LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIO VANDENŲ SRITIES 2022–2027 METŲ PLANO ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 26 d. Nr. D1-122/3D-286
Vilnius
Įgyvendindami Nacionalinio vandenų srities 2022–2027 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1292 „Dėl Nacionalinio vandenų srities 2022–2027 metų plano patvirtinimo“, 91, 92 ir 93 punktus, 1991 m. gruodžio 12 d. Tarybos direktyvos 91/676/EEB dėl vandenų apsaugos nuo taršos nitratais iš žemės ūkio šaltinių 5 straipsnio 7 dalį, 2000 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/60/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų vandens politikos srityje pagrindus, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. spalio 30 d. Komisijos direktyva 2014/101/ES, 11 straipsnio 1 dalį, 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/60/EB dėl potvynių rizikos įvertinimo ir valdymo bei 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/56/EB, nustatančios Bendrijos veiksmų jūrų aplinkos politikos srityje pagrindus su pakeitimais (Jūrų strategijos pagrindų direktyva), padarytais 2017 m. gegužės 17 d. Komisijos direktyva (ES) 2017/845, 13 straipsnio 1 dalį:
1. T v i r t i n a m e Nacionalinio vandenų srities 2022–2027 metų plano įgyvendinimo veiksmų planą (pridedama).
2. N u s t a t o m e, kad Nacionalinio vandenų srities 2022–2027 metų plano įgyvendinimo veiksmų planą įgyvendinančios institucijos kiekvienais metais iki vasario 20 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai pateikia informaciją apie veiksmų įgyvendinimą.
3. S i ū l o m e įgyvendinant Nacionalinio vandenų srities 2022–2027 metų plano įgyvendinimo veiksmų planą dalyvauti savivaldybėms, geriamojo vandens tiekėjams ir nuotekų tvarkytojams, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims ir kasmet iki vasario 20 d. Aplinkos ministerijai pateikti informaciją apie veiksmų įgyvendinimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos
Respublikos žemės ūkio ministro
2023 m. balandžio 26 d. įsakymu
Nr. D1-122/3D-286
NACIONALINIO VANDENŲ SRITIES 2022–2027 METŲ PLANO ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Tikslo, uždavinio, priemonės, veiksmo pavadinimas |
Įvykdymo terminas (metai) |
Vykdytojai |
Finansavimo šaltinis |
Veiksmo tipas |
1. |
Tikslas. Gerinti paviršinių ir požeminių vandens telkinių būklę |
||||
1.1. |
Uždavinys. Sumažinti vandens telkinių taršą iš žemės ūkio taršos šaltinių |
||||
1.1.1. |
Priemonė. Siekti tvaraus mineralinių ir organinių trąšų naudojimo |
2023–2027 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ŽŪM), Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – AM) |
Valstybės biudžetas |
|
1.1.1.1. |
Patikslinti tręšiamųjų produktų naudojimo reikalavimus |
2023 |
ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.1.2. |
Patvirtinti tręšimo planų rengimo gaires, kuriomis vadovaujantis būtų apskaičiuojamas optimalus trąšų kiekis skirtingiems pasėliams |
2023 |
ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.1.3. |
Patvirtinti reikalavimą teikti informaciją į Paraiškų priėmimo informacinę sistemą apie ūkyje sunaudotas trąšas |
2023 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.1.4. |
Įvertinti 1992 m. Helsinkio konvencijos dėl Baltijos jūros baseino jūrinės aplinkos apsaugos III priedo „Taršos iš sausumos taršos šaltinių prevencijai taikomi kriterijai ir priemonės“ II dalyje „Taršos iš žemės ūkio šaltinių prevencija“ atnaujintų reikalavimų poveikį žemės ūkio sektoriui |
2023–2025 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
1.1.1.5. |
Įvertinti ir prireikus parengti maisto medžiagų balanso skaičiavimo gaires vadovaujantis Lietuvoje atliktais moksliniais tyrimais, Baltijos jūros aplinkos apsaugos komisijos (toliau – HELCOM) ir ES rekomendacijomis |
2025 |
ŽŪM, AM
|
Valstybės biudžetas ir (arba) Europos LIFE strateginio integruoto projekto (toliau – LIFE SIP) lėšos |
mišrus |
1.1.1.6. |
Remiantis įvairių šalių patirtimi, įvertinti finansines priemones tvariam maistinių medžiagų naudojimui |
2027 |
AM, ŽŪM
|
Valstybės biudžetas |
mišrus |
1.1.2. |
Priemonė. Įvertinti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiame plane nustatytų vandensaugos priemonių efektyvumą ir teikti pasiūlymus jų tobulinimui |
2024–2025 |
AM, ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
|
1.1.2.1. |
Rizikos dėl žemės ūkio poveikio vandens telkinių baseinuose įvertinti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiame plane (toliau – SP) nustatytų vandensaugos priemonių (ariamosios žemės šaltuoju laikotarpiu uždengimą tarpiniais augalais arba ražienų palikimą, taip pat bearimės žemdirbystės taikymą ir kt.) poveikį vandens telkinių kokybei, pateikti išvadas ir siūlymus dėl SP priemonių tobulinimo |
2024–2025 |
Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – AAA), AM, ŽŪM, VĮ Žemės ūkio duomenų centras
|
Valstybės biudžetas ir (arba) Europos žemės ūkio garantijų fondas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis / reguliacinis |
1.1.2.2. |
Įvertinti SP nustatytus reikalavimus dėl daugiamečių natūralių pievų išsaugojimo ir (ar) plėtros, pateikti išvadas ir siūlymus dėl pievų išlaikymo ir didinimo paviršinių vandens telkinių apsaugos zonose ir (ar) pakrančių apsaugos juostose |
2024–2025 |
AM, ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.3. |
Priemonė. Siekti tvaraus augalų apsaugos produktų naudojimo |
2023–2027 |
ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
|
1.1.3.1. |
Tobulinti elektroninę augalų apsaugos produktų panaudojimo žemės ūkyje duomenų surinkimo sistemą |
2025–2027 |
ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.3.2. |
Nustatyti pareigą augalų apsaugos produktų profesionaliesiems naudotojams teikti informaciją apie panaudotus augalų apsaugos produktus elektronine forma |
2023–2027 |
ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.4. |
Priemonė. Skatinti žemės ūkio taršos pernašų prevenciją į vandens telkinius ir stiprinti jos valdymą |
2023–2027 |
ŽŪM, AM |
Europos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondas ir (arba) valstybės biudžetas |
|
1.1.4.1. |
Sukurti paramos priemones, leisiančias ūkininkams įrengti žemės ūkio naudmenose šlapynes, atkurti ir palaikyti pelkes , įrengti reguliuojamo drenažo sistemas, kalkių filtravimo griovius, nuosėdų gaudykles, dviejų lygių griovius ir kt. (prioritetai nurodyti 3 priede) |
2023–2027 |
ŽŪM, AM |
Europos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondas ir (arba) Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai ir (arba) valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
investicinis |
1.1.5. |
Priemonė. Parengti priemones žemės ūkio paskirties dirvožemiui apsaugoti ir valdyti |
2023–2027 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
|
1.1.5.1. |
Vykdyti žemės ūkio paskirties dirvožemio tyrimus, atnaujinti ir pildyti dirvožemio rodiklių duomenų bazę |
