. |
Gydytojai |
|
|
|
|
2. |
Kiti specialistai su aukštuoju išsilavinimu |
2580 |
2 |
2 |
1290 |
3. |
Slaugytojai |
10418 |
13 |
13 |
801 |
4. |
Kiti specialistai su spec. viduriniu išsilavinimu |
|
|
|
|
5. |
Kitas personalas |
7723 |
12 |
12 |
644 |
2016 m. keitėsi įstaigos vadovai. Iki 2016 m. gegužės mėnesio dirbo R. Embavičienė, kuriai priskaičiuota 9449,16 Eur darbo užmokesčio, iš kurio 3761,31 Eur sudarė išeitinė išmoka, o nuo gegužės mėn. pradėjusiai dirbti naujai vadovei V. Griciuvienei priskaičiuota 9166,75 Eur darbo užmokesčio. Pastovioji atlyginimo dalis įstaigos vadovėms sudarė 964, 44 Eur.
Informacija apie įstaigos įsigytą ilgalaikį turtą
Per 2016 m. įsigyta ilgalaikio turto už 5292,50 Eur, t.y. GMP radijo ryšio įranga už 4537,50 Eur (4000 Eur savivaldybės skirtos lėšos) ir nešiojamasis kompiuteris DELL už 755 eur.
Valdomas turtas pagal panaudos sutartis
Iš Sveikatos apsaugos ministerijos transporto priemonės - 92 853,36 Eur;
Iš Akmenės rajono savivaldybės pastatai, trumpalaikis turtas - 27 408,01 Eur;
Iš VŠĮ Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties - 12 472,16 Eur.
Trumpalaikis turtas
Metų pradžioje vaistų ir degalų likutis už 7026,19 Eur. Per metus įsigyta vaistų, degalų, inventoriaus ir atsarginių dalių už 45694,17 Eur , sunaudota už 49129,00 Eur. Vaistų, degalų ir atsarginių dalių likutis metų pabaigoje 3591,36 Eur.
Informacija apie Įstaigos skolas
12 lentelė
Eil.Nr. |
Pavadinimas |
Debitoriai |
Kreditoriai |
1. |
Šiaulių teritorinė ligonių kasa |
14431,21 |
|
2. |
Skolos tiekėjams už prekes ir paslaugas |
|
5087,01 |
3. |
Su darbo santykiais susiję įsipareigojimai |
|
10086,88 |
4. |
Sukauptos mokėtinos sumos (atostogų kaupimas) |
|
12594,83 |
|
Iš viso: |
14431,21 |
27768,72 |
Su darbo santykiais susijusių įsipareigojimų sumą sudaro mokėtinas socialinis draudimas – 10086,88 Eur.
Grynųjų pinigų likutis 2016 m. gruodžio 31d. banko DNB sąskaitoje yra 103543,33 Eur, kasoje – 117,60 Eur.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS VERTINIMO RODIKLIAI
13 lentelė
Ataskaitiniams metams steigėjo nustatyti vertinimo rodikliai |
|
Vertinimo rodiklių įvykdymas |
Kiekybiniai vertinimo rodikliai |
X |
X |
Teigiamas įstaigos finansinis veiklos rezultatas |
Teigiama finansinio veiklos rezultato išraiška |
2016 metų įstaigos finansinis veiklos rezultatas- 1180,43 Euro perviršis. Rodiklis įvykdytas |
Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis |
Numatoma, kad sąnaudos darbo užmokesčiui sudarytų ne daugiau 65 proc. biudžeto (be soc. draudimo įmokų) |
2016 metais sąnaudų darbo užmokesčiui dalis (be soc. draudimo įmokų) sudaro 56,53proc. Rodiklis įvykdytas |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis |
Numatoma, kad sąnaudos neviršytų 7,5 proc. įstaigos biudžeto. |
2016 metais sąnaudos valdymo išlaidoms sudaro 9,26 proc. visų įstaigos patirtų išlaidų per metus, nes praeitais metais nebuvo numatyti pokyčiai administracijoje, dėl kurių atsirado papildomų išlaidų, susijusių dėl direktorės ir vyr. finansininko pasikeitimu. Tai sudarė 1,57 proc. papildomų išlaidų. Rodiklis neįvykdytas |
Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas |
2 proc. parama iš GMP, projektinė veikla |
2016 m. parama, skirta 2 proc. sudaro 204,38 Eur, t.y. 110,29 Eur daugiau nei 2015 m. Mokamos GMP paslaugos sudarė 2636,29 Eur, t.y. 173,89 Eur daugiau nei 2015 m. vykdant projektą iš savivaldybės visuomenės sveikatos fondo gauta projekto lėšų 4000 Eur. Rodiklis įvykdytas |
Kokybiniai vertinimo rodikliai |
X |
X |
Pacientų skundų tendencijos |
Pacientų skundų per metus skaičius. Gyventojų anketinės apklausos atlikimas dėl pasitenkinimo GMPC paslaugomis. |
2016 metais įstaiga skundų negavo. Atlikta anketinė anoniminė apklausa (200) rajono gyventojų. GMPC darbuotojų darbas įvertintas gerai. Rodiklis įvykdytas |
Kokybės vadybos sistemos diegimo ir vystymo lygis |
Siekti, kad ne mažiau 10 proc. bendruomenės slaugytojų išvyktų į tobulinimosi kursus, atlikti 4 auditus įstaigoje, informuoti gyventojus apie įstaigos darbą. |
Kvalifikaciją kėlė 54 proc. Bendruomenės slaugytojų. Visi vairuotojai (11) pagal privalomą 36 val. mokymo programą kėlė profesinę kvalifikaciją. 2 vairuotojai pradėjo studijas paramediko specialybei įgyti Atlikti 4 auditai Nuolat teikta informacija laikraščiui „Vienybė“ ir Ventos kabelinei televizijai. Rodiklis įvykdytas |
Darbuotojų kaita |
Nesikeičiant teikiamų paslaugų apimčiai, išlaikyti esamą darbuotojų skaičių. |
