LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO VALDYBA
SPRENDIMAS
DĖL SEIMO VALDYBOS 2016 M. SPALIO 26 D. SPRENDIMO NR. SV-S-1716 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO RŪMŲ PATALPŲ APSAUGOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. lapkričio 10 d. Nr. SV-S-1696
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Seimo rūmų patalpų apsaugos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. SV-S-1716 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo rūmų patalpų apsaugos taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo valdybos
2016 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. SV-S-1716
(Lietuvos Respublikos Seimo valdybos
2020 m. lapkričio 10 d. sprendimo
Nr. SV-S-1696 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO RŪMŲ PATALPŲ
APSAUGOS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos Seimo rūmų patalpų apsaugos taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma Lietuvos Respublikos Seimo rūmų, Sausio 13-osios memorialo (Gedimino pr. 53, Vilnius, Gynėjų g. 8, Vilnius) ir Seimo lankytojų centro (Gedimino pr. 60, Vilnius) patalpų (toliau – patalpos), išskyrus II klasės saugumo zonai priskirtas patalpas, apsaugos signalizacijos (toliau – signalizacija) valdymo ir patalpų raktų apskaitos ir saugojimo tvarka. II klasės saugumo zonai priskirtų Seimo rūmų patalpų signalizacijos valdymas, raktų apskaita ir saugojimas užtikrinamas Seimo kanclerio nustatyta tvarka.
2. Taisyklių privalo laikytis Seimo nariai, Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, Seimo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, Seimo kanceliarijos sudarytų sutarčių pagrindu paslaugas Seimo rūmuose teikiančių įmonių ir (ar) įstaigų darbuotojai, kiti asmenys, dirbantys Seimo rūmų patalpose arba turintys teisę įeiti į patalpas, kurios yra rakinamos ir (ar) kuriose įrengta signalizacija (toliau – darbuotojai).
II SKYRIUS
SIGNALIZACIJOS SEIMO RŪMŲ PATALPOSE VALDYMAS
3. Už signalizacijos valdymą (įjungimą ir (ar) išjungimą) patalpose, kuriose įrengta signalizacija, yra atsakingi Seimo kanclerio tvirtinamame Lietuvos Respublikos Seimo rūmų ir Seimo lankytojų centro patalpų, kuriose įrengta patalpų apsaugos signalizacija, ir už jos valdymą atsakingų Seimo kanceliarijos padalinių ir (ar) darbuotojų pareigybių, įstaigų ir įmonių sąraše nurodyti darbuotojai.
4. Patalpose įrengtą signalizaciją įjungti ir (ar) išjungti turi teisę tik tose patalpose dirbantys darbuotojai ir Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos (toliau – VAT) pareigūnai, vykdantys Seimo rūmų apsaugą.
5. Patalpose, kuriose įrengta signalizacija, dirbantys darbuotojai privalo:
5.1. neperduoti kitiems asmenims ir neviešinti signalizacijos valdymo kodo, gauto iš Seimo kanclerio įsakymu paskirto už įslaptintos informacijos fizinę saugą atsakingo asmens;
5.2. prieš įeidami į patalpą, kurioje įjungta signalizacija, ją išjungti, o išeidami po darbo – įjungti (prieš tai patikrinę, ar uždaryti patalpos langai), ir gauti Seimo rūmų apsaugos poste dirbančio VAT pareigūno patvirtinimą, kad signalizacija įjungta;
III SKYRIUS
PATALPŲ RAKTŲ SUTEIKIMAS, NAUDOJIMAS IR SAUGOJIMAS
7. Darbuotojui suteikus darbo kabinetą ir (arba) priskyrus kitas patalpas (posėdžių salę, technines ir (arba) kitas patalpas), Seimo kanclerio įsakymu atsakingu už atitinkamų Seimo rūmų patalpų raktų išdavimą ir saugojimą paskirtas darbuotojas (toliau – atsakingas darbuotojas) nuolatiniam naudojimui suteikia atitinkamų patalpų raktą (raktus), darbuotojui pasirašant Raktų apskaitos žurnale. Administracinei saugumo zonai priskirtų patalpų raktai išduodami tik šiose patalpose dirbantiems darbuotojams, patalpų administravimo funkciją vykdantiems Seimo kanceliarijos darbuotojams, patalpų valymo paslaugas teikiančios įmonės darbuotojams.
8. Darbuotojai, kuriems išduoti patalpų raktai, privalo:
8.1. raktą (raktus) saugoti ir be atsakingo darbuotojo žinios neperduoti jo (jų) tretiesiems asmenims ir negaminti jo (jų) kopijų;
8.2. apie rakto (raktų) praradimą nedelsdami informuoti atsakingą darbuotoją ar Seimo kanceliarijos Veiklos administravimo departamento Paslaugų ir materialinio aprūpinimo skyriaus vedėją, ar budintį VAT pareigūną, kuris informuoja atsakingą darbuotoją ar Seimo kanceliarijos Veiklos administravimo departamento Paslaugų ir materialinio aprūpinimo skyriaus vedėją. Jeigu prarandamas administracinei saugumo zonai priskirtos patalpos raktas (raktai), atsakingas darbuotojas turi nedelsdamas organizuoti tos patalpos spynos ar spynos mechanizmo pakeitimą pagal technines galimybes;
8.3. grąžinti raktą (raktus) atsakingam darbuotojui, pasirašant Raktų apskaitos žurnale, pasibaigus Seimo nario įgaliojimams ar darbuotojo valstybės tarnybos ar darbo santykiams su Seimo kanceliarija, suteikus nėštumo ir gimdymo atostogas, taip pat atostogas vaikui prižiūrėti, pakeitus darbo kabinetą, pasibaigus sutartims, pagal kurias įmonės ir (ar) įstaigos teikė paslaugas Seimo rūmuose.
9. Atsarginius patalpų raktus saugo atitinkamų Seimo rūmų atsakingas darbuotojas savo darbo kabinete (atskirai – patalpų, priskirtų ir nepriskirtų administracinei saugumo zonai), rakinamose spintose ir VAT pareigūnai VAT darbo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.
10. Atsakingas darbuotojas Seimo kanceliarijos darbo metu gali suteikti atsarginius raktus tik atitinkamose patalpose dirbančiam darbuotojui tai darbo dienai, jam pasirašant Raktų apskaitos žurnale. Administracinei saugumo zonai priskirtų patalpų atsarginiai raktai Seimo kanceliarijos darbo metu gali būti suteikiami ir patalpų administravimo funkciją vykdantiems Seimo kanceliarijos darbuotojams. Tai darbo dienai suteikti patalpų atsarginiai raktai, pasibaigus darbo laikui, turi būti grąžinami atsakingam darbuotojui. Darbuotojui raktą praradus, atsarginis raktas gali būti išduodamas iki tol, kol bus pagaminta rakto kopija.
11. Atsarginiai raktai, už kurių saugojimą atsako VAT pareigūnai, gali būti suteikiami ne Seimo kanceliarijos darbo metu atitinkamose patalpose dirbančiam darbuotojui paprašius atrakinti patalpas ir pateikus VAT pareigūnui tapatybę patvirtinantį dokumentą arba darbuotojo pažymėjimą, aiškinantis signalizacijos suveikimo priežastis, avarijos, ekstremaliosios situacijos ar kitu neeiliniu atveju, apie tai pažymint VAT darbo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.