herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS

2018–2020 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2018 m. gegužės 17 d. Nr. T-101

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu ir 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, 8 punktu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2018–2020 metų programą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gegužės17 d. sprendimu Nr. T-101

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2018–2020 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2018–2020 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.

2. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3. Programos paskirtis – užtikrinti Joniškio rajono savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos tęstinumą, intensyvinti korupcijos prevenciją, šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) institucijose ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkių ar dalininkių) yra savivaldybė (toliau – savivaldybės įstaigos).

4. Programos strateginės kryptys yra:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

5.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;

5.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;

5.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;

5.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Savivaldybėje pastaraisiais metais nebuvo užfiksuota Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų.

7. Tarptautinė organizacija „Transparency International“ (toliau – TI) atlieka sociologinį tyrimą „Korupcijos suvokimo indeksas“ (toliau – KSI), kuris parodo, kiek šalyje suvokiama valstybės bei savivaldybių tarnautojų ir politikų korupcija (matuojama 100 balų skalėje: 100 balų žymi labai skaidrią valstybę, 0 – labai korumpuotą). 2016 metais atlikto tyrimo duomenys parodė, kad 59 balus surinkusi Lietuva tarp Europos Sąjungos valstybių narių yra 16-toji, o pasaulio valstybių žemėlapyje užima 38 vietą. Lyginant Baltijos šalių KSI, Lietuva užima vidurinę poziciją, pirmąją vietą užleisdama Estijai (70 balų), bet aplenkdama Latviją (57 balai). Lietuvos KSI nuo 2012 metų keičiasi didėjančia tvarka, tačiau 2016 metais indekso rodiklis nebuvo didžiausias: 2012 m. – 54 balai, 2013 m. – 57 balai, 2014 m. – 58 balai, 2015 m. – 61 balas, 2016 m. – 59 balai.

8. Kitas „Transparency International“ atliekamas tyrimas „Pasaulinis korupcijos barometras“  – tai tyrimas apie požiūrį į korupciją ir korupcijos patirtį. Pasaulinio korupcijos barometro 2016 metų duomenimis, kas ketvirtas Lietuvos gyventojas per pastaruosius metus yra davęs kyšį, t. y. į klausimą „Ar jūs / jūsų šeimos narys davėte kyšį naudodamiesi tokiomis paslaugomis (sveikatos apsaugos, teismų, policijos, nedarbingumo lengvatos, kitos socialinės lengvatos, valstybės apmokamo išsilavinimo, oficialių dokumentų gavimas) per pastaruosius 12 mėnesių“ teigiamai atsakė 24 proc. apklaustų Lietuvos respondentų.

9. Lietuvos gyventojų, verslininkų ir valstybės tarnautojų požiūris į korupciją įvertinamas pasitelkiant sociologinį tyrimą „Lietuvos korupcijos žemėlapis“. 2016 metais atliekamo sociologinio tyrimo metu išnagrinėta apklaustųjų asmeninė patirtis susiduriant su korupciniais atvejais bei įvertintas Lietuvos visuomenės antikorupcinis potencialas. Tyrimo tikslas – įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje, uždaviniai – įvertinti tikslinių grupių požiūrį į korupciją, nustatyti respondentų korupcinę patirtį bei įvertinti antikorupcinį potencialą. 56 proc. apklaustų gyventojų ir 35 proc. verslo atstovų korupciją įvardijo aktualiausia problema Lietuvoje. Apklausos duomenys taip pat padėjo nustatyti:

9.1. 22 proc. apklaustų gyventojų bei 20 proc. apklaustų verslo atstovų mano, kad labiausiai korumpuotos institucijos Lietuvoje yra savivaldybės (daugiausiai korumpuotos – sveikatos apsaugos institucijos), o mažiausiai korumpuotos institucijos – mokymo;

9.2. net 68 proc. apklaustų gyventojų ir 48 proc. apklaustų verslo atstovų mano, kad kyšis padėtų išspręsti problemą, o 40 proc. gyventojų ir 20 proc. verslo atstovų yra pasirengę duoti kyšį;

9.3. 33 proc. apklaustų gyventojų ir 15 proc. apklaustų verslo atstovų teigia, kad teko duoti kyšį per pastaruosius 5 metus, per pastaruosius 12 mėnesių tai padaryti teko 16 proc. apklaustų gyventojų ir 5 proc. apklaustų verslo atstovų;

