r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS IR AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS LĖŠŲ, SKIRTŲ AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS, GATVĖMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), REKONSTRUOTI, PRIŽIŪRĖTI, SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 21 d. Nr. T-41

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 8, 9 straipsnių, 3 priedo pakeitimo ir 3, 4 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, Kelių priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Akmenės rajono savivaldybės lėšų, skirtų Akmenės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams, gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir paskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T-133 „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos ir Akmenės rajono savivaldybės lėšų, skirtų Akmenės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams, gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Mitrofanovas

 

 

PATVIRTINTA

Akmenės  rajono savivaldybės tarybos 

2022 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. T-41

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS IR AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS LĖŠŲ, SKIRTŲ AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS, GATVĖMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), REKONSTRUOTI, PRIŽIŪRĖTI, SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Akmenės rajono savivaldybės lėšų, skirtų Akmenės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams, gatvėms projektuoti, tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir paskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) lėšų, skirtų Akmenės rajono vietinės reikšmės keliams, gatvėms projektuoti, tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimą ir paskirstymą, darbų ir paslaugų vykdymą ir atsiskaitymo tvarką.

2.  Šiuo Aprašu siekiama užtikrinti Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės kelių ir gatvių tinkamą techninę būklę ir tinkamą lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams, gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, paskirstymą ir naudojimą.

3.  Apraše naudojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos kelių įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO IR PASKIRSTYMO TVARKA

 

4Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Akmenės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sprendimu patvirtintą Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Akmenės rajono savivaldybės lėšomis finansuojamų Savivaldybės objektų sąrašą (toliau – Objektų sąrašas), suderintą su valstybės įmone Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija).

Patvirtintas Objektų sąrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

5.  Programos finansavimo lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos Savivaldybės ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės įmonių valdomam vietinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, tai yra:

5.1. keliams projektuoti, tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti ir prižiūrėti;

5.2. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;

5.3. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.4. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.5. kelio juostoje esantiems paviršiaus vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.6. ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti;

5.7. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.8. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;

5.9. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;

5.10. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;

5.11. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;

5.12. želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;

5.13. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.14. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams)  įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.15. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;

5.16. valstybinėje ir Savivaldybės žemėje daugiabučių namų kiemų vidaus kelių (gatvių) ir daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti)  ir prižiūrėti, neatsižvelgiant į tai, ar atlikta šių inžinerinių statinių teisinė registracija.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR OBJEKTŲ PRIORITETINĖS EILĖS SUDARYMAS

 

6. Vietinės reikšmės kelių (gatvių), vietinės reikšmės viešųjų kelių ir vietinės reikšmės vidaus kelių (toliau keliai), kurie priklauso Savivaldybei, apskaitą ir priežiūrą vykdo Savivaldybės administracija ir jos struktūriniai teritoriniai padaliniai seniūnijos.

7. Kiekvienais metais Programos finansavimo lėšos skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu šia tvarka:

7.1. nuo bendros Savivaldybei skiriamų lėšų sumos ne mažiau kaip 50 procentų naudojama turtui įsigyti – keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti. Lėšos naudojamos vietinės reikšmės kelių, gatvių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, investicijų projektams, programoms finansuoti, vietinės reikšmės gyvenviečių žvyruotoms gatvėms ar keliams asfaltuoti, naujoms gatvėms ar keliams įrengti, asfaltuotų gatvių kapitaliniam remontui ir (ar) lietaus kanalizacijos tinklams įrengti, statiniams projektuoti, projektų ekspertizei atlikti, kelių inventorizacijai ir teisinei registracijai (lėšas turtui įsigyti įsakymu skirsto Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo). Einamaisiais metais lėšos turtui įsigyti gali būti skiriamos praėjusiais metais pradėtiems darbams objekte, jeigu dėl ribotų finansinių galimybių darbų nebuvo galima užbaigti per praėjusius metus;