2016 m. darbuotojų skaičius sumažėjo nuo 29 iki 27. 1 bendruomenės slaugytoja dirbo antraeilėse pareigose, atsisakė pareigų, 1 bendruomenės slaugytoja išvyko gyventi kitur. Dėl darbuotojų kaitos pagerėjo esamų darbuotojų situacija, (2 darbuotojai dirbo 0,75 etato), visi bendruomenės slaugytojai (12) dirba pilnu darbo krūviu 1.0 etatu. Keitėsi direktorė ir vyr. finansininkė. Rodiklis įvykdytas |
Informacinių technologijų diegimo ir vystymo lygis |
GMP kvietimo kortelės duomenis tvarkyti ir kaupti informacinėje sistemoje. COLIBRI sistemos pagalba analizuoti kokybinius ir kiekybinius darbo rodiklius |
GMP kvietimo kortelėje, forma Nr. 110/a, spausdinamas iškvietimo priėmimo ir perdavimo brigadai laikas, nuvykimo pas ligonį laikas ir viso iškvietimo trukmės laikas. Įstaigoje įdiegta programinė sistema COLIBRI padeda kaupti ir analizuoti kiekybinius ir kokybinius GMP rodiklius. Valstybinės ligonių kasos informacinėje sistemoje SVEIDRA registruojamos pacienčių pervežimo iš namų į asmens sveikatos priežiūros įstaigą (toliau – ASPĮ) ir iš vienos ASPĮ į kitą ASPĮ dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo, ar dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo paslaugos. Sukurta įstaigos interneto svetainė www.agmpc.lt atnaujinama kas ketvirtį ir papildoma naujausia informacija. Rodiklis įvykdytas |
III SKYRIUS
KITA INFORMACIJA
2016 metais buvo vienas išorinis įstaigos patikrinimas.
2016 m. lapkričio 18 d. atliktas Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Šiaulių departamento periodinis patikrinimas. Patikrinimo metu žiūrėta kaip laikomasi Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012, HN 66:2013 reikalavimų. Tikrinimo metu jokių pastabų dėl įstaigos veiklos nekonstatuota.
VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro veiklos planai ir prognozės 2017 metams
Įstaiga - Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemai priklausanti, iš Akmenės rajono savivaldybės turto įsteigta viešoji sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, kuri privalo:
ü užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą;
ü teikti skubią būtinąją medicinos pagalbą, esant nelaimingiems atsitikimams, gyvybei gręsiančioms būklėms, ūmiai susirgus, konstatuoti gimimo ir mirties faktus;
ü užtikrinti tolesnį saugų paciento transportavimą į atitinkamą stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą;
ü užtikrinti rajono gyventojų ir svečių sveikatos priežiūrą masinių renginių metu;
ü vykdyti teorinį ir praktinį pasirengimą reaguoti į galimas masines nelaimes;
ü teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigos licencijoje;
ü atlyginti teikiant paslaugas paciento sveikatai padarytą žalą.
Pagrindinis tikslas – suderinti visuomenės, savivaldos ir darbuotojų lūkesčius bei galimybes tenkinant pacientų poreikius, teikiant kokybiškas ir operatyvias greitosios medicinos pagalbos paslaugas, racionaliai panaudojant gaunamus išteklius.
3.2. Įstaigos 2017 m. veiklos tikslai:
ü automobilių parko atnaujinimas;
ü medicininės aparatūros ir įrangos atnaujinimas;
ü einamasis patalpų remontas;
ü kokybės vadybos sistemos tobulinimas;
ü darbuotojų kvalifikacijos kėlimas;
ü visuomeninės veiklos vystymas;
ü dalyvavimas Kardiologijos ir Insulto integruotos sveikatos priežiūros (klasterių) veikloje.
GMPC brigadų skaičius. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. V-895 „Dėl greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo reikalavimų patvirtinimo“ pagal teikiamos pagalbos mastą įstaigoje dirba 3 pažangaus gyvybės palaikymo brigados.
Operatyvumas. Svarbiausias rodiklis vertinant GMP veiklą I-o skubumo kategorijos (laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo pradžios, GMP darbuotojams atvykus pas pacientą). Siekiama, kad laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo gyvybei grėsmingais atvejais pradžios mieste būtų iki 15 minučių, kaime iki 25 min.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. V-1004 į II-o skubumo kategorijos „atidedamus“ kvietimus GMP brigada turi būti išsiųsta per 30 min. nuo iškvietimo užregistravimo. „Atidedamas“ kvietimas – tai kvietimas, kai kreipiamasi dėl GMP pagalbos poreikio, kurį galima atidėti ir GMP brigada gali būti siunčiama per 30 min. nuo kvietimo užregistravimo.
Įstaigoje įdiegta programinė sistema COLIBRI, kuri padeda kaupti ir analizuoti kiekybinius ir kokybinius GMP rodiklius. Šioje sistemoje kaupiami duomenys leidžia pastoviai monitoruoti svarbiausius parametrus - galima stebėti kvietimo registravimo laikus (kaip greitai atsiliepiama į skambutį, per kiek laiko kvietimo informacija perduodama brigadai, kada brigada išvyksta į kvietimą, kada atvyksta pas pacientą, kiek laiko užtrunka teikdama pagalbą, kiek laiko praleidžia ligoninės priėmimo skyriuje).
