LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymo nr. 3d-507
„dėl lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2020 m. balandžio 2 d. Nr. 3D-256
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Papildau 31.3 papunkčiu:
„31.3. Karantino metu paramos paraiška ir prašomi dokumentai gali būti pateikti Taisyklių 31.1, 31.2 papunkčiuose nustatytais būdais, taip pat gali būti pateikti per kurjerį. Per kurjerį pateikta paramos paraiška ir (arba) pridedami dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip paskutinę paramos paraiškų priėmimo tvarkaraštyje nurodytą dieną. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir reikalaujamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu. Kiekvienas paramos paraiškos ir jos priedų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu. Pareiškėjas prisiima atsakomybę už paramos paraiškos ir prie jos pridedamų, jo parengtų dokumentų teisingumą. Paramos paraiška su pridedamais dokumentais turi būti įsegta į segtuvą. Taip pat paramos paraiška ir prašomi dokumentai, pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, gali būti teikiami siunčiant elektroniniu paštu adresais, nurodytais Mokėjimo agentūros interneto svetainėje www.nma.lt bei kitomis elektroninėmis priemonėmis. Karantino metu pareiškėjas pasirašytą paramos paraišką kartu su paramos paraiška pateikiamais dokumentais Mokėjimo agentūros darbo laiku papildomai gali pateikti pasinaudodamas „paraiškų dėžutėmis“ (specialiai įrengtomis vietomis, kuriose pareiškėjas gali pateikti paramos paraišką, mokėjimo prašymą tiesiogiai nekontaktuodamas su kitais asmenimis), kurios įrengtos Mokėjimo agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniuose paramos administravimo skyriuose, adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. „Paraiškų dėžutėse“ pateiktos paraiškos vieną kartą per dieną išimamos, pažymimos paraiškos išėmimo spaudu (išėmimo data, laikas, išėmusio darbuotojo vardas, pavardė, parašas) bei užregistruojamos. Apie paramos paraiškos užregistravimą pareiškėjai per 1 d. d. informuojami paramos paraiškoje nurodytu telefonu ir (arba) elektroniniu paštu. Pareiškėjas paraiškoje privalo nurodyti telefoną ir (arba) elektroninio pašto adresą, kuriuo Mokėjimo agentūra galėtų informuoti apie paraiškos gavimą bei užregistravimą. Pareiškėjas, pateikęs paraišką per „paraiškų dėžutę“ ir negavęs iš Mokėjimo agentūros informacijos apie paramos paraiškos užregistravimą, ne vėliau kaip 2 darbo dieną po paraiškos pateikimo privalo susisiekti su Mokėjimo agentūra, priešingu atveju, kilus ginčui dėl paraiškos pateikimo, bus laikoma, kad paraiška nebuvo pateikta. Paraiškos per „paraiškų dėžutę“ gali būti teikiamos dvi darbo dienas trumpiau nei nustatyta paramos paraiškų priėmimo pabaiga“.
2. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
„39. Paramos paraiškos turi būti pradėtos vertinti nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Jeigu taikomas tęstinis kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 4 mėnesius nuo jos užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos. Jeigu taikomas ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 4 mėnesius nuo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos. Į paramos paraiškų vertinimo terminą įskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui, patikrų vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo bei ekspertizės atlikimo terminas (karantino metu į paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui ir (ar) prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo terminas, jei atsakymų į paklausimus negalima pateikti dėl karantino ir tai pagrindžiama atitinkamais dokumentais). Paklausimai, informaciniai pranešimai pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui pateikiami Informaciniame portale. Paskelbus paklausimą, informacinį pranešimą Informaciniame portale, pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas gauna pranešimą el. paštu / trumpąja SMS žinute apie paskelbtą dokumentą, pranešimą. Paklausimas, informacinis pranešimas laikomas įteiktu paklausimo, informacinio pranešimo Informaciniame portale paskelbimo dieną. Pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui paklausimas, informacinis pranešimas taip pat gali būti išsiųstas