2023–2027 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
mišrus |
1.1.5.2. |
Sukurti žemės ūkio paskirties dirvožemio apsaugos ir valdymo teisinį reglamentavimą |
2023–2027 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.1.5.3. |
Skelbti informaciją visuomenei apie šalies regionų dirvožemio rodiklių kokybės pokyčius |
2023–2027 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
mišrus |
1.1.6. |
Priemonė. Vykdyti švietimo priemones žemės ūkio subjektams vandenų apsaugos klausimais žemės ūkio veikloje |
2023–2027 |
ŽŪM |
Valstybės biudžetas ir (arba) Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai |
|
1.1.6.1. |
Koordinuoti mokymo ir konsultavimo paslaugų teikimą žemės ūkio veiklos subjektams aplinkosaugos klausimais, įskaitant ir vandenų apsaugos klausimus |
2023–2027 |
ŽŪM |
Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai |
komunikacinis |
1.1.6.2. |
Organizuoti mokymus, seminarus apie tręšimo planavimą |
2023–2027 |
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
LIFE SIP lėšos |
komunikacinis |
1.1.6.3. |
Skatinti gerąją praktiką ir keitimąsi informacija tarp žemės ūkio subjektų apie taikomas pažangias, aplinkai palankias technologijas |
2023–2027 |
ŽŪM |
Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai |
komunikacinis |
1.2. |
Uždavinys. Sumažinti neigiamą hidromorfologinių pokyčių poveikį paviršiniams vandens telkiniams
|
||||
1.2.1. |
Priemonė. Sumažinti hidroelektrinių ir kitų hidrotechnikos statinių ar įrenginių neigiamą poveikį vandens telkiniams |
2022–2027 |
AM, savivaldybės, Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – EM), Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – VERT)
|
Valstybės biudžetas, savivaldybių biudžetai ir (arba) Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo lėšos (toliau – 2021–2027 m. ES lėšos) |
|
1.2.1.1. |
Pakeisti Tvenkinių naudojimo ir priežiūros tipines taisykles (LAND 2-95), patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1995 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 33 „Dėl Tvenkinių naudojimo ir priežiūros tipinių taisyklių (LAND 2-95) patvirtinimo“, patikslinti tvenkinių ir patvenktų ežerų darbo režimo ir žuvų apsaugos ir migracijos sąlygų užtikrinimo nuostatas (hidroelektrinių darbas nekeistų natūralaus upės nuotėkio režimo, užtvankose ar greta jų būtų įrengtos žuvų pralaidos) |
2023 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
reguliacinis |
1.2.1.2. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. rugsėjo 22 d. įsakymą Nr. D1-458 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.0519:2005 „Inžinerinė hidrologija. Pagrindiniai skaičiavimų reikalavimai“ patvirtinimo“ nustatant reikalavimus vandens debito kreivių sudarymui |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.2.1.3. |
Įgyvendinti priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. lapkričio 12 d. įsakyme Nr. D1-664 „Dėl Veiksmų plano upių vientisumui atkurti ir hidroelektrinių neigiamam poveikiui mažinti“ |
2022–2026 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
mišrus |
1.2.1.4. |
Parengti hidroenergetikos veiklos nutraukimo tvarką, kurioje būtų numatyta atsakomybė dėl hidroelektrinės veiklos nutraukimo lėšų planavimo užtvankai išmontuoti ar pertvarkyti |
2023–2026 |
AM, EM, VERT |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.2.1.5. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. liepos 10 d. įsakymą Nr. 362 „Dėl vandens telkinių suskirstymo“ atnaujinant upių, priskiriamų lašišiniams vandens telkiniams ir upių, galimų priskirti lašišiniams vandens telkiniams, sąrašus |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
1.2.2. |
Priemonė. Vykdyti upių vagų renatūralizaciją |
2023–2027 |
AM, savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
1.2.2.1. |
Atlikti tyrimus vandens telkinių hidromorfologinėms sąlygoms patikslinti (1 priedas) |
2023–2027 |
AAA, Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijos (toliau – ŽT), Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba (toliau –VSTT), Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
1.2.2.2. |
Įvertinti 2021–2023 m. renatūralizuotų upių ruožų pokyčius |
2026 |
AAA |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
1.2.2.3. |
Vykdyti renatūralizuotų upių ruožuose pasodintų želdinių priežiūrą ir sunykusių atsodinimą |
2023–2027 |
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetai |
investicinis |
1.2.2.4. |
Sureguliuotuose vandens telkiniuose taikyti upių vagų renatūralizavimo priemones (1 priedas) |
2023–2027 |
APVA, savivaldybės, AAA, VSTT |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
investicinis |
1.2.2.5. |
Peržiūrėti teisės aktus ir įvertinti galimybes sudaryti sąlygas patekti per privačios nuosavybės žemę prie valstybinių vandens telkinių, kai juose reikia atlikti vandens telkinio būklės tyrimus ir įgyvendinti būklės gerinimo priemones |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.2.3. |
Priemonė. Pagerinti žuvų migracijos sąlygas |
2023–2027 |
AM, ŽŪM, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – SM) |
Valstybės biudžetas, savivaldybių biudžetai ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
|
1.2.3.1. |
Atkurti upių vagų vientisumą (2 priedas) |
2023–2027 |
APVA, hidrotechninių statinių savininkai, valdytojai ar naudotojai, savivaldybės, AAA, Žemaitijos saugomų teritorijų direkcija, Aukštaitijos saugomų teritorijų direkcija |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) valstybės biudžetas ir (arba) savivaldybių biudžetas ir (arba) hidrotechninių statinių savininkų, valdytojų ar naudotojų lėšos |
investicinis |
1.2.3.2. |
Įrengti efektyvias žuvų apsaugos nuo sužalojimo priemones (mechanines, akustines, šviesos, elektrines ir kt.) (2 priedas) |
2024–2027 |
ŽT, hidrotechninių statinių savininkai, valdytojai ar naudotojai |
Savivaldybių biudžetai ir (arba) hidrotechninių statinių savininkų, valdytojų ar naudotojų lėšos ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
1.2.3.3. |
Įvertinti žuvų pralaidų efektyvumą; prireikus įvertinti galimybes ir neefektyvias žuvų perlaidas pertvarkyti |
2023–2027 |
ŽT, hidrotechninių statinių savininkai, valdytojai ar naudotojai, AM, APVA |
Valstybės biudžetas ir (arba) hidrotechninių statinių savininkų, valdytojų ar naudotojų lėšos |
analitinis / investicinis |
1.2.3.4. |
Įrengti įrenginius matuoti tranzitinį debitą |
2024–2027 |
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (toliau – LHMT) |
LIFE SIP lėšos ir (arba) valstybės biudžetas ir (arba) savivaldybių biudžetai ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
1.2.3.5. |
Pakeisti teisės aktus, reglamentuojančius kelių įrengimą, siekiant užtikrinti upių vientisumą ir sudaryti galimybes įrengti žuvų pralaidas |
2024–2027 |
SM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.3. |
Uždavinys. Pagerinti ežerų, tvenkinių, upių, tarpinių ir priekrantės vandens telkinių būklę |
