UŽIMTUMO TARNYBA
prie LIETUVOS RESPUBLIKOS socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2022 M. liepos 4 D. ĮSAKYMO NR. V-197 „DĖL AKTYVIOS DARBO RINKOS POLITIKOS PRIEMONIŲ TAIKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. liepos 18 d. Nr. V-157
Vilnius
1. Pakeičiu Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo tvarkos aprašą, patvirtintą Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) direktoriaus 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-197 „Dėl Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):
1.1. Pakeičiu Aprašo 2 punktą ir išdėstau jį taip:
„2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymu, Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo rėmimo priemonių aprašas), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu konkretiems kalendoriniams metams nustatytais paramos verslui kurti (darbo vietoms steigti) teikimo prioritetais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-311 „Dėl 1 kilometro įkainio patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas dėl įkainio), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo”.“;
1.2. Pakeičiu Aprašo 10.6 papunktį ir išdėstau jį taip:
„10.6. aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo priemonėje:
10.6.1. bedarbis:
10.6.2. užimtas asmuo:
10.6.2.2. pageidaujantis sudaryti dvišalę sutartį, siekiant persikvalifikuoti ar tobulinti turimą profesinę kvalifikaciją, kai Juridinių asmenų registre yra nurodyta, kad užimto asmens darbdavys yra reorganizuojamas arba restruktūrizuojamas;
10.6.2.3. dirbantis pagal darbo sutartį ir pageidaujantis sudaryti dvišalę sutartį, siekiant persikvalifikuoti ar tobulinti turimą profesinę kvalifikaciją, kai jam priskaičiuotos draudžiamosios pajamos, nuo kurių Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nustatyta tvarka priskaičiuotos ir privalo būti įmokėtos valstybinio socialinio draudimo įmokos, įrašytos Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre per paskutinius 3 mėnesius iki dvišalės sutarties dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo sudarymo mėnesio yra mažesnės nei 1,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio, vertinant kiekvieną mėnesį atskirai.“;
1.3. Pakeičiu Aprašo IV skyriaus pirmąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„PIRMASIS SKIRSNIS
PROFESINIO MOKYMO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS
13. Dalyvavimas profesinio mokymo priemonėje Individualiame užimtumo veiklos plane (toliau - IUVP) planuojamas bedarbio ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui, kurio registracijos tikslas yra įgyti ar pakeisti turimą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją ir įsidarbinti / pradėti dirbti savarankiškai.
14. Užimtam asmeniui gali būti organizuojamas profesinis mokymas, kai:
14.1. Juridinių asmenų registre yra nurodyta, kad užimto asmens darbdavys yra reorganizuojamas arba restruktūrizuojamas ir užimtas asmuo siekia įgyti naują kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją bei pasilikti dirbti pas tą patį darbdavį. Tokiu atveju profesinis mokymas organizuojamas sudarant Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 4 priedas);
14.2. Juridinių asmenų registre yra nurodyta, kad užimto asmens darbdavys yra reorganizuojamas arba restruktūrizuojamas ir užimtas asmuo siekia įgyti naują kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją pagal Užimtumo tarnybos atliktomis darbo rinkos prognozėmis nustatytų paklausių profesijų formaliojo ir neformaliojo profesinio mokymo programas bei įsidarbinti laisvoje darbo vietoje arba pradėti savarankišką veiklą. Tokiu atveju profesinis mokymas organizuojamas sudarant Dvišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 5 priedas);
14.3. užimtas asmuo pateikia dokumentus, pagrindžiančius jo darbdavio vykdomą modernizavimo procesą, dėl kurio užimtam asmeniui būtina įgyti naują kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją ir pasilikti dirbti pas tą patį darbdavį. Tokiu atveju profesinis mokymas organizuojamas sudarant Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 4 priedas).
15. Profesinio mokymo priemonė organizuojama sudarant Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo (Aprašo 2 priedas), Dvišalę sutartį dėl profesinio mokymo (Aprašo 3 priedas), Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 4 priedas) arba Dvišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 5 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis, bei bedarbio ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui išduodant Profesinio mokymo kupono I skyrių ir Rašytinį patvirtinimą dėl profesinio mokymo teikėjo / švietimo teikėjo / kompetencijų pripažinimą organizuojančios įmonės pasirinkimo (toliau – Rašytinis patvirtinimas) (Aprašo 1 priedas).
151. Po to, kai KAS nustato, jog užimtas asmuo atitinka Aprašo 14 punkte nurodytas sąlygas, darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu, elektroniniu paštu arba naudodamasis Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis KAS pateikia užpildytus ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus (už pateikiamų duomenų teisingumą ir tikrumą atsako darbdavys):
151.1. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, kurios pavyzdinė forma skelbiama Europos Sąjungos fondų investicijų Lietuvoje interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Dokumento tipas“ ir „DG patvirtinta forma“;
152. KAS, gavęs Aprašo 151 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos patikrina, ar pateikti visi Aprašo 151 punkte nurodyti dokumentai, ar jie tinkamai ir pilnai užpildyti, ir:
152.1. nustačius neatitikimus, per 1 darbo dieną siūlo darbdaviui, siekiančiam sudaryti trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu, patikslinti pateiktus dokumentus;
152.2. nenustačius neatitikimų ar darbdaviui, siekiančiam sudaryti trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu, patikslinus dokumentus, perduoda juos Priemonių organizavimo skyriui (toliau – POS) tolimesniam vertinimui ir administravimui;
153. POS per 5 darbo dienas nuo dokumentų iš KAS gavimo dienos patikrina darbdavio, siekiančio sudaryti trišalę profesinio mokymo sutartį su užimtu asmeniu, atitiktį Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte nustatytoms sąlygoms ir Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą.
154. Nustačius, kad darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę profesinio mokymo sutartį su užimtu asmeniu, atitinka Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygas de minimis pagalbai gauti, sudaroma Trišalė sutartis dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 4 priedas). Nustačius, kad darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę profesinio mokymo sutartį su užimtu asmeniu, neatitinka bent vienos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygos de minimis pagalbai gauti ar yra darbdavys, nurodytas Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte, POS per 3 darbo dienas nuo aplinkybių nustatymo elektroniniu paštu informuoja darbdavį, kad Trišalė sutartis dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu nebus sudaroma.
155. POS per 5 darbo dienas nuo Trišalės sutarties dėl užimto asmens profesinio mokymo sudarymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, nurodant skiriamą išlaidų profesinio mokymo paslaugoms sumą.