Kokybės vadybos sistema
Siekdama nustatytų paslaugų kokybės reikalavimų, efektyvaus procesų valdymo, vartotojų lūkesčių gerinimo, Įstaiga yra įdiegusi kokybės vadybos sistemą, kuri padeda atrasti ir pašalinti neatitinkančių standartų paslaugų atsiradimo priežastis, kad jos nepasikartotų. Kokybės užtikrinimo ir gerinimo ciklas, įgyvendinimas, vertinimas ir peržiūra vyksta nenutrūkstamai vertinant veiklos kriterijus. Nuolatinis kokybės palaikymas, nuolatinio gerinimo iniciatyvų paieška padeda Įstaigai pasiekti optimalius klientų aptarnavimo tikslus, valdyti kokybę paslaugų teikimo metu, o tai padeda pagrindą sėkmingai veiklai.
Taikant kokybės vadybos sistemą, nuolat vykdoma:
ü esamos situacijos analizė;
ü trūkumų identifikavimas ir veiksmų plano sudarymas;
ü darbuotojų mokymas;
ü Įstaigoje vykstančių procesų nustatymas;
ü procedūrų ir kitos dokumentacijos kūrimas ir diegimas;
ü vidaus auditorių mokymas;
ü vidaus auditų atlikimas ir kokybės vadybos sistemos koregavimas;
ü kokybės vadybos sistemos koregavimas ir tobulinimas.
Sveikatos priežiūros kokybė – laipsnis, kuriuo sveikatos priežiūros paslaugos, atitinkančios šiuolaikines profesines kvalifikacijas, padidina pageidaujamų, optimalių sveikatos rezultatų tikimybę pacientams ir visuomenei. Kokybė visada susijusi su tam tikrais reikalavimais, kurie identifikuojami kaip: tinkama, teisinga priežiūra, prieinamumas, savalaikiškumas, veiksmingumas, efektyvumas, nešališkumas, į pacientą nukreipta priežiūra, įskaitant fizinį, psichologinį ir socialinį vientisumą bei paciento saugumą.
Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis paslaugomis lygis bei pacientų skundų tendencijos
Pagrindiniai veiksmai Įstaigoje yra susiję su pacientų ir sveikatos priežiūros specialistų sąveika. Svarbiausias sveikatos priežiūros procese yra pacientas, todėl būtina atkreipti dėmesį į jo poreikius bei lūkesčius. Pasitenkinimas paslaugomis – tai kiekvieno paciento individualių poreikių patenkinimo, o kartu ir vienas svarbiausių sveikatos paslaugų kokybės rodiklių. Svarbūs kriterijai, vertinant sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, yra paslaugos laukimo laikas, procedūrų atlikimo operatyvumas, gydytojų ir slaugos darbuotojų dėmesys pacientui, suteikiamų paslaugų greitis, bendravimas su pacientu, dėmesys jam. Kiekvienais metais atliekama pacientų apklausa, pagal nustatytą apklausų reglamentą. Pacientai apklausiami raštu naudojant anketas, kurias paruošia vidaus medicinos auditorė.
Informacinių technologijų diegimas ir vystymas
Įstaigoje visos darbo vietos yra kompiuterizuotos. GMP kvietimo kortelėje, forma Nr. 110/a, spausdinamas iškvietimo priėmimo ir perdavimo brigadai laikas, nuvykimo pas ligonį laikas ir viso iškvietimo trukmės laikas. Įdiegus GMP automobiliuose transporto priemonių valdymo bei kontrolės sistemą, GMP dispečeris monitoriaus ekrane gali stebėti visų brigadų automobilių judėjimą. Valstybinės ligonių kasos informacinėje sistemoje SVEIDRA registruojamos pacienčių pervežimo iš namų į asmens sveikatos priežiūros įstaigą (toliau – ASPĮ) ir iš vienos ASPĮ į kitą ASPĮ dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo, ar dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo paslaugos.
Sveikatos apsaugos sistemoje tobulinant medikų darbą įdiegiamos įvairios elektroninės versijos. Elektroninės greitosios medicinos kortelės (FllO/a) mobilios aplikacijos įdiegimas, jos pritaikymas mobilioms nešiojamoms planšetėms, pradėtas taikyti ir greitosios medicinos pagalbos centruose. Siekiant išvengti popierinės formos pildymo, planuojame diegti, organizuoti, personalo apmokymus naudotis mobilia aplikacija.
Įstaigoje buhalterinė apskaita tvarkoma Microsoft Office pagalba, tai reikalauja daug laiko sąnaudų. Planuojame įsigyti kompiuterizuotą buhalterinę programą.
Įstaigoje sukurta interneto svetainė www.agmpc.lt informacija papildoma, atnaujinama kartą per ketvirtį.
Siekiant pagerinti pradinio gaivinimo rezultatus, įsigyti ir pradėti naudoti visose pažangaus gyvybės palaikymo brigadose automatinę išorinio širdies ir kartu krūtinės ląstos ploto paspaudimo gaivinimo sistemą SHILLER. Šiuo metu tokios sistemos neturime. Sistema pati automatiškai mechaniškai atlieka širdies ir kartu krūtinės ląstos paspaudimus esant staigiam širdies sustojimui, taip labai palengvindama GMP medikų darbą.
