r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 18 d. Nr. T-51

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 7 straipsnio 2 ir 6 dalimis, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu ir Akmenės rajono savivaldybės mero 2024 m. kovo 8 d. potvarkiu Nr. M-91 „Dėl teikimo patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus“, Akmenės rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2Įgalioti Akmenės rajono savivaldybės kontrolierių pasirašyti Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

3.  Nustatyti, kad šio sprendimo 1 punkte patvirtinti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

4. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimą Nr. T-167 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Vitalijus Mitrofanovas

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. kovo 18 d. sprendimu Nr. T-51

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, buveinę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, Tarnybos veiklos tikslą, uždavinius ir funkcijas, veiklos organizavimą ir valdyseną, finansavimą ir priežiūrą, Tarnybos pertvarkymą, reorganizavimą ar likvidavimą, Nuostatų keitimo tvarką.

2. Tarnyba yra Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos įsteigtas ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo (juridinio asmens kodas – 188636611).

3. Tarnybos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

4. Tarnybos buveinės adresas – L. Petravičiaus a. 2, LT-85132 Naujoji Akmenė.

5. Tarnybos savininkė – Savivaldybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui). Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija vykdo Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose jai nustatytas funkcijas.

6. Tarnyba turi sąskaitą banke, antspaudą su Savivaldybės herbu ir Tarnybos pavadinimu.

7. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla (kodas 84.11.20), veiklos sritys – išorės auditas, priežiūra ir kontrolė Savivaldybėje.

8. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos ir kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės (toliau – Valstybės kontrolė) tvirtinamomis metodikomis, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

9. Tarnyba yra Savivaldybių kontrolierių asociacijos narė.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

10. Tarnybos veiklos tikslas – atlikti įstatymuose ir kituose teisės aktuose Tarnybai priskirtas funkcijas siekiant didinti viešojo sektoriaus efektyvumą ir jo kuriamą naudą visuomenei.

11. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

12. Siekdama tikslo ir įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

12.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse;

12.2. kiekvienais metais įstatymų nustatytais terminais parengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

12.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

12.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

12.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

12.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės Savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros;

12.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atlikto audito ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

12.8. atlieka kitas įstatymuose, kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas ir kitą veiklą, įgyvendindama Tarnybos kompetencijai priskirtus uždavinius.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius.

14. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį.

15. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos įstatyme, Darbo kodekse, Vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

16. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Savivaldybės kontrolieriaus patvirtintais metiniais veiklos planais, kurie sudaromi, tvirtinami ir tikslinami Vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka.

17. Tarnybos veikla reguliuojama Savivaldybės kontrolieriaus tvirtinamomis tvarkomis ir taisyklėmis, nustatančiomis Tarnybos vidaus tvarką, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), veiklos ir elgesio principus, bendruosius, specialiuosius ir kitus reikalavimus, kurių turi laikytis darbuotojai, įgyvendindami savo teises bei vykdydami teisės aktuose nustatytas pareigas.

18. Tarnybos darbuotojai Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus auditus, vykdo kitus su Tarnybos funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio Savivaldybės kontrolieriaus pavedimus.

19. Savivaldybės kontrolierius, Tarnybos darbuotojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų (įgaliojimų) netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą.

20. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių organizacijų veikloje. Be to, Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldos institucijose, įstaigose ir įmonėse.

21. Savivaldybės kontrolierius:

21.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus;

21.2. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia darbuotojus, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

21.3. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, darbuotojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

21.4. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito tarnybą (toliau – Vidaus audito tarnyba); teisės aktų nustatytais terminais patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, pateikia jį Valstybės kontrolei, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

21.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

21.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos darbuotojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

21.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos darbuotojus atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą, Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą (toliau – auditas);

21.8. priima sprendimus pagal atlikto audito ataskaitas, nurodo merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai – meras, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 30 dienų, privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;

21.9. teikia merui, Savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

21.10. audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

21.11. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

21.12. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

21.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldos institucijoms;

21.14. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį;

21.15. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

21.16. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus;

21.17. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldos institucijose, įstaigose ir organizacijose, santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis arba įgalioja tai atlikti kitą asmenį;

21.18. teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti kitą asmenį;

21.19. įgyvendina kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

22. Tarnybos veikla finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis. Tarnybai skiriamų asignavimų dydį Savivaldybės biudžete nustato Savivaldybės taryba.

23. Tarnyba gali turėti ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų – Tarnyba yra paramos gavėja.

24. Savivaldybės biudžeto asignavimai naudojami pagal patvirtintą programos sąmatą, kitos teisėtai gautos lėšos – Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. 

25. Tarnybos finansinę apskaitą tvarko, ūkinį, materialinį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Kai Savivaldybės kontrolierius negali eiti pareigų dėl laikino nedarbingumo, tikslinių atostogų ar kitų aplinkybių, jo pareigas atlieka Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas.

27. Savivaldybės kontrolieriui, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotojui atostogas suteikia, į komandiruotes siunčia, kitus su jų tarnybos santykiais susijusius klausimus, kurie teisės aktais nėra priskirti išimtinei Savivaldybės tarybos kompetencijai, sprendžia Savivaldybės meras.

28. Tarnybos metiniai veiklos planai, metinių ataskaitų rinkiniai, atlikto audito ataskaitos ir išvados, vieši pranešimai, kita informacija apie Tarnybos veiklą skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje adresu www.akmene.lt, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

29. Tarnybos veiklą prižiūri Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas.

30. Tarnybos atlikto audito išorinę peržiūrą valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka atlieka Valstybės kontrolė.

31. Tarnyba yra atskaitinga Savivaldybės tarybai.

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS

 

32. Įgyvendindama Tarnybai nustatytus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, Tarnyba turi teisę:

32.1. gauti tinkamas sąlygas auditui atlikti;

32.2. audito metu įeiti į audituojamo subjekto patalpas, gauti visus auditui atlikti reikalingus dokumentus, iš audituojamo subjekto darbuotojų gauti reikiamus rašytinius paaiškinimus;

32.3. pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių audito metu iškilusiems klausimams spręsti;

32.4. bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, auditui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti;

32.5. teisės aktų nustatytais terminais gauti Vidaus audito tarnybos ateinančių metų veiklos plano projektą tarpusavio veiklos koordinavimo tikslais;

32.6. gauti Vidaus audito tarnybos atlikto audito ataskaitas (raštu paprašius), atliekant auditą pasinaudoti jomis bei darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jeigu audito subjektas ir tikslai sutampa;

32.7. susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;

32.8. naudotis kitomis įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Nuostatuose neaptarti Tarnybos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis įstatymais ir kitais teisės aktais.

34. Nuostatai keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu mero teikimu. Pakeisti Nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

35. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ar likviduojama įstatymų nustatyta tvarka.

 

__________________________________