PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJŲ, SUDARYTŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ATLIEKAMIEMS VIEŠIESIEMS PIRKIMAMS VYKDYTI, DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2017 m. rugsėjo 7 d. Nr. AV-636
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 1 dalimi:
1. Tvirtinu Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. rugpjūčio 29 d. įsakymą Nr. AV-622 „Dėl Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamento patvirtinimo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Šiaulių apygardos administraciniam teismui, Dvaro g. 80, Šiauliai 76298. Skundas (prašymas, pareiškimas) administraciniam teismui paduodamas per vieną mėnesį nuo skundžiamo teisės akto paskelbimo.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2017 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. AV-636
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJŲ, SUDARYTŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ATLIEKAMIEMS VIEŠIESIEMS PIRKIMAMS VYKDYTI, DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentas (toliau – Komisijų darbo reglamentas) nustato Pakruojo rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo (toliau – pirkimas) komisijų (toliau – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką, Komisijos atskaitomybę ir atsakomybę.
2. Komisijų darbo reglamente vartojamos sąvokos:
2.1. Komisija – Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų (Komisijos pirmininko ir bent 2 Komisijos narių) sudaryta Komisija, kuri pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka atlieka pirkimus. Komisijos nariai gali būti ir ne Komisiją sudarančios Perkančiosios organizacijos darbuotojai.
2.2. Pirkimų iniciatorius – Perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio vadovas arba jį pavaduojantis asmuo, į Perkančiosios organizacijos struktūrinius padalinius neįeinantis darbuotojas, atskiro projekto koordinatorius, atsakingas už projektui įgyvendinti reikalingų pirkimų planavimą bei konkrečių pirkimų, numatytų pirkimų plane, inicijavimą, kitos perkančiosios organizacijos, įgaliojančios Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimą iki pirkimo sutarties sudarymo, vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
3. Kitos Komisijų darbo reglamente vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), Perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas) kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.
5. Perkančioji organizacija turi teisę kviestis ekspertus – dalyko žinovus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių, ar jį įvertinti (toliau – ekspertai). Jei projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, ne mažiau kaip trečdalis Komisijos narių turi būti tokios pačios arba artimos kvalifikacijos.
6. Komisijos pirmininku skiriamas Perkančiosios organizacijos direktorius arba jo paskirtas Perkančiosios organizacijos darbuotojas. Komisijos pirmininko pavaduotoju – vienas iš Komisijos narių.
7. Perkančioji organizacija gali kviesti Komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų atstovus, pateikusius atstovaujamo subjekto įgaliojimą (toliau – stebėtojai).
8. Į Komisijos sudėtį turi būti įtrauktas Pirkimo iniciatorius arba jį pavaduojantis asmuo ir Perkančiosios organizacijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus darbuotojas, turintis teisinį išsilavinimą (toliau – teisininkas) (išskyrus atvejus, kai vykdomi mažos vertės pirkimai).
10. Komisija gali būti sudaroma:
11. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Viešųjų pirkimų įstatymu, Perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašu (toliau – Tvarkos aprašas), Komisijų darbo reglamentu, Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymais ir kitais teisės aktais.
12. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi nešališkumo ir konfidencialumo reikalavimų, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų. Priimdama sprendimus Komisija yra savarankiška.
13. Perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, Komisijos nariai, Pirkimo organizatoriai, ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, prieš pradėdami dalyvauti pirkimo procedūroje turi pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą (Tvarkos aprašo 5 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (Tvarkos aprašo 4 priedas).
14. Komisijos nariai ir Perkančiosios organizacijos pakviesti ekspertai negali teikti jokios informacijos tretiesiems asmenims apie tiekėjų pateiktų pasiūlymų turinį, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus.
15. Komisija yra atskaitinga Perkančiosios organizacijos direktoriui. Komisija veikia Perkančiosios organizacijos vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus. Komisija vykdo tik raštiškas Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens užduotis ir įpareigojimus.