16. Prieš dalyvaujant profesinio mokymo priemonėje bedarbiui ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui išduodama Darbo ieškančio asmens apsilankymo kortelės kopija, kurioje nurodyta asmens pareiga prieš dalyvavimą priemonėje pasitikrinti sveikatos būklę, vertinant rizikos veiksnius asmens galėjimui mokytis ir dirbti pagal asmens pasirinktą profesinio mokymo programą bei planuojamą įgyti kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją. Iki Aprašo 15 punkte nurodytų sutarčių pasirašymo dienos bedarbio ar užimtumo asmens statusą turintis asmuo privalo pateikti Užimtumo tarnybai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytos formos medicininę pažymą (f046/a, f047/a, f048/a, f083-1/a, f086/a) arba jos kopiją.
17. Bedarbio ar užimto asmens statusą turintis asmuo, pasirinkęs profesinio mokymo teikėją, užpildo Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas) ir grąžina jį Užimtumo tarnybai iki Profesinio mokymo kupono II skyriaus pasirašymo. Pagal profesinio mokymo kuponą, pasirašytą pasirinkto mokymo paslaugos teikėjo, asmens ir Užimtumo tarnybos, profesinio mokymo teikėjas sudaro Profesinio mokymo sutartį (Aprašo 6 priedas) ir, jeigu praktinis mokymas bus vykdomas profesinio mokymo programos reikalavimus atitinkančioje darbo vietoje, su bedarbio arba užimto asmens statusą turinčiu asmeniu ir darbdaviu sudaro Mokymo sutartį (Aprašo 7 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis.“;
1.4. Pakeičiu Aprašo IV skyriaus antrąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„ANTRASIS SKIRSNIS
ĮDARBINIMO PAGAL PAMEISTRYSTĖS DARBO SUTARTĮ PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS
18. Bedarbio ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui, kurio registracijos tikslas yra įgyti ar pakeisti turimą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją ir įsidarbinti / pradėti dirbti savarankiškai, suplanavus IUVP dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį organizuojamas sudarant Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo (Aprašo 2 priedas), Dvišalę sutartį dėl profesinio mokymo (Aprašo 3 priedas), Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 4 priedas), Dvišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu (Aprašo 5 priedas), Trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Aprašo 8 priedas), Dvišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Aprašo 9 priedas), Trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo (Aprašo 15 priedas) arba Dvišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo (Aprašo 16 priedas), numatytomis standartinėmis sąlygomis bei išduodant Profesinio mokymo kupono ar Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono I skyrių ir Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas).
19. Prieš dalyvaujant įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje bedarbiui ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui išduodama Darbo ieškančio asmens apsilankymo kortelės kopija, kurioje nurodyta asmens pareiga prieš dalyvavimą priemonėje pasitikrinti sveikatos būklę, vertinant rizikos veiksnius asmens galėjimui mokytis ir dirbti pagal asmens pasirinktą profesinio mokymo programą, neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą, bei planuojamą įgyti kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją. Iki Aprašo 18 punkte nurodytų sutarčių pasirašymo dienos bedarbio ar užimtumo asmens statusą turintis asmuo privalo pateikti Užimtumo tarnybai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytos formos medicininę pažymą (f046/a, f047/a, f048/a, f083-1/a, f086/a) arba jos kopiją.
20. Bedarbis ar užimtas asmuo, pasirinkęs profesinio mokymo ar neformalaus suaugusiųjų švietimo teikėją, užpildo Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas) ir grąžina jį Užimtumo tarnybai iki Profesinio mokymo kupono ar Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono II skyriaus pasirašymo. Pagal profesinio mokymo ar Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponą, pasirašytą pasirinkto mokymo paslaugos teikėjo, asmens ir Užimtumo tarnybos, mokymo teikėjas profesinio mokymo ar neformalaus suaugusiųjų švietimo teikėjas sudaro Pameistrystės mokymo sutartį (Aprašo 10 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis.
21. Darbdavys, siekiantis dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, elektroniniu paštu arba naudodamasis Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis KAS pateikia užpildytus ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus (už pateikiamų duomenų teisingumą ir tikrumą atsako darbdavys):
21.1. Paraišką dėl įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonės įgyvendinimo (Aprašo 11 priedas);
21.4. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ patvirtintą nustatytos formos Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją (toliau – SVV deklaracija).
211. Tuo atveju, kai įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonę planuojama taikyti sudarant Trišalę sutartį dėl profesinio mokymo su užimtu asmeniu, darbdavys, siekiantis dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, Aprašo 21 punkte nurodytus dokumentus teikia po to, kai KAS nustato, kad užimtas asmuo atitinka Aprašo 14 punkte nurodytas sąlygas.
212. KAS, gavęs Aprašo 21 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos patikrina, ar pateikti visi Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, ar jie tinkamai ir pilnai užpildyti, ir:
212.1. nustačius neatitikimus, per 1 darbo dieną siūlo darbdaviui, siekiančiam dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, patikslinti pateiktus dokumentus;
212.2. nenustačius neatitikimų ar darbdaviui, siekiančiam dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, patikslinus dokumentus, perduoda juos POS tolimesniam vertinimui ir administravimui;
213. POS per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos:
213.1. patikrina, ar darbdavys, siekiantis dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, atitinka Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje nustatytas sąlygas;
213.2. patikrina darbdavio, siekiančio sudaryti pameistrystės darbo sutartį, atitiktį Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte nustatytoms sąlygoms ir Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitiktį de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą.
214. POS nustačius, kad darbdavys, siekiantis dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, neatitinka bent vienos Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje nustatytos sąlygos ar bent vienos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygos de minimis pagalbai gauti ar yra darbdavys, nurodytas Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte, Priemonių organizavimo departamento direktorius priima sprendimą neįgyvendinti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonės. POS per 3 darbo dienas nuo Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimo priėmimo dienos informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją.
215. Tais atvejais, kai darbdavys, siekiantis dalyvauti įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, atitinka Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje nustatytas sąlygas ir Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygas de minimis pagalbai gauti, su bedarbiu ar užimto asmens statusą turinčiu asmeniu sudaroma viena iš Aprašo 18 punkte nurodytų sutarčių ir pameistrystės darbo sutartis.
22. Įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonę įgyvendinantis darbdavys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pameistrystės darbo sutarties sudarymo dienos POS turi pateikti pameistrystės darbo sutarties kopiją, įsakymo dėl profesijos meistro (meistrų), atsakingo (atsakingų) už pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimą ir koordinavimą (toliau – profesijos meistras), paskyrimo išrašą ar kopiją.
23. POS per 5 darbo dienas nuo pameistrystės darbo sutarties sudarymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, nurodant skiriamą išlaidų profesinio mokymo paslaugoms ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugoms sumą bei didžiausią leistiną sumą, kompensuojant pameistrio darbo užmokestį ir pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimo ir koordinavimo išlaidas, kuri gali būti išmokėta darbdaviui pameistrystės darbo sutarties galiojimo laikotarpiu.