7.2. nuo bendros Savivaldybei skiriamų lėšų sumos ne mažiau kaip 10 procentų naudojama darnaus judumo priemonėms, nurodytoms 5.13 papunktyje, ir inžinerinėms saugaus eismo priemonėms, nurodytoms šio Aprašo 5.14 papunktyje, keliuose finansuoti;

7.3. likusi Programos lėšų dalis (40 procentų) skiriama einamiesiems tikslams įgyvendinti. Lėšos naudojamos paprastajam remontui, seniūnijų kelių, gatvių priežiūrai, statiniams projektuoti, kelių, gatvių inventorizacijai ir teisinei registracijai atlikti, avarinių ir nenumatytų darbų vykdymui (lėšas einamiesiems tikslams įsakymu skirsto Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo), atsižvelgiant į gyventojų skaičių, kelių ilgį, žemės ūkio naudmenas ir praėjusių finansinių metų išlaidas, kurios skirstomos, atsižvelgiant į seniūnijoje gyvenamąją vietą deklaruojančių gyventojų skaičių ir seniūnijai priklausančių vietinės reikšmės kelių ir gatvių ilgį.

8. Programos finansavimo lėšos Savivaldybės administracijos seniūnijoms skirstomos taip:

8.1. Naujosios Akmenės miesto seniūnijai – 20 procentų nuo bendros Savivaldybei skiriamų lėšų sumos;

8.2. Akmenės rajono visoms seniūnijoms – 80 procentų nuo bendros Savivaldybei skiriamų lėšų sumos, iš jų: pagal nuolatinių gyventojų skaičių – 50 proc., pagal motorizuoto eismo kelių ilgį – 50 procentų.

9. Einamųjų metų Programos lėšas, likusias po darbų ir paslaugų viešųjų pirkimų konkursų, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioto asmens įsakymu paskirsto Objektų sąraše esantiems keliams, kurių remonto darbams trūksta finansavimo, skaidant ne didesnį kaip 15 procentų pokytį einamiesiems metams kiekvienai seniūnijai atskirai, bet išlaikant numatytą finansavimo proporciją trejus metus.

10. Juridiniai ir fiziniai asmenys prašymus sekantiems metams dėl Savivaldybės kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstrukcijos, priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo teikia seniūnijoms iki einamųjų metų lapkričio 15 d.

11. Seniūnijos, įvertinusios visus prašymus ir juos išnagrinėjusios išplėstinėse seniūnaičių sueigose iki einamųjų metų gruodžio 31 d., teikia paraiškas Savivaldybės administracijai (jose turi būti nurodytas kelio numeris, objekto pavadinimas pagal Objektų sąrašą, adresas (buvimo vieta), darbų apimtys, pradžios ir pabaigos koordinatės); paraiškas sudaro:

11.1. remontuotinų objektų, seniūnijos įvertintų balais pagal šio Aprašo 15 punkte nurodytus Kelių atrankos vertinimo kriterijus, sąrašas, sudarytas prioriteto tvarka (nurodant tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio remonto, šių darbų projektavimo ir paprastojo remonto darbus, atliekamus ne mažesniame kaip 1000 kvadratinių metrų plote ir ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui);

11.2. darbų sąrašas einamiesiems metams kelių priežiūrai ir kitiems paprastojo remonto darbams;

12. Akmenės rajono savivaldybės vietinės reikšmės remontuotinų kelių prioritetinės eilės sąrašą (toliau Objektų prioritetinė eilė) sudaro Akmenės rajono savivaldybės administracijos Statybos skyrius (toliau – Statybos skyrius), kuriam pavesta kelių priežiūros funkcija ir kuris tikrina seniūnijų pateiktų Objektų prioritetinių eilių atitiktį Kelių atrankos vertinimo kriterijams, kriterijų reikšmes balais ir sudaro bendrą Objektų prioritetinę eilę ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui, kurioje prioritetiniai objektai įrašomi pagal kiekvieną seniūniją atskirai, išskiriant tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio remonto darbus, šių darbų projektavimą ir paprastojo remonto darbus, atliekamus ne mažesniame kaip 1000 kvadratinių metrų plote.

