PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. balandžio 1 d. Nr. T2-76
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T2-233 „Dėl priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo spendimo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 1 d. sprendimo Nr. T2-76
1 punktu
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau tekste – Tvarkos aprašas) nustato bendruosius priešmokyklinio ugdymo reikalavimus, priešmokyklinio ugdymo organizavimą ir finansavimą Palangos miesto savivaldybės mokyklose (toliau tekste – Mokykla). Priešmokyklinį ugdymą vykdo Mokykla, kurios nuostatuose numatytas priešmokyklinio ugdymo teikimas.
3. Mokslo metai prasideda rugsėjo 1 d., baigiasi rugpjūčio 31 d. Mokslo ir žinių dienai sutapus su poilsio diena, mokslo metų pradžia, Mokyklos sprendimu, gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.
II SKYRIUS
BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO REIKALAVIMAI
5. Priešmokyklinis ugdymas:
5.2. gali būti teikiamas anksčiau tėvų (globėjų) sprendimu, bet ne anksčiau, negu vaikui sueina 5 metai;
5.3. tėvai (globėjai) turi teisę kreiptis į Palangos švietimo pagalbos tarnybą (toliau tekste – Tarnyba) dėl 5 metų vaiko brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes). Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kreipimosi dienos pateikia rekomendacijas tėvams (globėjams) dėl vaiko pasirengimo mokytis;
5.4. vykdomas pagal Programą, kurios minimali trukmė yra:
5.4.2. 160 valandų per metus, jei gydytojų konsultacinė komisija (toliau tekste – GKK) vaikui yra paskyrusi ugdymą namie 12 mėnesių;
5.6. pagal Programą vaikas gali būti ugdomas (ugdytis) šeimoje. Vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams) padeda organizuoti ikimokyklinio ugdymo mokykla ir bendrojo ugdymo mokykla, kurios nuostatuose įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas, vadovaudamasi Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo”.
6. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau tekste – Grupė).
7. Grupės darbo/veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė (per mėnesį, savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kitų), dirbančių Grupėje, skaičius yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau tekste – Modelis).
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, savivaldybės vykdomoji institucija pagal Švietimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo jiems suteiktus įgaliojimus:
8.1. kasmet įvertina priešmokyklinio ugdymo poreikį, turimus išteklius ir prireikus tikslina ir tvirtina Mokyklas, vykdančias Programą, Grupių Mokyklose skaičių ir Modelius;
8.3. nustato vaikų, ugdomų pagal Programą, vežiojimo į Mokyklą ir iš jos poreikį ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja vežiojimą;
III SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS
9. Mokykla:
9.2. atsižvelgdama į tėvų (globėjų) poreikius ir galimybes, su tėvais (globėjais) aptaria ir pasirašo mokymo sutartį, kurioje nurodoma: mokymo sutarties šalys, ugdymo Programa, jos pradžios ir pabaigos laikas, šalių įsipareigojimai, mokymo sutarties terminas, sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios kitiems teisės aktams;
9.4. po mokymo sutarties pasirašymo vaiką įregistruoja Mokinių registre nurodant pirmąją vaiko ugdymosi dieną. Iš Mokinių registre sukauptų duomenų: mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio ugdymosi diena); namų adresas; grupė, į kurią mokinys atvyko; grupė, kurioje mokinys ugdosi; grupė, iš kurios mokinys išvyko; įsakymo apie išvykimą data ir numeris; Mokykla, į kurią vaikas išvyko ugdytis, – automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas Mokinių abėcėlinis žurnalas;
9.5. Mokinių abėcėliniame žurnale mokinių pavardes ir vardus surašo abėcėlės tvarka. Registracijos numeriai kasmet pradedami nuo 1. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Tuo atveju, kai nežinoma, į kokią Mokyklą mokinys yra išvykęs, gali būti įrašoma: užsienio valstybės, savivaldybės pavadinimas arba „Nežinoma“. Kitų mokslo metų Mokinių abėcėlinio žurnalo aplankas Mokinių registre formuojamas iš atitinkamais mokslo metais sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę / klasę, kurioje jis ugdosi / mokosi, ir įrašius duomenis apie tais mokslo metais išvykusius ir atvykusius mokinius;
9.7. pateikia mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys pradinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų) (švietimo pagalbos specialisto (-ų), jeigu buvo teikta pagalba) parengtą rekomendaciją, parengtą pagal Tvarkos aprašo priede pateiktą formą (toliau – Rekomendacija). Rekomendacija turi būti pasirašyta priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų) ir patvirtinta Mokyklos vadovo.
10. Vaikų tėvai (globėjai) privalo užtikrinti vaiko punktualų, reguliarų Mokyklos lankymą (jei vaikas negali atvykti į Mokyklą, nedelsiant turi informuoti Mokyklą jos nustatyta tvarka) ir kitų mokymo sutartyje nurodytų pareigų vykdymą.
11. Vaiko lankomumas yra žymimas grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras. Jei grupėje daugumą sudaro vaikai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programą, tai priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvaujantys vaikai žymimi ikimokyklinės grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.
13. Programą gali įgyvendinti:
13.1. priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį;
14. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programą pritaiko Grupėje dirbantis priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai) kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, sudaryta vadovaujantis Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. V-579 „Dėl Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir tėvais (globėjais), vadovaudamiesi Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
15. Grupėje, kurioje, pritaikius Programą, ugdomi vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir mokytojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą, vadovaujantis Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
16. Grupėje, kurioje ugdomi tik vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti asmenys, atitinkantys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-774 „Dėl Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.