24. POS, įvertinęs darbdavio pateiktus Aprašo 22 punkte nurodytus dokumentus, sudaro darbdavių, kuriems kompensuojama dalis patirtų pameistrio darbo užmokesčio ir pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimo ir koordinavimo išlaidų, sąrašą ir teikia Priemonių organizavimo departamento direktoriui, siūlydamas jas kompensuoti. Priemonių organizavimo departamento direktorius per 3 darbo dienas nuo sąrašo gavimo dienos, priima sprendimą.
25. POS per 3 darbo dienas nuo Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimo kompensuoti dalį patirtų išlaidų priėmimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja darbdavį elektroninių ryšių priemonėmis, o apie priimtą sprendimą nekompensuoti dalies patirtų išlaidų - informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją.
26. Dalies patirtų išlaidų kompensacijai gauti mėnesiui pasibaigus iki kito mėnesio 15 dienos darbdavys, kuriam priimtas Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimas kompensuoti dalį patirtų išlaidų, elektroniniu paštu, pasirašęs kvalifikuotu elektroniniu parašu, arba naudodamasis Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis POS pateikia:
26.1. įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio išmokėjimą patvirtinančius dokumentus (banko išrašo arba pavedimo elektronine bankininkyste kopiją, patvirtintą darbdavio atstovo parašu; mokėjimo pavedimo kopija, mokėjimus atliekant ne elektroninėmis priemonėmis);
26.2. su profesijos meistro pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimo ir koordinavimo išlaidomis susijusius dokumentus - įsakymą dėl profesijos meistro paskyrimo ar jo išrašą[1]; profesijos meistro darbo laiko apskaitos žiniaraščio, kuriame nurodytos faktiškai dirbtos valandos, kurių metu profesijos meistras dalyvavo mokant įdarbintą pagal pameistrystės darbo sutartį asmenį ir (ar) jį mokė, kopiją, patvirtintą darbdavio parašu; profesijos meistro darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio kopiją, patvirtintą darbdavio parašu.
27. Patirtų išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos dalis mokama Užimtumo įstatymo 38 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatyta tvarka, neviršijant Užimtumo įstatymo 38 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodyto didžiausio leistino dydžio, apskaičiuojant procentais nuo pagal pameistrystės darbo sutartį įdarbintam asmeniui darbdavio priskaičiuotų draudžiamųjų pajamų, nuo kurių Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo nustatyta tvarka priskaičiuotos ir privalo būti įmokėtos valstybinio socialinio draudimo įmokos, įrašytų Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre (toliau – draudžiamosios pajamos).
28. Nustačius, kad darbdavys po patirtų išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos gavimo Valstybinio socialinio draudimo įstatyme nustatytais terminais Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre patikslina duomenis apie draudžiamąsias pajamas ir dėl to susidaro permoka, POS atlieka veiksmus dėl permokos susigrąžinimo:
28.1. įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonės įgyvendinimo laikotarpiu kito mėnesio išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos sumą sumažina permokos sumai apie tai iš anksto raštu įspėjant darbdavį;
28.2. pasibaigus išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos mokėjimo laikotarpiui, teikia darbdaviui pretenziją dėl permokos grąžinimo, nurodant 15 darbo dienų grąžinimo terminą. Darbdaviui permokos negrąžinus, ji išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
29. Tuo atveju, kai išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos mokėjimas yra sustabdomas Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 3 dalies pagrindu, arba kai darbo santykiai po įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonės įgyvendinimo tęsiami, išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos dydis apskaičiuojamas proporcingai tą mėnesį esančių kalendorinių dienų skaičiui pagal formulę A = (DP x PROC) x (K/M), kur:
A – apskaičiuotas išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensacijos dydis;
DP – įdarbintam pagal pameistrystės darbo sutartį asmeniui darbdavio priskaičiuotos draudžiamosios pajamos;
PROC – taikomas kompensavimo dydis (procentais) pagal Užimtumo įstatymo 38 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytas sąlygas;
K – kalendorinių dienų skaičius per mėnesį, už kurias darbdavys turi teisę gauti išlaidų, susijusių su įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo užmokesčio mokėjimu, kompensaciją;
M – mėnesio kalendorinių dienų skaičius.
30. Profesijos meistro pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimo ir koordinavimo kompensuotinų išlaidų dydis apskaičiuojamas pagal formulę A = (PSL x MVA) ≤ (DU x 0,2), kur:
A – kompensuotinų išlaidų dydis;
PSL – profesijos meistro faktiškai dirbtas laikas, kai dalyvavo mokant asmenį ir (ar) jį mokė (valandomis);
MVA – minimalus valandinis atlygis ir nuo jo apskaičiuotos draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos;
DU – profesijos meistrui apskaičiuotas darbo užmokestis.
1.5. Pakeičiu Aprašo 36 punktą ir išdėstau jį taip:
„36. Prieš dalyvaujant neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo priemonėje bedarbiui ar užimto statusą turinčiam asmeniui išduodama Darbo ieškančio asmens apsilankymo kortelės kopija, kurioje nurodyta asmens pareiga prieš dalyvavimą priemonėje pasitikrinti sveikatos būklę, vertinant rizikos veiksnius galėjimui dirbti pagal asmens siekiamas įsivertinti neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytas kompetencijas bei planuojamą prisipažinti kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją. Iki Aprašo 35 punkte nurodytos sutarties pasirašymo dienos bedarbio ar užimtumo asmens statusą turintis asmuo privalo pateikti Užimtumo tarnybai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytos formos medicininę pažymą (f046/a, f047/a, f048/a, f083-1/a, f086/a) arba jos kopiją.“;
1.6. Pakeičiu Aprašo IV skyriaus penktąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„PENKTASIS SKIRSNIS
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS
38. Bedarbio statusą turinčiam asmeniui, kurio registracijos tikslas yra įgyti ar pakeisti turimą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją ir įsidarbinti / pradėti dirbti savarankiškai, bei suplanavus IUVP dalyvauti neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemonėje, gali būti organizuojama neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemonė. Užimto asmens statusą turinčiam asmeniui, kurio registracijos tikslas yra įgyti ar pakeisti turimą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją ir įsidarbinti / pradėti dirbti savarankiškai, bei suplanavus IUVP dalyvauti neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemonėje, gali būti organizuojama neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemonė, jeigu jis siunčiamas mokytis valstybinės kalbos.
39. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemonė organizuojama sudarant Trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Aprašo 8 priedas) arba Dvišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Aprašo 9 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis, bei išduodant Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono I skyrių ir Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas).
391. Darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu, elektroniniu paštu arba naudodamasis Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis KAS pateikia užpildytus ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus (už pateikiamų duomenų teisingumą ir tikrumą atsako darbdavys):
392. KAS, gavęs Aprašo 391 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos patikrina, ar pateikti visi Aprašo 391 punkte nurodyti dokumentai, ar jie tinkamai ir pilnai užpildyti, ir:
392.1. nustačius neatitikimus, per 1 darbo dieną siūlo darbdaviui, siekiančiam sudaryti trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu, patikslinti pateiktus dokumentus;
392.2. nenustačius neatitikimų ar darbdaviui, siekiančiam sudaryti trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu, patikslinus dokumentus, perduoda juos POS tolimesniam vertinimui ir administravimui;
393. POS per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo iš KAS dienos patikrina darbdavio, siekiančio sudaryti trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu, atitiktį Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte nustatytoms sąlygoms ir Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą.
394. Nustačius, kad darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu, atitinka Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygas de minimis pagalbai gauti, sudaroma Trišalė sutartis dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Aprašo 8 priedas) su užimtu asmeniu. Nustačius, kad darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu, neatitinka bent vienos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygos de minimis pagalbai gauti ar yra darbdavys, nurodytas Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte, POS per 3 darbo dienas nuo aplinkybių nustatymo elektroniniu paštu informuoja darbdavį, kad Trišalė sutartis dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu nebus sudaroma.
395. POS per 5 darbo dienas nuo Trišalės sutarties dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu sudarymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, nurodant skiriamą išlaidų neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugoms sumą.
40. Prieš dalyvaujant neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemonėje bedarbiui ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui, išskyrus asmenis, siunčiamus mokytis valstybinės kalbos, išduodama Darbo ieškančio asmens apsilankymo kortelės kopija, kurioje nurodyta asmens pareiga prieš dalyvavimą priemonėje pasitikrinti sveikatos būklę, vertinant rizikos veiksnius asmens galėjimui mokytis pagal asmens pasirinktą neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą ir dirbti pagal planuojamą įgyti kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją. Iki Aprašo 39 punkte nurodytų sutarčių pasirašymo dienos bedarbio ar užimtumo asmens statusą turintis asmuo, išskyrus asmenis, siunčiamus mokytis valstybinės kalbos, privalo pateikti Užimtumo tarnybai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytos formos medicininę pažymą (f046/a, f047/a, f048/a, f083-1/a, f086/a) arba jos kopiją.
41. Bedarbis ar užimtas asmuo, pasirinkęs neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėją užpildo Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas) ir grąžina jį Užimtumo tarnybai iki Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono II skyriaus pasirašymo. Pagal Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponą, pasirašytą pasirinkto paslaugos teikėjo, asmens ir Užimtumo tarnybos, neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjas sudaro Profesinio mokymo sutartį (Aprašo 6 priedas) ir, jeigu praktinis mokymas bus vykdomas neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos reikalavimus atitinkančioje darbo vietoje, su bedarbio arba užimto asmens statusą turinčiu asmeniu ir darbdaviu sudaro Mokymo sutartį (Aprašo 7 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis.“;
1.7. Pakeičiu Aprašo IV skyriaus šeštąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„ŠEŠTASIS SKIRSNIS
AUKŠTĄ PRIDĖTINĘ VERTĘ KURIANČIŲ KVALIFIKACIJŲ IR KOMPETENCIJŲ ĮGIJIMO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS
42. Bedarbio ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui, kurio registracijos tikslas įgyti ar pakeisti turimą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją ir įsidarbinti / pradėti dirbti savarankiškai, suplanavus IUVP dalyvauti aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo priemonėje, gali būti organizuojama aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo priemonė.
43. Aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo priemonė organizuojama sudarant Trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo (Aprašo 15 priedas) arba Dvišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo (Aprašo 16 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis, bei išduodant Profesinio mokymo kupono ar Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono I skyrių ir Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas).
431. Darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu, elektroniniu paštu arba naudodamasis Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis KAS pateikia užpildytus ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus (už pateikiamų duomenų teisingumą ir tikrumą atsako darbdavys):
432. KAS, gavęs Aprašo 431 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos patikrina, ar pateikti visi Aprašo 431 punkte nurodyti dokumentai, ar jie tinkamai ir pilnai užpildyti, ir:
432.1. nustačius neatitikimus, per 1 darbo dieną siūlo darbdaviui, siekiančiam sudaryti trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu, patikslinti pateiktus dokumentus;
432.2. nenustačius neatitikimų ar darbdaviui, siekiančiam sudaryti trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu, patikslinus dokumentus, perduoda juos POS tolimesniam vertinimui ir administravimui;
433. POS per 5 darbo dienas nuo dokumentų iš KAS gavimo dienos patikrina darbdavio, siekiančio sudaryti trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu, atitiktį Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte nustatytoms sąlygoms ir Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą.
434. Nustačius, kad darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu, atitinka Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygas de minimis pagalbai gauti, sudaroma Trišalė sutartis dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo (Aprašo 15 priedas) su užimtu asmeniu. Nustačius, kad darbdavys, siekiantis sudaryti trišalę sutartį dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu, neatitinka bent vienos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygos de minimis pagalbai gauti ar yra darbdavys, nurodytas Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 133 punkte, POS per 3 darbo dienas nuo aplinkybių nustatymo elektroniniu paštu informuoja darbdavį, kad Trišalė sutartis dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo su užimtu asmeniu nebus sudaroma.
435. POS per 5 darbo dienas nuo Trišalės sutarties dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo su užimtu asmeniu sudarymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, nurodant skiriamą išlaidų sumą profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugoms.
44. Prieš dalyvaujant aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo priemonėje bedarbio ar užimto asmens statusą turinčiam asmeniui išduodama Darbo ieškančio asmens apsilankymo kortelės kopija, kurioje nurodyta asmens pareiga prieš dalyvavimą priemonėje pasitikrinti sveikatos būklę, vertinant rizikos veiksnius asmens galėjimui mokytis pagal asmens pasirinktą profesinio mokymo programą, neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą ir dirbti pagal planuojamą įgyti kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją. Iki Aprašo 43 punkte nurodytų sutarčių pasirašymo dienos bedarbio ar užimtumo asmens statusą turintis asmuo privalo pateikti Užimtumo tarnybai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytos formos medicininę pažymą (f046/a, f047/a, f048/a, f083-1/a, f086/a) arba jos kopiją.