||||
1.3.1. |
Priemonė. Vykdyti paviršinių vandens telkinių vandens kokybės gerinimo priemones |
2023–2027 |
AM, savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
1.3.1.1. |
Atkurti ežerų hidrologines sąlygas pertvarkant jų ištakų slenksčius (Biržulio ir Stervo ežerai) (3 priedas) |
2023–2026 |
Telšių r. sav., Žemaitijos saugomų teritorijų direkcija (Varnių regioninis parkas), APVA |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) valstybės biudžetas ir (arba) savivaldybės biudžetas |
investicinis |
1.3.1.2. |
Atkurti nusausintą Obelių ežero apypelkį (3 priedas) |
2023–2027 |
Rokiškio r. sav., APVA, AAA |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) valstybės biudžetas ir (arba) savivaldybės biudžetas |
investicinis |
1.3.1.3. |
Geriau valyti nuotekas šiuose išleistuvuose: AB Vilniaus degtinė (Obelių spirito varykla), Dusetų aglomeracija, Nacionalinės teismų administracijos mokymo centras, Plinkšių aglomeracija, Salos gatvės bendruomenė, Simno aglomeracija, UAB „Lausna“, Veisiejų aglomeracija (3 priedas) |
2023–2025 |
Savivaldybės, ūkio subjektai |
Ūkio subjektų lėšos ir (arba) savivaldybių biudžetai |
investicinis/ reguliacinis |
1.3.1.4. |
Gamybines nuotekas ne vėliau kaip iki 2025 m. išleisti ne arčiau kaip 500 m nuo ežero (3 priedas) |
2023–2025 |
Ūkio subjektai |
Ūkio subjekto lėšos |
reguliacinis / investicinis |
1.3.1.5. |
Įdiegti lietaus nuotekų valymo įrenginius išleistuvuose, netiesiogiai išleidžiančiuose nuotekas į ežerą (3 priedas) |
2023–2027 |
Ūkio subjektai, savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir (arba) savivaldybių biudžetai ir (arba) ūkio subjekto lėšos |
investicinis |
1.3.1.6. |
Įdiegti bandomąsias natūralias paviršinių nuotekų valymo priemones Vievyje |
2024–2027 |
Elektrėnų r. sav., APVA |
LIFE SIP lėšos ir (arba) savivaldybių biudžetai |
investicinis |
1.3.1.7. |
Inventorizuoti nuotekų išleistuvus į vandens telkinį ir į jį įtekančius intakus netoli telkinio, neįrašytus į taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus (toliau – TIPK) ar taršos leidimus arba į kuriuos neteisėtai pajungtos nuotekos, ir užtikrinti, kad nuotekos į ežerą nebūtų išleidžiamos (3 priedas) |
2023–2027 |
Aplinkos apsaugos departamentas (toliau – AAD), savivaldybės, Lietuvos geologijos tarnyba (toliau – LGT) |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
1.3.1.8. |
Nustatyti teisinį reguliavimą (įskaitant melioracijos sistemų funkcijų atstatymą) tiesioginių ežero intakų baseine (3 priedas) |
2023–2024
|
AM, ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.3.1.9. |
Įvertinus vandens telkinio apžėlimo laipsnį ir priemonės tikslingumą, išpjauti makrofitus (3 priedas) |
2023–2026
|
Savivaldybės, AAA, VSTT, APVA |
Savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
1.3.1.10. |
Pagerinti buitinių nuotekų išvalymą (1, 3 priedai) |
2023–2026
|
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas |
investicinis |
1.3.1.11. |
Pagerinti nuotekų, išleidžiamų toliau kaip 500 m nuo ežero, išvalymą, arba perkelti išleistuvus toliau nuo ežero / tvenkinio (Arnionių aglomeracija, Aukštelkės aglomeracija, Baltosios Vokės aglomeracija, Gedrimų aglomeracija, Glitiškių ir Paberžės aglomeracijos, Inturkės aglomeracija, Kriaunų aglomeracija, Luksnėnų aglomeracija, Padvarių aglomeracija, Palevenėlės aglomeracija, Pašaminės aglomeracija, Pikeliškių aglomeracija, Varnių ir Pavandenės aglomeracijos) (3 priedas) |
2023–2027
|
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas |
investicinis |
1.3.1.12. |
Vandens telkiniuose taikyti laikinus apribojimus plėšriųjų žuvų žvejybai (3 priedas) |
2023–2026
|
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.3.1.13. |
Atlikus ichtiologinius tyrimus priemonės tikslingumui ir įgyvendinimo detalėms nustatyti, prireikus vykdyti ekosistemų biomanipuliaciją suleidžiant plėšriųjų ar augalėdžių žuvų rūšių (3 priedas) |
2024–2026 |
ŽT, savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
investicinis |
1.3.1.14. |
Parengti ir vykdyti tyrimų programą, skirtą įvertinti įžuvinimo priemonių veiksmingumą (3 priedas) |
2024–2027
|
ŽT |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
1.3.1.15. |
Pakeisti Žuvų ir vėžių įveisimo į valstybinius vandens telkinius planus įtraukiant 3 priede išvardytus ežerus ir tvenkinius, į kuriuos neišduoti leidimai naudoti žvejybos plotą ir kuriuose žuvis įveisti leidžiama laikantis teisės aktų reikalavimų |
2023–2025
|
AM, ŽT, ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.3.1.16. |
Peržiūrėti teisės aktus ir planuoti palaipsniui uždrausti įžuvinti ežerus svetimų kraštų rūšimis, išskyrus išimtinius atvejus, kai vandens telkiniuose organizuojama limituota karpių žvejyba ir įžuvinimas karpiais, atitinkantis žuvų išteklių mokslinių tyrimų rekomendacijas |
2023–2025
|
AM, ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.3.1.17. |
Įvertinti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme nustatytas sankcijas už paviršinių vandens telkinių apsaugos zonose ir pakrančių apsaugos juostose nustatytų reikalavimų nesilaikymą ir prireikus pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo tobulinimo |
2023–2027
|
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
1.3.1.18. |
Tarpvalstybiniuose vandens telkiniuose, kuriuose kaimyninės šalys aptiko pavojingų medžiagų, atlikti šių medžiagų tyrimus Lietuvos teritorijoje (1 ir 3 priedai) |
2023–2026
|
AAA |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
1.3.1.19. |
Įgyvendinti vandens telkinių kokybės gerinimo bandomąjį projektą, kurio metu bus atliekami tyrimai geros būklės neatitikties priežastims nustatyti, įgyvendinamos vandens telkinių būklės gerinimo priemonės, pasiūlytos papildomos efektyvios neigiamo poveikio mažinimo priemonės |
2024–2027 |
AAA, ŽT |
LIFE SIP lėšos ir (arba) valstybės biudžetas |
mišrus |
1.4. |
Uždavinys. Gerinti požeminių vandens telkinių būklę |
||||
1.4.1. |
Priemonė. Įvertinti, kokį poveikį karstinio proceso intensyvumui daro požeminio vandens gręžinių įrengimas ir jų naudojimas |
2024–2026 |
AM |
Valstybės biudžetas |
|
1.4.1.1. |
Atlikti viršutinio devono Įstros–Tatulos vandeningajame sluoksnyje vykstančių procesų stebėseną ir tyrimus siekiant įvertinti, kokį poveikį vandeningajam sluoksniui daro požeminio vandens gręžinių įrengimas ir šio sluoksnio požeminio vandens naudojimas |
2024–2026 |
LGT |
Valstybės biudžetas |
mišrus |
1.4.2. |
Priemonė. Užtikrinti racionalų požeminio vandens išteklių naudojimą ir aktualiais duomenimis pagrįstą išteklių naudojimo prognozavimą |
2023–2024 |
AM |
Valstybės biudžetas |
|
1.4.2.1. |
Pakartotinai įvertinti Lielupės upių baseinų rajono (toliau – UBR) Joniškio ir Permo-viršutinio devono požeminio vandens baseino išteklių kiekį atsižvelgiant į realiai naudojamo požeminio vandens kiekį ir kokybę |
2023–2024 |
LGT |
Valstybės biudžetas |
mišrus |
1.5. |