13. Sudarant Objektų prioritetinę eilę turi būti atsižvelgiama  į kriterijų reikšmių sumą (mažėjančia tvarka) pagal nustatytus Kelių atrankos vertinimo kriterijus.

14. Objektų prioritetinė eilė, pasikeitus aplinkybėms, Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu gali būti tikslinama.

15. Kelių atrankos vertinimo kriterijai:

 

Eil. Nr.

Kelių atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Pastabos

1.

Kelio ruožo darbai finansuoti ankstesniais metais (tęstinis)

0–30

Neatliktų darbų vertė su PVM:

iki 70 tūkst. Eur – 30 balų;

70-150 tūkst. Eur – 20 balų;

daugiau kaip 150 tūkst. Eur – 10 balų;

ankstesniais metais nefinansuota – 0 balų

 

2 .

Parengta techninė dokumentacija

 

0–15

Parengta – 15 balų;

baigiama rengti – 10 balų;

neparengta – 0 balų

3.

Kelio ruože įrengti požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio, buitinių nuotekų, lietaus, ryšių, dujų tiekimo, elektros tiekimo)

0–15

Esami nauji tinklai 15 balų; projektuojami tinklai 10 balų;

esami seni tinklai 5 balai;

nėra ir nenumatyti įrengti tinklai 0 balų

4.

Kelio ruože gyvenančių nuolatinių (deklaravusių gyvenamąją vietą) gyventojų skaičius

0–15

Daugiau kaip 90 gyventojų – 15 balų;

nuo 60 iki 90 gyventojų – 10 balų;

nuo 30 iki 59 gyventojų – 5 balų;

mažiau kaip 30 gyventojų – 0 balų

5.

Kelias veda į viešąsias paslaugas teikiančias įstaigas ir / ar verslo įmones, ir / ar lankomus objektus

0–15

Visais trimis atvejais – 15 balų;

dviem atvejais – 10 balų;

vienų atveju – 5 balai;

neatitinka nei vieno atvejo – 0 balų

6.

Kelio) ruože nepatenkinama,

bloga ar labai bloga susisiekimo infrastruktūros būklė

0–10

Labai bloga ir / ar neužtikrintas eismo dalyvių saugumas – 10 balų;

bloga – 5 balai;

nepatenkinama – 0 balų

 

Maksimali bendra balų suma

100

 

7.

Kelio ruožas, kurio dalį darbų savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 10 procentų objekto vertės) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys

Papildomi balai:

 

0–50

Balų skaičius nustatomas prisidedamu proporcingumu nuo projekto vertės:

ne mažiau nei 50 proc. – 40 balų

ne mažiau nei 40 proc. – 30 balų

ne mažiau nei 30 proc. – 20 balų

ne mažiau nei 20 proc. – 10 balų

ne mažiau nei 10 proc. – 5 balų

 

16. Statybos skyrius, sudarydamas Objektų prioritetinę eilę, esant aplinkybėms, kuomet fiziniai ar juridiniai asmenys kreipiasi į Savivaldybę prašydami įtraukti į Objektų sąrašą remontuotiną objektą ir sutinka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 10 procentų objekto vertės) prisidėti prie jo remonto, objektus, atitinkančius Aprašo 15.7 p. nurodytą kriterijų, įrašo į Objektų prioritetinę eilę. Savivaldybės administracija proporcingai skiria lėšų prisidėjimo daliai, bet ne daugiau kaip 70 procentų objekto vertės einamaisiais metais.

17.  Statybos skyrius sudarytą Objektų prioritetinę eilę teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui. Pagal įsakymu patvirtintą Objektų prioritetinę eilę Statybos skyrius rengia Objektų sąrašo projektą ir teikia jį tvirtinti Akmenės rajono savivaldybės tarybai.

18. Jeigu parinkus kelio projekto įgyvendinimo rangovą tiksli projekto įgyvendinimo darbų kaina yra mažesnė arba didesnė už pateiktame pasiūlyme nurodytą preliminarią projekto vertę, šalių (Savivaldybės administracijos ir fizinio ar juridinio asmens, pageidaujančio perduoti tikslinių lėšų kelių projektui įgyvendinti) finansiniai įsipareigojimai yra proporcingai mažinami arba didinami išlaikant nustatytą procentinį kiekvienos šalies finansavimo santykį.

