LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS
31 D. ĮSAKYMO NR. V-878 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-04 „UŽTIKRINTI VISIEMS PRIEINAMĄ ANKSTYVĄJĮ UGDYMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. kovo 16 d. Nr. V-343
Vilnius
P a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-878 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro
2022 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-878
(Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro
2023 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. V-343
redakcija)
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-04 „UŽTIKRINTI VISIEMS PRIEINAMĄ ANKSTYVĄJĮ UGDYMĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-12-003-03-01-04-01 |
Rezultato |
Vaikų, nuo 2 metų iki privalomojo ugdymo amžiaus dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, dalis |
Proc. |
88,4 (2019) |
n / a
|
95
|
Valstybės biudžetas |
R-12-003-03-01-04-02 |
Rezultato |
Socialinę riziką patiriančiose šeimose gyvenančių nuo 3 metų iki privalomo ugdymo amžiaus vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, skaičius |
Vnt. |
413 (2021) |
1 500 |
Ne mažiau kaip 2 000 |
Valstybės biudžetas |
R-12-003-03-01-04-03 |
Rezultato |
Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
Proc. |
0 (2021) |
n / a |
80 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
R-12-003-03-01-04-04 |
Rezultato |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
Asmenys |
0 (2021) |
n / a |
8 340 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-05 |
Produkto |
Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius* |
Asmenys |
0 |
460 (2024) |
3 050 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-06 |
Produkto |
Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
Asmenys |
0 |
1 675 (2024) |
11 170 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-07 |
Produkto |
Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
Vnt. |
0 (2021) |
1 |
1 (2023 III ketv.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa |
P-12-003-03-01-04-08 |
Produkto |
Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
Vnt. |
0 (2021) |
1 |
1 (2024) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa |
R-12-003-03-01-04-09 |
Rezultato |
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
Proc. |
0 (2021) |
n / a |
80 (2029) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ESF+) |
P-12-003-03-01-04-10 |
Produkto
|
Atliktas ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse vertinimas, nustatant esamos infrastruktūros pritaikymo ar naujos kūrimo galimybes ikimokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti |
Vnt. |
0 (2021) |
n / a |
1 (2022 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (EGADP) |
* Šioje priemonėje rodikliu skaičiuojami ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, patiriantys socialinę riziką ir negalintys gauti tikslinės valstybės paramos pagal priemonę R-003-03-01-04-02.
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
|
1.1.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas (didžiausiu tikslumu) |
|
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
|
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos: |
9 407 |
Sostinės regionas |
3 608 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
5 799 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos: |
36 465 |
Sostinės regionas |
3 608 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
32 857 |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
|
... |
|
2. Kitos lėšos |
|
2.1.Savivaldybių biudžetų lėšos |
|
2.2. Privačios lėšos |
|
2.3. Kitos viešosios lėšos |
|
IŠ VISO |
45 872 |
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne)
|
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė |
Administruojančioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) |
I |
ESFA |
P |
Taip
|
D |
35 172
|
2021–2027 IP |
R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
80 |
CPVA |
SADM |
P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
SR – 510 VVL – 2 540 |
||||||||||
1.1. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) Sostinės regione (IP metodologinio dokumento 4.3.3veikla) |
I |
ESFA |
P |
Taip
|
D |
5 900 |
2021–2027 IP |
R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
80 |
CPVA |
SADM |
P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
510 |
||||||||||
1.2. Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Vaiko garantijos iniciatyva) Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (IP metodologinio dokumento 4.3.3 veikla) |
I |
ESFA |
P |