Uždavinys. Sumažinti vandens telkinių taršą iš sutelktosios taršos šaltinių
|
||||
1.5.1. |
Priemonė. Stiprinti nuotekų taršos prevenciją ir kontrolę ir (ar) valdymą |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
|
1.5.1.1. |
Peržiūrėti išduotus Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus (toliau – TIPK) ir Taršos leidimus ūkio subjektams, kai išleidžiamų nuotekų priimtuvui nustatomas poreikis mažinti taršą, patikslinti išleidžiamų nuotekų koncentraciją ir kiekius atsižvelgiant į vandens telkiniui nustatytus vandensaugos tikslus |
2022–2027 |
AAA
|
Valstybės biudžetas |
reguliacinis / analitinis |
1.5.1.2. |
Parengti poveikio nuotekų priimtuvui vertinimo metodiką, prireikus, ja vadovaujantis patikslinti Nuotekų tvarkymo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, į gamtinę aplinką išleidžiamų buitinių, komunalinių ir gamybinių nuotekų užterštumo normas, kurios leistų pasiekti vandens telkiniams nustatytus vandensaugos tikslus |
2024–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis / analitinis |
1.5.2. |
Priemonė. Stiprinti ūkio subjektų, kurie įgyvendino nuotekų valyklų rekonstrukciją ir plėtrą, taršos prevenciją |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
|
1.5.2.1. |
Peržiūrėti išduotus TIPK ir taršos leidimus, po nuotekų valyklų rekonstrukcijų ir (arba) nuotekų tinklų plėtros ir leidimuose patikslinti išleidžiamų nuotekų koncentraciją ir kiekius atsižvelgiant į vandens telkiniams nustatytus vandensaugos tikslus |
2022–2027 |
AAA AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2. |
Tikslas. Pasiekti ir (ar) išlaikyti gerą Baltijos jūros aplinkos būklę |
||||
2.1. |
Uždavinys. Mažinti Baltijos jūros taršą |
||||
2.1.1. |
Priemonė. Mažinti eutrofikaciją skatinančių maistinių medžiagų patekimą į Kuršių marių ir Baltijos jūros aplinką |
2022–2027 |
AM, savivaldybės |
Valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
2.1.1.1. |
Įvertinti taršos iš Nemuno baseino ir vidinės taršos Kuršių mariose mastą ir poveikį Baltijos jūros priekrantei |
2024–2027 |
AAA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
2.1.1.2. |
Atlikti Kuršių marių litoralės makrozoobentoso bendrijos tyrimus ir parengti ekologinės būklės vertinimo sistemą pagal makrozoobentoso kokybės elementą |
2024–2027 |
AAA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
2.1.1.3 |
Prireikus šienauti nendres Kuršių marių pakrantėje |
2022–2027 |
Savivaldybės, VSTT |
Valstybės biudžetas ir (arba) savivaldybių biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
2.1.2. |
Priemonė. Mažinti pavojingų cheminių medžiagų poveikį ir patekimą į jūros aplinką |
2023–2027 |
AM, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija (toliau – KAM), Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM), Lietuvos jūrų muziejus |
Valstybės biudžetas |
|
2.1.2.1. |
Peržiūrėti taršos incidentų valdymo sistemos reglamentavimą, prireikus jį tobulinti |
2023–2027 |
AM, KAM, VRM, BĮ Lietuvos jūrų muziejus, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, savivaldybės |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
2.1.2.2. |
Atnaujinti Teršimo incidentų likvidavimo jūros rajone darbų planą ir rizikų vertinimą |
2023–2027 |
AM, KAM, VRM, savivaldybės |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
2.1.2.3. |
Atitinkamoms institucijoms priskirti nafta užterštų paukščių gelbėjimo funkcijas ir užtikrinti reikalingą infrastruktūrą gelbėjimo darbams atlikti |
2023–2024 |
AM, KAM, VRM, BĮ Lietuvos jūrų muziejus |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
2.1.2.4. |
Dalyvauti vykdant Baltijos jūroje palaidoto cheminio ginklo galimo poveikio jūrinei aplinkai ir žmogui stebėjimus, tarptautinių organizacijų veikloje siekiant dalytis patirtimi ir informacija, vertinti galimo cheminio ginklo poveikio stebėjimų duomenis |
2023–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis / reguliacinis |
2.1.2.5. |
Įvertinti teršalų paplitimą Klaipėdos uosto įmonių išleidžiamose nuotekose į Klaipėdos sąsiaurį, numatyti priemones ir technologijas su nuotekomis patenkančių teršalų sumažinimui ar pašalinimui |
2023–2027 |
AAA, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis / reguliacinis |
2.1.3. |
Priemonė. Mažinti jūros šiukšlių poveikį priekrantės ir jūros aplinkai |
2022–2027 |
AM, savivaldybės
|
2021–2027 m. ES lėšos |
mišrus |
2.1.3.1. |
Atlikti tyrimus ir nustatyti mikrošiukšlių kiekius nuotekų tvarkymo infrastruktūroje (komunalinių, pramoninių, paviršinių) ir identifikuoti tikslines nuotekų tvarkymo infrastruktūros vietas, kuriose būtų efektyviausia taikyti taršos prevencijos priemones |
2023–2027 |
AAA |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
2.1.3.2. |
Informuoti visuomenę apie jūrinę aplinką teršiančias šiukšles ir jų keliamą grėsmę, taršos prevencijos ir mažinimo priemones |
2022–2027 |
Savivaldybės, AAA, APVA |
Savivaldybių biudžetas, valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
komunikacinis |
2.1.3.3. |
Peržiūrėti ir optimizuoti šiukšlių (neperdirbamų ir antrinių žaliavų) surinkimo galimybes Baltijos jūros pakrantėje |
2023–2027 |
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
2.1.4. |
Priemonė. Siūlyti ratifikuoti tarptautinius protokolus, susijusius su jūrine aplinka, peržiūrėti ir atnaujinti nacionalinius teisės aktus ir monitoringo procedūras |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.1.4.1. |
Įvertinti poreikį ratifikuoti 2000 m. Protokolą dėl parengties, veiksmų ir bendradarbiavimo įvykus taršos pavojingomis ir kenksmingomis medžiagomis incidentams (OPRC/HNS 2000) |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.1.4.2. |
Įvertinti Tarptautinės konvencijos dėl atsakomybės ir kompensacijos už žalą, susijusią su pavojingų ir kenksmingų medžiagų vežimu jūra (HNS konvencija), 2010 m. protokolo ratifikavimo poreikį ir poveikį suinteresuotoms šalims, prireikus inicijuoti šio protokolo ratifikavimą (dėl šio protokolo 1996 m. HNS konvencija neįsigalios) |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.1.4.3. |
Prireikus pateikti Seimui Baltijos jūros baseino jūrinės aplinkos apsaugos konvencijos pakeitimo III priedo „Taršos iš sausumos taršos šaltinių prevencijai taikomi kriterijai ir priemonės“ II dalį „Taršos iš žemės ūkio šaltinių prevencija“ siekiant ją ratifikuoti |
2025–2026 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.1.4.4. |
Pakeisti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. 77 „Dėl aplinkos apsaugos normatyvinio dokumento LAND 46A-2002 „Grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose ir iškasto grunto šalinimo taisyklės“ patvirtinimo“ siekiant sumažinti šalinamo grunto poveikį jūros aplinkai, atnaujinti grunto tvarkymo ir klasifikavimo procedūras numatant grunto tikslingo panaudojimo galimybes (atkuriant paplūdimius, žemės ūkyje, statybos darbuose), numatyti papildomas alternatyvas IV užterštumo klasės grunto tvarkymui, atnaujinti reikalavimus grunto savybių privalomiesiems cheminiams tyrimams |