Korupcijos prevencija
Formuojant sveikatos politiką Įstaigoje, ypatingas dėmesys skiriamas korupcijos prevencijai ir skaidrumo siekimui. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. V-1433 „Dėl Šakinės korupcijos prevencijos sveikatos priežiūros sistemoje 2015-2019 m. programos patvirtinimo“ įstaigoje paruošta programa ir 2017-2019 m. programos įgyvendinimo planas. Darbuotojai supažindinti su Šakinės korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje 2017-2019 m. programos keliamais tikslais ir programos įgyvendinimo uždaviniais. Įstaigos informacijos stende bei interneto svetainėje nuolat skelbiama antikorupcinė informacija pacientams ir įstaigos darbuotojams.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministro 2009 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-942 „Dėl korupcijos prevencijos sveikatos sistemoje programos patvirtinimo“, Įstaigoje atliekamas galimų korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas, siekiant, kad PSDF biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal paskirtį ir racionaliai. Siekiama, kad šiomis lėšomis būtų kompensuojamos kokybiškų paslaugų išlaidos, kad būtų užtikrinamos pacientų teisės ir laisvės, kad visuomenės informavimo ir kitomis priemonėmis būtų didinama antikorupcinio švietimo sklaida visuomenėje ir tarp įstaigos darbuotojų bei atgrasinama nuo galimo korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos.
Įstaiga, teikdama asmens sveikatos priežiūros paslaugas, vadovaujasi sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka parengtomis diagnostikos ir gydymo metodikomis bei įstaigoje patvirtintais diagnostikos ir gydymo protokolais. Įstaigoje praktiškai nėra prielaidų korupcijai, kadangi pagal algoritmą kvietimas priskiriamas I arba II skubumo kategorijai ir pagal tas kategorijas vykstama pas ligonį. Visi ligoniai, suteikus pagalbą, yra neribotai vežami į stacionarą.
Direktorė Violeta Griciuvienė
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr.
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AKMENĖS RAJONO GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS CENTRO2016 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
BENDROJI DALIS
Viešoji įstaiga Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras (toliau - įstaiga) yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitą banke. Įsteigta 2009 metų sausio 14 d. remiantis Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2008 m. rugpjūčio 20 d. nutarimu Nr. T-186. Buveinė - Žemaitijos g. 6 , Naujoji Akmenė. Įstaigos kodas 302298484
Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Sveikatos sistemos, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais bei teisės aktais bei VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos įstatais. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės juridinis asmuo. Pagal savo prievoles ji atsako tik savo turtu. Įstaigos veikla neterminuota.
Viešosios įstaigos steigėjas (dalininkas) - Akmenės rajono savivaldybė. VŠĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras teikia greitąją medicinos pagalbą Akmenės rajono gyventojams.
Pagrindinė įstaigos veiklos sritis - greitosios pagalbos veikla – 86,90,40(EVRK2)
VŠĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras kontroliuojamų subjektų neturi.
Įstaigoje metų pabaigoje dirbo 27 darbuotojai: direktorė, vyriausioji finansininkė, vyriausioji slaugos administratorė, 12 bendruomenės slaugytojų, 11 vairuotojų 1 valytoja.
Finansiniai metai yra kalendoriniai metai: finansinių metų pradžia sausio 1 d, pabaiga – gruodžio 31 d.
Nuo 2015 m. sausio 1 d. įmonės finansinių ataskaitų valiuta yra euras. Finansinės ataskaitos sudaromos eurais ir euro centais.
II SKYRIUS
APSKAITOS POLITIKA
VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinines pagalbos centro apskaita tvarkoma ir finansinė atskaitomybė sudaroma vadovaujantis šiais teisės aktais:
4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999-06-03 nutarimu Nr. 719 patvirtintomis inventorizacijos taisyklėmis, bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų apskaitos tvarkymą ir finansinės atskaitomybės sudarymą bei pateikimą.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1K-455 „Dėl privalomojo bendrojo sąskaitų plano patvirtinimo”, VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro direktorės 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A-153 „Dėl sąskaitų plano patvirtinimo“ įstaigoje patvirtintas ir naudojamas sąskaitų planas.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. V-875 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros viešojo sektoriaus subjektų ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominių normatyvų patvirtinimo“ VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro direktorės 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-146 „Dėl VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominių normatyvų pakeitimo“ patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ekonominiai normatyvai, kuriais remiantis skaičiuojamas ilgalaikio turto nusidėvėjimas.
Ūkinės operacijos ir įvykiai apskaitoje nuo 2015 m. sausio 1 dienos registruojami eurais ir euro centais, apvalinant iki šimtųjų euro dalių ( dviejų skaitmenų po kablelio).
Įstaigos buhalterinė apskaita tvarkoma ir finansinė atskaitomybė sudaroma vadovaujantis šiais bendraisiais apskaitos principais:
Veiklos tęstinumo principas. Pagal šį principą daroma prielaida, kad ūkio subjektas veiks neribotą laikotarpį ir galės įgyvendinti visus savo tikslus, bei įvykdyti įsipareigojimus.
Subjekto principas. Pagal šį principą laikoma, kad kiekvienas ūkio subjektas yra atskiras apskaitos vienetas.
Periodiškumo principas. Nors ūkio subjekto veikla neribota skirstoma į tam tikrus
laikotarpius.
Pastovumo principas. Ūkio subjekto apskaitos politika turi būti pastovi ir negali būti keičiama pakankamai ilgą laiką. Šis principas nedraudžia esant būtinumui keisti apskaitos politiką.
