herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO VARTOJIMO KONTROLĖS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 8 d. Nr. T-23

Joniškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu ir 22 straipsniu, Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-31 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 72 ir 77 punktais, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo kontrolės komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimą Nr. T-223 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo kontrolės komisijos sudarymo ir jos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Vitalijus Gailius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. vasario 8 d. sprendimu Nr. T-23

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO VARTOJIMO KONTROLĖS KOMISIJOS VEIKLOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo kontrolės komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė komisija, koordinuojanti narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo kontrolės ir prevencijos veiksmus Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje.

2. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Joniškio rajono savivaldybės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės komisijos veiklos nuostatais (toliau – Nuostatai).

3. Komisiją techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. Pagrindinis Komisijos uždavinys – koordinuoti įvairių žinybų veiksmus Savivaldybės teritorijoje, įgyvendinant valstybės narkotikų, alkoholio ir tabako vartojimo kontrolės ir prevencijos politiką.

5. Komisija, vykdydama savo pagrindinį uždavinį, atlieka šias funkcijas:

5.1. analizuoja gautą informaciją iš savivaldybių ir valstybės institucijų, įstaigų, nevyriausybinių ir tarptautinių organizacijų narkomanijos prevencijos, gydymo, reabilitacijos, narkotinių ir psichotropinių medžiagų apyvartos kontrolės klausimais, bendradarbiauja su jomis;

5.2. organizuoja Savivaldybės su valstybės institucijomis ir įstaigomis pasitarimus, seminarus ir mokymus aktualiais narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės ir prevencijos klausimais;

5.3. analizuoja gaunamus iš suinteresuotų Savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų statistinius duomenis apie alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų apyvartą ir kontrolę;

5.4. vertina Savivaldybės teritorijoje esančių institucijų ir įstaigų ataskaitas apie tai, kaip įgyvendinamos narkotikų, tabako ir alkoholio prevencijos ir kontrolės politikos priemonės;

5.5. koordinuoja Savivaldybės teritorijoje esančių gydymo, švietimo, socialines paslaugas teikiančių įstaigų keitimąsi informacija apie narkotikų, tabako ir alkoholio prevencijos ir kontrolės priemonių įgyvendinimą;

5.6. teikia informaciją ir pasiūlymus narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės ir prevencijos klausimais Savivaldybės ir valstybės institucijoms, įstaigoms, visuomenės informavimo priemonėms, nevyriausybinėms organizacijoms, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui;

5.7. rengia narkotikų, alkoholio ir tabako vartojimo kontrolės ir priklausomybės ligų prevencijos priemonių planą, vykstančių procesų analizę, veiklos ataskaitą;

5.8. vykdo kitas su narkotikų, alkoholio ir tabako kontrole ir prevencija susijusias funkcijas.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

6. Komisija turi teisę:

6.1. gauti informaciją Komisijos kompetencijos klausimais iš Savivaldybės ir valstybės institucijų, įstaigų, nevyriausybinių organizacijų;

6.2. dalyvauti Savivaldybės ir šalies renginiuose narkotikų, tabako ir alkoholio prevencijos klausimais;

6.3. teikti pasiūlymus, rekomendacijas, kaip gerinti narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolę, prevenciją ir reabilitaciją Savivaldybės teritorijoje;

6.4. bendradarbiauti su įvairiomis savivaldybių, valstybės ir kitų šalių institucijomis, keistis informacija, patirtimi, dalyvauti programose, mokymuose, projektuose, renginiuose.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui.

8. Komisija sudaroma iš Savivaldybės ir valstybės institucijų bei įstaigų pasiūlytų atstovų – ne mažiau kaip iš 10 narių. Komisijos nariai gali būti sveikatos, švietimo, socialinių įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, mokslo įstaigų atstovai, politikai ir kiti specialistai.

9. Komisijos pirmininką, kuris vadovauja Komisijos veiklai, ir jo pavaduotoją, kuris, nesant Komisijos pirmininko, atlieka Komisijos pirmininko funkcijas, skiria Savivaldybės taryba.

10. Naują Komisijos narį skiria Savivaldybės taryba.

11. Komisijos nariai gali dalyvauti Komisijos darbe tik pasirašę nustatytos formos Nešališkumo deklaraciją (Nuostatų 1 priedas) ir nustatytos formos Konfidencialumo pasižadėjimą (Nuostatų 2 priedas).

12. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas. Sekretorius neturi Komisijos nario teisių. Komisijos sekretorius pasirašo Nuostatų 11 punkte nurodytą nustatytos formos Konfidencialumo pasižadėjimą.

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. organizuoja Komisijos darbą ir atsako už jos veiklą;

13.2. pirmininkauja Komisijos posėdžiuose;

13.3. šaukia Komisijos posėdžius, ruošia posėdžių darbotvarkę;

13.4. gali pareikalauti savo vardu informacijos iš įstaigų ir organizacijų, susijusių su Komisijos darbu;

13.5. kasmet už Komisijos veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai.

14. Komisijos veiklos forma – posėdžiai. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių. Sprendimai yra priimami atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas arba skelbiama pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu po trečio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

15. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir sekretorius.

16. Komisijos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Posėdžiai transliuojami tiesiogiai, garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje.

17. Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu arba mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu arba mišriuoju būdu priima Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą Komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta Komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti Komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į Komisijos posėdžių salę. Komisijos posėdžiai nuotoliniu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus:

17.1. kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdžiai negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

17.2. artimiausią numatytą nuotoliniu arba mišriuoju būdu vyksiantį Komisijos posėdį.

18. Nuotoliniu arba mišriuoju būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiuose Nuostatuose nustatytų reikalavimų. Nuotoliniu arba mišriuoju būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrinamas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

19. Komisijos narys neturi balso teisės ir neįskaitomas į posėdžio kvorumą, jeigu kyla viešųjų ir privačių interesų konfliktas svarstomu klausimu, ir jis nusišalina nuo balsavimo.

20. Komisijos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Komisijos posėdis gali būti sušaukiamas Komisijos pirmininko iniciatyva, arba jeigu to prašo ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

21. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos sekretoriui arba Komisijos pirmininkui elektroniniu paštu, raštu ar telefonu.

22. Komisijos išvados ir pasiūlymai yra rekomendacinio pobūdžio.

23. Spręsdami klausimus, susijusius su asmens sveikatos priežiūra, Komisijos nariai privalo laikytis medicinos etikos ir asmens medicininės paslapties reikalavimų, socialinio darbo etikos, kitų principų, nežeminančių žmogaus orumo ir bendrųjų etikos normų, taip pat užtikrinti asmens duomenų apsaugos reikalavimus.

24. Komisija kartą per metus už savo veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai. Komisijos veiklos ataskaitos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Nuostatai tvirtinami ir keičiami, pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

26. Komisijos veiklos dokumentai saugomi Savivaldybės administracijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. 

___________________