2023–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.1.4.5. |
Sukurti ir patvirtinti mėginių teršiančių medžiagų tyrimams paėmimo sraigstasparniu jūroje procedūras |
2023–2027 |
AAD, AM, KAM |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.1.4.6. |
Peržiūrėti Baltijos jūros rajono geros aplinkos būklės savybių nustatymo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-194 „Dėl Baltijos jūros rajono geros aplinkos būklės savybių nustatymo reikalavimų“, ir prireikus atnaujinti ribines vertes dugno nuosėdų užterštumui vertinti atsižvelgiant į regionui suderintas ribines vertes nuosėdoms, natūralų geocheminį taršos foną, smulkios dugno nuosėdų frakcijos ir organikos kiekio dugno nuosėdose pasiskirstymą |
2023–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis / reguliacinis |
2.2. |
Uždavinys. Sustabdyti Baltijos jūros biologinės įvairovės nykimą ir ekosistemų ir jų paslaugų kokybės blogėjimą, kur įmanoma, jas atkurti |
||||
2.2.1. |
Priemonė. Užtikrinti, kad komerciniams tikslams naudojamų žuvų eksploatavimo intensyvumas neviršytų saugių biologinių ribų ir išsaugoti Baltijos jūros mitybinio tinklo struktūrą |
2022–2027 |
ŽŪM, AM, Lietuvos jūrų muziejus |
Valstybės biudžetas |
|
2.2.1.1. |
Atlikti tyrimą ir pateikti rekomendacijas dėl verslinės ir mėgėjų žvejybos apribojimų Baltijos jūros priekrantėje ir Kuršių mariose siekiant geros aplinkos būklės |
2022–2027 |
ŽŪM, AM |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.2.1.2. |
Surinkti mokslinę informaciją apie perpelių ir sykų paplitimą, pasiskirstymą, migraciją, biologiją ir žvejybą Baltijos jūros priekrantėje ir Kuršių mariose, reikalingą šių rūšių apsaugos planams parengti |
2023–2027 |
AM, ŽŪM, VSTT |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.2.1.3. |
Lietuvos jūrų muziejaus Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centre vykdyti jūros žinduolių (ruonių) populiacijos tyrimus siekiant įvertinti reprodukcinę ir įmitimo būklę pagal HELCOM rekomendacijas 27–28/2 1 ir vykdyti jų populiacijos monitoringo programą |
2023–2027 |
BĮ Lietuvos jūrų muziejus |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.2.1.4. |
Paruošti nacionalinius priemonių planus, reikalingus pagerinti lašišų ir šlakių populiacijų būklę įgyvendinant HELCOM Baltijos jūros veiksmų planą, teikti rekomendacijas dėl jų įgyvendinimo |
2023–2027 |
ŽŪM, ŽT, AM, VSTT |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
2.2.1.5. |
Efektyviau kontroliuoti žvejybos laivus, įmones ir žvejus mėgėjus Baltijos jūroje |
2023–2027 |
ŽŪM, ŽT, AAD |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.2.1.6. |
Parengti žuvų migracijos per Klaipėdos sąsiaurį stebėsenos akustiniais metodais galimybių studiją, parengti rekomendacijas tyrimų metodų ir instrumentinės bazės parengimui |
2023–2027 |
AM, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija |
2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis / reguliacinis |
2.2.2. |
Priemonė. Išsaugoti palankias sąlygas žiemojantiems jūros paukščiams jų žiemojimo vietose, mažinti jų mirtingumą susitepus naftos produktais ir (ar) patekus į verslinės žvejybos įrankius. |
2022–2027 |
AM, ŽŪM |
Valstybės biudžetas |
|
2.2.2.1. |
Parengti saugomų teritorijų apsaugos tikslus paukščių apsaugai svarbiose teritorijose ir suderinti su apsaugos priemonėmis |
2023–2027 |
VSTT, AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
2.2.2.2. |
Patvirtinti metodinius reikalavimus (duomenų rinkimo, apimties ir kokybės, analizės ir vertinimo metodų ir kt.) vertinti galimą planuojamos ūkinės veiklos poveikį jūros paukščiams |
2023–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.2.2.3. |
Atsižvelgiant į žvejybos poveikio jūros paukščiams ir žinduoliams masto vertinimą, nustatyti žvejybos reguliavimo priemones, leidžiančias šio poveikio išvengti ar jį sumažinti mažiausiai 50 proc. |
2023–2027 |
ŽŪM, ŽT |
Valstybės biudžetas ir (arba) Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondas |
analitinis / reguliacinis |
2.2.2.4. |
Užtikrinti, kad būtų naudojamos paukščius atbaidančios priemonės ar žvejybos reguliavimo priemonės |
2022–2027 |
AAD, ŽT |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
2.2.2.5. |
Vykdyti žiemojančių jūros paukščių ir nafta suteptų jūros paukščių stebėseną Lietuvos jūriniuose vandenyse (ir Lietuvos išskirtinėje ekonominėje zonoje), dalyvauti regioniniu lygmeniu koordinuotoje žiemojančių jūros paukščių apskaitoje, siekiant įvertinti jūros paukščių gausumą ir pasiskirstymą Baltijos jūros mastu |
2023–2027 |
VSTT, AAA |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.2.2.6. |
Atlikti tyrimus ir įvertinti paukščių žiemojimo buveinių kokybę ir maisto resursų prieinamumą |
2023–2027 |
VSTT, AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
2.2.3. |
Priemonė. Sumažinti Baltijos jūrai naujų nevietinių gyvūnų rūšių atsiradimo riziką Lietuvos Respublikos jūros rajone |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
2.2.3.1. |
Įvertinti nevietinių rūšių paplitimą ir pasiskirstymą, įtraukiant apaugų tyrimus ant stacionarių objektų ir laivų korpusų, nevietinių rūšių keliamą riziką ir galimą poveikį |
2024–2027 |
AAA, AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
2.2.3.2. |
Parengti ankstyvojo perspėjimo sistemos naudojimo tvarką, kuri padėtų rinkti duomenis apie nevietinių rūšių aptikimą ir invazinių rūšių plitimą ir poveikį (aplinkai, ekonomikai ir žmogaus sveikatai) |
2023–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
reguliacinis / analitinis |
2.2.3.3. |
Prireikus teisės aktuose nustatyti reikalavimus pagal Tarptautinės jūrų organizacijos gaires dėl laivų korpusų biologinių apaugų kontrolės ir valdymo siekiant sumažinti invazinių vandens rūšių perkėlimą (pagal rezoliuciją MEPC.207 (62)) ir nevietinių / invazinių organizmų plitimą per biologines apaugas |
2023–2027 |
AM, SM, AAA |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis / analitinis |
2.2.3.4. |
Vykdyti informacines kampanijas visuomenei apie jūrines nevietines rūšis, jų plitimo būdus, poveikį aplinkai ir žmogui, prevencines priemones |
2022–2027 |
AAA, AM, SM, APVA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
komunikacinis |
2.2.4. |
Priemonė. Užtikrinti, kad ūkinė veikla jūroje nedarytų didelio neigiamo poveikio jūros dugno buveinėms, būtų išvengta jų nykimo ir būklės blogėjimo |
2022–2027 |
AM, ŽŪM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
2.2.4.1. |
Parengti saugomų teritorijų apsaugos tikslus buveinių apsaugai svarbioms teritorijoms ir suderinti su apsaugos priemonėmis |
2022–2027 |
AM, VSTT |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
reguliacinis / analitinis |
2.2.4.2. |
Atsižvelgiant į vyraujančių dugno buveinių tipų pasiskirstymą Lietuvos jūros rajone, papildyti planuojamus makrozoobentoso tyrimus Valstybinėje aplinkos monitoringo programoje |
