NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO PRIORITETINE KRITERIJŲ IR NERINGOS SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO PRIORITETINE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 29 d. Nr. T1-59

Neringa

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 2 straipsnio 4 punktu ir 4 straipsnio 2 dalies 2 punktu, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neringos savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijus, pagal kuriuos, tenkinant bent vieną iš kriterijų, neprioritetinė savivaldybės infrastruktūra gali būti pripažįstama prioritetine infrastruktūra:

1.1. savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti viešąjį interesą ir (ar) tokios infrastruktūros įrengimas privalomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ar ministrų įsakymus;

1.2. savivaldybės infrastruktūros plėtra finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų, ir (ar) kitų fondų ar programų lėšomis;

1.3. savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti valstybei svarbaus projekto arba regioninės svarbos projekto įgyvendinimą;

1.4. savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti tinkamą investicijų planavimą ir panaudojimą savivaldybės teritorijoje (jos dalyje) vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu;

1.5. savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti nekilnojamojo kultūros paveldo objekto įveiklinimą, kai nekilnojamojo kultūros paveldo objekto vystymas yra finansuojamas iš  Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų lėšų.

2.  Patvirtinti Neringos savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašą (pridedama).

3.  Savivaldybės infrastruktūrą, kuri atitinka šio sprendimo 1 punkte numatytus  savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijus (vieną iš jų), savivaldybės taryba turi teisę, bet ne pareigą, sprendimu pripažinti prioritetine Neringos savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Neringos savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Darius Jasaitis

 

 

PATVIRTINTA

Neringos savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. T1-59

 

NERINGOS savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Neringos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarką.

2.  Tvarkos apraše nustatoma savivaldybės neprioritetinės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarka, kai yra tenkinami Savivaldybės tarybos patvirtinti savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijai.

3.  Sprendimą dėl konkrečios neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine priima Savivaldybės taryba.

4.  Tvarkos aprašu vadovaujamasi, kai savivaldybės infrastruktūros pripažinimą prioritetine inicijuoja fizinis, juridinis asmuo (toliau – Suinteresuotas asmuo). Savivaldybės infrastruktūros pripažinimą prioritetine taip pat gali inicijuoti Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatorius (toliau – Organizatorius).

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO PRIORITETINE TVARKA

 

5.  Suinteresuotas asmuo inicijuoja procedūras, kad tam tikra neprioritetinė savivaldybės infrastruktūra, kuri atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, būtų pripažinta prioritetine, pateikdamas pasiūlymą (toliau – Pasiūlymas) Organizatoriui.

6Suinteresuoto asmens Pasiūlymas su Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nurodytais pridedamais dokumentais ir informacija gali būti pateikiamas Organizatoriui tiesiogiai (pasirašytinai), paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis. Elektroninių ryšių priemonėmis pateikti dokumentai turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

7.  Pasiūlyme turi būti nurodyta:

7.1.    Suinteresuoto asmens duomenys:

7.1.1.   Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės fizinio asmens: vardas, pavardė, asmens kodas arba gimimo data, kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko arba kitos kredito įstaigos pavadinimas ir atsiskaitomosios sąskaitos numeris);

7.1.2.   Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės juridinio asmens, kitos organizacijos ar jų padalinio teisinė forma, pavadinimas, kodas, kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko arba kitos kredito įstaigos pavadinimas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris), atstovaujančiojo asmens pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas;

7.2.    informacija dėl konkrečios neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine;

7.3.    informacija dėl konkrečios neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, atitikties Savivaldybės tarybos patvirtintiems kriterijams ir plėtros išlaidų sumos.

8.    Kartu su Pasiūlymu pateikiama:

8.1.    asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė), kai Pasiūlymą tiesiogiai (pasirašytinai) teikia fizinis asmuo (asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją padaro Pasiūlymą priimantis subjektas) arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta dokumento kopija (kai Pasiūlymas teikiamas paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis);

8.2.    pateikiamas atstovavimą patvirtinantis dokumentas, kai Pasiūlymą teikia atstovaujantis asmuo, nurodydamas Tvarkos aprašo 7.1 papunktyje išvardytus atstovaujančiojo asmens duomenis, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė), kai Pasiūlymą tiesiogiai (pasirašytinai) teikia fizinis asmuo, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją padaro Pasiūlymą priimantis subjektas arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta dokumento kopija (kai Pasiūlymas teikiamas paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis);

8.3.    teritorijų planavimo dokumento, kuriuo suplanuota siūloma pripažinti prioritetine Savivaldybės infrastruktūra, numeris Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre ir administracinio akto, kuriuo atitinkamas dokumentas buvo patvirtintas, data ir numeris ir (ar) siūlomos pripažinti prioritetine savivaldybės infrastruktūros schema, kai teritorijų planavimo dokumento sprendinių nepakanka šios savivaldybės infrastruktūros plėtrai;

8.4.    suinteresuotumą pagrindžiantys dokumentai (nuosavybės ar kitokias teises pagrindžiantys dokumentai dėl nekilnojamojo turto objekto, kuriam yra reikalinga savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtra ar kt.).

