KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-203

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 15 straipsniu, Kelmės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 23 d. sprendimą Nr. T-88 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės mero rezervo lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Pavesti šio sprendimo vykdymo kontrolę Kelmės rajono savivaldybės administracijos Finansų skyriui.

Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui (RAAT). Skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti paduodamas RAAT Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose per vieną mėnesį nuo skundžiamo individualaus teisės akto įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Ildefonsas Petkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-203

 

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelmės rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kelmės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero rezervo lėšų naudojimo Savivaldybėje tvarką.

2. Savivaldybės mero rezervas (toliau – Rezervas) yra Savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.

3. Rezervo dydis turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybės biudžetui). Rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

4. Konkretų Rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą.

 

II SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5. Rezervo lėšos naudojamos:

5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.2. gaisrų ir stichinių nelaimių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.3. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

 

III SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS IR APSKAITA

 

6. Rezervo lėšas skirsto meras.

7. Lėšos gali būti skiriamos:

7.1. fiziniams asmenims, deklaravusiems savo gyvenamąją vietą Kelmės rajono savivaldybėje ir turintiems nuosavybės teise registruoto nekilnojamojo turto Kelmės rajono savivaldybėje, Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytiems tikslams. Jei yra keli turto savininkai, lėšos skiriamos proporcingai turimo turto daliai, kiekvienas iš savininkų turėtų kreiptis asmeniškai;

7.2. juridiniams asmenims, registravusiems ir vykdantiems savo veiklą Kelmės rajono savivaldybėje ir turintiems nuosavybės teise registruoto nekilnojamojo turto Kelmės rajono savivaldybėje, Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytiems tikslams.

8. Rezervo lėšos taip pat gali būti naudojamos ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti, gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti bei dėl nepaprastosios padėties reikalingiems darbams, paslaugoms ar prekėms įsigyti, atsakingiems savivaldybės administracijos padalinių specialistams inicijuojant reikalingų darbų, paslaugų ar prekių įsigijimą tais atvejais, kai už šių situacijų ar įvykių likvidavimą, jų padarinių šalinimą, neparastosios padėties metu pavestų funkcijų ar darbų vykdymą yra atsakinga savivaldybė.

9. Rezervo lėšos skiriamos asmenims tais atvejais, jeigu nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas nebuvo apdraustas ir nėra gauta draudimo išmoka arba nebuvo gautos išmokos iš savivaldybės biudžeto, Aprašo 5 punkte nurodytoms aplinkybėms, patirtiems nuostoliams kompensuoti. Už teisingos informacijos apie draudimą ir (ar) draudimo išmokos gavimo pateikimą atsako prašymą pateikę asmenys.

10. Fiziniai ir (arba) juridiniai asmenys, norėdami gauti lėšų iš Rezervo pagal Aprašo 5 punkte nurodytus tikslus daliniam materialinių nuostolių atlyginimui, pateikia motyvuotą raštišką prašymą Savivaldybės merui:

10.1. fizinis asmuo prašyme nurodo vardą, pavardę, asmens kodą (arba gimimo datą), gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį, elektroninį paštą, banko sąskaitą, į kurią bus pervedamos lėšos, pagrįstus skaičiavimus (sąmatas) ir (arba) prideda išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas. Kartu su prašymu pateikiami pastatų, žemės, miško, pasėlių ir kito turto, kuriam buvo padaryta žala, valdymą nuosavybės teise ar kitais pagrindais patvirtinantys dokumentai, informacija apie turto draudimą, priežastis, kodėl turtas nebuvo draustas, Priešgaisrinės tarnybos pažyma (gaisro atveju);

10.2. juridinis asmuo prašyme nurodo įmonės rekvizitus, kontaktinius asmenis, jų telefonų numerius, elektroninį paštą, banko sąskaitą, į kurią bus pervedamos lėšos, pagrįstus skaičiavimus (sąmatas) ir (arba) prideda išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas. Kartu su prašymu pateikiami pastatų, žemės, miško, pasėlių ir kito turto, kuriam buvo padaryta žala, valdymą nuosavybės teise ar kitais pagrindais patvirtinantys dokumentai, informacija apie turto draudimą, priežastis, kodėl turtas nebuvo draustas, Priešgaisrinės tarnybos pažyma (gaisro atveju).

11. Fiziniai ir (arba) juridiniai asmenys prašymus dėl Rezervo lėšų skyrimo privalo pateikti ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo Aprašo 5 punkte minimų atvejų datos, jeigu teisės aktai nenustato kitaip.

12. Atitinkamos seniūnijos seniūnas dėl fizinių asmenų teikia buities tyrimo aktus. Išimties tvarka, kai dėl karantino apribojimų ar kitų priežasčių negalima sudaryti buities tyrimo akto, seniūnas pateikia raštą, kuriame rekomenduoja skirti (neskirti) kompensaciją ir kokio dydžio.