papildomu informavimo būdu, jeigu pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas papildomą informavimo būdą nurodė paraiškoje. Papildomu informavimo būdu pateikiama informacija nedetalizuojama, pateikiama tik apibendrinta informacija, rezultatų visuma. Atskirų Programos priemonių paramos paraiškų vertinimo terminai gali būti numatyti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Mokėjimo agentūra turi teisę kreiptis į VI dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo. Sprendimą dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo priima PVK. PVK taip pat gali priimti sprendimą pratęsti paramos paraiškų vertinimo terminą, skyrus papildomų lėšų vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti vadovaujantis Taisyklių 50 punktu. Apie paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimą pareiškėjai informuojami informaciniais pranešimais šiame punkte nustatytais būdais.“
3. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:
„59. Tinkamumo skirti paramą vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti pagal atitinkamą Programos priemonę, atsižvelgiant į bendrąsias Programos ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytas tinkamumo sąlygas ir reikalavimus. Tinkamumo skirti paramą vertinimo metu gali būti atliekama patikra vietoje. Karantino metu atliekant tinkamumo skirti paramą vertinimą patikros vietoje, jei jį būtina atlikti, gali būti nevykstama į projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą, o tikrinami dokumentai, vaizdo įrašai kaip papildoma medžiaga, naudojant Mokėjimo agentūros Agro su geografiniu žymeniu pažymėtas nuotraukas ir (ar) kitus įrodymus. Atšaukus karantiną Mokėjimo agentūra turi atlikti pakartotinę patikrą vietoje projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba po projekto įgyvendinimo.“
4. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:
„75. Mokėjimo agentūra turi įsitikinti, kad pareiškėjas, numatęs projektą finansuoti iš skolintų lėšų, kartu su paramos paraiška pateiktų paskolos suteikimo galimybę patvirtinančius dokumentus (skolintoms lėšoms pagrįsti, kai paramos paraiška teikiama karantino metu, pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti pareiškėjo pasirašytą pažymą dėl projekto finansavimo iš skolintų lėšų. Pažymoje turi būti nurodyta projektui finansuoti numatyta naudoti paskolos suma, už paskolą mokėtina metinė palūkanų norma (nustatyta pagal paramos paraiškos pateikimo datą Lietuvos banko skelbiamas paskolų susitarimams eurais taikomas vidutines metines palūkanų normas), paskolos suteikimo terminas metais ir paskolos grąžinimo bei mokėtinų palūkanų sumos pamečiui). Pareiškėjas iki Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyto termino turi pateikti paskolos suteikimo sutartį.“
5. Papildau 761 punktu:
„761. Karantino metu mokymai, informaciniai renginiai, viešinimo renginiai ir panaši veikla, remiama pagal Programos priemones „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ ir „LEADER programa“, gali būti vykdoma nuotoliniu būdu, jei įmanoma patikrinti renginio dalyvių skaičių ir užtikrinti turinio kokybę“.
6. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Į projektų atrankos komitetų institucinę sudėtį įtraukiami VI atstovai, Mokėjimo agentūros atstovai (kai projektų atrankos komitetai sudaromi Mokėjimo agentūroje), taip pat kitos valstybės institucijos ir įstaigos, kurių kompetencijos sritis yra susijusi su svarstomuose projektuose nustatytos veiklos pobūdžiu. Į projektų atrankos komiteto posėdžius gali būti kviečiami ne tik projektų atrankos komiteto nariai, bet ir kitų institucijų ir įstaigų atstovai bei ekspertai. Įtraukiant kitas valstybės institucijas ir įstaigas bei organizacijas, socialinius ekonominius partnerius į projektų atrankos komitetus bei vykdant jų veiklą vadovaujamasi šiais principais:
98.1. partnerystė – į projektų atrankos komitetus įtraukiami ir socialiniai ekonominiai partneriai, atstovaujantys platesniems interesams, t. y. atstovaujantys asociacijoms ar organizacijoms, veikiančioms nacionaliniu lygmeniu (pvz., nacionalinė šakinė ar konkrečios veiklos dalyvius vienijančios organizacijos, nevyriausybinės organizacijos, veikiančios visos šalies mastu);