 

IV SKYRIUS

DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMAS

 

19. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Akmenės rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklėmis. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo pasirašo sutartis su rangovais ir / ar paslaugų teikėjais, atlieka šių darbų ir paslaugų užsakovo funkcijas.

20. Už Programos finansavimo lėšų racionalų panaudojimą Kelių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų iniciavimą tiekėjams parinkti, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę, statinių techninę priežiūrą, atsakingas Statybos skyrius.

21. Savivaldybės seniūnijų seniūnai ar jų įgalioti asmenys, vadovaudamiesi šiuo Aprašu, teikdami užsakymus Statybos skyriui vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūros darbams atlikti,  nurodo atliekamų vietinės reikšmės (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, asfaltbetonio duobių ir išdaužų remontas ir pan.), paprastojo remonto ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo objektų adresus (buvimo vietas), darbų kiekius, derina darbų atlikimo terminus ir sutikrina faktiškai atliktų darbų apimtis, derina atliktų darbų ir / ar suteiktų paslaugų aktus.

22. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo pasirašo Finansavimo sutartis dėl Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų panaudojimo su Kelių direkcija, pasirašo ir tvirtina objektų sąrašus prie Finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos derinti Kelių direkcijai.

23. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais, paslaugų teikėjais, tvarko Programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia Kelių direkcijai Programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ VALSTYBEI SVARBIŲ VIETINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ ATRANKA

 

24. Siekiant gauti Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams, kurie yra valstybinės reikšmės magistralinių ar krašto kelių tęsiniai arba jų tarpusavio jungtys ar aplinkkeliai, skirti tranzitiniam eismui, Programos finansavimo lėšų valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, prašymai teikiami Susisiekimo ministerijai Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.

25.  Kelių objektai turi atitikti šiuos reikalavimus:

25.1. kelio objektas turi būti įtrauktas į Objektų prioritetinę eilę;

25.2. privalo būti parengtas kelio objekto techninis darbo projektas (į kelio objekto vertę įskaičiuojama ir inžinerinių paslaugų vertė, sąnaudos sklypų formavimui, žemės išpirkimui);

25.3. atlikta sąnaudų naudos analizė.

26. Kelių objektų vertinimo kriterijai:

26.1. bendras eismo intensyvumas;

26.2. krovininio transporto eismo intensyvumas;

26.3. kelio objekto ekonominės analizės rodiklių reikšmės;

26.4. kelio objekto vertė;

26.5. prisidėjimas Savivaldybės biudžeto lėšomis;

26.6. kelio objekto tęstinumas.

27. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšos skirtos valstybei svarbiems vietinės reikšmės objektams finansuoti naudojamos pagal su Kelių direkcija pasirašytų finansavimo sutarčių sąlygose numatytus reikalavimus ir suderintus duomenų apie objektus sąrašus.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Savivaldybės administracija užtikrina tinkamą visų su Kelių direkcija pasirašytų finansavimo sutarčių sąlygose nustatytų reikalavimų vykdymą. Vadovaujamasi Kelių direkcijos, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir aplinkos ministrų įsakymais.

29Už vietinės reikšmės kelių, gatvių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto ir priežiūros projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą, darbų kokybės kontrolę, statybos užbaigimo procedūrų, objektų sąrašo parengimo ir lėšų paskirstymo seniūnijoms organizavimą ir koordinavimą atsakinga Savivaldybės administracija.

30.  Nepanaudotos lėšos Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu gali būti skiriamos kitiems kelių (gatvių) statybos objektams užbaigti ir kitiems būtiniems vietinės reikšmės kelių (gatvių) remonto darbams atlikti iš patvirtinto Objektų sąrašo.

31 Šis Aprašas gali būti keičiamas ar papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

_____________________________