2023–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.2.4.3. |
Vykdyti „Natura 2000“ tinklui priklausančių rifų (1170) buveinių monitoringą Baltijos jūroje pagal Valstybinės aplinkos monitoringo programos reikalavimus |
2023–2027 |
VSTT |
Valstybės biudžetas |
analitinis |
2.2.4.4. |
Įdiegti ilgalaikio povandeninio triukšmo stebėjimo sistemą, vertinti povandeninio triukšmo lygį ir poveikį bioįvairovei |
2023–2027 |
AAA, APVA |
2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
3. |
Tikslas. Mažinti potvynių riziką ir jų padarinius šalies teritorijoje |
||||
3.1. |
Uždavinys. Įgyvendinti veiksmingą potvynių valdymą, rizikos vertinimą ir mažinimą |
||||
3.1.1. |
Priemonė. Stiprinti potvynių prevenciją potvynių grėsmės teritorijose |
2023–2027 |
AM, VRM, savivaldybės, valstybės įmonė (toliau – VĮ) Valstybinių miškų urėdija, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, savivaldybės |
VĮ Valstybinių miškų urėdijos ir valstybės biudžeto lėšos |
|
3.1.1.1. |
VĮ Valstybinių miškų urėdijos iniciatyva laisvos valstybinės žemės fondo žemėje suformuoti sklypus naujiems miškams įveisti Bartuvos upės baseine, Lielupės mažųjų intakų, Nevėžio ir Šešupės pabaseiniuose, parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą dėl šių sklypų perdavimo patikėjimo teise VĮ Valstybinių miškų urėdijai |
2023–2027 |
VĮ Valstybinių miškų urėdija, AM, Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos
|
VĮ Valstybinių miškų urėdijos biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto lėšos |
investicinis |
3.1.1.2. |
Įveisti naujus miškus VĮ Valstybinių miškų urėdijai patikėjimo teise perduotuose laisvos valstybinės žemės fondo žemės sklypuose Lielupės mažųjų intakų, Nevėžio ir Šešupės pabaseiniuose ir jų takoskyrose |
2023–2027 |
VĮ Valstybinių miškų urėdija |
VĮ Valstybinių miškų urėdijos biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto lėšos |
investicinis |
3.1.1.3. |
Sureguliuotuose vandens telkiniuose (Šyšos ir Zuniškės upėse) potvynių užliejamose teritorijose taikyti upių vagų renatūralizavimo priemones |
2023–2027 |
APVA, Šilutės r. sav., AAA, Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcija (Nemuno deltos regioninis parkas) |
2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
3.1.1.4. |
Pagal Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos parengtą tvarką kiekvienais metais teikti duomenis apie ledo sangrūdas ir užliejimus Lietuvos hidrometeorologijos tarnybai |
2023–2027 |
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetas |
analitinis |
3.1.1.5. |
Informuoti visuomenę, ypač vietines bendruomenes. Periodiškai rengti ir publikuoti užsakomuosius straipsnius, informacinius pranešimus internete ir spaudoje apie potvynių grėsmes, viešinti potvynių grėsmės ir rizikos žemėlapius |
2023–2027 |
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetas |
komunikacinis |
3.1.1.6. |
Potvynių grėsmės teritorijose įvertinti potvynių keliamą pavojų nekilnojamosioms ir kilnojamosioms kultūros vertybėms, įtrauktoms į valstybinę kilnojamųjų kultūros vertybių apskaitą, prireikus parengti jų evakuacijos planus |
2025 |
Kilnojamųjų kultūros vertybių valdytojai, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, savivaldybės
|
Kilnojamųjų kultūros vertybių valdytojų lėšos ir (arba) savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas |
analitinis |
3.1.1.7. |
Įgyvendinti potvynių prevencijos ir rizikos mažinimo priemones siekiant apsaugoti kultūros objektą – Macikų nacistinės Vokietijos karo belaisvių stovyklą ir Sovietų Sąjungos gulago lagerio kompleksą |
2023–2025 |
Šilutės r. sav., AM |
2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
3.1.2. |
Priemonė. Mažinti potvynių metu užliejamų apgyvendintų teritorijų plotus |
2023–2027 |
Savivaldybės, AM |
2021–2027 m. ES lėšos |
|
3.1.2.1. |
Potvynių užliejamose teritorijose, kuriose planuojama įrengti inžinerinių apsaugos statinius, įgyvendinti 4 priede nurodytas priemones |
2023–2027 |
Savivaldybės, AM, APVA |
2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
3.1.2.2. |
Atsižvelgiant į naujausias apsaugos nuo potvynių struktūrines priemones ir statinio ypatumus potvynių grėsmės teritorijoje, peržiūrėti statybos techninius reglamentus ir nustatyti reikalavimus statinių projektavimui ir (ar) statybai šiose teritorijose |
2026 |
AM |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
3.1.2.3. |
Įvertinti Minijos upės potvynių sukeliamus neigiamus padarinius, nustatyti ir įgyvendinti potvynių prevencijos ir rizikos mažinimo priemones siekiant apsaugoti Priekulės miestą |
2024–2026 |
AAA, Klaipėdos r. sav |
Savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas |
analitinis / investicinis |
3.1.2.4. |
Įvertinti Strėvos upės potvynių sukeliamus neigiamus padarinius, nustatyti ir įgyvendinti potvynių prevencijos ir rizikos mažinimo priemones |
2024–2026 |
AAA, Kaišiadorių r. sav. |
Savivaldybių biudžetas ir (arba) valstybės biudžetas |
analitinis / investicinis |
3.1.3. |
Priemonė. Įgyvendinant Direktyvos 2007/60/EB reikalavimus, parengti naujo periodo strateginius dokumentus |
2022–2027 |
AAA, AM
|
Valstybės biudžetas |
|
3.1.3.1. |
Atsižvelgiant į 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/60/EB dėl potvynių rizikos įvertinimo ir valdymo reikalavimus, peržiūrėti ir prireikus atnaujinti preliminaraus potvynių vertinimo ataskaitą, potvynių rizikos ir potvynių grėsmės žemėlapius, potvynių rizikos mažinimo planą |
2024–2027 |
AAA, AM
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4. |
Tikslas. Stiprinti vandens telkinių valdymo sistemą, kontroliuoti Lietuvos tarptautinių ir ES vandenų srities įpareigojimų vykdymą
|
||||
4.1. |
Uždavinys. Efektyviau įgyvendinti vandensaugos ir vandens naudojimo reikalavimus |
||||
4.1.1. |
Priemonė. Skatinti tarpvalstybinį bendradarbiavimą vandens telkinių būklei gerinti |
2023–2027 |
AM, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija (toliau – URM) |
Valstybės biudžetas |
|
4.1.1.1. |
Tęsti Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimą tarptautinio Nemuno upių baseinų rajono valdymo srityje Lietuvos ir Lenkijos tarpvalstybinių vandenų komisijos darbo grupėse |
2023–2027 |
AM, AAA, LGT, LHMT, URM |
Valstybės biudžetas |
komunikacinis |
4.1.1.2. |
Tęsti Lietuvos ir Latvijos bendradarbiavimą tarptautinių Ventos, Dauguvos ir Lielupės upių baseinų rajonų valdymo srityje |
2023–2027 |
AM, AAA, LGT, LHMT, URM |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
komunikacinis |
4.1.2. |
Priemonė. Tobulinti vandens telkinių būklės įvertinimą ir monitoringą |
2023–2026 |
AM, VERT
|
Valstybės biudžetas, 2021–2027 m. ES lėšos |
|
4.1.2.1. |
Atlikti tyrimus vandens telkinių būklei patikslinti (1 priedas) |
2023–2024 |
AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.2.2. |