45. Bedarbio ar užimto asmens statusą turintis asmuo, pasirinkęs profesinio mokymo teikėją ar švietimo teikėją užpildo Rašytinį patvirtinimą (Aprašo 1 priedas) ir grąžina jį Užimtumo tarnybai iki Profesinio mokymo ar Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono II skyriaus pasirašymo. Pagal profesinio mokymo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponą, pasirašytą pasirinkto paslaugos teikėjo, asmens ir Užimtumo tarnybos, profesinio mokymo teikėjas ar švietimo teikėjas sudaro Profesinio mokymo sutartį (Aprašo 6 priedas) ir, jeigu praktinis mokymas bus vykdomas profesinio mokymo programos ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos reikalavimus atitinkančioje darbo vietoje, su bedarbio arba užimto asmens statusą turinčiu asmeniu ir darbdaviu sudaro Mokymo sutartį (Aprašo 7 priedas) numatytomis standartinėmis sąlygomis.“;
1.8. Pakeičiu Aprašo 49 punktą ir išdėstau jį taip:
„49. Stipendija mokama atsižvelgiant į profesinio mokymo teikėjo, švietimo teikėjo ar stažuotę organizuojančios įmonės pateiktame lankomumo apskaitos žiniaraštyje nurodytas asmens lankytas valandas, o taip pat ir į asmens dirbtas valandas, jei įgyvendinama įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonė.“;
1.9. Pakeičiu Aprašo 52 punktą ir išdėstau jį taip:
1.10. Pakeičiu Aprašo 55.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.11. Pakeičiu Aprašo VI skyriaus pirmąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„PIRMASIS SKIRSNIS
ĮDARBINIMO SUBSIDIJUOJANT PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS
73. Darbdaviai, pageidaujantys įgyvendinti Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą įdarbinimo subsidijuojant priemonę (toliau – įdarbinimas subsidijuojant), elektroniniu paštu, pasirašę kvalifikuotu elektroniniu parašu, arba naudodamiesi Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis KAS pateikia šiuos dokumentus (už pateikiamų duomenų teisingumą ir tikrumą atsako darbdavys):
74. KAS, gavęs Aprašo 73 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos:
74.1. įvertina, ar KAS yra registruotų darbo ieškančių asmenų, kurių turima kvalifikacija ir (ar) kompetencija atitinka darbdavio nurodytus reikalavimus;
74.2. patikrina, ar darbdavio pateikta Paraiška dėl įdarbinimo subsidijuojant priemonės įgyvendinimo yra tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Aprašo 73 punkte nurodyti dokumentai, ar tinkamai ir pilnai užpildyta SVV deklaracija, ar juridinio asmens finansinių ataskaitų rinkinys (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys) yra patvirtintas ir pateiktas Valstybės įmonei Registrų centras, o atskaitomybė yra už paskutinius finansinius metus, ir:
74.2.1. nustačius neatitikimus, per 1 darbo dieną siūlo darbdaviui patikslinti pateiktus dokumentus;
74.2.2. nenustačius neatitikimų ar darbdaviui patikslinus Aprašo 73 punkte nurodytus dokumentus, perduoda juos POS tolimesniam vertinimui ir administravimui;
75. POS ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo iš KAS dienos:
75.2. vertindamas darbdavio pateiktą informaciją ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro duomenis, patikrina darbdavio atitikimą 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, reikalavimams, užpildo Valstybės pagalbos gavėjo atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą;
75.3. sudaro darbdavių, pageidaujančių gauti subsidiją darbo užmokesčiui, sąrašą ir teikia Priemonių organizavimo departamento direktoriui, siūlydamas skirti arba neskirti subsidiją darbo užmokesčiui. Priemonių organizavimo departamento direktorius per 1 darbo dieną nuo sąrašo gavimo dienos priima sprendimą.
76. POS per 3 darbo dienas nuo Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimo skirti subsidiją darbo užmokesčiui priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja darbdavį elektroninių ryšių priemonėmis, o apie priimtą sprendimą neskirti subsidijos darbo užmokesčiui - informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją.
77. Darbdaviai, kuriems priimtas sprendimas skirti subsidiją darbo užmokesčiui, esant poreikiui pateikia POS papildomą informaciją ar dokumentus, būtinus Įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutarties (Aprašo 25 priedas) sudarymui. Sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų reikiamų dokumentų gavimo.
771. POS per 20 darbo dienų nuo Aprašo 77 punkte nurodytos sutarties pasirašymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, nurodant didžiausią leistiną subsidijos darbo užmokesčiui sumą, kuri gali būti išmokėta sudarytos Įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo laikotarpiu.
772. Tais atvejais, kai vienam darbdaviui vienu sprendimu skiriama valstybės pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas (100 000 eurų arba, jeigu darbdavys vykdo veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos srityje arba žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje – 10 000 eurų), POS informaciją apie skirtą valstybės pagalbą per 20 darbo dienų nuo valstybės pagalbos skyrimo dienos paskelbia Europos Komisijos sukurtoje Valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje.
78. Darbdaviai, su kuriais sudaryta Aprašo 77 punkte nurodyta sutartis, Aprašo 73 punkte nurodytais būdais mėnesiui pasibaigus ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos POS teikia - darbo užmokesčio išmokėjimą kiekvienam įdarbintam / išlaikomam Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1 - 13 punktuose nurodytam asmeniui pagrindžiančius dokumentus (banko išrašą arba pavedimo elektronine bankininkyste kopiją, patvirtintą darbdavio parašu; mokėjimo pavedimo kopiją, mokėjimus atliekant ne elektroninėmis priemonėmis) ir rašytinį patvirtinimą, kad nepasikeitė Aprašo 73 punkte nurodytuose dokumentuose pateikti duomenys.
79. Subsidija darbo užmokesčiui mokama Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, subsidijos darbo užmokesčiui dydis negali būti didesnis nei Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nurodytas didžiausias leistinas dydis, apskaičiuojamas procentais nuo įdarbintam asmeniui darbdavio priskaičiuotų draudžiamųjų pajamų.
791. Darbdaviai, su kuriais sudaryta Aprašo 77 punkte nurodyta sutartis, Aprašo 73 punkte nurodytais būdais likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutartyje numatyto subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo termino pabaigos, turi teisę pateikti prašymą tęsti subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo terminą.
792. KAS, gavęs darbdavio prašymą tęsti subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo terminą, per 2 darbo dienas įvertina finansavimo galimybes ir darbdavio prašymą perduoda POS tolimesniam administravimui.
793. POS siūlymą tęsti arba netęsti subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo terminą teikia Priemonių organizavimo departamento direktoriui, kuris sprendimą priima per 3 darbo dienas nuo šio siūlymo gavimo dienos. POS per 3 darbo dienas nuo Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimo pratęsti subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimą priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja darbdavį elektroninių ryšių priemonėmis, o apie priimtą sprendimą nepratęsti subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo - informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją.