Piniginio mato principas. Viešojo sektoriaus subjekto turtas, finansavimo sumos ir įsipareigojimai ataskaitose rodomi pinigine išraiška.
Kaupimo principas. Pajamos registruojamos tada, kai jos uždirbamos, o sąnaudos jų susidarymo metu, neatsižvelgiant į pinigų gavimą ir išmokėjimą. Išlaidos, kurios yra patirtos, tačiau nesitikima, kad jos ateityje uždirbs pajamų yra pripažįstamos sąnaudomis tuo ataskaitiniu laikotarpiu kai jos susidarė.
Palyginimo principas. Finansinėse ataskaitose turi būti pateikiami ataskaitinių ir praėjusių mažiausiai vienų finansinių metų duomenys. Pajamos, uždirbtos per ataskaitinį laikotarpį, siejamos su sąnaudomis, patirtomis uždirbant tas pajamas. Finansinės ataskaitos turi būti parengtos taip, kad jų vartotojai galėtų palyginti jose pateiktus duomenis su kitų ataskaitinių laikotarpių bei kitų viešojo sektoriaus subjektų finansinėse ataskaitose pateiktais duomenimis ir teisingai įvertinti viešojo sektoriaus subjekto finansinės būklės pokyčius.
Atsargumo principas. Ūkio subjektas pasirenka tokius apskaitos principus, pagal kuriuos jo turto vertė nebūtų nepagrįstai sumažinta arba padidinta.
Neutralumo principas. Finansinės atskaitomybės informacija turi būti pateikiama nešališkai. Informacijos pateikimo principai neturi priklausyti nuo norimo gauti rezultato.
Nematerialiojo turto apskaita
Nematerialusis turtas apskaitomas, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 13-ajame VSAFAS „Nematerialusis turtas“. Nematerialus turtas apskaitoje pripažįstamas įsigijimo savikaina, o ataskaitose rodomas likutine verte. Nematerialiojo turto likutinė vertė – suma, apskaičiuojama prie nematerialiojo turto įsigijimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas nematerialiojo turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą amortizacijos sumą.
Nematerialiojo turto nuvertėjimas nustatomas ir registruojamas 22-ojo VSAFAS „Turto nuvertėjimas“ nustatyta tvarka. Nematerialiojo turto amortizacija skaičiuojama, taikant tiesiogiai proporcingą amortizacijos skaičiavimo metodą.
Ilgalaikio materialiojo turto apskaita
Ilgalaikio materialiojo turto apskaitą reglamentuoja 12-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Ilgalaikis materialusis turtas". Ilgalaikis materialus turtas yra apskaitomas įsigijimo savikaina, o balanse rodomas balansine verte, lygia jo likutinei vertei, kurią sudaro suma, gauta iš ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo savikainos atėmus nusidėvėjimo sumą, sukauptą per visą jo naudingo tarnavimo laiką. Nusidėvėjimas skaičiuojamas taikant tiesiogiai proporcingą nusidėvėjimo skaičiavimo metodą. Ilgalaikis materialusis turtas pripažįstamas ir registruojamas apskaitoje, jei jis atitinka visus šiuos pripažinimo kriterijus:
- įstaiga ketina naudoti ilgiau nei vienerius metus.
- pagrįstai tikisi gauti iš turto ekonominės naudos būsimaisiais laikotarpiais;
- įstaiga patikimai gali nustatyti turto įsigijimo savikainą;
- įstaigai yra perduota rizika, susijusi su materialiuoju turtu.
Minimali ilgalaikio turto savikaina 500 Eur.
Nusidėvėjimas pradedamas skaičiuoti nuo kito mėnesio po to, kai turtas pradėtas eksploatuoti. Nusidėvėjimo suma pripažįstama sąnaudomis kiekvieną ataskaitinį mėnesį.
Atsargų apskaita
Atsargų apskaitą reglamentuoja 8-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Atsargos". Atsargos apskaitomos faktine įsigijimo savikaina, sudarant finansinę atskaitomybę balanse jos rodomos įsigijimo savikaina su PVM. Į atsargų įsigijimo ar pasigaminimo savikainą įtraukiamos visos įsigijimo, perdirbimo ir kitos išlaidos, susidariusios gabenant atsargas į jų buvimo vietą ir suteikiant joms būtiną tinkamam naudojimui būklę. Atsargos į sąnaudas nurašomos taikant FIFO būdą, pagal nurašymo aktus, patvirtintus įstaigos vadovo. Atsargų apskaitai naudojamas nuolat apskaitomų atsargų metodas. Medikamentai ir medicinos priemonės nurašomi kai faktiškai sunaudojami.
Prie atsargų priskiriamas neatiduotas naudoti ūkinis, medicinos ir kt. inventorius. Atiduoto naudoti inventoriaus vertė iš karto pripažįstama sąnaudomis. Naudojamas inventoriaus kiekine išraiška kontrolės tikslais registruojamas nebalansinėse sąskaitose. Atiduoto naudoti įstaigos veikloje inventoriaus vertė iš karto pripažįstama sąnaudomis
Finansavimo apskaita
Finansavimo sumų apskaitą reglamentuoja 20-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Finansavimo sumos". Finansavimo sumos (gauti asignavimai arba pavedimų lėšos) skirtos Įstaigos veiklai finansuoti, t. y. nepiniginiam turtui įsigyti ar kitoms išlaidoms kompensuoti, šios finansavimo sumos yra mažinamos, jas pripažįstant finansavimo pajamomis, Finansavimo sumos pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padaromos sąnaudos, kurioms kompensuoti buvo skirtos finansavimo sumos, t. y. kai jos panaudojamos. Gautinos finansavimo sumos pripažįstamos ir registruojamos gavėjo apskaitoje kaip turtas ir kaip finansavimo sumos. Kai gautinos finansavimo sumos yra gautos, finansavimo sumos perkeliamos iš gautinų finansavimo sumų į gautų finansavimo sumų sąskaitą.