9.4. 23 proc. sociologiniame tyrime dalyvavusių verslo atstovų mano, kad savivaldybės gali prisidėti prie realaus korupcijos sumažinimo, tačiau gyventojai nepriskyrė savivaldybių prie institucijų ir socialinių grupių, galinčių prisidėti prie realaus korupcijos sumažinimo;

9.5. apie dalyvavimą antikorupcinėje veikloje 39 proc. sociologiniame tyrime dalyvavusių gyventojų ir 61 proc. verslo atstovų pažymėjo, kad žino, kur kreiptis, tik 23 proc. gyventojų ir 35 proc. verslo atstovų praneštų apie korupciją bei 12 proc. gyventojų ir 18 proc. verslo atstovų norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje.

10. 2017 metais Joniškio rajono savivaldybės administracija atliko visuomenės nuomonės apie pasitikėjimą savivaldybės institucijomis, įstaigomis ir įmonėmis tyrimą, kurio tikslas – nustatyti, ar visuomenė pasitiki savivaldybės institucijomis, įstaigomis ir įmonėmis, ir kaip vertina korupcijos pasireiškimo galimybes jų veikloje. Siekta palyginti tyrimo rodiklius su 2014 m. atlikto visuomenės nuomonės apie pasitikėjimą savivaldybės institucijomis, įstaigomis ir įmonėmis tyrimo apklausos rezultatais. Apklausos duomenys padėjo nustatyti:

10.1. teigiami pokyčiai pastebimi vertinant respondentų pasitikėjimą Joniškio rajono savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis. Tyrimo metu nustatyta, kad 83,3 proc. (2014 m. – 58,1 proc.) respondentų pasitiki Joniškio rajono savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis;

10.2. vertinant įstaigų korumpuotumą, nustatyta, kad neigiami pokyčiai stebimi vertinant sveikatos priežiūros įstaigas. Pateikdami atsakymus į klausimą, kurioje iš išvardytų Joniškio rajono savivaldybės įstaigų ir įmonių esate susidūrę su korupcijos apraiškomis, 66,7 proc. (2014 m. – 48,8 proc.) respondentų pažymėjo sveikatos priežiūros įstaigas;

10.3. vertinant respondentų korupcinę patirtį, kaip teigiamą dalyką galima išskirti tai, kad 33,3 proc. (2014 m. – 46,5 proc.) teigia, kad nėra susidūrę su korupcija nė vienoje iš išvardytų įstaigų;

10.4. įvertinus gyventojų nuomonę dėl pranešimo apie korupciją, nustatyta, kad 16,7 proc. (2014 m. 43,5 proc.)  respondentų tvirtino nežinantys, ar praneštų teisėsaugos institucijoms apie tai, kad davė kyšį vienoje iš savivaldybės įmonių ar įstaigų, 66,7 proc. (2014 m. – 38,8 proc.) to nedarytų, 16,6 proc. (2014 m. – 17,6 proc.) teigė, kad praneštų. Pastebėtina, kad šio rodiklio reikšmė blogėja, lygint su ankstesnių metų tyrimų rezultatais;

10.5. pastebima, kad gyventojai vis dar nežino, kokia atsakomybė gresia už korupcinius nusikaltimus. Tyrimo metu nustatyta, kad 55,6 proc. (2014 m. – 48,8 proc.) respondentų žinojo, kokia atsakomybė gresia už kyšininkavimą, tarpininko kyšininkavimą, papirkimą, o 38,9 proc. (2014 m. – 34,9 proc.) yra apie tai tik girdėję;

10.6. ištyrus požiūrį į tai, ar vykdomos kovos su korupcija priemonės stiprina jų pasitikėjimą savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis, nustatyta, kad 66,7 proc. (2014 m. – 29,1 proc.) respondentų tikino, kad vykdomos kovos su korupcija priemonės stiprina jų pasitikėjimą savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis, o 27,8 proc. (2014 m.  – 58,1 proc.)  respondentų teigė, kad vykdomos kovos su korupcija priemonės neturi reikšmės jų pasitikėjimui savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis. Pastebėtina, kad šio rodiklio reikšmė žymiai gerėja, lyginant su ankstesnių metų tyrimų rezultatais.