98.2. aktualumas – projektų atrankos komitete dalyvaujančios valstybės institucijos, įstaigos, organizacijos, socialinių ekonominių partnerių kompetencijos turi būti susijusios su priemonės (-ių) ir (arba) veiklos srities (-ių), ir (arba) veiklos, pagal kurią (-ias) pateikti projektai svarstomi, remiama veikla;
98.3. proporcingumas – turi būti užtikrintas visų interesų atstovavimas, todėl į projektų atrankos komitetus įtraukiamos žemės, maisto ir miškų ūkio sektoriui, ne žemės ūkio veiklos interesams atstovaujančios valstybinės institucijos ir įstaigos, visuomeninės organizacijos, socialiniai ekonominiai partneriai;
98.4. skaidrumas – projektų atrankos komiteto narių atrankos procesas turi būti skaidrus. Projektų atrankos komiteto personalinė sudėtis tvirtinama žemės ūkio ministro įsakymu, Mokėjimo agentūros direktoriaus įsakymu (kai projektų atrankos komitetas sudaromas Mokėjimo agentūroje);
98.5. konfidencialumas ir nešališkumas – projektų atrankos komiteto nariai užtikrina, kad laikysis konfidencialumo reikalavimų, kad bus išvengiama interesų konflikto. Pirmojo projektų atrankos komiteto posėdžio metu projektų atrankos komiteto nariai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaraciją.“
7. Papildau 1141 punktu:
„1141. Karantino metu paramos gavėjai gali pateikti mokėjimo prašymus dažniau, nei numatyta paramos sutartyje arba paramos paraiškoje (jeigu paramos sutartis nesudaroma). Karantino metu pateikti papildomi mokėjimo prašymai neįskaičiuojami į Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų skaičių“.
8. Papildau 116. 3 papunkčiu:
„116.3. Karantino metu paramos gavėjas pasirašytą mokėjimo prašymą kartu su pateikiamais dokumentais teikia Taisyklių 116.1 ir 116.2 papunkčiuose nustatytu būdu, taip pat mokėjimo prašymai gali būti teikiami per kurjerį. Per kurjerį pateiktas mokėjimo prašymas ir (arba) papildomi dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip paskutinę paramos sutartyje ar paramos paraiškoje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino dieną. Turi būti pateikiamas vienas originalus mokėjimo prašymo egzempliorius ir ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų bei kitų reikiamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu (išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai neteikiami, kai išlaidos apmokamos pagal fiksuotąjį įkainį, fiksuotąją sumą ar fiksuotąją normą). Kiekvienas mokėjimo prašymo ir jo priedų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu. Tokiu būdu paramos gavėjas prisiima atsakomybę už mokėjimo prašymo ir jo priedų duomenų teisingumą. Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus. Mokėjimo prašymas su pridedamais dokumentais turi būti įsegtas į segtuvą. Karantino metu paramos gavėjas pasirašytą mokėjimo prašymą kartu su pateikiamais dokumentais Mokėjimo agentūros darbo laiku papildomai gali pateikti pasinaudodamas „paraiškų dėžutėmis“ (specialiai įrengtomis vietomis, kuriose pareiškėjas gali pateikti paramos paraišką, mokėjimo prašymą tiesiogiai nekontaktuodamas su kitais asmenimis), kurios įrengtos Mokėjimo agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniuose paramos administravimo skyriuose, adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. „Paraiškų dėžutėse“ pateikti mokėjimo prašymai vieną kartą per dieną išimami, pažymimi mokėjimo prašymo išėmimo spaudu (išėmimo data, laikas, išėmusio darbuotojo vardas, pavardė, parašas) bei užregistruojami. Apie mokėjimo prašymo užregistravimą paramos gavėjas per 1 d. d. informuojamas mokėjimo prašyme nurodytu telefonu ir (arba) elektroniniu paštu. Paramos gavėjas mokėjimo prašyme privalo nurodyti telefoną ir (arba) elektroninio pašto adresą, kuriuo Mokėjimo agentūra galėtų informuoti apie mokėjimo prašymo gavimą bei užregistravimą. Paramos gavėjas, pateikęs mokėjimo prašymą per „paraiškų dėžutę“ ir negavęs iš Mokėjimo agentūros informacijos apie mokėjimo prašymo užregistravimą, ne vėliau kaip 2 darbo dieną po mokėjimo prašymo pateikimo privalo susisiekti su Mokėjimo agentūra, priešingu atveju, kilus ginčui dėl mokėjimo prašymo pateikimo, bus laikoma, kad mokėjimo prašymas nebuvo pateiktas. Mokėjimo prašymai per „paraiškų dėžutę“ teikiami dvi darbo dienas trumpiau nei paskutinė paramos sutartyje ar paramos paraiškoje numatyta mokėjimo prašymo pateikimo termino diena“.
9. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:
„122. Karantino metu mokėjimo prašymo patikra vietoje gali būti atliekama nevykstant į projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą. Paramos gavėjas siunčia tikrinamus dokumentus, vaizdo įrašus kaip papildomą medžiagą, naudodamas Mokėjimo agentūros Agro su geografiniu žymeniu pažymėtas nuotraukas ir (ar) kitus įrodymus apie savo vykdomą veiklą. Atšaukus karantiną Mokėjimo agentūra atliks pakartotinę patikrą vietoje projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba po projekto finansavimo pabaigos.“
10. Pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:
„125. Įvertinusi mokėjimo prašymus, Mokėjimo agentūra pagal Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklėse nustatytą tvarką perveda paramos lėšas paramos gavėjams. Mokėjimo agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir paramos lėšas užsakyti per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip (karantino metu Mokėjimo agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir paramos lėšas užsakyti per 15 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos). Avansinį mokėjimo prašymą Mokėjimo agentūra turi įvertinti ir paramos lėšas užsakyti per 15 darbo dienų (karantino metu per 8 darbo dienas) nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos. Jei ministerija, kaip asignavimų valdytojas, iš valstybės biudžeto negauna finansavimo paramai išmokėti, paramos lėšų užsakymo terminas atidedamas.“
11. Pakeičiu 126.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„126.1. tais atvejais, kai vertindama mokėjimo prašymą Mokėjimo agentūra atlieka patikrą vietoje, kreipiasi į kitas institucijas dėl papildomos informacijos pateikimo, vykdo tyrimą dėl įtariamo pažeidimo, paprašo paramos gavėjo pateikti galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, pagal Taisyklių 192 punktą sustabdo paramos mokėjimą, mokėjimo prašymo vertinimas atitinkamai pratęsiamas patikros vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo, pažeidimo tyrimo, galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo, paramos mokėjimo sustabdymo laikotarpiui;“.
12. Pakeičiu 127 punktą iš jį išdėstau taip:
„127. Išlaidos turi būti pagrįstos, t. y. įsigytos laikantis teisės aktuose nustatytų pirkimų procedūrų ir (arba) pagal fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas, fiksuotąsias normas. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti investicijas už kainas, ne didesnes už atitinkamų prekių, paslaugų, darbų vidutines rinkos kainas, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo (netaikoma, kai konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatytas fiksuotasis įkainis, fiksuotoji suma ar fiksuotoji norma).“
13. Pakeičiu 157.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„157.3. paramos gavėjas per 3 (tris) darbo dienas nuo lėšų gavimo privalo visiškai atsiskaityti su prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais už prekes ir paslaugas, kurių išlaidos buvo deklaruotos mokėjimo prašyme, pripažintos tinkamomis ir išmokėtos paramos gavėjui, taip pat informuoti Mokėjimo agentūrą apie atsiskaitymo faktą bei pateikti jai išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus. Jeigu paramos gavėjas neinformuoja Mokėjimo agentūros apie atsiskaitymo faktą, Mokėjimo agentūra neapmoka kito mokėjimo prašymo tol, kol Mokėjimo agentūrai pateikiami dokumentai, įrodantys ankstesniajame mokėjimo prašyme nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų apmokėjimą, arba Mokėjimo agentūra pradeda galimo pažeidimo tyrimą ir jam pasitvirtinus taiko sankcijas. Jeigu buvo pateiktas galutinis mokėjimo prašymas ir paramos gavėjas per nustatytą 3 (trijų) darbo dienų terminą neinformavo Mokėjimo agentūros apie atsiskaitymo faktą ir (arba) nepridėjo dokumentų, įrodančių mokėjimo prašyme nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų apmokėjimą, Mokėjimo agentūra raštu primena paramos gavėjui apie jo pareigą atsiskaityti su prekių tiekėjais ir (arba) paslaugų teikėjais už prekes ir (arba) paslaugas ir apie atsiskaitymo faktą informuoti Mokėjimo agentūrą. Jeigu paramos gavėjas po Mokėjimo agentūros priminimo neatsiskaito su prekių tiekėjais ir (arba) paslaugų teikėjais už prekes ir (arba) paslaugas, neinformuoja Mokėjimo agentūros apie atsiskaitymo faktą ir (arba) neprideda pagrindžiančių dokumentų, Mokėjimo agentūra pradeda galimo pažeidimo tyrimą ir jam pasitvirtinus taiko sankcijas“.