17. Grupėje vaikų skaičius negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nurodyto vaikų skaičiaus.
18. Grupė:
19. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:
19.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai).
20. Programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.
21. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, dirbantis Grupėje ar Jungtinėje grupėje:
21.1. organizuoja ugdomąją veiklą pagal Programą, atsižvelgdamas į patvirtinto Modelio ypatumus, individualius vaikų poreikius. Nepriklausomai nuo Modelio, priešmokyklinio ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką;
21.2. siekdamas dermės ir ugdymo tęstinumo tarp priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų, yra susipažinęs su pirmos klasės ugdymo programos nuostatomis, skirtomis pirmai–antrai klasei;
21.4. per 4 savaites nuo Programos pradžios atlieka vaikų pirminį pasiekimų vertinimą ir aptaria jį su tėvais (globėjais);
21.5. pagal Mokyklos nustatytą formą vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėje laikmenoje ar kt.;
21.6. įgyvendinęs Programą, atlieka vaikų galutinį pasiekimų vertinimą, aptaria jį su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją pagal Tvarkos aprašo priede nustatytą formą;
21.7. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiekimus vertina kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys pradinio ugdymo programą, ir Mokyklos vaiko gerovės komisijai;
21.8. vaikų pažangą Programos įgyvendinimo laikotarpiu vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus;
21.9. atlieka kitus darbus, nurodytus jo pareigybės aprašyme, kurį rekomenduojama rengti atsižvelgiant į Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinį pareiginį aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinio pareiginio aprašo patvirtinimo“, ir į Pavyzdinį auklėtojo pareigybės aprašymą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-2249 „Dėl Pavyzdinio auklėtojo pareigybės aprašymo patvirtinimo“;
21.10. dėl vaiko mokymo namie vienas iš tėvų (globėjų) prašymą teikia Mokyklos vadovui. Prie prašymo pridedama GKK pažyma. Mokinio ugdymas namie per tris darbo dienas įforminamas Mokyklos vadovo įsakymu;
21.11. vaikų, atvykstančių gydytis į VšĮ Palangos vaikų reabilitacijos sanatoriją „Palangos gintaras“, priešmokyklinį ugdymą organizuoja Palangos sanatorinė mokykla. Vaikai ugdomi grupėje, jei nesusidaro grupė, vaikas ugdomas individualiai;
21.12. ugdymas namie organizuojamas laikantis ugdymo proceso organizavimo higienos reikalavimų, atsižvelgiant į vaiko sveikatos būklę ir organizmo funkcines galimybes, Mokyklos vadovo patvirtintą ir su vienu iš mokinio tėvų (globėjų) suderintą individualų ugdymo tvarkaraštį, bet ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę;
21.13. priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar vadovaujantis Tvarkos aprašo 19.2 papunkčiu, ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, ugdantis vaiką namie ar sanatorijos mokykloje, vaikų pažangą vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus, vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėse laikmenose ar kt. Ne rečiau kaip kartą per Mokyklos nustatytą ugdymo laikotarpį namie ugdomo vaiko ugdymo rezultatus aptaria kartu su tėvais (globėjais) ir Mokyklos vaiko gerovės komisija.
22. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu arba esant aplinkybėms Mokykloje, dėl kurių priešmokyklinis ugdymas negali būti organizuojamas Grupėje, ugdymo procesas gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
23. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo Modeliai:
23.1. Pirmas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir auklėtojo padėjėjas. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.
23.2. Antras modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesą pedagogai diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.
23.3. Trečias modelis. Jungtinė vaikų ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe (jungiami ikimokyklinio amžiaus vaikai su 6 metų vaikais). Joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojai, papildomai išklausęs priešmokyklinio ugdymo kursą, ir auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesą pedagogai diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.
23.4. Ketvirtas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Pagal šį modelį priešmokyklinėje ugdymo grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Grupės veikla Mokyklos sprendimu prasideda ne anksčiau kaip 8.00 val. ir ne vėliau kaip 9.00 val. Dirbant pagal šį Modelį vaikų maitinimas Mokykloje gali būti neorganizuojamas.
23.5. Penktas modelis. Specialioji grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir auklėtojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Tvarkos aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.
26. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, savivaldybių biudžetų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.
Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo
priedas
(Priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo
auklėtojo (-ų) rekomendacijos forma)
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGO (-Ų) AR JUNGTINĖS GRUPĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO AUKLĖTOJO (-Ų) REKOMENDACIJA
__________________________________________
(Mokyklos pavadinimas)
_________________ Nr. ______
(Data)
Vaiko vardas ir pavardė _________________________________________________________________
Gimimo data __________________________________
Ugdymosi kalba________________________________
Gimtoji kalba __________________________________
Mokyklos kontaktai (telefono numeris, el. pašto adresas, miestas) __________________________
_______________________________________________________________________________________
Vaiko pasiekimai – kompetencijos, baigus priešmokyklinio ugdymo programą:
1. Socialinė kompetencija ________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
2. Sveikatos kompetencija
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
3. Pažinimo kompetencija
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
4. Komunikavimo kompetencija
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
5. Meninė kompetencija
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
6. Teikta švietimo pagalba (jos rezultatai) ir rekomendacija dėl švietimo pagalbos tęstinumo
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
7. Kita svarbi informacija (pvz., adaptacija grupėje, lankomumas ir kt.)
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Mokyklos vadovas _________________ ____________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Priešmokyklinio ugdymo pedagogo(-ų) ______________ ____________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Ar
Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų) ____________ ___________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)