13. Prašymus nagrinėja nuolatinė Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė), kurios vienas iš narių yra Savivaldybės administracijos seniūnas, iš kurio teritorijos pateikti prašymai.

14. Darbo grupė taip pat nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus dėl valstybės paramos už žalą, patirtą dėl krizės ar ekstremalios situacijos, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 patvirtintu Valstybės paramos už žalą, patirtą dėl krizės ar ekstremalios situacijos, teikimo tvarkos aprašu.

15. Darbo grupės pirmininku skiriamas vienas iš Savivaldybės mero potvarkiu sudarytos Darbo grupės narių.

16. Darbo grupės sekretorius yra Darbo grupės narys ir yra skiriamas Darbo grupės sprendimu.

17. Darbo grupės posėdžiai yra protokoluojami. Protokolus pasirašo Darbo grupės pirmininkas ir Darbo grupės sekretorius.

18. Pagrindinė Darbo grupės veiklos forma – posėdžiai, kurie laikomi teisėtais, kai juose dalyvauja Darbo grupės narių dauguma. Posėdžiams pirmininkauja Darbo grupės pirmininkas.

19. Darbo grupė:

19.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytus tikslus, vertina fizinių ir juridinių asmenų pateiktus Aprašo 10 punkte nurodytus dokumentus;

19.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas, įstaigas, Savivaldybės administracijos skyrius, siekdama nustatyti Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytas aplinkybes;

19.3. turi teisę pareikalauti iš subjekto, kurio prašymas vertinamas, papildomos informacijos, susijusios su prašymo svarstymu. Prašymo teikėjas per Darbo grupės nustatytą terminą privalo šią informaciją pateikti. Nepateikus prašomos informacijos, prašymas nenagrinėjimas;

19.4. įvertina patirtą žalą, esant poreikiui parengia išvadas dėl pateiktų asmenų prašymų.

20. Nustatant skiriamų rezervo lėšų dydį fiziniams asmenims, atsižvelgiama į fizinių asmenų (šeimos) materialinę bei socialinę padėtį (sunki materialinė padėtis, daugiavaikė šeima ir pan.) ir turimą kitą jiems nuosavybės teise priklausantį būstą, būsto dalį.

21. Rezervo lėšų dydis padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti kiekvienam subjektui, kuriam skiriamos Rezervo lėšos, nustatomas proporcingai padarytų nuostolių dydžiui, atsižvelgiant į tais metais patvirtintą Savivaldybės mero rezervo dydį.

22. Darbo grupės sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Darbo grupės narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Darbo grupės pirmininko balsas.

23. Rezervo lėšos fiziniams ar juridiniams asmenims neskiriamos, jei atitinkamos tarnybos pažymose dėl nukentėjusių pastatų, žemės ar kito turto nurodo asmenų neatsargaus elgesio su ugnimi priežastis, pastatų ir kito turto savininkų aplaidumą ir turto nepriežiūrą, priešgaisrinės saugos reikalavimų nesilaikymą bei paveldėjus jau sudegusius ar kitaip sugadintus pastatus, taip pat pateikti ne visi tvarkos aprašo 10 punkte nurodyti dokumentai, pagrindžiantys įvykio ir (ar) situacijos aplinkybes.

24. Mero rezervo lėšos skiriamos ir dydis nustatomas savivaldybės mero potvarkiu, prašymus nagrinėjančios Darbo grupės siūlymu.

25. Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl lėšų skyrimo iš rezervo rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

26. Apie mero priimtą potvarkį per 3 darbo dienas informuojamas prašymą pateikęs asmuo. Jei prašymas netenkinamas, nurodoma netenkinimo priežastis.

27. Lėšas perveda ir Rezervo lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

28. Lėšos turi būti naudojamos tik toms reikmėms, kurios nurodytos prašyme.

29. Už lėšų naudojimą pagal paskirtį atsako lėšų gavėjas.

30. Jeigu nustatoma, kad subjektai, kuriems buvo skirtos Rezervo lėšos, pateikė neteisingą informaciją ir (arba) dokumentus, jie privalo grąžinti jiems skirtas lėšas. Subjektams nesutikus grąžinti lėšų, jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Nepanaudotos Rezervo lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžetą.

32. Nepanaudotos Rezervo lėšos, paliekant ne mažiau kaip nustatyta šio Aprašo 3 punkte, kaip netekusieji paskirties asignavimai per metus gali būti skirstomi bendroms biudžeto reikmėms Savivaldybės tarybos sprendimu, tikslinant Savivaldybės biudžetą.

33. Metinė Rezervo lėšų panaudojimo ataskaita teikiama tvirtinti Savivaldybės tarybai kartu su Savivaldybės biudžeto įvykdymo ataskaita.

34. Rezervo lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba ir Savivaldybės administracijos Centralizuoto savivaldybės vidaus audito skyrius.

35. Aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

______________