11. Akivaizdu, kad korupcija yra neigiamas socialinis reiškinys, keliantis grėsmę teisinei valstybei, demokratijai ir žmogaus teisėms, iškreipiantis socialinį teisingumą, keliantis pavojų valstybės valdymui, valstybės ar savivaldybių įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Savivaldybės privalo prisidėti prie Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo, korupcijos atsiradimo ir plėtojimo prielaidų šalinimo bei korupcijos apraiškų naikinimo.

12. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, savivaldybėje įgyvendintos Joniškio rajono savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos priemonių plane numatytos priemonės, pasiekti numatyti tikslai:

12.1. atsižvelgiant į Joniškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos (toliau – Antikorupcijos komisija) siūlymus, 2015 m. atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas socialinio būsto nuomos ir viešųjų pirkimų srityje,  2016 m. – finansinės paramos nevyriausybinėms organizacijoms, jaunimo organizacijoms ir neformalioms grupėms teikimo, viešųjų pirkimų, savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, taisymo, tiesimo srityse,  2017 metais  – finansinės paramos suaugusiųjų neformaliajam švietimui teikimo ir socialinio būsto remonto srityse.

2017 m. sausio 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio nuostatoms, vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Dėl Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“, 2017 metų III ketvirtį savivaldybės įstaigose ir įmonėse buvo atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas. Savivaldybės išvada pateikta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai;

12.2 savivaldybės įstaigos ir įmonės kreipėsi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį savivaldybės įstaigoje ar įmonėje pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje (2015 m. – 6, 2016 m. – 2, 2017 m. –  3);

12.3. siekiant užtikrinti Antikorupcijos komisijos dalyvavimą atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, pakeistas Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas, patvirtintas Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. T-203, kuriame numatyta, kad tarybos ar mero iniciatyva Antikorupcijos komisija dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, kai, ne mažiau kaip 1/3 tarybos narių ar mero nuomone, rengiamu sprendimo projektu numatomas teisinis reguliavimas gali paveikti korupcijos mastą;

12.4. vadovaujantis teisės aktais atliekamas antikorupcinis teisės aktų projektų vertinimas. Savivaldybėje nuo 2015-01-01 iki 2017-12-31 įvertinta 30 teisės aktų projektų. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje;

12.5. savivaldybės interneto svetainėje skelbiama ir nuolat atnaujinama socialinio būsto fondo informacija;

12.6. savivaldybės interneto svetainėje korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama Korupcijos prevencijos programa, informacija apie savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis;

12.7. 2015–2017 m. savivaldybės tarybos nariai, administracijos darbuotojai ir savivaldybės įstaigų ir įmonių darbuotojai dalyvavo mokymuose, seminaruose korupcijos prevencijos ir teisės aktų antikorupcinio vertinimo temomis;

12.8. 2015–2017 metais organizuoti Tarptautinės antikorupcijos dienos renginiai, akcijos, kurių tikslas ugdyti gebėjimus kurti ir meninės raiškos priemonėmis atskleisti nepakantumą korupcijai ir jos apraiškoms – kyšininkavimui, papirkimui, piktnaudžiavimui tarnyba, didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;

12.9. 2015–2017 metais Joniškio rajono švietimo įstaigose organizuoti renginiai „Mes prieš korupcija“, „Mokomės viską daryti gerai“, „Geri ir blogi jausmai“, „Kaip įveikti nesąžiningumą“, „Kada elgiamasi nesąžiningai“, „Demokratijos erozija. Korupcijos problemos. Iššūkiai ir sprendimai“, „Korupcijos aštuonkojis“, „Mes prieš rūkymą ir korupciją“ ir kt. Joniškio r. Skaisgirio gimnazija 2016 m. prisijungė prie „Sąžiningumo mokyklų tinklo“ iniciatyvos, Joniškio r. lopšelis-darželis „Vyšniukas“ sukūrė lankstinuką „Neduok ir neimk kyšio!“, Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla organizavo akciją „Vokelis“, Joniškio Algimanto Raudonikio meno mokyklos Atviro jaunimo centro atstovai sukūrė filmuką „Ką žinote apie korupciją“;

12.10. 2015–2017 metais Joniškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisija ir savivaldybės administracijos atstovai organizavo kalendorių antikorupcine tema dalinimo savivaldybės sveikatos įstaigoms, piliečiams akciją ir akciją „Aš prieš korupciją, o tu?“. Jų metu kalbinti joniškiečiai. Joniškio rajono savivaldybės administracija organizavo karikatūrų parodą „Stot! Humoras eina!“, reklaminio skydelio, skirto korupcijos prevencijai, konkursą.