Finansavimo sumos apskaitomos, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 20-ajame VSAFAS „Finansavimo sumos“. Finansavimo sumos pripažįstamos, kai atitinka šiame standarte nustatytus kriterijus.
Finansavimo sumos – tai iš valstybės ir savivaldybės biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo, Europos Sąjungos, Lietuvos ir užsienio paramos fondų gauti arba gautini pinigai arba kitas turtas, skirti įstatuose nustatytiems tikslams pasiekti ir funkcijoms atlikti bei vykdomoms programoms įgyvendinti. Finansavimo sumos apima gautus arba gautinus pinigus ir kaip paramą gautą turtą, įskaitant įsigytą už simbolinį atlyginimą.
Gautos (gautinos) ir panaudotos finansavimo sumos arba jų dalis pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padaromos su finansavimo sumomis susijusios sąnaudos.
Gautos ir perduotos kitiems viešojo sektoriaus subjektams finansavimo sumos sąnaudomis nepripažįstamos. Perdavus finansavimo sumas kitiems viešojo sektoriaus subjektams, mažinamos gautos finansavimo sumos, registruojamos finansavimo sumos (perduotos).
Įsipareigojimai
Įsipareigojimai apskaitomi, remiantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.
Įsipareigojimai yra skirstomi į ilgalaikius ir trumpalaikius, atsižvelgiant į numatomą įsipareigojimų įvykdymo laiką. Įsipareigojimai registruojami apskaitoje tik tada, kai gavus turtą ar paslaugas įstaiga prisiima įsipareigojimą atsiskaityti pinigais arba turtu.
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje ilgalaikių skolų dalis, kuri turės būti sugrąžinta per ateinančius finansinius metus, perkeliama į trumpalaikių įsipareigojimų grupę. Trumpalaikiai įsipareigojimai yra tie, kuriuos įstaiga turės įvykdyti per vienerius metus nuo finansinės būklės ataskaitos sudarymo datos.
Atidėjiniai
Atidėjiniai pripažįstami ir registruojami, kai atitinka šiuos pripažinimo kriterijus: turimas įsipareigojimas (teisinė prievolė arba neatšaukiamas pasižadėjimas) dėl buvusio įvykio; tikimybė, kad įsipareigojimą reikės padengti turtu yra didesnė už tikimybę, kad nereikės; įsipareigojimų suma gali būti patikimai įvertinta.
Atostoginių kaupimai sudaromi, vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 24-ajame VSAFAS „Su darbo santykiais susijusios išmokos“.
Atostoginių kaupimai apima darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, skaičiuojamas nuo apskaičiuoto darbo užmokesčio ir įmokas į Garantinį fondą.
Pajamos
Pajamos pripažįstamos pagal kaupimo principą. Pajamos registruojamos apskaitoje ir rodomos finansinėse ataskaitose tą ataskaitinį laikotarpį, kurį yra uždirbamos, t. y., kurį suteikiamos medicinos paslaugos, nepriklausomai nuo pinigų gavimo momento.
Įstaigos pajamas sudaro: finansavimo pajamos, pagrindinės veiklos kitos pajamos, kitos veiklos pajamos, finansinės ir investicinės veiklos pajamos
Finansavimo pajamos pripažįstamos ir apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 20-ajame VSAFAS „Finansavimo sumos“.
Finansavimo pajamos pripažįstamos pagal kaupimo principą – gautos finansavimo sumos arba jų dalys pripažįstamos pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padarytos sąnaudos.
Finansavimo sumos, skirtos nematerialiajam, ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti, pripažįstamos finansavimo pajamomis:
- registruojant turto nusidėvėjimą (amortizaciją) ;
- registruojant turto nuvertėjimą;
- registruojant turto pardavimą ar perleidimą ne viešojo sektoriaus subjektams;
- nurašant sugadintą ar dėl kitų priežasčių netinkamą naudoti turtą į sąnaudas.
Finansavimo sumos atsargoms įsigyti pripažįstamos finansavimo pajamomis:
- perdavus ūkinį inventorių naudoti veikloje;
- sunaudojus medžiagas ir žaliavas veikloje;
- pardavus atsargas;
- atsargoms nuvertėjus;
- nurašius pripažintas nereikalingomis, netinkamomis (negalimomis) naudoti atsargas.
Kitos pajamos apskaitomos, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 10-ajame VSAFAS „Kitos pajamos“.
Pajamos pripažįstamos, kai tikėtina, kad įstaiga gaus su sandoriu susijusią ekonominę naudą, kai galima patikimai nustatyti pajamų sumą ir kai galima patikimai nustatyti su pajamų uždirbimu susijusias sąnaudas.
Pajamomis laikoma tik pačios įstaigos gaunama ekonominė nauda. Pajamomis nepripažįstamos trečiųjų asmenų vardu surinktos sumos, kadangi tai nėra įstaigos gaunama ekonominė nauda.