9.    Organizatorius, priimdamas svarstyti Pasiūlymą, įvertina jo atitiktį Tvarkos aprašo 7–8 punktų reikalavimams. Kai Pasiūlymas neatitinka šių reikalavimų ir trūkumus galima ištaisyti, Organizatorius per 5 darbo dienas nuo Pasiūlymo pateikimo dienos apie tai informuoja Suinteresuotą asmenį, nustatydamas ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų nuo šio informavimo dienos terminą trūkumams ištaisyti. Kai Suinteresuotas asmuo per nustatytą terminą ištaiso trūkumus, laikoma, kad Pasiūlymas gautas tą dieną, kai pateiktas pataisytas Pasiūlymas. Kai trūkumų ištaisyti negalima arba per nustatytą terminą jie neištaisomi, Pasiūlymas paliekamas nenagrinėtas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio termino pabaigos pasirinktu informavimo būdu informuojamas Suinteresuotas asmuo.

10Organizatorius per 20 darbo dienų nuo Pasiūlymo gavimo dienos raštu informuoja Suinteresuotą asmenį apie Pasiūlymo priėmimą arba apie motyvuotą Pasiūlymo atmetimą. Sprendimas atmesti Pasiūlymą laikomas motyvuotu, kai:

10.1.                     nėra tenkinamas šiuo Tarybos sprendimu patvirtintas kriterijus;

10.2.                     nėra teritorijų planavimo dokumento, kuriuo būtų suplanuota siūloma pripažinti prioritetine savivaldybės infrastruktūra;

10.3.                     konkrečios savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine procedūros jau yra inicijuotos;

10.4.                     konkrečios savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties ar sutarčių pagrindu;

10.5.                     suinteresuotas asmuo nepagrindžia suinteresuotumo dėl savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtros;

10.6.                     kitais atvejais, kai atmetimas pagrįstas dokumentais ar administraciniais aktais nustatytais juridiniais faktais.

11.  Organizatorius, priėmęs Pasiūlymą, inicijuoja Savivaldybės tarybos sprendimo dėl savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine (toliau – Sprendimas) projekto rengimo procedūrą. Organizatorius gali pavesti Sprendimo projektą rengti Architektūros skyriui ar kitam valstybės tarnautojui. Kartu su Sprendimo projektu projekto rengėjai teikia susijusius dokumentus:

11.1.                     suinteresuoto asmens Pasiūlymą su visais priedais;

11.2.                     informaciją apie konkrečios savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros išlaidų sumą, apskaičiuotą Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

11.3.                     Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvadą dėl galimybės Savivaldybei prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros (toliau – Išvada). Išvadoje privalo būti įvertintas Organizatoriaus pateiktas Pasiūlymas su priedais, informacija apie konkrečią infrastruktūrą, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė, kai infrastruktūra bus pripažinta prioritetine, jos plėtros išlaidas, ir pateikta Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada, ar Savivaldybė bus pajėgi prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros.

12.  Sprendimo projektas rengiamas, derinamas ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka.

13Savivaldybės tarybai priėmus Sprendimą ir jam įsigaliojus, savivaldybės infrastruktūra yra pripažįstama prioritetine. Savivaldybės infrastruktūros, kuri buvo pripažinta prioritetine, plėtra turi būti įgyvendinta per 3 (tris) metus nuo Sprendimo įsigaliojimo dienos, nebent Sprendime yra nurodytas kitas terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 (penki) metai.

14.  Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus Savivaldybės tarybos administracinius sprendimus dėl savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine įtraukia į Savivaldybės infrastruktūros plėtros rėmimo programos lėšų panaudojimo planą (toliau – Planas) ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros priemonių planą (toliau – Priemonių planas). Planą ir Priemonių planą Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba. Organizatorius yra atsakingas už priimto Sprendimo įgyvendinimo užtikrinimą.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15.  Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ar panaikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_____________________