13. 2015–2017 metais įgyvendintos Joniškio rajono savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos priemonių plane numatytos priemonės. Antikorupciniu požiūriu ištirtų savivaldybės veiklų skaičius per pastaruosius metus kito nežymiai. 2012–2014 metais išanalizuotos 4 sritys, 2015–2017 metais – 5. Anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas savivaldybėje nebuvo gauta. Minėtu laikotarpiu didelis dėmesys buvo skiriamas informacijai viešinti ir antikorupciniam švietimui, antikorupcinei kultūrai ugdyti, taip pat mokymams ir kitiems antikorupciniams renginiams organizuoti.

14. Išskirtini veiksniai ir savivaldybės veiklos sritys, kuriose gali egzistuoti korupcijos pasireiškimo prielaidos:

14.1. struktūrinių padalinių veiklos nuostatų ir pareigybių aprašymų netobulumas;

14.2. viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo sritis;

14.3. savivaldybės turto (žemės sklypų, pastatų ir statinių) ir savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo sritis;

14.4. paramos viešiesiems ir privatiesiems juridiniams asmenims teikimo sritis;

14.5. kitos viešųjų ar administracinių paslaugų teikimo sritys.

15. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, vykdydama Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, 55 punktą, apibendrino informaciją apie aktualias problemas, susijusias su korupcija ir korupcijos veiksnius:

15.1. viešųjų pirkimų ir vidaus sandorių procese;

15.2. ūkio subjektų priežiūros ir licencijų / leidimų išdavimo, sustabdymo, panaikinimo srityje;

15.3. savivaldybių turto valdyme;

15.4. Europos Sąjungos investicijų administravimo srityje;

15.5. sveikatos apsaugos srityje;

15.6. aplinkosaugos ir atliekų tvarkymo srityje.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

16. Programos strateginis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Joniškio rajono savivaldybėje ir savivaldybės įstaigose, įmonėse, šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą, stiprinti pilietiškumą ir netoleranciją korupcijai ir diegti sąžiningo elgesio standartus.

17. Pirmasis tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti.

18. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

18.1. užtikrinti efektyvų korupcijos rizikos valdymą;

18.2. efektyviai organizuoti asmenų, atsakingų už korupcijos prevenciją, veiklą;

18.3. nustatyti įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų atsparumą (toleranciją) korupcijai.

19. Antrasis tikslas – diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Joniškio rajono savivaldybės institucijų veiklos srityse.

20. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:       

20.1. nustatyti etikos principus, elgesio taisykles, kaip savivaldybės administracijos darbuotojas turėtų pasielgti abejotinoje situacijoje;

20.2. organizuoti viešųjų ir privačių interesų konfliktų valdymą;

20.3. didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei;

20.4. gerinti viešųjų paslaugų teikimo kokybę, užtikrinti informacijos gyventojams sklaidą.

20.5. užtikrinti  viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo ir sutarčių kontrolės funkcijų atskyrimą.

21. Trečiasis tikslas –  supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti pilietiškumą ir nepakantumą korupcijos apraiškoms.

22. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:

22.1. įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas;

22.2. didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;

22.3. šviesti darbuotojus antikorupcinėmis temomis.

23. Programoje nustatytų tikslų pasiekimas vertinamas pagal Programos priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus.

24. Programos uždavinių įgyvendinimas vertinamas pagal nustatytus laukiamo rezultato kriterijus. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako Programos priemonių plane nurodyti vykdytojai.

25. Atskiros Programos įgyvendinimo priemonės vertinamos pagal jų įgyvendinimo būklę.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

26. Už antikorupcinės politikos įgyvendinimą Joniškio rajono savivaldybėje pagal kompetenciją atsako savivaldybės įstaigos, įmonės vadovas.

27. Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą.

28. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

29. Programos uždavinių įgyvendinimo vertinimą ir Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo savivaldybės tarybos sudaryta Antikorupcijos komisija šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

30. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

31. Programoje dalyvaujančios savivaldybės įstaigos vykdytinas Programos priemones numato savo veiklos planuose arba įtraukia į įstaigos ar įmonės korupcijos prevencijos programos priemonių planus, jei tokie rengiami.

32. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 d., pateikia savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją ir kontrolę, apibendrintą informaciją apie jiems priskirtų Programos priemonių įgyvendinimo eigą, pasiektus rezultatus.

33. Už korupcijos prevenciją ir kontrolę atsakingas asmuo pasibaigus pusmečiui apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia savivaldybės administracijos direktoriui ir Antikorupcijos komisijai. Informacija skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.

34. Antikorupcijos komisija pagal reikalą išklauso Programos vykdytojų ataskaitas ir ne vėliau kaip iki gegužės 1 d. apibendrintą praėjusių metų Programos vykdymo ataskaitą kartu su savo veiklos ataskaita teikia savivaldybės tarybai.

35. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą savivaldybėje atlieka Savivaldybės centralizuotas vidaus audito skyrius.

36. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.

37. Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Antikorupcijos komisijai  pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar / ir pildymo.

Pasiūlymai skelbiami savivaldybės interneto svetainės www.joniskis.lt skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nurodomi siūlymo autoriai, turinys ir Antikorupcijos komisijos komentaras.

38. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal reikalą savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atnaujinama, tačiau ne vėliau kaip likus 6 mėnesiams iki Programos įgyvendinimo pabaigos.

39. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

40. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. Programa įsigalioja kitą dieną nuo paskelbimo Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

42. Programa skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt.

 

_________________________

 

Joniškio rajono savivaldybės

korupcijos prevencijos 2018–2020 metų programos

priedas

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2018–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti

Tikslo rezultato kriterijai:

1.  Įvertinta situacija Joniškio rajono savivaldybėje biudžetinių, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir (ar) savivaldybės kontroliuojamų įmonių (toliau –  savivaldybės įstaiga) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika, ir parengtos išvados.

2. Nustatyti bendrą darbuotojų požiūrį į korupciją, įvertinti kiek plačiai paplitęs korupcijos reiškinys įstaigose ir įmonėse.

Eil. Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1 uždavinys. Užtikrinti efektyvų korupcijos rizikos valdymą

1.

Neužtikrinama

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnyje nustatyta pareiga atlikti veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą

Atlikti savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą

Savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

Kasmet iki III ketvirčio pabaigos

Nustatytos veiklos sritys, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimas, parengta išvada

2.

Neužtikrinamas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio nuostatų įgyvendinimas, interneto svetainėse skelbiami neaktualūs pareigų, kurias siekiantys eiti arba einantys asmenys privalomai tikrinami kreipiantis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, sąrašai

Nustatyta tvarka kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį savivaldybės įstaigoje ar įmonėje pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje.

Aktualizuoti savivaldybės interneto svetainėje pareigų, kurias siekiantys eiti arba einantys asmenys privalomai tikrinami kreipiantis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, sąrašai

 

Savivaldybės meras,

savivaldybės administracijos direktorius,

savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Pareigų, kurias siekiantys eiti arba einantys asmenys privalomai tikrinami kreipiantis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, sąrašai aktualizuojami kas ketvirtį.

Privaloma tvarka, numatant priimti į nurodytas pareigas

Korupcijos tikimybės sumažėjimas priimant į įstaigą nepriekaištingos reputacijos asmenis.

 

Savivaldybės interneto svetainėje aktualizuojami pareigų, kurias siekiantys eiti arba einantys asmenys privalomai tikrinami kreipiantis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, sąrašai.

 

Kreiptasi dėl visų asmenų, siekusių eiti pareigas, kai kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą informacijos yra privaloma (100 proc.), kreipimųsi skaičius

3.

Neatliekamas korupcijos rizikos valdymo vertinimas

Atlikti korupcijos rizikos valdymo vertinimą

Savivaldybės centralizuotas vidaus audito skyrius

Kasmet iki III ketvirčio pabaigos

Atliktų korupcijos rizikos valdymo vertinimų skaičius (ne mažiau kaip vienas vertinimas per metus)

2   Uždavinys. Efektyviai organizuoti asmenų, atsakingų už korupcijos prevenciją, veiklą

4.