Sąnaudos
Sąnaudų apskaitą reglamentuoja 11-ašis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Sąnaudos". Sąnaudos, patirtos uždirbant ataskaitinio laikotarpio pajamas, registruojamos apskaitoje ir rodomos finansinėje atskaitomybėje pagal kaupimo ir pajamų bei sąnaudų palyginimo principus. Sąnaudos apskaitoje pripažįstamos ir registruojamos tuo ataskaitiniu laikotarpiu, kurį jos buvo patirtos - kai uždirbamos su jomis susijusios pajamos, t. y. parduodamos prekės arba suteikiamos paslaugos, ir (arba) prisiimami įsipareigojimai trečiosioms šalims, neatsižvelgiant į pinigų išleidimo laiką. Atiduoto naudoti įstaigos veikloje inventoriaus vertė iš karto pripažįstama sąnaudomis.
Tarpusavio užskaitos
Tarpusavio užskaitos atliktos vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 1-ojo VSAFAS „finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“. Pajamos ir sąnaudos finansinėse ataskaitose pateikiamos atskirai. Tam tikrais atvejais pajamų ir sąnaudų straipsniai gali būti tarpusavyje sudengti, pateikiant tik grynąjį rezultatą.
Grynasis rezultatas parodomas:- perleidus ilgalaikį turtą,- gavus kompensaciją už patirtus nuostolius, pateikiant užsienio valiutos kurso pokyčio įtaką.
III SKYRIUS
AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS
Ilgalaikis materialusis turtas
Įstaiga per ataskaitinį laikotarpį įsigijo ilgalaikio turto:
Ø GMP automobilio skaitmeninio radijo ryšio komplektas – 4.537,50 Eur;
Ø Nešiojamasis kompiuteris DELL – 755 Eur.
Informacija apie ilgalaikio materialaus turto balansinės vertės, pagal ilgalaikio materialiojo turto grupes pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį, pagal 12 standarto 1 priede nustatytą formą, yra pateikta VšĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centro aiškinamojo rašto 1 priede
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje įstaigos veikloje buvo naudojamas šis visiškai nudėvėtas ilgalaikis materialusis turtas:
1 lentelė
Eil. Nr. |
Įsigijimo metai |
Ilgalaikis turtas |
Įsigijimo savikaina, Eur |
Likutinė vertė, Eur |
1. |
2005 |
Defibriliatorius |
2.159,12 |
0,29 |
2. |
2004 |
Aut. Renault Trafic |
25.831,79 |
0,29 |
3. |
2010 |
Aut Ford Transit |
4.344,30 |
0,29 |
4. |
2009 |
Kompiuteris 58501 |
787,77 |
0,29 |
5. |
2009 |
Kompiuteris 4450 |
675,03 |
0,29 |
6. |
2010 |
Kompiuteris HP G5150 |
376,22 |
0,00 |
|
|
Viso: |
34.174,23 |
|
Atsargos
Medžiagų, žaliavų, ūkinio inventoriaus, atsarginių dalių likutis 2016 m. pabaigoje -3.591,36 Eur, iš jų: medikamentai – 1.658,81 Eur, transporto degalai ir tepalai – 262,55 Eur, atsarginės dalys ir remonto medžiagos – 1.670,00 Eur.
Informacija apie balansinę atsargų vertę pagal atsargų grupes pateikta 8-ojo VSAFAS „Atsargos “ standarto 1 priedo nustatytą formą –aiškinamojo rašto priedas Nr. 2.
Išankstiniai apmokėjimai
Išankstinius mokėjimus sudaro 1.127,11 Eur, t.y. draudimo ateinančių laikotarpių sąnaudos – 1.005,83 Eur, turto draudimas- 25,28 Eur ir spauda 96,00 Eur.
Informacija apie išankstinius apmokėjimus pateikiama pagal 6-ojo VSAFAS reikalavimus 6 priedo nustatytą formą- aiškinamojo rašto priedas Nr. 3.
Gautinos sumos už paslaugas
2016 m. gruodžio 31 d. Šiaulių TLK už greitosios medicinos pagalbos paslaugas įstaigai liko skolinga 14.431,21 Eur.
Informacija apie per vienerius metus gautinas sumas rodoma 17 standarto 7 priede nurodytoje formoje - aiškinamojo rašto priedas Nr.4.
Pinigai
Grynųjų pinigų likutis 2016 m. gruodžio 31 d. DNB banko sąskaitoje – 103.543,33 Eur, kasoje – 117,60 Eur.
Informacija apie turimus pinigus pateikiama pagal 17 standarto 8 priede nurodytoje formoje- aiškinamojo rašto priedas Nr.5
Finansavimo sumos
Informacija apie finansavimo sumas: pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį yra rodoma pagal 20 VSAFAS 4 ir 5 prieduose pateiktas formas, priedai Nr. 6 ir Nr. 7.
Tiekėjams mokėtinos sumos
Su darbo santykiais susiję įsipareigojimai
Sukauptos mokėtinos sumos
Grynasis turtas
Įstaigos grynąjį turtą sudaro dalininkų kapitalas, sukauptas perviršis ar deficitas (veiklos rezultatas). Įstaigos dalininkas - Akmenės rajono savivaldybė. Dalininko kapitalas 2016 m. sausio 1 d. – 72.283,36 Eur. 2016 m. pabaigoje dalininkų kapitalas taip pat sudarė 72.283,36 Eur.
Rengiant finansinę atskaitomybę, praėjusių metų veiklos rezultatas priskiriamas ankstesnių metų veiklos rezultatui.
Ankstesnių metų perviršis ar deficitas – 123.168,49 Eur.
Einamųjų metų perviršis ar deficitas – 1.180,43 Eur.
Informaciją apie grynąjį turtą pateikiame pagal 4-ojo VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“ nustatytus reikalavimus.
