LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2012 M. KOVO 28 D. ĮSAKYMO NR. V-552 „DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANTI INSTITUCIJA YRA ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. V-338

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymą Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“:

 

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 ir 6 dalimis bei Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų aprašo patvirtinimo“,

 

t v i r t i n u Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašą (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašą:

2.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠAS“

 

2.2. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja valstybinių bendrojo ugdymo mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų (toliau – kartu vadinama mokykla), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, mokyklų paskirtį, programas, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, priėmimo kriterijus, asmenų priėmimo mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas prašymų ir kitų dokumentų pateikimo vietą, pradžią, pabaigą, prašymų registravimo, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarką.“ 

2.3. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. švietimo, mokslo ir sporto ministras nustato ikimokyklinio ugdymo mokykloms, bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse), mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio programas, skaičių, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių (toliau – ugdymo grupės) skaičių, bendrojo ugdymo mokykloms mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute. Jei sudaro jungtines klases, tai nustato, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodo kiekvienos klasės mokinių skaičių. Iki rugsėjo 1 d. mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute, mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo  programas, skaičių ir ugdymo grupių skaičių patikslina:

2.1.  jei prašymų mokytis ikimokyklinio ugdymo mokykloje ir bendrojo ugdymo mokykloje skaičius yra didesnis, nei buvo nustatytas iki kovo 31 d., mokinių, klasių ir (ar) ugdymo grupių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, didinamas;

2.2.  jei ikimokyklinio ugdymo mokykla ir bendrojo ugdymo mokykla nesurenka nustatyto mokinių skaičiaus ir nesudaro patvirtinto klasių ir (ar) ugdymo grupių skaičiaus, mokinių, klasių ir (ar) ugdymo grupių skaičius mažinamas.“

2.4. Pakeičiu 3 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

3. Mokyklos vadovas Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją informuoja raštu:“

2.5. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Asmenų prašymams dėl jiems aktualių priėmimo į mokyklas Apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti sudaroma Apraše nenumatytų atvejų komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras. Asmenys prašymus teikia mokyklos vadovui, kuris prašymus perduoda nagrinėti Komisijai.“

2.6. Pakeičiu 11.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.4. į Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centrą priima vaikus, kuriems nustatyta:

11.4.1. vidutinė silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,3–0,1 (30–10 procentų), žymi silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,1–0,05 (10–5 procentai), aklumas su regėjimo likučiu (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,04–0,01 (4–1 procentas), praktiškas ar visiškas aklumas (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,01–1 šviesos, tamsos skyrimas), kurčneregystė;

11.4.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra vidutinė silpnaregystė, žymi silpnaregystė, aklumas su regėjimo likučiu, praktiškas, visiškas aklumas ar kurčneregystė;“

2.7. Papildau 11.5 papunkčiu:

11.5. į Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą ir Lietuvos sutrikusios klausos vaikų ikimokyklinio ugdymo centrą priima vaikus, kuriems nustatyta:

11.5.1. vidutinis klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 41–55 decibelai), žymus klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 56–70 decibelų), labai žymus klausos sutrikimas (71–90 decibelų), gilus klausos  sutrikimas (kurtumas) (>90 decibelų), ar turinčius kochlearinius implantus;

11.5.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra vidutinis klausos sutrikimas, žymus klausos sutrikimas, labai žymus klausos sutrikimas ar gilus klausos sutrikimas (kurtumas).“

2.8. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Mokinių priėmimą į mokyklą (išskyrus į vaikų socializacijos centrą) organizuoja ir vykdo  mokyklos vadovas ir mokinių priėmimo komisija kiekvienais kalendoriniais metais į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo programas – nuo gegužės 31 d. iki birželio 10 d.; į pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas – nuo birželio 1 d. iki birželio 30 d.; papildomas priėmimas į mokykloje esančias laisvas vietas organizuojamas nuo rugpjūčio 27 d. iki rugpjūčio 30 d.“

2.9. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Prašymai mokytis mokykloje priimami ir registruojami eilės tvarka:

15.1. į specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančias mokyklas:

15.1.1. į Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos 1-ą klasę nuo sausio 15 d. iki balandžio 25 d., į kitų specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančių mokyklų 1-ą klasę nuo sausio 15 d. iki balandžio 3 d.;

15.1.2. į I gimnazijos klasę, jei yra laisvų vietų į 2-ą–8-ą klases, į I–IV gimnazijų klases nuo sausio 15 d. iki gegužės 30 d.;

15.2. į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų pagal bendrojo ugdymo programas ir priešmokyklinio ugdymo programas nuo sausio 15 d. iki gegužės 30 d.;

15.3. į Vilniaus lietuvių namus pagal bendrojo ugdymo programas nuo gegužės 6 d. iki gegužės 30 d.;

15.4. į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas ir į Mickūnų vaikų lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo programą nuo balandžio 15 d. iki gegužės 30 d.;

15.5. į ikimokyklinio ugdymo programą visus kalendorinius metus;

15.6. papildomai prašymai į laisvas mokymo vietas priimami į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, į Vilniaus lietuvių namus, į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas  pagal priešmokyklinio, pradinio ugdymo programas ir į Mickūnų vaikų lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo programą nuo birželio 11 d. iki rugpjūčio 26 d.; pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas – nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 26 d.

2.10. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

 

16. Per mokslo metus mokiniai priimami į mokyklų, skirtų mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, į Vilniaus lietuvių namų, į bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų laisvas mokymosi vietas.“

2.11. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

 

17. Į specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančias mokyklas priimami mokytis stojamąjį egzaminą išlaikę mokiniai. Stojamojo egzamino datą nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. Stojamųjų egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarką tvirtina specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančios mokyklos vadovas. Esant didesniam stojančiųjų skaičiui, negu yra patvirtinta klasių komplektų, įstojusiųjų eilė sudaroma atsižvelgiant į stojamojo egzamino rezultatus. Esant laisvų mokymosi vietų skelbiamas papildomas prašymų priėmimas nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 25 d. Į laisvas mokymosi vietas per mokslo metus gali būti priimti mokiniai, atvykę iš kitos atitinkamą specializuoto meninio ugdymo krypties programą vykdančios mokyklos.“

2.12. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

 

19. Į vaikų socializacijos centrą vaiko pristatymą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius ir numato vaiko pristatymo į vaikų socializacijos centrą datą. Pristatant vaiką į vaikų socializacijos centrą turi būti pateikti dokumentai: vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, teismo leidimas ir savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko išsilavinimo pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo (ugdymosi) poreikius, pažyma iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi, apie jo išregistravimą iš Mokinių registro, valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos raštu pateikta išvada, švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotos institucijos išvada, vaiko sveikatos pažymėjimas, vaiko charakteristika iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi. Taip pat pateikiama kita informacija, numatyta Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje. Pristatant į vaikų socializacijos centrą vaiką, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, turi būti pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsiteisėjęs teismo nuosprendis dėl auklėjamojo poveikio priemonės skyrimo ir aukščiau nurodyti dokumentai. Jeigu aukščiau nurodyti dokumentai nepateikiami, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija organizuoja šių dokumentų surinkimą ir pateikimą vaikų socializacijos centrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vaikų socializacijos centro informavimo apie vaiko atvykimą dienos.“

2.13. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant Aprašo 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 11.4, 11.5 papunkčiuose nenumatytais atvejais dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo mokykloje, skirtoje mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priima mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su Komisija.“

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                   Algirdas Monkevičius