Neužtikrintas veiksmingas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatų įgyvendinimas

Paskirti asmenį, atsakingą už korupcijos prevencijos, kontrolės ir bendradarbiavimo funkcijų, nustatytų Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėse, patvirtintose  Lietuvos Respublikos

Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607, vykdymą

Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Iki 2018 m. pabaigos

Savivaldybės įstaigose, įmonėse paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolės funkcijų vykdymą. Informacija apie atsakingą asmenį skelbiama savivaldybės įstaigos, įmonės interneto svetainėje

 

 

3 uždavinys. Nustatyti įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų atsparumą (toleranciją) korupcijai

5.

Nenustatytas darbuotojų atsparumo korupcijai lygis

Nustatyti darbuotojų atsparumą korupcijai

Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius, Švietimo, kultūros ir sporto skyrius,

savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Iki 2020 m.

Savivaldybės įstaigose, įmonėse nustatytas atsparumo korupcijai lygis

Tikslas – diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Joniškio rajono savivaldybės institucijų veiklos srityse

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Sukurta vietos savivaldos skaidraus ir sąžiningo elgesio sistema.

2. Užtikrintas nuoseklus, sklandus ir veiksmingas korupcijos rizikos valdymas.

3. Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už savivaldybės suteiktas paslaugas, sumažėjimas 10 proc.

4. Užtikrintas  viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo ir sutarčių kontrolės funkcijų atskyrimas.

1 uždavinys. Nustatyti etikos principus, elgesio taisykles, kaip savivaldybėsadministracijos darbuotojas turėtų pasielgti abejotinoje situacijoje

6.

Neapibrėžti įstaigos personalo elgesio, darbo aplinkos standartai, normos

Parengti elgesio kodeksą ar kitą panašaus pobūdžio teisės aktą

Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai

2019 metai

Parengtas teisės aktas, reglamentuojantis darbuotojų elgesio principus, kurių privaloma laikytis vykdant teisės aktų nustatytas pareigas ir funkcijas bei teikiant administracines paslaugas, kurti kūrybingą ir geranorišką aplinką, ugdyti bendradarbiavimu ir tarpusavio supratimu paremtus santykius, didinti visuomenės pasitikėjimą viešojo sektoriaus atstovais, gerinti viešojo administravimo kokybę

2 uždavinys. Organizuoti viešųjų ir privačių interesų konfliktų valdymą

7.

Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės įstaigomis

Skelbti interneto svetainėje informaciją apie savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos, savivaldybės įstaigų ir įmonių darbuotojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto

Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius, savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

 

 

 

 

 

 

Kas ketvirtį

Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas savivaldybės institucijomis.

Kartą per ketvirtį parengta apibendrinta informacija apie Joniškio rajono savivaldybės tarybos narius, savivaldybės administracijoje, savivaldybės įstaigose  ir įmonėse

dirbančių asmenų nusišalinimo ir nušalinimo atvejus

8.

Nepakankamai užtikrinamas viešųjų pirkimų  procedūrose dalyvaujančių asmenų nešališkumas. Neužtikrinama Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme nustatyta pareiga deklaruoti privačius interesus viešojo pirkimo komisijos nariams, asmenims, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtiems atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantiems ekspertams

Užtikrinti, kad pirkimo procedūrose dalyvautų ar su pirkimu susijusius sprendimus priimtų darbuotojai, kurie prieš tai pasirašė konfidencialumo pasižadėjimą, Viešųjų pirkimų tarnybos kartu su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija nustatytos formos nešališkumo deklaraciją ir deklaravo privačius interesus

Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius, Viešųjų pirkimų skyrius,

savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Nuolat

Viešųjų pirkimų procedūrose dalyvauja darbuotojai,  pasirašę  konfidencialumo pasižadėjimą, nešališkumo deklaraciją ir deklaravę privačius interesus (100 proc.)

3 uždavinys. Didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei

9.