Parengti ir vykdyti tyrimų programas žuvų bendrijų rodiklių, kurie apibūdina paviršinių vandens telkinių ekologinę būklę, įvertinimui |
2024–2026 |
AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.2.3. |
Parengti ir vykdyti tyrimų programas vandens floros rodiklių, kurie apibūdina paviršinių vandens telkinių ekologinę būklę, įvertinimui |
2024–2026 |
AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.2.4. |
Parengti ir vykdyti tyrimų programas pavojingų medžiagų, kurios apibūdina paviršinių vandens telkinių cheminę būklę, paplitimui ir kiekiui įvertinti |
2024–2026 |
AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.2.5. |
Parengti ir vykdyti tyrimų programas hidromorfologinių rodiklių, kurie apibūdina paviršinių vandens telkinių ekologinę būklę, įvertinimui |
2024–2026 |
AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.2.6. |
Įvertinti sąnaudų teikiant vandens paslaugas susigrąžinimo principo įgyvendinimą peržiūrint nacionalinę mokesčių už vandens paslaugas sistemą, tarifus, prireikus siūlyti teisės aktų projektų pakeitimus tinkamam šio principo įgyvendinimui |
2024–2027 |
AM, VERT
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.3. |
Priemonė. Atlikti išimčių gerai vandens telkinių būklei pasiekti taikymo sąnaudų ir naudos analizę |
2022–2027 |
AM |
2021–2027 m. ES lėšos |
|
4.1.3.1. |
Išanalizuoti galimus praktinius būdus taikyti Direktyvos 2000/60/EB 4 straipsnio 7 punkte nurodytos išimties c) ir d) papunkčiuose minimas sąlygas ir parengti metodiką, kuria remiantis būtų galima pagrįsti atitiktį minėtoms išimties sąlygoms |
2024–2027 |
AM, AAA |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.3.2. |
Atlikti Direktyvos 2000/60/EB 4 straipsnio 7 punkte c) ir d) papunkčiuose nurodytų išimčių taikymo pagrindimo sąnaudų efektyvumo analizę palyginant galimybių sąnaudas. Įvertinti gamtines sąlygas vandensaugos tikslams pasiekti ir išimčių taikymo pagrindimui |
2024–2027 |
AM, AAA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis |
4.1.4. |
Priemonė. Įgyvendinant Direktyvų 2000/60/EB, 2007/60/EB ir 2008/56/EB reikalavimus, parengti naujo UBR periodo strateginius dokumentus
|
2022–2027 |
AAA, AM
|
2021–2027 m. ES lėšos |
|
4.1.4.1. |
Parengti naujo periodo Nemuno, Ventos, Dauguvos ir Lielupės upių baseinų rajonų planus |
2025–2027 |
AAA, LGT, AM
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
4.1.4.2. |
Parengti naujo periodo priemones ir veiksmus gerai paviršinių ir požeminių vandens telkinių būklei pasiekti |
2025–2027 |
AAA, LGT, AM
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
4.1.4.3. |
Atlikti priemonių gerai vandens telkinių būklei pasiekti sąnaudų efektyvumo analizę palyginant galimybių sąnaudas |
2024–2027 |
AAA, LGT, AM
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
4.1.4.4. |
Atnaujinti jūros aplinkos būklės įvertinimą, geros būklės savybes, jūros aplinkos apsaugos tikslus ir monitoringo programą |
2023–2027 |
AAA, AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
reguliacinis |
4.1.4.5. |
Parengti priemones ir veiksmus pasiekti gerai jūros aplinkos būklei |
2025–2027 |
AAA, AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
analitinis |
4.1.5. |
Priemonė. Vykdyti savivaldybių monitoringą vandens telkinių intakuose ir (ar) ištakose |
2022–2027 |
Savivaldybės |
Valstybės biudžetas |
|
4.1.5.1. |
Siekiant nustatyti į 3 priede nurodytus ežerus patenkančių maistinių medžiagų kiekį ir (arba) jų balansą, vykdyti savivaldybių monitoringo programas vandens telkinių intakuose ir (ar) ištakuose |
2022–2027 |
Savivaldybės |
Savivaldybių biudžetas |
analitinis |
4.1.6. |
Priemonė. Įsigyti įrangos ir priemonių paviršinių vandens telkinių būklės tyrimams |
2022–2027 |
AAA, AM
|
Valstybės biudžetas |
|
4.1.6.1. |
Įsigyti įrangos ir priemonių paviršinių vandens telkinių būklės stebėsenai stiprinti |
2022–2027 |
AAA, AM, APVA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis / investicinis |
4.1.6.2. |
Įsigyti įrangos ir priemonių požeminio vandens būklės stebėsenai stiprinti |
2022–2027 |
LGT, AM, APVA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
analitinis / investicinis |
4.1.7. |
Priemonė. Informuoti visuomenę apie vandens telkinių būklę, taršos šaltinius, būdus padėti mažinti taršą |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
4.1.7.1. |
Informuoti netoliese vandens telkinių, nurodytų 1, 2 ir 3 prieduose, gyvenančius gyventojus apie telkinių būklę, taršą, jos priežastis. Informuoti apie taršos iš namų ūkių mažinimo ir tvaraus žemės ūkio galimybes, ekonominę ir aplinkosauginę naudą, galimybes gauti ES paramą vandensaugos problemoms spręsti |
2022–2027 |
Savivaldybės, AAA, AM
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
komunikacinis |
4.1.7.2. |
Vykdyti švietimo ir informavimo kampanijas, kuriomis siekiama plačiau skleisti informaciją apie atsakingą elgesį su buitinės chemijos gaminiais ir pavojingomis medžiagomis, kad jos nepatektų į aplinką |
2024–2027 |
AAA, AM, APVA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) LIFE SIP lėšos |
komunikacinė |
4.1.7.3. |
Vykdyti švietimo ir informavimo kampanijas siekiant informuoti visuomenę apie farmacinių medžiagų paplitimą aplinkoje, jų patvarumą ir kenksmingą poveikį |
2023–2027 |
AAA, AM, APVA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
komunikacinė |
4.1.7.4. |
Vykdyti švietimo ir informavimo kampanijas apie išleidžiamas pavojingas medžiagas šiose ūkio šakose: dažų pramonė, metalo apdirbimo, plastikų, statybinių medžiagų gamyba, automobilių plovyklos, pramoninio ir buitinės paskirties valymo priemonių naudojimas ir gaminimas, pneumatinių prietaisų skysčių naudojimas ir gaminimas, audinių ir odos apdorojimas, metalurgijos, mašinų gamybos, galvanizavimo procesai, akmens anglies deginimas; iškastinio kuro deginimas, naftos perdirbimo įmonės, laivų korpusų dažymas ir apdorojimas |
2023–2027 |
AAA, AM, APVA
|
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
komunikacinė |
4.2. |
Uždavinys. Stiprinti vandenų srities aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę
|
||||
4.2.1. |
Priemonė. Tobulinti teisės aktus, susijusius su paviršinio vandens telkinių apsaugos zonų ir pakrančių apsaugos juostų reglamentavimu
|
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
|
4.2.1.1. |
Užtikrinti Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nustatytų reikalavimų laikymąsi; peržiūrėti paviršinio vandens telkinių apsaugos zonas ir pakrančių apsaugos juostas reglamentuojančią teisinę bazę ir atlikti reikiamus pakeitimus |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
analitinis / reguliacinis |
4.2.2. |
Priemonė. Griežtinti hidrotechnikos statinių savininkų arba valdytojų kontrolę dėl žuvų pralaidų įrengimo ir leistinų vandens lygio tvenkinyje svyravimų užtikrinimo
|
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
|
4.2.2.1. |