Finansavimo pajamos
Tai pajamos, kurios pripažintos ta suma, kiek buvo patirta išlaidų atsargoms įsigyti bei ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas. Per 2016 m. iš Savivaldybės biudžeto gauta 4.000 Eur, ilgalaikio turto nusidėvėjimas sudarė – 296,37 Eur.
Kitų finansavimo šaltinių – 239,90 Eur. Tai yra pajamos, kurios pripažintos ta suma, kiek nusidėvėjo ilgalaikis materialusis turtas - 35,52 Eur bei gauta 2 % gyventojų pajamų mokesčio ir įsigyta atsargų už 204,38 Eur.
Informacija apie finansavimo pajamas veiklos rezultatų ataskaitoje pateikta pagal 20 VSAFAS nustatytus reikalavimus.
Kitos pagrindinės veiklos pajamos
Veiklos rezultatų ataskaitoje eilutėje „pagrindinės veiklos kitos pajamos“ rodomos visos pajamos už teikiamas medicinos paslaugas tikrąja verte.
5 lentelė
|
2015 m. |
2016 m. |
Skirtumas |
Šiaulių TLK |
410.965,53 |
436.489,72 |
25.524,19 |
Kiti fiziniai, juridiniai |
2.462,31 |
2.636,29 |
173,98 |
Sąnaudos.
Vadovaujantis informacijos reikšmingumo kriterijumi, detalizuojame šias veiklos rezultatų ataskaitoje pateiktas sumas:
VŠĮ Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centras per 2016 m. patyrė 438481,85 Eur sąnaudų.
6 lentelė
Sąnaudos |
2015 m. |
2016 m. |
skirtumas |
% sąnaudose |
Darbo užmokestis |
236.037,91 |
247.895,34 |
11.857,43 |
56,53 |
Darbdavio Sodra |
72.953,20 |
76.670,69 |
3.717,49 |
17,49 |
Garantinis fondas |
470,58 |
476,87 |
6,29 |
0,11 |
Ilgalaikio materialaus turto nusidėvėjimas |
21.915,23 |
26.557,68 |
4.642,45 |
6,06 |
Šildymo sąnaudos |
187,36 |
205,97 |
18,61 |
0,05 |
Elektros energijos sąnaudos |
3.589,57 |
3.148,59 |
-440,98 |
0,72 |
Vandentiekio, kanalizacijos sąnaudos |
551,25 |
461,39 |
-89,86 |
0,11 |
Ryšių paslaugos |
1.774,30 |
1.879,09 |
104,79 |
0,43 |
Kitos komunalinės paslaugos |
421,25 |
427,5 |
6,25 |
0,10 |
Komandiruočių sąnaudos |
83,55 |
27,19 |
-56,36 |
0,01 |
Kuro sąnaudos |
36.743,14 |
38.788,85 |
2.045,71 |
8,85 |
Transporto draudimo sąnaudos |
1.719,82 |
2.747,66 |
1.027,84 |
0,63 |
Detalių sąnaudos |
2.684,46 |
4.722,41 |
2.037,95 |
1,08 |
Transporto remontas |
17.882,56 |
9.885,26 |
-7.997,30 |
2,25 |
Draudimas už pacientams padarytą žalą |
1.063,31 |
1.059,95 |
-3,36 |
0,24 |
Techninė apžiūra |
108,62 |
98,49 |
-10,13 |
0,02 |
Tepalai ir kiti |
479,18 |
283,76 |
-195,42 |
0,06 |
Transporto paslaugos (kitos GMPC..) |
1.956,78 |
2.690,04 |
733,26 |
0,61 |
Kvalifikacijos kėlimo sąnaudos |
573,89 |
1.261,00 |
687,11 |
0,29 |
Įrengimų remonto, eksploatacijos sąnaudos |
6.525,70 |
10.118,42 |
3.592,72 |
2,31 |
Medikamentų, med. priemonių sąnaudos |
3.283,03 |
2.799,73 |
-483,3 |
0,64 |
Kitos paslaugos (skalbimas, dezinfekcija) |
1.665,22 |
1.465,47 |
-199,75 |
0,33 |
Kitos veiklos sąnaudos |
223,34 |
1.373,53 |
1.150,19 |
0,31 |
Atsargos, mažavertis inventorius |
10.048,75 |
3.436,97 |
-6.611,78 |
0,78 |
Tarpusavio užskaitos
Įstaigoje per ataskaitinį laikotarpį buvo atlikta užskaita su Sodra – Šiaulių teritorinėmis ligonių kasomis - Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centru už 99.425,09 Eur.
Segmentai
Informacija pagal veiklos segmentus pateikiama pagal 25-ojo VSAFAS „Segmentai“ priedą, aiškinamojo rašto priedas Nr. 10
Įstaigoje ataskaitiniais metais pajamos, sąnaudos, turtas, finansinės sumos, įsipareigojimai ir pinigų srautai priskiriami vienam segmentui - sveikatos apsauga.
Užbalansinė sąskaita
Valdomas turtas pagal panaudos sutartis:
· Sveikatos apsaugos ministerijos transporto priemonės- 92.853,36 Eur;
· Akmenės rajono savivaldybės pastatai- 26.853,89 Eur;
· Akmenės rajono savivaldybės trumpalaikis turtas- 554,12 Eur;
· VŠĮ Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties mobiliųjų brigadų įranga- 12.472,16 Eur.
_________________________
Direktorė Violeta Griciuvienė
Vyr. finansininkė Jovita Vaičiulienė