LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2012 M. VASARIO 13 D. ĮSAKYMO NR. V-258 „DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO, LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ĮSKAITOS, BRANDOS EGZAMINŲ UŽDUOTIES FORMOS, VYKDYMO IR VERTINIMO INSTRUKCIJŲ PRITAIKYMO MOKINIAMS, BUVUSIEMS MOKINIAMS IR EKSTERNAMS, TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. gruodžio 7 d. Nr. V-1008

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. V-258 „Dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Papildau 7.3 papunkčiu:

7.3. klausos sutrikimų ar kochlearinius implantus turintiesiems pritaikoma einamųjų metų lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduoties, parengtos pagal Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-579 „Dėl Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo programos patvirtinimo“, forma:

7.3.1. tekstai teksto suvokimo užduočiai trumpinami ne daugiau kaip trečdaliu; sutrumpinus tekstus pagal tai adaptuojami klausimai;

7.3.2. teksto kūrimo užduotyse pateikiama įvestis ir (ar) planas, ir (ar) nukreipiamieji klausimai;

7.3.3. kuriamo teksto apimtis – ne mažiau kaip 150 žodžių.“

2. Pakeičiu 19.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.2. už lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo kalbos pažinimo ir vartojimo gebėjimams patikrinti skirtas užduotis neįskaitomi taškai, skirti leksinėms / stilistinėms ar retorinėms raiškos priemonėms pažinti ir (ar) tikslingam vartojimui įvertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus patvirtinto koeficiento;“

3. Pakeičiu 19.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.3. už pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo kalbos dalį žodžiu neįskaitomi taškai, skirti kalbos taisyklingumui vertinti, o surinktų taškų suma dauginama iš Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus patvirtinto koeficiento; remiantis gydytojo ar pedagoginės psichologinės tarnybos išduota pažyma, mokyklos vadovui atleidus nuo lietuvių kalbos ir literatūros dalies žodžiu, šiai daliai skirti taškai dauginami iš Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus patvirtinto koeficiento;“

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                              Jurgita Petrauskienė