Taip
|
D |
29 272 |
2021–2027 IP |
R – Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, kurie yra privalomai ugdomi pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ne trumpiau kaip 6 mėnesius, dalis |
80 |
CPVA |
SADM |
P – Jaunesnių nei 18 metų vaikų skaičius |
2 540 |
||||||||||
2. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūros formavimui bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais |
I |
NŠA |
P |
Taip |
D |
4 700
|
2021–2027 IP
|
R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
SR – 2 340, VVL – 6 000 |
CPVA
|
– |
P – Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
1 |
||||||||||
P – Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
1 |
||||||||||
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
SR – 2 740, VVL – 7 060 |
||||||||||
2.1. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūros formavimui bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Sostinės regione. (IP metodologinio dokumento 4.2.3 veikla) |
I |
NŠA |
P |
Taip |
D |
1 316 |
2021–2027 IP |
R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
2 340 |
CPVA |
- |
P – Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
1 |
||||||||||
P – Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
1 |
||||||||||
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
2 740 |
||||||||||
2.2. Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūros formavimui bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. (IP metodologinio dokumento 4.2.3 veikla) |
I |
NŠA |
P |
Taip |
D |
3 384 |
2021–2027 IP |
R – Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
6 000 |
CPVA |
- |
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
7 060 |
||||||||||
3. Sukurti įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, stiprinimo paketą, apimantį mokymąsi vieniems iš kitų (ang. peer-learning), ikimokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų atnaujinimą ir stiprinimą, aprūpinimą moderniomis darbo vietomis. (IP metodologinio dokumento 4.3.2 veikla)
|
I |
Mokyklos, savivaldybės, ESFA |
P |
Taip |
D |
6 000
|
2021–2027 IP |
R – Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
80 |
CPVA |
– |
P – Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5–8 kodai) išsilavinimą |
VVL – 1 370 |
||||||||||
4. Atlikti ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse vertinimą, nustatant esamos infrastruktūros pritaikymo ar naujos kūrimo galimybes ikimokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti
|
A |
– |
– |
Ne |
– |
– |
EGADP |
P – Atliktas ikimokyklinio ugdymo infrastruktūros plėtros savivaldybėse vertinimas, nustatant esamos infrastruktūros pritaikymo ar naujos kūrimo galimybes ikimokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti |
1 |
– |
NŠA |
– |
VB |
R – Vaikų, nuo 2 metų iki privalomojo ugdymo amžiaus dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, dalis (proc.) |
95 |
||||||||
– |
VB |
R – Socialinę riziką patiriančiose šeimose gyvenančių nuo 3 metų iki privalomo ugdymo amžiaus vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programose, skaičius |
Ne mažiau kaip 2 000
|
2021–2030 m. plėtros programos valdytojos
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto
ministerijos švietimo plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems
prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ aprašo
priedas
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-04 „UŽTIKRINTI VISIEMS PRIEINAMĄ ANKSTYVĄJĮ UGDYMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūros formavimui bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Sostinės regione |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa
|
4. Socialiai atsakingesnė Lietuva |
4.2. Švietimo ir mokymo sistemų gerinimas
|
4.2.3. Ankstinti privalomojo ugdymo pradžią, kad būtų užtikrintas spartesnis mokinių pasiekimų gerėjimas |
148 – Parama ikimokykliniam ugdymui ir priežiūrai (išskyrus infrastruktūrą) |
Sostinės regionas |
01 – Dotacija |
33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą |
21 |
09 – Netaikoma |
02 – Lyčių aspekto integravimas |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5-8 kodai) išsilavinimą |
P-12-003-03-01-04-06 P.B.2.0511 |
asmenys |
2 740 |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
R-12-003-03-01-04-04 R.B.2.2503 |
asmenys |
2 340 |
Sukurtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės |
P-12-003-03-01-04-07 |
vienetai |
1 |
Sukurtas įrankis ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą |
P-12-003-03-01-04-08 |
vienetai |
1 |