Interneto svetainėje  neskelbiama informacija apie savivaldybės įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes

Skelbti interneto svetainėje informaciją  apie įstaigų ir įmonių darbuotojų tarnybines komandiruotes, nurodant komandiruotės tikslą, išlaidas bei rezultatą

Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius,

savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Nuolat

Interneto svetainėje skelbiama informacija apie darbuotojų tarnybines komandiruotes, nurodant komandiruotės tikslą, išlaidas bei rezultatą

4  uždavinys.  Gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybę, užtikrinti informacijos gyventojams sklaidą

10.

Dažnai visuomenei nėra žinoma aktuali informacija apie savivaldybėje teikiamas administracines ir viešąsias paslaugas arba skelbiama informacija neaktuali

Užtikrinti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 15 straipsnio 2 dalies ir 16 straipsnio 3 dalies įgyvendinimą

Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai,  savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

Iki 2019 metų pabaigos

Tinkamai organizuojamas asmenų aptarnavimas, išsamiai išdėstyta informacija apie savivaldybės teritorijoje teikiamas administracines ir viešąsias paslaugas ir jų teikimo tvarka. Parengti ir interneto svetainėse paskelbti administracinių ir viešųjų paslaugų aprašymai (100 proc.)

5 uždavinys. Stiprinti viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo ir kontrolės vykdymą

11.

Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklėse nenumatytos ir neatskirtos pirkimuose dalyvaujančių subjektų funkcijos

Viešųjų pirkimų procese atskirti pirkimuose dalyvaujančių subjektų funkcijas, užtikrinti, kad tie patys asmenys nedalyvautų formuojant prekių, paslaugų ir (ar) darbų poreikį, derinant pirkimų paraiškas, vykdant (organizuojant) viešuosius pirkimus, kontroliuojant pirkimo sutarčių vykdymą

Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyrius, savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

Iki 2018 metų pabaigos

Viešųjų pirkimų procese atskirtos pirkimuose dalyvaujančių subjektų funkcijos, užtikrinta, kad tie patys asmenys nedalyvautų formuojant prekių, paslaugų ir (ar) darbų poreikį, derinant pirkimų paraiškas, vykdant (organizuojant) viešuosius pirkimus, kontroliuojant pirkimo sutarčių vykdymą.

Parengtas teisės aktas arba patikslinta Viešųjų pirkimų organizavimo tvarka

Tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, skaičiaus padidėjimas 10 proc.

2. Užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas.

3. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino kokia atsakomybė gresia už korupcinius nusižengimus, skaičiaus padidėjimas 10 proc.

4. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad praneštų apie korupcijos atvejį, skaičiaus padidėjimas 10 proc.

1 uždavinys. Įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas

12.

Nepakankamas savivaldybės bendruomenės narių pilietinės sąmonės lygis ir nepakantumas korupcijai

Organizuoti antikorupcinės kultūros ugdymo dienas, savaites, Tarptautinės antikorupcijos dienos renginius, dalyvauti šalies ir regiono lygiu skelbiamuose konkursuose antikorupcijos tema

Savivaldybės administracijos darbuotojas,  atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, Švietimo kultūros ir sporto skyrius,

savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Kiekvienais metais

Įstaigų, kuriose buvo organizuoti renginiai, skaičius, dalyvių skaičius. Konkursuose dalyvavusių asmenų skaičius

2 uždavinys. Didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą

13.

Asmenys, nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, per mažai informuojami apie galimus pranešimo apie korupcijos atvejus būdus

Organizuoti viešas prevencines, švietimo veiklas korupcijos tema

Antikorupcijos komisija, savivaldybės administracijos darbuotojas,  atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai

Nuolat

Įgyvendinta vieša antikorupcinė veikla.

Veiklos tema, trukmė, dalyvių skaičius

3 uždavinys. Šviesti darbuotojus antikorupcinėmis temomis

14.

Nepakankamas darbuotojų antikorupcinis sąmoningumas ir netolerancija korupcijos reiškiniams

Organizuoti savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos, savivaldybės įstaigų darbuotojų kursus, mokymus, susijusius su antikorupcine veikla

Savivaldybės meras,

savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrius,

įstaigų, įmonių vadovai

 

 

Kasmet

Kursuose, mokymuose dalyvavusių asmenų skaičius,

kursų, mokymų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui

 

___________________________