Aplinkosauginių patikrinimų planavimo sistemoje nustatyti efektyvius rizikų vertinimo kriterijus įvertinant hidrotechnikos statinių eksploatavimo atitiktį teisės aktų reikalavimams |
2022–2027 |
AAD |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
reguliacinis |
4.2.3 |
Priemonė. Tobulinti akvakultūros tvenkinių paimamo ir išleidžiamo vandens kontrolės teisinį reglamentavimą
|
2022–2027 |
AM, ŽŪM, AAD |
Valstybės biudžetas |
|
4.2.3.1. |
Tobulinti teisinį reglamentavimą dėl akvakultūros tvenkinių savininkų teikiamų duomenų apie registruojamą vandens lygį paėmimo ir išleidimo vietose |
2022–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
4.2.3.2. |
Vykdyti akvakultūros tvenkinių išleidžiamo vandens kontrolę atsižvelgiant į duomenis apie ežerų ir upių kategorijos vandens telkinius, neatitinkančius geros būklės (1 ir 3 priedai) |
2022–2027 |
AAD, AAA |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
4.2.4. |
Priemonė. Didinti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pajėgumus ir gebėjimus vykdyti kontrolę vandenų srityje |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
4.2.4.1. |
Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnus aprūpinti darbui reikalingomis priemonėmis |
2023–2027 |
AAD, APVA |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
4.2.4.2. |
Griežtinti su nuotekomis išleidžiamų prioritetinių ir kitų pavojingų medžiagų kontrolę, parengti valstybinės laboratorinės kontrolės planus, pagal juos 1 priede nurodytiems ūkio subjektams atlikti nuotekų laboratorinę kontrolę pagal vandens telkinyje rastas medžiagas ir pranešti apie rezultatus |
2023–2027 |
AAD, AAA
|
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
4.2.4.3. |
Vykdyti individualiai tvarkomų nuotekų išleidimo į aplinką kontrolę šalia vandens telkinių, neatitinkančių geros būklės kriterijų |
2023–2027 |
AAD, Savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir (arba) LIFE SIP lėšos |
Reguliacinis |
4.2.4.4. |
Užtikrinti MARPOL VI priedo reikalavimų dėl 0,1 proc. sieros jūriniame kure vykdymo kontrolę, įskaitant kuro mėginių ėmimą ir jų tyrimą |
2022–2027 |
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Lietuvos transporto saugos administracija, AAD
|
Valstybės biudžetas |
reguliacinė |
5. |
Tikslas. Užtikrinti kokybiškas viešąsias geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas |
||||
5.1. |
Uždavinys. Mažinti į aplinką išleidžiamų nuotekų užterštumą |
||||
5.1.1. |
Priemonė. Užtikrinti, kad individualiai tvarkomos nuotekos neterštų aplinkos |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
5.1.1.1. |
Sukurti informacinę individualių nuotekų tvarkymo įrenginių sistemą |
2023–2024 |
AM, APVA |
2014–2020 m. ES lėšos ir (arba) valstybės biudžetas |
investicinis |
5.1.1.2. |
Nustatyti konkrečias pareigas individualių nuotekų tvarkymo įrenginių turėtojams ir įrenginių priežiūros paslaugas teikiantiems asmenims dėl įrenginių priežiūros ir išvalytų nuotekų kokybės |
2023–2023 |
AM |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
5.1.1.4. |
Vykdyti informacines kampanijas gyventojams apie nuotekų tvarkymą |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas |
komunikacinė |
5.1.2. |
Priemonė. Mažinti aplinkos teršimą paviršinėmis nuotekomis |
2022–2027 |
Paviršinių nuotekų tvarkytojai, savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir (arba) įmonių lėšos |
|
5.1.2.1. |
Diegti paviršinių nuotekų valymo infrastruktūrą |
2022–2027 |
Paviršinių nuotekų tvarkytojai, savivaldybės |
Įmonių lėšos ir (arba) Valstybės biudžetas |
investicinis |
5.1.2.2. |
Vykdyti neteisėtų prisijungimų prie paviršinių nuotekų surinkimo sistemų prevenciją ir kontrolę |
2022–2027 |
Paviršinių nuotekų tvarkytojai |
Įmonių lėšos |
reguliacinis |
5.1.3. |
Priemonė. Didinti nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą, ypač aglomeracijose, mažesnėse kaip 2000 gyventojų ekvivalento |
2023–2027 |
AM |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
5.1.3.1. |
Plėsti nuotekų tvarkymo sistemas gyvenvietėse, kuriose susidaro nuo 200 iki 2000 g. e. atitinkanti apkrova |
2024–2027 |
Savivaldybės, viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) savivaldybių ir (arba) viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų lėšos ir (arba) valstybės biudžetas |
investicinis |
5.1.3.2. |
Plėsti atskirųjų ir grupinių nuotekų tvarkymo sistemas siekiant užtikrinti centralizuotos nuotekų surinkimo sistemos suteikiamą aplinkos apsaugą |
2024–2027 |
Savivaldybės, viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai |
2021–2027 m. ES lėšos ir (arba) savivaldybių ir (arba) viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir nuotekų tvarkytojų lėšos ir (arba) valstybės biudžetas |
investicinis |
5.2. |
Uždavinys. Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir efektyvumą |
||||
5.2.1. |
Priemonė. Skatinti vandentvarkos įmonių veiklos efektyvumą, didinti paslaugų kokybę |
2022–2023 |
AM, VERT |
Valstybės biudžetas |
|
5.2.1.1. |
Kaupti ir analizuoti informaciją, reikalingą atlikti Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 41 straipsnyje numatytą vertinimą |
2023–2027 |
AM, VERT |
Valstybės biudžetas |
reguliacinis |
5.2.2. |
Priemonė. Didinti prieigą prie geriamojo vandens, gerinti tiekiamo vandens kokybę |
2023–2027 |
Savivaldybės |
Valstybės biudžetas ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
|
5.2.2.1. |
Įrenginių geriamajam vandeniui išgauti, ruošti, laikyti rekonstrukcija (kurie neužtikrina viešojo geriamojo vandens kokybės indikatorinių ir cheminių rodiklių gyvenvietėse, kuriose yra daugiau kaip 2000 gyventojų) |
2023–2027 |
Viešieji geriamojo vandens tiekėjai |
Viešųjų geriamojo vandens tiekėjų ir (arba) savivaldybių ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
5.2.2.2. |
Sudaryti galimybes miestų ir miestelių viešosiose erdvėse ir viešuosiuose pastatuose gauti geriamojo vandens |
2023–2027 |
Savivaldybės |
Savivaldybių lėšos ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
5.2.2.3. |
Vandens gerinimo įrenginių įrengimas vietovėse, kuriose geriamuoju vandeniu aprūpinama ne mažiau kaip 50 asmenų, deklaravusių gyvenamąją vietą toje gyvenamojoje vietovėje, ir viešasis geriamojo vandens tiekėjas turi licenciją tiekti geriamojo vandens tiekimo paslaugą toje gyvenamojoje vietovėje |
2023–2027 |
Viešieji geriamojo vandens tiekėjai, savivaldybės |
Viešųjų geriamojo vandens tiekėjų lėšos ir (arba) savivaldybių lėšos ir (arba) 2021–2027 m. ES lėšos |
investicinis |
5.2.3. |
Priemonė. Gyventojų būstų prijungimas prie centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų |
2022–2027 |
Viešieji geriamojo vandens tiekėjai |
Valstybės biudžetas |
|
5.2.3.1. |
Prijungti gyventojų būstus prie nutiestos ir viešiesiems geriamojo vandens tiekėjams ir nuotekų tvarkytojams priklausančios nuotekų surinkimo infrastruktūros |
2023–2024 |
Viešieji geriamojo vandens tiekėjai, APVA |
Valstybės biudžetas |
investicinis |
–––––––––––––––––––––––