LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2014 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-1265 „DĖL REKOMENDACIJŲ LYGIOMS VYRŲ IR MOTERŲ GALIMYBĖMS LIETUVOS MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJOSE UŽTIKRINTI PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. vasario 12 d. Nr. V-110
Vilnius
P a k e i č i u Rekomendacijas lygioms vyrų ir moterų galimybėms Lietuvos mokslo ir studijų institucijose užtikrinti, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-1265 „Dėl Rekomendacijų lygioms vyrų ir moterų galimybėms Lietuvos mokslo ir studijų institucijose užtikrinti patvirtinimo“:
1. Papildau 91 punktu ir išdėstau jį taip:
„91. Aukštajame moksle 2014 metais moterų visose studijų pakopose studijavo daugiau nei vyrų ir jos sudarė 59 procentus visų studentų. Moterys daugiausia studijavo humanitarinių mokslų (74 procentai I studijų pakopoje ir 76 procentai II studijų pakopoje), socialinių mokslų (67 procentai I studijų pakopoje ir 72 procentai II studijų pakopoje), menų studijų (70 procentų I studijų pakopoje ir 65 procentai II studijų pakopoje) ir biomedicinos mokslų (73 procentai I studijų pakopoje ir 69 procentai II studijų pakopoje) studijų srityse. Vyrai daugiausia studijavo fizinių mokslų (72 procentai I pakopoje ir 59 procentai II pakopoje) ir technologijos mokslų (80 procentų I studijų pakopoje ir 75 procentai II studijų pakopoje) studijų srityse. III studijų pakopoje moterys sudarė 59 procentus visų studentų. 2013 metų aukštųjų mokyklų duomenimis, 63 procentai aukštojo mokslo diplomų buvo įteikti moterims. 2013 metais aukštąjį išsilavinimą įgijo 24014 moterų ir 14068 vyrai;“.
2. Papildau 92 punktu ir išdėstau jį taip:
3. Pakeičiu 15.8 papunktį ir išdėstau jį taip:
„15.8. spręsti lyčių lygybės problemas studijų srityje:
15.8.2. remti visų studijų pakopų tarpkryptines ir tarpsritines studijas, siekti pritraukti daugiau priešingos lyties atstovų į mažai vyrų arba moterų atstovaujamas studijų sritis. Skatinti vyrus kaip papildomą dalyką rinktis studijas socialinių, komunikacijos ir informacijos paslaugų, humanitarinių, sveikatos bei gyvybės mokslų kryptyse, o moteris rinktis studijas matematikos ir kompiuterių mokslo, inžinerijos, technologijų, žemės ūkio kryptyse;
15.8.3. organizuoti viešinimo akcijas, siekiant pritraukti į aukštąsias mokyklas studijuoti daugiau vyrų ir siekiant sukurti lyčių balansą visose studijų srityse ir pakopose;