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS
17. Komisija, gavusi Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įgaliojimus, vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu jai nustatytas užduotis, susijusias su pirkimo procedūrų atlikimu:
17.7. bendrauja (susirašinėja) su tiekėjais pirkimų klausimais, tiekėjams perduoda informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus;
17.8. esant poreikiui, rengia susitikimus su tiekėjais (iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos susitikimai rengiami su kiekvienu tiekėju atskirai);
17.9. atlieka vokų su pasiūlymais atplėšimo (susipažinimo su tiekėjų pateiktais pasiūlymais) procedūrą;
17.11. jeigu tiekėjai pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, prašo tiekėjų šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per nustatytą protingą terminą;
17.13. pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka derasi su tiekėju dėl pasiūlymo turinio, siekdama geriausio rezultato;
17.14. prašo, kad tiekėjai pratęstų savo pasiūlymų galiojimo (ir pasiūlymų galiojimo užtikrinimų) terminą;
17.17. prieš nustatydama laimėjusį pasiūlymą, reikalauja, kad ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikęs tiekėjas pateiktų aktualius dokumentus, patvirtinančius jo pašalinimo pagrindų nebuvimą ir atitiktį kvalifikacijos reikalavimams ir patvirtinančius jo atitiktį kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams;
17.18. priima sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo ir nustato tikslų pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminą;
17.19. tiekėjui paprašius, supažindina jį su laimėjusio tiekėjo pasiūlymu, neatskleidžia informacijos, kurią tiekėjai nurodė kaip konfidencialią arba tos informacijos, kuri remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais yra laikoma konfidencialia;
17.20. Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu sustabdžius pirkimo procedūras, nevykdo pirkimo procedūrų tol, kol bus išnagrinėta tiekėjo pretenzija ir priimtas sprendimas;
17.21. išnagrinėjus pretenziją ir gavus išvadas dėl pretenzijos, priima sprendimą dėl tolimesnių pirkimo procedūrų;
17.23. tikrina, ar pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus;
III SKYRIUS
KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
19. Komisija, vykdydama jai pavestas užduotis, turi teisę:
19.2. esant poreikiui, iš Perkančiosios organizacijos darbuotojų gauti papildomą informaciją apie reikalingų nupirkti prekių, paslaugų ar darbų techninius, estetinius, funkcinius ir kokybės reikalavimus, prekių kiekį, teiktinų su prekėmis susijusių paslaugų pobūdį, darbų ir paslaugų apimtis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo terminus (įskaitant numatomus pratęsimus), eksploatavimo išlaidas ir (arba) techninių specifikacijų projektus, jų pakeitimus bei kitas pirkimo objektui keliamas sąlygas ir informaciją, reikalingą pirkimui vykdyti;
19.3. prašyti Perkančiosios organizacijos direktoriaus kviesti ekspertus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių, tiekėjų pateiktiems pasiūlymams nagrinėti;
19.4. bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo ar projekto konkurso laimėtojo nustatymo savo iniciatyva nutraukti pradėtas pirkimo ar projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti;
20. Komisija turi kitų Viešųjų pirkimų įstatyme ir kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose įtvirtintų teisių.
21. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, privalo:
21.1. vykdyti Komisijų darbo reglamente nurodytas (ar jų dalį, atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų įstatymo ir poįstatyminių teisės aktų reikalavimus) ir Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens nustatytas užduotis;
21.2. vykdydama užduotis, laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo, Tvarkos aprašo, Perkančiosios organizacijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
23. Sprendimus Komisija priima posėdžiuose. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių, o jeigu Komisija sudaryta iš 3 asmenų – kai posėdyje dalyvauja visi Komisijos nariai, projekto konkurso metu – ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių.
24. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas. Jeigu Komisijos pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jeigu ir Komisijos pirmininko pavaduotojas negali dalyvauti posėdyje, Perkančiosios organizacijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo atskiru įsakymu paskiria Komisijos pirmininko pavaduotoju vieną iš Komisijos narių.
25. Komisijos posėdžiai, susitikimai su tiekėjais (jei tokie rengiami) turi būti protokoluojami. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę Komisijos nariai. Protokole nurodomi Komisijos sprendimų motyvai, pateikiami paaiškinimai, Komisijos narių nuomonė. Derybų protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir tiekėjo, su kuriuo derėtasi, įgaliotasis atstovas.
26. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Protokolai turi būti surašomi ne vėliau kaip per 14 dienų nuo įvykusio Komisijos posėdžio dienos.
27. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik už arba prieš siūlomą sprendimą. Balsavimo metu Komisijos nariai negali susilaikyti nuo sprendimo priėmimo, o turi aiškiai išreikšti savo poziciją svarstomu klausimu. Jeigu Komisijos narys negali priimti sprendimo dėl informacijos ar laiko stokos, jis turėtų prašyti nukelti Komisijos posėdžio datą ir kreiptis dėl papildomos informacijos į kitus Komisijos narius ar ekspertus. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Už Perkančiosios organizacijos atliekamus pirkimus atsako Perkančiosios organizacijos direktorius.