80. Nustačius, kad darbdavys po subsidijos darbo užmokesčiui gavimo Valstybinio socialinio draudimo įstatyme nustatytais terminais Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre patikslina duomenis apie draudžiamąsias pajamas ir dėl to susidaro subsidijos darbo užmokesčiui permoka, POS atlieka veiksmus dėl permokos susigrąžinimo:
80.1. Įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutarties vykdymo laikotarpiu kito mėnesio subsidijos darbo užmokesčiui sumą sumažina permokos sumai apie tai iš anksto raštu įspėjant darbdavį;
80.2. pasibaigus subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimui pagal Įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutartį teikia darbdaviui pretenziją dėl permokos grąžinimo, nurodant 15 darbo dienų grąžinimo terminą. Darbdaviui permokos negrąžinus, ji išieškoma Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
81. Tais atvejais, kai subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas yra sustabdomas Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 4 dalies pagrindu, arba kai darbo santykiai po įdarbinimo subsidijuojant įgyvendinimo tęsiami, arba kai pasikeičia asmens dalyvumo (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo) arba neįgalumo lygis, subsidijos dydis apskaičiuojamas proporcingai tą mėnesį esančių kalendorinių dienų skaičiui pagal formulę A = (DP x SD) x (K/M), kur:
A – apskaičiuota subsidija darbo užmokesčiui;
DP – įdarbintam asmeniui darbdavio priskaičiuotos draudžiamosios pajamos;
SD – subsidijos dydis procentais, numatytas Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje už atitinkamą subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo mėnesį;
K – kalendorinių dienų skaičius per mėnesį, už kurias darbdavys turi teisę gauti subsidiją darbo užmokesčiui;
M – mėnesio kalendorinių dienų skaičius.
82. POS kiekvieną mėnesį prieš išmokant subsidiją darbo užmokesčiui, o taip pat gavus darbdavio prašymą tęsti subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo terminą, įvertina ar neatsirado nei vieno Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 10 dalyje nustatyto subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo nutraukimo atvejo.
821. Nustačius subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo nutraukimo atvejus, subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimu. POS per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie tai informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikiant priimto sprendimo kopiją.“;
1.12. Pakeičiu Aprašo VI skyriaus trečiąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„TREČIASIS SKIRSNIS
SUBSIDIJOS DARBO ASISTENTO IŠLAIDOMS PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS
98. Darbdaviai, pageidaujantys gauti subsidiją darbo asistento išlaidoms už darbuotojus, nurodytus Užimtumo įstatymo 43 straipsnio 1 dalyje, elektroniniu paštu, pasirašę kvalifikuotu elektroniniu parašu, arba naudodamiesi Užimtumo tarnybos teikiamomis elektroninėmis paslaugomis KAS pateikia (už pateikiamų duomenų teisingumą ir tikrumą atsako darbdavys):
99. KAS, gavęs Aprašo 98 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos:
99.1. įvertina, ar Paraiškoje dėl subsidijos darbo asistento išlaidoms nurodyti Užimtumo įstatymo 43 straipsnio 1 dalyje numatyti asmenys;
99.2. patikrina, ar Paraiška dėl subsidijos darbo asistento išlaidoms yra tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Aprašo 98 punkte nurodyti dokumentai, ar tinkamai ir pilnai užpildyta SVV deklaracija, ar juridinio asmens finansinių ataskaitų rinkinys (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys) yra patvirtintas ir pateiktas Valstybės įmonei Registrų centras, o atskaitomybė yra už paskutinius finansinius metus, ir:
99.2.1. nustačius neatitikimus, per 1 darbo dienas siūlo darbdaviui patikslinti pateiktus dokumentus;
99.2.2. nenustačius neatitikimų ar darbdaviui patikslinus Aprašo 98 punkte nurodytus dokumentus, perduoda juos POS tolimesniam vertinimui ir administravimui;
100. POS ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo iš KAS dienos:
100.2. vertindamas darbdavio pateiktą informaciją ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro duomenis, patikrina darbdavio atitikimą Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimams, užpildo Valstybės pagalbos gavėjo atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą;
101. POS, atsižvelgdamas į Agentūros sprendimą, sudaro sąrašą darbdavių, pageidaujančių gauti subsidiją darbo asistento išlaidoms, ir teikia Priemonių organizavimo departamento direktoriui, siūlydamas skirti ar neskirti subsidijos darbo asistento išlaidoms. Priemonių organizavimo departamento direktorius per 3 darbo dienas nuo siūlymo gavimo dienos priima sprendimą.
102. POS per 3 darbo dienas nuo Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimo skirti subsidiją darbo asistento išlaidoms priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja darbdavį elektroninių ryšių priemonėmis, o apie priimtą sprendimą neskirti subsidijos darbo asistento išlaidoms - informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją.
103. Darbdaviai, kuriems priimtas sprendimas skirti subsidiją darbo asistento išlaidoms, pateikia POS įsakymo dėl darbo asistento paskyrimo kopiją ar jo išrašą (įsakyme turi būti nurodyta darbo asistento vardas, pavardė, asmens kodas, darbo valandų, kurias darbo asistentas skirs pagalbai asmeniui, kuriam nustatytas darbo asistento pagalbos poreikis, jo darbo funkcijoms atlikti, skaičius per dieną) ir papildomą informaciją ar dokumentus, būtinus Subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo sutarties (Aprašo 29 priedas) sudarymui. Tais atvejais, kai subsidija darbo asistento išlaidoms skiriama už Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 11, 12 ir 13 punktuose ir 43 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytus užimtus asmenis, papildomai teikiamos darbo sutarties su šiais asmenimis kopijos, patvirtintos darbdavio parašu.
104. Subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų reikiamų dokumentų gavimo, nustatant subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei Agentūros sprendime nustatytas darbo asistento pagalbos poreikio terminas.
1041. POS per 20 darbo dienų nuo Subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo sutarties pasirašymo dienos registruoja duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, nurodant didžiausią leistiną subsidijos darbo asistento išlaidoms sumą, kuri gali būti išmokėta sudarytos subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėti sutarties galiojimo laikotarpiu.
1042. Tais atvejais, kai vienam darbdaviui vienu sprendimu skiriama valstybės pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas (100 000 eurų arba, jeigu darbdavys vykdo veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos srityje arba žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje – 10 000 eurų), POS informaciją apie skirtą valstybės pagalbą per 20 darbo dienų nuo valstybės pagalbos skyrimo dienos paskelbia Europos Komisijos sukurtoje Valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje.