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūros formavimui bei tobulinti mokytojų kvalifikaciją ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa
|
4. Socialiai atsakingesnė Lietuva |
4.2. Švietimo ir mokymo sistemų gerinimas
|
4.2.3. Ankstinti privalomojo ugdymo pradžią, kad būtų užtikrintas spartesnis mokinių pasiekimų gerėjimas |
148 – Parama ikimokykliniam ugdymui ir priežiūrai (išskyrus infrastruktūrą) |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
01 – Dotacija |
33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą |
21 |
09 – Netaikoma |
02 – Lyčių aspekto integravimas |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Asmenys, turintys tretinį (ISCED 5-8 kodai) išsilavinimą |
P-12-003-03-01-04-06 P.B.2.0511 |
asmenys |
7 060 |
Dalyviai, pasibaigus jų dalyvavimui mokymuose įgyjantys kvalifikaciją |
R-12-003-03-01-04-04 R.B.2.2503 |
asmenys |
6 000 |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projektų įgyvendinimo planą, priimant sprendimą dėl projektų finansavimo, sudarant projektų sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau –Aprašas): Bendrieji teisės aktai: 1.1. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas; 1.2. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“; 1.3. 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos patvirtinimo“; 1.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT); 1.5. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“; 1.6. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PAFT, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir anksčiau paminėtuose teisės aktuose. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Galimas pareiškėjas – Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – Pareiškėjas). 2.2. Galimi projekto partneriai – juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje. 2.3. Galima projekto tikslinė grupė – pedagogai, švietimo įstaigų vadovai, kiti švietimo sistemos specialistai, ikimokyklinio ugdymo amžiaus vaikai, jų tėvai ir (ar) globėjai, viešojo administravimo institucijų specialistai. Taikant Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060 (toliau – Reglamentas (ES)) 63 straipsnio 3 dalies nuostatą dėl ESF+ projektų, tinkama tikslinė grupė ar jos dalis, esant pagrįstam poreikiui, gali būti priskiriama vienam iš regionų, neatsižvelgiant į tai, kuriame regione asmenys gyvena ar dirba, su sąlyga, kad veiksmas padeda siekti konkrečių programos tikslų. 2.4. Pagal Aprašą remiama veikla – Ikimokyklinio ugdymo programos gairių perengimas bei mokytojų kvalifikacijos ugdymo turinio įgyvendinimo bei vaikų vertinimo klausimais tobulinimas: 2.4.1. Ikimokyklinio ugdymo programos gairių parengimas, ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašo atnaujinimas ir įrankio ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui parengimas, rekomendacijų praktikams parengimas. 2.4.2. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų, švietimo sistemos specialistų ir vadovų bei viešojo administravimo institucijų specialistų, susijusių su kokybiško ikimokyklinio ugdymo užtikrinimu ir jo prieinamumo didinimu, kvalifikacijos tobulinimas (įskaitant mokymo programų parengimą). 2.4.3. Ankstesnės ir platesnės įtraukties į švietimo sistemą skatinimo informacinės – socialinės kampanijos parengimas ir vykdymas. 2.5. Aprašo 2.4 papunktyje nurodytos finansuojamos veiklos visos poveiklės turi būti numatytos viename projekte. 2.6. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija. 2.7. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti skiriama iki 4 700 000 EUR (keturių milijonų septynių šimtų tūkstančių eurų), iš kurių: - iki 3 534 400 EUR (trijų milijonų penkių šimtų trisdešimt keturių tūkstančių keturių šimtų eurų) Europos socialinio fondo + lėšų, iš kurių Sostinės regionui iki 658 000 EUR (šešių šimtų penkiasdešimt aštuonių tūkstančių eurų) ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui iki 2 876 400 EUR (dviejų milijonų aštuonių šimtų septyniasdešimt šešių tūkstančiai keturių šimtų eurų); - iki 1 165 600 EUR (vieno milijono šimto šešiasdešimt penkių tūkstančių šešių šimtų eurų) Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšų, iš kurių Sostinės regionui iki 658 000 EUR (šešių šimtų penkiasdešimt aštuonių tūkstančių eurų) ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui iki 507 600 EUR (penkių šimtų septynių tūkstančių šešių šimtų eurų). 2.8. Pagal Aprašą įgyvendinamas vienas projektas bendrai Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose, projekto išlaidas Aprašo 2.4 punkte nurodytoms veikloms paskirstant santykiu Sostinės regionui 28 proc. ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui 72 proc. 2.9. Pareiškėjas, prieš teikdamas projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) Administruojančiai institucijai, turi suderinti jį su Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – Ministerija). 2.10. Projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu turi su Ministerijos sudarytu projektų priežiūros komitetu suderinti projekto metu vykdomų mokymų / kvalifikacijos tobulinimo programas ir reguliariai atsiskaityti apie projekto vykdymo eigą ir pasiektus rezultatus. 2.11. Projektas turi atitikti projektų bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede. 2.12. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos per 48 (keturiasdešimt aštuonis) mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo. Prireikus projekto veiklos gali būti pratęstos pagrįstam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d. 2.13. Projekto vykdytojas privalo įgyvendinti privalomas matomumo ir informavimo apie projektą veiksmų priemones, nustatytas PAFT. 2.14. Kartu su PĮP turi būti pateikta: 2.14.1. Partnerių deklaracijos pagal PAFT 1 priedo 1 priedą. 2.14.2. Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PAFT 1 priedo 2 priedą. 2.14.3. Dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas), išlaidų skaičiavimai. 2.14.4. Projekto atitiktį bendriesiems projektų atrankos kriterijams, nurodytiems PAFT 2 priede, patvirtinantys dokumentai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Projekte negali būti numatyta: 3.1.1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais principams įgyvendinti; 3.1.2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti. 3.2. Projekte turi būti numatyta: 3.2.1. organizuodamas mokymus projekto vykdytojas prieš projekto veiklos įgyvendinimą turi atlikti būsimų mokymų dalyvių apklausą, siekdamas nustatyti, ar mokymų dalyviai turi specialiųjų poreikių, į kuriuos organizatorius turėtų atsižvelgti (pvz., parinkdamas mokymų vietą, prieinamą žmonėms su judėjimo negalia, suorganizuodamas gestų kalbos specialisto paslaugą, parinkdamas tinkamas mokomąsias priemones akliesiems ar silpnaregiams ir pan.); 3.2.2. ikimokyklinio ugdymo programos gairės turėtų būti kuriamos laikantis universalaus dizaino ir inovatyvumo (kūrybingumo) principų (pvz.: prieinamumo, lankstumo, paprasto ir intuityvaus naudojimo, tolerancijos klaidoms ir kt.); 3.2.3. įgyvendinant projekto veiklas (kuriant produktus ir vykdant mokymus), turi būti įtrauktas lyčių lygybės aspektas, pvz., temos apie lyčių stereotipų mažinimą. 3.3. Projektai turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y. turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088. Atitiktis šiam principui turi būti užtikrinta viso projekto įgyvendinimo metu (Aprašo priedas). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veiklos ir poveiklės atitinka Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatas pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01), III priedą. Pagrindiniai Chartijos nuostatų laikymuisi taikomi reikalavimai aprašyti šio Aprašo 3.1 ir 3.2 papunkčiuose. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Reikalavimai valstybės pagalbai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama. 5.2. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kuri atitinka 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, neteikiama. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.1. Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Netaikoma. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Kiti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. Administruojanti institucija turi informuoti Ministeriją, jeigu vertinimo metu nustatyta, kad Pareiškėjo pateiktas PĮP neatitinka šio Aprašo 2 punkto 2.9 papunkčio. 8.2. Projekto įgyvendinimo priežiūrai užtikrinti ir iškilusiems projekto įgyvendinimo klausimams spręsti Ministerija sudarys Projektų priežiūros komitetą. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Nuosavu įnašu prisidėti nereikalaujama. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 9.2. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų. 9.3. Planuojamos išlaidos turi atitikti PAFT išdėstytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus. 9.4. Projektų išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant PAFT 294 punkto nuostatoms. 9.5. Pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.1. Supaprastintai apmokamos išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei galimybė jas apmokėti supaprastintai iš anksto (iki projekto sutarties sudarymo) yra įtraukta į Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registrą, skelbiamą ESFA interneto svetainės Metodinės pagalbos centro skiltyje „Metodinės pagalbos centras | Europos socialinio fondo agentūra (esf.lt)“. 