14. Pakeičiu 176 punktą ir jį išdėstau taip:
„176. Projektų priežiūrai atlikti Mokėjimo agentūra naudojasi paramos gavėjo teikiama informacija bei savo atliktų patikrinimų duomenimis: nagrinėjami paramos gavėjų pateikti mokėjimo prašymai, galutinės projektų įgyvendinimo ataskaitos, užbaigto projekto metinės ataskaitos, projektų patikrų vietoje rezultatai ir kita Mokėjimo agentūros gaunama informacija. Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti įvertinta per 10 darbo dienų nuo patikros vietoje atlikimo dienos. Užbaigto projekto metinė ataskaita turi būti įvertinta Mokėjimo agentūros nustatyta tvarka iki einamųjų metų spalio 31 d. (dėl paskelbto karantino užbaigto projekto metinė ataskaita, teikiama už 2019 m., turi būti įvertinta Mokėjimo agentūros nustatyta tvarka iki 2020 m. lapkričio 30 d.). Mokėjimo agentūra per 10 darbo dienų nuo galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, užbaigto projekto metinės ataskaitos vertinimo pabaigos vertinimo rezultatus paskelbia Informaciniame portale.“
15. Pakeičiu 177.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„177.2. kiekvienais kontrolės laikotarpio metais iki gegužės 1 d. – užbaigto projekto metinę ataskaitą (dėl paskelbto karantino užbaigto projekto metinė ataskaita, teikiama už 2019 m., Mokėjimo agentūrai turi būti pateikta ne vėliau kaip iki 2020 m. liepos 1 d.). Ši nuostata taikoma su investicijomis susijusių Programos priemonių atveju, kai paramos gavėjas Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytu laikotarpiu nuo galutinio lėšų išmokėjimo įsipareigoja nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, tikslų, projekto įgyvendinimo sąlygų ir nuosavybės formos, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos. Mokėjimo agentūra gali leisti įkeisti iš paramos lėšų įsigytą turtą tai finansų įstaigai, kuri suteikė paskolą projektui įgyvendinti, jeigu paramos paraiškoje finansų įstaigos suteiktą paskolą pareiškėjas įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių ir jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Užbaigto projekto metinė ataskaita pagal priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos srities „Parama investicijoms į žemės ūkio ir miškininkystės plėtrą ir pritaikymą“ veiklą „Parama žemės ūkio vandentvarkai“ ir priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritį „Parama smulkiems ūkiams“ teikiama paskutiniais projekto kontrolės metais, pagal priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos srities „Investicijos, kuriomis didinamas miškų ekosistemų atsparumas ir aplinkosauginė vertė“ veiklą „Jaunuolynų ugdymas“, priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos sritis „Parama investicijoms į visų rūšių mažos apimties infrastruktūrą“ ir „Parama investicijoms į kaimo kultūros ir gamtos paveldą, kraštovaizdį“, priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos srities „Parama investicijoms į visų rūšių mažos apimties infrastruktūrą“ veiklas „Parama vietiniams keliams“, „Asbestinių stogų dangos keitimas“ projektų ataskaitos neteikiamos, tačiau Mokėjimo agentūra projektų kontrolės laikotarpiu kasmet tikrina duomenis apie paramos gavėjų atitiktį Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatytiems įsipareigojimams, prioritetiniams kriterijams, projekto priežiūros rodikliams. Mokėjimo agentūra užtikrina šių patikrinimų atsekamumą.“
16. Pakeičiu 254 punktą ir jį išdėstau taip:
„254. Jei Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatomas kitoks teisinis reguliavimas nei šiose Taisyklėse, vadovaujamasi Priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, tačiau Taisyklių 31.3 papunkčio, 39, 59, 75, 761, 1141 punktų, 116.3 papunkčio, 122, 125, 176 punktų ir 177.2 papunkčio nuostatos, susijusios su karantinu, paskelbtu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“, taikomos net jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta kitaip.“