105. Darbdaviai, su kuriais sudaryta Subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo sutartis, Aprašo 98 punkte nurodytais būdais mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos POS teikia:
105.1. su darbo asistento darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus - įsakymo dėl darbo asistento paskyrimo kopiją ar jo išrašą[2], darbo laiko apskaitos žiniaraščio, kuriame nurodytos faktiškai dirbtos valandos teikiant darbo asistento pagalbą kiekvienam priskirtam asmeniui, kopiją, patvirtintą darbdavio parašu, darbo užmokesčio išmokėjimą darbo asistentui pagrindžiančius dokumentus (banko išrašą arba pavedimo elektronine bankininkyste kopiją, patvirtintą darbdavio parašu, mokėjimo pavedimo kopiją, mokėjimus atliekant ne elektroninėmis priemonėmis);
105.2. su asmens, kuriam nustatytas darbo asistento pagalbos poreikis, darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus - darbo laiko apskaitos žiniaraščio, kuriame nurodytos faktiškai dirbtos valandos, kai darbui atlikti buvo suteikta darbo asistento pagalba, kopiją, patvirtintą darbdavio parašu, darbo užmokesčio išmokėjimą asmeniui, kuriam nustatytas darbo asistento pagalbos poreikis, pagrindžiančius dokumentus (banko išrašą arba pavedimo elektronine bankininkyste kopiją, patvirtintą darbdavio parašu, mokėjimo pavedimo kopiją, mokėjimus atliekant ne elektroninėmis priemonėmis);
106. Subsidija darbo asistento išlaidoms mokama Užimtumo įstatymo 43 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka ir sudaro 62 procentus subsidijos skyrimo mėnesį galiojančio Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto minimaliojo valandinio atlygio dydžio už kiekvieną Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1 - 3 ir 11 - 13 punktuose nurodyto asmens faktiškai dirbtą laiką, kai darbui atlikti buvo suteikta darbo asistento pagalba. Subsidijos darbo asistento išlaidoms dydis apskaičiuojamas pagal formulę:
V(A) = N x (gMVA x 0,62), kur:
V(A) – apskaičiuotas subsidijos darbo asistentui dydis;
N - asmens, kuriam nustatytas darbo asistento poreikis, per mėnesį faktiškai dirbtų valandų skaičius, kai darbui atlikti suteikta asistento pagalba;
gMVA - subsidijos skyrimo mėnesį galiojantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas minimalusis valandinis atlygis.
107. POS kiekvieną mėnesį prieš išmokant subsidiją darbo asistento išlaidoms įvertina, ar neatsirado nei vieno Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 12 dalyje nustatyto subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo nutraukimo atvejo.
108. Nustačius subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimo nutraukimo atvejus, ar atsiradus nors vienai aplinkybei, dėl kurios negali būti mokama valstybės pagalba, subsidijos darbo asistento išlaidoms mokėjimas nutraukiamas Priemonių organizavimo departamento direktoriaus sprendimu. POS per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie tai informuoja darbdavį elektroniniu paštu, pateikiant priimto sprendimo kopiją.“;
1.13. Pakeičiu Aprašo 117 punktą ir išdėstau jį taip:
„117. Darbdaviai, planuojantys įgyvendinti VUI projektą, per administracinių ir viešųjų paslaugų portalą „Elektroniniai valdžios vartai“ teikia VUI paraišką (Aprašo 30 priedas) kartu su Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 52 punkte nurodytomis dokumentų kopijomis, užpildyta pažyma apie atitikimą Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 1, 2, 4 ir 5 punkte nurodytiems reikalavimams (Aprašo 12 priedas), užpildytu Klausimynu dėl atitikimo de minimis pagalbai gauti (Aprašo 51 priedas), SVV deklaracija.“;
1.14. Pakeičiu Aprašo 121.2 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.15. Pakeičiu Aprašo 123 punktą ir išdėstau jį taip:
„123. POS patikrina Projektų teikėjų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą pagal VUI paraiškos teikėjo pateiktą informaciją ir įvertina VUI paraiškas pagal Projekto teikėjo ir VUI paraiškų atitikties Užimtumo rėmimo priemonių apraše numatytiems reikalavimams vertinimo formą (Aprašo 32 priedas). VUI paraiškos atitiktis Užimtumo rėmimo priemonių aprašo reikalavimams nustatoma VUI paraiškos pateikimo dienai:
123.1. nustačius VUI paraiškos ir (ar) Projekto teikėjo neatitiktį vertinant kritinius Aprašo 32 priede numatytus atitikties vertinimo kriterijus, POS vedėjo sprendimu VUI paraiška atmetama, išskyrus Aprašo 32 priedo 3.1 papunktyje numatytą vertinimo kriterijų, o apie priimtą sprendimą atmesti VUI paraišką per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo raštu (elektroninėmis ryšio priemonėmis) informuojamas kiekvienas projekto teikėjas atskirai, pateikiant POS vedėjo sprendimo kopiją, jame nurodant aiškias ir išsamias VUI paraiškos atmetimo priežastis, teisinius pagrindus ir apskundimo tvarką;
123.2. nustačius VUI paraiškos ir (ar) Projekto teikėjo neatitiktį vertinant nekritinius Aprašo 32 priede numatytus atitikties vertinimo kriterijus ir (ar) nustačius, kad kai kurios VUI paraiškoje numatytos įsigyti darbo priemonės nebūtinos tiesioginėms darbo funkcijoms steigiamoje darbo vietoje atlikti, POS vedėjo sprendimu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu (elektroniniu paštu) projekto teikėjo prašoma pašalinti nustatytus VUI paraiškos trūkumus ir (ar) siūloma VUI projekto teikėjui išbraukti iš VUI paraiškos darbo priemones, nebūtinas tiesioginėms darbo funkcijoms steigiamoje darbo vietoje atlikti, ir atitinkamai sumažinti finansavimo poreikį, nurodytą sąmatoje (toliau – siūlymas). Trūkumų pašalinimui ir (ar) sutikimo su siūlymu pateikimui nustatomas 5 darbo dienų terminas, šį terminą skaičiuojant nuo pranešimo apie nustatytus VUI paraiškos trūkumus ir (ar) siūlymo išsiuntimo dienos. VUI paraiška gali būti tikslinama ir (ar) siūlymas teikiamas tik vieną kartą:
123.2.1. gavus VUI paraiškos patikslinimą ir (ar) sutikimą su siūlymu, Aprašo 32 priedas papildomas;
123.2.2. Aprašo 123.2 papunktyje nustatytu terminu negavus VUI paraiškos patikslinimo arba nepatikslinus VUI paraiškos pagal visus nurodytus trūkumus ir (ar) negavus sutikimo ar nesutikus su siūlymu, POS vedėjo sprendimu VUI paraiška atmetama ir toliau nenagrinėjama, o apie priimtą sprendimą atmesti VUI paraišką per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo, raštu (elektroninėmis ryšio priemonėmis) informuojamas kiekvienas projekto teikėjas atskirai, pateikiant POS vedėjo sprendimo kopiją, jame nurodant aiškias ir išsamias VUI paraiškos atmetimo priežastis, teisinius pagrindus ir apskundimo tvarką.“;
1.16. Pakeičiu Aprašo 139 punktą ir išdėstau jį taip:
„139. KAS pasirašo su projekto teikėju Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo ir finansavimo sutartį (toliau – VUI sutartis) (Aprašo 35 priedas), prieš tai POS patikrinus projekto teikėjo įsipareigojimų, numatytų Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 69 ir 70 punktuose, įvykdymą.