10.2. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai gali būti įtraukti ir po projektų sutarčių pasirašymo nuo 2020 m. vasario 1 d. iki 2026 m. rugpjūčio 31 d. laikotarpiu. 10.3. Projektų įgyvendinimo metu CPVA ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotosios sumos ar fiksuotosios normos buvo netinkamai nustatytos, patikslinti dydžiai ar jų taikymo sąlygos taikomi projektų veiksmų, vykdomų nuo dydžių ar jų taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti. |
2021–2030 m. plėtros programos valdytojos
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto
ministerijos švietimo plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems
prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ projektų finansavimo
sąlygų aprašo
priedas
PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
☒ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai |
Pagrindimas |
Pagrindimo dokumentai |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Bus investuojama į privalomojo ugdymo pradžios ankstinimą, adaptuojant, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, turinį, metodus, taip skatinant ankstesnę ir didesnę įtrauktį į ikimokyklinį ugdymą kaimo vietovėse, numatant kompleksines priemones, didinant visuomenės ir bendruomenių įsitraukimą bei vykdant tėvų švietimą. Šie veiksmai (veiklos) (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimas. |
Netaikoma. Numatomos veiklos neturi neigiamo poveikio, todėl papildomi dokumentai neteikiami.
|
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Bus investuojama į privalomojo ugdymo pradžios ankstinimą, adaptuojant, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, turinį, metodus, taip skatinant ankstesnę ir didesnę įtrauktį į ikimokyklinį ugdymą kaimo vietovėse, numatant kompleksines priemones, didinant visuomenės ir bendruomenių įsitraukimą bei vykdant tėvų švietimą. Šie veiksmai (veiklos) (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, nes neplanuojamos kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje. |
Netaikoma. Numatomos veiklos neturi neigiamo poveikio, todėl papildomi dokumentai neteikiami.
|
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Bus investuojama į privalomojo ugdymo pradžios ankstinimą, adaptuojant, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, turinį, metodus, taip skatinant ankstesnę ir didesnę įtrauktį į ikimokyklinį ugdymą kaimo vietovėse, numatant kompleksines priemones, didinant visuomenės ir bendruomenių įsitraukimą bei vykdant tėvų švietimą. Šie veiksmai (veiklos) (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma. Numatomos veiklos neturi neigiamo poveikio, todėl papildomi dokumentai neteikiami.
|
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Bus investuojama į privalomojo ugdymo pradžios ankstinimą, adaptuojant, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, turinį, metodus, taip skatinant ankstesnę ir didesnę įtrauktį į ikimokyklinį ugdymą kaimo vietovėse, numatant kompleksines priemones, didinant visuomenės ir bendruomenių įsitraukimą bei vykdant tėvų švietimą. Šie veiksmai (veiklos) (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma. Numatomos veiklos neturi neigiamo poveikio, todėl papildomi dokumentai neteikiami.
|
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Bus investuojama į privalomojo ugdymo pradžios ankstinimą, adaptuojant, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, turinį, metodus, taip skatinant ankstesnę ir didesnę įtrauktį į ikimokyklinį ugdymą kaimo vietovėse, numatant kompleksines priemones, didinant visuomenės ir bendruomenių įsitraukimą bei vykdant tėvų švietimą. Šie veiksmai (veiklos) (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma. Numatomos veiklos neturi neigiamo poveikio, todėl papildomi dokumentai neteikiami.
|
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Bus investuojama į privalomojo ugdymo pradžios ankstinimą, adaptuojant, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, turinį, metodus, taip skatinant ankstesnę ir didesnę įtrauktį į ikimokyklinį ugdymą kaimo vietovėse, numatant kompleksines priemones, didinant visuomenės ir bendruomenių įsitraukimą bei vykdant tėvų švietimą. Šie veiksmai (veiklos) (dėl savo pobūdžio) neturės jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma. Numatomos veiklos neturi neigiamo poveikio, todėl papildomi dokumentai neteikiami.
|