Jeigu VUI sutartis nepasirašoma, POS duomenis apie suteiktą nereikšmingą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka išregistruoja ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sužinojimo, jog VUI sutartis nebus pasirašyta.“;
1.17. Pakeičiu Aprašo 141 punktą ir išdėstau jį taip:
1.18. Pakeičiu Aprašo 142 punktą ir išdėstau jį taip:
„142. Subsidijos gavėjas įsigyja arba atstato draudiminio įvykio metu prarastą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą, grąžindamas į buvusią padėtį ir jį apdrausdamas, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo draudiminio įvykio dienos, pirkdamas paslaugas, prekes ar darbus Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 73 punkte nustatyta tvarka. Įsigytų arba atstatytų darbo priemonių pirkimo dokumentai kartu su įsigytų arba atstatytų darbo priemonių nuotraukomis Užimtumo tarnybai turi būti pateikti per 3 darbo dienas nuo jų įsigijimo arba atstatymo dienos. Užimtumo tarnyba gali nuvykti pas subsidijos gavėją patikrinti įsigytų arba atstatytų darbo priemonių atitikimą VUI paraiškoje numatytoms įsigyti darbo priemonėms.“;
1.19. Pakeičiu Aprašo 163 punktą ir išdėstau jį taip:
„163. Darbdaviai, planuojantys dalyvauti DVP priemonėje, per administracinių ir viešųjų paslaugų portalą „Elektroniniai valdžios vartai“ teikia DVP paraišką (Aprašo 36 priedas) kartu su Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 51 punkte nurodytomis dokumentų kopijomis, užpildyta pažyma apie atitikimą Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 1, 2, 4 ir 5 punkte nurodytiems reikalavimams (Aprašo 12 priedas) ir užpildytu Klausimynu dėl atitikimo de minimis pagalbai gauti (Aprašo 51 priedas).“;
1.20. Pakeičiu Aprašo 166.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.21. Pakeičiu Aprašo 168 punktą ir išdėstau jį taip:
„168. POS ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Dokumentų valdymo skyriaus užregistruotos DVP paraiškos perdavimo dienos POS patikrina DVP paraiškos teikėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą pagal DVP paraiškos teikėjo pateiktą informaciją ir įvertina pateiktą DVP paraišką pagal Paraiškų dėl darbo vietų pritaikymo subsidijavimo atitikties Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos apraše numatytiems reikalavimams vertinimo formą (Aprašo 37 priedas). DVP paraiškos atitiktis Užimtumo rėmimo priemonių aprašo reikalavimams nustatoma DVP paraiškos pateikimo dienai:
168.1. nustačius DVP paraiškos ir (ar) DVP paraiškos teikėjo neatitiktį vertinant kritinius Aprašo 37 priede numatytus atitikties vertinimo kriterijus, POS vedėjo sprendimu DVP paraiška atmetama, o apie priimtą sprendimą atmesti DVP paraišką per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo POS informuoja DVP paraiškos teikėją elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją;
168.2. nustačius DVP paraiškos ir (ar) DVP paraiškos teikėjo neatitiktį vertinant nekritinius Aprašo 37 priede numatytus atitikties vertinimo kriterijus, POS vedėjo sprendimu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu (elektroniniu paštu) kreipiasi į DVP paraiškos teikėją dėl DVP paraiškos trūkumų pašalinimo. Trūkumų pašalinimui nustatomas 5 darbo dienų terminas, šį terminą skaičiuojant nuo pranešimo apie nustatytus DVP paraiškos trūkumus išsiuntimo dienos:
168.2.2. negavus DVP paraiškos patikslinimo Aprašo 168.2 papunktyje nurodytu terminu, POS vedėjo sprendimu DVP paraiška atmetama, o apie priimtą sprendimą atmesti DVP paraišką per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo POS informuoja DVP paraiškos teikėją elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją;
168.3. nustačius, kad DVP paraiškos teikėjas, DVP paraiška ir jos priedai atitinka kritinius ir nekritinius vertinimo kriterijus, nurodytus Aprašo 37 priede, Priemonių organizavimo departamento direktorius priima sprendimą skirti subsidiją. Apie priimtą sprendimą skirti subsidiją POS per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo informuoja DVP paraiškos teikėją elektroniniu paštu, pateikdamas sprendimo kopiją.“;
1.22. Pakeičiu Aprašo 173 punktą ir išdėstau jį taip:
1.23. Pakeičiu Aprašo 174 punktą ir išdėstau jį taip:
„174. Subsidijos gavėjas įsigyja arba atstato draudiminio įvykio metu prarastą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą, grąžindamas į buvusią padėtį ir jį apdrausdamas, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo draudiminio įvykio dienos, pirkdamas paslaugas, prekes ar darbus Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 73 punkte nustatyta tvarka. Įsigytų arba atstatytų darbo priemonių pirkimo dokumentai kartu su įsigytų arba atstatytų darbo priemonių nuotraukomis Užimtumo tarnybai turi būti pateikti per 3 darbo dienas nuo jų įsigijimo arba atstatymo dienos. Užimtumo tarnyba gali nuvykti pas subsidijos gavėją patikrinti įsigytų arba atstatytų darbo priemonių atitikimą DVP paraiškoje numatytoms įsigyti darbo priemonėms.“;
1.24. Pakeičiu Aprašo 214 punktą ir išdėstau jį taip:
„214. POS patikrina PVK paraiškos teikėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 sąlygoms de minimis pagalbai gauti, užpildo De minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą pagal PVK paraiškos teikėjo pateiktą informaciją, įvertina PVK paraiškos teikėjo pateiktus dokumentus ir siūlo Priemonių organizavimo departamento direktoriui priimti vieną iš sprendimų, kaip numatyta Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 66 punkte.“;
1.25. Pakeičiu Aprašo 221 punktą ir išdėstau jį taip:
1.26. Pakeičiu Aprašo 222 punktą ir išdėstau jį taip:
„222. Subsidijos gavėjas įsigyja arba atstato draudiminio įvykio metu prarastą ar sugadintą ilgalaikį materialųjį turtą, grąžindamas į buvusią padėtį ir jį apdrausdamas, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo draudiminio įvykio dienos, pirkdamas paslaugas, prekes ar darbus Užimtumo rėmimo priemonių aprašo 73 punkte nustatyta tvarka. Įsigytų arba atstatytų darbo priemonių pirkimo dokumentai kartu su įsigytų arba atstatytų darbo priemonių nuotraukomis Užimtumo tarnybai turi būti pateikti per 3 darbo dienas nuo jų įsigijimo arba atstatymo dienos. Užimtumo tarnyba gali nuvykti pas subsidijos gavėją patikrinti įsigytų arba atstatytų darbo priemonių atitikimą PVK paraiškoje numatytoms įsigyti darbo priemonėms.“;
2. Pavedu:
2.1. Teisės skyriui organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos interneto svetainėje;